Mi to wygląda na pierścienie tłokowe przy takim spalaniu oleju
Zużycie wzrasta wraz ze wzrostem obciążenia silnika, jeżdżąc po autostradach to te 0.7/1000 całkiem realne jest, zwłaszcza jak sprowadzony z Niemiec z nalotem 184kkm . Najlepiej to wymień olej po 5kkm i zobacz co w trawie piszczy.
Znikanie oleju, jest spowodowane najprawdopodobniej wytartymi / zużytymi pierścieniami. W tym przypadku, trzeba by zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
Pomiar spadku ciśnienia na filtrze, zabarwienie indykatora wilgoci czynnika w wzierniku cieczy, pomiar zakwaszenia oleju.
Dolewanie starego oleju może być ekonomicznie uzasadnione w przypadku gdy silnik ma bardzo duże zużycie oleju. Gdy silnik jednak oleju nie przepala, to nie baw się w takie eksperymenty, bo to na pewno nie pozostanie bez znaczenia dla zużycia silnika. Przecież litr oleju to nie jest majątek!
(at)brathanki Napisz jak się to ma do kosztów wymiany, a w zasadzie dolewania oleju. W niektórych samochodach z lat 70-80 norma zużycia oleju była jak pamiętam 1 litr na 1000 km, co dawało wymianę poprzez dolewki dla tych co robili rocznie kilka tysięcy km, a to przecież nie jest wielkim przebiegiem.
Zużycie oleju określone jest na dyszy w USgal/h. Jeżeli przyjąć że np 0,4 USgal/h - to ok 17 kW. Ok 1,52 l - 17kW. resztę sobie policz. Pamiętać należy ze są to obliczenia dla ciśnienia pompy olejowej 8barG. Przy innym ciśnieniu te wartości będą inne. To są więc tylko szacunkowe obliczenia ale dają pojęcie o zużyciu oleju.
Nie, to typowa usterka w tym silniku. Najczęściej na drugim albo między drugim a trzecim się przepala.
Sprawdź przekładnię czy jest w niej odpowiedni stan oleju. Mogły zużyć się łożyska i tulejowe ułożyskowania w przekładni. Trzeba dobrze osłuchać ten hałas, aby faktycznie zbędnie nie rozbierać pojazdu. Sprawdź również jak pracuje przekładnia pasowa tj. wariator (stan rolek i przeciwtalerzy) i sprzęgło (stan sprężyny, okładzin ciernych, też jest ułożyskowane)....
Poszukuję normy zużycia oleju wskazanej przez producenta pojazdu Jeżeli chodzi o zużycie oleju to producent tych danych nie podaje tu jest fajnie wyjaśnione tam masz opisy EP6 a i dodam zacytuję /przetłumaczone/ z forum mechaników Peugeot / Citroen jeżeli ktoś ma inne zdanie to Ok ale mam kolegę ma Cytroena właśnie z tym silnikiem i też ma problem...
Jak kopci to na pewno za dużo leju w mieszance. Tam nigdzie indziej nie ma oleju. Jeśli głowica się kręci, ale nie kosi, to może sprzęgło uległo zużyciu.
Przestawianie regulatora cisnienia oleju to był błąd. Normalnie to z biegiem zużycia silnika ciśnienie oleju się obniża odwrotna sytuacja oznacza jakąś usterkę i trzeba znaleźć jej przyczynę. Może to być zablokowany zawór ciśnienia, obrócone panewki, zużyty olej.
Powód do obaw to nie jest. Takie żuzycie to norma czasami dla nowych silników. Zalej olej dedykowany do silnika i kontroluj stan i to wszystko.
Problem może leżeć w temperaturze (czyt. czujnik) - komputer inaczej steruje zimną skrzynią a inaczej ciepłą. Poza tym jest jeszcze sprawa oleju, samego zużycia skrzyni i nie wiadomo czego jeszcze. Generalnie powinieneś pojechać do warsztatu gdzie podłączą komputer i sprawdzą co się dzieje, a jak to nie pomoże to użyją wiedzy o automatach w celu określenia...
Miałem przypadek niedocisnietego uszczelniacza na zaworze który się zsunal po jakimś czasie. Ale to był tylko jeden na 8sztuk i nie spowodowalby takiego zużycia oleju. Bardziej wygląda na to że po uszelnieniu góry, zaczął mocno ciągnąć olej przez pierścienie.
Czasm kapie sobie tak że silnik zostaję czysty. Wtedy duży karton pod silnik i zostawić na 30 minut na pracującym silniku.
(at)helmud7543 Możesz spokojnie dolać. Kontroluj jednak często ilość oleju, ponieważ syntetyczny moze być dużo szybciej zużyty. Nie dolewaj jednak za często syntetycznego oleju. Jeżeli zużycie półsyntetycznego oleju przekracza normę, to przejdź na mineralny (który będzie wystarczająco dobry!).
Twoje odpowiedzi są wg mnie najbardziej rzeczowe w tym temacie! Czy mechanik w Krakowie wyjaśnił związek przyczynowy między uszkodzeniem głowicy (wypadaniem gniazda zaworowego), a nadmiernym zużyciem oleju? Czy możesz podać namiary do tego warsztatu? (adres). I jeszcze jedno pytanie: od jakiego stanu licznika borykałeś sie z takim zużyciem? Witam Jeśli...
Jaka piła podaj typ, model. Podłóż kartkę papieru, uruchom piłę na papierze ma być widać krople oleju z łańcucha.
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Warto by przyjrzeć się jak wygląda sprzęgło, jeśli przy przyspieszaniu obroty rosną a samochód nie przyśpiesza może ślizgać się sprzęgło co czuć spalenizną. Co do brania oleju, jeśli z rury wydechowej nie wydobywają się kłęby dymu to może jest gdzieś wyciek na zewnątrz, nie widać kropli oleju pod samochodem? Mechanicy zazwyczaj widząc takie limuzyny...
Możliwe, że konstruktor tego rozwiązania chciał uzyskać efekt smarowania pierścieni w czasie gdy tłok idzie do góry i w dół. Jeżeli pierścień olejowy dokładnie zebrał by olej, gdy tłok idzie w dół to pierścienie idąc do góry pracowały by bez smarowania. Tuleje cylindrowe są robione z żeliwa. Żeliwo może do swojej struktury przyjąć olej. Inna możliwość...
Witam. Audi A3 8P 1.6 MPI 102KM BSE. Przebieg 180tyś sprowadzony z niemiec w przebieg nie wierzę do końca ale nie o tym problem. Mianowicie łyka olej z 0.5/0.7L na 1 000tyś km. W zime nie kopcił i przy zimniejszych temperaturach. Teraz przy wyprzedzaniu, lub przy przegazówce do 5 tyś puszcza dyma niebieskiego co świadczy że łyka olej. Są jakieś sposoby...
Jaki kod silnika? VW swego czasu miał normę zużycia oleju 1l/1000 km. Jesteś pewien, że wcześniej nie jeździł na 10W40?
Witam Zastój w temacie, to może coś dla poprawy ekologii i oszczędności w zużyciu oleju, o który coraz trudniej :?: Może hybryda woda /HHO/ + olej :idea: Przeprowadziłem bardzo obiecujący test na moim nadciśnieniowcu. Szacuje oszczędność 40% oleju,50% powietrza. Zużycie prądu 15% przy mniejszych grzałkach 8-O
Poczytaj [url=https://dbamtomam.pl/blog/oleje/jak...
Jak uważasz że ci bierze olej to zrób tak. Zostaw nagrzany silnik na biegu jałowym na 5 min Potem przytrzymaj obroty 4000obr przez minutę obserwując spaliny. Napisz co zaobserwowałeś.
Witam. Dzisiaj mąż sprzedał 14 letni samochód, wiadomo stan nie igła, duży przebieg, ale zadbany. Przyjechał młody chłopaczek, jazda próbna dość długa, wyglądał, zadowolony, nic nie kopci, nic nie stuka. Bierze od ręki. Nie było mnie przy podpisywaniu umowy - mąż był wlascicielem, dałam mu uzupełnione druki umowy kupna sprzedaży co do jego danych i...
Witam, odswieze trochę temat gdyż mam podobne pytanie. Chodzi o to czy jeśli tuleja jest gładka nie porysowana i nie ma wyrobionego progu, to czy wymiana samych pierścieni ma sens czy robić komplet ? Remont robiony ok 5 lat temu. Zrobione ok 300 mth. Pierścienie prawdopodobnie padły od przegrzania z powodu wycieku z chłodnicy.
Turbinka zdechła.
Może 85tyś mil :) za dużo tego oleju spala! Nie dymi na niebiesko???
Przecież masz błąd zużycia oleju w VTG. Wymianka oleju + kalibracja po wymianie.
witam tak w sumie to moj post z tym passatem tylko pisalem od znajomego glowica nie byla planowana a odrzutnik oleju jest zalozony to ta plastikowa oslona
Czyli wciskanie pedału gazu nie ma tutaj żadnego znaczenia; przepustnica nie bierze udziału w sterowaniu prędkości obrotowej silnika ( poza wyjątkiem trybu przepustnicowego w razie awarii systemu wzniosu). Chcesz zmierzyć kompresję, musisz zapiąć tester który wysteruje silnik wzniosu zaworów do pomiaru kompresji. Nie znam dobrze procedury w PSA.
Co do sprzęgła to jak się kończy to ciężko się zmienia biegi, a na wysokich biegach dodanie gazu powoduje wzrost obrotów a nie predkosci-tak w skrócie. Co do oleju to komputer nie jest tak inteligentny i nie posiada czujników gestosci- oblicza przebieg i jest on chyba ustawiony na 18 tys, ale wystarczy poszukać w gogle i na pewno się dowiesz
I co, rozwiązałeś problem? Pamiętaj, po całej operacji, aby podłączyć go profesjonalnie do komputera, aby ustawić nowe parametry i wyzerować licznik zużycia oleju.
Te pionowe mogą być od pierścieni tłokowych, natomiast te na krzyż to ślady po honowaniu, czyli obróbce końcowej po wytaczaniu cylindrów.
. Moja teoria jest taka, że podczas wymiany poprzedniej uszczelki założono źle nową i auto brało olej głowicą. :| Bzdura. Jeśli kopci po przegazowaniu, to masz silnik do remontu - zbyt duży luz tłok/pierścienie/cylinder. Nie wmawiaj sobie że się tanio wykpisz.
A mnie wygląda na to,że mechanik dał d..y i próbuje jakoś wyjść z twarzą naciągając cię na koszty. Skoro po wymianie bloku jest tak samo, a nawet gorzej (bierze olej), to znaczy, że diagnoza mechanika o uszkodzonym bloku była nietrafna. Ja w tym przypadku stawiał bym na głowicę (uszkodzony zawór lub gniazdo, pęknięta sprężyna-zawór się nie domyka)....
Cylindry w tych silnikach wycierają się zawsze owalnie, dlatego nowe pierścienie czasem pogarszają sprawę. Nie stosuje się szlifowania cylindrów w tych silnikach, ze względu na to że nie mają żeliwnej tule, są wykonane w całości z aluminium. Oczywiście że można tuleję wstawić, ale koszt tego, plus pierścienie jest całkowicie nieopłacalny
kolego brat-1 silnik 1.6 suzuki jest naprawde wytrzymaly, zawodowo zajmuje sie ciezarowkami SCANIA, prywatnie vitara. Przypadek Twojego silnika to zapieczony, badz pekniety, jeden moze wiecej pierscien zgarniajacy.Mialem podobny przypadek kiedy geniusz zalozyl odwrotnie te pierscienie cisnienia wgranicach, a kopcil i nagaru lopata.
Witam. Wymiana pierścieni wiąże się z kosztami zwalenia głowicy i michy olejowej (uszczelki, planowanie głowy). W zależności jak masz wyrobione tuleje, może pomóc wymiana albo nic nie da. Ale jak już jesteś na tym etapie to zmierz śrubą mikrometryczną zurzycie cylindrów - jak są w normie porównaj z wartościami katalogowymi to wymieniaj. Ale skoro tyle...
Nie wiem czy był przeprowadzony pomiar ciśnienia przed naprawą ? Zrób to przynajmniej teraz ,zmierz ciśnienie na cylindrach na ciepłym silniku potem ponownie tylko nalej z 1 cm ³ oleju do cylindra ,jeżeli ciśnienie wzrośnie masz uszkodzone pierścienie.Kiedyś opłacało się wstawiać tuleje z łady 1300 i nowe pierścienie do starych tłoków wszystko...
Ale nawet jak są te co były to nie są idealnie w pozycji i muszą się dotrzeć. Honowanie powoduje że materiał cylindra w postaci rys minimalnie wystaje z gładzi cylindra. Przyspiesza to proces dopasowywania się pierścieni do cylindra. W efekcie przy pierwszym odpaleniu mniej bierze oleju i szybciej zużycie oleju spada w miarę układania się pierścieni...
rób rób, chętnie poczytam o efektach, to zastosuję w Oplu ekotku, one też uwielbiają żreć olej. Żonki Zafira 1.8 16v żre litr na 2 tygodnie a moja Astra 1.6 16v litr na miesiąc ;)
jeżdżę od maja2004 na gazie Uno1,4ie z 1995r. (przejechałem ok. 14000) nie mam żadnych problemów jeśli chodzi o silnik, pompę, czy cokolwiek co się wiąże z jazdą na gazie. benzyny pali ok. 8l., gazu teraz przy niskich temperaturach ok. 9,5l. Decyzja należy do Ciebie. Dodam,że auto ma przebieg 150000km. Nie zauważyłem też jakiego zwiększonego zużycia...
Pojedź do warsztatu.
Najpierw odkręć i wyczyść odmę silnika. https://obrazki.elektroda.pl/9073850400_...
Mam spore doświadczenie z tym silnikiem i chętnie pomogę. Zużycie oleju wbrew pozorom nie jest największym problemem.
Jak dolałeś na 10000km 0,75L oleju to zapomnij o problemie ze zużyciem oleju,zobacz do norm zużycia to całkiem normalne.Masz problem tylko z wyciekiem płynu.
Miałem w Vectrze A 1,8 (benz.+LPG) przebieg podobny - w silniku C18NZ półsyntetyk 10W40. Miał tą przewagę nad mineralnym 15W40, że w zimie szybciej uruchamiał się (nie gęstniał pod wpływem ujemnej temperatury). Wbrew opiniom, że wypłukuje nagromadzony nagar a tym samym rozszczelnia silnik - nie zauważyłem tego u siebie - silnik suchy. Również nie miałem...
Z ciekawości może sprawdzić stan pompy oleju. Jej zużycie widać już po rozebraniu, stan zaworu bezpieczeństwa czy się nie zacina lub nie jest wypłukany, stan baka (filtra oleju). A gdy miska będzie zdjęta niech obejrzy panewki lub nawet niech zmierzy czop korbowodu jaki ma wymiar w porównaniu dla danego szlifu.
Określ ile tego oleju ubywa, nie ma silnika, który jest idealnie szczelny, zawsze trochę oleju może zużyć, są pewne normy dla danych silników, niektóre zużywają go więcej - inne mniej a nawet prawie wcale.
Możliwości są różne pompa oleju zużycie kawitacja olej zanieczyszczenia i ściernisko... Ja u mechanika pojazdowa pomocnik. Szef dał mi też łuparka pozioma używane długo i po nagrzaniu staje nie łupie. Na zimnym oleju łupie jeszcze. Więc stwierdziłem że pompa oleju zużycie kawitacja olej do wymiany bak do przepłukania. I zgadlem z pompą. Ściana pompy...
Jak już bierze olej to nic dobrego Sprawdź mu ciśnienie na cylindrach
Czyli jeśli dobrze rozumiem, czy w końcu wymieniłeś całą turbosprężarkę? Czy awaria turbosprężarki była związana ze zużyciem oleju?
zrobilem 4.3tys km i powstał ten problem. Jak na razie to jeszcze żadnego problemu nie ma. Wbrew temu co można usłyszeć, każdy silnik zużywa olej - tyle że jedne zużywają go więcej, inne mniej. A przyczyna jest zawsze ta sama - za podwyższone zużycie oleju, odpowiada zużycie mechaniczne elementów silnika.
Z tym olejem to glupota.
komputer i sprawdz doladowanie/ sterowanie doladowaniem, bez kompa mozesz sprawdzic wezyki, podcisnienie i czy wgl grucha rusza, co nie zmienia fucktu ze i tak pasowaloby zapodac kompa
Objawy wskazują na zużycie cylindra, pierścieni lub prowadnic zaworów. Osiem lat to sporo i powierzchnia koszenia też duża. Starsze modele wytrzymywały znacznie dłużej.
Witaj Oczywiście jest możliwość wymiany dyszy, ale wiąże się to z regulacją palnika. Czy warto? Często udaje się zmniejszyć zużycie oleju opałowego, ale potrzebna jest wizyta serwisanta co też kosztuje. Pozdrawiam daro
czy cos daje ten srodek na branie oleju w silniku bo na alegro opisywany jest jak jakis super dodatek
Jeśli mówimy o standardowych olejach, czyli nie specjalnie wytwarzanych dla bardzo knkretnych potrzeb to nie ma obawy przy mieszaniu także dolewkowym. Po klasie oleju sądzę, że używasz nie nowy silnik. Ponieważ nowy po dotarciu właściwie nie zużywa oleju.
Witam Mam taki problem że silnik Deutz zaczął mi brać bardzo olej po dodaniu gazu kopci nie znacznie na białawo może troszkę na niebiesko. Nie ma żadnego problemu z odpaleniem rano jak jest zimny i jak ciepły. W zimę palił bez większych problemów. Silnik mam zamontowany w zwyżce teleskopowej. Moje pytanie co tam mogło szczelić czy to wina głowicy czy...
Dopóki jedzie, pozostaje się przyzwyczaić - ubytek 1l/1000km to co prawda sporo, ale nie tragedia - koszt ewentualnej naprawy nie jest ekonomicznie uzasadniony jeszcze, skoro nie kopci.
myślałem że jak przegrzałem silnik to pierścienie Raczej uszczelka pod głowicą.Kolego sprawdź ciśnienia sprężania i zrób test na zawartość co2 w układzie chłodzenia.
Test kompresji i próba olejowa.
Dokładnie jest czujnik zużycia oleju, po wymianie skasujesz serwis.
Używam oleju 10W40
Witam. Czy problem został rozwiązany? Mam dokładnie taki sam problem. Wymieniłem sterownik oraz zalałem nowym olejem (3.5 L). Skrzynia biegów bardzo mocno uderza przy wrzuceniu R, niekiedy z opóźnieniem zapina ten bieg. Co muszę teraz zrobić? Dysponuję diagboxem, zapisałem licznik zużycia oleju. Nie wiem jak wykonać adaptację. Czy należy zrobić naukę...
No właśnie chce pokolei posprawdzac i zniwelować utraty oleju.
Prawie każdy silnik podczas rozruchu jest smarowany tym co dostało z poprzedniego uruchomienia. Czas potrzebny do wytworzenia ciśnienia przez pompę można jedynie zmierzyć i nie będzie to wynik obiektywny bo jest za dużo zmiennych nawet w obrębie takich samych silników (poziom naładowania akumulatora, przebieg, rodzaj i zużycie oleju, stan filtra itp.)...
Od lipca do teraz wlałam już 5l oleju. Mechanicy nie wiedzą co może być przyczyną, nie ma wycieków. A ile kilometrów przejechałaś w tym czasie? Kilkaset czy kilka tysięcy? Jaki jest obecnie przebieg na liczniku? Skoro nie ma wycieków tzn. że silnik "bierze" olej i nie dziw się że przy takim zużyciu oleju masz zapchany katalizator. Wymiana świec zapłonowych...
Rozbieram czasem diesla i wygląda lepiej niż ten silnik , może zmień producenta oleju .
Skoro na ciepłym jest w miarę ok to by świadczyło o malej ilości oleju lub jego zużyciu? To bardziej świadczy o zużyciu skrzyni, na skutek niedoboru oleju lub stosowania niewłaściwego. Np większość skrzyń biegów, zwłaszcza w VAG, nie tolerują GL5, a że jest tańszy i łatwiej dostępny niż GL4 to ludzie często go leją.
Mam panel chyba z 15 letni z odzysku z zachodu .Po pomiarach nie stwierdziłem degradacji panelu Teraz są z dodatnią tolerancją Także teoria o degradacji paneli są trochę przesadzone Natomiast aby dołożyć panel nie ma problemu do tych które masz bo te nowsze są zawsze wydajniejsze Wiec wystarczy jak dokupisz o podobnych lub ciut lepszych parametrach...
To trochę nie rozumiem , chodzi ci o mieszankę benzynową czy do skrzyni ? Bo jak o mieszankę to przecież beczko 200l nie będziesz rozrabiał , najpierw jeden później drugi zużyj .
5W-50 będzie rzadszy od 10W-40.
Masz wszystkie dane jakie są Ci potrzebne, ale źle do tego podszedłeś. Dane które zebrałeś są w postaci dyskretnej, czyli dostajesz informacje z danych pozycji w jakimś odstępie czasu. Nie możesz tego rozpatrywać jako wartości aktualne, tylko wartości w danej chwili 't'. Mając punkty opisane stopą czasową o dokładności 0,01sek, możesz obliczyć czas...
Bez zdjęcia misy olejowej, nie sprawdzisz.
Czujniki zużycia klocków w osi tylnej - zwarcie. Ciśnienie oleju radzę zmierzyć.
To nie kawał, na podobne kłopoty zastosowałem olej silnikowy Castrol wielosezonowy. I wszystko startuje bez problemu, nie pluje olejem, nie zauważyłem zużycia sprężarki. Normalny tłokowy (Star) nie żaden chiński wynalazek. Nie ma się co dziwić- w silniku smarowany tym samym olejem (co silnik)
Zależy co rozumiesz przez kończy się silnik. Podstawa to pojechać do dobrego mechanika który oceni jaki jest stopień zużycia silnika. Szkoda że mając zdjętą głowicę nie postarałeś się o pomiary zużycia gładzi cylindrowych, a zakładając głowicę nie pokusiłeś się o wymianę uszczelniaczy zaworowych i sprawdzeniu i przeszlifowaniu zaworów. Silnik nie jest...
Wlali mi jakoś 3,5l oleju. Bańka miałą 4l i ok 0,5l zostało. Faktycznie, może za mało oleju wlali. Gdyby to było to to byłbym po prostu w siedmym niebie:)
Kolego w silnikach TDI jest raczej normalnym, iż przez wlew oleju dmucha powietrze, gdyż częściowo przyczynia się do tego turbina. Gorzej jest natomiast, gdy nadmiernie wyczuwa się dmuchanie przez otwór po wyjętym bagnecie, bowiem ( moim zadaniem ) może to już świadczyć o zużyciu silnika. Jeśli jednak nie zużywa on zbyt wiele oleju i łatwo uruchamia...
Czyściłem ten zawór EGR środkiem WD40, ale to nic nie dało-co jakiś czas łapie się ten błąd. Inna sprawa to zużycie oleju. Auto na dziś ma 32 tys. km. Podczas ostatnich 10 tys. zużycie oleju to prawie 3 litry!!! Walka z serwisem nic nie dała, a dziś jest już po gwarancji. Czy inne egzemplarze są też takie beznadziejne? Czy można coś zrobić z tak wielkim...
Być może nie ma kompresji i wtedy wiadomo,, nie sprawdzasz nigdy kompresji tylko rozkładasz silnik od razu na kawałki brawo. Zajmij ty się może tymi lodówkami i zmywarkami jak masz w podpisie, bo o silnikach spalinowych pojęcia nie masz. I to zupełnie. Silnik żre olej po prostu. Czego nie rozumiesz, (ach wiem niczego bo się na tym nie znasz) może być...
W normie zużycia oleju się mieści więc to nie olej zapycha ci FAP. No chyba że lejesz zwykły olej zamiast specjalnego nisko popiołowego. Ale i tak powinien to wypalić, jak jeszcze dodałeś zacięte kierownicę na turbo, to jestem bardziej za PSJ i to ci zapycha filtr.
Jak diesel odpala ( czyli ma kompresję) to nawet bez pierścienia olejowego nie zużył by 0,5 l oleju w ciągu 5 min.(:
Wykręcić świece, sprawdzić jak są wypalone. Sprawdzić czy na tłokach widać olej. Obserwować zużycie oleju. Jeśli silnik ma gorsza kompresję to olej po dłuższym czasie spłynie = mniejsze ciśnienie na garach przy odpaleniu
Kopci na biało? Chyba na siwo. Przebieg bardzo ciekawy.
Jeśli nie ma wycieków to jak już kolega wcześniej pisał lepiej nie ruszać.Zwłaszcza że zużycie oleju na tym poziomie mieści się w normach GM dla tego silnika. Co do wstrząsów przy ruszaniu na półsprzęgle to do sprawdzenia poduszki zespołu napędowego.Jeśli one okażą się sprawne to może zbliżać się koniec sprzęgła...
Sprawdż smarowanie garbika który współpracuje ze ślizgaczem młoteczka przerywacza Powinien być zamontowany pasek filcu który nasączony olejem ślizga się po garbiku zapobiegając szybkiemu zużyciu się ślizgacza młoteczka.
I jak kolego? Rozwiązałeś problem z łapaniem oleju?
Pytasz poważnie, czy żartujesz? Przecież nie ma o czym mówić. Zalałeś w zasadzie nieco lepszy olej. Ponadto rozumiem, że ten 1 l to zużycie eksploatacyjne. A jeśli samochód zużywa tyle oleju to nie będzie wybredny.
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
Sprawdź filtr powietrza. Na próbę, nie hamuj silnikiem, jak zużycie oleju się zmniejszy to winna głowica. Zmień olej. Sprawdź czy wentylator się załącza. Jak będziesz robił remont silnika to nie zakładaj pierścieni olejowych trzy częściowych. Na początek wymień tylko same pierścienie i zweryfikuj głowicę.
Witam wszystkich forumowiczów i z góry przepraszam jeśli coś pokręciłem, jestem tutaj nowy i po raz pierwszy zabieram głos. Mam taki problem: Od kilku dni jestem właścicielem Renault Modus 1,2 z 2008roku. Po zakupie zauważyłem niski stan oleju dlatego zaraz uzupełniłem, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów okazało się że poziom oleju spada czy...
Głośny szum może być objawem zużycia pompy lub też pompa zasysa powietrze z nieszczelności, ewentualnie niskiego poziomu oleju. Proszę to sprawdzić.
A jakby to wychodziło ze zużyciem oleju silnikowego, jeśli wynosi 0,7 g/kWh?
zużyć olejem ogrzewać zużyć olejem benzyna olejem
magnes wirnika pralki kanał prawy słuchawki okulary podczerwień
odzyskać usunięte wiadomości messenger odzyskać usunięte wiadomości messenger
Brzęczący wiatrak procesora w komputerze - co robić? Oznaczenie wyłącznika różnicowoprądowego dla kabli dwużyłowych w mieszkaniu