Dokąd idą oba przewody z czujnika? Do komputera silnika. Dodano po 19 W BSI jest błąd B1825 84 B1825 84Usterka alarmu poziomu oleju : Poziom zbyt niski https://obrazki.elektroda.pl/4213100400_...
Z tego co pamiętam to jest jak w VW pod filtrem oleju, i przepływa przez niego płyn chłodniczy.
Jak to gdzie ? W misce. Są trzy opcje wkręcony z góry w blok pod miską od dołu z boku miski z tyłu z prawej
(at)majster129 Tak to wszystko u mnie wygląda, co do online to daj znać na PW czy gdzieś abyśmy się zgadali, ja głównie po 15:00 jestem dostępny. Różnica między teleładowaniem a telekodowaniem jest mniej-więcej taka jak między piciem w Szczawnicy a szczaniem w piwnicy- prawie to samo, a jednak inne. :) Szukaj tu: 1. https://obrazki.elektroda.pl/3530016200_...
Jeżeli zruszyłeś tuleje załóż nowe uszczelki pod tuleje żeby Ci wody nie pchało do oleju.
Kolega jeździ na gazie?
1,5 bara na ciepłym i na wolnych obrotach to niezły wynik jest czujnik zdechł, powinien od 0.5 bara gasić kontrolkę (czujniki ciśnienia oleju często umierają, wymieniałem już kilka w swoich autach) https://allegro.pl/oferta/nowy-czujnik-c...
Poszukuję schematu wycinka instalacji elektrycznej odpowiedzialnej za pomiar poziomu oleju. Citroen Berlingo 1,9 2004rok silnik DW8 Wskaźnik pokazuje uszkodzenie czujnika. Podmieniałem na inny egzemplarz i to samo. Jaki to typ czujnika? (rezystancyjny?). Do którego modułu idą od niego przewody?
Kompresja nie ma nic wspólnego z braniem oleju!!!
Radze jak poprzednicy zmierzyć ciśnienie oleju .Główną przyczyną spadku ciśnienia w układzie smarowania jest zużycie czopów głównych na wale silnika,spory wydatek lepiej kupić cały silnik raczej jest to nie do naprawienia w tym modelu brak zestawów naprawczych. Proszę jeszcze zastosować inny filtr oleju. Dodano po 11 Jeszcze miałem podobny przypadek...
Witam, uprzejmie informuje :) nie jestem znawcą, ale to chyba będzie ten drugi czujnik wskazujący na zbyt niski poziom oleju.
Nie przypominam sobie by tam był wymiennik paliwo/płyn. Być może olej. Ale nie że od razu uszczelka, bo może być i chłodnica oleju.
Nie ma chłodnicy oleju.
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
Prawdopodobnież pod głowicy. Tylko jakie to ma znaczenie skoro autor się pyta to i tak tego nie naprawi.
Jedynie co można samemu sprawdzić, to czy nie ma wycieku oleju ze skrzyni. :cry:
Witam, dziękuję za pomoc, usterkę zlikwidowała wymiana uszkodzonego czujnika + dodatkowa izolacja wtyczki i przewodu. Problemy były 2, zwarcie przez fabryczną metalizowaną matę + uszkodzony mechanicznie czujnik ciśnienia oleju.
Witam mam taki sam problem z tym silnikiem i w przyszłym tygodniu będę się za to zabierał. Czy udało się rozwiązać problem? U mnie narastało to powoli i wydajemy się ze silnik tracił moc regularnie, rok temu była wymieniana uszczelka pod głowica i kompletny rozrząd, zaczęło tez wywalać komunikat o niskim ciśnieniu oleju
To normalne przy nieszczelnym korku. Ewentualnie odme sprawdź
Na 3 cylindrze kompresja rozumiem jest 10? Oleju ile dolewasz między wymianami?
Zostaw ten czujnik oleju, to błąd "programowy".
Każda pompa owy posiada. Sprawdź co znajdziesz w filtrze oleju.
Witam. Manometr podpiąć i obserwować. Przy wytartych panewkach cały czas ciśnienie będzie mniejsze niż zaleca producent. Podobnego przypadka miałem w starym oplu zawieszał się zawór w pompie oleju. Tam ciśnienie było w normie ale co jakiś czas był skok do zera. Tym powodem własnie był ten nieszczęsny zawór. Pozdrawiam.
Zmierz i obserwuj ciśnienie oleju.
Hmm, tylko że nie ma żadnego złącza w filtrze oleju.
Cześć. Citroen C3 z 2008r. 1,6Diesel 90KM. Dotychczas pracował na oleju OLEJ CASTROL MAGNATEC B4 DIESEL 10W40. Czy to prawidłowy wybór? Szukałem jaką specyfikację powinien mieć olej do tego samochodu i w kilku miejscach znalazłem różne informacje. Silnik nie bierze oleju.
Nic trudnego. Jak na załączonym obrazku. http://obrazki.elektroda.pl/6562128400_1... Odkręcasz filtr oleju a następnie szpilkę oznaczoną nr 24 Jeśli wyciek dotyczy tylko płynu chłodniczego to awaryjnie można obejść wymiennik łącząc ze sobą przewody wodne kawałkiem wygiętej rurki. ;)
korek oleju i miarka zakrecona prawidlowo?
Zaświeci się jak będzie zbyt niskie ciśnienie oleju.
Sory, odpowietrznik jest wyżej, to jest zaślepka. Sprawdz odpowietrznik czy jest drożny i poziom oleju.
Zamykam temat. Tak po prostu.
Nie jestem mechanikiem wiec nie przywiazuje uwagi do wszystkiego co zauwazylem i co mi opowiedzial mechanik. Przypomnialem sobie ze raz tez pokazalo wypadanie zaplonu na trzecim cylindrze, wiec to roznica w sformulowaniu albo drugi albo trzeci. Wcześniej zdecydowanie mówiłeś tylko o cyl.2 , nie wspomne że była jeszcze mowa kilku błędach "mniej istotnych"....
Stan oleju ma być między strzałkami - dolna min. , górna max. Najbezpieczniej pilnuj by było 3/4 na bagnecie.
DPF-a auto ma? Jaki stan oleju?
Olej w zbiorniku wyrównawczym, może to być od chłodnicy oleju? Gdzie mogę znaleźć tą chłodnicę oleju? Citroen C3 1, 2005 rok, 1.4 benzyna, 54 kW.
[quote="merc010"]Ciśnienia nie mierzyłem[/quoteTo To zmierz i pochwal się wartością ciśnienia i stanem lampki ciśnienia oleju.
Daj fotkę , sugeruje lampke poziomu oleju
A tylko bagnetem można sprawdzić poziom oleju ?
Proszę sprawdzić poziom i jakość oleju.
Olej w zbiorniczku wyrównawczym może świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą lub wymiennika ciepła olej -płyn przy filtrze oleju.
Sprawdź poziom oleju w silniku.
Taki test ma mi pokazać czy turbo nie pluje olejem. A jak sprawdzić czy nie bierze oleju pierścieniami ?
Witam, Co może być? Na odcinkach powyżej 100 km ubytek oleju mam 1litr , nie ma żadnego wycieku . Co może być przyczyną tak dużego ubytku oleju.
Raczej z czujnikiem poziomu oleju - z lepkością żadnej.
Jeśli chcesz to wystarczy chyba 5 a nie 4 śruby.
sprawdz jeszcze chłodnicę oleju
temat został rozwiązany niestety jednak przy rezystorze nie było żadnej kostki. jakiś mechaniczny świr podpiął klimę pod czujnik oleju!!!!!!!
Podłącz manometr to się dowiesz. Ogólnie wszystko poniżej jednego bara na wolnych i gorącym ,nie wróży nic dobrego.
To płyn LDS, na pewno musisz wymieniać ? Przydatne linki https://www.youtube.com/watch?v=OPo1mGA6... http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtop...
Posprawdzajcie poziom oleju. Silnik z czasem olejo żerny się zrobi i jak będzie go za mało to nie napompuje koła rozrządu i nic z gazowania. Miałem taki przypadek ze przyjechali a szabelka nie lizała oleju.
częstym objawem każdej automatycznej skrzyni biegów taki jak Pan opisał jest zabrudzony filtr oleju.
Nie trzeba.
Zmień mechanika. Skoro ubywa płynu a nie olej to jak może być uszkodzona turbo sprężarka. Ona jest chłodzona i smarowana tylko olejem.
Wyglada na to, ze tylko wskazniki bo ja sie zaciągnie ręczny to zapala się kontrolka oleju...
Od strony lewego kola. Latwiej wlac przez odpowierznik na wierzchu skrzyni.
Jak to sie stalo nagle czy np. po wymianie plynu chlodniczego ? Moze byc zapowietrzony uklad lub padl termostat. Uszczelka tez mogla pasc i nie zawsze jest woda oleju .
Ciśnienie oleju sprawdzone?
Pierwsze co trzeba zrobić to wykręcić świece i sprawdzić czy którąś nie zalewa paliwo, następnie sprawdzić ciśnienie na cylindrach(kompresję). Co do wycieku to został źle zdiagnozowany i usunięty.
ten bagnet nie dość że jest pod kątem wsadzany To jakiś problem? przy czystym oleju jak go wyciągam to za każdym razem pokazuje inny poziom oleju, olej na bagnecie jest lekko rozmazany Opowiedz DOKŁADNIE jak sprawdzasz poziom oleju.
Bardzo dobrze opisałeś problem "Davitt87 ". Jak go rozwiązałeś? W moim c4 z 2008r z przebiegiem 200 tys. km mam dokładnie to samo. Ciśnienie oleju na biegu jałowym wynosi 0,6 bar. Na rozgrzanym silniku co chwile wyskakuje na wolnych obrotach drażniący komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Wymiana filtra oleju, czyszczenie smoka i miski olejowej oraz...
Hm, jaki symbol ma ta kontrolka, jak namalowana bateria z + i - to ładowanie, jak coś w stylu lampy alladyna to smarowanie (ciśnienie oleju).
Witam czy zna ktoś procedurę kasowanie inspekcji oleju w citroen c5 III 2009r ? Mówisz i masz.
Podstawowa sprawa to wykonanie kompletnej diagnostyki układu Jesli wyswietla gearbox fault to znaczy że jest jakiś bład. Buczenie może byc spowodowane małą iloscia oleju w układzie serwa lub uszkodzony czujnik cisnienia badz sama pompa jest uszkodzona. Jesli satn oleju bedzie niski koniecznie sprawdzić miejsce ubytku oleju
Czujnik ciś . oleju do sprawdzenia.
mozliwe, ze tak jest.Moglem nie zrozumiec. Nadal nie wiem jak okreslic problem ze znikajacym olejem, czy mozliwe jest aby turbina po regeneracji powodowala tak duze ubytki oleju?
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
Hydrauliczne pompy wspomagania pracują cały czas. Są smarowane i chłodzone olejem , który tłoczą.
Nic sie nie ustawia zakladasz i ma dzialac :-)
Właśnie to jest to kolego że również wyczuwalny jest zapach spalin, nie za każdym razem ale jednak jak się pojawią to śmierdzi jakby spaliny szły bezpośrednio do wnętrza samochodu i to było główna przyczyna podniesienia maski i rozpoczęciem zabawy pod maską zalana olejem oraz ropą...
Total Ineo ECS 5W30 i wymiana co 12-15 tyś km i będzie git.
Ja proponowałbym sprawdzić głowicę a dokładnie prowadnice zaworowe i uszczelniacze, bo prawdopodobnie tutaj leży przyczyna kopcenia na niebiesko po odpaleniu i brania oleju.
Przewód g na obrazku to połączenie zbiornik nadkole pompa wspomagania. Ten Dolny to właśnie chłodnica płynu
Witam, W Xsarze nie wskaznika cisnienia oleju i nie jest to zadna awaria. Jest to wskaznik poziomu oleju, ktory moze byc mierzony tylko przed uruchomieniem silnika i dlatego jest wylaczany zaraz po jego uruchomieniu. Zanim zaczniesz zadawac tego rodzaju pytania, przeczytaj instrukcje obslugi samochodu. Pozdrawiam, Georges
Według danych to 575
Zapisać błędy ,skasować, pojeździć.Potem zająć się tym co wróci.Te skrzynie są awaryjne.Wiem że są zestawy naprawcze zaworów.Podobno pomaga w większości przypadków.Do tego kontrola oleju plus parametry.
Chyba nie wiemy, czy chodzi o silnik 16V? Nie wiemy też w jaki sposób głowicę adoptowano (może bez żadnego przeglądu/naprawy)? Proponuję aby autor postu napisał nam coś więcej. Czy głowica była naprawiana i w jakim zakresie. Czy były sprawdzane korbowody. czy było coś sprawdzane po zauważeniu zwiększonego zużycia oleju.
Jakie filtry doradzacie kupić: PURFLUX, FILtron, MANN, BOSCH. Oczywiście chodzi o powietrza, oleju i paliwa.
wygląda na problem z elektrozaworami modulacji ciśnienia i konwertera problem znany, dodatkowo warto wgrać do sterownika skrzyni nowy soft korekcyjny warto przede wszystkim wykluczyć uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju
Sa zestawy do naprawy turba z tego co pamietam koszt 40 euro ale ze wzgledu na obroty i brak mozliwosci wywazenia sam tego nie robilem. Wyczysc wszystko i sprawdz skad cieknie moze z podkladki zasilania lub splywu oleju.
napięcia się na wtyczce pokazują przy włączonym zapłonie ale nie wiem jak z masą które piny powinny podawać masę. A co od sprawdzenia zasilania czujnika temperatury to chodzi o czujnik płynu chłodzącego czy oleju??
Naprawdę niezłe auto, świetny silnik i super wyposażenie z blachą w ocynku, części w normalnych cenach więc jeśli nie ma wad to po prostu brać. Moja cytryna z przebiegiem 370 tyś nie bierze oleju.
chciałem zaznaczyć że to profesjonalny zakład z bardzo dobrą opinią. Chcą sprawdzić wtryski ale to kolejny koszt a wtryski są regenerowane i także kupiłem kilka krotnie od nich wtryski do innych wanów i nie było problemu także jeżeli jest ktoś wstanie pomóc to poproszę z góry dziękuję. To kolejny koszt? A co działo się przez te 1500zł? To dużo wyższe...
Podłącz skaner pod gniazdo OBD i odczytaj z komputera skrzyni biegów jaki jest kod usterki że skrzynia pracuje w trybie awaryjnym. Naprawa tych skrzyń nie jest droga. Ps. ....... olej z filtrem był wymieniany w ASO 50tyś km wcześniej ...... filtr jest zabudowany w skrzyni biegów, aby wykonać tą czynność należy skrzynię wymontować z pojazdu, "rozpołowić"...
Kolego, ja naprawdę czytam uważnie twój post i wiem o co pytasz:) Otóż nie, tak jak wyżej pisałem ta kontrolka zapala się tylko w przypadkach awaryjnych. Informacja o ciśnieniu oleju jest przekazywana ze skrzynki na silniku poprzez siec VAN CAR1 do BSI i tylko ono wie co tam się naprawdę dzieje. BSI przesyła do tablicy wskaźników, przez sieć VAN COMFORT,...
Witam wszystkich. Wymieniłem silnik w Citroenie DS3 benzynka, ponieważ brał olej i strasznie kopcił, dodam od razu że silnik był bardzo wypucowany w środku, bardzo czysty, nie wiem jak długo stał. Ale jak silnik osiągnął swoją temperaturę, przy ruszaniu z jedynki zaczyna kopcić na biało. Dodam również, że nie czuć żeby to był spalany olej, mechanik...
Turbina to nie wszystko, a gdzie smarowanie, chłodnica oleju, poza tym układ korbowo-tłokowy musi to wytrzymać
mała zmianka ;-) procedura sprawdzania stanu oleju również jest skomplikowana dla zwykłego użytkownika żeby nie narobił bałaganu...
Filtr oleju filtron?
znalazłem coś takiego w książce Sam naprawiam Xsara: http://obrazki.elektroda.pl/6890488900_1... dobrze wnioskuję, że jest to czujnik ciśnienia oleju??
Nic nie robiłam, bo mechanik mi powiedział, że uzupełnienie oleju to błaha sprawa, dopiero od kilku dni zaczął mi szarpać itp
Płynu ani oleju nie ubywa?
przedmuch i smarowanie nie pomogło, rocznik 2003. Dodano po 10 zauważyłem sporą powtarzalność. praktycznie zawsze dzieje się to po podjeżdzie gdy temp skacze do 95, potem zjazd spadek temp do 70 stp i dalej już wiadomo co i jak. wczoraj zrobiłem 400km bez awarii. nie zauważyłem oleju w płynie ani płynu w oleju. jak to najlepiej sprawdzić? zaglądałem...
Przy tym silniku stosowany jest filtr "puszkowy" i to on wyposażony jest w ten zawór, gdy stosowany jest wkład filtra to zawór obejściowy umieszczony byłby w podstawie filtra. A czemu olej wyrzuciło przez miarkę??? Jakby było nadciśnienie w skrzyni korbowej to myślę że nie miałoby to wpływu na ciśnienie oleju. Przy przedmuchu do cylindra dostawałby...
Niestety ale wszystko się posypało - trzeba było wymienic kompletny rozrząd z pompą wody, zdjąć głowice i cały osprzęt, który jest przypisany do głowicy wymienic na nowy. Zakres prac, który był wykonany to: Regeneracja głowicy, wymiana uszczelki podgłowicą, wymiana uszcelek kolektorów, wymiana dżwigienek zaworowych, wszystkie płyny łącznie z olejem....
trzeba skęcic kolami mocno w lewo, jak zajrzysz za lewym kołem jest widoczny na skrzyni biegów korek do nalewania - najlepiej miec taką duża strzykawę do nalewania oleju- olek mozna troche podgrzac na kaloryferze bedzie rzadszy i łatwiej bedzie nalewac , spust oleju tez jest widoczny od spodu skrzyni begów
Mam spore doświadczenie z tym silnikiem i chętnie pomogę. Zużycie oleju wbrew pozorom nie jest największym problemem.
Blokowane jest koło zamachowe nad filtrem oleju. Według procedury filtr oleju do wyciągnięcia.
oil co to znaczy Olej
Filtr paliwa założony nowy ok 1500km temu przy wymianie oleju. Kupiony purfluxa .
Dziękuję za odpowiedź.
citroen oleju citroen temperatura oleju poziom oleju citroen
szyby peugeot miernik uszkodzony pomiar rezystancji bezawaryjna pralka wymienne łożyska
wiązka pedału przyspieszenia prexer instrukcja
Programowanie modułu zmywarki Beko DSFS 6831X: krok po kroku Mikrofalówka spala naczynia po 4 minutach grzania