https://allegro.pl/oferta/linki-nagrzewn...
Odpalić silnik i zsunąć troche wężyk od powrotu ,tak żeby go było łatwo założyć i czekć aż wyjdzie całe powietrze z nagrzewnicy wtedy go szybko zakładamy. Najlepiej jest dodać trochę gazu żeby wymusić szybszy obieg przez nagrzewnicę ,bo na wolnych obrotach odpowietrzanie w polonezach nie zawsze się udaje.
Tak termostat jest najczęstszą przyczyną braku lub słabego ogrzewania.możesz to sprawdzić przysłaniając częściowo chłodnicę.Wtedy będzie wiadomo czy jak podniesie się temperatura czy będzie lepsze ogrzewanie
Może być zanieczyszczona, ja bym spróbował ją przepłukać wodą z wodociągów, pod ciśnieniem w odwrotną stronę niż normalny obieg.Może również być przyczyną zamknięty zawór włączony w obwód nagrzewnicy.
Tak pod maską, połącz je razem ze sobą.Ale idzie zima i jak jeździć bez ogrzewania?
Racja jest tam termistor i włącza on szybe automatycznie ale MUSI sie równiez ona właczać ręcznie po nacisnieciu przycisku - warunek trzeba to robić na odpalonym aucie ( 30 sekund od zgasniecia kontrolki ciśnienia oleju)
A cos wiecej? Bo jak zdejme zegary to duzo kabli w kazda stronę idzie i te ''rury'' od ogrzewania.
Przyczyna braku ogrzewania jest: jak wcześniej pisali poprzednicy zamulona nagrzewnica.demontaż troche uciążliwy ale do zrobienia.Przeczyszczenie silnym strunieniem w obu kierunkach ewentualnie jeszcze jakis detergent. nie otwierający sie zawór.wymiana zapowietrzony układ chłodzący. korek nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem.
mam problem taki jak w temacie czyli nie dziala ogrzewanie szyby tylnej. z tego co sprawdzilem bezpiecznik i podlaczenie kabli jest ok. jaka moze jeszcze byc przyczyna nie dzialajacego ogrzewania??
Bo na czwartym biegu ma chodzić przez przekażnik. Sprawdż czy w gnieżdzie przekażnika na styku 30 jest napięcie.Jeżeli jest to połącz styk 30 z 87 wentylator powinien zastartować ,jeżeli nie masz wypalony styk po drodze do wentylatora. Powodzenia .
Podświetlenie w polonezieATUjest dopiero po włączeniu zapłonu o ile dobrze pomiętam po pomarańczowym przewodzie .Trzeba sprawdzić która wtyka i kontrolką zobaczyć czy jest napięcie. Nie pamiętam czy jest osobny bezpiecznik na podświetlenie. A czy świeci ci panel ogrzewania.
Są w sprzedaży zestawy do naprawy ogrzewania szyb. kostują ok 30 zł. Lutowanie się nie powiedzie (przynajmiej na tyle, żeby było trwałe).
A reguluj ciepło zimno i zobacz czy działa regulacja, na słuch i prędkość powietrza.
Czy chodzi o zawór ciepła? ten do ogrzewania??
Na potrzeby tego tematu przyjmijmy: - stary Polonez, gdzie zamontowano chłodnice miedzianą i chłodzenie oraz ogrzewanie jest OK. - nowy Polonez, gdzie zamontowano chłodnice aluminiową i w zimie mamy zimno a w lecie mamy gorąco, pomimo sprawnego termostatu. Kto jeździł Polonezem ten wie, że jeżeli chłodnica jest aluminiowa (zwłaszcza ATU+) a w zimie...
Witam Mam problem z ogrzewaniem wnętrza kabiny.(polonez Caro Plus) Podczas osiągniecia tem. 90 st. nadal dmucha letnim powietrzem. Zasilanie nagrzenicy jest gorące, a odpływ letni. Układ był płukany K2
Zaworek jest odkręcony, wentylator słychać(strasznie głośny), układ chłodzenia był odpowietrzany po wlaniu nowego płynu chłodzącego. Niby grzeje ciepłym ,ale strasznie mało go daje do kabiny ledwo się wyczuwa jak się przystawi policzek do nawiewu. A żeby dostać się do nagrzewnicy trzeba trochę zdemontować deskę rozdzielczą ?
Tą dźwignią regulujesz dopływ powietrza z zewnątrz. Druga- temperatura powietrza
Kolega termostat posiada w silniku? A jak z temperaturą na zegarach? Instalacja gazowa jest? Płyn w układzie jest? Zawór działa, czy sprawdzone tylko położenie dźwigienki? jaka temperatura przewodów do nagrzewnicy?
Witam Mam problem z Polonezem ATU 1.6 GLI Abimex (tzw. Minus). Wymieniałem żaróweczki w środkowym tunelu i nie zauważyłem że panowie w fabryce nie zarobili 1 kabla a 2 latał bez plastikowej oprawki . Wiadomo jak to się niestety kończy ;/ nagle oświetlenie mi zgasło Awaryjne przestały działać , ogrzewanie szyby i kierunkowskazy ,przełączyłem awaryjne...
Ja miałem coś podobnego jak mi w listopadzie woda zamarzła w chłodnicy cały dzień jeździłem i szukałem co jest grane. Objawy wskazywały ze układ z gazu nie jest ogrzewany ale płyn (już :) ) dolałem do pełna . I tak na benzynie ok. a na gazie reduktor cały zaszroniony okazało się jeszcze potem że nie włącza mi się wentylator .Powodem tego całego zamieszania...
Z wymianę nie będziesz miał problemu to "pudełeczko" jest podłączone na kostce i przykręcone śrubą do karoserii. Pasuje od każdego poloneza caro, atu (oprócz plusa), jak będziesz wkładał używane to sprawdź oprócz wycieraczek, czy włącza się ogrzewanie szyby i czy działają kierunki i awaryjne.
Drążąc temat programatora wycieraczek podsyłam opis ze strony producenta, aktualnie rozpracowuję wyprowadzenia ze schematu i pewnie zaaplikuje do mazdki głównie chodzi mi o programowanie czasowe wycieraczek bo reszte to mam standartowo URZĄDZENIE MIKROPROCESOROWE TYP: H-167-X... FUNKCJE: Sterowanie wyłącznikiem zwłocznym oświetlenia wnętrza (po otwarciu...
Ale to jest dym czy para, bo to różnica
Sprawdź wiązkę pomiędzy tylną klapą a "budą". Często pękały kable i właśnie zamiast ogrzewania włączała się wycieraczka tylna.
Układ chłodzenia ulega samoczynnemu odpowietrzeniu. Ważną rzeczą jest utrzymywanie dobrego poziomu płynu w zbiorniku. W przypadku gdy posiadamy lpg to zamontowanie reduktora powyżej poziomu silnika może tworzyć korki powietrzne i wtedy również występują problemy z ogrzewaniem
Tak, mam.
Sprawdź czy zawór ogrzewania otwiera się do końca.
To pomogłeś koleszko... Problem rozwiązany metodą prób i błędów.
to Spróbuję ja jeszcze wypłukać
Witam Do czerwonej dźwigienki powinna być podczepiona tylko linka (drut) od zaworu nagrzewnicy. Ta druga jest od niebieskiej dźwigienki od dopływu świerzego powietrza. Pozdrawiam
Ogrzewanie?? Lampka kontrolna świeci?? Często łamią się przewody na przejściu między klapą a nadwoziem.
Zapomniałem dodac,ze jak wskażnik jest w położeniu powyżej 90 stopni to zaczyna leciec zimne powietrze z dmuchawy.Tak lakby zamykał zawór od ogrzewania.
Spróbuj jak mówi przedmówca i sprawdź poziom płynu ja zawsze mam na max(przy zimnym silniku)i mrzonki o słabym ogrzewaniu w poldasie rozwiewam:)
D3W, jakieś starsze d3L,D4l Tylko do tych będzie musiał dodatkowy zbiornik na olej napędowy zamontować. Drugą sprawą jest elektryka. Jeżeli zamierzasz dłuższy czas się ogrzewać to akumulator długo nie pociągnie.
Tak dokładnie
Niestety polonez nie posiada filtru kabinowego i cały syf zalega nagrzewnice.
Kierunek obiegu wody z kolektora do rurki powrotu wody z ogrzewania czyli odwrotnie jak na zdjęciu.
no właśnie jest podciśnieniowe i przewodu nie ma wcale wyprowadzonego od tej kulki a nie wiem gdzie do od niej podczepic Dodano po 2 Wyciągnąłem nagrzewnice zakamieniona aż głowa boli właśnie się udrażnia środkiem do czyszczenia rur i mam nadzieję że po wyczyszczeniu i dokładnej regulacji powróci ciepła bryza w moim poldku , więc jeszcze podpytam się...
Czy jest w takim razie sens wydzierac nagrzewnice i zalac ja tym odkamieniaczme czy od razu zakupic nowa? Dzieki wszystkim za zainteresowanie.
ten przekaznik działa tak ze jak zrobisz zwarcie włącza sie ogrzewanie jeszcze raz wyłącza sie spróboj go wymienić
Witam wszystkich, mam problem ze znalezieniem w Polonezie atu plus urządzenia mikroprocesorowego do sterowania pracą wycieraczek i ogrzewaniem tylnej szyby, w którym miejscu jest ono mocowane? Z góry dziękuję za pomoc. Bogdan
Słaby kontakt w gnieździe ,bezpiecznik słabej jakości.P
Hallo Przerobilem , sorka za zla jakosc ale program w ktorym to robilem niema opcji zapisu w jpeg-u ani bmp , wiec musialem zrobic screen-a . Te przekazniki to musza byc dwupozycyjne , najlepsze do tego sa przekazniki chyba ogrzewania tylnej szyby od poloneza , nie pamietam ich numeru , ale sa koloru czerwonego i tylko ten typ jest czerwony inne sie...
Na głównej stronie forum jest odpowiedź ale kto by szukał.P
Raz miałem taki przypadek .Okazało się ,że zamulony był kolektor i płyn nie ogrzewał czujnika.
A może producent tak sobie wymyślił. W Polonezach tak był zaprojektowany sterownik ogrzewania tylnej szyby. Włączało się ono parę sekund po uruchomieniu silnika i trwało tak włączone chyba 15 minut. Ale można to było wyłączyć klawiszem. Ktoś nawet opisywał obejście tego wymysłu w którymś czasopiśmie elektronicznym. I w tamtych latach to było.
Tak , masz uszkodzony alternator.
Wariacje czujnika oleju i samoczynne właczanie sie ogrzewania tylnej szyby mogą mieć wspólna podstawe właśnie w uszkodzonym czujniku ciśnienia oleju.Aczkolwiek,zależy co rozumiesz pod pojęciem wariacje czujnika oleju i samoczynne włącznie sie ogrzewania tylnej szyby,ponieważ w Polonezach jest tak,że jak jest zimno,to ogrzewanie tylnej szyby włącza sie...
W skrzynce z bezpiecznikami jest duży niebieski przekaźnik. Steruje on :wycieraczkami, ogrzewaniem szyby tylnej, kierunkowskazami i kontrolą żarówek świateł hamowania... R.
może sprężyna stacyjki już słabo odbija i kluczyk z pozycji "rozruch" nie wraca dobrze na pozycję wcześniejszą "zapłon" tylko cofa się troszeczkę - w Uno to częsty problem - trzeba kluczyk cofać ręcznie kawałeczek i wszystko działa jak należy, a Lublin to zlepek części z Fiata Żuka i Poloneza
Czołem!Mam poloneza caro r94. przerywa prace 1-bieg wycieraczek,ogrzewanie szyby i kontrolka (pedał) swiateł hamow. Raz wszystko działa,raz nie.Co to moze być? pozdrawiam TFX :D
Nie będzie kierunkowskazów,nie bedzie ogrzewania szyby tylnej,awaryjnych,wycieraczki zgłupieją. To gangrena taka.
Myslałem o zamontowaniu 5 stopniowego przyciska od poloneza do regulacji prędkości dmuchawy ogrzewania Zastosuj moduł wentylatora ze scenica II lub jeża z E36.
ja zamontowałem pomiędzy wlot powitrza od poloneza zdjecia www.fiat126.glt.pl
Witam! Mam problem w swoim polonezie 1,9GLD koniec 94R. Problem polega na tym , ze postojówki narmalnie działaja a światła mijania nie. Sprawdziłem bezpiecznik, włacznik kable nie sa uszkodzone niewiem co jest? bardzo prosze was o pomoc z góry dzięki!! :D
Witam sprawa dotyczy poloneza 1.6 GLI z 1997 roku. Idzie zima a ja mam problem z ogrzewaniem. Sprawa wyglada tak: Silnik osiaga temperature okolo 80 stopni - na zewnatrz zimno - wlaczam nawiew - ustawiam na cieple powietrze a wylot ustawiam na szybe - wentylator na stopniu 3 a tam malo co dmucha - i powietrze tez nie za cieple - ustawiam na kratki -...
Będzie działać ze zwłoką 20 sekund.
Lepsze by było ogrzewanie postojowe.
Witam. Jestem posiadaczem poczciwego poloneza caro plus. Od pewnego czasu coś szwankuje w mechanizmie sterowania wycieraczkami. Otóż w chwili wyłączenia wycieraczek/ich powrotu do poziomu, obie wycieraczki "odbijają" mi do góry na około 15-20cm i pozostają w tym położeniu. Co może być odpowiedzialne za takowe zachowanie? Druga sprawa, Jeżdżę już dobrych...
witam, woda wycieka na polaczeniach wezy z malego obiegu do reduktora, zobacz to na rozgrzanym silniku, byc moze nie dogrzany jest z tego powodu reduktor i kopci silnik zalewany bogata mieszanka ,byc moze wyciek jest w innym miejscu , i wtedy nie ma ogrzewania bo nagrzewnica jest najwyzej, a po niej zaraz reduktor, ktory nie dogrzany nie rozpreza prawidlowo...
Czwarty bieg dmuchawy załączany jest przez przekaźnik i on mógł ulec uszkodzeniu znajduje sie tam gdzie bezpieczniki. Co do światełka prawdopodobnie uszkodziło się urządzenie mikroprocesorowe steruje ono wycieraczkami, ogrzewaniem szyby i lusterek, światełkiem, awaryjnymi kontrolką świateł stopu.
Ja miałem taki przypadek że niewiez skąd ale dostało się do kolektora ssącego w obwodzie chłodzenia na małym obiego kawałek starej uszczelki i zatamowało to mały obieg poprzez co reduktor niebył ogrzewany i zamarzał.Zgadnijcie ile sie nagrzebałem aby do tego dojść.Bardzo ważną żeczą jest dobra drożność układu chłodzenia - szczególnie mały obieg w który...
Witam. nie wiem jak w renówce ale w polonezie tez jest słabe ogrzewanie i to od nowosci. Ale mozna to poprawic.Nie wiem czy mi to sie uda tak opisac slowami.Nagrzewnica w polenezie nie jest dobrze uszczelnina i zmne powietrze ktore wlatuje do tego systemu poprosu ja omija i tylko czesc leci przez nagrzewnice a czesc obok niej.Ja wziolem oblozylem ja...
Tak ale możesz mnie nakierować na te rezystory bo nie mogę ich z lokalizować. Wyjąłem licznik i rozebrałem cały panel od ogrzewania i jakoś mi nie może w paść w oko.
problem z układem chłodzeni i ogrzewaniem, płynu nie ubywa nie ma go też w oleju. po rozgrzaniu "puchną" przewody od płynu
Wymień akumulator...tym bardziej że teraz zima, i z pewnoscią bardziej irytujące będzie kiedy odmówi ci posłuszeństwa w najmniej oczekiwanym momęcie - niż wydanie kasy na nowy ,a będziesz mieć święty spokój. Sprawdź ten pobór powinien być max 30mA i to tylko jeśli masz alarmy immobilizery itd. inaczej bliski zeru. Aku może dobrych kilka lat wytrzymać...
Witam O ile dobrze zrozumiałem potrzebny jest włącznik który włączy obciążenie jak będzie pracował alternator czyli pow 14,2V. Ile dobrze pamiętam w POLONEZIE chyba CARO był taki włącznik do włączenia ogrzewania tylnej szyby
w polonezie w mnie jest cos takiego stosowane w org ach to kochane urzadzenie mikroprocesorowe
Witam w caro plus i atu plus z tego co pamiętam trzeba wykręcić śruby pod włącznikiem awaryjnych i zegarkiem (podważyć śrubokrętem zegarek, przełączniki po kolei wypychać od tyłu), natomiast w okolicach lewarka czarny plastik trzyma się na zatrzaskach. Jak już uda się odsunąć nieco cały panel, należy odłączyć złącze elektryczne, złącze od sterowania...
są to układy czasowe(przekażnik z elektroniką)kture po załączeniu wyłanczają się po 5-15min.posiada to polonez atu,xantia.
co do płynu chłodniczego mozna dolac tak płyn który jest pdatny na mieszanie bodajze almatin bedzie ok ale nie jestem pewien;p a co do ogrzewania z kratek zandna wymiana czegos tam z poloneza nic nie zmieni poprostu układ jest tak poprowadzony ze ciepłe powietrze leci tylko tamtedy mozliwa jest przerobka nawet był kiedys jakis temat na forum na ten...
a może wiesz co jest z tym obrotomierzem
Te starsze miewały nędzne ogrzewanie, niestety (autor ma na gaźniku), nowsze - nie wiem.
A o jakie światła ci konkretnie chodzi bo jeżeli o stop kierunki to moduł od poloneza jest dobry a przy okazji jest tam jeszcze niezły programator wycieraczek i serowanie ogrzewaniem tylnej szyby.
Witam ponownie.Czy ma ktos moze taki schemacik jak sa podlaczone te wycieraczki pod ten przekaznik?i co to jest za przekaznik.Czy taki jak do swiatel,szyby ogrzewanej czy inny?Na schemacie z Poloneza tego przekaznika nie ma.Z gory dziekuje.
Prawdopodobnie urwała się masa ze wskaźników. W zegary są wpięte wtyczki, sprawdź czy któraś nie wypadła. W polonezie plusie urządzenie mikroprocesorowe które odpowiada za przerywacz, programator wycieraczek i ogrzewanie tylnej szyby znajduje się w skrzynce bezpieczników, największy koloru niebieskiego lub zielonego.
Za zegarami znajduje się moduł który steruje pracą awarxjnych, kierunków, wycieraczek, ogrzewaniem tylnej szyby, kontrolką sygnalizującą spaloną żarówkę światła stopu. Mógł ulec uszkodzeniu ten moduł.
LM 317 nie wytrzyma że wzgledu na za mały prąd.Rozwiązaniem jest:Regulator PWM lub rezystor około 2 om i przełacznik 2 biegunowy-tak jak jest w 126BIS.Albo regulator nawiewu z Poloneza od '93
witam kolego poloneza caro produkowali w latach około 93 do 02 chyba i w tym okresie nastepowały przynajmiej w układ ogrzewania i wentylacji zasadnicze zmiany pierwsze caro mr miały tylko jedna klape góra dół jeden zawór i klape na dolocie a jak jest u ciebie??????? :D
Hej , fajna sprawa taki podgrzewacz i zakupiłem go do mojego dieselka żeby szybciej ciepło w aucie było. I moje pytanie czy ma ktoś jakiś fajny układ do sterowania przekaźnikiem aby to obsługiwać. Chciałem wykorzystać mikroprocesor z poloneza i jego funkcję włączania ogrzewania szyby ale niestety z 7 sztuk jakie mam zaden nie działa :/ Jest on na tyle...
To niebieskie to urządzenie mikroprocesorowe. Steruje awaryjnymi, kierunkowskazami, wycieraczkami, ogrzewaniem tylnej szyby. Stosowane w Caro. Wcześniej w autach był taki sterownik dosc dużych rozmiarów zlokalizowany obok licznika. Aby do niego się dostać potrzebny był demontaż licznika.
W Polonezie też tak było, że poniżej pewnej temperatury (chyba właśnie około 5°C) po uruchomieniu silnika automatycznie włączało się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek ale jednak sygnalizowane było to kontrolką. Ponadto w zależności od temperatury czas, po którym następowało automatyczne wyłączanie był różny.
W zasdazie w tytule wszystko zawarłem. Termometr pokazuje temperaturę po nagrzaniu silnika max 50-60°, góra 70! Wiatrak(na postoju) włącza się przy 90°. To samochód taty i uważa on, że termometr źle pokazuje i jeździ. Ale ogrzewanie pod psem! Raz w Polonezie tak miałem i po wymianie termostatu wszystko OK. A tu? Co bardziej prawdopodobne?
Witam. Nie wiem czy piszę w dobrym dziale, a jak nie to proszę o przeniesienie. Mam w polonezie Caro z 95r CB radio TTI 660 i antene Wilsona. Otóż gdy włączam nawiew albo ogrzewanie tylniej szyby są straszne zakłócenia. Dodam że radio mam podłączone bezpośrednio pod akumulator. Ma ktoś jakiś pomysł jak zlikwidować zakłócenia?
tak też zrobiłem, zalałem STP jakaś formuła do benzyny. Liczę że coś się poprawi. A gruszka jakby była nieszczelna to chyba padło by mi podciśnienie, a więc sterowanie ogrzewania by padło, ale możliwe, sprawdzę. Czujnik prędkości jest na skrzyni? Dzięki za pomoc.
Czyli te niby kierownice powietrza , przecież można sterowac zaworkiem ogrzewania . I albo zaworkiem by sie sterowało albo klapami a tu taka podwójna regulacja. W polonezie jak masz klapy to nie ma zaworka i odwrotnie.Zaleta klap-mniejsza bezwładnoćś cieplna.Precyzyjniejsza regulacja temperatury.
Kolego "kwok" w starych polonezach wymiennik był kiepski [rzadkie żeberka] ale grzało sensownie.
Jeśli jest to Polonez po 1995r. przyczyną będzie mikroprocesor jest on odpowiedzialny za kierunkowskazy, światła awaryjne, kontrolkę pedału STOP, ogrzewanie tylnej szyby, wycieraczkami. Jest on przykręcony ścianki za licznikiem po lewej stronie. [url=http://alejahandlowa.pl/tr/produkt/...
moze to nie sezon na ten temat ale zima bylo zimno grzebac. jest jakis sposob na oczyszcenie nagrzewnicy w polonezie? zima przy duzym mrozie i przy wiekrzej predkosci wialo prakrtycznie zimnem a nie milutkim ciepelkiem. przypuszczem ze wlasnie to jest przyczyna marnego ogrzewania, bo samochod jest nie za nowy (92 rok) i jak go kupilem to ciecz chlodzaca...
Kolega Stereo bredzi aż miło, widocznie w życiu nigdy czymś innym niż Polonez nie jeździł. Co to za nowoczesny samochód, w którym po 10mlatach użytkowania trzeba skorodowana blacharkę robić ? .Wyjące i cieknące tylne mosty, pękające półosie, klekoczące krzyżaki wału napędowego, wieczne jaja z alternatorem i rozrusznikiem,wycieki spod wszystkich możliwych...
Ja sądze że układ jest nie drożny bo nawet przy zapowietrzonym układzie jakieś szczątkowe ogrzewanie by było i parownik by nie zamarzał , przecież pompa wymusza cyrkulacje płynu
ktory przewod zamarza: 1. ten miedziany od butli do parownika czy 2. od parownika do gaznika jezeli 1. to jakis slaby gaz, pewnie z woda a jak 2. to obwod wody, nie ogrzewa parownika i nie odparowuje gaz.
Jeszcze mam 2 problemy z nim ale najpierw pierwszy: po wymianie nagrzewnicy(już trzeci raz od nowości) dzieje sie coś dziwnego czyli jest bardzo słabe ogrzewanie. Co może być powodem tego? W drugim polonezie po wymianie nagrzewnicy w zimie było tak gorąco że jeździło sie w bluzce z krótkim rękawkiem.
Wprawdzie nie dotyczy to GLI a GLE, ale może komuś się przyda: zwarcie w wiązce przewodów idącej do tylnej klapy (izolacja ma tam tendencje do przecierania się, zwykle uszkodzona jest plastikowa rurka osłonowa) może spowodować zasilenie modułu mikroprocesorowego (APE07) "od tyłu" i brak możliwości wyłączenia zapłonu. Czasem potrafi się przy tym żarzyć...
wydaje mi się że czasy zaworów na wężach do nagrzewnicy skończyły się na polonezie, w lanosie 2000 jest klapa regulacji ciepłego powietrza ps.czy może się mylę??
Patentów na poprawę ogrzewania w maluchu jest niemal tyle, co maluchów. Z ciekawszych, to wsadzony w tunel wiatraczek komputerowy i "przepychanie" nim powietrza do przodu. Widziałem też zamontowaną z tyłu na tunelu klapkę nawiewu od poloneza (ta kwadratowa z okrągłym otwieranym nawiewem), która wpuszczała cieple powietrze do kabiny. Jednak naprawę ogrzewania...
Jeżeli masz gaz i wcieli ci sie z ogrzewaniem reduktora pod nagrzewnicę to może byc tak, że obieg jest za malo wydajny. Jak do tego jest jeszcze przytkana nagrzewnica to większośc plynu bedzie obiegac przez reduktor. Mialem tak w polonezie 1.4. Ogrzewnie bylo letnie, poprawilo sie nieco gdy na reduktor poprowadzilem cienszym przewodem. Istnieje mozliwosc...
Przecież woda nie ogrzewa parownika od pierwszych sekund pracy silnika, bo sama musi się ogrzać. Ale mimo to odpowietrz.
Do poloneza na gaźniku 92r potrzeba 55-72Ah mniejsze w zimie wysiadają i lepiej dołożyć 70zł niż stać z rozładowanym akumulatorem. Zwłaszcza jak jest ten stary alternator 44A który notabene jest dziadem. Włączysz reflektory , ogrzewanie i tylną szybe i już prąd jest na minusie.
corsa ogrzewaniem laguna ogrzewaniem ogrzewaniem scenic
kocioł zapowietrzony schemat prostownika elektronika silnik pompy hydroforowej
instrukcja obsługi pralka electrolux panel sterowania
Jak stosować igłę do czyszczenia ekspresu Ariete? Pioneer VSX-415: Jak włączyć funkcję Loudness?