Lepszym rozwiązaniem według mnie to ściągać olej do sprężarki po odzysku. A najlepiej robić to w cyklu automatycznym. Oczywiście jak zrobisz to manualnie to też będzie działać. Jak masz gdzieś w okolicy firmę chłodniczą to się normalnie u nich zapytaj czy nie mają zbędnych starych (używanych ) podzespołów. Wiem z doświadczenia jak jest u nas przez lata...
Witam. Taki wyciek powstaje przez złe odpowietrzenie skrzyni korbowej. Sprawdż czystość siatki odmy pod korkiem wlewu oleju oraz zwróć uwagę na stan uszczelki korka.Uszczelka ma uszczelniać powierzchnie styku odmy i pokrywy przedniej ale musi zostawić szczelinę między odmą a pokrywką korka.
Sprężarka 0,15l olej sprężarkowy, Pompa wtryskowa ok 0,1l olej silnikowy CB lub wyższy.
Tak. Można użyć dowolny olej samochodowy mineralny SAE 40. Ok. 300 ml. W korku wlewu powinna być miarka - listewka z podziałką.
Nie jest łatwo wymienić olej w takiej sprężarce ,ale wiele razy to robiłem stosując pewien patent. W tłoczenie sprężarki wlutowuję rurkę miedziana ok 10cm,do rurki wkładam kapilarę o średnicy zewnętrznej 2,5-3mm taka aby weszła z luzem w wał napędowy sprężarki ,a następnie od góry wlutowuje zaworek serwisowy. Wał sprężarki jest nawiercony skosem (pełni...
Cześć musisz zdemontować sprężarkę w sprężarce jest śruba 6 w korpusie sprężarki odkręcić i zlać cały olej do miarki i zaglądasz do specyfikacji samochodu lub jest napisane na sprężarce ile oleju zawiera sprężarka.
Jedna wymiana oleju nie wystarczy. Zlać ile można stroną niskiego ciśnienia. Potem próżnia samej sprężarki i solidne jej wygrzewanie. Tak samo z całą jednostką zewnętrzną. Próżnia z 48h i w ciepłym miejscu. Jakby mi zależało na sprzęcie to bym w sprężarce wstawił zawór serwisowy AV do zlewania i wymianie oleju.
Silnik miał w opcji tylko i wyłącznie czujnik przegrzania więc wątpię żebyś go miał. Sprawdź ciśnienie oleju temperatura sprężarki i wylotu tam są czujniki to będzie kluczowe.
Żeby wymienić olej, trzeba fizycznie wymontować sprężarkę z auta. Sprężarkę zalewa się odpowiednią ilością oleju, zależną od typu sprężarki. Żeby wymontować sprężarkę, trzeba opróżnić układ klimatyzacji, odkręcenie korka wlewu oleju na sprężarce wiąże się z rozszczelnieniem układu/ucieczką szkodliwego czynnika. Naprawę niesprawnej klimy nie zaczyna...
Musisz zewrzeć przewód brązowy z tym wolnym pinem i sprężarka powinna ruszyć. W lodówce był tam wpięty termostat którego już nie ma i by nie przegrzać i nie zatrzeć sprężarki musisz zastosować jakiś wyłącznik czasowy na przykład coś takiego: https://allegro.pl/oferta/timer-programa... Tam...
Producent określa ile ma być oleju w sprężarce . Tylko w regenerowanych zazwyczaj dają info "zalane 50 ml dolać do wskazań producenta"
Nie wziąłem pod uwagę,że układ wypłukany czyli nie ma w niej oleju.Nie lej całego oleju do sprężarki bo może pogiąć płytę zaworową,wlej 130 ml,a resztę wlej do układu.
Zalałem olej - 250ml (zalewałem zaworem serwisowym poprzez ręczne załączenie sprężarki (stycznikiem). kompresor bardzo szybko zassał sobie te 250ml. To pierwszy z wielu błędów jakie popełniłeś. Podejrzewam, że zajmujesz/zajmowałeś się klimatyzacją samochodową, więc stąd wynika ta nieuzasadniona chęć do dolewania oleju. Podejrzewam, że podwoiłeś jego...
Nie nie potrzebujesz dodawać oleju musisz mu po prostu zagwarantować odpowiedni powrót do sprężarki. Jedynie co musisz dodać to czynnik chłodniczy najczęściej jest to 20gr na każdy dodatkowy metr rury. Żeby sprawdzić ilość oleju w sprężarce to musisz ją wyspawać z układu chłodniczego zlać do naczynia z podziałką. Następnie musisz znaleźć notę katalogową...
może serwis po montażu nowej sprężarki nie dolewa oleju do układu. W samej sprężarce mieści się 180ml winni dolać jeszcze 170ml by osiągnąć 350ml w układzie. dodatkowo trochę załączników
Jeśli jest wyciek oleju z kompresora to czynnik też się ulatnia. Kompresor można naprawic przez uszczelnienie go, wymienić na nowy, zregenerowany lub używany sprawny, wszystko zależy od zasobności portfela klienta.
Bardzo chętnie, tym bardziej że miałem już na zezłomowaniu sprężarki śrubowe w które ktoś wlał olej hydrauliczny (spalony olej i śruby, pozapychane obwody sterowania). Zajrzyj do dokumentacji zanim będziesz pisać dalej. Jakie prędkości, obciążenia i ciśnienia panują w sprężarce śrubowej a jakie w pompie hydraulicznej. To compair jest jedyny na rynku...
nie do końca się z tym zgodzę, że mozna w nieogrzewanym pomieszczeniu. zobacz dokładnie w instrukcji obsługi. moze się zdarzyc że chłodziarka włączy się raz albo dwa razy na dobe więc produkty będa nie za ciekawe I to jest prawda - jeśli nie zaszkodzi to produktom w chłodziarce to temperatury w zamrażalniku będą nieciekawe zbyt duża histereza). Wszystko...
Kompresor samochodowy się do tego celu nie za bardzo nadaje. W oryginalnym układzie poza czynnikiem chłodniczym w instalacji płynie również specjalny olej smarujący sprężarkę. Bez oleju taki kompresor się od razu zatrze.
Witam głośniejsza praca może być spowodowana np.dostaniem się do parownika oparów oleju ze sprężarki i podczas pracy sprężarki, ciśnienie wytworzone przepycha drobiny do powrotu. Ta sytuacja może zaniknąć za kilka dni. pozdrawiam
Łożyska są w kole pośrednim rozrządu, pompy oleju i wałku sprężarki powietrza. Nie jest powiedziane że kulki wylecą po rozleceniu się wianka. Rozbieraj póki jeszcze nie narobiło więcej szkód.
Serwisuję Libherra już wiele lat, i nigdy nie spotkałem się z takim rozlokowaniem czujników o jakim piszesz (kolory). Zielony jest zawsze czjnikiem parownika, czerwony powietrza. Zmiana lokacji czujników świadczy wyłącznie o tym, że w twojej chłodziarce ktoś już grzebał. Czujnik 9590142 nie posiada oznaczeń kolorystycznych, i jest dedykowany do chłodziarek...
W starej sprężarce (R-12) jest używany olej mineralny, w nowszej (np. R- 134a) jest syntetyczny. Takie oleje kupisz w dobrych hurtowniach z częściami AGD. Tylko nie lej oleju kuchennego!:D A i z ilością nie przesadzaj!. Do średniej sprężarki wystarczy ok. 100ml. Albo dowiedz się, jaka to sprężarka i idź do najbliższego serwisu (punktu usługowego naprawiającego...
Zwykle na pokrywie korbowodu jest element zanurzający się w oleju i rozbryzgujący np fi 3 mm. U kolegi jest czy tylko ślad po nim.
Nie widziałem tej lodówki na oczy, ale lodówka to nie Klima. W lodówkach kawałek rurki miedzianej fi 6mm jest wlutowany (lut twardy) do sprężarki do napełniania po napełnieniu jest zagnieciona i zalutowana. Czynnik w tej lodówce to izobutan R600a. Powinno !!!! się podpiąć stację odessać czynnik sprawdzić ilość i ewentualnie dopuścić nowego do odpowiedniej...
Oczywiście że może. U mnie tak było. Najprostszy sposób jaki u mnie się sprawdzał to odpalenie auta i odkręcenie korka wlewu oleju pod maską i patrzenie jak dmucha aż do czasu nabicia powietrza i kichnięcia osuszacza. wiadomo wtedy już sprężarka nie pompuje i zobaczysz czy jest zmiana. U mnie była duża. Po wymianie sprężarki przeszło. Tak dmuchało że...
Kod błędu E0 oznacza że została aktywowana funkcja zabezpieczająca. Nie koniecznie to musi być awaria sprężarki bądź ubytek czynnika. Jeśli takie urządzenie traci gaz w takich sytuacjach napełniam r407c i urządzenie pracuje dalej. Ale jest jedno wielkie ale nikt nie zaleca tego czynnika do twojego oleju jaki jest w sprężarce i nikt ci nie da gwarancji...
Uszkodzenie startera to nie jest zwykły defekt ale podłącz bo ze strony oleju to nic jej nie grozi a jeśli sprawa dotyczy rozruchu sprężarki i jego uszkodzenie było przez nią wywołane to i tak skończy się jej wymianą . Podłączenie do sieci musi być pewne beż żadnych złych styków w gniazdkach. Jeśli ruszy sprężarka to po jej odłączeniu nie można zaraz...
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
W parowniku może być olej tylko jakim cudem skoro taka ilość czynnika nie powinna spowodować jego migracji pozostanie w parowniku. Raczej piana olejowa mogła to wywołać z powody np. podlewania sprężarki cieczą. Jeśli uruchomileś sprężarkę bez oleju to słabo to widzę zależy jeszcze jak długo trwał ten proces.
takie urządzenie nie wymaga więcej żadnych dodatkowych prac ze strony serwisu, samemu sobie możesz wyczyścić skraplacz(chłodnice w agregacie) najlepiej odpowiednią chemia. oleju się nie wymienia ponieważ sprężarka ma budowę hermetyczną i wymiana oleju wiąże się z wyciągnięciem sprężarki i lutowaniem. podczas lutowania wytwarza się nagar który tylko...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Tyłem wjedź na dobrą górkę, albo spuść olej. Jeśli tak samo jak w mf 255, ja odkręcam 4 nakrętki przy wom, wykręcam małą srubę z daszka(u mnie na 16 klucz) odkręcam też jedną z blach bocznych górnego zaczepu (nie mogę wyjąć dolnego bolca od zaczepu śruby centralnej, bo zardzewiał). Co do sprężarki mogli założyć uszczelniacze bez smaru i sie przypaliły...
Nie do końca w momencie przejścia z pracy na wybieg każdy olej się spienia,istotną rolą jest aby olej nie szedł do instalacji(wstępna separacja w stopniu sprężającym później separator jak na zdjęci} Orginalny olej to FF2000RED przegląd co 2000godz. HPO co 40000 godz i niektórzy stosują olej spożywczy albo raz do roku.Istotną sprawą jest temp. oleju...
Dziękuję wszystkim za pomoc Zamykam temat
Ad1. Nie to nie jest dużo. Żywotność stopnia śrubowego jest określana na około 25-30 tyś godzin. Ale zaleca się wymiana łożysk co 10tyś. Ad2. Pobór prądu w normie temperatura też. W elektrycznych wyłącznik przegrzania jest nastawiony na 100°C. Ad3. Tam nie masz możliwości przelania oleju. Może go być lekko za dużo. Ale to na nic nie wpływa. Wręcz jest...
po opisach na pozostałych skraplaczach króluje tam R134a, Czyli, są dwa lub więcej skraplacze??? Zastanawia mnie jednak szeroki zakres możliwości stosowania czynników w tej sprężarce: R134 i 507 "jednocześnie" Widać, że nie kumasz. Poczytaj o olejach stosowanych w sprężarkach chłodniczych. Zamiast pisać posty i się pogrążać, zrób jak pisałem: sekcja...
Jeśli to miasto wojewódzkie na dolnym śląsku to pewnie Wrocław a tu już samych punktów zaopatrzenia chłodnictwa jest kilka. Co do oleju z uszkodzonej spręzarki to pomysł raczej taki sobie - te układy są bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia i raczej bym nie ryzykował, tym bardziej że 1l oleju mineralnego to ok 50zł
Sprężarka - wąż elastyczny - cyklon przykręć do zbiornika - za zbiornikiem filtr (10/1 czy 1/0,1 dla ciebie nie powinno mieć większego znaczenia). Rezygnujesz z osuszacza więc zamów sobie automat do spustu kondensatu pod zbiornikiem, najlepiej jakiś czasowy zasilany elektrycznie, to samo pod cyklon. Te odkręcane są do kitu, wszyscy deklarują regularne...
Ilość oleju i czynnika można sprawdzić w katalogach takich jak ten [url=https://www.hella.com/techworld/pl/... Co do zbyt dużej ilości oleju to mogą się urwać tłoki w sprężarce ,ale to raczej musi być kilka razy więcej niż powinno (np: 450 ml zamiast 150). Jeśli zmieniałeś parownik...
Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
U mnie są 2 znaki.
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Jedyny zamiennik wkładu separatora to SF filter. Włoszczyzna pasuje wymiarowo ale jest do elektrycznych o wydajności 1,5m³. Więc źle. Tak wkładasz do dekla i wtedy widzisz że rurka weszła za kołnierz separatora. To przetłoczenie w którym zbiera się olej. A tak wkładając jak ty najczęściej trafia to do rury wylotowej. Więc nie może odessać to co...
Nie pobór, tylko powrót jak już - od sprężarki do miski olejowej. Zmień mechanika.
Zmartwię Cię dj_stopa ale miałem taką sprężarkę . Jest to sprężarka od chłodni i zupełnie się nie nadaje do celów warsztatowych ponieważ skrzynia korbowa jest również pod ciśnieniem i jest elementem obiegu gazu . Tym samym gaz krąży nad powierzchnią oleju i porywa jego cząsteczki . Cała jest żeliwna i jak pamiętam ma żeliwne tłoki z zaworkami płytkowymi...
Prawie na pewno masz przeciek na sprzęgle/hamulcu przekładni planetarnej na wejsciu skrzyni biegów.Jak rozpołowisz ciągnik to odkręcasz przednią pokrywe i masz dostęp do otworów galerii olejowej zasilającej hamulec.Dmuchasz powietrze ze sprężarki do kanału i słyszysz/widzisz gdzie ucieka powietrze.Najczęściej na uszczelnieniach tłoka ww.
Rurka scaveningowa, zużyty olej,uskodzona sprężarka. Demagi nie mają zaworu MPV tylko dyszę Venturiego na wylocie którą trzeba czasem skorygować. Poczytaj na tym forum postów o sprężarkach srubowych to się trochę nauczysz. Jak się już zapoznasz to wtedy pisz pomogę.
Sprężarka była wymieniona bo była nieszczelna. Do tego osuszacz. Wlałem 150 ml do sprężarki i 50 do układu ze stacji. Czyli jeżeli nie płukałeś układu, a pewnie nie, to masz spokojnie o50% więcej oleju co jak najbardziej powoduje wysokie HP. To po pierwsze. Po drugie nie wykluczałbym jako winowajcy, osuszacza. Te ryżowe podróbki są nie pewne. Ale na...
Witam. MID 144 PSID 25 FMI 1 Wyciek powietrza . Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Warunki występowania kodu usterki: Kod usterki zostaje wygenerowany, jeśli pojazd wykazuje zbyt wysokie zużycie powietrza w trakcie normalnej jazdy z prędkością około 50 km/h. Możliwe przyczyny: Nieszczelność w układzie pneumatycznym pojazdu lub...
Witam Posiadam Sprężarkę z zbiornikiem 50 l 220 v Od jakiegoś czasu zaczeła strasznie głośno pracować i podczas pompowania wydmuchuje powietrze przez korek wlewu oleju przez małą dziurkę korka a po dobiciu do odpowiedniego ciśnienia i wyłączeniu trzyma powietrze . Dodam jeszcze że im wyższe ciśnienie podczas pracy tym ciszej pracuje nie tłucze tak ....
pompa oleju sprężarki uzupełnienie oleju sprężarki wymiana oleju sprężarki
zmywarka plaszcz wodny ekspres krups konserwacja focus tylna szyba
Oznaczenia na tranzystorze IRFP: jak je odczytać? Montaż wiązki pompowtryskiwaczy 2.0 TDI BMR