A nie ma w tym silniku przypadkiem wymiennika ciepła olej/woda jak w dużych zetorach/ursusach?
Witam. Po wyjęciu bagnetu z silnika w Zetorze 7211 pryska olej. Co z tym zrobić ? Czy to moze grozić powazniejsza awarią ?
Z ciekawości może sprawdzić stan pompy oleju. Jej zużycie widać już po rozebraniu, stan zaworu bezpieczeństwa czy się nie zacina lub nie jest wypłukany, stan baka (filtra oleju). A gdy miska będzie zdjęta niech obejrzy panewki lub nawet niech zmierzy czop korbowodu jaki ma wymiar w porównaniu dla danego szlifu.
Wedlug mnie turbina to dosc kosztowne rozwiazanie tego problemu i nie wiadomo z jakim efektem to wyjdzie,cisnienie otwarcia wtryskiwaczy dobre? i drugie pytanie czy silnik pobiera olej? zetor nie powinien tak dymic bo faktycznie troszke zabardzo dymi ,chociaz widac ze (oddech) ma nie zly i moc tez.
ciśnienie oleju na silniku około 2,8 bara nie wzrasta ani nie spada po dodaniu gazu Raczej trzena pomiar wykonać prawidłowo i lepszym sprzętem. Możliwe.że na walku rozrządu nie trzyma ciśnienia. Zetory miały ten feler,że przy pompie oleju w misie pękała rurka co wychodziła z pompy do bloku. Jeśli by by£o te 2,8 bar na ciepłym to jest ok. Co do...
Będę robił remont kapitalny silnika w C-330.Zastanawiam się czy mogę w nim zastosować olej Aral Super Traktoral 10W30.Stosowany jest on w fabrycznie nowych Zetorach,jednak taki silnik z C-330 to stara konstrukcja i nie jestem pewny czy taki olej będzie dla tego silnika odpowiedni?
Najlepiej by było gdybyś pokazał tę pompę co jest zamontowana, bo z czego się orientuje, (a Zetora mam nie jednego) te Zetory mają pompę z centralnym smarowaniem (z silnika). A jeżeli masz starszą pompę i chodzi Ci o ten bagnet na klucz bodajże 19, to jest to smarowanie regulatora obrotów i właśnie tam trzeba lać olej. Wlej taki, jaki masz w silniku....
Witam.Następny problem to wspomaganie w 7211.Po manewrach kierownicą (a kręci się dość ciężko) ze zbiorniczka płynu od wspomagania wylatuje burzący się olej.Czy mógł uszkodzić się jakiś zimering i olej z silnika dostaje się do układu wspomagania?
silnik miał przejechane tylko 1600 mtg ale brał olej i dlatego miał remont także prowadnice były ok.
Megawe, ale fabryka daje normalne pierścienie czyli pierwszy chromowany i jakoś te silniki działały/działają. A wymagany olej to klasa CD Możesz się pochwalić ile motogodzin wytrzymają te zwykłe pierścienie?
Witam, zostałam ostatnio nabywca takiego zetorka, jest taki problem silnik kręci, paliwo dostaje,, puszcza tak zwana chmurke" Ale nie można to uruchomić, jest tak jak by coś yo trzymalo, próbowałem na zaciag jest dokładnie tak samo, silnik kręci ale nie daje rady wejść na obroty, olej w silniku nie ma lepkości. Co sprawdzić od czego zaczynać
Górny przewód to odprowadzenie oleju. Nie wiem dlaczego. W innych bąkach np; zetor tego niema . A poważnie. To dlaczego zachciało ci się wywalić wirowy filtr. Przecież to najlepszy jaki wymyślono. No owszem jak wsadzisz np: do C360 nowy filtr z wymiennym wkładem. To od razu podskoczy ci ciśnienie oleju na wolnych obrotach. I CUDO. Jaki dobry silnik....
Dawno temu też bujałem się 360-atką tylko z dwiema różnymi przyczepami i było tak jak mówisz . Dopiero jak sąsiad kupił dużego zetora 7711 to skończyły się problemy .
spr zawory . a nie równa praca po naprawie pompy może być wynikiem nie dotarcia się mechanizmu odśrodkowego w pompie .z czasem ustanie . Dodano po 1 jest olej w pompie
Gdzie znajdę te tarczki.? Jestem amatorem ale w tamtym roku zrobiliśmy silnik, również dzięki temu forum. Działa bez zarzutu. Liczę że to również uda się zrobić. Niestety tego niż nie zdążyłem zrobić. A olej w zwolnicach, to raczej nie to?
A od kiedy dodajac gazu mamy wpływ na podcisnienie w przewodach paliwowych? Pompka zasilajaca ma o wiele większy wydatek niż zapotrzebowanie sekcji pompy. Zawsze jest tam lekkie ciśnienie a nie podcisnienie. Taka jest rola pompki zasilajacej. Przed pompką się zgodze ale nie mamy na to wpływu i nie zmieniamy tego wciskajac pedał gazu. Wraz ze wzrostem...
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
Wiem, że temat już stary ale chciałem dopisać własne doświadczenia. A więc filtr oleju typu "bąk" w zetorach 4 cylindrowych można bez problemu zamienić na filtr typu PP (np. w modelach od 57xx do 72xx). Najczęściej nie trzeba dokonywać dodatkowych "przeróbek". Jeśli silnik jest "zdrowy" może ciśnienie oleju sporo wzrosnąć, ponieważ zawór w magistrali...
piszesz o silniku a ja pytałem tylko o podnośnik i skrzynie biegu czy podnośnik pobiera olej ze skrzyni czy jest podnośnik oddzielony i ma swój oddzielny olej który pobiera Dodano po 1 A ma ktoś może instrukcje obsługi zetora k25 albo książkę napraw ?
Po prostu sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku wkręcając manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Jeśli mieści się w normie to olej wszystko inne i jeździj dalej. Choć teoretycznie fakt że kontrolka nie zapala ci się w czasie pracy silnika powinien ci wystarczyć.
Jak sprawdził że pompa jest ok. Ja przy remoncie kapitalnym silnika pompę olejową zawsze zakładam nową. I kolegę czeka najpewniej znów rozbiórka dołu i wymiana pompy.
Witam, niedawno zakupiłem Ciągnik Zetor 5211 pojawił się problem z siłownika wydostawał się olej oczywiście w nie wielkiej ilości , postanowiłem oddać go do " fachowca " aby go uszczelnił. Po zamontowaniu i odpaleniu silnika koła same poszły w lewo i teraz nie da sie ich wyprostować ponieważ kierownica stawia opór. Proszę o pomoc w tej sprawie .
Witam, korek spustu oleju silnikowego jest oznaczony na str.30 ("FIG7") numerem 10. W załączniku znajduje się instrukcja serwisowa twojej maszyny. https://obrazki.elektroda.pl/6842142700_... 1086418 Pozdrawiam serdecznie Krzysiek
Dzień dobry, Czy ktoś ma pomysł co może być powodem, że przy podnoszeniu ładowacza dwa główne siłowniki piszczą, przy opuszczaniu skrzypią. Robi tak od dwóch dni, wcześniej nie było takich dźwięków i chodził cicho. Siłowniki przy euro ramce nie mają tych objawów. TUR nasmarowany, olej jest, podnośnik tylny działa. Hydroakumulator raczej sprawny, tur...
Witam "motoroker" jak by te zetory robiły tyle co ta twoja 360 to tez by były w idealnym stanie a w spółdzielniach wiadomo jak dbają o ciągniki i napewno robiły kilka razy wiecej rocznie niz ta twoja 360 a po 2 jak ktos dba tak ma i silniki może nie są idealne ale troche lepsze niz od 360 jezeli by były takie "niedopracowane" to by nie były tyle warte,...
10 litrów ale trzy piątki trzeba kupić ja leję tak 11-12l.
czy można założyć pierścienie olejowe z zetora do ursusa c-360??? proszę o szybką odpowiedź jeśli to możliwe
ale czemu miały by tłoki wystawać? na poprzednim wale co pękł był robiony pierwszy szlif i po pęknięciu nie było odbić na tłokach. wał używany z innego własnego ciągnika ale dopasowywał gościu i wyszedł drugi szlif mówił co już z tym długi czas robi wiec ja przyrządów w domu nie mam i niejednemu robił już i wszystko było ok wiec sprawdzać teraz to rozbiórka...
Na ostatnim zdjęciu widać śrubkę, ta po lewej od pompki tam powinna tez być strzałka poziom oleju... o tą śrubę chodzi co na zdjęciu zaznaczyłem? Tą śrubą przykręcona jest rurka ktura idzie pod silnik czasami z niej kropla ropy poleci Ta dziurka to miarka Zaznaczam śrubę na śrubokręt ok 1 cm długości miarki nie widzę. Wlewasz tą dziurką, aż tamtą koło...
Panowie po dłuższej przerwie z tym podnośnikiem dziś czas pozwolił mi się nią zając , wiec już zabierałem się za wyciągniecie całego plecaka bo niby sie dowiedziałem ze to rozdzielacz . Cos mnie tkło zeby zobaczyc ten wąż co idzie od pompy oleju do plecaka , przy odpalonym silnkiku zacząlem go odkręcać i nagle olej sie pokazał i ramiona poszły w gore...
Witam, mam problem z cieknącym uszczelniaczem tyłu silnika w C-360-3P, silnik jest świeżo po kapitalnym remoncie, wał nie ma żadnych luzów, uszczelniacz wału korbowego tyłu silnika wymieniłem na nowy (uszczelniacz dobrej jakości). Olej zaczął cieknąć od razu po złożeniu i pierwszych godzinach pracy po remoncie silnika. Przed remontem też wyciekał. Wykluczam...
Który to zetor? pompka taka https://arsklep.pl/wp-content/uploads/20... pompki liaz/tatra wyglądają identycznie a maja zasilanie 24V Tylko że te trybiki w tej pompce którą podsuwam mają gabaryty takie jak w przekładni wkrętarki a nie jak pompa co przewala kilkanaście l/min w traktorze. (at)karwo Mam gdzieś pompkę groeneveld...
Witam. Pytanie czysto teoretyczne. Jak wiadomo w Ursusach tłoki posiadają 5 pierścieni: 3 uszczelniające oraz 2 zgarniające (tzw. olejowe). W Perkinsie i Zetorze już dawno temu doszli do redukcji ilości pierścieni (3 uszczelniające/1 olejowy do 2 uszczelniających/1 olejowy w wersjach Turbo). Ponieważ drugi pierścień olejowy znajduje się poniżej sworznia...
Witam serdecznie! Traktorem złożony z zetora k25 (tył czylki podnośnik i skrzynia) oraz ursusa c-330 (silnik). Dotychczas sprawował się idealnie. Teraz wystąpiły problemy z podnośnikiem. Podczas podnoszenia na lekko ciepłym silniku w barfdzo krótkim czasie ramiona podnośnika opadają z podłączonym pługiem. Wcześniej ten czas był o wiele dłuższy. Cały...
Powiem tak z własnego doświadczenia: miałem ładnego 3P z pewną historią (od nowości w lokalnym klubie sportowym) http://jarekstryszawa13.w.interiowo.pl/c... i też borykałem się z podobnym problemem. Zmieniałem olej na Turdus (Superol to takie absolutne minimum jeśli chodzi o parametry) i to nic nie dawało. Oczywiście kontrolowałem ciśnienie na...
Tachoprądniczka to nic innego jak dynamo w rowerze. Obracając się generuje napięcie przemienne. Z tego co wiem, mają one jedną wadę. Kiedy puści uszczelniacz na wałku, olej dostaje się do wnętrza i następuje odklejenie magnesu, wówczas raz działa, raz nie działa. Jeśli masz lepszy miernik, możesz zmierzyć napięcie przemienne lub częstotliwość. Chcąc...
osttnio rozebralem ciagnik poniwaz jak sie okzalo wal byl pekniety no ale przy okazji chcialem rozwiazac problem z cieknacym olejem. Zalozylem na nowy wal nowy odrzutnik, i pokrywe dopasowalem z szczelinomierzem. Przy uruchomieniu silnika juz ja ni by7lem poniewaz musialem wyjechac, ale wlasnie ojciec do mnie zadzwonil i mowi ze olej nadal sie leje....
Do pomiaru ciśnienia sprężania powinny być dobrze naładowane akumulatory, i rzadki olej w silniku co w zimie jest trudno osiągalne, przez co silnik ma mniej obr/min przy próbie, a tym samym tłok ma mniejszą prędkość liniową co daje mniejsze ciśnienie, to ma do tego. Chyba że próbę wykonuje się w ogrzewanym pomieszczeniu to co innego, ale mało kto je...
Wczesne wersje miały swój olej , potem było centralne smarowanie . Prosta sprawa jak jest rurka olejowa od bloku silnika do pompy wtryskowej to ma centralne smarowanie . A jak rurki nie ma to trzeba o olej samemu dbać . U góry jak przewody wtryskowe są przykręcane jest czerwony korek tam chyba jest wlew , a kontrolka to nawet nie wiem . Ciągniki co...
Silnik zapalasz na wciśniętym sprzęgle więc gesty olej w skrzyni nie ma znaczenia pod warunkiem oczywiście że sprzęgło jest w pełni sprawne. A z tym w 30-ce nie ma najmniejszego problemu. Ustawić prawidłowo oba stopnie wysprzęglania to bajka.
Jeśli masz możliwość to sprawdz kompresję a jeśli nie to napompój je przez wtryskiwacz sprężonym powietrzem i nasłuchuj czy nie ma gdzieś dużego ubytku kompresji. "Ciśnienie sprężania to 20 bar na każdym cylindrze (pomiar dokonany po około 20 mgh od remontu) na zimnym silniku." Zobacz czy nic nie dławi dopływu powietrza. Próba zapalania była również...
Witam, mam zetora 7745, w którym podnośnik nie działa jak należy. Gdy olej w skrzyni jest zimny to podnosi nieźle, problemy zaczynają się po rozgrzaniu. Problem polega na tym, że nagle zaczyna powoli podnosić zawieszone narzędzie. Im skrzynia cieplejsza tym gorzej. Lecz w momencie gdy zacznie powoli podnosić wystarczy wyłączyć i ponownie włączyć napęd...
lub zbierać po okolicy części przy pomyłce Podsumowanie bez związku z rzeczywistością, doładowanie wolnoobrotowego diesla to zupełnie odmienna filozofia niż silników benzynowych. Takie wypadki zdarzają się jedynie na zawodach typu tractor pulling, z turbosprężarkami wielkości wiaderek w ilości 1-4, obrotami diesla 2.5-4 razy nominalne 2000rpm, doładowaniem...
No nie wiem czy to pompa pasująca do wszystkich 3-cylindrowych silników, skoro w 3011, 3511 jest mniejsza pojemność skokowa. Ponadto w 5211 wprowadzono pompę smarowaną olejem ze silnika, wcześniejsze 5011 itd. posiadały pompy w których należało wymieniać olej. Pytanie czy nie potrzebuje przywitania się z ręczną pompką paliwową, bo to standard w 5011,...
tomek130 Wczoraj podłączyłem tak jak mi to narysowałeś, działa wszystko tak jak chciałem tylko muszę pamiętać o przełączaniu zaworów. Ale TUR mógłby działać szybciej. Zastosowałem przewody o sporym przekroju i rozdzielacz 60l/min podejrzewam, że to wina pompy. Mam pomysł żeby założyć dodatkową pompę o dużej wydajności. Wymyśliłem, że zamontowałbym ją...
Podpięty Inny. Kupiłem nowy kompletny z przewodem za 160zl. Sprawdzałem w Zetorze jeden i drugi i wskazuje dobrze. Odłączyłem też na chwilę przewód zasilający smarowanie do głowicy i wałka rozrządu. Jest to samo . Jak odłączyłem przewód od zegara i zatkalem palcem otwór w bloku od ciśnienia oleju i kręciłem rozrusznikiem to wyczułem ciśnienie które...
Jeślim przebieg 3100mth jest prawdziwy, to silnik powinien być w dobrej kondycji - na dobrym oleju robiły po 10tys. mth. Niechęć do wejścia na obroty to nieszczelny układ paliwowy, olejem z odmy bym się nie przejmował - a za to zobaczył, czy tego oleju przybywać nie zaczęło.
Proszę o pomoc w temacie - jak udoskonalić silnik diesla w zimie ! Chodzi mi głównie o przeróbki i udoskonalenia silnika diesla, czy ma coś ktoś takiego zamontowanego ? Problem jest taki że nie mogę odpalić Zetora 8011 oby sobie odśnieżyć drogę wyjazdową. Zetor ten nie posiada świec żarowych i przyśpieszacza zapłonu, akumulator jest dobry ale wiadomo...
Witam Jestem nowy na tym forum... Od kilku miesięcy posiadam zetora 7245 i zauważyłem coś dziwnego. A mianowicie ciągnik po zapaleniu kopci na biało a po dołożeniu gazu na niebiesko. A w dodatku na kolanku od kolektora jest mała dziurka z której dość intensywnie wydobywa się czarna maź. Konsystencją i zapachem przypomina olej napędowy. Co może być przyczyną...
Teraz fotka . Turbinka ze złomu siłownik + orbitrol,zamiast układu kierowniczego. Kierownica z malucha, stacyjka z poloneza.Tłumik z butki powietrza. Z prawej pąpka olejowa od samochodu,do wspomagania. A w środku tuleje od zetora. Blok rozwiercony.Srednica tłoka 102mm. I tuning w pąpie wtryskowej. Aha najważniejsze podgrzewacz paliwa widoczny. Ijakoś...
Zgrzytanie podczas przełączania biegu przy jednym wciśnięciu sprzęgła jest zjawiskiem normalnym. Do dyspozycji masz 5 biegów do przodu, 1 wsteczny. Do tego dochodzi reduktor (żółw - neutralny - zając). Olej do hydrauliki jest brany ze skrzyni biegów i tylnego mostu (oba te elementy mają otwory, dzięki czemu olej swobodnie sobie przepływa). W ten sposób...
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
Niezbyt pomocna odpowiedz. Nie posiadam informacji ile wynosi w 7242 ale w 8641-117414, inna konstrukcja silnika przy temp. oleju 80 stopni i obrotach znamionowych to 0,2-0,5 MPa a przy 750 obr 0,05 MPa. Dla 4003, silnik podobny ciągnika ursus c-360 przy 2200 obr wynosi 4,0-,5 MPa a przy najmniejszej liczbie obrotów 1,5 MPa. Trzymał bym się raczej wartości...
Złem tych silników jest to, że wymagają do obsługi użytkownika o wysokiej kulturze technicznej. A tej, jak i takiej zwykłej podówczas na wsi brakowało. To jest właśnie pokłosie założeń konstrukcyjnych. S4001-S4003 były projektowane tak, żeby niezbyt wykształcony rolnik/użytkownik mógł go obsłużyć, wyregulować i naprawić. Anglicy w tym czasie mieli...
Przecież wiele miejsc nie ma do sprawdzenia. Chłodnica, blok silnika, chłodnica oleju bo jest nisko, nagrzewnica powietrza, może jakiś wąż dolotowy czy rura nisko umieszczona.
filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
Pompę oleju do podnośnika masz z przodu silnika czy w skrzyni? Tur ma być wpięty przed rozdzielacz, a nie tych złączy (1,2 to wyjścia sterowane dźwignią, 0 powrót). Mam tura w 3340.
Masz MF, to ci współczuję i nie dziwię się, że pytasz o zimę, nie widziałem gorszego silnika na mrozy Niech Kolega nie opowiada bajek. Fergusony pod względem zapalania w zimie są bardzo dobre, ale jest jeden warunek, silnik musi byc dobry i najważniejsze pompa wtryskowa musi być w bardzo dobrym stanie technicznym. A co do odpowiedzi na wątek to polecam...
Ja przeróbkę układu to rozumiem wywalenie tego co jest w plecaku i przejście na rozdzielacz zewnętrzny i na zewnętrzne sterowanie. Inaczej na tych gratach co jest teraz to nie ma za mocno sensu. A powiedz jeszcze, co masz na myśli pasowanie tulei? Chodzi o pasowanie cylindra z tłokiem czy jeszcze o coś innego? Bo ja jeszcze nie kupiłem nic ale byłem...
Wybierz sobie coś wg koloru, walizki itp. https://www.bing.com/images/search?q=tes... Najlepiej pożycz od kogoś, albo ktoś kto ma niech ci zmierzy, bo coś mi się wydaje że i tak tego dobrze nie zrobisz (zwłaszcza z próbą...
Ja robiłem to tak (Zetor 5211): 1. Wyjmuję bagnet. 2. Wycieram bagnet szmatką. 3. Zakładam bagnet z powrotem tak jak do jazdy (czyli wkręcony) 4. Wyjmuję (wykręcam) bagnet i patrzę na wskazanie poziomu oleju. Zaznaczam to jest moje osobiste spostrzeżenie.
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
Nie dolewa się, smarowana z silnika.
Bardzo dziękuję za opis błędu. Opis wyżej sugeruje błąd komunikacji z modułem sterującym. Z serwisu dowiedziałem się, tyle, że muszą wpiąć się komputerem. Czyli nic. Ze swojej strony wymieniłem filtry oleju silnikowego/oleju hydraulicznego i paliwa. Wymieniłem olej hydrauliczny i silnikowy. Po prostu przyszedł na nie czas. Następnie zatankowałem paliwo...
ale wytłumacz dla czego np. współczesne zetory mają wymianę oleju co 500mth? Z takiego samego powodu co nowe auta mają wymianę oleju co 30 tysięcy - szybciej wysiądzie silnik. Notabene co z tego, że wzrosła jakość wykonania silników współczesnych np. aut, skoro jednocześnie w sposób nieporównywalny wzrosło obciążenie jednostek napędowych - przecież...
Czyli przy najmniejszym biegu za skrzynią będzi moment 33,6kNm a na kołach 90,2kNm .? Czy dobrze rozumuję? Jak najbardziej Czy może ktoś wie jakie są przełożenia w zwolnicach i dyfrze w c-330 c-360 Zetor k25. Przełożenie zwolnic w c360 to 5.0909, główne 4.077, a skrzyni biegów od 22 do 1. Zakładając że nie użyto by zwolnic i silnik ma max. 2200rpm...
A jaka pojemność ma silnik? Chodzi o zapotrzebowanie na powietrze. Czy filtr to przepuści nie pożerając przy okazji oleju.
Witam.Potrzebuje informacji dotyczących ciśnienia oleju w tym silniku.Wiem że silnik w czasie pracy powinien mieć ciśnienie od 2-4 barów.Co do wolnych obrotów to znalazłem sprzeczne informacje.Jedni piszą że nie może spaść poniżej 2 barów,jeszcze inni że ciśnienie powinno wynosić 0,6 bara.Chodzi o silnik gorący.
U mnie w Zetorze 3011 to leciał dym z korka gdy się silnik grzał ale skoro tak jest od samego startu to nie wiem co się możne dziać... :)
Witam, jeśli nie trafiłem z pytaniem to od razu przepraszam. Mam taki problem od 3 lat użytkuje starego Zetora K25, obrabia nim z prac ciężkich 4h pola, i ewentualnie do transportu (z przyczepa). Przy ostatnich pracach w polu, urwała się na wale przeciwwaga, i zrobiła dwie dziury w silniku z lewej i prawej (wyrwało wlew oleju i z drugiej strony okolice...
A nie taniej i szybciej jest dołożyć napęd do 912 ? byłem w posiadaniu ursusa 5314 przez 5 lat od nowości, ciągnik poza oszczędnym silnikiem i zwrotnością nie ma żadnych zalet. most wyje, moc nie za duża, przedni most ciągle leją się zwolnice, skrzynia biegów ( zależy czy na 2 czy 3 dźwignie ) dostępność części słaba. w moim odczuciu stara 914 o niebo...
Przypomniało się mi, że mechanik ten mówił coś o czujniku z zetora. U mnie czujnik zaczyna przeciekać, po czym wskazania kontrolki olejowej są błędne. Lekko rozgrzany silnik a kontrolka sygnalizuje niskie ciśnienie.
Rozpołowić, i zdjąć koło zamachowe. I wymyć benzynką. I posmarować silikonem potem wbić dekielek tam gdzie należy. C 360 na wale ma odrzutnik, a symeryng ma zetor .
Mnie ciekawi, ile wytrzymywał silnik w c-330 wg zaleceń ZPC Ursus :?: , w czasach kiedy dostępne były oryginalne częsci zamienne. instrukcje napraw zetorów z tamtych lat podawały max około 7 tyś mth. trzydziestki które spotykałem do remontu od nowości miały 4 do 5 tyś mth.
Kolego ROBOKOP na Twoim zdjęciu jest głowica od zetora, jest bardzo podobna i pasuje do ursusa. Różni się właasnie tą zaślepką ( a raczej jej brakiem) i średnicą zaworów Dodano po 14 Koleżanko MOTOMANIACZKA przyczyn dostawania się płynu do oleju może być kilka. Jeśli nie uszczelka to mogły popękać uszczelki tulei (to się żadko zdaża) albo uszkodzone...
Niby chcemy jechać na czasie go obejrzeć ale wstępnie nie za bardzo wiem co tam jeszcze mógł bym sprawdzić Konkretnie to szukać śladów spawania na bloku - czy nie był zamrozony/rozdarty, przejechać się czy nic nie wyje - zwolnice, most i skrzynia mają być niesłyszalne. Ślady hamowania na jakiejś piaskowej drodze - czy oba koła równo biorą, wycieki...
Miałem C 360 3P i powiem tak że zetor 6211 (bo teraz mam takiego ale dobrze znam i wersję 5211) jest dużo wygodniejszy, cichszy i nie wróciłbym do 3Peka. C360-3P to po prostu c360 z trzy cylindrowym silnikiem perkinsa. Silnik ten ma kilka swoich przypadłości ale ogólnie jak o niego zadbasz to będzie Ci służył niezawodnie. Należy pamiętać że potrzebuje...
Zetory 4011 miały filtr oleju odśrodkowy i możliwe że inne też. Chyba że bączek pasuje w miejsce filtra 60-ki lub 40-ki. Bo one różnią się mocowaniem do silnika. Szykał bym jakiś opisów na bloku. Instalacje są dwa rodzaje. Drugi do 3-p który ciebie nie interesuje i możliwe ze jest inna do 60-ki z alternatorem. Coś mi się tak obiło ale nie jestem pewny....
No i jednak jak pompa rzędowa, to poziom oleju należałoby co jakiś czas sprawdzić. Chyba, że smarowana ciśnieniem z silnika.
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Podejrzewam uszkodzenie kadłub -bloku silna, pękniecie w okolicy dolnego gniazda mocowania tulei cylindra, gdy silnik się rozgrzeje szczelina się powiększa i pojawia się nieszczelności
Mój ciągnik się grzeje pomimo że jes wyjęty termostat, pompa wodna pracuje.Zdiąłem głowicę kolega stwierdził że uszczelki są w porządku, woda nie dostaje się do oleju.W układzie chłodzenia stwarza się ciśnienie bo nawet jeżeli silnik nie osiągnął wysokiej temperatury to przy zgaszeniu płyn chłodniczy wydostaje się przez rurkę nadmiaru. Bardzo proszę...
O czym mówimy?? O bączku na dwie szklanki podobnym do obudowy filtrów paliwowych (patent żywcem zdjęty z Zetora)?? W normalny sposób Plug&Play się nie da. Zwróć uwagę na uformowanie bloków silnika w tym miejscu. Różnią się w C-4011 i w C-360. Druga sprawa to zaworek przelewowy pompy olejowej. C-4011 ma w obudowie tych filtrów a C-360 przy pompie. W...
Witam. Tym razem dla odmiany na garażu poczciwy ciapek. Miał problemy z ciśnieniem oleju i postukiwaniem od czasu do czasu. Po rozebraniu silnika okazało się, że korbowód trzyma się na jednej śrubie, połowę drugiej znalazłem w misce. Panewki obrócone, wał nominał nie wygląda najgorzej myślę że szlif wyjdzie. Teraz kilka znaków zapytania. 1. Dawać blok...
Powiem szczerze nie jeździłem 4514 więc nie wiem czy ma blokadę przodka ale wątpie by miał. Jeździłem trochę 4512 i powiem jak ktoś kocha angole to okey , a jak nie to lepiej niech kupi coś metrycznego . Dla polaków założono na dokładkę sprężarkę która non stop pracuje i jaka by ona nie była to z czasem wypieprza z niej tyle oleju że szok , rozrusznik...
Temat chyba uważam za zakończony. Nie chciałem tego robić ale gdy wydmuchało mi uszczelkę pod 3 głowicą patrząc od chłodnicy to wymieniłem ją i wymontowałem pompe(przerabianą na większą moc) z zetora 6748 do 30tki i działa wszystko bez zarzutu. Pompa w najbliższym czasie pójdzie do ostatniego mechanika i niech ją serwisuje bo wydałem ponad 100zł za...
Jeśli są w tolerancji A jaka jest tolerancja dla Zetora? Uczciwie ostrzegam, jeszcze jeden offtopiczny czy wręcz bzdurny post się w tym wątku pojawi, typu "zmierz", "posmaruj silikonem", czy wróżba typu "na pewno są do wymiany", postaram się wtedy docenić "daradzacza". Jeśli silnik ma prawidłową moc, nie kopci, nie bierze oleju, nie ma powodu do wymieniania...
silnik igła, nie wziął jeszcze ani grama oleju. Sprzęgło też mocno trzyma mimo,że pracuje 4lata w ładowaczu. W sumie ta turbina mi tylko do ładowacza i transportu potrzebna
Witam i jak kolega uporał się z tym problemem, bo ja aktualnie walczę z takimi samymi objawami. Silnik po kapitalce, głowice też i dzisiaj było mierzone ciśnienie sprężania i na rozgrzanym silniku na 1-24 atm, 2-22 atm, 3-22 atm, 4-24 atm. W próbie olejowej ciśnienie podnosi się do ok 34 atm.
Odkręć korek wlewu oleju na zapalonym silniku i będzie wiadomo jakie ma przedmuchy. Jak paliłeś silnik samostartem to mogą być tłoki popękane. Silnik zużywa się stopniowo a stare diesle trzymają się dobrze do pierwszych mrozów. Mała dawka wtryskiwanego paliwa też powoduje jasny dym i kłopoty z paleniem. Sprawdź czy paliwo z pompy idzie na powrót do...
ale skad wyciek? cisnienie oleju trzyma i dymu w robocie nie widac wiec chyba nie jest tak zle... no ale jak widac to nie wystarczy na bezproblemowa prace Dodano po 1 bylem wlasnie dokladniej przyjrzec sie tej odmie i zauwazylem ze na koncu tej rurki jest jakby plun chlodniczy, nie leje sie czy cos ale znac ze sie poci, co to moze oznaczac i jaki moze...
Witam ponownie...przepraszam że dopiero teraz odpisuje, ale przypomniało mi się to napiszę. Tak jak pisał (at)Grzegorz_madera jest mechanizm wyrównoważający drgania silnika. Z tego co się dowiedziałem był on montowany w oryginalnych czeskich silnikach Zetora, czyli także w Ursusach C-385 z początku produkcji. Później mechanizm ten przestał być montowany,...
Lepiej szybko zmierz ciśnienie oleju w silniku!
Witam Mam problem z wyciekiem oleju najprawdopodobniej silnikowego z komory sprzęgła w ciągniku Zetor 8540. Wygląda to tak, iż ciągnik trochę pojeździ. Po kilku dniach spoczynku w garażu ani kropli pod spodem, jednak po przejechanych 5m nagle wylewa się ponad 0,5 litra oleju. Jeśli było by to uszczelnienie wału to raczej kapał by systematycznie.Czy...
niedługo będę miał dostęp do barometru z warsztatu wtedy sprawdzę jakie ciśnienie jest naprawdę. Bardzo dobra decyzja. Jeszcze możesz zwrócić uwagę na to co wspomniał (at)bearq - jeśli ciągnik jest świeżo po wymianie panewek itd. to pozwól temu silnikowi popracować tak z 20-30 mth (wiadomo - w miarę lekkich warunkach) i dopiero wtedy mierz ciśnienie....
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
Ursusy zimą zalewało się gorącą wodą i po odczekaniu paru minut kręciło rozrusznikiem. Można było użyć wyłącznika kompresji, ale z czasem usunęli go. Potem wymyślono grzałki wkręcane w miskę olejową, były zasilane z 220 V AC. Starsze miały z przodu wejście na korbę, można było zamontować koło pasowe i kręcić silnikiem od krajzegi. No ale potem przyszły...
Silnik zostawmy w spokoju, obroty biegu jałowego zależą od konstrukcji, dla takiego zetora 7211 = 750 obr/min. Dzielnik powinien płynnie rozdzielać wiec gdy koła skręcą na max nadmiar oleju i ciśnienia ma mieć upływ do zbiornika.
powrót od rozdzielacza jest wpięty do wlewu oleju do skrzyni i orbitrola do miarki stanu oleju do skrzyni a orbitrol mam taki http://allegro.pl/orbitrol-160cm3-obr-c-... jak już mówiłem części są nowe dzielnik strumienia http://allegro.pl/orbitrol-160cm3-obr-c-... i pompa...
Turbo, czyli turbina, czyli kompresor wtłaczający powietrze do silnika pozwala tego powietrza wtłoczyć więcej (niespodzianka) a zatem można spalić więcej ropy (oleju napędowego) w komorze spalania. Więcej płonącego oleju, to więcej energii, zatem moc silnika wzrasta. Trzeba tylko zwiększyć dawkę oleju napędowego, bo inaczej to nic dobrego z tej przeróbki...
zetor silnik silnik zetor zetor silnik ursus
pompa magnum wycieraczek renault scenic posuw drutu migomat bester
Discman przerywa przy ruchu lub stukaniu - przyczyny Silnik wycieraczki w Mercedesie W124 - działanie i konserwacja