Witam,do TDi leje motul specific 505.01 5w40-jest to olej specjalnie stworzony do tych silników .
Jeżeli w ssącym jest olej to turbina a następnie odpowietrzenie silnika.
Do silników TDI z pompowtryskiwaczami należy stosować olej syntetyczny z atestem VW. Z drugiej jednak strony, nie można stosować syntetyka do silnika, do którego stosowano wcześniej olej mineralny. Stąd mój wcześniejszy post. Mam ten sam silnik w Fabii, przebieg 330 tys. km. Bez jednej awarii. Od początku stosowany jest syntetyk z atestem VW.
skąd wiesz że to wyciek ze skrzyni ? demontowałeś szynie biegów ? w automatycznych skrzyniach biegów jest olej najczęściej czerwony w silniku będzie czarny lub ciemny
Zamiast zmieniać olej lepiej zdiagnozuj co stuka bo może się okazać że zmienisz olej i silnik stanie
Ile silnik przepracował lub ilość przejechanych kilometrów?
https://www.autocentrum.pl/autodiagnoza/...
Niebieski dym to spalany olej. Panewka raczej by zaczęła stukać. Albo zalany zły olej albo turbina się kończy.
Witam jaki olej wchodzi do golfa 2 tdi chodzi mi o np.15W40 itp. bo pierwszy raz mam diesla i za bardzo nie wiem co wlać do silnika :?: :?: :?:
Na każdym oryginalnym opakowaniu oleju silnikowego producent umieszcza normy dotyczące produktu. Norma SAE (tzw. temperaturowa) - dla naszego obszaru klimatycznego - 5W40. Norma API (tzw. jakościowa amerykańska) - zalecana - SJ/CF. Norma ACEA (tzw. jakościowa europejska) - zalecana - A3/B4. Norma OEM (tzw. jakościowa producenta silnika - dla silników...
Mogłbyś bardziej to opisać, jak i gdzie to odkręcać i jak dostać się do tych elektrozaworów? Mam niestety ten sam problem...I jak uzupełniłeś olej?
Zależy ile go jest. Jak relatywnie mało to silnik się rozbiega. Jak więcej pociągnie to pognie korbowody bo "uderzą" w nieściśliwy olej. To samo się stanie jak silnik zassie wody z kałuży.
Ubywa Ci oleju z silnika że tak uparłeś się na turbosprezarke?
Taki dym to z reguły niedopalona ropa, czujesz wtedy z wydechu intensywny zapach ropy? Albo świece albo filtr powietrza masz do kitu. Istnieje jeszcze możliwość złej korekcji luzów zaworowych. Jaki lejesz olej?
Witam.Niema polskich warunkow jest tylko norma VW do tych silników i tego się mósisz trzymać.
Szanowni Forumowicze, nie róbcie proszę człowiekowi krzywdy, ten silnik nie powinien być już odpalany! \czytajcie dokładnie posty, jest napisane, że silnik rozbiega się, trzeba go gasić "biegami", to wyklucza usterkę w układzie zasilania. \paliwem staje się olej z uszkodzonej turbiny!\ Tu nie ma żadnej filozofii dodatkowej! Takie sprawdzania zawsze...
Czy turbo puscilo mocno olej w układ?
Sprawdź olej w silniku czy nie brakuje.
Nie musisz stosować żadnej płukanki. Oba oleje są półsyntetyczne o praktycznie takich samych parametrach i możesz je zamieniać bez żadnych obaw.Oba oleje spełniają tez normę VW 5XX Poprostu jak podczas każdej wymiany rozgrzej silnik do 90stpni i spuść stary, zalej filtr oleju nowym olejem i potem wlej taki sam olej do silnika
Wymieniłem pompowtski świece olej filtry i nic Silnik BNZ
Kamoka i kraft odradzam jeżeli nie chcesz mieć problemu. Ewentualnie kabinowy. Olej, który podałeś nie nadaje się do tego silnika. Szukaj oleju 5w30
błedów brak,olej syntetyk
dziekuje za odpowiedź!!! Proszę jeszcze o szczegółowe opisanie miejsca gdzie mam szukać tego czujnika na silniku.
Jak widzisz pompe wtryskowa to jak moze byc na pompowtryskach???? Logika Jest na bezpośrendim wtrysku ECU znajduje sie pewnie pod podszybiem, jak w wiekszosci przypadków. Złacze OBD masz w kosoli srodkowej pod pokrętłami od nawiewów. Co masz na mysli piszac gorszej jakości paliwo - olej z frytek + olej opałowy? Jedno jest pewnie, nie zaoszczędzisz....
Miałem ostatnio podobny problem jak koledzy. U mnie okazało sie że przy samym czujniku ułamał sie przewód na który nakapał olej.
Skoro kopci na niebiesko, z jakiś powodów musi dostawać się olej do komory spalania. Turbo po regenracji? Moze jakieś "druciarstwo" i turbo przepuszcza olej. Jaki poziom oleju w silniku?
Witam. To moze być przyczyna zurzutych pierscieni na tłokach. jak sie rozgrzeją podczas pracy silnika to sie rozszerzają (wynik rozszerzalności liniowej metalu) wtedy są szczelne. A obłoczek dymu to palący się olej. Pozdro
Drgania silnika na biegu jałowym zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, po wyjęciu bagnetu oleju wydobywa się dym i pluje olejem.
Olej to platinum 10w40 diesel
A jaki olej w silniku? Być możne stracił już swoje właściwości.
Fabrycznie leją Castrol w nowych silnikach 0W30 Long Life II.
VW Sharan 2001 r 1,9 tdi 115km AUY dizel Wymienione uszczelki, turbina po regeneracji, 2 silnik już zmieniony a nadal spała mi olej na 200km 4 litry już nie mam pomysłów
Wiesz, interpetowac można róznie :) A na poważnie - znam osoby które chwaliły się ze jeździły VW (Golg I zdaje się) i nie wymieniały oleju 5-6 lat. Potem przyszło VW Passerati prawie nówk i było zdziwienie jak sie okazywało ze zabili silnik i wtryski. Wielkie zdziwienie ze silnik TDI nie pojedzie na ropie od starego Autosana. Olej tez okazało się, ze...
To olej do forda i trzeba to porównać z normą dla np:galaxy -Ford wss-M2C 917 A.To norma odpowiadająca w Fordzie silnikowi PD VW.
Jestem totalnym laikiem, jeśli chodzi o sprawy mechaniczne. Powiedz mi, na co zwrócić uwagę? I jak mógłbym to sprawdzić? Lub co jeszcze mógłbym zasugerować ewentualnie mechanikowi? Mechanik gada, że jak padnie, to padnie i trzeba obserwować, i samo wyjdzie. Wcześniej zmienił mi wszystkie świece, bo myślał, że od tego, aku wymieniłem, sprzęgło kompletne...
Tak. Notabene silnik uszczelnia się wtedy nadmiarem oleju.
Witam. Mam Vw bore 1.9 tdi 115km z silnikiem AJM. Moje pytanie: Czy można zmienić pokrywę zaworów od innego silnika. Głównie chodzi tu o separator oleju, który puszcza olej. silnik jest zalany, dużego ubytku oleju nie ma.
Silnik jest spoko tylko olej na czas wymieniaj i rope u nas tankuj a nie na wschodzie.
Cześć. I co z Twoim autem? Udało się, zdiagnozować problem? Jeśli nie to sprawdź czy w filtrze paliwa masz olej wymieszany z ropą? Jeśli tak to świadczy o uszkodzeniu uszczelnienia w pompie vacum. To może być jeden z powodów.
Ubytek płynu następuje z winy niedrożnego tzw "odpowietrznika" pompy wody.[czarna śruba z wężykiem nad bagnetem] Płyn idzie do oleju. Odkręć go, wyczyść i możesz z powrotem zamontować. Z pod niego wyleci Ci kilka kropel płynu. Koniecznie wymień olej w silniku - natychmiast. A za chwilę pompę wody.
Tylko co z DPF? A co, olej ci spala?
A słyszałem że jest coś takiego też jak odma silnika, może to być związane z tym olejem w chłodnicy? Chlodniczka oleju była wymieniona też w tamtym roku :/ Silnik 2.0 tdi, 175 koni
To chyba proste. Była ostra jazda i turbo pociaglo olej. Wcale nie musi mieć luzu. Może uszczelniacz być uszkodzony i jak jest duże podciśnienie to wyssa wszystko. Silnik zaciągnął olej, dostał się on do cylindrów. Sprawdzili stan oleju, stwierdzili brak, zalali nowy ale nie odpalił bo w cylindrach było tyle że nie miał jak tego sprezyc i nie ruszył....
Witam, producent zaleca 5w30, jeżeli do auta była książka - instrukcja użytkowania w rozdziale bodajże 3.43 napisane są wszystkie normy jakie spełniać ma olej do silnika np. 505....... Na dolewkę w tej sytuacji możesz dolać nawet 15w40, 10w40 - oby tylko zgasła czerwona lampka.
To zależy gdzie auto będzie głównie używane. Trasa to szukaj nie zajechanego diesla. Benzyna to chyba tylko z silnikiem 1.6 jeszcze godny uwagi. W przeciwieństwie do TSI z tamtych lat - wystarczy poczytać. Warto dodać że silniki które wymieniłem też nie są idealne. 1.9 TDI miały problemy z panewkami ( nie wszystkie ) a 1.6 potrafiły brać olej - pierścienie.
. Świece na milion procent odpadają. Przecież pali z pierwszego dokładnie tak jak powinien. Ile razy mam powtarzać.. W takim razie trop ze szklankami może być dobry. Olej opada jak postoi.
założyłem słupek silnika 1,9tdi sharana A co jaki czas mieniasz olej i co ci się skończyło w silniku?
Alw f9q to dobre silniki o ile zmienia sie olej na czas. 115KM w v40 robi spokoinie pol miliona km tylko uzytkownicy je niszczą tyl3.
albo problem został już usunięty albo london2004 już olał to forum bo ni słychu po nim ni widu !
Usunąć wodę z układu dolotowego, wykręcić świece żarowe i zakręcić rozrusznikiem celem usunięcia wody z cylindrów, jeśli nie pomoże - wymienić sprężony korbowód i/lub wygięty wał. Sprawdzić olej w silniku na obecność wody.
Ponieważ jest to silnik turbodoładowany, aj bym jednak półsyntetyczny 10W40 proponował.
Dzisiaj została wymieniona pompa wody oraz olej z filtrem nadal paruje z silnika po otwarciu korka ?
Witam mam craftera z 2007r 2.5tdi 136km mam problem gdyż spada mu ciśnienie oleju i miga mi lampka od oleju wymieniłem pompę od oleju i problem nadal jest zmieniłem czujnik i nadal jest tak samo po podpięcie przyrządu do sprawdzania cisnienia oleju na zimnym silniku jest 3 do 4 barów po dodaniu mu gazu i przytrzymaniu go do 2 tyś obrotów ciśnienie spada...
Robiłeś chipowanie a więc teraz jest wyższa dawka paliwa a co za tym idzie sterownik silnika pozwala turbinie pompować więcej żeby to paliwo mogło w całości się spalić.Jeśli wyższe ciśnienie doładowania to każda nieszczelność na łączeniu rur powoduje ze olej którym pluje turbina wydostaje się na zewnątrz.Te szybkozłączki które są w VW zawsze ciekną...
VW Sharan 1.9 TDI 96Kw 130KM czujnik ciśnienia oleju zaświecił się na żółto, samochód ma 10 lat i przebieg 101 000 km , co rok wymieniam olej i filtry, silnik chodzi bardzo równo nie zauważyłem jakichś niepokojących objawów.
Zbyt duże ciśnienie oleju na zimnym? Gęsty olej? Zacina się zawór przelewowy pompy oleju? Wygląda na podpieranie zaworów hydrauliką
Sam mam 1,9 TDI (ATD więc PD) w Fabii, 530000 na blacie aktualnie, bez problemów z silnikiem. Znajomy ma taki w Octavii 520000 i również bez problemów. Auta mechanicznie są w takim stanie że możnaby zdjąć 300 tysięcy z blatu i byłyby jak 200 w innych. Po prostu nie cofane liczniki. Znane są przypadki gdzie dobijały do miliona. Inny znajomy miał Galaxy,...
Witam serdecznie mam problem z diagnozą silnika 2.5tdi VW t5 wtryskiwacze wy regulowane wałek dobry szklanki dobre i dalej klepie jak stary ford tylko auto ma przejechane 400000 tysięcy może olej inny mam wlany 5W30 świeży, proszę o radę.
Paliwo lej normalny ON lub paliwa premium jeśli cię stać na verwe itp. Na pewno nie wolno lać biopaliw. Olej silnikowy zalecany wyłącznie z normami VW 505.01, 506, 507 . Silnik na pewno z pompowtryskiwaczami, a te wymagają odpowiedniego oleju. Lepkość oleju 5W40 (norma 505.01) lub 5W30 ( z normą 506, 507). Pod wykładzina bagaźnika masz naklejkę z podanym...
Jak olej do tdi to tylko 505.10. a jeśli chodzi o te pompowstyski to pytam , a dlatego gdyż rodziców octavia 1.9tdi na pompowstryskach też tak gługo łapie temp( po ok 10km) dopiero jest ledwo 70.Mam doczynienia z wieloma mechanikami ale po rozmowach doszedłem że pompowtryski tak mają i tyle , czy w seatach czy vw czy skoda . Jeden nawet znalazł sposob...
Hmm... dalej robi się emulsja w układzie chłodzenia czyli chyba będzie to tuleja, poszukuję silnika bez osprzętu 2,5 tdi 96 kw :(
Czujnik albo działa,albo nie działa.Wymiany poprzedza się diagnozą. Trzeba podpiąć manometr i zagrzać silnik jazdą. Czy panewki? Ależ oczywiście mogą być. Długa eksploatacja bez odpowiedniego smarowania,olej ma już trochę przebiegu,a na dodatek zrobiło się wyraźnie cieplej od "ostatniego razu".
Ewentualnie jaki olej by można polecić alternatywny do 5w30 esp mobil-a ?
] Sprawdził bym napięcie tego łańcucha, pompo wtryski a jak coś to można je wyregulować nie koniecznie wymieniać Dziadek jak się nie znasz to lepiej nic nie pisz. Po co te bzdury? Widać nie masz pojęcia, że łańcuch jest napinany hydraulicznie i jak byś to sprawdził. Rozebrał silnik i go uruchomił? Olej do silników z pompowtryskiwaczami musi być dedykowany...
Jak silnik zassał olej to mogą być podkrzywione korbowody, zapieczone końcówki wtryskiwaczy, itd.
Świece są nowe niedawno wymienione tak samo turbina świeżo regenerowana wymieniony olej i wszystkie filtry
witam, zalecany do tego silnika jest olej 0w 30 , 5w30-40 , to też olej syntetyczny różni siejedynie materiałem wyjsciowym do produkcji bazy (0w-węgiel kam , 5w-spec kraking ropy), drugi człon cyfrowy to zakres temp w jakiej ma pracować silnik im wyższy np60 to tropik, 15w40 jest rzadszy w temp pracy 80°C niz 0w40, poniewaz technologia produkcji bazy...
Nic nie czytaj ,zmieniaj olej na taki przeznaczony do dpf i ze specyfikacja do twojego silnika lataj autem. Czytaczy fachowcy nie lubią.
Sprawdź jeszcze czy olej który wlałeś do silnika ma specyfikację VW do PD. To ważne bo te silniki wymagają tego właśnie oleju.
olej jest po wymianie,cisnienie bardzo dobre,silnik chodzi jak żyleta,nie kopci nawet przy 4000 obrotów
Witam napewno sporo oleju w wydechu .Przejedz dluzszy odcinek na dobrym gazie na obwodnicy to powinien przepalic olej. Pozdrawiam chlopak z DG
w mojej 22 letniej igiełce chyba przeskoczył rozrząd Nie przeskoczył rozrząd tylko masz zalany gów.... olej a rano było zimno.
Witam! Dziś jadąc auto zaczęło słabnąć i z tłumika siwy dym. Zaświeciła kontrolka oleju. Olej był niedawno wymieniany. Gdy popatrzyłem czy jest olej w silniku nie było go. Olej był m.in w wężach powietrznych. Co może być przyczyną ?? Za odpowiedzi serdecznie dziękuje!
Wywaliło płyn chlodzacy jakaś wodę i olej jednym słowem raczej po silniku bo już nie przekrecil musiałam go scholowac prawie z krk
Po odkręceniu rurki z silnika, odpaliłem i olej jakby lekko plunął tylko na posadzkę ... więc możliwe, że rzeczywiście ten smok jest zajechany na maksa i nie ma możliwości, aby turbina zaciągnęła olej ... ?
Witam. Jak odpalam swojego VW Sharana 1.8 TDI 110 rano silnik zimn to przez około 1 sekundę słyszę głuche stuki w okolicy silnika. Po około 1 sekundzie pomimo że silnik jest jeszcze zimny wszystko ucicha. (olej wymieniany w grudniu 2009, od tego czasu przejechane ~ 5000 km) Jakieś pomysły co to może być?
Kupiłem samochód wiem że jest zalany 10w40 Mobil Turbo ale więcej nie wiem. Jaki olej powinienem zalać. Na dodatek mam pomarańczową kontrolkę ze za mało oleju. Jest przejechane ok 3000 na tym oleju wiec szkoda cały wymieniać. NIe wiem na czym ten silnik powinien chodzić pomocy
Ja też miałem kilka diesli,teraz VW 1,9 TDI (przebieg hmmm.......).Jak silnik ma dobre sprężanie i dobry olej i akumulator to i garażowany "pod chmurką" też odpalał przy -25.Nie miałem problemów.
Przed wstawieniem olej był na MIN, a teraz poziom znikomy jest... Coś może się stać silnikowi jeśli oleju będzie ponad normę??
witam ,nie moze byc tak,ze silnik zapala normalnie,a po czasie nie daje oznak zycia, to ,ze swiece nie grzeja wskazuje na uszkodzony przekaznik swiec /nie wiem co mechanik wymienial/,a swoja droga swiece grzeja zawsze tylko na goracym silniku bardzo krotko,ale mimo wszystko nawet "bez" swiec silnik powinien probowac zapalac, wymien fitry ;paliwa , powietrza...
Nie wiem, jak jest w tym silniku, poszukaj schematu smarowania i sprawdź skąd idzie olej do czujnika. Być może masz zatkany kanalik.
Zajrzyj w kolektor, może turbo już puszcza, ciepły olej jest rzadszy, łatwiej się sączy i łatwiej jest zasysany z ciepłego kolektora do silnika a w czasie jazdy już te minimalne ilości oleju zmian nie powodują. Jak odpalasz na zimnym silniku to w kolektorze jest zimno i gęstszy olej nie jest zasysany tak szybko.
Jest regułą, że w nowo kupionych autach wymienia się filtry, olej i w zasadzie rozrząd ( gdy jest na pasku ).
Witam. Touranek jest po wymianie rozrządu, pompowtrysków, głowicy. Świeży olej był zalany. Wszystko było dobrze przez 2 miesiące i teraz ciężko odpala - trzeba go kręcić ok. 30s żeby odpalił. Poza tym szarpie podczas jazdy, jakby silnik wpadał w wibracje. Zauważyłem, że olej jest jakby rozwodniony. Jakieś pomysły co to może być?
Olej do Twojego silnika musi mieć normę VW 505.01. Jeśli spełnia tą normę, to producent nie gra istotniej roli.
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
w nowszych vw jest tak ze mozesz zapalic silnik ,chodzic na wolnych obrotach i spuscic olej a kontrolka od smarowania sie nie zapali , silnik sie koncertowo zatrze a i tak sie menda nie zapali
No tak ale co mam zrocic zeby usunac ta usterke co mam wymienic ale stego co wiem znam ludzi co maja takie same silniki i leja ten olej 10/40 i nie maja tego problemu
Witam. Dzis wymienilem pompe vacum na szrocie pompa bosch z literka C olej z silnika dostal sie do paliwa w zbiorniku Jesteś pewny, ze to nowy olej? Może z poprzedniego zassania kolorek pozostał ? Jedynym punktem przejścia oleju do paliwa jest głowica i pompa dająca zbyt niskie ciśnienie paliwa. Musiałbyś zrobić jej pomiar, ale jak silnik nie pracuje...
Jeśli chcesz podnieść zawias bo masz już czwarta miskę olejową i średnio zmieniasz olej co 3 tysiące z powodu wyboi to są też do kupienia podkładki dystansowe pod łapę podnoszące silnik.
Bo piszesz nie wiedząc o czym. Widziałeś zatarty kompresor klimatyzacji? Bo ja wiem że nie. Zatarty kompresor klimatyzacji nie pompuje - a ponadto nie zaciera się z braku czynnika. Zapobiega temu olej w komorze po stronie napędu.
Dzięki za info:) pewnie już po świętach pojade do mechanika i zobaczymy co w trawie piszczy :) Pisałeś o tym, że silnik może zassać olej - widziałem to na własne oczy- kolega jechał Leonem i tak się mu stało na prostym odcinku drogi do pracy:( Wolałbym takich niespodzianek unikać:) Pozdrawiam!
Kolego nie patrzysz czy olej jest do Diesla czy do benzyny. Patrzysz czy olej spełnia normę producenta. Masz silnik z PD czyli norma jest dość ważna. A normy VW, które Cie interesuja to: VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami. VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym...
Witam.Po usunięciu DPF-u spaliny wydostają się z wydechu w praktycznie nie zmienionej formie.Niebieski lekki i szczypiący w oczy dym to źle spalone paliwo(wtryski,pompa,dawki,czujniki itd.).Niebieski ciężki i gęsty dym, spala się olej(uszczelniacze zaworów,pierścienie).Silniki z tym kodem miały słabe głowice i pompy oleju.Pozdrawiam
Litr od wymiany do wymiany to akceptowalna ilość. Z olei do silników z dużych przebiegów polecam Valvoline Max Life.
Odepnij odmę od dolotu i wsadź do np. butelki na próbę, zbierający się olej w dolocie na postoju skrapla się a potem jest zasysany z powietrzem, ale ogólnie to przebieg silnika zrobił już swoje i olej leje się wszędzie, przez zawory np. jak napisał poprzednik.
VW Golf 6 1.6tdi 2010r. Problem z niskim ciśnieniem oleju. Problem polega na tym, że im wyższe obroty silnika tym ciśnienie spada nawet do 0.5bar. Nowa pompa oleju, nowy olej. Silnik chodzi równo i cicho. Gdzie szukać przyczyny ? AI: Jaki rodzaj oleju został użyty? Czy jest to olej o odpowiedniej lepkości dla tego modelu silnika? Według wskazań producenta...
Witam, kontrolka olejowa zapala się po odpaleniu silnika na żółto i się świeci cały czas. Olej był wymieniany i wszystkie płyny.
Witam mam pewien problem. Kupiłem dość niedawno Ibize z silnikiem tdi 90KM (wtrysk bezpośredni). Auto ma na 100% przebieg (110 tys. km). Niemiec jeździł do tego czasu na jakimś wynalazku ESSO 0W30. Jaki olej najlepiej zastosować do tego silnika ?? Podobno mój olej ma spełniać normę VW 505.00 Mogę zastosować oleje spełniające normę VW 503.00/506.01 ??...
A wracając do tematu - silnik prosty i nie wymagający - czytaj - bardzo dobry - jakieś tam problemy z odmą w zimie występowały, ale to temat do ogarnięcia. Olej ja polecam -- 15W40, ale dobrej firmy. Tak - z uporem maniaka polecam tę lepkość. Nie rozumiem, dlaczego tak bardzo oleje mineralne są opluwane w tym kraju. Będę to lał do swojego zarówno TDI...
wyciagarka silnika silnika dogrzewanie silnika silnika przezwajanie silnika silnika
poduszka skrzyni astra volvo silnika czynnik propan
Technics SX-K250 - problem z przyciskiem saxophone Kod COO w pojazdach Scania i jego znaczenie