Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
moto-doktor , to taki zagęszczacz do oleju dla zużytych silników.
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Jeśli wskaże ciśnienie za niskie to jest kilka przyczyn- zużyte panewki...
popieram kolege pablo1521 . to nie miejsce dla ekologow. temat jest "Ogrzewanie olejem zużytym - jak zrobić? " a nie czy to dobre czy zle!!!!
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
Witam, tak jak w temacie kupię czysty olej hydrauliczny (oczywiście zużyty) bez dodatków innych olejów, czy też płynów, cena do 500 zł, najlepiej w Warszawie lub w jej okolicach. Pozdrawiam serdecznie.
Syf w oleju, zużyta pompa.
Chodzi mi brak konieczności "utylizacji" zużytego oleju w piecach c.o.
Znikanie oleju, jest spowodowane najprawdopodobniej wytartymi / zużytymi pierścieniami. W tym przypadku, trzeba by zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
W takim starym aucie świecenie kontrolki oleju(szczególnie na ciepłym silniku) to wynik zużytych panewek i braku ciśnienia oleju.
Witam zastanawiam się co robią firmy utylizacyjne ze zużytym olejem. W jaki sposób go utylizują co z niego powstaje?
Mało kto i tym myśli bo mało kto ma dostęp do takich ilości zużytego oleju żeby zrobić z niego biodiesla.
Bo nadal nie wiemy co dzieje się w układzie olejowym - np. zapchany separator daje takie objawy, to samo filtr oleju, zużyty olej, przytarte łopatki , zacięty zawór minimalnego ciśnienia itd. To dlaczego nie wyeliminujesz tych przyczyn . Tylko pchasz się w teorie w źle dobrany termik.
Zobacz wodziki od lewarka do wybieraka.
W temacie "ogrzewanie olejem zużytym" jest pięknie rozrusowany separator wody z oleju. O tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32...
Witam kupiłem ostrówka z silnikiem C-360 ,chciałem spuścić wodę z chłodnicy nic nie zeszło a z kranu w bloku silnika wyleciało ok 1 oleju zużytego
Tak napinacz już pewnie ma dosyć nie trzyma oleju plus zużyty łańcuszek, przerabiałem temat wielokrotnie.
Napisz co z olejem ,zużyte pierścienie to branie oleju ,dymienie , wycieki z odmy .
Może być już zużyte sprzęgło Mogą być zużyte synchronizatory Może nie być oleju w skrzyni?
Taniej to chyba zezłomować będzie. Pobieranie przez silnik oleju to albo tylko zużyte uszczelniacze zaworów, albo zużyte pierścienie i cylindry, ABS - czujniki, pompa, bądź sam sterownik do wymiany/ naprawy, a nawiewy to chyba tylko sterowanie klapami przy dyfuzorze.
2800 fajna cena. A zużycie oleju czyli zużyte pierścienie; wałek;nowy termostat;pompa olejowa itd. wymieniłeś? Te silniki są nietrwałe od samego początku nie ważne jak ktoś dbał. Dlatego BMW szybko skończyło z nim przygodę, a PSA niestety z opóźnieniem😞
wszystko wina ekologów...to przez nich interwały są wydłużane, bo mniej oleju zużytego w obiegu niby ma być. A na serwisach otwarcie mówią , że ciężarówka powinna robić 70-80tys km na oleju i wymiana... a ciężarówka potrafi wskazać wymianę co 100-120tys km. Potem tak się kończy jak z tymi naszymi MAN'ami, bez ostrzeżenia jeb*nie na drodze i rób co chcesz.
Olej "wydalany" nie jest olejem zużytym. Niech się odstoi i ponownie można wykorzystać. Wystarczy odlać to co jest powyżej lustra wody. Naturalnym procesem jest wykraplanie się wody w zbiorniku. zatem wypadałoby tak przygotować magazyn dla powietrza aby nadmiar wody można było odprowadzić. Fizyka, Panie. Woda jest cięższa i musi zająć te niższe pozycje.
Czyli jedna porywasz się z motyką na słońce. W Kamazie czerwone pole obrotomierza zaczyna się od 2600obr/min. Pompa oleju pracuje z przekładnią, skoro chcesz ją zastosować to powinieneś już mieć dokumentację. Namierzenie książki zajęło mi 20min. Przy ilu otwiera się zawór upustowy też ci podałem. Sensu brudzenia się zużytym olejem w modelu nie widzę....
lampka zapala się gdy jest za niske ciśnienie oleju, przyczyn może być bardzo dużo, od mocno zużytego oleju po zbyt zużyte panewki wału korbowego. Lepiej przyczyne zdiagnozować wcześniej bo może to doprowadzić do całkowitego zatarcia silnika.
Ciśnienie oleju powinno wynosić ok 4bar przy 2000 obr/min(wg Autodaty). Minimalne ciśnienie oleju w pracującym silniku nie powinno być niższe niż 0,35bara. Przyczyny świecenia kontrolki, o ile oczywiście można przyjąć że czujnik działa prawidłowo, to uszkodzony(lub zablokowany w pozycji otwartej) zawór przelewowy regulujący ciśnienie który znajduje...
Wymienić olej Nic więcej nie pozostało.
U Ciebie wychodzi 3500zł za ogrzewanie, a ja mam mieszkanie 100m2 w nieocieplonym budynku i mi wychodzi też ok. 3000-3500zł za gaz na ogrzewanie ze średnią na poziomie ok. 21,5 stopnia. Podstawa to dobre ocieplenie i dopasowanie metrażu do swoich potrzeb, by nie trzeba było ogrzewać zbędnych pomieszczeń. Pokoje nieużywane można ogrzewać do niższych...
Co się dzieje z pompą, że koniecznie musisz ją wymienić? Bardzo niskie ciśnienie oleju? Panewki też już zużyte? Ile tys. km przebiegu masz?
Świece żarowe? Ten ciągnik nie posiada ani żarowych, ani płomienówki. Przedmuchy odmą to najczęściej objaw zużytego silnika.
Stary dobry Polonez 1.9 GLD "Diesel Frytka" też jeździ na zużytym oleju spożywczym. Bez mieszania i rafinowania. I to jest dopiero technologia! Przy okazji można poczuć zapach smażonej na danym oleju potrawy... Każdy diesel "nie common rail" pojedzie na zużytym oleju spożywczym.
Niektóre już nie mają korka spustowego, poza tym umożliwia ona czystszą dystrybucję zużytego oleju. No i jaki bajer przy kliencie?
I do tego zapewne brak kompresji i oleju ubywa? Zapieczone pierścienie, zużyty cylinder itd., w skrócie remont silnika się kroi...
Pomogło i w zasadzie postawiło diagnozę. Dziękuję i pozdrawiam. :ok: Temat zamknę po finale, aby zaspokoić ew.ciekawość innych. Dzisiaj ściągnięta misa, rozebrana pompa oleju- zużyta nieprawdopodobnie (tryby i obudowa), pewno opiłkami ze zniszczonego wałka rozrządu.
Jeśli garaż ogrzewasz tylko czasem nie możesz zastosować nic z wodą bo przecież ci zamarznie i nagrzewnice diabli wezmą. Najprostsze to rozwiązanie elektryczne jakiś grzejnik olejowy niski koszt inwestycji ale drogi w exploatacji korzystny gdy naprawdę rzadko się korzysta podobnie na propan-butan. Piece na oleje są drogie i dochodzi do tego instalacja...
AVE... Tu masz opis przemysłowego i domowego przetwarzania rzepaku na biodiesla: http://tchie.uni.opole.pl/freeCDEM/CDEM0... W podobny sposób robi się biodiesla z oleju zużytego, na przykład pofrytkowego...
Też eksperymentowałem ze zużytym olejem silnikowym, proporcja olej/opałowa lub benzyna 4:1 z początku chodziło to bez różnicy, jedynie trochę dłużej świeca musiała grzać żeby dobrze się rozpaliło, tylko z każdym wypalonym litrem przybywało osadu w palniku przez co zaczynało gorzej się palić i nie chciało z czasem odpalać.
Witam, jeśli to sprzęgło olejowe to problem może być z olejem lub zużytymi tarczami.
Dobra. Koniec tej czczej dyskusji. Autor w ramach oszczędności może zalać silnik asfaltem, wodą, czy smołą. O bezsesnowności lania używanego oleju już wie.
Jest pewna szkoła smarowania gwintów przed montażem zużytym olejem silnikowym. Nie jestem jej zagorzałym zwolennikiem ale trzeba przyznać - sprawdza się.
Witajcie.Moj problem z Renią polega na tym ,że podczas jazdy zapala mi się czerwona kontrolka oleju i Stopu,przy mocniejszym wciśnięciu gazu.Po chwili gasną.Po jakims czasie to samo...Stan oleju jest dobry.Co może być tego przyczyną? Co może być problem? Pompa oleju ,zużyte panewki, uszkodzona klawiatura, zapchany filtr oleju . Zdemontuj czujnik oleju...
Dokładnie. Takie same uszczelniacze zapewniają szczelność w silnikach zalanych silnikowym olejem. Po prostu są zużyte.
A napiszcie mi nie warsztatowcy co robicie z zużytym olejem?
Typowy objaw zużytego dołu, i lub pompy oleju.
Olej na dobrą sprawę to nie jest taki tani ;-) jest ale jak się miesza z olejem zużytym ale to już nie jest takie czyste ale możliwe, że będzie kiedyś takie ogrzewanie ale narazie do odbioru i przez jakiż czas musi być węglak... Gaz odpada bo niema go w planach gazowników mojego pobliża (narazie). interesują mnie ZA i PRZECIW kotłom miałowym bo o ile...
problemem okazało się luzy na wałku rozrządu, wałek kupiony, panewki i problem znikł. Trzeba liczyć się z tym że oryginalne części Volvo nie pasują do siebie, czopy wałka rozrządu produkowane są z nadmiarem.
Żeby ropa przedostawała się sekcją musi ona być już bardzo zużyta. W 90% jest winna pompka.
Ciekawe co zrobisz z zużytym olejem ? no właśnie .
Do tego oświetlenie kanału lub podnośnik, nowy korek miski olejowej, utylizacja zużytego oleju itd. Napisz jak zrealizowane jest wysokie napięcie na świece zapłonowe.
Musiałbyś zdjąć pierścienie i sprawdzić w cylindrze luz na zamkach. Są 2 pierścienie olejowe , więc muszą być mocno zużyte skoro pluje olejem. Jeżeli nie ma progów , to pierścienie nominał , pod warunkiem że , nie miał szlifu.
(at)helmud7543 Możesz spokojnie dolać. Kontroluj jednak często ilość oleju, ponieważ syntetyczny moze być dużo szybciej zużyty. Nie dolewaj jednak za często syntetycznego oleju. Jeżeli zużycie półsyntetycznego oleju przekracza normę, to przejdź na mineralny (który będzie wystarczająco dobry!).
W Scanii jest przelicznik procentowy zużytego oleju do zużytego paliwa, jeśli jeździsz z ciężkimi ładunkami po zróżnicowanych drogach to nic strasznego 8L na 28000-30000km. Postaram się wrzucić dzisiaj wieczorem wskaźnik procentowy. Ewentualnie możesz spróbować zmienić olej na inny, oczywiście Low Saps do Euro 5.
Witam, regeneracja transformatora elejowego polega na wydobyciu rdzenia z kadzi, oczyszczeniu uzwojeń i rdzenia z zanieczyszczeń pochodzących od zużytego oleju, również umyciu podlega samo wnętrze kadzi wraz z radiatorami. Ponieważ jest to transformator napowietrzny, to na pewno powierzchnie zewnętrzne kadzi zostały odrdzewione i pomalowane. Po ponownym...
Zużyte turbo wypluwa trochę oleju, ale ja się założę że sztanga nie chodzi płynnie w całym zakresie, tutaj masz podobny przypadek. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Logi dynamiczne grupa 11.
1. Niski poziom oleju 2. Zużyta pompa oleju 3. Zużyty silnik - duże luzy na panewkach Punkt 1 - niekoniecznie musi Ciebie dotyczyć, pewnie sprawdzałeś poziom, ale kiedy będzie bardzo mało oleju, podczas hamowania, lub na zakręcie może on uciekać spod ssawy. Punkty 2 i 3 - po jeździe z dużą prędkością olej jest gorący, więc jest rzadki. Jeżeli masz zużytą...
Nie będzie większa niż arkusz A5. Tak myślałem żeby małą zrobić by z tego A5 wyszły dwie, ale wątpię by wtedy dobrze wyszło... :/ Tak więc coś do A5. Jeszcze mam takie pytanie: * mam trójchlorek żelaza do trawienia (pomińmy to iż mogłem kupić B327.... ) I skoro to jest aż tak szkodliwe to co mam później z tym zrobić? To oczywiście można mieć na ileś...
Witam Sprawdź czy dobrze daje olej na wywrot [ na wolnych obrotach powinno czuć lekkie obciążenie silnika ] , o ile jest słabe ciśnienie , wina leży w zużytej pompie oleju lub w ogóle w talerzu [ zawór ,przewody , pompa , sitko ] , no chyba że pękł przewód pomiędzy talerzem a podnośnikiem , ponieważ już miałem taki przypadek . Pozdrawiam
Cena dynamicznej wymiany zależy od ilości zużytego oleju, może wynieść nawet 4000zł, ale na 2000zł musisz być przygotowany. Cena statycznej wymiany podanej w ASO jest dość wysoka, powiedziałbym, że kosmicznie wysoka. Warsztatu nie zaproponuję, bo zwykle sam wymieniam statycznie.
A co by się tam mogło zabrudzić? No chyba, że silnik już jest mocno zużyty i pluje olejem z odmy w dolot.
Płyn hamulcowy nie jest odpowiedni do takiego podnośnika, chociaż po zregenerowaniu ponad dwudziestu takich z PRL, to różne ciecze widziałem w środku - od przepracowanego zużytego oleju silnikowego, poprzez różne oleje hydrauliczne, płyn do wspomagania układów kierowniczych, płyn hamulcowy, a nawet pokost lniany... Nawet na zwykłym HL-46 taki podnośnik...
U mnie nie ma grama dymu i smrodu. Podobna wypowiedz jest w #18 i #21 na tym forum > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic39... , gdzie zdaniem jednego z Kolegów można ponoć zwiększać tzw. "ekologiczność" przez dopalanie spalin w kominie.:) Jeżeli jednak weźmie się pod uwagę pouczenia podane w tej dyskusji (np. w ww. postach nr 7 i 8) - to sprawa...
Witam, nie piszesz, że wymieniłeś filtr w skrzyni biegów, więc pewnie tego nie zrobiłeś. Przy tak zużytym oleju filtr zapewne był mocno zasyfiony. Nalewając nowego oleju, trochę go wyczyściło, a syf poszedł na elementy skrzyni. Możesz spróbować dwa razy wymienić filtr i olej, ale nie wiem, czy to coś pomoże. Jednak nie jestem znawcą automatycznej skrzyni...
Witam. U mnie to samo, filtr paliwa w Scanii czarny jak po zużytym oleju silnikowym i żeby było fajnie jest tak zasmarowany, że silnik gaśnie. Wymieniam na nowy i na prawie miesiąc starcza i to chyba nie jest ok.
Witam. Skoda Octavia Tour 1,6 benz + lpg, przy wymianie oleju, po wypuszczeniu zużytego oleju i przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon bez uruchamiania silnika, kontrolki czerwone gasną, tak jakby wszystko było w porządku. Ale przecież brak jest oleju! Czy ktoś może wspomóc radą, czy tak powinno być? Czy wobec tego oprócz czujnika poziomu oleju jest...
W tym silniku są jako tako dwie odmy. Jedna w pokrywie zaworów a druga idąca bezpośrednio z głowicy do kolektora (ta którą zaznaczyłeś). Separator oleju od odmy w pokrywie zaworów znajduje się bezpośrednio w niej natomiast odma w głowicy powinna mieć zaworek w kolektorze dolotowym. Duże ilości oleju w tym miejscu mogą świadczyć o zużytych pierścieniach,...
Zużyte koła albo nieskie ciśnienie oleju.
na zapłonie spróbuj wejść w menu gdzie masz informację o zużytym oleju, wciśnij hamulec, usuń inspekcję manetką, wyłącz zapłon, włącz zapłon, puść hamulec i powinno się skasować, przynajmniej u mnie działa ten sposób, innym sposobem jest podpięcie kompa i wydanie 100zeta mechanikowi ;)
I tu by się kolega zdziwił Niewiele mnie może zadziwić po 20 latach praktyki, choć dziwi mnie że ktoś się jeszcze dziś bawi w odkręcanie korków z powodu wymiany oleju :), może domowi mechanicy ?. ciekawe tylko co później robią ze zużytym olejem i filtrem.
Jeżeli silnik nie ma wycieków na zewnątrz mogą być dwie podstawowe przyczyny znacznych ubytków oleju (pomijając jazdę na zużytym,starym oleju ): -podstawowa to zużyte,uszkodzone lub zapieczone pierścienie olejowe, jeżeli dzieje się coś tylko z tym trzecim pierścieniem (zgarniającym) pomiar ciśnienia sprężania nic nieda , -uszkodzone lub ekstremalnie...
przyczyną pobierania oleju była zużyta turbina, obecnie już wymieniona. Była całkowicie rozszczelniona. Przyczyną słabego odpalania na zimnym silniku były jakieś przekaźniki napięcia do świec żarowych. Kontrolka pokazywała, że grzeje, ale tak naprawdę nie grzały. temat zamykam dzięki za odpowiedzi
Dymienie na niebiesko oznacza spalanie oleju czyli zużyte pierścienie lub gładz cylindra, kolejnym powodem może być wypalony zawór wydechowy który lubi się wypalać w tych silnikach. Nie dowiesz się tego jeśli nie ściągniesz głowicy.
Albo zużyta sprężarka i ma przedmuchy do skrzyni korbowej, albo zbyt duży stan oleju. Jakie obecnie daje ciśnienie. Sprawdź, czy sprężarka ma odpowietrzenie skrzyni korbowej, może trzeba je tylko udrożnić.
Witam, poszukuję opinii o dodatku do oleju jakim jest Xenum XG-100, co sądzicie o tym produkcie i czy pomoże to w usunięciu święcących się kontrolek ciśnienia oleju. Mam zużyte, wyżłobione panewki przez to migają mi kontrolki oleju, czy dolanie tego zagęszczacza pomoże w likwidacji migających kontrolek i czy wygłuszą pracę panewek ?
Zbyt duży stan oleju, zużyty silnik (przedmuchy) lub zapchana (zamarznięta) odma.
Termostat powinien znajdować się przy głowicy, w miejscu z kórego wychodzi górny wąż do chłodnicy. Dodano po 3 Nie napisałeś co się z nim dzieje. Jeśli się przycina spróbuj zagotować go w oleju (może być zużyty silnikowy) to często pomaga w (70%) przypadkach gdy się zacina. Czasem taka operacja pozwoli na zaoszczędzeniu tzn nie trzeba kupywać nowego.
W wielu zakładach (serwisach) wymiana oleju i filtrów, kosztuje tyle co włożony materiał. Po co się brudzić. A co zrobisz ze zużytym olejem ? Przy wymianie oleju warto również zmienić filtr paliwa i filtr powietrza.
Może to pompa zużyta. Gdy spadnie lepkość oleju spada ciśnienie
Tu nie ma co sprawdzać - widać odrazu. Żeby to zrobić dobrze to całe progi do wymiany - pytanie czy warto w to inwestować. Koszty pewnie z 4-5tyś co najmniej. Za tyle to kupisz sprzęt do wyspawania nie tylko tego progu. Mam M626 2.00D z 2001 roku, po zakupie w 2010 zatkałem w progach otwory odpływowe, nalałem oleju (zużyty silnikowy, od mojego serwsanta)...
Jeśli chodzi o o dmuchawę to masz padnięty rezystor a zapalająca się kontrolka oleju to prawdopodobnie oznaka zużytych panewek i braki ciśnienia oleju.
Jeśli nie uda mi się zdobyć oleju transformatorowego zastanawiam się nad użyciem zużytego mineralnego oleju silnikowego. Zastanawiam się tylko nad szkodami jakie może wyrządzić ten olej. Zużyty olej silnikowy zawiera mnóstwo mikroskopijnych cząstek metalu. Zdecydowanie odradzam.
Pamiętaj, że jeżdżenie wolne to nie na najwyższym biegu i duszenie, silnik ma grać wesoło. Prędkość jest potrzebna do chłodzenia cylindra. Tym razem trzeba było wlać olej najdroższy (najlepszy), grzanie dwusuwu na dotarciu jest czymś normalnym. Kolor świec masz dobry, tak sobie myślę, czy przypadkiem nie ciągnie ze skrzyni biegów oleju, przez zużyte...
Woda w oleju to rysy na tłokach, zużyte stare uszczelniacze olejowe, uszczelniacze wodne i podkładki dociskowe białe. Ale w tym nie pomogę, trzeba wymienić. Spróbujmy znaleźć ciśnienie. Zawór chemii czy nie puszcza, tzn jeśli pociągnąć za króciec wężyka ustami to jest szczelny
A czy mogę zalac przekładniowy np 75W90 półsyntetyk albo syntetyk? Orginalne oleje Kranzla nawet są przekładniowe... Skoro robisz to na gwarancji to lej zgodnie z instrukcją. Jak wlejesz inny to gdy coś Ci się posypie ryzykujesz odmowę producenta w związku z niewłaściwą obsługą. Silnikowy będzie droższy, ale nie wlewasz 100l a dodatkowo będzie trwalszy,...
Jedz do serwisu zajmującego się naprawami automatów. Edek z garażu nie ogarnie tego tak łatwo. Przyczyn może być wiele. Od złego oleju po zużyte elementy. Diagnostyka komputerowa skrzyni też coś pewnie wykaże o co mniej więcej chodzi.
Czego może to być przyczyna? Niskiej temperatury, zużytego oleju w silniku, złej jakości paliwa, nieszczelności wydechu...
Może to być zablokowany zawór ciśnienia Rozbierając zawór przelewowy pompy, gdyby tłoczek był zablokowany to powinien to zauważyć. zużyty olej Na zużytym oleju to zazwyczaj właśnie ciśnienie spada...
W tym silniku wlew oleju do silnika jest jego odmą. Jeśli pojawia się tam dym to oznacza przedmuch do komory korbowej. Czyli pierścionki, a nawet tuleje zużyte, czytaj remont silnika. Co do oleju na sprzęgle, to olej może pojawić się z obydwu miejsc. Dla określenia pomaga kolor jak i zapach oleju jaki tam jest, czasem gołym okiem widać skąd kapie, np...
Witaj Przyczyną "kopcenia" kosiarki są spalane pozostałości oleju w silniku (nie wiem jak doszło do zalania olejem), chyba że jest on mechanicznie uszkodzony (pęknięty blok, porysowany cykinder, zużyte pierścienie itp.) i olej stale dostaje się do kosiarki. Może być również za wysoki poziom oleju. Poziom oleju możesz sprawdzić na bagnecie (ślad oleju...
Jeden litr na 3000 km. nie jest tragedią, koszt wymiany w stosunku do kosztu zużytego oleju niewspółmierny. Ja bym to zostawił.
Jakość tych silników ma wiele do życzenia gdyż wirnik silnika jest osadzony na samosmarnych tulejkach.Zapas oleju smarnego jest umiejscowiony w nasyconą podkładkę filcową przylegającą do tukejki.Gdy zawartość oleju zostaje zużyta w okresie exploatacji wentylatora następuje powolne przycieranie się wirnika silnika a co za tym idzie spadek obrotów aż...
a bierze ci olej??? bo z twjego opisu widać że brązowy nagar moe sie tworzyć z oleju- czyli zużyte pierścienie lub coś z uszczelka pod głowicą. Bo jeżeli czyścisz z nagaru i samochód pali to szukaj przyczyny powstawania nagaru. Pozdrawiam
Dla mnie to jest też trochę naciągane. Toż olej rzepakowy dłużej postoi i jeszcze go zeżreć można. Ciekawe, jak te oceany "zużytych" olejów mają się do modnej ekologii.
Wyszukaj sobie firmę skupującą zużyty olej. Jeśli masz tego dużo to nawet przyjadą po to. ale ja nie mówię tu o zużytym oleju tylko o normalnym czystym aczkolwiek starym oleju napędowym czyli praktycznie to samo co olej opałowy.
Błąd wskazuje na problem ze zmiennymi fazami rozrządu. Może wariator zużyty albo za niskie ciśnienie oleju, lub faktycznie zużyta elektryka (wtyczki nie łączą itp). Skąd zmiana obrotów i dlaczego inna jest reakcja na "luz" inna na redukcję biegu - trudno powiedzieć.
W pierwszej kolejności najlepiej podpiąć pod tester i powinieneś otrzymać odpowiedź co spowodowało że złapał tryb awaryjny. Ale plucie olejem przez intercooler to chyba tylko turbina. Nie inaczej - zużyte łożyskowanie i uszczelnienia wirnika turbosprężarki
Co do podejrzeń do uszczelnień zaworowych czy w przypadku ich uszkodzenia nie powinno pojawić się poranne dymienie po zapaleniu (u mnie nie dymi ) oraz ciśnienie na zimnym wzrosło by do góry (samochód stał ok 12h) ponieważ olej ścieknie do cylindra i uszczelni pierścienie. Próbę olejową wykonam w weekend. Czy mógłby się ktoś odnieść do wyników pomiarów...
Na wyjściu nie jest olej tylko jego opary przegrzanego oleju, ponieważ zużyty kompresor pluje nim , żeby to doprowadzić ro stanu użytkowego przekroczy wartość całego kompresora.
Nafta na tłoki na dobe Do herbaty sobie dolej tej nafty. o do Oleju że naprawa 400zl albo 1500 co się nie opłaca. Więc zezłomuj auto i będziesz miał problem z głowy. I jeszcze parę złotych dotaniesz. Nie ma żadnych cudownych chemicznych specyfików, które w trwały sposób zlikwidują zużycie oleju przez zużyty silnik. Pozostaje dolewać oleju i tyle.
na 100% uzyskasz więcej energii (cieplnej) spalając tego diesela co masz zamiar wlać do silnika... czyli piec na olej - dodatkowo zejściem z ceną w dół będzie wykorzystanie oleju opałowego na pół wymieszanego (co najmniej) ze zużytym olejem silnikowym a tego jest masa za pół darmo. pzdr.
kiedy był zmieniany olej w skrzyni ?? wygląda mi to na typowy objaw zużytego oleju, przy zmianie wymienia się również filtr oleju bodajże co 60 000 km
zużytym olejem zużytym sprzęcie zużytym roztworem
volvo silnika odblokowanie polsat tip41c tip42c
Kompatybilność laserów SF-P101N i EP-C101 w urządzeniach audio Bezpiecznik radia Skoda Octavia 2 2007 - lokalizacja i opis