WDB9056231R784615 Auto ma kod HH9 - SEMI-AUTOMATICALLY CONTROLLED TEMPMATIC A/C Jest to półautomatyczna klimatyzacja jednostrefowa. Ta NIN-iarka "łapie" twoje auto: https://www.ilcats.ru/mercedes/ Jak wbijesz VIN i klikniesz "VIN search" to znajduje twoje auto. Potem masz "options list" - pokaże wszystkie kody wyposażenia i "open catalogue" do katalogu...
Bardzo błędną diagnozę potawił twój mechanik z tym termostatem.Narobił ci niepotrzebnej roboty.Zasada jest jedna jeżeli węże od nagrzewnicy gorące ,a nie grzeje to szukac przyczyny w samej nagrzewnicy(zakamieniona)i sterowaniu klimatronikiem(klapy),jeżeli wężę zimne to przyczyny szukac w silniku.
Problem rozwiązany, nagrzewnica była cała zapchana, wymiana rozwiązała problem. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Rozważ zapowietrzenie układu chłodniczego
Dwie nagrzewnice łącznie z ogrzewaniem olejowym powiiny wystarczyć ale pobiorą prąd ok. 80A. Czy alternator ma taki zapas?
Nagrzewnica zamulona i większość obiegu idzie przez parownik....
Termostat sprawny? Corsa ma LPG? Dawno czyściłeś nagrzewnicę z osadu? Wentylator pracuje w całym zakresie nawiewu, czy blokuje się? Sprawdź w panelu sterowania ogrzewaniem, czy linki regulatora (pokrętło od nawiewu) otwierają kanał przewiewu do końca.
A po co dotykasz termostatu, skoro ogrzewanie tez słabiutkie? Pompę wody trzeba raczej zmienić. Czyli jadąc od góry wpierw alternator precz. Co do zegarów, to albo zimny lut kostki, albo standardowo odlutowany stabilizatorek , w górnym prawym rogu zegarów.
Czy byłocoś robione przy kranie? Jak mierzyłeś napięcia? Czy rozłączałeś grzałki przy pomiarach?
Jeśli termostat się nie domyka to nigdy nie złapie Ci temp. 90st. Jeśli go zapalisz i w miare nagrzewania wężów nagrzewnicy nagrzewa się dolny wąż chłodnicy to termostat się nie zamyka. Spotkałem się z naderwaną gumką na wkładce termostatu i już nie łapał temp. Musisz odlręcić obudowe termostatu na dole w okolicach filtra oleju tam gdzie idzie gruby...
Może zapowietrzony, co było powodem wymiany, może jakaś zaślepka została?
Kolega termostat posiada w silniku? A jak z temperaturą na zegarach? Instalacja gazowa jest? Płyn w układzie jest? Zawór działa, czy sprawdzone tylko położenie dźwigienki? jaka temperatura przewodów do nagrzewnicy?
Jak tam się bawiłeś to linka tam jest przymocowana do takiego plastikowego dziadostwa, które podtrzymuje linkę i owe cudo lubi spaść a efektem tego jest tylko letnie powietrze z nadmuchu. Popatrz kolego drogi od strony nóg pasażera. http://obrazki.elektroda.net/98_12608048... Dasz radę!!! :D
Przyczyn może być kilka , zapowietrzenie (nie zdarzyło mi się nigdy),zatkanie nagrzewnicy.Jeżeli wąż dopływowy jest prawie tak gorący jak odpływowy z nagrzewnicy,to wszystko z nagrzewnicą,termostatem jest w prządku a wina jest po stronie cięgien lub niedomykającej przesłonie zinnego powietrza(przy maksymalnym grzaniu całość powietrza powinna przepływać...
Golf 2, to już staruszek- bardzo możliwe, że nagrzewnica jest do wymiany. Aby to sprawdzić trzeba sprawdzić jej drożność, nawet puszczając przez nią wodę z kranu i zaobserwować jak duży jest spadek ciśnienia na wylocie. Jeżeli woda wypływa "leniwie" to wymiana. Zapowietrzona nagrzewnica, nie grzeje w ogóle. Nie sprawna pompa, to przegrzewanie się silnika.
Zaproś serwisanta . Przegląd i regulacje pomogą .
Na twoim miejscu - żeby sprawdzić jak to w ogóle działa, to zdjął bym wszystkie siłowniki termiczne i głowicę z zaworu z kapilarą - niech idzie na full. W razie czego - to pompę podłącz bezpośrednio do ~230V bez termostatu i zobacz czy wszystkie pętle grzeją. Oczywiście na kotle ustaw max. 50°C. Zobaczysz wtedy czy nie ma może poprzytykanych obiegów...
Termostat, nic nie jest wieczne
Sprawdż czy zawór nagrzewnicy otwiera sie do końca ,czasem nawala sterowanie zaworem, jest to dość częsta dolegliwość ogrzewania wielu typów samochodów
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Wymień filtr pyłkowy w kabinie, pewnie jest zabity(liście, igły itd), u mnie różnica była kolosalna,teraz szybko się nagrzewa i dobrze wentyluje. filtr znajduje się po stronie pasażera pod deską, pokrywa ma dwa suwaki które odsuwa się na boki i ją zdejmuje, nastepnie trzeba wysunąć filtr z ramką i wymienić na nowy i dalej odwrotnie. jeden mechanik chciał...
to bedzie zawór o którym kolega pisze dosc czesta usterka.,albo sie blokuja albo sa nieszczelne. Szukaj po prawej stronie silnika blizej skrzyni biegów
Chyba że są dwa do ogrzewania i na deskę Jest ich więcej i trzeba zwrócić uwagę na wartości z nich w parametrach diagnostycznych.
Prawie zimne na powrocie - czyli jednak ciepła woda przez nie przepływa i oddaje ciepło. Czy w pokojach jest zimno czy ciepło - bo autor wątku tego nie pisze? - jeśli ciepło to wystarczająco dużo tej wody przepływa i jest OK
Ma grzałkę w wentylacji
Witam was mam problem z ogrzewaniem w fordzie galaxy 2001r 1,9 Podgrzewacz mi chodzi i dochodzi do 90C ale nie grzeje za mocno tylko wieje chłodne powietrze płyn w chłodnicy jest i w zbiorniczku też jest i nie wiem już co mam zrobić.
Cała deska praktycznie..
Jeśli nie ma klimy to niema filtra pyłkowego .Przełącz dżwignią żeby ciagną powietrze zewnątrz samochodu a nie z wnętrza ,powinno pomóc .szyby parują też wtedy jak jest wilgoć w samochodzie i sie właczy ogrzewanie ,wszystko paruje.Miałem punciaka i miałem podobne problemy w szczegulnosci z słabym ogrzewaniem
Ludzie, dajcie już spokój. Wróciłem przed chwilą od kuzyna, z którym weekendami pijam piwo (niekoniecznie jedno). On przepracował na kolei ponad 30 lat, jeżdżąc lokomotywą elektryczną (różnymi typami). Chyba nikt nie powie że tam jest słabe pole EM :-), zaryzykowałbym tezę że trudno w codziennym życiu znaleźć silniejsze, przy którego źródle tak długo...
Witam. Mam podobny problem. Nawiew na szybę(lewa str) - w miarę i lekko grzeje z lewej strony na kabinę. Prawa i nogi praktycznie zimne. termostat nowy i trzyma 80 - 85°C. Gaz wpięty równolegle i wlot wody zdławiony tak aby na nagrzewnice szło więcej. Węże do nagrzewnicy gorące. POMOCY!!! :D
Kolego odpowietrzyć nagrzewnicę.
Co do kwestii bojler - przepływowy ogrzewacz wody, ta druga opcja również wydawała mi się lepsza, a teraz jestem tylko pewniejszy. D Przepływowy ogrzewacz wody żeby zapewnić sensowną wydajności CWU do prysznica musi mieć minimum 18 kW mocy. A więc potrzebujesz przyłącza elektrycznego omocy przynajmniej 20 kW żeby dźwignąć takie obciążenie. Musisz sprawdzić...
W szafie rozdzielczej masz 2 rozdzielacze. każdy z nich ma zaworek spustowy. Na dolny zaworek załóż wąż ogrodowy, pozakręcaj wszystkie sekcje za wyjątkiem pierwszej i dopuszczając systematycznie wodę do układu aby utrzymać ok. 1,5 Bara spuszczaj ją wężem do czasu aż przestanie bąblować. Tak zrób z każdą sekcją.
a nagrzewnica czasem nie zasyfiona ?
Drogie grono, problem z tym ogrzewaniem zdaje się być bardziej złożony. Po wielu próbach odpowietrzania układu nie ma rezultatów. To znaczy, jak jade autem to jeszcze w miare dmucha ciepłym ale tylko stane np. Na światłach i już zimne leci. Zdiołem więc przewody z nagrzewnicy, najpierw powrotny i wniosek, z nagrzewnicy ledwo co leci woda. Jak dam troche...
sprawdziłbym jeszcze temperatutę otwarcia termostatu ok 90stopni , niedogrzany silnik powoduje automatycznie słabe grzanie wewnątrz
a czym najlepiej to wypłukać ? czy ocet pomoże ?
Zapowietrzony układ, niesprawny termostat
Opusc na poduszkach na maxa dolej plynu na maxa, odpowietrz wezyki ktore ida do nagrzewnicy pod maską dolej plyn, jak bedą cieple to bedzie grzało
problem rozwiazany... urwalo sie ucho lopatki.. dopiero po wyjeciu silniczka sterujacego bylo widac pekniecie
A zawór do nagrzewnicy ? Sprawny ? otwiera przepływ ?
Dzieki za odp. Nagrzewnice podlaczam oryginalnie tak jak ma byc bez tej drugiej i jest to samo. Na wolnych obrotach nagrzewa sie do polowy, a na wyzszych jest ok.
Może wymiana membrany pomoże (jeśli jest już porowata, to może niecałkowicie otwierać zawór gazu). Czy palnik główny nie jest zanieczyszczony? Może piecyk wymaga gruntownego czyszczenia i regulacji.
Witam ,od jakiegoś czasu walczę z piecem Beretta ciao ll to znaczy po przestawieniu na grzanie grzejników piec nabija wyznaczoną temperaturę po czym obrazu się wyłącza i stygnie mniej więcej w tych proporcjach 50 C - 24C, 70C -34C, pompa pracuje ,ale w układzie niema wystarczająco cieplej wody żeby przegonić ja przez cały układ bo stygnie więc grzejniki...
Witam ocet z sodą z apteki załatwił sprawę ogrzewania przepłukana została chłodniczka. Dzięki za pomoc chłopaki.Pozdrawiam.
Jaki silnik w tym mondeo diesel? Trzeba by zobaczyć czy cała chłodnica jest ciepła tzn czy na dole nie jest chłodniejsza niż u góry(chociaż objawy były by inne, grzał by się mocno). Temperatura pracy silnika jest ok, regulacja zmiany temperatury działa poprawnie?
Witam, miałem ostatnio podobny problem w jednej z hond , w sterowaniu klapą która zasłania nagrzewnice ciegno chodziło ale plastik sie wyrobil i klapa sie nie przesuwała. Sprawdz dokladnie czy te zółte plastiki od spodu ruszają sie razem z mocowaniami.
Wentylator jest zamontowany w taki sposób że na godzinie 12 tworzy literce C Ten opis jest mało obrazowy. Wyjmij dmuchawę (trzy niewielkie wkręty od dołu na kołnierzu silniczka, trzy minuty roboty) i znajdź strzałkę na wirniku wskazującą kierunek obrotów. Możesz przy okazji wizualnie zweryfikować stan silniczka. Niedawno był wątek o kierunku obrotów...
Dwie opcje, zabrudzona nagrzewnica lub uszkodzone sterowanie klapami.
Może być uszkodzone sterowanie klapami nagrzewnicy a może klasycznie nagrzewnica do wymiany.
słabe ogrzewanie mercedes słabe ogrzewanie astra słabe ogrzewanie
radio zegar arduino sterowanie przez bluetooth naprawa paliwo mercedes
hulajnoga skymaster electrolux ew6t5061p
Możliwość ułożenia własnej kolejności kanałów w dekoderze Netii Zamienniki układu 7442: 74LS42, 74HC42, CD4028