Tak. I każdą pętle po kolei . Przelewasz aż do momentu jednakowego strumienia bez powietrza.
Dwie nagrzewnice łącznie z ogrzewaniem olejowym powiiny wystarczyć ale pobiorą prąd ok. 80A. Czy alternator ma taki zapas?
Witam, mi to wygląda na problem z klapką ciepłe/zimne powietrze.
WDB9056231R784615 Auto ma kod HH9 - SEMI-AUTOMATICALLY CONTROLLED TEMPMATIC A/C Jest to półautomatyczna klimatyzacja jednostrefowa. Ta NIN-iarka "łapie" twoje auto: https://www.ilcats.ru/mercedes/ Jak wbijesz VIN i klikniesz "VIN search" to znajduje twoje auto. Potem masz "options list" - pokaże wszystkie kody wyposażenia i "open catalogue" do katalogu...
obieg jest wymuszony ale grzeje tylko góra nagrzewnicy (dół masz zamulony i płukanie nic nie da) ja też tak jak ty kombinowałem i skończyło się na wymianie.Parownik podłącz w szereg żeby ci znowu nie zamuliło. POZDRAWIAM Dodano po 2 SORKI ZA TEN GAZ WYMIANA TO 3 MAX 4 GODZINY
Nagrzewnica zamulona i większość obiegu idzie przez parownik....
Problem rozwiązany, nagrzewnica była cała zapchana, wymiana rozwiązała problem. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Rozważ zapowietrzenie układu chłodniczego
Jeśli termostat się nie domyka to nigdy nie złapie Ci temp. 90st. Jeśli go zapalisz i w miare nagrzewania wężów nagrzewnicy nagrzewa się dolny wąż chłodnicy to termostat się nie zamyka. Spotkałem się z naderwaną gumką na wkładce termostatu i już nie łapał temp. Musisz odlręcić obudowe termostatu na dole w okolicach filtra oleju tam gdzie idzie gruby...
Bardzo błędną diagnozę potawił twój mechanik z tym termostatem.Narobił ci niepotrzebnej roboty.Zasada jest jedna jeżeli węże od nagrzewnicy gorące ,a nie grzeje to szukac przyczyny w samej nagrzewnicy(zakamieniona)i sterowaniu klimatronikiem(klapy),jeżeli wężę zimne to przyczyny szukac w silniku.
A jaką temperaturę osiąga silnik? Termostat sprawny? Zawór otwiera się do końca? Nagrzewnica nie zabita kurzem?
Słabo szukasz http://obrazki.elektroda.pl/4164958600_1...
Jest wg mnie jakaś sprzeczność w informacjach autora w pierwszym poście, a mianowicie: Dodam tyle że na wolnych obrotach leci letnie powietrze, przy czym jak przygazuje go do 3tys obr i przytrzymam to zaczyna być cieplej, Ta info sugerowałoby, że słaby jest przepływ przez nagrzewnicę i dodanie gazu (zwiększenie obrotów) zwiększa przepływ przez nagrzewnicę...
Tak termostat jest najczęstszą przyczyną braku lub słabego ogrzewania.możesz to sprawdzić przysłaniając częściowo chłodnicę.Wtedy będzie wiadomo czy jak podniesie się temperatura czy będzie lepsze ogrzewanie
Tu masz schemat
Czy byłocoś robione przy kranie? Jak mierzyłeś napięcia? Czy rozłączałeś grzałki przy pomiarach?
Termostat sprawny? Corsa ma LPG? Dawno czyściłeś nagrzewnicę z osadu? Wentylator pracuje w całym zakresie nawiewu, czy blokuje się? Sprawdź w panelu sterowania ogrzewaniem, czy linki regulatora (pokrętło od nawiewu) otwierają kanał przewiewu do końca.
pompa wymieniona to zostaje chyba tylko nagrzewnica
Jeżeli ma taki sam zegar jak u mnie to nie ma wskaźnika temperatury :) Jest tylko kontrolka od zbyt wysokiej temperatury. U mnie też tak było że w sumie to praktycznie wcale nie grzało i okazało się że termostat był do wymiany. Teraz grzeje aż miło :)
Przyczyn może być kilka , zapowietrzenie (nie zdarzyło mi się nigdy),zatkanie nagrzewnicy.Jeżeli wąż dopływowy jest prawie tak gorący jak odpływowy z nagrzewnicy,to wszystko z nagrzewnicą,termostatem jest w prządku a wina jest po stronie cięgien lub niedomykającej przesłonie zinnego powietrza(przy maksymalnym grzaniu całość powietrza powinna przepływać...
Golf 2, to już staruszek- bardzo możliwe, że nagrzewnica jest do wymiany. Aby to sprawdzić trzeba sprawdzić jej drożność, nawet puszczając przez nią wodę z kranu i zaobserwować jak duży jest spadek ciśnienia na wylocie. Jeżeli woda wypływa "leniwie" to wymiana. Zapowietrzona nagrzewnica, nie grzeje w ogóle. Nie sprawna pompa, to przegrzewanie się silnika.
Zaproś serwisanta . Przegląd i regulacje pomogą .
a nagrzewnica czasem nie zasyfiona ?
Kolega Dariusz19870427 nie ma tej przejściówki. Dorobił wiązkę i plus ciągnie z gniazda zapalniczki ale myślę że źle policzył piny w gnieździe interfejsu na odwrót liczył od lewej do prawej sugerując się tym zdjęciem które zamieścił a to jest ta przejściówka 3pin/OBD2 i to jest oznaczenie tak jak gniazda diagnostycznego w samochodzie a nie interfejsu...
Termostat, nic nie jest wieczne
Jeśli nie ma klimy to niema filtra pyłkowego .Przełącz dżwignią żeby ciagną powietrze zewnątrz samochodu a nie z wnętrza ,powinno pomóc .szyby parują też wtedy jak jest wilgoć w samochodzie i sie właczy ogrzewanie ,wszystko paruje.Miałem punciaka i miałem podobne problemy w szczegulnosci z słabym ogrzewaniem
U mnie silnik się nagrzewa szybko, ale ogrzewanie jest słabe. Boję się że ten model tak ma...
Jak będziesz chciał to samą nagrzewnicę a jak chcesz cały układ dolać octu to musisz upuścić tyle płynu ile wlejesz octu maksymalnie do 1 litra i wtedy musisz po około 200 km na rozgrzanym wypuścić cały płyn jak pisałem wyżej ale spróbój może samą nagrzewnicę .Zanim to zrobisz dokręć ten króciec nie ma prawa nigdzie cieknąć bo wtedy jest słabszy obieg...
Dzialanie termostatu:podczas rozgrzewania silnika termostat jest zamkniety,doplyw do chlodnicy jest zamkniety,plyn krazy w obiegu blok silnika-pompa-blok,kiedy plyn osiaga temperature ok 95st.C termostat zaczyna otwierac sie powodujac przeplyw przez chlodnice i poprzez przymykanie i otwieranie utrzymuje tem. plynu-silnika ustalona przez producenta(ok.90-100st.C)....
Pisze ci ze masz syf i ci zabilo kolejną nagrzewnice.
Sprawdż czy zawór nagrzewnicy otwiera sie do końca ,czasem nawala sterowanie zaworem, jest to dość częsta dolegliwość ogrzewania wielu typów samochodów
Witam! Wysoka temperatura i brak ogrzewania, pompa albo źle założony pasek.
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Wymień filtr pyłkowy w kabinie, pewnie jest zabity(liście, igły itd), u mnie różnica była kolosalna,teraz szybko się nagrzewa i dobrze wentyluje. filtr znajduje się po stronie pasażera pod deską, pokrywa ma dwa suwaki które odsuwa się na boki i ją zdejmuje, nastepnie trzeba wysunąć filtr z ramką i wymienić na nowy i dalej odwrotnie. jeden mechanik chciał...
Kolega termostat posiada w silniku? A jak z temperaturą na zegarach? Instalacja gazowa jest? Płyn w układzie jest? Zawór działa, czy sprawdzone tylko położenie dźwigienki? jaka temperatura przewodów do nagrzewnicy?
to bedzie zawór o którym kolega pisze dosc czesta usterka.,albo sie blokuja albo sa nieszczelne. Szukaj po prawej stronie silnika blizej skrzyni biegów
Prawie zimne na powrocie - czyli jednak ciepła woda przez nie przepływa i oddaje ciepło. Czy w pokojach jest zimno czy ciepło - bo autor wątku tego nie pisze? - jeśli ciepło to wystarczająco dużo tej wody przepływa i jest OK
Płukanie pod ciśnieniem, przykładasz węża raz do części ssacej. Jak wyleci sporo osadu to jest szansa. W starszych BMW raczej gra nie warta świeczki, przypuszczam, że tu jest podobnie.
Chyba że są dwa do ogrzewania i na deskę Jest ich więcej i trzeba zwrócić uwagę na wartości z nich w parametrach diagnostycznych.
Na twoim miejscu - żeby sprawdzić jak to w ogóle działa, to zdjął bym wszystkie siłowniki termiczne i głowicę z zaworu z kapilarą - niech idzie na full. W razie czego - to pompę podłącz bezpośrednio do ~230V bez termostatu i zobacz czy wszystkie pętle grzeją. Oczywiście na kotle ustaw max. 50°C. Zobaczysz wtedy czy nie ma może poprzytykanych obiegów...
W szafie rozdzielczej masz 2 rozdzielacze. każdy z nich ma zaworek spustowy. Na dolny zaworek załóż wąż ogrodowy, pozakręcaj wszystkie sekcje za wyjątkiem pierwszej i dopuszczając systematycznie wodę do układu aby utrzymać ok. 1,5 Bara spuszczaj ją wężem do czasu aż przestanie bąblować. Tak zrób z każdą sekcją.
Jak już chcesz testować to spuść płyn, zalej spowrotem i spróbuj odpowietrzyć bez korka. Po drugie układ musi być szczelny bo jak wzrasta ciśnienie to wzrasta też temperatura wrzenia i maleje ryzyko doprowadzenia do wrzenia i wyrzucenia płynu.
Może być też tak, że ubyło w układzie samego płynu chłodzącego. A niski stan takowego, to słabe grzanie nagrzewnicy, słabe ogrzewanie środka pojazdu. Ale to nic w porównaniu, że w ten że sposób można uszkodzić, przegrzać sam silnik.
Ma grzałkę w wentylacji
Witam mam podobny problem z Turanem 1,9. 2006r . Ogrzewanie działa w kratkę jak się zagrzewa silnik leci ciepłe gdy osiągnie 90 stopni dmucha zimne. Wymieniłem termostat w silniku i nic nie pomogło. Za obserwowałem że poziom płynu chłodzącego jest minimum wręcz zbiorniczek wyrównawczy jest pusty. Odkręciłem korek w celu dolania wody do układu ciśnie...
Cała deska praktycznie..
A zawór do nagrzewnicy ? Sprawny ? otwiera przepływ ?
Czytałeś http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... ?
Witam. Mam podobny problem. Nawiew na szybę(lewa str) - w miarę i lekko grzeje z lewej strony na kabinę. Prawa i nogi praktycznie zimne. termostat nowy i trzyma 80 - 85°C. Gaz wpięty równolegle i wlot wody zdławiony tak aby na nagrzewnice szło więcej. Węże do nagrzewnicy gorące. POMOCY!!! :D
Witam was mam problem z ogrzewaniem w fordzie galaxy 2001r 1,9 Podgrzewacz mi chodzi i dochodzi do 90C ale nie grzeje za mocno tylko wieje chłodne powietrze płyn w chłodnicy jest i w zbiorniczku też jest i nie wiem już co mam zrobić.
Kolego odpowietrzyć nagrzewnicę.
Pojazd VW Golf Plus 2005, 1.9 TDI, 105 KM ogrzewanie słabe po wymienionej nagrzewnicy, błąd od prawej klapy sterowania jednak działa, po lewej lekko ciepłe, po prawej stronie zupełnie zimne powietrze, przy temperaturze cieczy 90 stopni. Jakieś pomysły?
a czym najlepiej to wypłukać ? czy ocet pomoże ?
OK mam głupie pytanie. Jaki jest maxymalny poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Mój jest upaćkany jakąś białą mazią i nie jestem w stanie stwierdzic o ile moge go dopełnić. Tak na marginesie to widoczne jest ujście powrotne u układu chłodzenia (taka wąska rurka na górze zbiorniczka wyrównawczego ale nie leci z nie go płyn jak silnik...
Wentylator jest zamontowany w taki sposób że na godzinie 12 tworzy literce C Ten opis jest mało obrazowy. Wyjmij dmuchawę (trzy niewielkie wkręty od dołu na kołnierzu silniczka, trzy minuty roboty) i znajdź strzałkę na wirniku wskazującą kierunek obrotów. Możesz przy okazji wizualnie zweryfikować stan silniczka. Niedawno był wątek o kierunku obrotów...
Słabe ogrzewanie kabiny Trzeba wyeliminować inne możliwe przyczyny zanim zaczniesz wymieniać nagrzewnicę ( nie chłodniczkę ), Tu masz podobny temat; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... i jeszcze https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
W jaki sposób sprawdzić czy ogrzewanie podlogowe działa w pelni poprawnie? Wydaje mi się ze jakos slabo grzeje. Temperatura wskazań jak na fotce https://obrazki.elektroda.pl/1605136500_...
Pod deska rozdzielcza, po stronie pasazera. Montowany pionowo i zamkniety od dolu podluzna pokrywa.
sprawdziłbym jeszcze temperatutę otwarcia termostatu ok 90stopni , niedogrzany silnik powoduje automatycznie słabe grzanie wewnątrz
Problem polega na niedogrzewaniu silnika, słabe ogrzewanie.
Parownik już może wykończyłeś przez jego słabe ogrzewanie.
Problem rozwiązany, a mianowicie nagrzewnica chociaż drożna nie oddawała ciepła ponieważ posiadała mniejszą ilość rurek odprowadzających ciepło. Po zamontowaniu nagrzewnicy firmy valeo, ogrzewanie powróciło do normy. Oto zdjęcia nagrzewnic, z lewej valeo a z prawej jakiś zamiennik który nie oddawał ciepła. http://obrazki.elektroda.pl/6884956500_1...
Dzieki za odp. Nagrzewnice podlaczam oryginalnie tak jak ma byc bez tej drugiej i jest to samo. Na wolnych obrotach nagrzewa sie do polowy, a na wyzszych jest ok.
bardzo możliwe ,u mnie znowu duzo cieoła zabiera parownik od gazu i też ogrzewanie słabe
Zapowietrzony układ, niesprawny termostat
no i co soprano pomogło coś bo ja też mam taki problem
Witam, miałem ostatnio podobny problem w jednej z hond , w sterowaniu klapą która zasłania nagrzewnice ciegno chodziło ale plastik sie wyrobil i klapa sie nie przesuwała. Sprawdz dokladnie czy te zółte plastiki od spodu ruszają sie razem z mocowaniami.
problem rozwiazany... urwalo sie ucho lopatki.. dopiero po wyjeciu silniczka sterujacego bylo widac pekniecie
Może termostat
Mam centralne ogrzewanie i wymiennik ciepła z wężownicą. Od paru dni słabo ogrzewa wodę. Jaka może być przyczyna?
Witam ,od jakiegoś czasu walczę z piecem Beretta ciao ll to znaczy po przestawieniu na grzanie grzejników piec nabija wyznaczoną temperaturę po czym obrazu się wyłącza i stygnie mniej więcej w tych proporcjach 50 C - 24C, 70C -34C, pompa pracuje ,ale w układzie niema wystarczająco cieplej wody żeby przegonić ja przez cały układ bo stygnie więc grzejniki...
No wlasnie to jest dziwne, ze weze sa gorace a powietrze z nawiewow jest letnie.Trzeba bedzie dobrac sie do nagrzewnicy. Dzięki JAFO.
Drogie grono, problem z tym ogrzewaniem zdaje się być bardziej złożony. Po wielu próbach odpowietrzania układu nie ma rezultatów. To znaczy, jak jade autem to jeszcze w miare dmucha ciepłym ale tylko stane np. Na światłach i już zimne leci. Zdiołem więc przewody z nagrzewnicy, najpierw powrotny i wniosek, z nagrzewnicy ledwo co leci woda. Jak dam troche...
Witam ponownie. Ostatnio czyściłem filtr powietrza i pod nim, w obudowie jest taka klapka przy wlocie powietrza z kolektora i z zewnątrz. Na jakiej zasadzie działa ta klapka? Dodam że klapka cały czas zamyka wlot powietrza z kolektora i otwarty jest wlot zimnego powietrza z zewnątrz. Czy dlatego silnik długo się nagrzewa? Proszę o szybką pomoc, pozdrawiam.
Opusc na poduszkach na maxa dolej plynu na maxa, odpowietrz wezyki ktore ida do nagrzewnicy pod maską dolej plyn, jak bedą cieple to bedzie grzało
Jeśli parownik od gazu wpięty jest równolegle z nagrzewnicą poprzez trójniki, to ciecz wybiera mniejszy opór i płynie przez parownik, a przez nagrzewnice słabiej.To by tłumaczyło słabe ogrzewanie.
witam, tak to będzie uszczelka pod głowicą dziś sprawdzałem z kolegą. Dziękuję za pomoc
Jeżeli chodzi o kod to trzeba by się wpiąć testerem . Nie wiem czy masz automat swiateł ale jezeli tak to moze ktoś źle podpiął . Nie wiem o co Ci chodzi z ogrzewaniem - słaby nawiew czy słabe ogrzewanie ? Jeżeli słaby nawiew to najpierw sprawdź filtr kabinowy czy nie jest zapchany . Jeżeli słabo grzeje a nawiew jest dobry to sprawdź jaką masz temperaturę...
A termostat przypadkien nie padł ??? Jaką masz temp na liczniku ????
Wymieniłem termostat, temperatura podczas jazdy nie spada teraz poniżej 80 stopni. Ogrzewanie dmucha ciepłym powietrzem, ciekawe jak będzie przy niższych temperaturach. Przejechałem 60 km i a razie check się nie pojawił. Być może całym winowajcą był termostat.
Jeśli te 3 żeberka grzeją tylko u góry, a powietrze nie wychodzi, to prawdopodobnie jest albo zamulona kryza (bardzo ograiczony przepływ), zamulony zawór, zarośnięta kamieniem cyz zamuona gałązka zasilająca lub powrotna. Przy zapowietrzeniu rzeczywiście grzeją zwykoe pierwsze 2-3 żebra, ale na całej wysokości (jeśli dołem te żeberka są całkiem zimne,...
Może wymiana membrany pomoże (jeśli jest już porowata, to może niecałkowicie otwierać zawór gazu). Czy palnik główny nie jest zanieczyszczony? Może piecyk wymaga gruntownego czyszczenia i regulacji.
Wymiana termostatu poprawiła trochę sytuację... będzie kolejna zima to zobaczymy czy na stałe już mam problem z głowy.
Wita :Dm oto przyczyna słabego ogrzewania w pasacie b5 tdi 130km 2003 rok
Witam... Mam problem. Mój Fiat Cinquecento 700 bardzo słabo grzeje. Nie chodzi tylko o to że wolno się nagrzewa, ale nawet po przejechaniu 50km powietrze które "dmucha" jest ledwie ciepłe. I tak jest zawsze. Nie mam wskaźnika temperatury silnika. Proszę o jakieś rady co sprawdzić. PS. Jeszcze mam problem z tym że nigdy nie włącza się wentylator chłodnicy...
Witam u mojego znajomego właśnie winna była nagrzewnica (zabita mułem) po wyjęciu jej z auta była 2 razy cięższa od nowej tyle było w niej kamienia i syfu - prawdopodobnie zalewał ktoś wodę na lato. Ale oczywiście sprawdź najpierw czy ciepła ciecz dochodzi do nagrzewnicy.
Jeśli silnik nagrzewa się w miarę szybko, to raczej nie termostat. Jakie ma sterowanie zimno-ciepło ten samochód? Może po prostu kierownica nawiewu nie domyka się dokładnie i wentylator zaciąga część zimnego powietrza z boku, a nie całościowo przez nagrzewnicę. U mnie jak się przytarła linka od sterowania zimno-ciepło, to też się tak działo. Silnik...
Jaki silnik w tym mondeo diesel? Trzeba by zobaczyć czy cała chłodnica jest ciepła tzn czy na dole nie jest chłodniejsza niż u góry(chociaż objawy były by inne, grzał by się mocno). Temperatura pracy silnika jest ok, regulacja zmiany temperatury działa poprawnie?
Witam ocet z sodą z apteki załatwił sprawę ogrzewania przepłukana została chłodniczka. Dzięki za pomoc chłopaki.Pozdrawiam.
no pomysł jak najbardziej w porządku. a czy jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie temperatury silnika ??
Zaworek jest odkręcony, wentylator słychać(strasznie głośny), układ chłodzenia był odpowietrzany po wlaniu nowego płynu chłodzącego. Niby grzeje ciepłym ,ale strasznie mało go daje do kabiny ledwo się wyczuwa jak się przystawi policzek do nawiewu. A żeby dostać się do nagrzewnicy trzeba trochę zdemontować deskę rozdzielczą ?
Witam. Nagrzewnica oryginalna - słabe ogrzewanie. Nagrzewnica z Daewoo Lublin - słabe ogrzewanie. W wyżej wymienionych wątkach jest problem z ogrzewaniem. Termostat, pompa wody, przewody oraz czujniki wszystko nowe z Waryński. Mam chłodzoną miskę olejową cieczą, czy ktoś ma jakąś dobrą radę na wydajne ogrzewanie w/w ciągniku?
no tak zico. tylko przy gąbce to "trochę zimniej", a nie jak autor pisze "cienizna". dwójki miały ogrzewanie solidne.
Dwie opcje, zabrudzona nagrzewnica lub uszkodzone sterowanie klapami.
mam wrazenie,ze w moim merc-sie 190 jest slabe ogrzewanie, na 1 i 2 biegu dmuchawa dmucha slabo nawet podczas jazdy /dmuchawa dobra/mam wrazenie jakby cos bylo zapchane.czy w 190 jest filtr kabinowy lub inny pochlaniacz,ktory moze hamowac przeplyw powietrza, dziekuje za rady,pozdrawiam Zdzislaw dodaje,ze islabo dmucha i slabo grzeje
Termostat oki?? Sprawdź czy klapka regulująca dopływ ciepłego i zimnego powietrze domyka się całkiem gdy dasz ciepły nawiew. Jeśli nie to zimne i cieple powietrze jest mieszane i dlatego jest słabe ogrzewanie.
Wykruszone gąbki na klapie w obudowie nagrzewnicy, częsty przypadek.
Masz 100% pewność że jest nowa nagrzewnica? Ostatnio patrzyłem był problem z dostępnością tych nagrzewnic, a z twojego opisu wynika że to ona jest częściowo zamulona.
Od nowości tak było i uznałem, że 'ten typ tak ma'. Przy kilku stopniach mrozu zaczyna wiać ciepłem dopiero po kilku, prawie dziesięciu kilometrach; ostatnio jak było -15°, to przejechałem ze trzydzieści kilometrów i choć termometr silnika pokazuje 88°, to ogrzewanie niewystarczające, no po prostu ledwie czuć. Znajomy ma nowszego Lanosa 1.4 i chwali...
Nissan sunny 92 - b. słabo nagrzewa wnętrze. Samochód ma "zainstalowany gaz". Temperatura silnika ok (na wskaźniku temp. strzałka w połowie skali). Rurki na wylocie i wlocie nagrzewnicy gorące... Poszukuje schematu montażowego nagrzewnicy. Czy można ją zdemontować bez zdejmowania deski? P.S. Jeżeli napisałem w złym dziale to b. przepraszam.
słabe ogrzewanie mercedes słabe ogrzewanie astra słabe ogrzewanie
schematy instrukcje serwisowe samsung impedancja sluchawek linux puppy
uziemienie instalacji elektrycznej instalacja oświetleniowa obliczenia
Lorch H180t - Spawarka inwertorowa TIG/MMA, parametry i zastosowania Funkcje pinów D+ i DF w regulatorze Bosch 0 124 625 014