Zalewasz skrzynię olejem, wachlujesz dźwignią PRND, sprawdzasz stan oleju i dolewasz do wymaganego poziomu(całość na odpalonym silniku)
Chcąc być w zgodzie z wymaganiami producenta, poniom oleju - w zalezności od temepratury - przedstawia załączony dokument. Poziom oleju liczony jest od dna miski olejowej, czyli bagnetem pomiarowym może być cokolwiek, co tam sięgnie. Ja używam wąskiej tasmy stalowej o długości ok. 50cm.
Cześć, kolego uszczelnij skrzynię i nie lej żadnych uszczelniaczy, oleju wchodzi przy wymianie 4 litry, w razie problemów pomogę.
Jest umiejscowiony na samym dole obudowy układu różnicowego, mniej więcej pod półosią. Korek odkręcamy kluczem o kwadratowej końcówce.
Ten model ma chłodnicę (wymiennik ciepła) oleju. Mam od lat takie auto i żadnych problemów z panewkami nie doświadczyłem, a przebieg ponad 400tys. A poza tym na forum poświęconym voyagerom nie ma przypadków obróconych panewek - akurat "dół" tych silników jest solidny. Ten "mechanik" z telefonu opowiada po prostu pierdoły. Olej zawsze daję markowy syntetyk...
Śruby powinieneś wkręcić ale nie za długie i nie za krótkie.Ostatnio jak wyjmowałem silnik w subaru jakiś "fachowiec"pomylił miejscami i zerwał gwinty,tak że zwróć na to uwagę.Prawdopodobnie komuś nie chciało się wkręcić Dodano po 7 Jakby tak było, to po co zmieniać na nowy olej.
Mam te same objawy, kontrolka oleju zapala się po nagrzaniu silnika, czy udało się rozwiązać ten problem ?
Ostatnio byłem u mechanika, który podłączył samochód pod komputer ale nie wykazywało żadnego błędu, zrobił nawet zwarcie i jakby zrobił reset ale problem nadal nie zniknął
Jest korek w misce olejowej. Wysysarką też można ale nie przez korek wlewu, lecz przez otwór miarki oleju. Automatyczna skrzynia biegów nie ma spustu oleju i należałoby zastosować wysysarkę.
przy mrozach sięgających -20 stopni po odpaleniu i wrzuceniu biegu DRIVE samochód nie chce jechać dopiero jak potrzymam silnik na obrotach 3000 rpm to bieg wskoczy potem znowu wyskoczy i tak mam przez ok 1 km miałem podobnie, zbyt niski poziom oleju w skrzyni
Witam 😀 znalazłeś odpowiedź? Podpowiedź jaka może być przyczyną?
Witam Kol. nie usprawiedliwia Cię to, że to Twój pierwszy post. W życiu, a zwłaszcza w sprawach techniki należy wyrażać się (pytać) bardzo konkretnie. Nie piszesz o jaki Ci silnik chodzi, bo w Chrysler Voyager występują silniki 2,5 i benzynowe i diesla. 2,5i to 1,7-5,5/3000 (bar/rpm) 2,5TD to 3,0-4,5/4000 (bar/rpm) 2,5CRD (ENJ) to 2,0/3800 (bar/rpm)...
Mam podobny prlbem z moim grand voyager 2.8 z 2007 r. zapala siekontrolka oleju przy 90 stoniach temp silnika, czujnik wymieniony, wszystko jest super, mechanicy podejrzewająusterkę elektryczną. Czy masz może lepsze rozwiązanie, opisz je proszę.
Jak wspomnial kolega Miras sa 2 metody. Ja zawsze wymieniam statycznie i jest OK. do wymiany statycznej potrzeba ok.5-6l ATF3+, stary spuszczasz przez odkrecenie miski, nowy wlewasz przez bagnet. poziom oleju sprawdzasz na rozgrzanej skrzyni i zapalonym silniku!!!
Odnosnie voyagera 96 w tych silnikach są cztery głowice które notorycznie pękają .Jest to wada tych włoskich silników
Jak wyciągnąć paliwo z zbiornika Pewno najprościej podłączając pompę do przewodu ssącego i ciągnąć (jeśli mamy pompę). Ja w takiej sytuacji (jeśli piszesz prawdę) napełniłbym zbiornik ON (sądzę, że ok 60 l) i spalał przy mało intensywnym obciążeniu. Nie zaszkodzi dodanie np pół litra oleju silnikowego (mineralnego) wymieszanego uprzednio z paliwem....
Może być podpalony zawór na 1 cylindrze, 6 też za dobrze nie wygląda. Głowica do zdjęcia i naprawy (tanio nie będzie bo to V6), rozrząd, pewnie zaraz now olej, filtry, robocizna. Ze 3000?
Pompa jest smarowana olejem z silnika, jeżeli pompa jest uszkodzona to juz wszystko wiesz
Tak czujnik na 3 piny w Bosch serwis sprawdzali czujniki i niby ok a problem nadal występuje zakupilem nowe czujniki czas teraz na wymiane i zobaczymy
nie pytam się jaki olej był wlany i czy właściwy jest poziom tego oleju w misce. Zatem na początek: primo) dolej oleju ponad górną kreskę drugie primo) spróbuj zmienić olej na jakiś markowy kupiony w sklepie samochodowym a nie wielobranżowym. Objaw, że przy wzroście temperatury spada ciśnienie oleju jest normalny, bo spada lepkość. Trzecie primo) zmień...
Mam problem z moim klekotem. Mam nieszczelność przez układ chłodzenia. Najprawdopodobniej płyn ucieka przez chłodniczkę oleju (chłodzona cieczą). Prosze o rady i schematy jak się zabrać do jej wymainy. Z góry dzięki za pomoc. QBA123
zdejmij miske a zobaczysz niemasz czasem dziwnych stukow czy szarpniec przy ryszaniu lub zmianie biegow
Wałek jest łożyskowany bezpośrednio w głowicy. Spróbuję zmierzyć ciśnienie oleju
jest to 2,5 benzyna . tylko słyszałem że jak pójdą pierścienie to samochód traci na mocy ,ja czegoś takiego nie zaobserwowałem a oleju ubywa drastycznie w granicach 1 l na 500km Dodano po 1 auto wyposażone jest w instalację gazową
Wazne jest ile gazu odzyskałes bo mogło nie być z czym odzyskac oleju ??
Witam wszystkich zamykam temat odnośnie chrysler grand Voyager jednak był uszkodzony czujnik ciśnienia oleju dzięki za pomoc pozdrawiam
A nie brzęczą Ci czasem elektrozawory w skrzyni - bo te skrzynie tak mają.
a co z tą kontrolka ? co moze byc przyczyną bo chyba nie sadze , zeby to byly panewki bo chyba juz dawno by sie silnik rozlecial po tych 2 latach ?
Przyczyn może być kilka , jedna z nich np. przytkana odma silnika. A jeszcze pisownie popraw bo Ci posta usuną.
sprawdzilem, z korka wlewu oleju wydobywa sie bialy dym jakby para
Wymiana oleju pomgła
Ubywa płynu chłodniczego? Zobacz, czy w zbiorniczku z płynem chłodniczym nie masz oleju, na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego i jak będzie bomblować to uszczelka pod głowicą do wymiany, sprawdź czy na korku wlewu oleju masz "masło".
Witam Bylam dzisiaj na przegladzie okazalo sie ze jest wyciek oleju ze skrzyni(automatycznej):cry: pod spodem samochodu najprawdopodobniej z uszczelki ale nie jestem pewna. Ile moze kosztowac naprawa:?: Co trzeba wymienic:?: Z gory dziekuje za odpowiedzi:D
MOPAR ATF 4+ dostaniesz w INTER CARS.
A nie przeładowuje ci czasem ten alternator na wyższych obrotach ? I o jaki czujnik obrotów ci chodzi ?
Witam,pacjent renault laguna 2,0 8v 2000r przebieg ok 120tyś po autostradach ,niemieckich ale z przyczepką podłodziową jazda emerycka .ale jak znam życie po dupie skrzynia dostała skrzynia Dp0 ,korek spustowy podwójna śróba,pod kompa nie podpinałem jeszcze ale objawy takie czy zimny czy ciepły bez różnicy ,włącza się tryb awaryjny jezeli ruszymy na...
Pojechałem do warsztatu, który zajmuje się tylko naprawą automatycznych skrzyń. Błędów żadnych nie było zapisanych. Niestety powiedzieli, że skrzynia nadaje się do remontu :/ PS Dzięki za info o typie skrzyni i oleju :)
Wracając do tematu grand Voyager 08r w jaki powinien być poziom stan oleju w skrzyni, (skrzynia 6biegowa) dodam że posiadam miarkę do skrzyni od 3.6 benz
Problem dotyczy AUTOMATU Wrzucam bieg obojętnie który i nie jedzie choć słychać że silnik reaguje przyduszonym efektem pracy moze to byc zbyt niskim poziomem oleju
Sprawdź stan oleju w skrzyni,pamiętaj żeby to zrobić na rozgrzanym silniku po przejechaniu min.15 km.
kolego sprawdź stan oleju w silniku
Witam. Prosze o pomoc.W moim przypadku w samochodzi biegi raz sa raz znikaja i po jakims czsie powracaja ale z mocnym szarpnieciem.Sprawdzałem olej przed i po uruchomieniu i w tym momencie kiedy biegow jest brak to poziom jest bardzo wysoki a w momencie kiedy zaczyna "ciagnąc"poziom oleju zmniejsza sie do odpowiedniego poziomu.Sytuacja zaczela sie kilka...
jeżeli silnik jest zużyty i ma niskie ciśnienie oleju to jest to widoczne zawsze przy rozgrzanym silniku. przy silniku zimnym niemal zawsze wszystko jest ok, bo olej jest gęsty. ale jak napisał mana, podaj wartości ciśnienia, wtedy będzie wszystko jasne Dodano po 27 *manta*
Tak własnie wyglądał pomiar, stan oleju jest ok.
Po konsultacji z serwisem dolałem oleju MOPARA ATF+4 Dzięki za pomoc.
Prawdopodobnie skrzynia biegów do remontu. Są tam elektromagnesy, czujniki prędkości obrotowej, komputerek, który sprawdza, czy na danym biegu są właściwe proporcje obrotów między wałkami, itp.. Pytanie numer jeden: czy jest właściwy poziom oleju w skrzyni biegów? Sprawdzać należy przy włączonym i nagrzanym silniku, a właściwie nagrzanej skrzyni biegów,...
Dodaj oleju 2T do paliwa 1:200 i sprawdź czy się poprawi sytuacja.
Witam,na początek trzeba sprawdzić poziom i stan oleju w skrzyni,sprawdzamy go na włączonym i ciepłym silniku,proszę sprawdzić jaki kolor ma olej,jeśli skrzynia jest ok to powinien być czysty czerwony. Drugą sprawą może być luźna wtyczka w bloku elektrozaworów skrzyni,może być zalana wodą lub zawilgocona lub zaśniedziałe styki,żeby ją odpiąć należy...
"sprawdz pasek klinowy" i oczywiscie wszystko co on napedza, zapala sie gdy: niskie cisnienie oleju, niskie ladowanie, problemy ze wspomaganiem (nie we wszystkich jest kontrola) i ogolnie problem z kazdym elementem napedzanym przez ten dlugasny pasek.Ale zdaza sie ze padnie czujnik cisnienia oleju i również się zapali raczej stawiałbym na awarie alternatora.
Witam jaki najlepszy jest olej do tego autka ? do tej pory mam 5W30 a potrzebuje jakis ktory nie traci lepkosci jak jest cieply , poniewaz wlancza mi sie wtedy kontrolka cisnienia oleju
voyager oleju kontrolka oleju oleju voyager voyager skrzynia oleju
praca bateri zasilacz zasilacz unitra zasilacz elektrozawór zaworze
ecoster touch zbiornik przeponowy cisnienie
Brak paliwa w gaźniku mimo pracy pompki paliwa Wentylator chłodzący nie włącza się: diagnostyka i rozwiązania