Będzie działać... Czujnik zmierzchowy na 12V musisz znaleźć. Lecz brak zabezpieczenia przed rozładowaniem Akumulatora... oraz brak ładowania akumulatora. Plus rozwiązania jest taki że zasilanie awaryjne w dzień nie zadziała. (w sumie po co jak jest jasno) Inne pomysły... wsadzić ładowarkę, ogranicznik rozładowania akumulatora... itd.. Co do akumulatora...
Ścianka. Ostatnie (chyba) usprawnienie maksymalizacji pracy akumulatorów: dodałem ogranicznik rozładowania akumulatorów do obwodu niezależnego oświetlenia. https://obrazki.elektroda.pl/5864715700_... https://obrazki.elektroda.pl/2646129500_... ps. obudowa nawiercona od dołu i góry, zamknięcie puszki jest obecnie projektowane...
Poważnie ? "ogranicznik prądu ładowania akumulatora"
Jeśli to mają być 2 lub 3 czujki w jednej strefie to może być matrix,Wszelkie błędy tej centrali biorą się z tego że musi ona pracować na napięciu zmiennym18 lub 19V .Na 16 Voltach występują sytuacje o których pisze kloega Suworow.Warto też założyć ogranicznik rozładowania akumulatora.
W zasadzie powinien wystarczyć separator jeśli dodatkowy akumulator nie będzie zbyt głęboko rozładowany. Tutaj zachodzi taka możliwość, więc wypadałoby założyć ogranicznik prądu ładowania między separator a dodatkowy akumulator. W takim układzie dodatkowy akumulator ulegnie szybkiej degradacji na skutek głębokiego rozładowania. Kiedyś tam kolega dołoży...
12 V 18 Ah , prosto licząc jeśli pobierasz 18A to masz godzinę, jeśli 1,8A to 10 godzin. W Twoim przypadku ( zakładając że akumulatory są nowe i mają swoją pojemność) to czas pracy wyniesie jakieś 40-50 minut, zależnie od obciążenia silnika i zadziałania ogranicznika rozładowania (jeśli jest). W miarę bezpiecznym napięciem rozładowania jest ok.11V.
Swego czasu przymierzałem się do pomysłu podtrzymującego ładowania akumulatora w samochodzie bateriami słonecznymi, wiec też stanąłem przez zabezpieczeniem akumulatora przed przypadkowym przeładowaniem. Miałem zamiar zastosować metodę jaką stosuję przy ładowaniu akumulatora prostownikiem własnej produkcji. Polega ona na tym, że wykorzystuje w czasie...
Waraz : wez cegi pomiarowe zaloż na kabel od akumulatora i odpal samochod przy rozładowanym aku : 50A ladowania to nic nietypowego ( skad bzdure o tym ze alternatory maja ogranicznik wzieleś to nie wiem ) Jedynie ogranicznik pradowy mialy pradnice ale tylko dlatego by wirnika nie spalić.
Jak powyżej napisał kol. BC109B , sprawdź bezpiecznik 5A. Szeregowo z akumulatorem włącz żarówkę o mocy 40-55W. Do napięcia ca. 11V ładuj przez żarówkę, powyżej tego napięcia ładuj normalnie (bez żarówki). Żarówka pełni rolę ogranicznika prądu ładowania, głęboko rozładowany akumulator stanowi zwarcie dla prostownika i powoduje "palenie" bezpiecznika.
Trochę mało dokładnie opisałeś swój układ a przede wszystkim to w jakich warunkach będzie pracował akumulator. Czemu chcesz zastosować przetwornicę? najprostsze rozwiązanie Potrzebny Ci stabilizator napięcia z ogranicznikiem prądowym. Ustawiasz napięcie wyjściowe na napięcie nominalne naładowanego akumulatora a ogranicznikiem prądowym ograniczasz maksymalny...
Ja wcale nie optuję za diodą. To dodatkowa komplikacja nawet w pojęciu mechanicznym. Najlepiej byłoby podłączyć na stałe dodatkowy akumulator i zapomnieć o temacie. Moje obawy wynikały z obserwacji procesu ładowania akumulatora jaki użytkuję w rowerze - 10S10P. Podłączenie rozładowanego do ładowarki to 12A. Byłoby na pewno więcej ale taka jest jej wydajność...
Te 12V może być umowne, tak samo jak w instalacji samochodowej, gdzie napięcie podczas pracy pojazdu jest sporo wyższe. Wszystko zależy od instrukcji obsługi - jeśli przewiduje ładowanie baterii - to wszystko jest OK. Z tym prądem 1/10 bym się za bardzo nie przejmował, bo nijak się on ma do rzeczywistej eksploatacji baterii w pojeździe. Mam w samochodzie...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Urządzenie na wyjściu emituje prąd 14.6 V 4000 amperów. A podłączałeś ten starter do akumulatora bez uruchamiania rozrusznika? Jeżeli akumulator nie jest jakoś mocno rozładowany to na pewno nie popłynie tam 4000A. Najprostrzym ogranicznikiem prądu może być żarówka H4 55W/12V włączona szeregowo - przy mocno rozładowanym akumulatorze będzie się świecić,...
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
Znalazłem podobny post a w nim taki schemat czy chodzi o coś takiego ? http://obrazki.elektroda.pl/2997631400_1... Tak, równolegle do zacisków panela (by obecne w układzie rezystory nie rozładowały akumulatora). Napięcie ogranicznika policz z uwzględznieniem spadku napiecia na diodzie (azamiast 1N4007 lepiej zastosować diode Schottkyego).
(at)putas Przykro mi ale sie mylisz. Rozwiązanie problemu: a) dopasować akumulator do odbiornika, akumulator nie powinien być pusty. b) Podłączyć pompę pod akumulator i zabezpieczyć osobnym ogranicznikiem napięcia by nie rozładować akumulatora. Coś mi nie pasuje w Twojej odpowiedzi. Bo skoro pompka jest prawidłowo podłączona do tego kontrolera, to...
Tyle maksymalnie dał prądu ładując akumulator 12V rozładowany inny prostownik dał więcej amperów więc zakładam że jest albo ogranicznik jakiś albo taka wydajność. Zastanawiam się nad dodaniem modułu XY- L30A od chinczyka + nowy mostek ale jeszcze szukam czy coś lepszego jest.
W takim razie, do jakiej wartości można rozładować akumulatory NiMH? No bo moja cyfrówa dość wcześnie odmawia pracy. Potem na tych samych akumulatorach mogę jeszcze sporo posłuchać na discmanie. A jak już discman nie może to jeszcze trochę walkman pociągnie. Zatem które z tych urządzeń rozładowuje akumulatory do bezpiecznej wartości? Wymyśliłem ogranicznik...
Kolego. W samochodzie akumulator nie jest mocno rozładowywany poza przypadkami gdy ktoś zapomni wyłączyć oświetlenie albo ma niesprawny zapłon i męczy rozrusznik bez opamiętania. Akumulatory wspólpracujące z wiatrakami czy solarami eksploatowane są inaczej - nie ma wiatru/słońca mają dostarczać energię aż do rozładowania do bezpiecznego poziomu. Ładuj...
Złożę go w takim razie z tym trafem, a może kiedyś znajdzie się odpowiednie i podmienię. Do "ratunkowego" podładowania to jest bardzo odpowiednie trafo, innego nie potrzeba. Kondensatora nie potrzeba, natomiast żarówkę jak najbardziej polecam - jak pisał jeden z kolegów posłuży i za ogranicznik prądu i za wskaźnik. Może być samochodowa H7. Pamiętaj,...
Czy ten scalak bez oznaczeń to nie jest przypadkiem kontroler ładowania i ogólnie cały sterownik lmpki? Jeśli zaś chodzi o ograniczenie rozładowania, to w teorii białe LEDy są dość dobrym ogranicznikiem :) Napięcie minimalne takich LEDów to około 2,8V, poniżej nie przewodzą. Co jest niezłym ograniczeniem wbrew pozorom. Graniczne napięcie rozładowania...
Zasilacz ogólnego przeznaczenia nie musi mieć ogranicznika prądu, pozwalającego na długotrwałą, bezpieczną pracę, przy przeciążeniu - kiedy rozładowany akumulator "chce" pobrać więcej niż zasilacz może dać. Każdy współczesny zasilacz ma jakieś zabezpieczenie przed przeciążeniem, ale niektóre mają typu wyłączającego, inne ograniczają prąd na poziomie...
Czyli widzę że nie masz jeszcze konkretnej koncepcji a już zamawiasz elementy. Zasygnalizowałem w poście #6 pewien problem, na który jeszcze nie znam rozwiązania w postaci gotowego modułu który można kupić, a przetwornica DCDC może nie sprawdzić się najlepiej, kiedy będzie musiała pracować przy małym spadku napięcia, no ale jak kupisz, to sprawdzisz....
wg producenta jest to przełącznik ogranicznika napięciowego w pozycji LOW akumulator zostanie rozładowany do 10,7V w pozycji HIGH akumulator zostanie rozładowany do 11,4V poniżej wybranego napięcia lodówka się wyłacza w celu oszczędzania akumulatora - żebyśmy mogli odpalić pojazd bez problemów dla 24V należy chyba podwoić wartości, ale na stronie producenta...
AWARYJNIE! sprawdź podłączenie minusa akumulatora do masy (COM) centrali, np. zarób sobie czarny kabelek "akmulatorowy" podkręć go pod COM-a i podłącz aku w ten sposób. Pomijasz układ zabezpieczenia przed pełnym rozładowaniem i ogranicznik ładowania, ale AWARYJNIE! lepsze to niż nic.
Alternator ma stałe napięcie . Jak pisałem, że alternator należy postrzegać jako źródło napieciowe, czyli takie cuś, co zawsze dąży do oddawania takiego napięcia, jakie jest dla niego znamionowe to ktoś nic nie czaił. Cała zabawa robiega się o rezystancję wewnętrzną alternatora i dołączonego doń obciążenia,proszę pomysleć jakie płyną prądy wyrównawcze...
Takim urządzeniem zniszczysz akumulatory. Musi być układ ograniczający prąd ładowania do 0,1Q. Niezależnie ładowanie powinno być wyłączone przy napięciu na aku 14.5V. Rozładowany Aku ma napięcie 10-11V. Dlatego bez ogranicznika prądu prąd ładowania będzie duży.
Kolego wow, ja takim prostownikiem (z 1 diodą) posługiwałem się przez ponad 30 lat (obecnie zastosowałem mostek), ale na wyjściu trafo miałem ~12V. Trafo też jest o większej mocy - 120VA. Ładowałem akumulator bez żadnych oporników ograniczających. Jedynie raz jak akumulator był totalnie rozładowany, to na początku ładowania jako ogranicznik w szereg...
Wieki temu, w zamierzchłych czasach, miałem prostownik do ładowania akumulatorów z funkcją regeneracji aku. Polegało to na kilku cyklach rozładowania i naładowania akumulatora właśnie bardzo małym prądem. I w końcu się przydał, bo któregoś dnia mój aku praktycznie "zdechł". Postanowiłem z ciekawości spróbować regeneracji (bez wymiany kwasu!). Trwało...
Dzięki za odpowiedź, ale nie o to mi chodziło. Nie pytam jak uruchomić silnik gdy akumulator trochę osłabnie tylko jak to zrobić bezpiecznie gdy jest całkiem rozładowany . Alternator może dać i 100A ale czy jest jakiś ogranicznik prądu ładowania, który widząc bardzo niskie napięcie domyśli się, że akumulator jest prawie pusty i nie pozwoli żeby aku...
Napięcie na wtórnym uzwojeniu transformatora może być 17-24 V Przy tak wysokim napięciu ( 24 V ) i rozładowanym akumulatorze prąd ładowania będzie za duży , bo nie ma w tym układzie ogranicznika prądowego ( jest tylko ustawienie prądu maksymalnego ) . Po otwarciu tyrystora jedyną opornością po stronie wyjścia jest wewnętrzna oporność akumulatora ....
Tylko po co komplikować. To rozwiązanie, które wcześniej zaproponowałem - drugie rozwiązanie - zasilacz do lapka (zwykle mają napięcie 19-20 V i 2-3 A) plus do tego LM317 lub LM338 (na radiatorze) w układzie regulatora napięcia, z ustawionym napięciem 14.4 V i nic więcej nie trzeba, to jest samograj. nie potrzebuje nic więcej. Ja takim tandemem plus...
Do JKM73 no dalej nie dopisałeś ........zadziałania ogranicznika prądu ładowania, co w konsekwencji doprowadzi do szybkiego rozładowania akumulatora.No chyba nie bedzie nadawało w nieskończonosć???
Regulatory zazwyczaj palą się rano, lub gdy przelotne zachmurzenie. Panele są zimne, a akumulatory rozładowane. Hmmm.... wniosek z tego że ich ograniczniki prądowe są wadliwe i nie zabezpieczają urządzenia przed przeciążeniem.. Czy ktoś sprawdzał jak pracują np dwa regulatory MPPT ładujące jeden akumulator? Oczywiście każdy regulator obsługuje swój...
Komplikujecie rzeczy proste a wystarczy zener z szeregowym oporem 5 om, takie zabezpieczenie zastosowałem do baterii 12V i chodzi już dwa lata. Oczywiście każdy akumulatorek zabezpieczony oddzielnie i zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem nie trzeba bo same diody przestają świecić.
Przy rozładowanym akumulatorze prawie do zera, żaden współczesny prostownik z bajerami nie podejmie ładowania. Akumulator musi mieć jakieś napięcie minimalne, aby prostownik podjął ładowanie. Przy tak mocno rozładowanym akumulatorze, konieczne jest podpięcie go pod zwykły prostownik (trafo+dioda prostownicza i na początku żarówka 55W/12V jako ogranicznik...
-> mloody99 , jak pisze marekzi najlepiej ładować jak zwykły akumulator w czasie pracy ciągnika. Aby uniknąć niespodzianek typu, bardzo rozładowany akumulator = bardzo duży prąd ładowania, mógłby ci podkradać prąd z akumulatora ciągnika, dlatego ogranicznik jest niezbędny. Najprostszy, to stary sposób, tani, prosty i skuteczny - ładowanie przez żarówkę...
Sztuczna inteligencja ładowarki zabezpiecza ładowarkę przed ładowaniem. Robi tak, bo owa ładowarka jest zbyt słaba, żeby naładować rozładowaną baterię akumulatorów. Stare ładowarki uparcie nazywane prostownikami ne mają inteligencji nawet sztucznej i jeżeli zawiedzie inteligencja użytkownika, to ładowarka może ulec przeciążeniu. Szczególnie tanie wynalazki...
Obecnie mam panel 20W, aku 7Ah, regulator 10A. Panel 20W i regulator 10A? Czy czegoś nie pomyliłeś? Z 20W więcej jak 1,5 A nie wyciągasz więc akumulator dobrałeś prawidłowo. Przy 150W możesz dojść do 10A w pełnym słońcu, nie ryzykowałbym ładowania głęboko rozładowanego 7Ah akumulatora, panelem 150W chyba, że masz ogranicznik prądu ładowania. O doborze...
Nie chcesz regulować prądem, to musisz regulować napięciem, ale czym musisz... Im większa różnica między napięciem wyjściowym z tego zestawu AVT a napięciem na klemach akumulatora, tym większy prąd, a tym samym wyższa temperatura. Żarówka najprostsza i najprymitywniejsza, ale od biedy spełnia swoją rolę, naładujesz akumulator i ochronisz mostek. Lepsza...
nie koniecznie błędy które masz są przyczyną. poza tym błędy to nie wszystko, przede wszystkim ważne są parametry, obwód czujnika doładowania, (ile bar, parametr trzeba sprawdzić na postoju i w czasie jazdy), stycznik hamulca ( DZIAŁA Dodano po 8 stycznik hamulca działa czy nie, ogranicznik prędkości nie powinien mieć znaczenia na rozładowanie akumulatora...
Jest on dla akumulatora na 45 Ah. Lecz ładowałem nim akumulator o 74 Ah. Prąd ładowania był ok. 4...5 Amperów. Stopniowo malał wraz z naładowaniem akumulatora do ok. 1 A. Tu by było wszystko ok, tylko problem dotyczy napięcia. To są mity, że ten prostownik jest do aku 45Ah a ten do 120Ah. Bo każdym prostownikiem o rozsądnym prądzie naładuję się każdy...
Dziękuję kol. L_pec za wyczerpujący opis zagadnień. Musze od nowa sprawę przeanalizować a tak na szybko to myślę, że ograniczenia prądów i ich wyrównanie to w pewnym stopniu załatwiłyby zwykłe rezystory mocy. Wiąże się to z pewną stratą energii ale trudno. Poziom strat ocenię i może da się użyć elektroniczne ograniczniki prądu. Idea zastosowania magazynu...
Za bardzo to nie będzie działać. Akumulator będzie cyklicznie rozładowywany prawie do zera i długo nie podziała. Po tak głębokim rozładowaniu przy napięciu ładowania 14-14,5 V będzie chciał z 10A prądu i ta dioda odparuje, trzeba jakiś ogranicznik prądu . No i czas ładowania. Po 14 h rozładowania trzeba by z 20h jeździć by się naładował.
Albo w przetwornicy obniżasz napięcie do 4,2 V i dodajesz ograniczenie prądowe dobrane do pojemności i specyfikacji aku. Możesz zastosować ten moduł z ali ale napięcie trzeba ograniczyć do 5V. Moduł ten ma już w sobie ogranicznik napięciowy do 4,2v i ogranicznik prądowy regulowany rezystorem. Dodatkowo ma zabezpieczanie przed rozładowaniem poniżej 3V...
Nie, nie wpłynie, tylko warto dać żarówkę na wyższe napięcie, np. 24V/90W (są takie halogeny używane w ciężarówkach), bo zarówka na 12V może nie wytrzymać poczatkowego ładowania mocno rozładowanego akumulatora. Żarówka jest tu ogranicznikiem prądu, bezpiecznikiem i sygnalizacją ładowania. Gdy napięcie na akumulatorze zbliża się do 14,4V (granica poczatku...
Według mnie te wszystkie rozważania to jest sztuka dla sztuki. Zastanówcie się jaki charakter ładowania akumulatora jest w samochodzie - stałonapięciowy. Jeżeli na tej samej zasadzie akumulator będzie ładowany (doładowywany) poza samochodem to nic mu nie zaszkodzi, nie grozi przeładowanie i inne konsekwencje z tym związane. Wystarczy aby przy akumulatorze...
Dawne prymitywne latarki świeciły coraz słabiej podczas rozładowania, współcześnie staramy się uzyskać tak samo dobre działanie przez czas rozładowania i na koniec urządzenie się wyłącza żeby zapobiec uszkodzeniu akumulatora. Rezystor, jako ogranicznik prądu, dobrze spełnia swoją rolę, tam gdzie napięcie na nim zmienia się w niewielkim zakresie, wtedy...
Przepiąłbym na szereg i dał MPPT. Polepszy to osiągi przy słabej pogodzie. Akumulator 100Ah powinien dostać max 10A Tyle teoria... W praktyce są to o wiele większe prądy, a zwłaszcza po mocnym rozładowaniu akumulatora. Np. taki 74Ah w aucie, bezpośrednio po rozruchu bierze >30A przez kilka minut. Któryś z tej serii podanych przeze mnie regulatorów ma...
Taki zasilacz dla ładowania akumulatora 12V wykorzystać można, tym więcej, że w nim jest możliwość przełączać wyjściowe napięcie. Najlepiej podchodzi napięcie 15V . Lecz należy mieć na myśli że dla nie obsługiwanego akumulatora rekomenduje się końcowe napięcie ładowania 13.8 - 14.5V, a dla obsługiwanego to napięcie można zwiększyć i do 15V . Jeśli u...
Ja nie wiem jak Ty to liczysz... Z tego co pamiętam, grzałka do cyberbucha ma np 0,2R oporu. Zakładając, że bateria jest naładowana i ma te 4.2V, z prawa ohma (I=U/R) wychodzi 21A. Zauważ, że wraz z rozładowaniem akumulatora, jego napięcie będzie spadać. Przy 3V na akumulatorze, układ sterujący powinien całkiem wyłączyć urządzenie żeby zabezpieczyć...
Opornik, z zasady zawalidroga i ogranicznik prądu, liczymy dla najgorszego przypadku - akumulator żelowy rozładowany maksymalnie do napięcia 10,5V, napięcie w samochodzie 14,4V. Różnica napięć 14,4V-10,5V=3,9V. Dla tego napięcia ma płynąć jakiś tam prąd przez opornik, więc wzór na opór przyjmie postać R=U/I. Moc strat w oporniku P=U*I. Przy czym prąd...
Uwaga: Podłczając do centrali urządzenia o większym poborze prądu (jak przykadowo nadajnik monitoringu radiowego), "+" zasilania tych urządzeń należy podłczać do "+" akumulatora (wskazane jest zaożenie bezpiecznika na przewodzie zasilającym). Natomiast masa musi być podłączona do dowolnego styku COM centrali, a nie do "-" akumulatora. Podłączenie masy...
Dokładnie, taki układ w roli czujnika zmierzchowego będzie wystarczający. Zostaje jeszcze kwestia ogranicznika prądu, o ile chcesz by LED zaczął przygasać dopiero gdy akumulator będzie bliski rozładowania. Natomiast jeśli zastosujesz biały LED, to ograniczenie przed nadmiernym rozładowaniem możesz pominąć. LED przestanie przewodzić przy napięciu rzędu...
To, że prąd spada bez rezystorów (czy żarówek) jest raczej wadą. Przy mocno rozładowanym akumulatorze jeśli na odczepach, które dorobi ustawisz prąd początkowy na 10A to po godzinie będzie 5A a po trzech godzinach już tylko 3A pod koniec ładowania jest już b.mały a ładowanie przeciąga się w nieskończoność - oczywiście jest to przykład zależny od pojemności...
A czy sama wymiana tranzystora na inny problem też rozwiąże? Są tranzystory bipolarne o bardzo dobrych parametrach mogące konkurować z MOSFET'ami w układach niskonapięciowych, niestety nie znajdziesz ich w starociach, ani w sklepie za rogiem, bo to elementy powstałe w ostatnim dziesięcioleciu, przykładem może być 2SC6097 typowe wzmocnienie ok 400 aż...
Mam pewne obiekcje czy można ładować akumulator kwasowy motocykla 12V podpinając do niego akumulator żelowy 12V - czy nie szkodzi to akumulatorowi w motocyklu? Od kilku lat doładowuję zimą akumulator w samochodzie innym akumulatorem, poprzez przetwornicę STEP-UP. Napięcie na wyjściu 14,6V plus ogranicznik prądu ładowania. Podpinając bezpośrednio dwa...
Pytanie, jak ograniczyć prąd którym są ładowane akumulatory? Czytałem, że powinny być ładowane prądem ok 1/10 pojemności a tutaj wali prąd ponad 40 A. 0,1C dotyczy ładowania prostownikiem. Przy ładowaniu alternatorem, początkowy prąd ładowania częściowo rozładowanego akumulatora 60Ah spokojnie przekracza 25A. Przy pojemności 2x110Ah może przekroczyć...
No to musisz kolego kilka rzeczy wiedzieć, pierwsza sprawa to czy twój komputer zapisuje błędy jeśli podczas ładowania napięcie przekroczy 15V, bo mój Passat zapisuje i prostownikiem go nie podładujesz, ja używam zasilacza warsztatowego i ustawiam dwie rzeczy w nim: napięcie na 14.8V i ograniczenie prądu na 5A (bo te 5A to zresztą max co może dać) Efekt...
Jeżeli pochodzą z jednego czasu i źródła to po datach produkcji...... Nie zaleca się wymieniania pojedynczych źródeł w szeregu czterech ogniw. Ciągle będą z tym kłopoty. Natomiast akumulatory można sprawdzić po naładowaniu do max, ze zwykłego prostownika i obciążeniu potem np. żarówką halogenową 12V/55W (samochodową). Należy najlepiej robić to przez...
Jakie jest Vmpp panelu? Do ładowania przydało by się chyba niemal 15V. Na przetwornicy spadek będzie chyba około 1V a każda ewentualna dioda/tranzystor na drodze ładowania pomniejszy uzyskane napięcie. Oporność przewodów panelu jeśli np. są długie i nienajlepszej jakości dadzą efekt podobny do obniżenia Vmpp. Przy przetwornicy obniżającej chyba lepiej...
Dzięki za wyjśnienie sprawy T2 :!: Niestety na elektrodzie nie udało mi się znaleźć nic na temat zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowanie akumulatora, ale "wyniuchałem" coś takiego: http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2313.p... (Rys.4) Chyba wykorzystam ten ogranicznik... back to Eagle i przeróbka schematu... :|
..... Tj. regulator i tak nie poda np. 100A na ładowanie akumulatora gdy on jest mocno rozładowany - to oczywiste. Prąd ładowania to zazwyczaj 3 - 8 A ..... Alternatory nie mają ogranicznika prądu ładowania więc wartość tego prądu może być większa. Co prawda raczej nie osiągnie takich wartości rzędu kilkudziesięciu A ale te kilkanaście A przy rozładowanym...
Zastanawiałem się jak sprawdzić kiedy jest naładowany ? jak prąd spadnie a jeśli tak to do jakiej wartości optymalnie ładować żeby nie przeładować i nie zostawić niedoładowanego. Ustawiasz napięcie na zasilaczu 14,4 V a prąd ograniczasz ogranicznikiem prądu do wartości 0,1 C. Na początku gdy akumulator będzie rozładowany ograniczenie obniży napięcie...
Witam. 1.Odnośnie CYN17-punkt nr. 9 czyli minus sterownika, połączony jest z plusem mostka diodowo-tyrystorowego, teraz jak połączyć układ kontroli napięcia ze sterownikiem aby działał i nie zrobić zwarcia. 2.Ograniczenie maksymalnego prądu-rzeczywiście maksymalny prąd ogranicza tylko bezpiecznik i moc transformatora ale dodanie układu ogranicznika...
Regulator na pewno nie jest uniwersalny! Nie rozumiem stwierdzenia: daje zawsze +2V . Czy na akumulatorze jest 14V a na prostowniku 14+2=16V, czy np. w instalacji jest 14V a na akumulatorze napisane 12V? Piszesz bardzo tajemniczo (żeby nie powiedzieć niezrozumiale). Napisz gdzie mierzyłeś te napięcia i ile one wyniosły (gdy były podłączone wszystkie...
Wracając do doświadczenia kolegi - trzy kondensatory 2200µF podłączone do napięcia 36V zgromadzą dokładnie tyle samo energii co jeden 733,33 µF podłączony do napięcia 36V. No właśnie, że N I E Jeśli to teoretycznie się nie zgadza , to radzę zrobić fizyczny układ i go pomierzyć. ========================================...
Trzeba by zamontować ładowarkę załączaną po stacyjce a najlepiej z automatycznego włącznika świateł plus jakiś mocny przekaźnik. Widzę dwa problemy. Duży prąd z alternatora gdy akumulator będzie rozładowany. Dwa przerwanie ładowania gdy sie naładuje na 100%. Pytanie czy BMS już nie ma którejś z tej funkcji. Jak nie to przetwornica o prądzie minimum...
Na ile problemem dla ogniw LiFePO4 jest "niedoładowanie do końca"? Z lektury na forum wiem, że dla aku żelowych jest to duży problem, ale wydaje mi się że dla ogniw które chce wykorzystać nie ma to aż tak dużego znaczenia Zgadza się, jakby nie patrzeć to odmiana ogniw Li-Ion i dla nich najgroźniejsze jest zbyt głębokie rozładowanie lub przeładowanie....
Wychodzi, że na 60mAh ma być godzina ładowania, więc dla 1100mAh 1100/60=18 godzin. A jak był tylko częściowo rozładowany, to krócej - sprawdzaj co kwadrans, czy już ciepły. Ewentualnie można pomyśleć o jakiejś przeróbce - dodać ogranicznik napięcia ładowania.
Akumulatorki Li-Jon stosowane obecnie w telefonach komórkowych posiadają układ nadzorujący który niedopuszcza do zbyt głębokiego rozładowania i przeładowania. Z braku orginalnej ładowarki korzystam często z zasilacza na którym ustawiam napięcie wyjściowe na 4,2V a ogranicznik prądu na 1C (C-krotność pojemności akumulatorka). I właśnie układ elektoniczny...
Proponuje eksperyment myślowy. Rozładowany aku żelowy o napieciu 10V vs naładowany Akumulator samochodu ok. 14V (tak gdzieś bedzie mieć jak się naładuje ) Nastąpi mniej lub bardziej spektakularne BUM. Przyczyna Akumulator Samochodowy zacznie ci intensywnie ładować drugi. Brak ograniczenia prądowego spowoduje iż prąd ten bedzie duży. Pewnie jeśli dasz...
dyski hdd nie nadają się do pracy w samochodzie No też tak sądziłem, ale zdania wśród specjalistów są podzielone, wielu preferuje HDD ze względu na (nie mam wiedzy by się wypowiadać) rzekome lepsze naturalne predyspozycje do nagrań ciągłych. Sklep zapewnił, że ten rejestrator z tymi dyskami cechują się długą bezawaryjną pracą w pojazdach i innych użytkowników....
Nie jestem elektronikiem i osobiście nie widzę jakiejś istotnej różnicy poza nazwą między zasilaczem dającym na wyjściu prąd stały a prostownikiem. Z moich doświadczenia wiem, że zasilacze impulsowe (te z którymi miałem do czynienia) w stosunku do tradycyjnych zasilaczy, utrzymują praktycznie stałą wartość napięcia na wyjściu, niezależnie od obciążenia....
Sprawa wygląda tak czy sensowne jest wkładanie akumulatora o większej pojemności niż dedykowany. Ma duży sens ale tylko jedną wadę - zwiększa nieznacznie masę pojazdu przez co auto nieznacznie więcej zużywa paliwa. Większy akumulator jest bardziej odporny na przepływ większego prądu. Gdy uruchamiasz pojazd na mocno lub częściowo rozładowanym akumulatorze...
W takim wypadku zsumowane napięcie nigdy nie spadnie do zera przez co tyrystor się nie wyłączy. Wystarczy, aby w "dołkach" sinusoidy napięcie zasilające (czarne - patrz rysunek) schodziło poniżej SEM akumulatora (czerwone). http://obrazki.elektroda.pl/9655564100_1... md-dario , istotny jest tutaj stosunek impedancji wewnętrznej prądnicy...
Problem rozwiązany. Błąd leżał nie w tym połączeniu ścieżek jak pokazał kolega by_lukasz-w ten sposób powstało by zwarcie-lecz w pomyłce w oryginalnym schemacie AVT. Tranzystor 1 w schemacie ideowym ma dren połączony do + a na wzorze płytki jest podłączone źródło. To wyjaśnia błędne działanie. Swoją drogą takie błędy w seryjnym układzie? Hmm... A odpowiadając...
To bardzo rozbudowany zasilacz i bez schematu taka zmiana będzie trudna. Poza tym zasilacz to nie ładowarka. Jest pomiędzy tymi urządzeniami zasadnicza różnica polegająca na tym, że podana na tabliczce znamionowej wartość prądu to wartość maksymalna, której nie powinno się przekraczać, by nie uszkodzić zasilacza. W ładowarce prąd jest kontrolowany....
To oznacza, że ładowarka nie ma czujnika temperatury, który jest wymagany przy szybkim ładowaniu. Mogłoby być jeszcze zabezpieczenie czasowe, ale tu powinna być podawana pojemność akumulatora. BC700 wpycha 3,7Ah w akumulatory niezależnie od ich pojemności. O ile akumulatory (nie wiem czemu teraz jest moda na nazywanie ich ogniwami) o pojemności 2Ah...
Przetwornica działa jak dławik ,dodatkowy aku zbytnio nie obciąża alternatora. Czasami jak był rozładowany do 11,2v na wolnych obrotach silnik zwalniał odkąd ładuje przetwornicą + prost. nie ma tego problemu. Zależy mi na wyeliminowaniu przetwornicy. Witam . Dobrze kombinujesz , przetwornica działa jako ogranicznik prądu ładowania . Akumulator wyładowany...
A teraz czytam że akumulator pobiera sam tyle prądu ile mu potrzeba. w samochodzie alternator może dać nawet kilkadziesiąt Amper, a akumulator "łyknie" tylko kilka Akumulator nie łyknie tyle ile mu potrzeba tylko tyle ile wynika z prawa Ohma. Prąd z jednej strony ogranicza napięcie ładowania z z drugiej oporność wewnętrzna akumulatora. Prąd ładowania...
Kondensator 680 nF stanowi główny ogranicznik prądu ładowania. Opornik, który się rozpękł, to opornik MŁT, a nie ceramiczny, ma moc 2 W albo 1 W, co można ustalić po wymiarach. Opór prawdopodobnie 220 omów. Ten opornik ma ograniczyć prąd płynący przez diody, kondensator i akumulatory, gdy ładowarka/latarka jest włączana do sieci. Wtedy rozładowany kondensator...
Zgadzam się z tobą - mój błąd. Jak napisał kolega jta_- trzeba liczyć. Ale biorąc pod uwagę, że napięcie na wyjściu prostownika powinno być ograniczone do poziomu 14,5-15 V, spadek napięcia na tranzystorze przy rozładowanym akumulatorze nie przekroczy 3-3,5 V, a moc strat przy prądzie 20 A - 60-70 W, przy maksymalnej dopuszczalnej mocy tego tranzystora...
Każdy alternator ma wbudowany regulator napięcia i tzw ogranicznik prądu. Oprócz tego jest automatyczny odłącznik ładowania. W starych prądnicach odłącznik był elektromagnetyczny, w alternatorach funkcję tę spełnia zespół diod prostowniczych. W sytuacji gdy napięcie na akumulatorze ma wyższą wartość niż podaje alternator, diody te są splaryzowane zaporowo...
przetwornice mają jakieś tam ograniczniki ze jak napięcie spadnie poniżej np 10V to odcinają sie aby zapobiec całkowite rozładowanie akumulatora a w zimie raczej jest więcej wiatru więc będą się ciągle ładować więc może nie będzie problemu, elektrownie chce umieścić koło Rzeszowa na Podkarpaciu tam gdzie mieszkam są ciągle jakieś wiatry :) szczególnie,...
Trzy akumulatory 2/3 AAA mieszczą się w miejscu na żelowe akumulatory kwasowo ołowiowe. Napięcie takiej baterii jest zbliżone do szeregowej baterii dwóch akumulatorów żelowych. Układ ładowania pozostaje bez zmian. Jako bonus dodałem diodowy ogranicznik napięcia ładowanych akumulatorów, który można szumnie nazwać BMS. Działa dobrze, tylko z tym pożarem...
Jest 5A. Wystarczy. Dla pewności najpierw podpinasz miernik pod bolec akumulatora i klemę a dopiero potem odłączasz klemę. Ja robię to tak - zdejmuję klemę i lekko nasuwam ją z powrotem na bolec tak by obwód był zamknięty. Następnie jedną ręką dociskam plusowy przewód miernika do bolca a drugi do klemy i dopiero wtedy zdejmuję klemę. Tym miernikiem...
Żeby rozładowany akumulator w telefonie nie obciążał prądem większym od 0,5A zasilacz 12V/500mA należy w ładowarce zastosować ogranicznik prądu i takie ograniczenie prądu spełnia stabilizator LM317T, który niestety też musi posiadać niewielki radiator... Widzę, że kolega nie zna kompletnie zasady działania ładowarek do telefonów. Jeśli podłączamy do...
Witam i dziękuję za odpowiedź. Tutaj dotknął kolega chyba istoty problemu: Dopóki ładowarka współpracuje z siecią energetyczną problem nie występuje. Pojawia się natomiast podczas współpracy z w/w przetwornicą uruchamiając ogranicznik prądu wyjściowego. Taka współpraca powoduje okresowe wyłączanie i ponowne załączanie. Dokładnie - w 100% tak to wygląda....
Do jakiego napięcia chcesz ładować akumulator? Jeżeli do 15V a częściowo rozładowane akumulatorki dadzą pod obciążeniem ok. 4x3,6V=14,4V to nie da rady. Albo pięć akumulatorków w szereg albo podładowanie do 14V. Ponadto te 18650 muszą mieć pojemność > 5Ah, inaczej nie warta skórka wyprawki.
https://techtron.pl/a8,jak-ladowac-akumu... W przypadku ładowania do napięcia 13.4-13.6V akumulator następnego dnia wykazywał znaczne niedoładowanie (ok 60-70%). Wystarczyło że napięcie wyniosło 13.8V i już mieliśmy naładowanie na poziomie 95%, przy 14.6V można uznać że naładowanie wynosiło 100% Akumulator jednak nie warto ładować do...
Można. Ma taka funkcjonalność (oczywiście po ustawieniu prądu na sensowną wartość żeby przedwcześnie nie wykończyc akumulatora - powiedzmy 10C czyli max 2A, a napięcia na DOKLADNIE 2x4,1V pod obciążeniem). Regulacja w/w wartości z racji użycia wieloobrotowych potecjometrów precyzyjnych jest dośc żmudna, więc sugeruje nabyć 2 sztuki - jedną do zasilania...
Miałeś przedstawić dowody, powtórzę dowody. A nie swoje wywody. Rodem z książek o polowaniu na czarownicę Założenie większej pojemności akumulatora np. 70Ah tam gdzie zalecane jest 55Ah naraża nasz akumulator na częste niedoładowanie szczególnie w jeździe miejskiej gdzie więcej razy odpalamy niż robimy kilometrów. Bzdura totalną, fizyka się kłania....
Kiedyś faktycznie się rozglądałem za falownikami na ok 144 volt. Są takie falowniki pod takie napięcia. Przerobić się u mnie nic nie da na inne napięcia. W mojej instalacji wszystkie regulatory regulatory cisną do jednego worka, Falownik hybrydowy jest także zaprogramowany żeby wspomagał off-grid. Prądu ładowania akumulatorów trakcyjnych nigdy nie ograniczałem....
Dioda led nigdy nie rozładuje baterii do zera! Jak napięcie spadnie poniżej jej progu zadziałania to przestanie płynąć prąd (tak w skrócie). Bateria po prostu 'umarła' a nie rozładowała się. Albo kolega zwarcie zrobił i ją jednak rozładował. Co do ograniczników prądu w elektronice baterii to takie najczęściej nie istnieją (kto 'kopie' baterie zasilaczem...
Ile czasu ma to świecić? Do tego dobierasz pojemność i typ akumulatorów. Akumulatory NiMH mamy od rozmiaru R03 (0,5 Ah) do R20 (5-10 Ah). 12 V kusi zastosowaniem baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych 12 V. Do tego jest pełno ładowarek. Wada - krótka żywotność przy pełnych rozładowaniach, duża masa, wrażliwość na wysokie temperatury. 3 h dziennie po...
Gaziarz pewnie podebrał kabelek z kostki włącznika tempomatu ale okazało się ,że dał ciała Wyobraź sobie że jak instalowali LPG w moim samochodzie, to podpięli się sterownikiem pod zasilanie przed kluczykiem, czyli na ostro, bezpośrednio pod zasilanie. To była późna jesień, i przez noc potrafiło mi tak rozładować akumulator że rano nie potrafiłem odpalić...
Witam planuje do auta wmontować drugi akumulator żelowy 12v 18ah podtrzymujący elektronikę. A skąd taka potrzeba? jeśli "elektronika" rozładowuje akumulator, albo jest on w kiepskim stanie, nie wydaje mi się żeby taka dostawka znacząco poprawiła sytuację. Czy ten zasilacz buforowy ma dostarczać energię z powrotem do instalacji, czy do niezależnych...
Mam tego świadomość bo czytałem od początku, ale jaki jest problem aby do zasilacza stałoprądowego zamiast Ni-MH podłączyć kwasiaka? Można cały zestaw zasilać poprzez prosty sterownik czasowy z marketu za dwie dychy albo podejść ambitniej i zaprojektować wyłączanie po dojściu do wymaganego napięcia. Po drugie dorabianie ogranicznika prądowego to dość...
ogranicznik rozładowania ogranicznik rozładowania baterii przyczyna rozładowania akumulatora
instrukcja obsługi klimatyzatora odbicie obrazu matrycy skrzynka bezpiecznik voyager
Sterownik Somfy SGS 400 - kontrolki nie świecą Kontrolka oświetlenia świeci mimo działających żarówek