Witam Taki sam objaw miał znajomy Audi B4 1.9 TD pomogła wymiana panewek na wałku napędzającym pompe waku i pompe oleju
Witam czujnik ten jest zespolony z czujnikiem poziomu oleju czyli wkrecony jest w miske olejowa kostka 3 piny (cyfrowy przesyl danych)
odłacz na chwilkę akumulator powinien bład się wykasować od czujnika tester raczej nie radzi sobie z tym już nie raz to miałem KTS nic nie pokazał czujnik dobry a kontrolka pali się tylko odłaczenie akumulatora i wraca do normy.
Sprawdź, czy ta "maź" nie zamarzła w odmie. Jeśli zamarzła, to silnik będzie "wydalał" olej przez uszczelniacze silnika, a nawet przez "wejście" szabelki do pomiaru poziomu oleju w silniku. W wyniku tego możesz odnosić wrażenie nadmiernego spalania oleju.
A stan oleju jaki jest.
To nie jest rysa lecz rowek powstały od uszczelniacza (Simmeringa). Trochę to dziwne że regenerując sprzęgło nie wymieniono szyjki. Na zdjęciu widzę że konwerter nie jest malowany (znane mi profesjonalne zakłady malują na "swój" kolor oraz cechują swoim numerem porządkowym). Wyjmij uszczelniacz i sprawdź panewkę szyjki konwertera (za uszczelniaczem)...
No ja mam podobny przyrząd, tylko samoróbkę. Da się to zrobić samemu, ale trzeba się nagimnastykować, no i dłużej schodzi. Ale np. w silnikach bmw nie daję rady sam, za mało miejsca żeby precyzyjnie założyć zamek. Wiesz, wyjąć zawszę dasz radę, przytrzymasz dźwignię ramieniem, zamki rozchylisz śrubokrętem i wyjmiesz magnesem, albo same wyskoczą i masz...
Temat rozwiązany, winna odma. Nie wyskakuję już błąd ciśnienia oleju. Jedynie co jakiś czas falują obroty, ale to już w zakresie 1000-800. Będę walczył dalej lecz już bez irytującej kontrolki ciśnienia oleju.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
To uszczelniacz skrzyni. Lepiej się spiesz bo nie masz czujników oleju w skrzyni i nie wiadomo ile go tam zostało.
Wymiana oleju pomogła
Tylko jeden przewód idzie z czujnika do licznika - sygnał o poziomie oleju i jego temperaturze. Zielona wtyczka pin 15 licznika jest połączona z pinem 3 wtyczki czujnika, Pin 1 wtyczki czujnika to plus po stacyjce, pin 2 to masa, 3 to sygnał. W załączniku opis pinów który to 1 a który 2 i 3 gdyby Ci się nie chciało szukać. Dziękuje koledze UCY 7400...
Czujnik poziomu oleju.
Witam Zgadzam sie z poprzednikiem w misce sa dwa korki,maly spustowy i duzy przelewowy.Jezeli chcesz tylko dodac lub uzupelnic to musisz rozgrzac samochod do okolo 40 stopni wejsc do auta wcisnac hamulec i przelozyc dwignie na D.Druga osoba musi odkrecic korek przelewowy jezeli nie pojawi sie olej jest go za malo,trzeba go dolac najlepiej jakas strzykawka(specjalana...
Uszczelka pod wlewem do wymiany
Witam. Mam problem z ciśnieniem oleju na rozgrzanym silniku Audi A6 2.0 TDI CGLC Proszę o pomoc.
mam taki sam silnik na bank są to zaślepki z tyłu głowic, miałem to samo w mojej audi, wymieniłem wkleiłem na sylikon i objawy zniknęły
Zmierz ciśnienie oleju manometrem.
Dobrze Ci kolega podpowiada. Może tak być, że goni pod izolacją od czujnika map albo ciśnienia oleju.
No tak chłodnica oleju.
A czy jest w tym modelu czujnik poziomu oleju?
Ale dlaczego sadzicie, że to kompresja/pierścienie? Przecież odpalałby ciężko. To auto nie ma nawet 300 tys. nalotu. Płynu nie ubywa ani trochę. Oleju też.
To ciebie naciagneli... Jedyna prosta opcja to zdjecie kolektora wydechowego i podejrzenie trzonkow zaworow. Jak nie ma jeszcze problemow z silnikiem to bym to teraz olal. Na 100% turbina nie ma luzu ? Jakby byla regenerowana to by w dolocie nie bylo oleju....
Ciśnienie oleju powinieneś mieć 2bar-y przy 2000obr/min. I taka informacja ode mnie, żebyś przed pomiarem nagrzał silnik do min. 90*C i dopiero wykonał pomiar ciśnienia. Jeśli będzie ok (napisałem), to w ów czas wymień czujnik i będzie ok.
Na dzień dobry zmierz ciśnienie oleju manometrem ,później dalsze kroki.
Jest świeżo po wymianie wszystkich filtrów i oleju.
Jedno i drugie. Zaczynasz o najtańszego czyli wymiennika ciepła.
To jest zawór klapy chłodnicy spalin.
Dobrze widzę, że on siedzi przy pompie oleju ?
Witam. W odpowiedzi mogę się podzielić pewną wiedzą posiadam taki samochód i też z instalacją LPGjak kolega i staram się zbierać informację o pojeździe który posiadam. Lubię grzebać przy samochodach i przy swoim dzięki Bogu spełniam swoje zainteresowanie mam też kolegów mechaników którzy mi pomagają mi. Zacznijmy od samego oleju który oprócz nazwy ma...
to że turbina jest trochę mokra nie przesądza sprawy,problemem jest kurz którego na turbinie nie ma prawa być,sprawdź dokładnie obudowę filtra rurę łączącą obudowę z turbiną i dokładnie oczyść wszystko to na początek.
Zrób zdjęcie
17D
Ale myślałem.ze czujnik.zle pokazuje stan oleju A po dolaniu 2l było go za dużo i dlatego robiło takie ciśnienie i to wywalalo I chcesz powiedzieć że teraz już nie kopci i nie pobiera oleju?
dobrze sprawdzę to a jeszcze w którym miejscu jest czujnik temperatury i czujnik oleju
A6 C4 AEL miałem to samo. Wymień czujnik ciśnienia oleju - tylko jakiś dobry, bo chińczyka za 15 zł. będziesz mieniał co 100 km.
Wycieki oleju zewsząd ... Przejedź się 2,4 i 2,8 ;).
witam, mam pytanie: gdzie znajduje się czujnik temperatury oleju w AUDI A6 AFB o numerze 049 919 563B. Z góry dziękuję za odpowiedz
Skąd tam olej? Z turbiny czy z separatorów oleju?
wyjąć skrzynie i weryfikować co uszkodzone
Licznik nie wyświetla czasem błędu czujnika poziomu oleju??????
Sprawdź ciśnienie oleju.
Dolanie oleju zmniejsza objętość komory spalania więc oczywiste że ciśnienie wzrośnie. Taki pomiar się robi na wszystkich cylindrach i z jednakową dawką oleju.
Czy uporał sie Pan z tą włączająca sie kontrolka oleju?? Bo mam taki sam problem Pozdrawiam
proponuje jeszcze sprawdzić drożność przewodu powrotu oleju ,jeśli byłby zapchany to w turbinie narasta ciśnienie i wtedy będzie wysadzać nawet przez uszczelniacz pierścieniowy bo gdzieś pójść musi-turbina jest smarowana przez swobodny przepływ oleju
Uszczelka miski olejowej,lecz podejrzewam że olej leci uszczelnieniem wału korbowego. Zlokalizuj dokładnie ten wyciek .
Wszystko podpiolem jak było wcześniej. Dodano po 7 Zauważyłem że jak jest turbo i ta grucha to strasznie tam pluje olejem
Ciśnienie będę musiał zmierzyć ale ten od poziomu i temperatury też daje ciała ta na żółto kontrolka i zegary stoją w miejscu od temperatury. Można wyłączyć to w liczniku. Sprawdź czy zasilanie w kostce czujnika dochodzi (pin1 +12 V pin 2 masa) i pin 3 powinien mieć przejście do zielonej kostki licznika pin 15. Czekajcie, bo ja na żadnym schemacie...
Potrzebuję nr oznaczenia tego przewodu do kupna nowego 4A0121101A
G266 czujnik poziomu i temp.oleju . pin 3 czujnika - sterownik w zestawie wskazników T 32 / 25 color niebiesko/ czarny pin 2 masa pin 3 zasilanie 12 volt z bezpiecznika sb 4 kolory mogą sie nie zgadzać sprawdzisz zasilanie i mase i samo wyjdzie SB4 to bezpiecznik pole 4 z lewej strony tablicy przyzadów .
Witam serdecznie. Wpadł mi telefon do oleju (Samsung Galaxy A6). Wszystko działa nie licząc głównego głośnika działającego jak przez mgłę. Czy jest jakakolwiek szansa że wróci do normalnego działania, bądź czy jest jakiś sposób na oczyszczenie go (nie licząc serwisu)?? Pozdrawiam
Może to być bardziej zaawansowane, tablica ma przecież mikroprocesor . Prawdopodobnie kolega autor ma uszkodzony ten czujnik. Jesli poziom jest prawidłowy to po wymianie oleju raczej problem pozostanie. Otwarcie maski kasuje wskazania na moment bo auto myśli że dolałeś oleju :)
Poziom oleju? Uszkodzony czujnik? Niewłaściwy czujnik?
Witam Jaki Olej lejecie do Diesla? Czeka mnie wymiana oleju Audi A6 C6 3.0 TDI 225 KM. Standardowo leję Castrol Edge, ale słyszałe że lepiej się sprawdza Motul
Odrazu obejrzyj bak w środku czy nie masz oleju w ropie
Jak odkręcisz korek wlewu oleju i przyświecisz latarką, to widać zużycie krzywek na wałku rozrządu
Coś mi się wydaje, że w tym przypadku będzie szwankował zawór ciśnienia oleju tzw. bypass, jeśli przy 2000 RPM pokazuje 4 bary to jest to dwukrotnie za dużo, przy 2000 RPM powinien pokazywać 2 bary a przypuszczam, że się zacina - zwłaszcza w położeniu otwartym powodując zapalanie się kontrolki ciśnienia oleju.
Otworz maske silnika i szukaj urzadzen z napisem WEBASTO lub innych urzadzen wlaczonych w obieg ogrzewania . Moze to wyciek oleju lub plynu chlodniczego na rozgrzany kolektor wydechowy .
Jest koło filtra oleju. jak ją sprawdzić??
Na początek sprawdziłbym kostki połączeniowe w puszce plastikowej, w której siedzi sterownik z lewej strony na podszybiu, czy tam coś nie pogniło, wszystko wskazuje na brak ciągłości obwodu.
Dokładnie, chłodnica jest na powrocie, paliwo, które przejdzie przez pompę tandemową, pompowtryski, następnie całą głowicę ma temperaturę oleju. Inne rozwiązanie jest w A6 2,5TDI Allroad, tam do chłodzenia ropy jest wymiennik ciepła, elektryczna pompka obiegu cieczy i mała chłodniczka pod prawą lampą. W cherooke 2,5 CRD chłodnica paliwa jest tuż przed...
w 90% przypadków to sterownik skrzyni. koszt naprawy ok 1500zł z nowym olejem ale najpierw błędy
Co to jest "panewnica"?
Post był raportowany. Przeniosłem z: Radia samochodowe
Ja osobiście bym nie zalewał pełnym sysntetykiem :) Zostaw tak jak jest... Pozdro
Zaczął bym od wykręcenia czujnika oleju i wkręcenia manometru aby potwierdzić czy fizycznie jest lub nie ma ciśnienia oleju, jeśli jest to może być uszkodzony czujnik ciśnienia oleju lub instalacja elektryczna. Może być tak że falują obroty od zalania świec iskrowych olejem , brak odpowiedniej iskry.
Teraz od 3 tygodni jest okej stan oleju i raczej nie ubywało nigdy .nie dolewałem między wymianami.. auto to audi A6 C6 2008 rok
Do sprawdzenie ciśnienie oleju. Sprawdź na gorącym silniku, najlepiej wtedy po tym, jak Ci miga. Poprstu najprawidopodobniej masz za niskie ciśnienie oleju, jak zwiększysz obroty ciśnienie rośnie normalna rzecz. Zobczysz jakie będzie ciśnienie na biegu jałowym, gdy olej jest gorący. Pisząc "gdy wskazówka temp. dojdzie do ok 90 st." masz na myśli temp....
Coś za dużo tego oleju, skąd masz te dane? Zresztą jeśli nalejesz oleju tylko przedłużysz jej agonię.
błędów brak,skrzynia manualna. filtry wymienione,nie wiem czy rozrząd jest ustawiony dobrze,ale rano pali dobrze.jeżeli jest ktoś w stanie opisać jak sprawdzić ustawienie rozrządu to było by super. co do wartości przeplywki to jest ok.(logi) Walków rozrządu nie oglądałem ,czy zobaczę coś przez korek wlewu oleju?
Po zmianie, oleju, wyczyszczeniu smoka olejowego wszystko wróciło do porządku dziennego.
Co można wygrać za trafną diagnozę:?:
No przynajmniej potrzebna jest mega wielka strzykawka do oleju,ponieważ korek wlewowy jest od spodu skrzyni. A filterek też masz w planach wymienić?
Myślę że problem tkwi w słabym ciśnieniu oleju. Czyli sinik do roboty. Na upartego możesz zamienić czujnik ciśnienia oleju, choć wątpię w poprawę.
Proponuję zrobić IC kalibracje skrzyni biegów powinno pomóc jeśli nie. To nie czujnik był powodem blokowania skrzyni. Bądź czujnik został źle zamontowany. Pytanie czy nie ma wycieków oleju z silnika między skrzynia a silnikiem. Jak czujnik będzie zamoczony olejem też będzie błędami sypał.
Witam Masz kol. brak szczelności na przewodzie który zamontowałeś i pompa zaciąga powietrze zamiast oleju, sprawdź .Pozdrawiam
Dodam że mam lejace wtryski poziom oleju wzrósł. Weź kup regenerowane wtryski bo za chwilę nie będzie silnika!!!!!
problem rozwiązany. Po wymianie oleju auto jezdzi
dziękuje za odpowiedzi.. Podejrzewam że to jeden z kanałów olejowych został przytkany i dlatego ponieważ po remoncie zrobiłem ok.. 5000km o było ok dopiero potem się zaczęły kłopoty. Być może podczas składania dostał się mały paproch który blokuje dopływ oleju. pozdrawiam...
Typ skrzyni to 6HP 19 ZF.
Witam. Proszę Was o pomoc. Moje audi A6 1.9TDI nagle zaczęło kopcić siwym dymem. do tego bardzo straciło na mocy. Bardzo dużo pobiera oleju i w rura wydechowa mokra jest od oleju. Co to może być?
2.6 do 3.0 L albo 3.5 L. Jeżeli to automat. Było kilka rodzajów skrzyń jakby co.
ładowanie to ja mam na desce zawsze jest okolo 14 v to jest a6 tu temp oleju i i ładowanie są na tablicy ale który to może być kabel? która złączka?
Przy silniku
po odkreceniu wlewu oleju ustaje czy nie?
Kuźwa, auto za set tysięcy, bańka oleju z filtrem dwie stówy. Zamykam.
Sprawdź poziom oleju w skrzyni i filtr
Napinacz do wymiany, oprócz oleju tam jest jeszcze gaz pod ciśnieniem. Śruby głowicy mają taki element sprężysty, że tak to nazwę Uszczelka głowicy w silniku benzynowym nie ma stopniowanej grubości
Zanim miałem launcha x431 to zmieniałem kodowanie VAG-iem. Robiłem to u Rodziców w A4 z 1997r 1.9 TDI AFN. Robiłem to bo padły zegary i kupiłem z anglika, zmieniałem kodowanie bo chciałem aby były wyświetlane kilometry a nie mile. Zegary były z a6 z dodatkowymi zegarami (ładowanie i temp oleju). Kodowanie poszło za pierwszym razem, nie musiałem wpisywać...
Może wymienić świece i dwie cewki ? To nie pomoże na brak ciśnienia w cylindrach. Zakładając, że nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą, to objaw wskazuje na nieszczelne zawory lub zapieczone pierścienie. Możliwe, że pomoże płukanka silnika. Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania dolewając troszkę oleju do cylindrów.
A jakaś diagnostykę kolega zrobił, planuje zrobić... Niestety "szklane kule" nic w tym konkretnym temacie nie chcą pokazać... Podstawowa sprawa sprawdź błędy. Jak nie wiesz jak to podjedź i za 5 dyszek Ci zrobią...
Był u mnie 2,7tdi a6 4f , kopcił jakby dostał rozbiega . Upuczczenie oleju i 50km po autobanie załatwiło problem . Spuść olej , co ci szkodzi ?
http://obrazki.elektroda.pl/4221939600_1... [/img]
Nie.
witam Czy ktoś robił pomiary czujnika poziomu oleju w A6 1,8T - chodzi o to czy na pewno jest uszkodzony czy może okablowanie fiksuje. czujnik HELLA 6PR 008 079-041. Wywala SENSOR - mało komfortowa informacja na liczniku. Poziom oleju na pewno ok - sprawdzam bagnetem. Brak wycieków. Dlatego mam na celowniku ten czujnik.
Vvti i bańkę oleju w bagażniku
Witam, ile litrów oleju wchodzi do skrzyni Audi A6 C7 2011 rok 3.0tdi 245 KM Quattro S-tronic? Pozdrawiam
Powodem zrywania paska był wyciek oleju z uszczelniacza wału ( po uszczelnieniu na razie spokój)
Kontakt na privie
Awaria świec albo: sprawdź poziom oleju w silniku, nie wiem jak w A3 ale w A6 tak właśnie komunikowany jest jego za niski stan Bzdury wypisujesz. A6 C4 2,5 TDI za niski poziom oleju powoduje miganie kontrolki świec żarowych. Nie wiesz to się nie wypowiadaj.
sprinter oleju oleju kontrolka oleju oleju voyager kontrolka oleju oleju scania
rozrząd citroen picasso mercedes schemat dmuchawa zawias lodówka whirlpool
mikrokomputer cobra1 wiertarka celma wirnik
Funbox 3.0 - Zwiększenie liczby kanałów 5GHz Ilość oleju w silnikach traktorków Partner i samochodów