Być może przez niskiej jakości przedłużacz.
Obstawiał bym uszkodzony TNYxxx i rezystor bezpiecznikowy, ewentualnie kondensator po stronie pierwotnej przetwornicy. Niż szukać winy w transformatorze i diodach na których przez elektrostatykę odłożył się kurz.. ;)
Witam Mało precezyjnie opisałeś co się dzieje, zatrzymuje się podczas prania ale co silnik przestaje pracowac czy wyłącza się całkowicie, gaśnie ? Pralka ma wyświetlacz? To okopcenie to jest pył , można moduł oczyścić, jest to pył węglowy ze szczotek od silnika.
To tylko numer seryjny, Nie ważny.
Ten typ (wykonanie ) jest trudno zregenerować. Szukaj wirnika o takim wykonaniu jak na zdjęciu[url=https://agroradek.pl/wirnik-...
Proszę bardzo. http://obrazki.elektroda.pl/6607229900_1... Tyle, że wydaje mi się, że źle odczytałeś oznaczenia na płycie. Ten zwęglony element to FL1-dławik. PC134 jest obok niego w obudowie 0402.
Cóż to zawsze tak jest ze strobami jak się zrobi to chce się wiecej energi z jednego błysku:) nie pozostaje nic inengo jak zwiększyc kondensatory c1..c4 tyle że nie można przesadzic. Kondensatory nie lubią brutalnego ładowania takiego jak masz w tym układzie wiec niech ci nie przyjdzie nawet do głowy wsadzać elektrolity. Swojego czasu świetnie u mnie...
Na 99 % uszkodzona zmywarka . Zgłoś do naprawy gwarancyjnej .
Witam. One nie są wypalone. To raczej taka śniedź je pokryła.
Kolega, szymonek76! Myślę cierpliwość moderatora zakończy się i on zrobi nam uprzedzenie za odchylenie od tematu, Lecz odpowiem na twoje pytania. Aparat fotograficzny i telewizory CZAJKA działy się na różnych zakładach. Aparat fotograficzny zaczął dziać się w końcu 60 lat ubiegłego stulecia i dostał swoją nazwę po polot do kosmosu Walentyny Tereszkowoj,...
Wylutuj jeszcze jednym końcem diodę zenera Z1 i sprawdź czy nie ma zwarcia , jeśli nie to dla mnie, analizując oporność na C5, zwarcie na linii zasilania procesora sterującego czyli przykra wiadomość - czeka Cię zakup nowego modułu lub pralki. :cry: Pozdrawiam.
No widzisz dałeś jakieś zdjęcie fragmentu modułu, zapożyczone Bóg wie raczy skąd, i dziwisz się, że żartuję. Wymiana kondensatorów raczej nie pomoże. Do sprawdzenia na początku jest u8 i diody w jego aplikacji, r1 , c10 , r21 , l1 , a potem brać się za ww. kond. elektrolityczne. No, ale skoro jakieś tam "życie" tli się w tym organizmie ( wspominasz...
Autor zacisnal na tego "pina" niedoczyszczonego jakis zacisk i naprawione. nastepny post bedzie o uszkodzeniu tego tajemniczego urzadzenia. Po co ten temat w ogole?
Ja mówie że to będzie jednak taśma uszkodzona. To jest znana usterka.
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Jeżeli po wymianie przekaźnika dalej wywali błąd F08 to moduł do wymiany. Często i gęsto uszkadzają się procesory w tych modułach. Nie przesadzaj. Jeżeli pralka cokolwiek wyświetla w tym choćby błąd F08, to znaczy, że i procesor żyje. W niektórych modelach Whirlpool, producent po prostu wprowadził trwały zapis błędów. Błąd taki trzeba wykasować, lub...
Chodzi o to trafo przetwornicy? Nowy moduł wraz z zaprogramowaniem ok. 400 zł.
Przy takiej różnicy napięć między wejściami i na wyjściu, zakładając ze oporniki polaryzujące nie są uszkodzone ani nie ma na nich zimnych lutów czy pęknięć przelotek, jednak może być uszkodzony NJM4558. Nie wiem czemu boisz się wymieniać ten układ. Wymiana jest banalna. http://obrazki.elektroda.pl/2302226500_1... Wycinasz skalpelem...
walniety przewód podciśnienia do serwa i tyle
Tak widziane z bardzo daleka R100=171 jakby miał dziurę, ale potwierdzą to dokładniejsze zdjęcia. Masz kolego machefi jak patrzyłem rację, ale zwykle uszkadzają się dwa i potrzeba to pomierzyć miernikiem kolego wojmax miernikiem Macie jakieś pomysły bądź znacie podobne przypadki w tych pralkach co może być faktycznie przyczyną usterki? Nasze namiary...
No dobra to wiem już czemu piecyk nie działa, otóż na przedwzmacniacz idzie napięcie tylko 6V zamiast 16V. Czy może to mieć związek z tym że dwa rezystory (R44, R46) które są w zasilaczu bardzo się rozgrzewają i przez to ich opór wzrasta, a co za tym idzie napięcie siada do 6V ? Raczej odwrotnie - napięcie siada w związku ze zwiększonym poborem prądu....
Dzięki za odzew Więc u mnie są inne oznaczenia ale płytka jest bardzo podobna i według twoich oznaczeń to są piny M7.2 i M7.3. Przy tych elementach jest równolgle wlutowana niebieska pastylka chyba warystor, jest bardzo okopcona wiec nie mogę odczytać.
Komutator uszkodzony.
Możesz zewrzeć nogę dolną i środkową tego tyrystora w TO-92. A to po prawej co takie okopcone?
Niestety nie. Kilka preparatów było próbowanych, różnica była subtelna. Ostatecznie auto miało dość mocną kolizję i ubezpieczyciel wziął auto w rozliczeniu. Egr wtedy otwierałem, klapy chodziły jak trzeba. Nie chciałem wymieniać na ślepo, więc co jakiś czas czyściliśmy rurę wydechową i już.
okopcone elementy, chyba opornik R18, dioda? DR1, może również układ scalony? IC1. Nie są okopcone. Zmierz je, raczej są dobre. Sprawdź triak od blokady i jego sterowanie.
Zwróć uwagę na to, jak okopcona jest płytka. Tamte elementy musiały się usmażyć. Sprawdź czy tranzystory są sprawne i powymieniaj okopcone oporniki. Dla pewności możesz wymienić również elektrolity: C107 i ten obok.
Zanieś to do serwisu elektroniki ta plyta wygląda na okopconą a nie spaloną. Być może da się to umyć w ipa wysuszyć , pomierzyć i naprawić .To dość prosta płytka do tego widać oznaczenia elementów które mogły się uszkodzić co ułatwia naprawę.
Sorry zapomniałen napisać że zdjęcie jest poglądowe :) tranzystory sa oryginalne wiec beda na pewno BD...wzmacniacz chodził u mnie 15 lat bez awarii. rezystory sa całe czarne i okopcone wiec nie mogę odczytać. No i jakie zamienniki za te drutowe bo własnie tego nie mogę znaleźć. tu lepsza fotka http://obrazki.elektroda.pl/6340014500_1...
Witam.To co zaznaczyłeś to mi wygląda na rezystor smd. Jest czarny czy okopcony?
Mało widać, ponieważ wszystko jest okopcone, ale jak na moje, to wybuch kondensatora po stronie pierwotnej.
To jest bardzo mało prawdopodobne, że jest uszkodzony. On musiał być widocznie uszkodzony, okopcony, przegrzane folię czy uszkodzony rdzeń, zmierzony na przerwę/przebicie na uzwojeniu, czy zwarcie między zwojowe - podobno to nie diagnoza.
Drzwiczki były metalowe i zapobiegły pożarowi. Tylko ściana się „okopciła” dymem. ETI ma w ofercie rozdzielnice podtynkowe z tworzywa w II klasie ochronności z metalowymi drzwiami, a z drugiej strony faktem jest, że rozdzielnica w całości wykonana z metalu jest niepalna.
Żadna dioda nie swieci się. Jutro wstawie zdjęcia drugiej strony płytki. Kolego nic nie wstawiaj ino bierz się za naprawę przetwornicy.
Słaby styk/duża moc pobierana przez kocioł gazowy. Pozostaje zdjąć panel czołowy gniazdka i obejrzeć czy jest coś okopcone/przepalone.
Do wymiany na pewno te dwa warystory okopcono-pomarańczowe i ten zielony rezystor pomiędzy nimi. Od drugiej strony modułu, będą też uszkodzone ścieżki.
Kolega Mitek Z ci odpowiedział a rezystory też masz okopcone pozdrawiam.
Witam, posiadam Rometa Zetkę 50. Od czasu zakupu mam z nim problem, a mianowicie cały czas jakby go zalewało, a świeca cały czas okopcona, lecz nie jest mokra po wykręceniu, tylko mocno okopcona. Żeby motorek w miarę chodził, to musi być praktycznie mieszanka paliwowo-powietrzna wkręcona na maxa, bo przy innym ustawieniu nawet nie ma siły wkręcić się...
Sprawdź czy niepowstały zwarcia pomiędzy ścieżkami sąsiednimi, wyczyść dokładnie okopcone fragmenty płytki i jeżeli są uszkodzone ścieżki to musisz je odtworzyć.
Właśnie miałem pisać do Ciebie jak świeca wygląda czy jest okopcona, mokra, sucha itp...skoro sucha to nie dostaje paliwa ewidentnie
Przekaźnik sprawny nawet zmieniony miejscami i nadal brak prądu na wyjściu do grzałki. Przypomnę, że grzanie jest włączane po około 10 min. od rozpoczęcia programu.
Rozkręciłem, złożyłem i znowu działa No to kupiłeś pralkę-niespodziankę. :D Skoro nie masz miernika sprawdź wzrokowo czy któreś z przewodów nie są lekko okopcone. Dobrze byłoby też płytę elektroniczną przy pomocy lupy przeglądnąć.
coś okopcone tam na płytce troszeczkę jest i jakoś nierówno(żarcik oczywiście) ;)
Na początek pomierz ciśnienie sprężania, połączone z próbą olejową.
Przepalona rurka EGR do chodniczki EGR albo sama chodniczka . Szukaj od dołu na tylnej części silnika okopconych / czarnych miejsc . Albo zapchany FAP i wyciska spaliny bokami .
Nie musiał paść do końca może szwankować cewka wtryskiwacza,może delikatnie przelewać (z tąd okopcona świeca ).
A co do tej pory już sprawdziłeś? Wykręcałeś świece - wszystkie tak samo okopcone ? Sprawdzałeś evap , wtryskiwacze , mierzyłeś ciśnienie paliwa itd , itd.?
Witam Iskrzyło aż się wy iskrzyło , to sprawdz w okolicach tych w/w kondensatorów i trafopowielacza , gdzie będzie okopcone miejsce.
Nie zawsze czuć zapach spalenizny przy uszkodzonym zasilaczu, a jeżeli możesz, to wyciągnij zasilacz i zobacz, czy w środku widać jakieś okopcone elementy.
jak na moje oko to do wymiany idą mostek kondensator końcówka mocy ewentualnie jeszcze para różnicowa i okopcone elementy
Najprawdopodobniej masz zwarcie na tranzystorze tym zamontowanym na radiatorze. To miejsce okopcone wskazuje w jakim obszarze było zwarcie na pcb. Ma kolega miernik i umie nim się posługiwać ? Czyli po zamontowaniu nowego bezpiecznika już go nie przepala ?
Okopcone świece to za dużo paliwa, i nie może przepalić tej dawki. Z czujnikami póki co bym się wstrzymał i wymienił ten uszkodzony element.
Oznacza to niepełne spalanie mieszanki lub zbyt bogata mieszanka. Przyczyną może być słaba iskra, nieodpowiednia świeca, rozregulowany gaźnik lub zapchany filtr powietrza.
Wymień elektrolit, usuń scalak TDA. Bez niego nie będziesz miał tylko głosu w głośnikach ale monitor będzie się uruchamiał. Dokładnie wymyj spirytusem to okopcone miejsce po scalaku.
To jest kondensator przeciwzakłóceniowy - jego obecność lub jej brak nie ma większego znaczenia. Przyjżyj się rezystorowi bezpiecznikowemu i temu okopconemu elementowi zaraz za nim - dioda prostownicza?
Wszystkie te "okopcone" elementy zostaw w spokoju, wchodzą one w skład przetwornicy (zasilacza) i prawie zawsze są zakurzone . Skoncentruj się na wybieraku.
Dyć to kondensator 120pF (zaznaczone na czerwono),jeżeli okopcony bezwzględnie wymienić.. Ja w takich przypadkach jak opisany wymieniam kondensatory blokujące zasilanie przetwornicy od świetlówek. pozdrawiam.
Witam ! Należało by sprawdzić czy płytka ta ma zasilanie. Najlepiej miernikiem. Procesory potrzebują najczęściej 5V. Wiec na tej płycie powinny być jakieś napięcia. Bez zasilania układu sterującego nie będzie żadnej reakcji.
Napewno szczotki silnika się kończą nic poza tym. Szczotki jak się kończą to nie pracuje silnik a nie robi zwarcia. Szukaj okopconych od zwarcia elementów.
Przyczyna może być taka że w kanale wentylacyjnym zachodzi ciąg wsteczny Nie przypuszczam, aby to było przyczyną, bo kanały wentylacyjne i kominowe to osobne ciągi. Do kanałów wentylacyjnych nie powinny być włączane wyloty z junkersów. Chociaż cholera wie, może czasowo ciąg kominowy może być niewystarczający i część spalin idzie na mieszkanie. Ja bym...
Sprawdziłeś czy te grzejące tranzystory są sprawne? Najlepiej wymień je w ciemno. Grzejące się oporniki prawdopodobnie odpowiadają za rozładowywanie kondensatorów w zasilaczu. Nie są okopcone mocno przypalone to je zostaw
carrot napiecie na kablach jest swiece nowe wiec tez pwinno byc,na gazie chodzi tak samo wiec jakby paliwa nie bylo na gazie chodziłby ok.dzis rokrece przepustnice
To nie jest zabezpieczenie przeciwzwarciowe tylko filtr przeciwzakłóceniowy. Jeśli coś się z niego wylało albo jest pęknięty/okopcony/zdeformowany itp., to jest prawdopodobną przyczyną twoich problemów - do wymiany.
Bardzo duże prawdopodobieństwo!!! Nikt Ci nie powie że na 100% bo takie rzeczy to nie na neta. Jeżeli ta cewka kuleje to świece które są przez nią zasilane powinny być albo okopcone albo mieć nadpalone elektrody.
No cóż, naprawić pewnie się da. Ale. Lutowanie odpada, zapewne zaraz odpadnie, jak już to spawanie. Ale spawanie okopci farbę. A nie jest to taka zwykła farba, którą to można zakupić w sklepie w spreju, bo jest to pomalowane metodą proszkową. Tak jak wspomniałem lutowanie odpada (odpadnie, urwie się). A spawanie zniszczy okoliczny lakier. A gdzie to...
Pierwszy raz słyszę aby żarówki przepaliły się od napięcia szczątkowego (rzędu 0,2V). Jest to niemożliwe, nawet dla żarówki na 12V. Napięcie 0,2 czy nawet 2V w żaden sposób nie jest w stanie zaszkodzić zwykłej żarówce. Nawet jakby się tam indukowało 80V to czegoś takiego: Co ciekawe miały dość mocno uszkodzone żarniki i okopcone klosze . Nie jest w...
Na radiatorze obok tej płytki jest coś okopcone. To niedobrze. Zobacz, czy na tej małej płytce, któryś z elementów nie jest wypalony. Masz zimny lut na transformatorze. Zimny lut to inaczej utleniony, niekontaktujący, lub mechanicznie uszkodzony wadliwy punkt lutowniczy. Masz takich kilka. Popraw te zaznaczone miejsca. Topnik i świeża cyna. https://obrazki.elektroda.pl/3499238000_...
Problem jest w małej ilości powietrza dostarczanej do palnika . Po zdjęciu górnej pokrywy bedziesz miał dostęp do palników i do regulacji powietrza . Płomień furkoczący i odrywający się od palnika - za dużo powietrza . Płomień żółty na końcach , za mało powietrza . Nie całkowite spalanie i kopcenie garnków . Płomień jasno niebieski jest OK.
A i mam pytanie czy na wyświetlaczu tego typu VFD normalne jest że w lewym górnym rogu jest taka jakby ciemna plamka wewnątrz ? wygląda to jakby od wewnątrz okopcone to było. Tak oznacza, że wewnątrz jest próżnia, biały kolor to, niedobrze.
Pytanie czy wymieniać same warystory czy lepiej cały ten układ? Niecierpliwie się :wink: Niecierpliwisz się a nie napisałeś co sam zrobiłeś. Wymieniłeś te warystory ? Sprawdziłeś ścieżki od dołu? A przede wszystkim umyj wszystkie okopcone elementy.
Sprawdź kolor świecy, czy jest biała, czy okopcona. Dla 50ccm ten gaźnik może podawać trochę za duzo paliwa, spróbuj ustawić iglice na najwyższym podcięciu - tak, żeby iglica wystawała maksymalnie z przepustnicy. Jak filtr powietrza byłby mocno zanieczyszczony to silnik też może zaciągać za duzo paliwa z gaźnika.
Kolor elektrod to czarna, okopcona, ewidentnie zbyt dużo paliwa Więc pompa raczej ok. Może spróbować puścić silnik bez filtra. Sprawdź też czujnik położenia przepustnicy TPS ,może podawac bzdury do komputera i wtrysk podaje zbyt dużą dawkę
Potwierdzam,lutowanie WN w chińskich jak i ori działa bezproblemowo.Dać tylko grubo izolacji.
jaką oporność powinien mieć ten rezystor Pisze na nim jak byk, 6,2 kΩ.
1. Jak poziom paliwa w gaźniku? 2. Daj mu się zagrzać 5 min to trochę mało. 3. Regulowałeś gaźnik? 4. Nie ma przedechów do odmy? (silnik z pompą czy rozbryzg?).
Dużo na forum jest na ten temat pisane. Wyczyść gaźnik ,sprawdź świecę ,zalej nowe paliwo, wymień filtr powietrza sprawdź czy świeca nie jest okopcona na czarno co oznacza zły skład mieszanki . Jeśli silnik ma kilka sezonów za sobą sprawdź , wyczyść i posmaruj plastikowe częsci sterowania gaźnikiem może też być zmęczona sprężynka od sterowania gazem.
Prawdopodobnie sonda okopcona i przewodzi. Panowie, jest tak-z odpięta sondą albo do czasu aż silnik nie uzyska temperatury pracy ( 68st) jest podawane napięcie 450mV. Po tych warunkach napęcie to wynosi 1096mV . Sonda poprzez zmianę rezystancji to napięcie tłumi.
WYciągnąłem ten drugi moduł i chyba nie jest dobrze bo z obu stron jest mocno okopcony. Okopcone sa rezystory, kondensatory i kilka innych elementów, których nawet nie znam. Czy ktoś ma opis elementów, które tu występują - może uda sie je wymienić. Tak ma być. Jest to pył ze szczotek węglowych silnika, który osadził się na poszczególnych podzespołach...
świeca jest czarna, a jak ten gaźnik jak ustawić???
u mnie R2 ma wartość 47 omów a R3 = 16 omów ... niestety C9 nie da się odczytać ... co do rezystorów to proponuje wlutować jakieś o wiekszej mocy bo w moim przypadku R3 jest juz nieźle okopcony :D
Wczoraj wyskoczył błąd F21 którego nie moge skasować W trybie serwisowym go skasujesz. Jak skasować błąd, poczytaj Forum.
Wieszanie anteny przy kominie dymnym to zły pomysł. Zostanie ona okopcona na początek a potem ją rdza zeżre. Wytrzyma góra 2lata. Sygnał dzisiaj masz bo gałęzie się kładą z wiatrem. Masz kalkulator w mecie więc wpisz wszystkie dane i zobaczysz gdzie problem.
Witam. Na zdjęciu widać że uszkodzeniu uległ bezpiecznik i warystor. Możliwe że uszkodzonych elementów jest więcej, ale do tego należałoby dokonać pomiaru kilku innych elementów jak i ścieżek. Warystor to niebieski okopcony element, a bezpiecznik no to chyba wiadomo :D Powodem usterki mógł być chwilowy wzrost napięcia w sieci.
Na Twoim zdjęciu widać, że upalił się tantal. Zjedź na środek strony: https://www.rcgroups.com/forums/showthre... Należy odlutować zwęglony element, oczyścić płytkę w okopconym miejscu, później zobaczymy co dalej.
Rura wydechowa z tyłu pojazdu jest okopcona?
Trzeba mieć wielkiego pecha, żeby uwalić końcówkę mocy w tym amplitunerze. Kiedyś egzemplarz miał zadrutowane bezpieczniki i zwarły się przewody od wyjść 25W. Okopciły się tylko rezystory emiterowe, a końcówka mocy przeżyła. Piszesz, że bezpieczniki są całe, a sprawdź czy oprawki dobrze przewodzą. Może być słaby styk.
Witam. Zostaw tego VIPer-a i diodę w spokoju. Powiadasz okopcone ? Na 100% pył ze szczotek który się tak przykleił że nie da się doczyścić . Dioda : raczej nic się z niej nie wyleje bo nie ma co . Kondensatory możesz wymienić nie zaszkodzi . Pozdrawiam maniek475.
Witam. Nagle zgasło światło w garażu (lampa na świetlówki) Otworzyłem w nadziei że to coś łatwego do zrobienia dla amatora (wymiana starterów) ale jednak nie. http://obrazki.elektroda.pl/7107317600_1... Google mówi że to statecznik elektroniczny a rozmowa z sąsiadem któremu pali się taki w domu 2 razy w roku i za każdym razem jest lżejszy...
Ten fragment zakreślony w kółeczku jest jakby "okopcony"... https://obrazki.elektroda.pl/6085513200_... https://obrazki.elektroda.pl/8145685600_... Ten rezystor jest "okopcony", cały ten fragment jest "okopcony", tzn. czarny, przetwornica też jest trochę "okopcona", ale uzwojenia wyglądają czyste https://obrazki.elektroda.pl/8394790000_...
Nie spłonął tylko stopiła się obudowa wskutek wysokiej temperatury, płytka drukowana okopcona tylko we fragmentach. Gdzie było źródło ciepła? grzeje się stabilizator i głośniczek Składowa stała na głośniku i przeciążony stabilizator? Może one były źródłami ciepła które stopiły obudowę.
No wiec tak, czujnik jest tylko jeden. Stycznik pojemnika od fusów. Problem jaki był u mnie to płyta główna. Wyczyściłem styki gdzie wchodzą kostki, są wsuwane, same kostki też wyczyściłem - izopropanolem. Do tego przelutowałem wszystkie elementy tht, wymieniłem 2 diody 1n4007 - były okopcone dookoła. Przelutowalem tez układy scalone. Ekspres działa.
do sprawdzenia jeszcze szczelnosc kroccow ssacych-jak to tam jest rozwiazane? Jest mozliwosc ze ten cylinder gdzie swieca jest biala ciagnie gdzies falszywe powietrze i mieszanka jest w nim wciaz zbyt uboga
Będzie działać. Jeżeli w którymś miejscu jest zwęglone na czarno to wyskrob spaleniznę ale okopcone tylko to pryszcz. We wtyku możesz tylko przygiąć minimalnie blaszki żeby ciasno stykały lub bolce w gnieździe delikatnie pobielić, nanieść trochę cyny. Jak będzie pewny styk to nie będzie się grzało. Sprawdź luty od spodu płyty.
To na zdjęciu to raczej żarówka tylko okopcona jakaś. A może ma ta żarówka za duży opór. Może tam powinna być T4W?
Podłącz przewody multimetru do wyprowadzeń czujnika na najczulszym zakresie pomiaru napięcia stałego. Owiń aluminiową folią grzałkę i podgrzej np. zapalniczką ale nie "żywym" ogniem. Chodzi o to byś jej nie okopcił. Będziesz wiedział gdzie jest plus a gdzie minus? Musi pojawić się niewielkie napięcie. Jak masz odwrotne działanie układu regulacji to...
Dziękuję, kończe temat ten element to tyrystor.
Nie wcześniej coś strzelilo i wogole nie świecil i był polamany jeden z tych elementów co zaznaczyłem, poza tym płytka jest okopcona teraz 😔
Zatem zaczynajmy... Na początek pomiar napięcia zasilania wzmacniacza mocy prawego kanału, pomiar napięcia stałego na wyjściu. Po drodze będzie bezpiecznik. Cały? Jeżeli nie, spokojnie, bez pośpiechu. Wmontuj sprawny, ale nie podłączaj głośników. Pomiar bez obciążenia. Do dzieła... Aha, byłbym zapomniał. Obejrzyj rezystory zasilające. Nie okopcone?...
Wszystkie inne elementy są całe, tylko widać, że jest coś nie tak z tym elementem (okopcony jest cały): http://obrazki.elektroda.net/2_129045924... Dioda Zenera - jakie jest napięcie na niej?
Zdjęcie zrobione po wylutowaniu starego bezpiecznika , nie wiem dlaczego jest okopcona
wiece okopcone świece okopcone okopcone styki
picasso benzyna kontrolki z18xe wymiana silnika renault schemat zamka
berges falownik peugeot expert
Ile zwojów ma alternator samochodowy? Kenwood KX-6040 - mechanizm nie działa, co sprawdzić?