Nie wiem dokładnie o jaką część chodzi, ale prawdopodobnie nr. części - 11611440318.
Witam, Mam pytanie odnośnie montażu OCT w silniku AAM. Jak to zrobić i czy w przypadku tego silnika jest to zabieg usprawniający? 1.8 AAM to silnik o zawrotnej mocy 75KM który niespeclanie "pluje" olejem do odmy. Nie jest to bowiem ani silnik turbo ani wysookoobrotowy, ani wysilony. Jego przepustnica nie jest w ogóle wrażliwa na zabrudzenie (np olejem)...
A na przykład jazda miejska, krótki odcinki, brak pełnego długotrwałego rozgrzania silnika
Są takie filmiki, ale tak czysto to może będzie na całkiem nowej odmie. https://www.youtube.com/watch?v=3j_I7m5f... Co do przerabiania, może gorzej pracować, bo membrana jednak reaguje na różnicę ciśnień... Niektórzy bawili się w oil catch tank, ale też nie jest to idealne rozwiązanie, bo jak ten zamarznie na zimę, to jest spory problem.
Nic nie zamarznie :) A czemu nie Oil catch tank? np Mishimoto lub jakiegoś z separatorem?
Witam, leci trochę olej z pokrywy zaworów przez górną odmę, 1.9 tdi pd czy opłaca się montować oil catch tank? Jesli tak to jaki wybrać
360 tys, ma No wiadomo, jak każdy 20-letni TDI w naszym kraju. W układzie dolotowym jest zbyt dużo oleju, i ten olej jest wyduszany przez ciśnienie z dolotu wszystkimi połączeniami. Można wymieniać węże, uszczelki itp. ale to niewiele pomoże. Trzeba usunąć przyczynę nadmiernej ilości oleju. Może turbina przepuszcza, czy może uszkodzona jest odma, ale...
To o czym piszesz to tzw. oil catch tank, w sieci znajdziesz mnóstwo materiałów na ten temat
THX za info tyle to i ja znalazłem żadna magia, a warto montować oil catch tank ?
Tak jest zaolejona. Kupiłem regenerowaną pokrywę z odmą… Wiec nie wiem czy zgłaszać reklamacje tej regenerowane czy zaopatrzyć się i podpiąć uniwersalny separator (oil catch tank)
Gratuluję samozaparcia. Daj jeszcze fotki lub opis jak się do tego smoka zabrać. Dodam tylko że nagar tworzy się z oparów olejowych z odmy. Oil catch tank powinien opóźnić zatykanie się dolotu egr i dpf.
Jak wspomniałem otwór w dolocie zaslepic a wyjście z odmy przedłużyć po za silnik Plusy dodatnie to czysty układ dolotowy Plusy ujemne to na postoju będa się wydobywać spaliny spoza tej rurki Odma podłączona do ukł dolotowego jest tak samo "potrzebna" jak egr Oil catch tank i czyszczenie co wymiana oleju. Jeśli wyprowadzić za silnik jedyne co się osiągnie...
maxior12345 więc jeśli masz wycieki oleju z obudowy zaworu EGR to zaślepienie dolotu spalin z kolektora wydechowego do tego zaworu poprzez wstawienie np. blaszki pomiędzy flanszę zaworu a flanszę rury doprowadzającej spaliny nie zapobiegniesz wyciekom, będzie wtedy tylko zatkany dopływ spalin do ich ponownej recyrkulacji, aby zapobiec wyciekom oleju...
Normalka. Wali albo z odmy albo z turbo. Ja bym założył oil catch tank.
Odma razem z pokrywą zaworów i kolektorem ssącym. Lepiej założyć oil catch tank.
Oil Catch Tank, dodatkowy zbiorniczek wstawiany między wylotem z odmy a kanałem dolotowym, odseparowuje olej z gazów komory korbowej. Można kupić w okolicach stówy, najtańsze rozwiązanie na początek.
Olej leci z pokrywy zaworów trzeba zmienić uszczelkę. Na kołnierzu turbo olej jest z silnika dokładnie z odmy. Na to polecam oil catch tank.
To dość powszechny problem w starszych konstrukcjach że zimą zaczynają rzugać olejem z okolic odmy gdyż i tak twarde ze starości zimą robią się niemal plastikowe w ogóle nie spełniajac swojej roli. Wymienić na nowe - to jedyne pewne rozwiązanie. Albo patent z korkiem od wina i butelką (czyli oil catch tank home made :) )
A może założyć Oil Catch Tank ?
Moj samochod . :> Elm327 dziala bo mam tylko zwykly interfejs vag i chcialem kupic? Co do bledow, u mnie tez mocno dymilo - po wymianie kilku szklanek przestalo. Jaki reduktor bo moze puszczac do plynu chlodzacego, wtedy tez moze dymic ? Jak tomasetto to do sprawdzenia. Odma dziala czy masz oil catch tank ? Ogolnie samochod drogi w naprawie...
Prawie wszystkie 3 litrowe BMW jakie widziałem były w mniejszym lub większym stopniu zarzygane olejem. Można wymieniać rury, turba, wstawiać filtry zamiast odmy, ale powód jest jeden - to 20-letnie diesle z przedmuchami do komory korbowej. W środku rośnie ciśnienie i wydmuchuje olej różnymi drogami. Część przez odmę trafia do kanału dolotowego i stamtąd...
Z odmą było to samo, dystanse robię też dłuższe i 100% silnik dogrzewam. Jest to już drugi słupek i dalej się zbiera ta maź. Może taki efekt dawać chłodniczka oleju? Została stara przy zmianie słupka. Jest wymiennikiem z płynem chłodniczym. Auto nie kopci. Zabieg jaki wykonałem to cały zestaw usuwania ekologii. Poradniki w Google, off n249 sai evap...
Dzisiaj tak nie wolno robić Nigdy nie wolno było tak robić. Ale się robiło i do dziś to czasem spotykam :D Zawsze można zastosować tzw Oil Catch Tank ;)
Jestem po badaniach. Oleju nie ubywa w ogóle. Płynu chłodzące także. Mocy nie traci. Spaliny pachną raczej olejem. Odma drożna. Zamontowany oil catch tank. Został tylko jeszcze egr.
BuBu a co byś powiedział na zbiorniczek odmy? Zbierałby olej zamiast Walia do kolektora? Dodam że przepustnica była prawie czysta nie tak jak kolektor. httpllegro.pl/oil-catch-tank-zbiorniczek...
Nawet jak na normalnej odmie nie syfi? W tym silniku na wylocie z pokrywy zaworów jest do odmy włożony taki "tłumik płomienia" jaki był w 126p (coś jak druciak do butelek). Podobno jest to rozwiązanie fabryczne, bo inaczej krótka odma zasysałaby olej. Na starym silniku miałem mocno zasyfiony olejem dolot, musiały być spore przedmuchy. Na tym po 2 tysiącach...
Witam, kiedyś już pisałem o tym aucie, mam peugeota 206sw, 1,6 hdi przebieg 190 k. Mam go od 150 k. Olej zmieniany co ok 9 - 10 k. Zamontowałem Oil catch tank, lekka poprawa, ale nie za duża. Turbina jest chyba jeszcze ok, po nocy z wyjętego intelcoolera wyleciała jedna kropelka oleju. Może i jest mikro luz na ośce, ale raczej nie wyczuwalny. Oleju...
Jutro oddaje auto do magika bo tego sam nie ogarne, dolot mam tłustawy od oliwy ale tylko lekko na sciankach, jak uporam sie z ta arytmią silnika to zaloze jakis pozadny Oil Catch Tank. Turbo ma delikatny luz poprzeczny, wzdluznego brak, mialem turbobenzyne i tam lekki luz poprzeczny na walku turbo to byla norma, zastanawiają mnie tylko pechezyki powietrza...
Witam ponownie. Cena takich zestawów powala ale myślę że można to zrobić dużo taniej - robię ją ze starego zaworu pcv - odciolem od niego gruszkę z membraną i w to miejsce wkleiłem 2 króćce do zamontowania wężyków do separatora oleju , myślę że zda to egzamin. Pozdrawiam. nie zapomnij o zewnętrznej rurce (catch tank), która pokazuje poziom zgromadzonego...
.. w komorze zaworów wytwarza się ciśnienie, które "wyrzuca" przez tą rurkę opary oleju do rury zasysającej powietrze do turbo.. jak ją zatkałeś to ciśnienie wyrzuciło olej przez uszczelkę.. litr na 1000 km jest ok.. i ta rurka od odmy też.. chyba, że chcesz mieć czysty dolot to możesz zastosować OCT (Oil Catch Tank) lub tą rurkę wypiąć z dolotu i na...
Wyczyść tą"musztardę ". Prawdopodobnie jeździsz na krótkich dystansach,masz niedogrzany silnik. Na przyszłość zainwestuj w " oil tank catch " . Taką nazwę wpisz w wyszukiwarkę , lub bardziej dogrzewaj silnik, pokonuj dłuższe trasy. "Oil tank catch" to tylko pudrowanie syfa. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają...
...okey to pogadamy, teraz nie dam rady Ci nagrać tego dźwięku, bo jestem na urlopie ale za tydzień jak najbardziej. Co do zaślepiania egr-u to raczej odradzam, chyba że zamierzasz usunąć dpf, lecz ja nie widzę sensu tego robić. Co do sadzy, to uporasz się z tym problemem właśnie poprzez zmianę przebiegu par oleju z karteru, czyli wydech odmy. Ja zastosowałem...
Żadnych gęstych olejów a tym. Bardziej doktorów. 5w50czy 10w60 jeżeli planujesz go katowac i przegrzewal to tak ale na branie oleju naprawia się silnik a nie wlewa kisiel. Przy puszczanie gazu jak i hamowaniu silnikiem jeżeli kopci to najczesciej są. To uszczelniacze zaworów. Ale równie dobrze może pobierać turbina. Trzeba sprawdzić turbo i dolot Sprawdź...
Witam serdecznie, posiadam Alfa Romeo 156 2.4 JTD 20V 175KM 2004r - czy można w dieslach instalować Oil Catch Tank - (chodzi o odseperowanie odmy od dolotu do turbo) - jeśli to bespieczne jak to poprawnie zainstalować (patrz zdjęcia) http://obrazki.elektroda.pl/8728620800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8251767400_1...
Dzięki za zainteresowanie. Olej to Motul X-clean 8100 5w40. Kupiony z niby sprawdzonego sklepu. Olej na 100% leci przez odmę (teraz), tzn. leci tam gdzie ma najłatwiej. Jak miałem założony oil tank catch i nie było dużego podciśnienia z turbiny, to wypychało go spod wtryskiwaczy: http://obrazki.elektroda.pl/4792070400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1347910800_1...
a catch tank oil warto zmienić ? ciekawe w jakis stanie kolektor logi oczywiscie dynamiczne >?
No i znowu walnęła chłodnica recyrkulacji spalin zaworu EGR. Co roku ten sam problem temperatury w Polsce chyba za niskie na te ich tam w Japan bo po zimie ciągle powtarza sie ten sam motyw, samochodu niestety nie mam gdzie garażować więc stoi na zewnątrz nawet w najwieksze mrozy hah ale odpala piknie i chyba od tych mrozów rozwala te chłodnice. Nikt...
Wg mnie sprawa tkwi w ustawieniu dobrze czujnika TPS aby nie bylo takiej dziury. Trzeba to zgrać dobrze także z ustawieniem mieszanki na reduktorze. TPS ustawiałem samemu. wiec troche co nieco sie nim pobawiłem i wiem co i jak z nim. najtrudniej jest potem ta dawke na reduktorze ustawic. Jakby interesowało to na TPS ustawiam napiecie na środkowym kabelku...
wygdybajcie co jeszcze trzeba zrobić. Tak dla funu. - "Klapki zawirowujące" - wg uznania do demontażu. - EGR wg uznania, minimum wyczyścić. - Wyczyścić DPF (Espace chyba po 2007). - Pompa oleju + łańcuszek - wymienić. - Zainstalować: Oil catch tank. W F4R podwójny. - Sprawdzić powrót oleju z turbiny. - F4R połączenie plastikowych rur z turbiną - trzeba...
W takim razie turbo do wymiany.. Reasumując.. Jakiś czas temu sam czyściłem zmienną geometrię turbosprężarki ponieważ samochód łapał przysłowiowy notlauf. Okazało się że do wymiany była również gruszka. Po czyszczeniu całego nagaru łącznie z całym dolotem, Ickiem, EGRem i wszystkimi rurami i poskładaniu do 300km było ok. Turbina zaczęła działać w pełnym...
Witam Mam problem a mianowicie z odmy tryska olejem na filtr powietrza i zasysa turbina. Sądzę że przepuszcza na pierścieniach. Myślę o wymianie tłoków i pierścieni tylko zastanawia mnie czy można by wsadzić od innego samochodu, próbował ktoś może, do punta są słabo dostępne a jeśli są to po nie najlepszych cenach. Prosze o sensowne odpowiedzi. Separator...
turbina przypuszczam będzie w dobrej kondycji, olej który dostaje się do kolektora ssącego tą rurą to lej ciągnięty z odmy silnika czyli odpowietrzania skrzyni korbowej - zawsze tam jest olej w każdym TDI jeśli odma nie została puszczona pod silnik albo przez "oil catch tanka" gdzieś ewidentnie jest nieszczelność na tym przewodzie.
A dlaczego nie zrobisz na próbę jakiegoś prowizorycznego oil catch tanka? Wtedy wylezie, ile oliwki ucieka odmą...
Tak jak poprzednik - jest to filtr który montuje się na odmie w celu wyłapywania oleju: http://www.dragtimes.com/parts/UNIVERSAL...
Wklej tu kolego foty tego czegoś co nazwałeś turbosprężarką i tych miejsc z nagarem bo chyba omyłkowo wziąłeś kolektor ssący wraz z obudową EGR za turbinę, są tam dwa a nie trzy otworki :D Jeśli z tych otworków pod pokrywką siłownika zaworu EGR wydostaje się olej to oznacza to, iż wewnątrz obudowy EGR pomiędzy trzonkiem zaworu a tuleją, w której się...
Można z powodzeniem zaślepić, w silniku ALH EGR jest sterowany podciśnieniowo a nie elektrycznie więc sterownik silnika nie będzie robił problemów, zaślepić EGR można na kilka sposobów, programowo jednak nigdy się EGR nie wyłączy całkowicie więc wystaczy zabieg czysto mechaniczny; taki zabieg da czysty i wolny od nagaru kolektor ssący jak i wnętrze...
Ja opisze swoj problem. Moze dzieki wam uda mi sie go rozwiazac bo ciagnie sie on juz od dawna. Mam Seata leona 1 1.9 TDI ASV 110KM. Niedawno dopiero jakos w marcu tego roku zrobiony został program w COMSPORCIE na ok 135KM, jednak problem byl juz przed programem. Notorycznie syfi sie zmienna geometria w turbo. W styczniu była regenerowana w firmie w...
znalazłem coś takiego: Ze względu na to że masa zasysanego powietrza jest zależna od doładowania sprężarki to dla prawidłowego odczytu wartości w trzeciej kolumnie, ciśnienie doładowania sprężarki (grupa 011 kolumna 3-a) musi być stabilne i tożsame z życzeniem ECU. W przeciwnym razie odczyt w 003 nie będzie się zgadzał z właściwymi wskazaniami dla bloku...
Witam! Chciałbym podzielić się zwami drodzy forumowicze naprawą usterki jaką jest wyciek oleju z pompy vacum w Peugocie 307 1.6 HDI 110Km. (dotyczy tak w zasadzie silnika 1.6) Od jakiegoś czasu denerwowała mnie zalana prawa strona silnika olejem. Po głębszych oględzinach okazało się, że jest to wyciek oleju z pompy vacum. Opis naprawy: 1.Najpierw należy...
parkside wiertarka lodówka oświetlenie gwinty calowe
citroen synchronizacja wałków elektrolux ew8h258sp
Audi A4 B8 2.7 TDI – niskie ciśnienie paliwa, błąd P0087, diagnostyka CP4, SCV, ZME Vestel 17MB82S No Sound Issue: Audio Rail, Mute, Headphone Detect, Amplifier Faults