Zmierz ciśnienie na cylindrach , możliwe uszkodzenie uszczelki .
Witam. Problem jak w temacie, silnik to 2,0 8v, do tej pory została wymieniona uszczelka pod głowicą+dotarte zawory, nowa cewka zapłonowa, podmienione przewody wysokiego napięcia, nowe świece. Silnik pracuje na trzy cylindry na benzynie i lpg, od obrotów ok. 1000 wzwyż pracuje normalnie , ciśnienie sprężania to ok. 14bar w każdym cylindrze, silnik pracując...
Jeszcze dodam, że ostatnia akcja jaką miałem z tym motorem, to naprawa sterownika, wymiana tranzystora sterującego na cewce jedną parą cylindrów (nie paliło dobrze na 2 cylindry - iskra była ale za małą, myślałem, że cewka, ale po podpięciu drugiej - to samo) - brak mocy do ok. 3500 obrotów, potem szło jak burza (do tej pory nie wiem dlaczego - może...
Co prawda nie sprawdzałem ciśnienia paliwa, zrobię to w najbliższych dniach, ale przy odkrecaniu przewodu zasilającego listwę, widzę że ciśnienie jest i to nie małe. Auto jest wyposażone w czasowy wyłącznik pompy paliwa, jak wyłączy pompę to silnik gaśnie. Na listwie jest podciśnieniowy regulator ciśnienia, jest na nim napis 3,0 bar. Rozumiem że jest...
W ciśnieniu w cylindrach nie ma ciekawostek?
Zaraz będzie: "Wymień pierścienie, nie płać temu naciągaczowi, a cylinder przetrzyj lekko papierem ściernym"
A głowica nie była planowana ostatnio? Jakie ma ciśnienie na cylindrach?
Zmierz to ciśnienie, pewnie przedmuchana uszczelka pomiędzy cylindrami.
Zobacz jakie jest ciśnienie.
Skorpion^1980: a gdzie smok? dawid_s_as: Filtr powietrza to nowy filtr. Co to znaczy dobry? Bo nie potrafię sobie czegoś takiego wyobrazić :) Ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach? Dobry znaczy wymieniony a cisnienia spalin nie mierzyłem bo nie mam czym jak to zmierzyć. A cisnienie na cylindrach ok.
Proponuje zmierzyć ciśnienie na cylindrach pozdrawiam Jacek
Ja stawiam na nieszczelność któregoś z zaworów ssących, mam omegę 2.0 1988r. w gazie przebieg ponad 300tyś km i jeszcze nigdy nie miałem wystrzału do kolektora dolotowego. Proponuję zmierzyć ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach. Pozdrawiam.
a jak nie to może pomiar ciśnienia sprężania....
Ja bym stawial na samoregulator. Nieraz lubia sobie stukac i nawet jak cisnienie oleju jest dobre.
Ciśnienie sprężania sprawdzone? Lewe powietrze ? Rozrząd poprawnie ustawiony ?
Rozumiem że nie byłeś na diagnostyce i nie sprwadziłes jakiego rodzaju usterkę sygnalizuje komp.Mogą być jeszcze 2 przyczyny.Przerabiałem podobna sytuację z omegą z tym samym silnikiem.Sprawdziłbym jeszcze prepływomierz oraz ciśnienie na cylindrach.Mogą być wypalone zawory na jednym cylindrze po eksploatacji na gazie.
iskra na wszystkich cylindrach jest, sterowanie wtryskiwaczy na wszystkich cylindrach jest, sonda pomierzona, ciśnienie paliwa jakie i podstawowa sprawa, błędy są jakieś?
Podepnij komputer i zobacz korekty wtryskiwaczy po odpaleniu. Któryś wtryskiwacz niedomaga, i sterownik silnika dolewa paliwa żeby silnik pracował. To na początek, bo pasowałoby zmierzyć też ciśnienie na cylindrach bo tutaj też może być problem.
Na czwartym cylindrze brak smarowania w ogóle, na pozostały olej tryska jak szalony, a na czwartym susza. Wlałem trochę oleju, bezpośrednio na wałek i hydro na czwartym cylindrze i trochę silnik ucichł, ale nie na długo. Wydaje mi się, że gdyby pompa była padnięta to strugi wytryskiwanego oleju powinny maleć im dalej od pompy, a one na 3 cylindrach...
Ciśnienie na cylindrach ok 13 atmo. jak zimny to jest ok 90 stopni zaczyna wariowac :cry:
Paliwo normalne 95, a z tego co się dowiadywałem to Omega B nie ma Map sensor. a najgorsze to ze nikt nie wie co się dzieje i rozkładają ręce. Chyba sprawdzę te zawory na wydechu , a zapomniałem dodać że ciśnienie w cylindrach mo po 13 atmosfer. nadal czekam no podpowiedzi i dziękuje za napisane pozdrawiam.
Powstawanie korków gazowych i wywalanie płynu jest ewidentną przyczyną uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub jej pęknięciem .Zrób tak jak radzi Kol. Milejow pojedż do warsztatu , ew niech jeszcze sprawdzą ciśnienie w cylindrach . Żadne wyciąganie termostatu i płukanie chłodnicy nic tu nie pomoże .
błędy zostały poprawnie odczytane i usunięte,dziś zaślepiłem EGR i chodzi tak samo jak chodził ale skontrolowałem spalanie i wychodzi na to,że 3 cylindry z lewej strony nie spalają tak ładnie jak z prawej,ciśnienie zmierzyłem i jest 16 bar,świece i kable zostały wymienione.
dzisiaj mechanik powiedział że pali mi olej i będą chyba do wymiany pierścienie ale jeszcze jutro sprawdzi mi ciśnienie na cylindrach i będę wiedzieć olej też dostaje się do przepustnicy to tyle co na razie wiem
Jeżeli chodzi o błędy silnika w sterowniku to niemam żadnych bo sprawdzałem. Acha i przypominam że ciśnienie sprężania w każdym cylindrze mam 11 atm. Więc czy to może byc popychacz?
Problemy, które rozwiązałem głownie dzięki udzielonym wskazówkom: 1. Rozebrałem nastawnik na części pierwsze i wyczyściłem go dokładnie z nagromadzonych opiłków (a było ich na prawde wiele i to różnej wielkości) - jakieś pomysły co do ich pochodzenia? 2. wymieniłem uszczelki na nastawniku, podkładki wtryskiwaczy i uszczelki kolektora dolotowego (dzięki...
dla mnie sprawa prosta. jechac na warsztat, obejrzec od spodu, poszukac luzow gdzie sie da, oblukac wydech, pod maska zobaczyc czy sie nie slini, posprawdzac cisnienie w cylindrach. przejechac kawalek, czy nie sciaga, czy nie ma wibracji, czy sie nie muli. z grubsza wszystko :)
Witam mam taki problem opel omega 2001 rok silnik 2,2 benzyna jak jest zimny to przy zapalaniu strasznie przebiera na benzynie po chwili jak się zagrzeje silnik to pracuje normalnie równo,obroty prawidłowe nic nie faluje,napomnę jeszcze ze w czasie jazdy przy dodaniu gwałtownie pedału gazu jakby silnik przyduszało.Diagnostyka komputerowa była robiona...
Swiece zarowe sluza tylko do rozgrzania komory cylindra przed rozruchem,gdy jest silnik zimny. Sprawdzales czy pompa wytwarza odpowiednie cisnienie mozna wyjac wtryskiwacz i sprawdzic czy wtryskuje(powinien robic mgielke).
Mam kody błyskowe do tego samochodziku, wyświetla mi : 15 , 17 , 61 , 84 , 92 ale opis tych kodów nie wiele mi mówi. Samochód bardzo ciężko zapala, a wszystkie świece ma dobre, ciśnienie w cylindrach zmierze mu jutro i przy okazji sprawdze wtryskiwacze, moż to coś wyjaśni.
co do cylindra to ściągałem kable i iskra jest na wszystkich, wymieniałem kable i świece ok 1000 km temu. hamulce są ok. ABS pracuje bez zarzutu. ciśnienia paliwa nie sprawdzałem...
najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik temperatury cieczy i po nagrzaniu silnika zawyża faktyczną wartość temperatury jednak najlepiej to odpytać na testerze wartości w danych rzeczywistych ,sprawdzić ciśnienie na cylindrach i wydatek pompy paliwa jesli tu chodzi o silnk C20NE sterownik motronic M1.5
Wracamy do tematu po miesiącu nieaktywności na elektrodzie. Z nowości: Wymieniłem nastawnik pompy (wypłukany rozpuszczalnikiem nitro i przeczyszczony pędzelkiem). - Nastawnik pochodził z takiego samego silnika, też z omegi, ale nie B tylko B-FL (2000r.) wygląda tak samo, oporności czujników i cewki pokrywają się z opornościami elementów oryginalnego...
Witam problem z Opel Omega 2.2 16V 2002r. + LPG sekwencja Stag 300, Symbol silnika Z22XE. Odpala bez problemu, ale po dodaniu gwałtownie pedału gazu nie wkręca sie na obroty (muł) potrafi nawet zgasnąć. Jeśli stopniowo wciskam pedał gazu to powoli sie wkręci na obroty lecz słychać nieprawidłową pracę silnika jakby na 3 garach pracował, problem występuje...
Witam kolegów forumowiczów.. Może ktoś pomoże rozwiązać mój problem.. Mam Omege jak w temacie i problem, który pojawia sie regularnie poniżej -5st. Po rozgrzaniu świec(wszystkie sprawne) próbuje zaskoczyć, ale nie na wszystkie cylindry. Po kilku próbach (ok minuty) wreszcie zapali i potem juz chodzi ok. Układ szczelny( wężyki, uszczelniacze na mostkach,filtr)....
Nie chodziło mi o cylindry, a o panewki. Odpuść sobie wlewanie oleju do cylindrów, chyba, że masz zamiar zrobić jeszcze próbę olejową przy pomiarze ciśnienia sprężania. Tylko po co. Wnioskuję jednak, że nie ruszałeś pompy olejowej i wszystko będzie dobrze.Na wszelki wypadek, kiedy będziesz uruchamiał silnik, staraj się kręcić rozrusznikiem tak, by nie...
Kilka dni temu zdobyłem wskaźnik do pomiaru ciśnienia sprężania, bo się okazało że nikt tego wcześniej nie mierzył. Licząc od skrzyni biegów: 13, 13, 4, 6. Wcześniej myślałem że tego uniknę, ale po pomiarze wziąłem się za rozpołowienie silnika. Werdykt: cylinder skrajny (ten co miał pomiar 6) ubita termicznie, ale jeszcze na oko szczelna uszczelka pod...
Witam podejżewam że pierścienie na tłokach, najprędzej zbierające olej pierścienie padły, zmież manometrem ciśnienie w cylindrach, powinno być równe i w granicach 12-15 barów chyba cos takiego. Możliwe jest także dostawanie śię oleju poprzez uszkodzone uczczelniacze na zaworach, były zmieniane?
Skoro kolega nie jest w stanie określić jaką ma instalację, jeżeli wydaję się koledze że silnik nie chodzi na jeden cylinder, ale nie jest tego pewien to najtaniej będzie znaleźć dobrego gazownika lub mechanika. Przecież kolega nie jest w stanie skorzystać z naszych ewentualnych rad. A silnik przełącza się na benzynę bo zapewne spada ciśnienie gazu...
Sprawdź ciśnienie paliwa ale na listwie, nie na pompie. Pompa może mieć dobre, a pęknie wężyk który idzie z pompy do przewodu paliwowego i już będziesz miał lipe. Rozrząd dobrze ustaw, przeskoczy ci o 1-2 zęby i już lipa. Cewka może być winna. Nawet jak nie masz czujnika położenia wału który jest za kołem zębatym z przodu silnika to i tak auto odpali...
cześć, mam taką samą omegę z tym samym silnikiem. U mnie było to samo. Napisz czy jak kopci rano to w jakim kolorze. Proponuję też podejść do rury wydechowej i powąchać spaliny. Jeżeli śmierdzą benzyną - w nadmiarze (można porównać z zapachem już jak silnik się rozgrzeje) to znaczy że ją zalewa. Uwaga - wąchanie ogranicz do niezbędnego minimum - dłuższe...
a może wtryski są juz do bani ze tak powiem i poprostu leją na wolnych obrotach paliwo sie nie spala i dlatego kopci na biało gdy załaczam świece to wtrysk leje na ciepłą świece i zaczyna chodzić na wysokich obrotach pompa daje wieksze ćiśnienie i powstaje w cylindrach wieksze spreżanie i jako tako chodzi gdy załacza sie turbo to tylko wydostaje sie...
Witam Nie wiem o czym piszą moi poprzednicy, może któryś z nich da mi namiary gdzie kupić za 700 zł sekwencję na 6 cylindrów (to chyba jakiś horror). A tak do tematu: musisz rozebrać całe rozdzielacze zupełnie na części pierwsze i po prostu wszystko porządnie umyć w rozpuszczalniku nitro (oczywiscie bez gumowych części). Wszystko powinno wrócić do normy....
mogą być uszczelniacze na zaworach lub pierscionki sprawdz cisnienie powinno byc około 11 jesli to benzyna jak zwalisz głowice to zobaczysz jak cylindry wyglądają, czy jest rant, moze byc tez przerwa na uszcxzelce pod głowica i wtedy z kanału olejowego olej przedostaje sie do komory spalania-ja tak miałem, nie kupuj silnika, zrób sobie remont-fakt faktem...
WITAM mam ten sam problem ale podejrzewam że z elektroniką nie ma nic to wspulnego. niedługo zabiorę sie za wtryski oraz sprawdze cisnienie na cylindrach potem zapłon odnośnie ciepłego silnika to powodem najczenściej jest głowiczka pompy wtryskowej co niektórzy radzą sobie w ten sposób że podłanczają świece żarowe przez jakiś układ elektroniczny żeby...
Witam. Mam taki problem z swoim samochodem Oplem Omegą B 2.0 benzyna ecotec z 1994r polegający na tym, iż auto chodzi tak jakby nie na wszystkie cylindry, przerywa i były problemy z rozruchem silnika aż w końcu samochód zaczął strasznie dymić i przerywać , zgubił wolne obroty a po pewnym czasie gdy sie zatrzymałem pod samochodem ujrzałem katalizator...
Witam. zakupiłem niedawno Omegę B fl z rzekomo uszkodzonym wtryskiem Wyglądało to tak że lało się paliwo z tył silnika gość twierdził że z wtrysku, że podobno ktoś to sprawdzał mu itp też mi się podobnie wydawało tylko nie pokoiło mnie czemu leje się to aż na drugą stronę... ? dziś się wziąłem za zabawę z Omegą i ; zmieniłem listwę wtryskową, po założeniu...
Silniki Opla nie należą do szczelnych. Pocą się wszędzie. Ja mam wycieki spod pokrywy zaworów, wokół miski olejowej. Wymiana uszczelek pomaga na krótko. Jeśli masz możliwość sprawdzenia ciśnienia w każdym cylindrze i wykonać analizę spalin to będziesz wiedział o tym silniku znacznie więcej. A tak poza wszystkim silnik to najmniejszy pryszcz. Uważniej...
Omega (2.0 16V x20xev) zaczęła więcej palić (około 1-2 litry więcej), jest mniej dynamiczna. Brak jakichkolwiek błędów. Zapłon nowy (kable, świece), filtry nowe, sonda lambda podmieniona, egr zaślepiony, odma drożna, zawór biegu jałowego nowy, czujnik temperatury na komputer wymieniony, Ciśnienie na cylindrach: 14, 16, 14, 14 (mierzone na rozgrzanym...
A u mnie w oplu omedze silnik się też trzęsie. CIśnienie sprężania na wszystkich sześciu cylindrach po 11 atm. NA benzynie się trzęsie obojętnie czy zimny czy ciepły. NA gazie sekwencyjnym tragedia. Trzęsie jak cholera. Też obojętne czy zimny czy ciepły. Słychać jak dopala gaz w rurze wydechowej. Dziwne że czasami słabiej a raz mocniej. Gazownik mi...
omega cylindry ciśnienie cylindry renault omega ciśnienie paliwo
prostownik diodowy sterownik bloker chrysler voyager wentylator
regulacja beretta kompakt satel perfecta
DX-LR02 & DX-PJ15-V1.1 LoRa Setup for Garage Temperature Sensor – Arduino Integration, 500ft Range Junak 126 - lokalizacja filtra powietrza