Wypompować jego zawartość za pomocą strzykawki z nasadzonym na jej zakończenie wężykiem, a w jego miejsce wlać nowy płyn. Następnie zajmujemy miejsce za kierownicą i kręcimy nią kilka razy w prawo i w lewo do oporu. Nowy płyn zostanie wtłoczony w układ, a do zbiorniczka trafi stary płyn zalegający w przewodach. Całą tę operację powtarzamy do czasu,...
Poziom oleju wspomagania jest?
Witam Wie ktoś może gdzie jest zbiorniczek od oleju wspomagania kierownicy Auto MAN TGX 2017r
Masz zielony, czy czerwony?
Kiepski zatem warsztat skoro ręce rozkłada i trzeba pytać na forach... Generalnie to ciasnota w tym aucie panuje niesamowita więc i wszystko perfidnie schowane... Znalazłem fotki na benzworld.org i jak sądzę wskazałem strzałkami odpowiednie elementy: Czerwoną strzałką zaznaczyłem pompę wspomagania (również do nivo etc.), zaś niebieską przewody do zbiorniczka:...
https://motorex.com/en-ch/Sales-Consulti...
Nie skleisz tego niczym, jest jedyna szansa spróbować odtłuścić i klejem do montowania szyb samochodowych. Nie znam materiału, którego by się nie złapał. A na pewno masz pęknięty, czy też wycieka z miejsca łączenia z żelastwem?
Pojemnik gdzie sie leje olej jest mały ok 0,3 L ale reszta w pompie wężach itp. Skomplikowane będzie spuszczenie całego oleju ? czyli muszę jechać z tym do mechanika.
Uszczelka pod głowica i tak jest do wymiany. Popatrz sobie na zdjęcie uszczelki w którym miejscu znajduje się kanał ciśnieniowy oleju. I dowiesz się czemu sączy się olej z tej strony.
Na początek sprawdź poziom oleju w wspomaganiu.
Normalnie zalej olejem do wspomagania ale wcześniej postaw auto w ciepłym garażu tak dzień wcześniej. Powiem tylko że czeka cię troczę kręcenia kierownicą i kilka wymian oleju żeby się przepłukało.
Niski poziom oleju w zbiorniku wspomagania kierownicy. :)
witam prawdo podobnie problem jest z olejem we wspomaganiu proponuje wymienic koszt jest niewielki a warto
Trzeba sprawdzić wymienioną maglownicę, czy się nie poci.
Witam new holland 8340 z 97 roku słabo działa wspomaganie a mianowicie wężem zasilającym orbitrol idzie zburzony olej z powietrzem, po zdemontowaniu przystawki z filtrami i załażeniu węża na kruciec(jak na zdjęciu ) aby olej ciągło bezpośrednio z kasterki nie ma zadnej zmiany i teraz rodzi sie pytanie czy to wina POMPY czy nieszczelnosci na ukladzie...
Skoro masz ubytek to pierwsze sprawdz /usun usterke nieszczelnosci ukladu wspomagania bo po wymianie na nowy olej i tak oleju ubedzie .I co wtedy nowa wymiana oleju czy juz dolewka?
Jeździć i tyle. Płyn do wspomagania to też olej. Nic się nie stanie.
Hydrauliczne pompy wspomagania pracują cały czas. Są smarowane i chłodzone olejem , który tłoczą.
Przewód g na obrazku to połączenie zbiornik nadkole pompa wspomagania. Ten Dolny to właśnie chłodnica płynu
Może podpowiecie jak zbudować samemu chłodnice powietrza? a może uzyć do tego celu chłodnice oleju ze wspomagania?
Olej i filtr oczywiście podlega wymianie niestety nie wiem po jakim przebiegu. Sprawdzałeś czy w zbiorniczku w ogóle jest olej? W prawdzie jest w deklu zbiorniczka zainstalowany czujnik poziomu oleju ale warto sprawdzić to manualnie bo przy okazji sprawdzisz w jakim stanie jest ów olej.
Problem jest taki, co steruje zaworem w maglownicy przepływem oleju wspomagania BMW E 60. Do zaworu mamy 2 przewody, jeden minus, a drugi 7V na postoju i słabo działa wspomaganie. Jak podam 12V, jest OK.
Najpierw to sprawdź czy nie masz za mało oleju od wspomagania.
Chcesz wymienić pompę, to dobrze, ale pompę czego? Paliwa, wody, oleju, wspomagania...
Kostka czarna 2 pinowa koło zbiorniczka oleju wspomagania.
Może alternator kończy życie powoli... Powinno być sitko jak kolega wcześniej napisał.
1) Zbyt mała ilość oleju w hydraulicznym układzie wspomagania kierownicy. 2) Zapowietrzona przekładnia kierownicza i układ hydrauliczny. 3) Załamujące się chwilowo lub zgniatane przewody hydrauliczne przekładni kierowniczej lub pompy wspomagania 4) Zatykający się czasami króciec wylotowy (zasysanie pompy) zbiorniczka oleju 5) Przejściowo zbyt mały wydatek...
dobra rada podobne działanie po uzupełnieniu oleju wspomagania
Masz tam filtr oleju wspomagania? jeśli tak to wymieniony?
Nikt nie miał problemu, bo nikt nie szukał. Te auto nie posiada oleju do wspomagania układu kierowniczego. Układ elektryczny jest..
Zawsze jest.
Jeżeli na zimnym oleju wspomaganie jest lepsze, to zdobądź litr oleju HL 68 i zalej układ.
Panowie dodatkowa oś uzupełniona jest pentozyną siłownik który kolega ma z przodu przepuszcza i pentozyna dostaje się do oleju wspomagania , stąd spadek ciśnienia w osi dodatkowej i nadmiar w układzie wspomagania . Ciśnienie jakie jest nabijane do osi dodatkowej to 11bar, jak znajdę schemat to wrzucę
Raczej montuje się filtry dokładne ( np oleju silnika z c360- c330 ) na wyjściu przed zbiornikiem oleju , gdyż zatkanie takiego filtra powoduje pracę pompy na sucho ,a także częściowe jego przytkanie powoduje spadek wydajności pompy . Na ssaniu pompy można jedynie zamontować filtr siatkowy zgrubny żeby był swobodny przepływ oleju do pompy .
Sprawdź czy błąd nie pochodzi z czujnika poziomu oleju wspomagania.
No i zrobione. Porozkręcałem wszystkie rurki z maglownicy poruszałem kierownicą, skręciłem wszystko zalałem olej. Kilka ruchów kierą na zgaszonym później na odpalonym i na razie wszystko działa idealnie. Widocznie coś nie mogło przepchać do końca powietrza. Pozdrawiam.
Temat przerabiałem ostatnio w Renówce. Niby wszystko OK, żadnych wycieków, poziom oleju w normie ale wspomagania nie było. "Nówka" ze szrotu za kilka dyszek uzdrowiła sytuację. :D
płyn chłodzący co dwa lata olej do wspomagania 60 do 100 tys. Częściej nic nie szkodzi. Np auto wykonuje duże przebiegi. Ile km robisz rocznie - przeciętnie? Są to wartości średnie. To nie apteka.
Uszkodzony czujnik poziomu oleju wspomagania. Temat mozna zamknąć dzieki panowie za nakierowanie mnie na ten błąd. Pozdrawiam
Nie powinno się mieszać oleju w wspomaganiu. Koszt 0,5 litra oleju nie jest ogromny , raptem około 20PLN.
Układ z serwosiłownikiem, pewnie nalane nie wiadomo czego zamiast "Boxolu". Dodatkowo układ może powietrza dostawać.
orbitrol nie jest przegrzany . pierwszy raz mi się zagrzał dzisiaj. wcześniej nawet nie miał szans. po prostu zastanawie mnie to jak to się dzieje w tych z agricoli wspomaganiach, przecież to ta sama zasada działania i te same wydajności. założyłem na pasek, bo pod chłodnicą mam pompę nsz 32 do tura. jak zdejmę tura to ją rozłączam sprzęgłem. Dodano...
Teoretycznie nie powinien. Ale czy związki węgla zawarte w oleju nie będą miały wpływu na upływność? Olej nie jest idealnie czysty. Chyba, że płyta i elementy pokryte są lakierem.
Moim zdaniem , objawy wskazują na problem z dzielnikiem strumienia ( jego zadaniem jest w pierwszej kolejności zasilić układ kierowniczy ) .
opornosc czujnika poziomu oleju we wspomaganiu 2.2 kilo
można tak chwile jeździć i nic się nie pogorszy? Jest ryzyko, jest zabawa... A poważnie: pogorszy się stan środowiska, wszystkie wycieki płynów eksploatacyjnych (poza wodą skroploną przez klimę) dyskwalifikują pojazd z ruchu drogowego. Po ujawnieniu tego przez policję zatrzymają Ci DR, a nawet mogą zakazać jazdy i dalsza droga na lawecie.
Chłodnica oleju wspomagania oczywiście jest...?
To ci się chyba coś jeszcze urwało, bo na zdjęciu jest zerwany kabel z czujnika poziomu oleju.
Chciałem sie zapytać może akurat ktoś miał podobny przypadek czy to sie wogóle opłaca robić
To co wisi na dole to chłodnica oleju wspomagania układu kierowniczego a na niej przypięty czujnik temperatury zewnętrznej. A całość w tle to chłodnica (skraplacz) klimatyzacji.
Luz maglownicy największy jest w pozycji do jazdy na wprost - jeśli chodzi o sam magiel, ale jest tłumiony częściowo przez ciśnienie oleju w autach ze wspomaganiem. I nie skrzypi, tylko stuka głucho.
A poziom oleju wspomagania właściwy?? Instalacja wspomagania nie ma wycieków??
Witam, czy może ktoś z szanownych kolegów zna typ i wymiar uszczelniacza oleju pompy wspomagania układu kierowniczego (pompa mechaniczna) silnik 8zaworowy.
Do zbiorniczka hamulców wlana była dolewka oleju do wspomagania. Układ hamulcowy przeczyszczony i działa bezproblemowo.
Zacznij od wymiany oleju. Może masz wodę w układzie.
Woda w oleju wspomagania, uszkodzony zawór rozdzielczy maglownicy itd. W każdym razie wydatek.
Sprawdź poziom oleju w układzie wspomagania.
Witam. Ostatnio u mojego kierowcy wystąpiły problemy z układem wspomagania kierownicy. Podczas jazdy nagle rzuca mu kierownicą na prawo i lewo. Mechanik dowiedział się, że może pomóc wymiana oleju wspomagania kierownicy jak i filtru. Tylko, że nie ma pojęcia gdzie ten filtr może się znajdować. Możecie cos doradzic, pomóc?
Jaką średnice wewnętrzną ma wąż idący ze zbiornika oleju do pompy wspomagania ? Na jakie masz ustawione ciśnienie oleju i jakim olejem zalane ?
Mam problem z cieknącą maglownicą, ciekło mi z jednej strony to wymieniłem tam simmering i na jakiś czas było ok ale teraz znowu leci z tej strony, z tego co widzę to z drugiej strony jest też nie tak i powoli leci. Czy można mieć w układzie za duże ciśnienie ? Wywala przez tez simmeringi ? Z tego co widzę na samej pompie nic nie cieknie. Trochę piszczy...
Czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania.
Witam,co do filtra na dnie zbiorniczka ,to ja wymieniłem na nowy cały zbiorniczek a tak w ogóle co do tego filtra to jak go wyjąć z tego zbiorniczka i gdzie można kupić nowy,bo ja pierwszy raz słyszę o wymiennym filterku zbiornika oleju wspomagania.
Wyczytałem, że wspomaganie zasilane jest chyba z oleju w automacie? Czyli nie masz w ogóle oddzielnego zbiornika płynu wspomagania kierownicy? jeśli tak to gdzie wlejwsz to co kupisz?
W moim Fordzie KA wycieka olej z układu wspomagania, i muszę dolewać co jakiś czas. Cieknie przy kolumnie kierowniczej? Czy można temu jakoś zaradzić?
Robiłem trzy takie pompy i zawsze powód był jeden-klient mylił sobie wlew płynu do spryskiwaczy z wlewem oleju wspomagania, w wyniku tego puszczały uszczelnienia w pompie.
jeżeli chcesz tanio to maglownica do regeneracji a jeżeli cały olej ci wyleci to zatrzesz pompę wspomagania i tyle. pozdrawiam
Na tym bezpieczniku jest plus 12V po przekręceniu stacyjki i "idzie" na wspomaganie, ale oprócz tego może zasilać inne urządzenia w osprzęcie silnika. Trzeba szukać zwarcia w tych urządzeniach lub w instalacji. Nie wiem jaki kod silnika masz, ale sprawdziłem na szybko, że na tym bezpieczniku w 1,4 tdi, oprócz wspomagania, może być czujnik poziomu oleju....
A więc, problem tkwił w oleju do wspomagania był stary stracił swoje właściwości, gdy było zimno wspomaganie nie działało. Jeśli ktoś bd miał podobny problem sprawdź poziom płynu 2 bezpiecznik bo to elektryczne 3 taki problem jak wyżej pisze
Witam,mam pytanie odnośnie tej pompy : http://obrazki.elektroda.pl/1851568300_1... czy w oznaczonym miejscu ta pompa ma filtr oleju wspomagania czy tylko zbiorniczek na olej. Potrzebuje tej informacji ponieważ robię własnej konstrukcji wspomaganie do ciągnika rolniczego,z pomoc z góry dzięki. pozdrawiam sv125
Na przwej i lewej stronie uszczelniacze , tak samo od kolumny kierowniczej , dodoatkowe w e wlocie i wylocie oraz w sekcjach, Uszkodzenie uszczelniacza , ze względu na ciśnienia są natychmiastowe objawy- brak wspomagania.
niby czym wtedy zalejesz zbiornik oleju w pompce masz do wspomagania olej a w sprężarce np superol
Witam ponownie - nikt tego nie napisal, ale ja porownalem instalacje wspomagania w moim samochodzie z innym - i okazalo sie ze..... w moim brakuje "chlodniczki" oleju wspomagania - pisalem ze jak jest zimny silnik to wspomaganie dziala prawidlowo - to auto kupilem uzwane widocznie ktos wczesniej to wymontowal - wstawie ta chlodniczke i zobaczymy co...
nie z listwy tylko z uszczelnienia pompy
NGK-NTK to zacna firma i jak już to z Japonii ! Między innymi wchłonęli polską Iskrę, a unikamy świec Champion . Co do wspomagania wadą są wycieki oleju. Najczęstsze wycieki są w miejscu gdzie drążek wchodzi do maglownicy pod gumową osłoną, trzeba się jej dokładnie przyjrzeć. Inna sprawa, to słaba masa instalacji silnik-karoseria.
Ten obrazek informuje o potrzebie zajęcia się układem wspomagania kierownicy. Zacznij od sprawdzenia poziomu oleju w zbiorniczku.
Przepływ jaki mnie interesuje to minimum 12l na minutę. Przepływ -wydajność , ale Kolega musi potrzebować jakieś ciśnienie. Jakie siłowniki, jaka potrzebna siła?
Ten model nie ma chłodnicy oleju. Pod filtrem oleju jest pompa wspomagania, sprężarka klimy i alternator w okolicy. Sprostuję też powyższe, są dwie chłodnice, jedna główna, druga od klimy - one są na sobie, od klimy pierwsza a za nią główna, dlatego myślałem że jej nie ma (pas przedni dziwnie skonstruowany).
A orientuje się ktoś może czy wymiana przewodów na gumowe nie wpłynie na zwiększenie temperatury oleju wspomagania co może doprowadzić do uszkodzenia elementów układu? Przewody te mają budowę gumowo-metalową i zastanawiam się czy te metalowe części nie mają na celu odprowadzania ciepła, ponieważ w niektórych samochodach są chłodnice płynu wspomagania....
Zaobserwuj, jak zachowuje się olej w zbiorniczku podczas skrętu kierownicy na wolnych obrotach i podwyższonych. Odkręć i dobrze przemyj wewnątrz zbiorniczek oleju wspomagania (filtr). Uzupełnij płyn, (jeśli ma więcej niż 2-3 lata, to teraz jest okazja do jego wymiany) i dobrze odpowietrz układ z chwilowym przetrzymaniem kierownicy w skrajnych położeniach...
Pisałem ci popuść węża wychodzącego do maglownicy na pracującym wspomaganiu Niech wyleci troche powietrza i oleju tak się odpowietrza pompe.
Witam. Jak w temacie. Po zimie dolałem olej do zbiorniczka z filtrem i pompą (pod alternatorem). Teraz wyrzuca olej przez uszczelkę obudowy. Gdy odkręciłem korek zaczął lecieć olej. Proszę o radę
To teraz zmierz ciśnienie na wyjściu z pompy.. Bo w tym momencie podniosłeś ciśnienie spoczynkowe z 25 na 190 bar. Co z grzaniem oleju.
Powoli wszystko dogrywam , konstrukcja , silnik , sprezarka , pompa wspomagania już są zamocowane tak jak mają być. Części już mam wszystkie, muszę to tylko po podłączać , mało czasu jest i dlatego to tak wolno idzie. Pytanie czy bardzo ważne jest aby kolejność w wysokości była następująca : sprężarka->zbiornik oleju -> pompa wspomagania ??? Zapomniałem...
Mam Skodę fabie 1 z 2001 roku. Po wymianie oleju pompa wspomagania kierownicy szumi, po przejechaniu kilku kilometrów hałas znika. Co to może być?
Witam :) Niski poziom oleju w zbiorniku wspomagania kierownicy. Bądź niesprawny czujnik - ew. jego instalacja. PS. Minuta szukania w google :P
Miałem taki sam problem, powodem był BRAK chłodnicy oleju wspomagania. Widocznie auto miało małą stłuczkę i ktoś wymienił wszystko po za tą małą chłodniczką i spiął na "krótko" albo zaczęła cieknąć i ktoś ją wyrzucił bo myślał że nie potrzebna :P W każdym razie chłodnica jest NIEZBĘDNA bo olej się przegrzewa i choćby był markowy przepala się. Osobiście...
No chyba, że mało oleju do wspomagania, przepycha resztki i wtedy jest głośno.
Pompa wspomagania ma własny zbiornik oleju, podłączyłeś rozdzielacza z wyjściem wysokiego ciśnienia pompy. Na co drugi zbiornik oleju? Czy ten olej się cofa do zbiornika pompy jak pompa jest wyłączona, albo jak tłok wraca? Możesz objaśnić jaki jest obieg płynów?
Ze wspomaganiem to raczej moze pompa sie konczyc. Mialem tak w 400 i wkoncu siadla.
Kiedyś nastąpiła drobna perforacjia w rurce chłodnicy oleju wspomagania w moim aucie. Owinąłem kilkunastoma warstwami taśmy izolacyjnej i dopiero po 2 latach zaczęło przeciekać :). Ale się nie poddałem. Zastosowałem inny uniwersalny środek - Poksylina i jak na razie spokój a minęło parę lat. Nawiasem mówiąc 250 PLN za kawałek rurki wygiętej w U to drobna...
Nie, to nie ma związku z olejem. Zapewne, jak pisałem, czujnik do wymiany.
owszem bład moze byc ale sprawdz tez stan poziomu oleju w wspomaganiu
Witam. Od pewnego czasu borykam się z wyciekiem oleju hydraulicznego ze wspomagania kierownicy.Gdy spadnie temperatura poniżej zera olej strasznie się pieni i wycieka przez odpowietrznik w korku. Co morze być przyczyną pienienia się oleju i jaki powinien być olej czerwony czy żółty .
Witam Prawdopodobnie wyciek oleju z wspomagania układu kierowniczego.Sprawdź jego stan.
Na jakim oleju chodzi ta pompa z Audi, bo do wspomagania potrzeba ATF?
Ja bym zaczął od chłodnicy oleju. Najlepiej olej woda.
Wiązka była sprawdzana. Wszystko jest ok. W serwisie mówią że może to być cewka ale tak samo mówili o świecach, za których wymianę zapłaciłem spore pieniądze jak na wymianę świec.
Wiatm, chcialbym sie zorientowac co mozna dolac do zbiorniczka oleju wspomagania bo troche mi brakuje i piszczy przy maksymalnym wychyleniu kierownicy. czy jezeli nie wiem co jest zalane musze wymieniac caly plyn czy wystarczy jak cos doleje?? jezeli wystarczy dolac prosze o porade co ewentualnie warto kupic a jezeli wynienic to prosze o jakies dokladne...
Witam. Kolego odkręć dekiel na zbiorniku oleju, ten z korkiem wlewu i smokiem zasilającym pompę wspomagania ukł.kier. Następnie wyczyść smok. Prawdopodobnie zapchany smok powoduje powstawanie podciśnienie na pompie, co z kolei jest przyczyną zasysania oleju przez ową pompę za skrzyni. Pozdrawiam.
No tak ale co miałby mapsensor do skręcania na postoju ? Raczej jet to coś od układu wspomagania ale pozostaje Ci tylko sprawdzenie przewodów - może któryś sparciał albo jest zagięty /tylko że sam by się nie pozaginał/. Objawy jakie masz to objawy niskiego stanu oleju w wspomaganiu albo właśnie zatkanego przepływu oleju. A samo wspomaganie działa dobrze...
wyciek oleju wspomagania wymiana oleju wspomagania astra oleju wspomagania
tranzystor bc337 wałka laserowej przesuwanie tekstu
Komunikat "Format systemu karty SD nie jest obsługiwany" w DJI Action 3 Jak zdjąć pokrywę rozrządu w Ursus 1224?