To jest pozystor, czyli element zwiększający swą rezystancję wraz z temperaturą. Często stosowane w roli ogranicznika prądu.
Raczej jest to zbędne, każdy po otwarciu szyby lub zamknięciu puszcza "przycisk", silnik przez max kilka sekund jest w stanie zwarcia, więc nie jest to konieczne. Pozdrawiam,
Jest to chyba schemat jakiejś zabawki (robota ) który podąża za światłem. Dział to mnie więcej tak(raczej mniej niż więcej) Po oświetleniu którejś z diod napięcie na wejściu 2 MN1381 zaczyna rosnąc i jak przekroczy pewien poziom na wyjściu tego układu pojawię się to napięcie które otwiera tranzystor 2n3904 i powoduje ze silnik zaczyna się kręcić. Tranzystor...
jak wykonać taki ogranicznik prądu dla silnika Do zabezpieczenia silnika najlepiej zastosować jakiś bezpiecznik termiczny który załatwi sprawę przeciążenia silnika. jak zrobić że po podaniu krótkiego impulsu z włącznika drzwi się będą otwierały/zamykały, dopóki nie zadziała krańcówka. Tu musisz zastosować przekaźnik i zrobić na nim podtrzymanie. Przekaźnik...
A nie myślałeś, żeby wykorzystać do tego mały uC (mikrokontroler)? Nie musiałbyś stosować przekaźników, tylko tranzystory. I do tego mały mostek H na 4 tranzystorach i masz dzięki temu sterowanie obrotów silnika lewo prawo. + jeden rezystor dzięki któremu odczytywany będzie prąd i gotowe. To tylko moja skromna propozycja.
Przybliżoną częstotliwość PWM można wyznaczyć z wartości obwodu RC (C10 R15) przy TL494. Wystarczy zajrzeć do katalogu i odczytać. A ja mam też fajny rowerek bo napęd przez korbę i dospawane przedłużenie ramy pod akumulator (góral z amortyzatorem tylnym). Silnik prądu stałego bez ogranicznika prądu. Obecnie 250W 36V gdzie przy pełnej baterii jest 46V...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
E1, E2 to wyprowadzenia służące do podłączenia rezystorów pomiarowych , spadek napięcia na nich jest wykorzystywany do pomiaru prądu w cewkach co za tym idzie sterowanie sygnałem PWM dla poszczególnych mostków H tak więc wszystkie elementy RC podłączone do RC 1/2, SENSE 1/2 , E 1/2 muszą się znaleźć w układzie , polaryzują one komparatory i tworzą stałą...
Tam nie ma potencjometru choć byłoby super , a do sterowania silnika nastawnika trzeba ogranicznika prądu , bo inaczej tylko dym zobaczy. Tam jest proc. i on steruje . Najprościej to chyba zasilić cały układ a PWM czy tam sygnał można podać na drivera silniczka i gitara . Nawet jeśli przepustnica się do końca to i tak chyba będzie to bez znaczenia ....
Napięcie zejdzie do 8 V i wtedy auto się wyłączy. Dziś jeździłem bez obciążenia i było ok, jeździł, najgorszy jest start. Wolny, ledwo rusza, ale jak się rozpędzi to jedzie, ale z obciążeniem dziecka 3s i pilot nie odpowiada. A po 20s znowu ruszy na 3s. Xamowilem już inny sterownik z alibaby i z 2 silników jestem cały czas na jednym. Słabiej ale co...
Witam Do takich prądów to polecam A4988 jak już wspomniał o tym zster . Małe nie grzeje się i ma ustawiany ogranicznik prądu silnika, cena za gotowe płytki tak mała że nie opłaca się lutować, na dodatek sterowanie tym jest banalne, impuls na krok i poziom sygnału do ustalenia kierunku. System sterowania prądowego powoduje że można bez konsekwencji włączyć...
bardzo ciekawy wątek, aczkolwiek mi by bardzo zależało, by uniknąć użycia krańcówek, by ich funkcje przejął ogranicznik prądu
to nie jest regulator prędkości, regulator jest w silniku i wystaje z niego ten bolec na którym jest widoczna dźwignia ze sprężynkami, a to co zaznaczyłeś, to jest jedynie ogranicznik. tak czy inaczej w agregatach (jeśli to prądotwórczy) nie należy zmieniać ustawionych obrotów silnika, bo to bezpośrednio wpływa na częstotliwość napięcia/prądu, ustawia...
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
12 V 18 Ah , prosto licząc jeśli pobierasz 18A to masz godzinę, jeśli 1,8A to 10 godzin. W Twoim przypadku ( zakładając że akumulatory są nowe i mają swoją pojemność) to czas pracy wyniesie jakieś 40-50 minut, zależnie od obciążenia silnika i zadziałania ogranicznika rozładowania (jeśli jest). W miarę bezpiecznym napięciem rozładowania jest ok.11V.
Znalezione zupełnie przypadkowo, powinno Ci się przydać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Post numer 2. Tak z czystej ciekawości, jesteś "gdzieś na wschodzie, z dala od cywilizacji" ? Dodano po 6 Aha, może spróbuj dobrać się do sygnałów nie od strony kontaktów ale od strony kabli, może nawet da się je wyciągnąć z tej wtyczki...
Przeciążony silnik będzie pobierał zdecydowanie większy prąd, więc można tu pomyśleć o wykorzystaniu ogranicznika prądowego. Jaki prąd pobiera ten silnik katalogowo?
Ja bym pokombinował z zasilaniem układu z pakietu gdzie sterowanie było by podpięte pod odczep z tylko jednego ogniwa a na silnik szło by większe napięcie, tylko by trzeba by było wiedzieć ile można przepuścić przez tego mosfeta. Rezystor pełni rolę ogranicznika prądu na silnik i pominięcie go też mogło by zwiększyć obroty ale żeby też znowu nie uszkodzić...
Alternator nie ma ogranicznika prądu.
W niektórych modelach wozków widłowych są zabezpieczenia termiczne na silniku. Po osiagnięcięciu za wysokiej temperatury silnika zabezpieczenie odcina prąd. Może jest uszkodzony wentylator chłodzenia silnika. Może być tak, że odcina tylko jazdę w tył. Przyczyna może być również niesprawny ogranicznik prądowy lub sterownik.
'b' to jest ogranicznik prądu - nie polecam, bo może spowodować, że silnik nie ruszy, a jak ruszy, to na dużych obrotach.
A czy układ z tamtego tematu można wyregulować na zwarciu na odpowiedni prąd ? https://obrazki.elektroda.pl/1434745300_... Czy zamiast tego nada się regulator PWM silnika DC ?
Zakładam, że oba akumulatory są kwasowo-ołowiowe i odpowiadam; 1/nie zalecam takiego łączenia o ile zamierzasz ładować oba akumulatory jednocześnie. Jeżeli chcesz ładować małego z dużego, patrz p.2 2/ możesz ale nie bezpośrednio; gdy nie pracuje silnik, potrzebujesz przetwornicy step-up z ograniczeniem prądu wyjściowego lub wstawienie odpowiedniego...
Nie za bardzo. Regulator prądnicy działa nieco inaczej niż regulator alternatora, a ogranicznik nie pozwoli uzyskać znamionowej mocy alternatora. Obecnie widzę w ofercie dwa rodzaje dedykowanych regulatorów do MZ: z niebieską obudową i 4 wyprowadzeniami, oraz węgierski z czarną obudową i 5 wyprowadzeniami. Który jest lepszy, musiałbyś poczytać albo...
Ja tu widze jeden tranzystor mocy i kilka mniejszych elementów ( tzw stabilizator prądu ). Oczywiście nie polecam ładowania akumulatora z akumulatora o tym samym napięciu, raczej rozmawiamy o wykorzystaniu alternatora w czasie pracy silnika.
Jak będzie na 2A, to może zadziałać jako ogranicznik prądu, jeśli silnik pobierze 2.1A; i mam wrażenie, że KSD9700 są dostępne w mniejszych ilościach - 2 za $0.81 zamiast 10 za $4.20 - to nawet wychodzi taniej za sztukę. Pytanie, jak to dobrać (chyba są wersje na różne prądy, nie tylko różne temperatury), żeby rozłączało przy przegrzaniu silnika i przy...
W niektórych chińskich sterownikach częstotliwość się zmienia, ponieważ impuls dodatni jest stały, a przerwa jest zmienna, przez to częstotliwość jest od ok 4kHz (start) do 30kHz (maksymalna prędkość) , a w tych droższych to częstotliwość jest stała około 25kHz - zmienia się wypełnienie . A w sumie to czym większa częstotliwość tym lepiej, bo indukcyjność...
Silnik ok Ale czy sterownik jest ten sam , wygląda to na działanie ogranicznika prądu Nie pozwala na taki rozruch, Po tzw. pchnięciu roweru może normalnie jechać Może być wiele przyczyn
Nic dziwnego że palisz tranzystory, bo w momencie startu, silnik bierze nawet 300A. Sterownik oprócz PWM musi mieć ogranicznik prądu oraz draiver do MOSfeta.
PWM jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ogranicznik można zrobić przez rezystor szeregowy (zdejmować z niego napięcie) . Pamiętaj tylko że silnik jest indukcyjnością więc po pierwsze trzeba ładować bramki mosfetów dużym prądem ( bo prąd na indukcyjności wolno narasta) , ostrożnie z częstotliwością pwm, no i mogą być szpilki napięciowe z silnika.
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
Układ z grubsza jest dobry. W czoperowaniu w chodzi o coś takiego (w twoim przypadku): Jest na cewkę silnika podawane napięcie dużo większe niż znamionowe silnika (mówię np o krokowym). Prąd płynącu przez uzwojenie szybko wtedy narasta do ustalonej granicy po czym jest on na określony czas wyłączany a po tym czasie znowu załączany. Jest to robione z...
Powinno skasować sie samo po bezbłędnym przejeździe i nastepnym uruchomieniu bramy. Jesli mryga cały czas - usterka nadal występuje. Może sterownikowi coś się zacięło w móżdżku - odłącz na moment od prądu.
Alternator jest o tyle specyficzny że potrzebuje regulatora napięcia oraz ogranicznika prądu Coś ci się poknociło. Poczytaj o alternatorach i popraw post. Jedynym znanym mi przypadkiem regulatora alternatora z ogranicznikiem prądu była "elektrownia" ETZ. Autosan PR110 miał regulator napięcia oraz ogranicznik prądu ładowania, z resztą te alternatory...
A może prościej zrobić ogranicznik prądowy na wejściu zasilacza ? Regulator PWM przestanie działać po obniżeniu napięcia (dla 555 min 4,5V) więc układ będzie wpadał w oscylacje. No chyba że zrobisz tak żeby zasilanie 555 było na stałe a ogranicznik działał tylko na prąd płynący do silnika.
Może zbuduj mostek z pomiarem i ogranicznikiem prądu - w sumie miękki start. Chyba że z jakichś powodów to niemożliwe.
Obroty są ważne dla zachowanie częstotliwości a nie napięcia. Kolego kkknc, to że od obrotów wirnika prądnicy synchronicznej zależy bezpośrednio częstotliwość przez nią wytwarzanego napięcia, wydaje mi się "oczywistą oczywistością". Natomiast nie jest już czymś takim uzyskanie napięcia, nie mówiąc o mocy nominalnej, przy znacznie obniżonych obrotach....
Na modelach silników się nie znam, znam tylko teorię. Jeśli chodzi o ogranicznik to tu masz kilka rozwiązań: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic63... Swoją drogą, zastanów się nad słabszym silnikiem i jeśli ma to pracować w samochodzie, to trzeba poszukać jaką przekładnię zastosować aby nie przeciążać silnika. Popatrz jakie prędkości maksymalne...
Witam, W związku z tym, że w ogóle nie znam się na elektronice analogowej, to nie mogę sobie poradzić z czymś takim jak zbudowanie jakiegoś prostego wzmacniacza do mikrofonu, żeby jego wyjście podłączyć do wejścia AC procka AVR i tam już programowo sobie obrabiać jakoś sygnał. Z różnych postów doczytałem się między wierszami, że trzeba by zrobić jakiś...
Jakie parametry znamionowe mają twoje nowe silniki. Generalnie jeśli chodzi o napięcie zasilania silnika krokowego, to często silniki krokowe zasila się napięciem dużo wyższym niż znamionowe wtedy stosuje się tzw chopery czyli ograniczniki prądu tak aby nie przekroczyć prądu znamionowego silnika. Sam stosowałem takie rozwiązanie w mojej własnej konstrukcji...
Mógłbyś zmodyfikować jakiś istniejący dodając ogranicznik prądu - moment jest ściśle związany z prądem, o ile to silnik DC. jak BLDC to modyfikacja będzie trudna, trzeba by przerobić sterownik.
czy jest możliwe zrobienie np. czegoś takiego jak 'sprzęgło' Jest możliwe - mozna sobie wyobrazić różna budowę tego sprzęgła w zależności od zastosowanej przekładni? w momencie złapania Nie mam pojęcia czy takie coś z reakcją na zmianę linki (pociągnięcie/rozwijanie itp) jest w ogóle możliwe. Jest mozliwe - można zarówno badać napięcie linki, można...
Niue wiem jak jest w fiacie ale wygląda to na wyłączanie silnika przez ogranicznik prądu. A tak na chłopski rozum to szyby poruszają się zbyt cieżko. Prawdopodobnie przez rozregulowane, zużyte, wytarte prowadnice. Silnikowi jest zbyt cięzko i płynie przez niego zbyt duży prąd, co powoduje wyłączenie.
Przecia ci juz napisałem. Kontroler silnika windy w prosty sposób (rezystorem lub hallotronem) mierzy prąd pobierany przez silnik. Dopóki silnik posuwa windę, prąd przez niego pobierany jest jakiś tam konkretny, w miarę stały. W momencie gdy winda trafi na plastikowy ogranicznik, gwałtownie wzrasta prąd silnika; silnik chce nadal posuwać windę lecz...
Wywala najczęściej triaka za 5 PLN, a triaka wywala najczęściej gdy zużyją się szczotki za chyba 40 PLN... Zakładam że szczotki rozpoznałeś prawidłowo. Zakładam też, że dysponujesz omomierzem. Zmierz oporność między żółtym czarnym i zielonym. Największą oporność uznaj jako końce stojana. 2.5 Ω około. Połącz: Fazowy z wtyczki przez mocną żarówkę...
No na raz. Można dać dwa 0.2Ohm-bo po co wykorzystywać dwa oddzielne wejścia ADC. Zwróć uwagę że zależnie od kierunku obrotów jeden albo drugi koniec silnika jest na masie poprzez opornik pomiarowy.(oporniki) A pomiar na takim silniku będzie niestabilny- ale programowo można zrobić kilka pomiarów i uśrednić. Komparator jest w strukturze ATmega16. Można...
gdy już przekroczymy bariere 4 tysięcy obrotów zapłon zaczyna wariować Jeśli mierzyłeś popularnym miernikiem cyfrowym, to te wszystkie pomiary możesz sobie w buty wsadzić. Tego typu miernik przekłamuje wynik jeśli będą to impulsy napięcia/prądu lub/i jeżeli częstotliwość przebiegu będzie większa niz 400Hz (dla większości mierników). W Twoim wypadku...
Zamontowałem prądnice 18kw do silnika spalinowego i wszystko jest w porządku. Jednak na budowach wszystko jest możliwe - wpinają odbiorników do bólu. Pytanie moje brzmi, czy są obecnie produkowane jakieś ograniczniki prądu lub inne urządzenia, które przy ustalonym przeze mnie prądzie wyłączą zasilanie oraz gdzie można je nabyć? Pytałem w hurtowaniach...
Witam Do takich małych obrotów wygodny byłby silnik krokowy. Najprościej zastosować można generator na układzie NE555 i sterownik silnika A4988, co uprości konstrukcję do minimum. Dlaczego sterownik A4988? bo jest bardzo prosty do sterowania, wystarczy podać jeden impuls na jeden krok i podać napięcie lub masę na sterowanie aby określić kierunek obrotów....
Zastanówmy się: Jeśli silnik potrzebuje przy znamionowym napięciu dajmy na to 5A, to w jaki cudowny sposób miałby pobierać mniej przy takim samym napięciu zasilania? Odpowiedź jest tylko jedna : PWM. Ale to się wiąże z regulacją napięcia - a więc z obrotami silnika. Żaden opornik - za duże straty i "pływający" moment obrotowy (w zależności od chwilowego...
gdzie w młynku znajduje się czujnik obecności kawy? i jak on wygląda? ta biała kostka to bezpiecznik limitor T160 - myślałem że to to... Ta biała kostka to ogranicznik prądowy (bezpiecznik, jakby się komuś coś zmieliło twardego, to silnik właściwie stanie pobierając baardzo duży prąd, ta kostka ma za zadanie do tego nie dopuścić). W tym modelu nie...
nie wiem czy wystarczy bo triaki musisz oddzielić od przepięć i zwarć (przynajmniej pikowych). Dodano po 1 Rozumiem więc tak: Na wyjściu jest SoftStart więc nie ma problemów ŻADNYCH z wyjściem. Jedyne co powinno być dorobione to chłodzenie radiatorów triakowych. Nie rozumiem jednak jednego - dlaczego piszesz, że w czasie przepalania się żarówek następuje...
Niewątpliwie jest kwestia dużego poboru mocy przy rozruchu. Zwłaszcza jeśli lodówkę wyłączy się w czasie sprężonym i ponownie włączy. Czasami nie wystartuje nawet z sieci dopóki ciśnienie nie spadnie. Przed spaleniem silnika w tym momencie zabezpiecza termik. Agregat ten mimo znamionowej mocy 800W rzeczywiście można obciążac ok. 650W. Można przyjrzeć...
zulusj23 obroty silnika są proporcjonalne do napięcia, a moment obrotowy do prądu, kiedy zasilisz silnik ze źródła napięciowego obroty są mało zależne od obciążenia, więc silnik radzi sobie ze zwiększonym momentem przy ruszaniu, zużyciem łożyska, czy zgęstniałym smarem, czy grubą warstwą kurzu utrudniającą przepływ powietrza po prostu prąd rośnie kiedy...
Tak wiem mało ekonomicznie ale silnik ma 250W więc kontroler standartowo podaje 12A. Podmienilem kiedyś na 15A. Szybciej przyspieszał ale prędkość się nie zmieniła. Zasięg za to się zmniejszył. Poszedł w górę dostępny moment obrotowy. Silnik prądu stałego bez ogranicznika prądu też jest bardzo fajny. Jak "odkręcić" manetkę przy zerowej/małej prędkości...
W sterowniku silnika jest ogranicznik prądowy na zasilaniu linii 5V na czujniki. Przy zwarciu niepełnym jakie występuje często w wiązce ecu ograniczy wartość prądu stąd spadek napięcia linii zasilania 5V. Problem ze znalezieniem usterki może być spory. Elektrycy też nie lubią takich klientów bo mogą przy aucie siedzieć 8h i nawet usterki nie zobaczą...
Co do tyrystorów, mam takie 200A kilkanaście sztuk ale dorabiać do tego sterownaie, to potrzeba mieć jakiś osobny zasilacz sterownik zaprojektować, wykonać, przetestować. Przynajmniej kilka wieczorów na realizację potrzeba. Po co sterowanie? Zrób ogranicznik prądu bramki, i żeby tyrystor z każdym pulsem od razu się włączał. Będzie działał jak zwykła...
Witam, Od niedawna .......... postanowiłem pobrawić się silnikiem krokowym. Miałem zamiar sterować silnikiem NEMA 17. Zakupiłem: NEMA 17 17HE19-2004S sterownik A3967 (EasyDriver) alternatywnie sterownik L298N ................. W czym może tkwić problem ? A czy zapoznałeś się z datasheet każdego (!) z tych urządzeń? Chyba nie ! Zaznajomienie się z nimi,...
Mogłeś dodać, że idzie ci o Force V400 LS (literka V robi wielką różnicę - GT400 LS są teleskopowe). Zamiast więc tego Force lub G-Bata zastosuj FAAC 414 Long - tutaj wymiar montażowy to ponad 25 cm więc powinny podejść. Możesz też faktycznie dać ramieniówki - nieco mniej egzotyczne od tych Force - np Nice Hopp. Tyle że takowe mają silniki 24V, są bardziej...
Takie zabiegi są nieopłacalne. Do zabrania jest napięcie 4V. Przy prądach 10-20A daje to 40-80W mocy strat. Odpadają więc wynalazki w stylu iluś tam diod połączonych szeregowo. No, chyba że koledze nie będzie przeszkadzać wielgachny, gorący radiator uczepiony pomiędzy baterią akumulatorów a wkrętarką, albo bateria i radiator połączone z wkrętarką kablami....
Ja wcale nie optuję za diodą. To dodatkowa komplikacja nawet w pojęciu mechanicznym. Najlepiej byłoby podłączyć na stałe dodatkowy akumulator i zapomnieć o temacie. Moje obawy wynikały z obserwacji procesu ładowania akumulatora jaki użytkuję w rowerze - 10S10P. Podłączenie rozładowanego do ładowarki to 12A. Byłoby na pewno więcej ale taka jest jej wydajność...
Witam Tak się zastanawiałem co by się zmieniło gdyby dać ogranicznik prądu w postaci opornika zamiast choperowania silnika krokowego... załóżmy silnik 5V/1A, z choperem był by to narastający prąd do 1A przy np 50V i odcięcie napięcia i tak w kółko, by moc średnia wyniosła 5W... Z ogranicznikiem np ok 500 (+opór silnika) można by było na stałe podłączyć...
Od jakiegoś czasu próbuję zrobić ogranicznik prądu oparty na LM317. Miałby on ograniczać prąd z linii 12V z zasilacza komputerowego ATX. Docelowo ogranicznik chcę zastosować do sterownika silników krokowych do frezarki CNC. Potrzebuję prądu 1,5A (posiadam sterownik A4988 i nie mogę przekroczyć 2A). Wzorowałem się na najprostszym schemacie: http://obrazki.elektroda.pl/2408724200_1...
Zależy od mocy i konstrukcji - jednouzwojeniowe albo dwuuzwojeniowe - od opraw bliźniaczych. 20 watowe można zastosować jako ograniczniki prądu dla taśm ledowych (w uzupelnieniu z paru innymi elementami), 40 watowe jako urządzenia obniżajace obroty małych silników asynchronicznych jednofazowych.
Prowadnica jest w porządku, bo wymontowałem ten pasek, który w niej pracuje i łożyska po końcach prowadnicy, wszystko było brudne. Umyłem nasmarowalem i chodzi lżej. Nie muszę odpinać bramy. Wystarczy że nie napnę/nakręcę sprężyny i cała brama zap... Jak wściekła. Im mocniej napinam sprężynę tym silnik ma coraz ciężej i zamyka coraz wolniej ale zamyka...
A patrzyłeś na załączony schemat? Masz walnięty zespolony przełącznik od kierowcy, który jest połączony logoicznie z całą resztą, a reszta to nie 'jakieś tam' silniczki, tylko moduły silniczkowe, z silnikami, ogranicznikami prądu, oraz krańcówkami, na które moduły te reagują. Więc co chcesz zrobić, wyłączniki kołyskowe na tylnim prawym i kierowcy zmienić?...
:arrow: Gronczyński Proszę o jakieś konkretne dane i linki do tych informacji. Nigdy się nie spotkałem z przepływem większego prądu niż by wynikało z prawa Ohma. Jak nie podasz nic konkretnego, będę zmuszony usunąć Twój post do kosza.
Silniki od hulajnóg są przewoltowane (podrasowane) - chińczyk potrafi :wink: są to prawdopodobnie obliczone na około 17V - bo przy tym napięciu i bez obciążenia prąd pobierany jest około 0,1A powyżej tego napięcia prąd zaczyna gwałtownie rosnąć i przy 24V ma 0,8A a przy w pełni naładowanych akumulatorach jest 29V i prąd biegu jałowego ma 1,3A. Prąd...
Triak zawsze można wymienić, najwyżej zostaniesz z dobrym triakiem, bardziej bym obstawiał pomiar prądu, trzeba zobaczyć czy nie ma opornika kilka om na zasilaniu silnika, bo objawy tzn lekkie obciążenie i wyłączenie by wskazywały na nadgorliwy ogranicznik, potem poszukać który opamp go mierzy i co ma na wyjściu jak zadziała.
Witam wszystkich forumowiczów. Proszę o poradę jak można elektronicznie zrealizować ogranicznik prądu pobieranego przez odbiornik. Konkretnie mój problem dotyczy silników krokowych z drukarki, które nadmiernie się nagrzewają. Z pewnością mogę stwierdzić, że przegrzewanie nie jest skutkiem przeciążenia, ponieważ silnik bez żadnego obciążenia tak samo...
Przeprowadzilem testy z wlasnym ukladem na silniku DC typu NC4565D. Sprzężenie to ładnie ogranicza mi prąd rozruchu oraz przy wymuszonym zatrzymaniu. Oczywiście również ogranicza prędkość gdy ustawimy odpowiednio na potencjometrze napięcie na komparator(+). Jednak nie zaobserwowałem ograniczenia prądu w czasie pracy silnika gdy obciążę wał i zwiększy...
Jest jeden agregat który znam i "uciągnie" jednofazowy silnik 1,4 kW. To PAB2, stara poczciwa konstrukcja WZE (WAMEL) i WZŁ. Agregat ten posiada ogranicznik pobieranego prądu, zbudowany na transduktorze który jest jednocześnie transformatorem podającym napięcie na wzbudzenie prądnicy. Układ bardzo prosty i bardzo stabilny. Poszukaj w internecie to znajdziesz...
No tak - ogranicznik prądu. Transformator mimo, że pracuje w stanie zwarcia, to nie pobiera dużego pradu a rdzeń się nie nasyca. Coś takiego możnaby wykorzystać też do silników w których ograniczylibyśmy prad rozruchowy do znamionowego. Dodano po 48 Dodatkowo w stanie jałowym nie płynie prąd znamionowy. Tylko tak zwany prąd magnesujący wynikający głownie...
czy jest mozliwosc przylutowania tego mostka w odpowiednie miejsce zeby to dzialalo ? TAK - dokładnie w to miejsce gdzie był podłączony do tej pory. Zanim wpadniesz na pomysł użycia części z danego urządzenia warto ustalić jak ono działało do tej pory - najlepiej rysując schemat. Ten silniczek nie będzie pracował podłączony do sieci bo: 1. jest to...
Tyle że akumulator jest nowy Nowy nie potrzebuje doładowania a sprawdzenia czy ładowanie w samochodzie jest prawidłowe. Jeżeli jest prawidłowe, należy reklamować akumulator. mam akumulator któremu wystarczy 5min ładowania i wtedy dopiero odpali. Był by to taki awaryjny power bank. Chyba żartujesz. 5 min ładowania prądem 5A to zaledwie 0,6Ah. :) Miałem...
Swego czasu potrzebowałem zrobić prosty i szybki ogranicznik / wyłącznik przy prądzie ok. 10A. Chodziło o zabezpiecznienie przed ściśnięciem człowieka drzwiami zamykanymi silnikiem elektrycznym. By układ "odróżniał" kilka amprów normalnego prądu silnika od jego skoku przy wzroście obciążenia po napodkaniu na opór mechaniczny. Kombinowałem z dodatkowym,...
Skąd mam to wiedzieć? Tam powinien być D25. Zwarcie przy prądzie 200A D25 wyłączy tak samo szybo jak C25 przy prądzie 200A. Bo w obu S-kach bimetal jest taki sam. Przedlicznikowy to ogranicznik mocy. Mocy nie zmieniasz bo pozostaje nadal 25A.(D25)
czy ma wylaczniki krancowe etc. Nie ma, elektronika wykrywa koniec ruchu na podstawie zwiększonego poboru prądu przez silnik. Pewnie masz wyłamany ogranicznik i lusterko jeździ prawie wkoło.
A takie coś: https://allegro.pl/oferta/unitec-41748-o... Ciężko powiedzieć co jest w środku i jak działa. Jak Cyrus pisał, musisz spróbować. Są jeszcze takie, ale musisz mieć do tego "gałkowego", tak jak koledzy napisali, może być upierdliwe, za to znacznie tańsze na próbę. https://allegro.pl/oferta/regulator-obro...
kolego csvrbntyu nie cudacz proszę i nie dopisuj mi czego nie pisałem. Nawet jeśli tego nie ogarniasz. Już jednemu beret ryłeś "objaśniając" mu budowę silnika dwubiegowego. Więc może pora się opamiętać? Podałem autorowi wątku rozwiązanie jakie sam bym zastosował gdybym był na jego miejscu. Zapomniałem tylko dodać aby radę ułożenia obok kabla owej bednarki...
Nie, nie ma tam połączenia!!! Ten potencjometr ustawia prąd ładowania/rozładowania C1 - a cały układ oparty na 7400 jest niczym innym jak prostym generatorem prostokąta wykorzystującym nieliniowość układu cyfrowego i faktycznie zmienia, ale częstotliwość generowanego sygnału i pośrednio wpływa na obroty silnika. R3 jest ogranicznikiem, tak by kręcąc...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Z tego co piszesz i jeśli dobrze zrozumiałem to masz alternator a nie prądnice i masz dwa zestawy diod ,minusowe i plusowe i każdy z tych przewodów musi być polutowany lub przykręcony do diod które znajdują się na szynie zbiorczej bieguna plus, magneśnice u ciebie tworzy wirnik ,bo tylko alternatory trzy uzwojenia, prądnica ma uzwojenie tylko jedno...
Lampy LED (ledówki) migoczą gdy mają wbudowany prymitywny ogranicznik prądu w postaci kondensatora szeregowego. W takiej sytuacji diody w lampie przygasają w chwilach gdy napięcie sieci przechodzi przez zero. Droższe lampy są zasilane przetwornicami impulsowymi i nie ma tego efektu. Fazowe regulatory mocy będą dobrze współpracowały z żarówkami, grzejnikami,...
Jasne Do pomiaru prądu w układach choperów sterowników do silników krokowych, ogólnie wszędzie tam, gdzie potrzebujesz zmierzyc duże prądy - wzmacniacze, zasilacze, ograniczniki prądowe (spadek napięcia na rezystorze w zależności od przepływającego przerzeń prądu - zależność z prawa Ohma)
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
silnik w cale nie musi być na 24 V , to napięcie masz podane jako typowe dla silnika krokowego ważne jest nie przekroczenie prądu silnika , a o to zadba ogranicznik prądowy układu , w TA8435 wartość prądu dobierasz rezystorami pomiarowymi RNF http://www.elenota.pl/pdf/Toshiba/e00381... proponuje zastanów się nad siłą jaką potrzebujesz do swojego urządzenia...
Przecież temperatura tej śruby stopi plastikowe ramie siłownika. Mierzyłeś temperaturę tej śruby? Nie widzę też żadnego sensu użycia LM317 jako ogranicznika prądowego. To nie półprzewodnik. Podając silnikowi 12V, pobierze prąd jaki potrzebuje.
Jak każdy inny silnik spalinowy... I tu się grubo mylisz... Nie widziałeś jeszcze korbowodu, który wyskoczył mocno zdziwiony z karteru? :D Odkręć gaz bez obciążenia w motocyklu bez ogranicznika obrotów w module zapłonowym. Ciekawe co się stanie.
(at)sebastiano-lol Należy przeprowadzic pomiar napięcia na silniku pod obciążeniem. Stosownie do wyników wyregulować ogranicznik prądowy - żółty RV obok zlacza HD6. Zmierz także watyość R63 (czy to nie jest bocznik do pomiaru prądu silnika ?) rezystancja rzędu ułamka oma.
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
Proszę pomóżcie mi co to jest za komponent, gdzie mogę znaleźć jego dane: Rozmiar 30x22x15mm. Napisy na tej plastykowej kostce, która ma dwa łącza line i load: Champion 99E series 5A 12V . Praktycznie zachowuje się jako ogranicznik prądu jest połączony na małym silniku DC. Po odłączeniu obroty silnika zwiększają się. Chcę zmienić napięcie na silniku...
http://obrazki.elektroda.pl/1840986600_1... Witam! Prezentuję szanownym forumowiczom moje ostatnie urządzenie. Jest to sterownik silników krokowych każdego typu, działa zarówno z silnikami bipolarnymi, jak i unipolarnymi. Bazuje na standardowej parze L297+L298. Wzbogaciłem go o optoizolację i parę elementów smd dla uproszczenia płytki....
Witam poszukuje schematu mogącego rozwiązać mój problem to znaczy Chciał bym zabezpieczyć przed nadmiernym prądem silnik prądu stałego przy użyciu kontraktrona. Chodzi o to żeby prąd roboczy w obwodzie silnika był nadzorowany i nie osiągał krytycznej wartości gdy silnik dostanie zbyt duży opór.
Jaki szlaban, o jakiej masie ma być podnoszony? Możliwe, że napęd to: silnik (najprościej prądu stałego, może być samochodowy) -> przekładnia ->ślimak ->ślimacznica - na jej osi szlaban. Ograniczniki - najprościej wyłączniki krańcowe. Sterowanie na przekaźnikach przyciskiem otwórz, zamknij.
Może starczy silnik prądu stałego? Wtedy sterownik jest dużo prostszy. To podziel się schematem zwykłgo sterownika silnika DC. Podstawowe funkcje - zasilany trójfazowo z sieci, nastawialny ogranicznik prądu i utrzymywanie stałej prędkosci obrotowej... Jeżeli moc tego silnika nie będzie znacząca to kup silnik 3f, 400Y/230Δ oraz falownik jednofazowy....
Uchylają się, ale tak bardzo niewiele, spróbuje przełożyć tak ja pisałeś, a uszczelka może być wykonana z bloku technicznego szarego? Akurat ja uszczelki wycinałem ze starej dętki samochodowej. Dodano po 1 Tak jak pisałeś odwróciłem odwrotnie ogranicznik otwarcia, ta grubsza blaszka i odpalił za pierwszym razem. Problem z odpaleniem rozwiązany :) Moje...
(...) pytanie (...) o zastosowanie ogranicznika prądu do 20 mA. Wtedy ten tryb zastosowałbym zamiast rezystora 2 k Ohm. (...) Ja w dynamie w rowerze jako zamiennik żarówki użyłem diody i ogranicznika prądowego na NSI45020 niestety te regulatory są dość drogie w polsce.
R2 bym sobie darował - jako ogranicznik prądu bazy i ewentualne zabezpieczenie portu wystarczy R5. R4 mógłby równie dobrze mieć 4.7kΩ, żeby nie mnożyć wartości.
Nie wiem jak to się stało, że nie załączyłem schematu, więc dodaje go już do pierwszej wiadomości. Schemat przedstawia tylko element ograniczenia prądu. Wśród silników prądu stałego wyróżniamy szeregowe i bocznikowe Rozumiem, że pytanie dotyczy tego, czy jest to silnik komutatorowy z uzwojeniem wirnika połączonym szeregowo, czy równolegle do uzwojeń...
ogranicznik prąd ogranicznik silnik zasilacz ogranicznik prąd
cewka briggs iskra plyta indukcyjna siemens kontrolka ładowania oleju
Wyłączenie silnika podczas jazdy w Peugeot Boxer III 2.2 HDI Renault Master 3 dCi – błędy DF569 i DF054 pod obciążeniem, ciśnienie doładowania i paliwa