Jak masz korpus podnośnika z c 330 to jak olej może ci iść z osobnego zbiornika na olej? Przecież w podnośniku z c 330 olej był brany ze skrzyni.
Uszczelniacze zaworów prawidłowo zamontowane?
Przyczyną jest powietrze. Gdzieś je zasysa i miesza z olejem. To nie jest przyczyna zaworu nadmiarowego.
Jeśli rozbierzesz nie tykając regulacji to zrobisz to sam.
Przestawianie regulatora cisnienia oleju to był błąd. Normalnie to z biegiem zużycia silnika ciśnienie oleju się obniża odwrotna sytuacja oznacza jakąś usterkę i trzeba znaleźć jej przyczynę. Może to być zablokowany zawór ciśnienia, obrócone panewki, zużyty olej.
Na spodzie masz mieć tylko olej, nad olejem powinieneś mieć wkład.
Czy coś się stanie jeżeli będę jakiś czas jeszcze jeździł z tym olejem? Bardziej garące spaliny, iskry z tłumika bo się sadze wypalają. Zobacz czy ci w silniku nie ubyło oleju. Teraz masz silnik HPI ze scanii. Tam z kolei spaliny lecą do baku i to fabryczne rozwiązanie.
Witam. Masz większy szlam w chłodnicy niż ja u siebie w c360 po pęknięciu bloku. Ja u siebie blok skleiłem klejem dwuskładnikowym i następnie zastosowałem dwa proszki uszczelniające do chłodnic. Od tamtej pory cisza ;-) Co do twojego problemu to prawdopodobnie kupiłeś pęknięty blok z mikropęknięciem lub po niefachowym klejeniu. Obejrzyj dokładnie blok,...
Takiej metody demontażu nie polecam chociaż na upartego po demontażu wału można. Jeszcze gorzej wygląda sprawa montażu tą metodą. Zamki pierścieni ustawione w jednej linii , nie przesunięte względem siebie o kąt min. 90 stopni.
Zbiornik czysty? Co z tego, że filtry zmieniałeś 2 miesiące temu? Wykręć teraz i je zmień. Olej w pompie wtryskowej jest?
witam olej do skrzyni zf to 80w90 a stan możesz sprawdzić poprzez korek od poziomu który jest z lewej strony skrzyni
Olej w pompie wtryskowej masz, zmieniasz?
Nie ma za dużo nagaru na dnie filtra? Wygląda jak by na dnie coś było albo wkład przepuszcza tylko w jednym miejscu i z powietrzem powoli wciąga olej.
filtr z boku bloku co filtruje olej do podnosnika :)
Jak może byc zerwany ?? Może sprężyna pęknięta, ewentualnie wżer na tej kulce i przepuszcza olej.
wystarczy spokojnie, bo c328 ma osobny zbiornik na olej od podnośnika, 330 bierze olej z skrzyni więc było by mało. Do 328 nie pamiętam ile wchodziło, ale coś koło 5l.
co to jest 5 na rysunku wycieka mi z pod tego paliwo przy wyższych obrotach?? aha niedawno zmieniałem olej w pompie
Może cieknie po śrubach mocujących kolektor wydechowy. Jeżeli mają wżery to wymień na nowe
Nie za drogi, lepiej kilka razy wymienić przy docieraniu tak co np. 50 mth, potem 100 mth. :D
Kupiłeś 330 czy tak było . Olej za rzadki.
Wymień fiitr i olej.
Pewnie uszczelka na siłowniku ci poszła i puszcza olej.
spotkałem się z tym problemem, otwory szpilek kolektora są przewiercone na przestrzał i olej przechodzi gwintem. Wkręć szpilki w głowicę na sylikon i będzie ok.
Simmering na przodzie pompy uszkodzony jeśli nie ma wycieku na zewnątrz.
Ciśnienie sprężania masz słabe, luz to raczej na łożyskach, bo tam panewek nie ma. Ciekawe czy podczas regeneracji były wymieniane łożyska i czy w pompie był olej.
jak wcisnę sprzęgło delikatnie to ustają , może muszę wymienić olej w skrzyni
Tutaj jest trochę o olejach do silnika diesla C 330 https://www.agrofoto.pl/forum/topic/1389...
Jaki lejesz olej?
Witam. Przychdzi mi do głowy pewna sytuacje, związana z tym przypadkiem. Proponuję sprawdzić prowadnice zaworowe. Często zdaza się że pękają. Jak myślisz, uporali się z problemem przez 2 lata?
Witam ja bardziej bym obstawił zły olej nie odporny na mrozy
Witam ma podobny problem w moim 330 m cieknie olej przy korbowodowym czopie koła pasowego w dolnej jego części czy tam jest jakoś uszczelka? Dodano po 13 Witam ma podobny problem w moim 330 m cieknie olej przy korbowodowym czopie koła pasowego w dolnej jego części czy tam jest jakoś uszczelka?
Witam, otóż w mojej 30-stce często zaglądam do filtra powietrza. Na dole w misce znajduje się olej, ile by razy nie dolewać do właściwego poziomu, to po pracy ciągnikiem olej znika(nie całkiem do zera, ale sporo) z miski. Nie ma wycieków, silnik zasysa go pewnie, ale czemu? Jak to poprawić żeby silnik nie żłopał oleju?
Winne mogą być uszczelniacze nie szczęki.Może przepuszczają olej na szczeki i giną hamulce.Ja tak miałem.
Do silników TDI z pompowtryskiwaczami należy stosować olej syntetyczny z atestem VW. Z drugiej jednak strony, nie można stosować syntetyka do silnika, do którego stosowano wcześniej olej mineralny. Stąd mój wcześniejszy post. Mam ten sam silnik w Fabii, przebieg 330 tys. km. Bez jednej awarii. Od początku stosowany jest syntetyk z atestem VW.
dzisiaj mierzyłem ciśnienie które dochodzi do siłownika dwoma wężami i przy maksymalnym skręcie wynosiło 120 bar Czy jest to ciśnienie prawidłowe ? Czy do układu wspomagania mogę zalać olej hipol Atf II D ?
Olej został wymieniony razem z filtrami oleju. I olej nadal się pieni
Nie ma hs 11 i pochodnych smarowanych inaczej niż rozbryzgowo . Wszystkie mają łożyska kulkowe i na korbowodzie wałeczkowe lub igiełkowe . Typowa hs 11 montowana była w C 330 ,podobna była w C360 3P z tą różnicą że nie miała miarki oleju i olej miała podawany z silnika ,ale dalej była w pełni na łożyskach tocznych . Najbardziej udana była z miarką oleju...
Witam serdecznie podłączę się do tematu, mam pytanie czy te dwa oleje na załączonych zdjęciach mogę razem ze sobą zmieszać ?Pytam ponieważ chcę wymienić olej w skrzyni, tam idą 23 litry i mam niecałą 10 tego Jasola i 20 l oleju Hipomax. Obydwa mają identyczne parametry. W prawdzie na żadnym nie jest napisane, że jest do hydrauliki tylko do przekładni....
Będę robił remont kapitalny silnika w C-330.Zastanawiam się czy mogę w nim zastosować olej Aral Super Traktoral 10W30.Stosowany jest on w fabrycznie nowych Zetorach,jednak taki silnik z C-330 to stara konstrukcja i nie jestem pewny czy taki olej będzie dla tego silnika odpowiedni?
Nie wiem dlaczego tak to sobie wymyślili, pewnie wynika to z większych dokładności wykonania niż np. naszych Ursusów i dlatego założyli takie uproszczone docieranie. Inna technologia ulepszania żelastwa - u nas do końca królowało chyba utwardzanie przez hartowanie, pomimo istniejących znacznie lepszych metod, ale za to "dewizowych" i co najważniejsze...
Witam, mam problem z wyciekiem oleju z dziurki, która znjaduje sie przy połączeniu skrzyni ,a blokiem silnika. Stało sie to po wymianie oleju w skrzyni ,w której mam nadmiar oleju, czy to normalne że to właśnie tędy wyrzuca olej???
Lepiej wodą jak pisze kolega ftp.kowal ,wszystko zależy czy duży spaw ,w jakim miejscu.Można zamiast spalin puścić CO2.W miejscu spawania nie powiniem wydostawać się olej lub woda.Powodzenia.
Witam. Mam problem z odpalaniem C-330. Odpalam go zawsze przez odprężnik. Jak odpali to podczas pracy wyrzuca olej przez wlew oleju? Proszę o poradę. Pozdrawiam.
Witam wszystkich. Powiedzcie mi jaki podkład na skrzynię biegów, zwolnice, cały kadłub wraz silnikiem. Nawierzchnia to szary mat ale jaki RAL. Może ma ktoś jakiegoś linka do farby szarej do c 330 odpornej na oleje i smary.
Regeneracja sprzęgła - 820 zł. Filtr oleju - 44 zł. Uszczelka miski olejowej - 25 zł. Olej 9,5L - 330 zł. Robocizna (demontaż skrzyni, wymiana filtra itp.) uzależnione od warsztatu (+ - 450- 500 zł.).
Witam. Mam problem. W ciągniku ursus c 330 silnik wydmuchuje olej wlewem oleju. Co może być tego przyczyną? Głowica, tłoki i tuleje są nowe. Proszę o pomoc.
To jest taka niepisana zasada , jak się pierścienie dotrą do gładzi cylindrycznej to przestanie wyrzucać olej wydechem , w moim c-330 takie docieranie trwało 100 mtg .
6rara, a olej w pompie sprawdziłeś?
Witam. Otwór A to odpływ oleju z zaworu dociążającego. X to pokrętło dociążania. Otworem B olej wraca do tylnego mostu tzw. przelew. Otworem C olej z pompy płynie do cylindra podnośnika w położeniu dźwigni rozdzielacza na podnoszenie. E to prawdopodobnie otwór z zaworu przeciążeniowego pompy. F- dopływ oleju z pompy. Co do otworu D to nie mam pojęcia....
U mnie w c-330 ciekł olej z pod zwolnicy i rozebrałem i poszedł simering wymieniłem i nie moge zalozyc (cos od blokady) Jesli ktos wie cos o tym to niech pomoże czy idzie tam jakis seger czy coś. Odpowiadajcie
(najczęściej osiąga tak z 60 st. i dalej już nic) To znak ,że termostat się otwiera za wcześnie, powinien się otwierać się 100°C, a zamykać przy 80 °C, tak mi się wydaje. Czy jesteś pewny ,że ten termostat jest ? Bo jeśli go nie ma to ta żaluzja w zimie niewiele ci da. Żaluzję zakładaj tylko wtedy gdy termostat jest OK. Jeśli silnik jest niedogrzany...
W pompie wszystko nowe-rurka drożna,to raczej nie wina pompy bo w pompie olej gęsty-taki jaki zalałem
Może głupie pytanie, ale czy masz olej w skrzyni?
Przez szpilki olej dostaje się do kolektora w 330 a nie w 360. Jeśli już wali olejem w kolektor to remont cię nie minie. Taką ilość oleju w 60-ce może przedostać się tylko między tłokiem a cylindrem.
Tylko nie wiem jak zlać olej z zwolnicy??
Wyjąca pompa stawia opór silnikowi, tj. przy puszczeniu sprzęgła słychać że silnikowi spadają trochę obroty? Czy masz rozdzielacz błotnikowy oryginalny (cieknący) czy przerobiony na nowy? TUR podłączony na sterowanie z rozdzielacza podnośnika (pod siedzeniem)? Podnośnik działa poprawnie? Jaki olej zastosowałeś?
Wszystko ok Koledzy mają rację ciapek długo trzymał olej po remoncie. Dzięki wielkie za pomoc.
Witam Jakiś czas temu założyłem wskaźnik ciśnienia oleju. Zrobiłem to ponieważ na wolnych obrotach zapalała się kontrolka ciśnienia oleju. Po założeniu wskaźnika i pierwszym odpaleniu silnika kontrolka zgasła ale wskaźnik nie pokazał żadnej wartości. Po stopniowym zwiększaniu obrotów wskazówka zaczynała się ruszać. Przy maksymalnych obrotach miałem...
Teraz zauważyłem olej przy odmie i bardziej dmucha. Wcześniej tego nie było. Ktoś podpowie?
olej hipol w zupełności wystarcza
Dopóki nie jeździsz po drogach publicznych to olej to środkowym strumieniem.
Sprzęgło nie robi się "co ile" tylko jak padnie. Wykazuje objawy zużycia lub zepsucia. Olej wystarczy raz w roku lub książkowo co zdaje się 100mth łącznie z filtrem powietrza a wchodzi 6,2 litra superolu. Olej w sam raz do dziadka. Skrzynia 23l, zwolnica po 1l na każdą, układ kierowniczy 1,5l. Nie wymienia się praktycznie. Tyle co dolewki go odświeżą....
Moim zdaniem jest to wina siłownika, chyba będzie ci on przepuszczał olej i opada. nie wiem jaki jest siłownik ale w 60 są uszczelniacze i w 30 też powinny być kup i wymień uszczelniacze. To powinno pomóc.
a czy jest mozliwe wykorzystanie tego położenia do wywrotki tzn aby ominąc zakup rozdzielacza i to położenie wykorzystać tak aby w momencie włączenia zaczynało tłoczyć olej do przyczepy?
Witam A filtry paliwa kolega sprawdził. Jaki olej napędowy masz w zbiorniku letni czy zimowy?
Rozrusznikiem nie tylko gdy kręci się "ręcznie" Tylko gdy puściłem sprzęgło... No to opór tylko na silniku. Pompa oleju była nowa? Nie pamiętam czy po zdjęciu misy da się ją wyjąć. Jeśli jesteś pewny że nie tłoki i panewki to warto sprawdzić czy pompa nie daje oporu. Jaki olej wlałeś?
nie potrzeba - niemniej -olej do wymiany i modlić się czy gdzieś nie pękła tuleja
Witam, ma problem, po remoncie silnika pali się kontrolka ciśnienia oleju. Z miernika ilości oleju tryska olej.
Tylko coś wam się panowie pomyliło z c 360 bo w c 330 w środku nie ma żadnej rurki tylko do cylindra olej idzie bezpośrednio przez pokrywę i jest tam tylko oring uszczelniający
Ciągnik bez kabiny tylko że zrozumiał bym minimalne ilości lecz tu chodzi o koło 5l wody spuszczonej z olejem. A kiedy ostatnio wymieniałeś olej?
Silnik łapie na dwa gary czy puka na jednym? mogłeś to wywnioskować po kolektorze wydechowym. Najlepiej odpal bez kolektora i patrz który garczek tak dymi. Wykręcić ten wtrysk, wkrec go na przewód cisnieniowy i kręci rozrusznikiem- zobaczysz czy padnie pyli. Biały dym to nie spalony olej napędowy wymieszany z powietrzem. Ja stawiam na kompresje, zaplon....
Kolega Niutat ma rację z tym otworem. A co się dzieje jeśli masz rozgrzany olej i uniesiesz np. przyczepę z ładunkiem, też szybko opada? W miejscu gdzie jest otwór zasilający cylinder hydrauliczny znajduje się mały oring. Jeśli będzie uszkodzony to podnośnik też będzie opadał szczególnie na rozgrzanym oleju.
Dziękuję za odpowiedzi. W najbliższym czasie postaram się zmierzyć ciśnienie manometrem. Z drugiej strony zastanawiam się czy problem nie jest związany z olejem, bowiem objawy pojawiają się gdy temperatura przekroczy te 80 st. Poniżej tej temperatury nic się nie dzieje. Może olej jest za rzadki?
OK:) dzięki ale gdzie się wpiąć aby pobierać olej .Prosił bym o jakieś zdjęcie z zaznaczeniem tego gdzie podpiąć wąż który by prowadził olej do rozdzielacz i wąż który by odprowadzał (powrót").
Problem rozwiązany a dalej bicie piany. Zaraz będzie pytanie czy można pracować bez oleju? Przecież olej nie jest w ciągu mechanicznego przeniesienia mocy.
http://obrazki.elektroda.net/60_12890685... Wrzucam, do oceny szanownych kolegów, moją dziś ukończoną konstrukcję kompresora.. Konstrukcja składa się w ok 99% z części z odzysku. Sprężarka hs 11 model stosowany w Ursus C-330, prawie nowa, duży zbiornik ciśnieniowy od stara, mały od C-330. Wyłącznik ciśnieniowy pochodzi od dość popularnej w...
O ile nie ma luzu, to sam oring. A pompować do skutku.
Tylko ramiona od ciągnika. Jak odkrecam wąż od silownika to tylko leci olej bez ciśnienia.
Dzień Dobry. Z uwagi na konieczność wymiany obecnego oleju silnikowego w wózku widłowych spalinowym Zremb GPW 3200 z silnikiem Perkins chciałem się dopytać jaki olej silnikowy należy zakupić i jaką ilość? Czy wystarczy zwykły olej silnikowy Superol jak do C-330. Filtr oleju stary to: PP89. Dodatkowo dopytam jak sprawdzić jaki to olej jeżeli mam 2 x...
A jak według Ciebie ma się zatrzeć, skoro cały czas tłoczy olej, który ją smaruje.
Można zalać Agrol U. Jest trochę bardziej płynny w niskich temperaturach. Jest to ważne jak ciągnik (a właściwie hydraulika) jest używany podczas mrozów. Tak tylko agrol u jesli jest wszystko igła w podnośniku c 330 to będzie ale jeśli coś zdeka nie trzyma tak jak ma być to lipa jak się olej nagrzeje to albo nie chce podnosić albo nie trzyma lepiej...
Słabe ciśnienie oleju, nieszczelna pompa, za gesty olej. Musisz po prostu poczekać, aż się rozgrzeje.
Ja mimo wszystko zalałbym min 5w40 - można obrać coś dobrego - w dobrej cenie np: Total Energy 5w40 (ok. 80 zł za 5L) lub Gulf Formula G (podobna cena). Ewentualnie coś w stylu Lotos, ELF - cenowo tanie i parametrami silnika nie zabiją.
W tym rozdzielaczu przestrzeń w tej kopułce to miejsce gdzie trafia olej zanim wypłynie z rozdzielacza powrotem do zbiornika. Tam absolutnie nie może być ciśnienia, olej z tego miejsca ma swobodnie spływać do zbiornika. Coś masz nie tak podłączone.
czy ktoś przerabiał ciągnik ursus c 330 na OR? jeżeli tak to jak to zrobić?
Stawiam że to ursus C-330- przynajmniej zawsze o niego pytałeś :D Olej najczęściej idzie spod szpilek kolektora wydechowego. Wystarczy je wkręcic w głowicę na uszczelniacz. Ewentualnie jak odkręcisz kolektor to będziesz widział czy czasem nie wali przez prowadnice zaworów. :D
Niektórzy właśnie kombinowali z montażem normalnego Simmerringu w miejsce labiryntu, z tego względu iż rozwiązanie oryginalne jest dość archaiczne i skutkuje wyciekiem oleju/poceniem się. To nie rozwiązanie skutkuje wyciekiem oleju tylko właściciele tych ciągników. Odrzutnik działa dobrze tylko wtedy kiedy jest czysty a nie zabity nagarem z 3 letniego...
Kolega ftp.kowal się pomylił jest odwrotnie w C 330 spuszczasz C 360 nie spuszczasz.
Regeneracja rozdzielacza nie polega na wymianie oringów tylko na przeszlifowaniu otworu i dorobieniu nowego tłoka to tak na marginesie. Jeśli był gęsty olej a silnik chodził na wolnych obrotach to po podniesieniu na max. może się zdarzyć ze silnik zgaśnie ponieważ olej nie zdąży się przecisnąć przez malutki otwór przelewowy wykonany w cylindrze siłownika....
Jak jesteś przeświadczony o jego super jakości to po co to pytanie? Ten roczny olej oddaj do recyklingu.
Jak silnik chodził na wodzie to blok może być już dobrze zarośnięty. Tylko wyjęcie tulei i mechaniczne wyczyszczenie bloku daje jakieś rezultaty. A jak olej z odmy to niestety po silniku.
Ja np. leje ELfa 10w40 wchodzi 7 l więc tragedii nie ma. Mam taki w silniku Mf-255. Po 110 mth. olej mobil delvac mx 10w40 miał lepsze ciśnienie od tego który jest obecnie. Olej Hipol to zwykle olej o lepkości 80W-90 który jest cholernie gęsty w niskich temperaturach i nie nadaje się do hydrauliki. C-330 chodził od nowości na hipol 15 . Może i gęsty...
Kolego dla pewności sprawdź sobie filtr oleju od podnośnika. Skoro po oraniu(ciepły, rzadki olej) podnosi tylko na pełnym gazie- obstawiałbym pompę.
czyli wina lezy w rozdzielaczu? dokładnie ze na podnoszeniu nie leci olej do zbiornika? tak?
U mojego taty wytrzymał 9800 od nowości do zatarcia sie panewki głównej, tej od koła zamachowego. Przyczyna, pewnie już duży luz bo inne były czerwone, ale gorący i stary olej zrobił swoje. Z chłodnicą oleju jeszcze by pochodził. Moje pytanie do was: jak uruchamiacie taki silnik po remoncie?
Pierwszy stopień jest w porządku.Tarcza drugiego stopnia obcina się na wałku sprzęgłowym na frezach. Olej się nie leje ani ze skrzyni ani z silnika. Ustawienie w porządku.
Ta dziurka jest po to by olej sciekający z góry silnika po lasce popychacza i trafiający do szklanki mógł sobie tą dziurką uciekać na bok smarując jednocześnie szklankę zewnątrz współpracującą z otworem w bloku. a jak jej nie będzie to się nic nie stanie i tak mgła olejowa tam dotrze oraz nadmiar oleju z poruszającej się szklanki , a tak poza tym z...
fajny pomysł...sebol by nawet rometa nie zrobił...a krytykuje innego użytkownika,że cieknie olej,,każdy robni z częsci co ma,,a potem jeszcze je regeneruje/uduskonala
Nie tylko zwolnicę ,ale i pochwę z prawej strony musisz zdjąć. Przy okazji wymień simering bo jak ruszysz półoś to olej może pójść na szczęki bęben i głupiego robota. Sprawdź stan półosi. A, i z jakiego łożyska mógłbym wyciągnąć tą kulkę (bodajże 5/16 jest potrzebna)? Powinieneś dostać bez problemu w sklepie z częściami.
chciałbym jeszcze zapytac jaki olej leje sie do pompy wtryskowej bo słyszałem ze powinno sie????
filtr oleju schemat tankowanie paliwa renault klimatyzacja panel
tablet youtube ciekąca lanca karchera
Świeca zapłonowa do pilarki Faworyt RG 5300 18A: NGK BPMR7A i zamienniki Samsung LE37A551P2RXXC brak obrazu, dźwięk działa