Jest, ale ciężko ci będzie. Rzeczoznawca na pierwszy ogień.
Jeżeli znów wygonila olej do układu interculera przez przewód górny od odmy. To kłania się remont silnika a nie turbiny.
Wygląda na typowego not laufa. Czyli odchylenie ciśnienia doładowania od zadanego. Pytanie czy na plus czy na minus. Czyli komputer na pokład i diagnoza.
Olej w dolocie w vw to normalka ale jak wycieka to już nieszczelnośc no i zależy ile tego oleju. Intercooler jest najniżej i tam sie zbiera ale jak pękł ci przewód smarowania turbo i jechałeś to nie ciekawie . Pewno turbina dostała za swoje
Problemem okazał się pęknięty lewy kompensator zaznaczony na zdjęciu Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Olej z intercoolera
Szukasz dziury w całym, 150ml oleju na 1000km to tyle co nic, chcesz się w koszty władować, czy zajęcia szukasz?
Sztanga chodzi płynnie, próbowałem wciągać powietrze przez rurkę i chodzi lekko, ciśnienie nie ucieka. Ja bym się przyjrzał czujnikowi MAP jesli geometria chodzi płynnie od ogranicznika do ogranicznika. Masz namyśli przepływomierz czy map sensor w ecu?? Podaj dokładny numer błędu. 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - -...
Co znaczy że z intercoolera się leje olej.Zdemontowałeś go?Olej w intercoolerze to normalna sprawa .Sam w swoim aucie po przebiegu 19tyś km wylałem z niego ok 100ml oleju(oczywiście mowa o aucie nowym).Powiedziałeś że chwile chodzi i że potem go odcina.Jak uszkodzone turbo może chwile chodzić.Kolego nie wyolbrzymiaj problemu.Sprawdź sterowanie podciśnieniowe...
Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano...
co do ilości oleju to narazie nie moge nic powiedziec bo po pierwsze ma auto krótko około2 miesiecypoziom oleju sprawdziłem nazajutrz po zakupie i BYŁ ponizej poziomu minimalnego oczywiście odrazu wymiana wraz zfiltrem. w serwisie okazało sie że do metalowej rury intercoolera jest przykręcona na wkrety słona dolna silnika!!!!!!!!!!!!!!! przy wymianie...
Bez dokładnego sprawdzenia to loteria... Może olej w intercoolerze, a może całkiem co innego. Jak cena dobra, to bierz albo negocjuj jeśli chcesz się podjąć ryzyka i doprowadzić auto do porządku.
Witam,jezeli olej pokazal sie w intercoolerze dopiero po zmianie turbiny to raczej nie z odmy bo na starej tez przeciez miales podłączoną odme....Jezeli to turbina po regeneracji to ona przepuszcza olej ze smarowania.Odme mozesz puscic wolno.... Wymyj rure łączącą turbo z intercoolerem, pojezdz troche i jak znowu bedzie zaolejona tzn. że puszcza jednak...
Witam. Przed wymianą turbiny obowiązkowo powinien być sprawdzony - wymieniony zaworek na odmie, gdyż właśnie kawałki tej uszkodzonej membrany wpadają do kolektora i niestety uszkadzają wirnik turbiny od strony dolotowej. Wymieniałem kiedyś turbinę z tego powodu po 200km przebiegu. Oryginalny zaworek w serwisie Suzuki kosztuje poniżej 200 zł (wytrzymuje...
Od wymiany do wymiany oleju nie dolewm więcej ja 0,5l oleju. Ilość niewielka ale jeszcze wypadałoby napisać co ile km wymieniasz olej. Sprawdź ile oleju jest w intercoolerze.
Turbina ma kilkadziesiąt tys.obr./min. przed zgaszeniem silnika należy chwilę odczekać aż turbina stanie i dopiero wyłączyć silnik.Turbina ma smarowanie olejem silnikowym przy wyłączeniu natychmiast kręci się jeszcze długo bez smarowania,szybciej przez to ulega uszkodzeniu.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Wypadało by
fakt z tym pluciem - źle się wyraziłem hahaha turbinę która jest nieszczelna aczkolwiek jeśli chodzi o jej wydajność jest ok można zregenerować i ja uważam to za najlepsze wyjście bo wymiana na inną używkę?... nigdy nie wiadomo co zamontujesz chyba że nie szkoda ci kasy na nową to wymień na nową a potem ją szanuj (na jednej turbinie bez remontu można...
Jeżeli masz olej na "przepływce" i "przepustce" to 101% turbina puszcza olej. I dzięki temu masz także olej w intercoolerze. I to jest chyba czas na jej wymianę. Tyle.
To szukasz gdzie zaciąga olej, czy intercooler suchy, czy turbina nie puszcza za dużo . A co się dzieje ? Olej niknie ? Wycieki ? Dolot zasyfiony ?
Jest jeszcze opcja że zassało olej na tłok z intercoolera lub inna przyczyna zatarł się z braku oleju.
Prosta sprawa - turbina zassała olej z intercoolera i dlatego te "szaleństwa ". W pierwszej kolejności wyczyść z oleju przewody i intercooler. Ileż to nowych i ciekawych rzeczy człowiek się dowiaduje z tego forum.Może dać nowy intercooler i nowe przewody a usterki się nie pozbędzie. Po pierwsze intercooler jest między sprężarką a silnikiem, a po drugie...
No według mnie to innej opcji nie ma olej w intercoolerze moze być jedynie z turbospręzarki. Ratuje jedynie regeneracja.... Pozdrawiam
Hmm.. Z tamtad pojawia się delikatnie olej. Jakieś sugestie? Czy możliwe, że przyczyną jest olej w intercoolerze i dlatego tam wyrzuca ten olej? Zaczynam powoli rozkładać ręce, co mechanik to inne diagnozy. 2 mechaników twierdzi, że z turbo jest wszytsko ok. Każdy stawia inne diagnozy, wydaje mi się że połowa rzeczy które wymieniłam nie mają nic do...
To nie silnik. Silnik ma ogrom mocy, ładnie chodzi:) Bo padne :D Skąd wiesz ile ma mocy?? Silnik był na hamowni?? Skąd wiesz jak ten silnik chodził gdy był nowy?? Masz to auto od nowego?? Pierwsze pytanie: po co regenerowałeś turbine?? Co się z nią stało?? Kolejne pytanie: jest olej w intercoolerze?? Jeśli ten brakujący olej jest w intercoolerze to...
Zaraz silnik się kończy... może np. uszczelniacze nie trzymają i zbiera się olej silnikowy w cylindrach albo turbo puszcza i gromadzi się olej w intercoolerze, częstym problemem tych silników są też usterki regulatora ciśnienia paliwa i pompy CR.
Ustalmy coś...olej jest NA intercoolerze? Czy w nim? Turbina jest smarowana olejem tym sam co silnik i tam dostaje on mocno w d...e ;)
Skoro w intercoolerze jest olej to z pewnością wina turbo.
Witam, Pacjent to 2.0 HDI ale dotyczy to pewnie wiekszosci doladowanych diesli. Po sciagnieciu weza, miedzy intercoolerem, a nazwijmy to ,przepustnica, z intercoolera leca spaliny, nawet na wolnych obrotach. Czy swiadczy to juz o mocnym zuzyciu turbiny ? Olej w intercoolerze, oczywiscie tez jest ale z tego co wiem, to w rozsadnych ilosciach, dosc normalne....
Z tego co ja widzę jest to chłodnica powietrza czyli w najgorszym wypadku turbina do wymiany bierze olej, który wędruje właśnie do intercoolera i częściowo wydostaje się przy nim przez jakąś nieszczelność na przewodzie
To zobacze w srode jak bede u mechanika co on powie jak nieduzo wezmie za demontaz i montaz turbo to zaryzykuje i niech sprobuje wyczyscic turbine, moze nie bedzie konieczna regeneracja, skoro mowisz, ze olej w intercoolerze jest normalna sprawa.
do Tumosis myślę , że masz rację "przekroczony limit wytrzymałości materiału" - olej był w intercoolerze - po rozebraniu wylało się go trochę.
Dosyć spore wymagania. Czemu sam takiej nie zrobisz? Żaden problem spalić gaz/przepalony olej, puścić spaliny przez jakiś niedrogi stalowy intercooler z nawiewem, i wywalić spaliny rurą na zewnątrz. Przydałoby się jeszcze powietrze do spalania zaciągać z zewnątrz.
Witam. Z jakiego powodu była regenerowana turbina ? może przed regeneracją nazbierał się olej w układzie i nie został usunięty, a podczas jazdy zassał olej. Intercooler był czyszczony?
Witam Olej nie powinno być w intercool-erze. Jeśli tam jest przepuszcza turbina, co sugeruje że nadaje się do remontu. Tak tyle wiem,dziekuje,mnie tylko zastanawia czy ta rurka ma gdzies byc podlaczona czy ma tak zostac,bo dziwi mnie to ze intercooler ma przez nia nieszczelnosc.
WIesz trochę to naciągane, bo nic nie piszesz że auto ma muł i jakby 55kW, skoro kierownice spalin się zacinają. Po drugie faktycznie może przez turbinę lać olej, wystarczy którąś z rurek odkręcić i zobaczysz czy jest siwo , czarno czy nic nie ma w spalinach. I czy w intercoolerze zalega olej.
Ten dym musi się z czegoś tworzyć. Ze spalonego płynu chłodniczego, albo z oleju. Z płynu są to kłęby tłustej pary, po przyłożeniu ręki do wydechu i przegazowaniu na dłoni pozostaje taki tłusty nalot o charakterystycznym słodkawym zapachu. Olej to spaliny gryzące. Jeżeli tester nie zmienia koloru i płynu nie ubywa to może rzeczywiście turbo trochę rzuca...
Lecz co było tego przyczyną turbo jest w świetnym stanie Tego nie wiesz, ja nie wiem i kwoku nie wie, ba nawet Chuck Norris nie wie. Po prostu zdejm głowice i zobacz czy masz olej w intercoolerze w średniej ilości. Być może tam się zebrał a jak turbo mocniej dmuchnęło to go z tamtąd wygoniło wprost na tłoki i ukrzywiło korby albo wykrzywiło zawory.
Napotkałem jeszcze się na olej w dolocie do intercoolera 🫤
Sprawdź sobie czy na ten alternator nie kapie olej z intercoolera(chyba że jest bez)Miałem taki przypadek - wieszały się szczotki przez olej w niskich temperaturach,po nagrzaniu było ok. Dodano po 1 Sprawdź sobie czy na ten alternator nie kapie olej z intercoolera(chyba że jest bez)Miałem taki przypadek - wieszały się szczotki przez olej w niskich temperaturach,po...
witam. mam problem otóż przy intercoolerze pojawił sie olej.. dokladnie przy łączeniu rur z intercoolerem po obu stronach. mozliwe ze intercooler jest nieszczelny...? turbina była regenerowana w sumie niepotrzebnie bo jak sie okazało nic z nią nie było... pomóżcie... Dodano po 1 dodam jeszcze ze pomimo wycieku na bagnecie nie ubywa oleju...
Witam, samochód to Seat exeo 2.0 TDI cr CAGA podaje link do mojego wcześniejszego tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... a więc tak jak wcześniej opisywałem zauważyłem opiłki w dolocie, przy rozkręcaniu zaworu EGR, na forum poradzono mi że turbina jest na wykończeniu (olej w intercoolerze opiłki wskazywały na to) a więc oddałem dzisiaj...
Leciało z niej i waliła olej do intercoolera.
Jak puszcze w dolot to czasem przepala go na tyle dobrze że kopcenie nie przyciąga uwagi kierowcy. Ale już z doświadczenia ja mam auto z poborem oleju i jest turbo to pierwsze je oglądam. Olej w dolocie zbiera się na dole rur czy intercoolerze (można czasem sporo go wylać).
Ja zawsze odłączam za intercoolerem wąż i jadę się przejechać żeby wyrzuciło nagromadzony olej z intercoolera. Widziałem taki silnik po takiej jeździe.Wyrzuciło olej ale nie do końca- tłoki leżały na drodze. Intercooler zawsze należy opróżnicć z resztek oleju a węże najlepiej przepchnąć szmatą.
kolego prawdopodobnie masz zle wyregulowana pompe wtryskowa. podjedz do jakiegos pozadnego dieslowca i Ci prawde powie. moze wystarczy ja tylko przestawic(przyspieszyc/opoznic)
seb_pl-czy naprawdę tak ciężko zrozumieć to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... i to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... ? To może podpowiesz mi,jak to zredagować,aby było zrozumiałe dla każdego,kto ma choć jeden zwój mózgowy więcej od szympansa?
Jeśli dymi na biało to z pewnością zaciąga olej z intercoolera ( jeśli taki masz zainstalowany) a do niego może puszczać olej turbina lub odma ( odpowietrzenie skrzyni korbowej). Zdejmij przewód powietrza za turbiną i zobacz czy są w nim ślady oleju lub zdemontuj intercooler i sprawdź .
Co do wiatraka, działa jak jest płyn, po przekroczeniu 95 stopni, czyli tak jak się powinien włączać i jak się włączał. Termostat nie wiem jak, do tej pory wszystko grało. Wtryskiwacz widać że jeden delikatnie przepuszcza ale tak jest już od dłuższego czasu i nie wadziło to w żaden sposób. Co do turbiny, nie jest ona w najlepszym stanie, olej w intercoolerze...
Mam pytanie,jak sprawdzić czy odma działa prawidłowo,ponieważ mam pewne podejrzenia że jest wadliwa.Zrobiłem regenerację turbiny i kompresora,a w dalszym ciągu jest olej w przewodach interkcolera,oraz pokazuje się cały czas olej na tłumiku spustowym osuszacza powietrza.Z silnika ubywa ok 3 litrów oleju na 8 tyś km,zdaję sobie sprawę że przy przebiegu...
Witam, niewielki otwór spustowy w intercoolerze pomógł, wszystki syf wydmuchało , tak jak kole pisał intercooler był zabity olejem zmrożonym. Musze jeszcze zrobić z ODMĄ porządek bo prawdopodobnie to ODMA puszcza mi olej na TURBiNĘ A TURBINA do intercoolera wyrzuca olej .
rozszczelniony intercooler gdyż było widać olej w środku A co ma rozszczelniony intercooler do obecności oleju? Olej to chyba z turbiny, nie uważasz?
Witam Mam pytanie czy ktoś regeneruje te turbiny w kraju? Moja usterka polega na braniu/rzucaniu oleju do intercoolera.
Czy ja napisałem, że pojawił się w chłodnicy po przegazówce ? Ta przegazówka to było dociśnięcie pedału do dechy bez sprawdzenia nawet czy silnik jest rozgrzany to jest normalna procedura przy przeglądzie ? Przez 6 lat odkąd tam jeżdżę a z tego co pamiętam to i więcej nigdy nikt tak nie robił. W Intercoolerze olej zapewne się nagromadził przez 100 tys....
witam chyba padła mi turbina lub zaczyna bo olej pojawił mi się w intercoolerze i z chłodnicy intercoolera spuściłem ok 150ml oleju także zbliża się koniec turbiny i jej regeneracja?
Typowy objaw rozbiegania silnika, nie mogłeś zgasić silnika ponieważ silnik palił olej nazbierany przez lata w intercoolerze,z nieszczelnej turbiny
O właśnie! Tak też myślałem, tylko nie mogłem sobie przypomnieć :D Odpiąłem dziś przepływomierz. Wynika, że nie ma różnicy w mocy, niezależnie czy przepływomierz jest odpięty, czy podłączony. Skłaniam się ku walniętego przepływomierza co raz bardziej. Jednak nie jestem do końca przekonany, bo to też nie musi być do końca jego wina. Muszę chyba jeszcze...
E bez przesady wyjęcie wtrysków w vw CR 2.0 to nie jakaś filozofia aby rozbieraniem góry to nazwać (przy silnikach pd było dużo więcej z tym roboty) , a olej wleją ci z powrotem stary.
Wymontowałem intercooler ,wyczyściłem benzyną ,przedmuchując go pod ciśnieniem pistoletem do ropowania,zewnątrz i wewnątrz .Zatkałem dwoma zaślepkami fi 50(gumowe)od kanalizacji w jednej zrobiłem dziurkę i sprawdziłem zanurzając w wodzie gdzie jest nieszczelność .Oczywiście małym ciśnieniem sprężarki .Zakleiłem klejem do aluminium ARALDITE F 300 + UTWARDZACZ...
Kolego wymiana intercoolera, kontrola turbiny i diagostyktyka wszystko Ci powiedzą. Pozdrawiam
w HPI to normalne że filtr paliwa jest czarny . sprawdz czy masz odme podłączoną do rury między filtrem a turbiną . spr. jeszcze , może turbo puszcza olej i idzie w intercooler :)
wznowie temat,gdyż jest cos co nie daje mi spokoju.. po montażu wszystkiego okazało sie ,że po każdym uruchomieniu dośc mocno kopci na siwo i nierówno chodzi,trwa to jakies 30sek, myslałem,że jest jeszcze olej w intercoolerze wiec odpaliłem go bez rury przy dolocie i tak samo dymi a do tego przez okres tego dymienia specyficznie sapie i chwilami dymi...
ale po odłączeniu odby i pyszczeniu jej luzem silnik chodził normalnie i nie było problemów, jesteś przekonany że turbo puszcza olej do intercoolera?
No to ciekawe w jaki sposób ma się filtr powietrza zabrudzić olejem z turbiny. Robić nie robić?? To zależy ile tego oleju pompuje w układ dolotowy bo któregoś razu kluczyk w stacyjce może ci nie pomóc w wygaszeniu silnika jak zaciągnie olej z interculera. Kolego, w przypadku o którym piszesz że nie da się silnika zgasić kluczykiem (rozbieganie silnika),...
Prawdopodobnie mechanik nie wyczyścił układu dolotowego i silnik zaciągną olej który był w przewodach i intercoolerze. A co do dymienia-to będzie dymił dopuki nie wypali oleju z układu wydechowego.
Oczywiście, ale jeśli będzie uszkodzony separator oleju, który jest zintegrowany z pokrywą zaworów to olej będzie przedstawal się przez odme do turbo, a zniego do dolotu przez intercooler, na wskutek czego olej będzie spalany i silnik będzie dymil na biało.
A widział jeden z drugim, kiedy w takim czy podobnym dieslu suchy dolot bez oleju? Nie widział, bo takich nie ma, zawsze coś puszcza i to nawet nowa pokrywa. Też mu wymienili EGR na nowy i powiedzieli że ten typ tak ma. Ale robota przyjemna bo przy okazji wymyli mu chłopaki silnik na błysk. Jak zassał olej z intercoolera to właściciel po wyjęciu kluczyka...
Sprawdź czy masz zasilania na ECU, jakie parametry podczas kręcenia?. Owszem przy padniętej turbinie mógłby zapalić ale nie zawsze bo jak puściła olej do intercoolera itd. to może być ciężko.
Jeżeli niema ciśnienia w komorze korbowej to odma ( separator oleju) powinien być Ok Jęli masz już taki przebieg to ja bym turbo już wymienił ( urwanie walka i olej w stronę wydechu to nie problem , jak zauważysz dym z rury wydechowej to nie będzie wielkich kosztów . Będzie gorzej jak olej pójdzie w intercooler , wtedy to po mszy 😀)
Jak ma przejechane więcej niż 140 tys km to niemal pewne, że zdarte szczotki i skończyły się pierścienie ślizgowe. Jest duża szansa na to, że kapie olej z intercoolera wprost na alternator, ci nie służy mu na dobre.
Najlepiej zrobisz jeśli pojedziesz do mechanika który wyciągał turbo i oddawał je do regeneracji.Często dzieje sie tak że przy padnięciu turbo olej silnikowy dostaje się do intercoolera i jeśli nie wyciągniesz tego oleju to będzie walić dymem przez jakiś czas,Jedź do mechanika i spytaj czemu tak się dzieje.Skoro on robił to on najlepiej wie co może...
Wyglada na to że to turbo sobie puszcza olej w dolot. Za turbiną przed intercoolerem jest olej w rurze ,ilosc raczej średnia palcem mogę wyciągać i rozmazywać go. Przed turbem (zaraz gdzie turbina dostaje powietrze z filtra) jest dośc czysto.
hm.. no dobra chyba rozumiem. czyli wlatuje górą a wylatuje dołem? :) a jeżeli w przewodach gumowych od wchodzących i wychodzących z intercoolera jest olej? dodam że po wyczyszczeniu dokładnie tych przewodów przejechaniu około 5 km, znów był w nich olej.
tak jak koledzy napisali wyjm sterownik i sprawdz szczelnosc weżyka który jest w środku, jak jest nieszczelny to i olej z intercoolera może dostawać sie do sterownika.wezyk ma 50mm dlugosci mozesz dać ten co do przelewów.
Wlasnie tak olej był w wydechu i intercooler. Napisałem do mechanika czy znalazł opiłki w oleju i filtrze
Witam. Temat dotyczy a31.8t agu. Mianowicie wykręcając świece była od spodu tzn elektroda była zalana olejem. Co może być przyczyną? Turbina puszcza olej, do intercoolera. Może to być przyczyną? Niedawno była mierzona kompresja, niby wtedy wyszło po 13 na cylinder. Oraz ok rok temu wymieniana uszczelka pokrywy zaworów.
101 koni (pompowtryskiwacze) czyli musi być olej z normą VW 505.01. Producent dowolny. Olej pobiera? Ściągnij rurę od intercoolera i spójrz czy tam nie jest pełny w czarnej oliwce. Dodatkowo pompa tandem do sprawdzenia, i oraz czy masz olej w paliwie.
Na fotce olej z intercoolera jest, SILNIKOWY, co oślepliście już czy co? . Chodzi o to ze intercooler jest po drugiej stronie a od tej mokrej strony, tej ze zdjecia tam nic nie ma co by moglo tak napaskudzic. Takze skraplacz juz wyciagniety ( dalo rade bez zdejmowania zderzaka) i teraz oby byl na magazynie w salonie inaczej trzeba bedzie czekac. Swoja...
Witam, posiadam Fiata Ducato 2.3 2016 r. 130 kM. Zaczęło się od sporadycznego wypadania błędu P0238, potem dodatkowo zaczął wypadać P0401 i P0402. DPF się nie chce wypalić. Mechanik z czwartego warsztatu rozkłada ręce, do tej pory wymienione 2x EGR, turbo, czujnik ciśnienia doładowania, chłodnica spalin, intercooler, przepływka, olej, filtry, wtryski...
Nie wymieniaj w ciemno tylko diagnozuj. Podłącz go na krótko. Jak będzie działać to przyjrzyj się modułowi wentylatorów. No i rzecz jasna bezpiecznik Przyczyną był bezpiecznik ,wentylator działa ,interesuje mnie jeszcze ten olej w okolicy intercoolera Czy powodem uszkodzonogeo intercoolera może być zwiększenie dymienia samochodu oraz "świst " turbo...
wcześniej turbo lało?? jak tak to możliwe że olej silnikowy został w układzie sprawdz przewody od intercoolera, zdaża sie że olej dostaje sie do wydechu z turbo i tez będzie śmierdzieć ale jak wymieniłeś to stawiam na intercooler
W przewodzie między turbo a intercoolerem olej może się pojawiać w małych ilościach, jak jest go dużo to znaczy że turbo skończyło swój żywot.
Hmm.. gdyby turbina puszczała to moim zdaniem przynajmniej powinien być znowu olej w okolicach Intercoolera,a jest tam suchuteńko.. Pod warunkiem że puszczała by olej zimna stroną a nie gorącą.
Witam Dziekuje za wasze wszystkie informacje. Bardzo pomocne. Dlaczego cieknie mi olej w rurze dolotowej do intercoolera? Bede wdzieczny za odpowiedz. Dzieki
Turbo wymienione na jakie - używane , nowe , czy po regeneracji ? Auto dymi z wydechu ? Bo może turbina dalej puszcza olej. Ściągnij wąż idący do intercoolera i zobacz ile wyleci oleju , jak sporo to już masz odpowiedź - turbo.
Rzadki przypadek. Do tego jest klapa gasząca, wiec jak dostanie szału to i tak kluczykiem idzie go zgasić bez kombinacji. O ile ta klapa działa. A przypadek wcale nie taki rzadki.
Czyli ten wkręt który jest tam wkręcony ma tam być? Jeszcze jedno pytanie widzę że turbina zaczyna puszczać olej czy jest sens regeneracji takiej turbiny czy szukać nowej?
Czyli wynika z tego że muszę posprawdzać te szybkozłączki jakoś? Pytanie teraz od czego zacząć. Najwięcej zauważyłem że jest uwalone przed sprężarką klimy tu pod spodem PRZED sprężarką skąd się tam olej wziął to nie wiem no i ten intercooler...
https://obrazki.elektroda.pl/8749481800_... W rurach od intercoolera jest olej.
Witam ! Silnik po remoncie to znaczy; -szlif wału + panewki nowe główne i korby -remont głowicy wszystkie prowadnice uszczelniacze planowanie itd -wszystkie uszczelki nowe -4 wtryskiwacze nowe po regeneracji z inter cars-u -turbina po regeneracji -odma nowa Problemem jest ubywanie oleju . Olej zasysany jest z odmy ,olej jest w intercoolerze i ssącym....
Ja miałem taki sam przypadek jak opisywał kolega moto88gb ale na postoju. Auto wpadło na takie obroty aż silnik się rozleciał. Słychać było tylko jeden wielki świst przez 10 sekund , łomot i cisza. Żadne wyłączenia zapłonu nie pomogły. A na hali było tak biało że własnej ręki przed nosem nie było widać. Strach było zrobić krok aby się o coś nie walnąć....
do 1,5 dci wchodzi prawie 7,5 litra Chyba chłodzącego.... Oleju wchodzi 4,7 przy wymianie. wyczyścić rury dolotowe i intercooler Też Ci o tym pisałem, olej który leciał nieszczelną ośką turbiny, poszedł w układ dolotowy. Powinno się wymienić przewód doprowadzający olej, na jego ściankach zbiera się nagar, który po "wzruszeniu" czyli odkręceniu rurki...
Sądzisz że dmuchawka sle olej na stronę ssącą? To więcej niż prawdopodobne. :) Albo oliwa w intercoolerze.
Olej jest w dolocie na pewno :) Jutro jeszcze sprawdzę czy w rurze od intercoolera jest też olej oraz w tej co idzie wężyk do komputera - tylko czy w tych rurach musi być olej? :) Ano diesel musi dymić heheh A czy może być też wina sztanga że turbo późno wstaje? Jakie kabelki mam sprawdzić?
U mnie to trwa do 3 sekund wymieniłem już wszystkie możliwe czujniki wtryski 2 x sprawdzane ponownie zamontowane nowa turbina intercooler koło wału korbowego filtry olej wszystkoo co mi przyszło do głowy i dalej bez zmian dodatkowo jeszcze kopci na czarno. Nie mam już pomysłu co z tym robić PS jeszcze raz po paru tysiącach wymieniłem znowu napinacze...
Witam, Jestem tu nowy i mam problem . Posiadam Golfa V 2006 r 2.0 TDI Silnik BKD i leci mi raczej to jest olej w tym miejscu co łączy się rura z intercoolerem z obu stron , auto przy większych prędkościach traci moc i przy gwałtownym dodaniu kopci na czarno, czym to może być spowodowane ? Co trzeba zrobić żeby nie kopcił , nie leciał ten olej i nie...
No i o to chodziło jaki silnik.Tam jest alternator obcowzbudny,produkcja motorcraft.Pierwszym objawem w Mondeo Diesel że jest coś nie tak z alternatorem to dziwne zachowanie obrotomierza.Jeżeli to mondeo ma przejechane pomiedzy 140-a 170 kkm to na 100% ma do wymiany pierścienie slizgowe jak i szczotki.I ważna uwaga-trzeba zwrócić uwagę na czy nie kapie...
Organoleptyczna diagnoza chyba załatwiła sprawę no może nie na 100% ale na 90% (po zdjęciu przewodu z intercoolera pociekł olej, więc to raczej turbina). Pozdrawiam
w moim przypadku jest troche tego oleju że aż skapuje z połączenia węża dolotowego pod intercooler
odblokowanie galaxy immergas kominek przekaźnik świeca żarowy passat
fotel dentystyczny pompa zanurzeniowa cisnienie
Czerwona lampka świeci się i piecyk gazowy nie odpala Rezystancja poduszki powietrznej pasażera Renault Megane 2