Nie nie mam, odłaczyłem wszystystkie kable od mostka graetza zostawilem tylko te co wchodza z pradem przemiennym czy tam zmiennym i wtedy zmierzylem wyjscie mostka i na nim bylo nawet aż 30 V, Na akumulator nie bo o to elba dba przeciez aby nie bylo tyle V. poprostu potrzebuje ogranicznik napiecia na max 13-14v?? cos takiego
Regulator napięcia. Żaden regulator napięcia. To ogranicznik prądu ładowania (w tej konfiguracji) ze zintegrowanym ogranicznikiem prądu światła tylnego (drugi dławik) Układ ten ma jeszcze jeden odczep, między diodą prostowniczą a dławikiem dla pełnego prądu ładowania akumulatora.
Na pewno masz tą samą wersję co jest schemat (S51/1 C), gdyż podejrzewam że masz instalację ze światłem Halogen HS1. W prawym schowku (tam gdzie filtr) będą trzy moduły: moduł zapłonu, układ ELBA (4 złącza) i układ EWR (6 złącz i radiator). Najprawdopodobniej masz problem z tym układem EWR. Jest to ogranicznik napięcia dla światła halogen, posiada jeszcze...
Z tymi zakłóceniami łatwo się pożegnać wpinając rezystor 1k-10k lub małą żaróweczkę między wejścia pomiarowe miernika cyfrowego. Wariowanie miernika świadczy też o złej masie lub braku opornika w fajce. Masa dla ELBA jest kluczowa. Nowa ELBA mogła się uszkodzić gdy robiłeś próby. NIE wolno zasilać ją cewką BEZ podłączenia aku. Jej konstrukcja jest taka,...
Zastosowanie takiego regulatora w Simsonie to oddzielna sprawa. Zależy też którą funkcję chcesz uzyskać (ogranicznik napięcia oświetlenia czy regulator napięcia ładowania) oraz od tego jak poprzerabianą masz instalację elektryczną.
Najczęstszą przyczyną jest nowe koło magnesowe, są one dużo mocniej namagnesowane niż oryginalne, stąd wyższe napięcia i generowana moc. Można to mądrze wykorzystać, stosując żarówki 12V i ogranicznik napięcia z regulatora napięcia od skuterów. Światła będą mieć stałą jasność od niskich obrotów silnika i co najważniejsze nie będą się przepalać.
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia). Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką zasilającą na statorze. Przy zwarciach międzyzwojowych generowane...
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
Dwie cewki oświetleniowe można podłączyć równolegle wyłącznie w zapłonie z przerywaczem. Nie da się tego zrobić w przypadku elektronika, ze względu na przesunięcie fazowe napięć. Takie podwójne cewki można podłączyć bezpośrednio na żarówki oświetleniowe, a ładowanie akumulatora wykonać na jednej diodzie prostowniczej. Najlepszym rozwiązaniem byłoby...
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
W twoim przypadku należy mówić o mocy rezystora jako ogranicznika prądu na diodzie i jeśli spadek napięcia wyniesie ok 10V to ze wzoru P=U2/R wychodzi ok. 0,2W (przy R=500 Ohm) . Prąd diody wyniesie ok. 25 mA co jest wartością prawidłową . Moc akumulatora nie ma tu nic do rzeczy i należy tylko mówić o mocy rezystora , która dla pewności może być nieco...
Z zapłonu wypływa prą przemienny. Jest prostowane dopiero przez regulator napięcia który podaje stały do akumulatora jednak nie jest on powiązany z zapłonem. Do cewkomodułu dopływa prąd przemienny. A cewkomoduł jest standardowy, jeszcze oryginalny włoski 3 pinowy. Nie ma podane na nim żadnego modelu.
Rozumiem twoje rozterki. Różnica cenowa jest spora. Faktycznie ELBA była awaryjna, a w zasadzie nie była idiotensicher. Miała/ma tą zaletę że była dopasowana do reszty instalacji i zawierała przerywacz kierunkowskazów. Nie jest ona żadnym regulatorem w ścisłym sensie tego słowa. Jest tylko ogranicznikiem prądu ładowania zależnym od napięcia akumulatora....
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania nie miał żadnego regulatora napięcia. To był tylko ogranicznik...
Witam, potrzebuje schematu ładowarki do akumlatorów motocyklowych, a mianowicie kupiłem ostatnio akumlator 6V 11 Ah do simsona S51 i sprzedawca w sklepie powiedział mi że trzeba ładować go właśnie ładowarką do akumlatorów a nie prostownikiem ale sam nie wiedział czym się to różni. I właśnie poszukuje jakiegoś schematu do tego akumlatora lub ogólnie...
Witam. Do czego służy układ EDB elektroniczny ogranicznik predkości obrotowej? Układ zastosowano w silniku Simsona w traktorku ogrodniczym. Jest to kondensator z termistorem równolegle do masy zamykający obwód sterujący moduł elektronicznego zapłonu. Kondensator jako element zależny od częstotliwości wraz ze wzrostem prędkości obrotowej obciąża dodatkowo...
Cewka zasilająca CDI do przewinięcia. Zwykłym woltomierzem nie zmierzysz napięcia zasilającego CDI. Potrzebny miernik który wskazuje napięcie szczytowe lub ew. oscyloskop. Ponadto cewkomoduł PVL posiada dodatkowo ogranicznik napięcia zasilającego, ale za to gaszenie silnika poprzez zwarcie impulsatora do masy. W kwestii obrotów biegu jałowego zależy...
Obserwuję temat (oba) od początku i się zastanawiam, czy moderator lub ktoś obeznany w tym też tylko obserwuje... Po pierwsze podłączenie regulatora, przewód od cewek do jednego konektora a przewód do świateł z drugiego - bzdura. Przez regulator napięcia nie przepływa prąd do świateł, a jest on równolegle połączony do obwodu cewka - światła, to jest...
ogranicznik napięcia diodowy ogranicznik napięcia ogranicznik napięcia schemat
chrysler voyager czujniki funkcja rampa sigma instrukcja
ogranicznik napięcia simson bateria parkside
Przekaźnik świateł mijania w Volvo S80 - lokalizacja i funkcje Zasilanie nastawnika turbiny Mercedes Vito 111 2.2 CDI