Tak nie radzę robić bo uszkodzisz drugie wyjście z bordenza. Możesz spróbować podłączyć po przez przekaźnik i to nie powinno wpłynąć na sterownik . Warto sprawdzić ciągłość przewodu omomierzem od żarówki do sterownika . A tak z ciekawości gdzie jest światło cofania czy przypadkiem nie w klapie bagażnika bo wtedy przyczyna prawie na 100 % że przerwany...
Te obliczenia są do bani. Żarówki mają rezystancję mocno zależną od temperatury, czyli w kosekwencji od przepływającego prądu. Do tego ta zsleżność jest nieliniowa. Zmierz rezystancję żarówki omomierzem, to sie zdziwisz... Uwaga eurotips jak nakbardziej na miejscu! Z resztą kto rozsądny w XXI w używa zarówki jsko szukacza sygnału???
Fototranzystora ( fotodiodę) sprawdzisz omomierzem podkładając pod żarówkę i potem przesłaniając, pamiętając że tylko w jednej polaryzacji +/- będzie to możliwe. Diodę podczerwieni miernik na test diody i aparat komórki.
Oj przepraszam żle odczytałęm model. Rozbież panel i włóż go do radia wtedy sprawdz czy do żarówek dochodzi jakies napięcie. Następnie dojdz jak są połączone żarówki - byc może szeregowo i jest spalona tylko jedna. Omomierzem sprawdz pokolei żarówki. Najlepiej ściągnij schemat i na stykach panela znajdz napięcie zasilania żarówek i będziesz miałpewność...
Omomierz wsadz do szuflady. Żarówka i akumulator. Zacznij od masy. A potem linie świateł. Wg schematu na gniazdo 7pin. To pin nr. 3
Omomierz, tudzież bateria i żarówka + taśma klejącą w kolorze innym niż czarny - ot i całe rozwiązanie, aby wiedzieć który jest który.
Witam! Rezystancja włókna żrówki jest zależna od temperatury - im większa temperatura tym większa rezystancja. Dotyczy to również elementów grzejnych i przewodów elektrycznych. Są materiały które ze wzrostem temperatury zmniejszają rezystancję. Mają zastosownie w termistorach tzw.ntc.
Co dalej sprawdzić/wymienić i w jaki sposób? Sprawdź sprawność żarówki, cewki i kondensatora. Żarówkę i cewkę omomierzem, a kondensator najlepiej miernikiem pojemności.
Czy zwarcie śrubek w kostce SBS napędu uruchamia bramę? Jeśli tak - coś źle podłączyłeś albo masz źle skonfigurowany odbiornik. Sprawdź jeszcze dla porządku (próbnikiem ciągłości obwodu, omomierzem albo bateryjką i żarówką) czy w momencie naciśnięcia przycisku na pilocie dwa skrajne lewe zaciski Proximy (tzn NO i ten obok) zwierają się.
Z tego wątku [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... wynika, że "prostownik" to transformator i prostownik. Zatem pomiar napięcia miernikiem uniwersalnym będzie obarczony dużym błędem. Ładowarkę rozebrać, pomierzyć napięcie transformatora po stronie wtórnej. Miernik nastawić na pomiar napięcia przemiennego. Podać wynik. Sprawdzić...
To że przewody wyglądają na całe, nie znaczy, że tak jest. Polecałbym rozłączyć "słonika" i sprawdzić przewody omomierzem lub żarówką przynajmniej 21W. Druty przewodów mogły się połamać wewnątrz izolacji, czego nie widać gołym okiem.
Sprawdź omomierzem żarówkę, powinna mieć kilka Ω oporności. Sprawdź też omomierzem włącznik zasilania. W stanie włączenia omomierz powinien pokazywać zwarcie, czyli rezystancję zbliżoną do 0Ω.
To wygląda na neonówkę , a nie na żarówkę. Sprawdź omomierzem czy ma mierzalny opór przejścia. Jeżeli wykaże przerwę to będzie potwierdzenie, że jest to neonówka. Poprzez opornik około 47kΩ włączona do gniazdka sieciowego powinna się jarzyć. Jeżeli nie znasz się na elektronice (co sugeruje pytanie), to rób to z pomocą kogoś biegłego w temacie i...
Winny bedzie fotoresystor , Czy to fotorezystor łatwo sprawdzić omomierzem i żarówką.
Jeśli masz problem kolego który kabelek to „+” to pamiętaj że "minus" jest na masie (obudowie) i można to sprawdzić omomierzem lub baterią z żarówką i trochę pomyślunku (bez obrazy) . 90% radiotelefonów CB nie ma minusa na obudowie. Michał
Tak tylko światło w lodówce nie działa, reszta jest ok. Wiem, że żarówki świecą, bo je wykręciłem z lodówki i wkręciłem w lampkę nocną, bo mają gwint E14, więc nie trzeba sprawdzać omomierzem, żarówki na 100% są sprawne.
A nie da się zmierzyć omomierzem?
Nie wiem co to zwyżka, ale styki sprawdza się omomierzem. Można też żarówką, o ile od jednej strony dochodzi zasilanie. Czasem nawet potrafią się od tego naprawić (chodzi o prąd samoczyszczący styki, aczkolwiek na krótko).
To nie jest opornik tylko dioda. Sprawdź napięcie przed diodą i za nią. Możesz też ją sprawdzić (diodę) omomierzem.
Tak, jeśli będzie świecić tylko jedno włókno to przełącznik sprawny. Do sprawdzenia żarówka, kable (dokładnie omomierzem), oprawa żarówki.
A jak nie ma omomierza czy innego miernika, to bateria, żarówka i też się da sprawdzić ;)
Masz też symbol żarówki z opisem 60W. Kabel sieciowy podłączasz pod te zaciski które mają na płytce narysowane strzałki, a na żarówki wychodzisz z zacisków opisanych odpowiednio 60 i 300W. Który kabelek do której oprawy idzie musisz sprawdzić - najlepiej omomierzem (po wyjęciu żarówki). http://obrazki.elektroda.pl/6932157400_1...
Ciekawe w jaki sposób ? Amperomierzem AC lub Cęgami pomiarowymi. Za wyliczenie prądu tego silnika chwała koledze. Nic nie wyliczałem, to standard. Już widzę jak autor idzie kupować amperomierz cęgowy do podłączenia jednego silnika... Prędzej kupi na jakimś targu 'multimetr' analogowy za 10PLN i podłączy od razu jak należy zamiast amperomierza za kilka...
Pięknie ładnie tylko żarówki żarnikowe mają rezystanję nieliniową zależną od prądu przez nią płynącą i miernikiem tu nic nie zrobi się. Zmierzyć omomierzem możecie żarówkę niezasilaną. Na dowód tabelka rezystancji 40W żarówki.
Zdecydowanie nie zrozumiałeś odpowiedzi. Został ci podany przepis na uruchomienie i sprawdzenie każdego nieznanego transformatora wraz z przybliżonym odczytem jego parametrów. Czyli potrzebujesz omomierz, woltomierz prądu przemiennego, żarówkę i trochę chęci. A jeszcze prościej, jakbyś sobie znalazł schemat tego gramofonu i z niego odczytał parametry...
Ale musze miec pewność ze jest zepsuty. Kupiony na Allegro, więc trzeba liczyć sie kosztami wysyłki i ewentualnym kilku dniowym postojem auta. Jak sprawdzić czy czujnik wstecznego jest lub nie jest sprawny? Nie przesadzasz trochę :?: Ten czujnik kosztuje 30 zł . Co ty chcesz wysłać :?: Czujnik sprawdza się np. omomierzem , żarówką itp...
Jak masz kabel w jednym kolorze to omomierz albo bateria i żarówka i sprawdzasz która żyła jest która, później naklejasz plaster na oba końce dla rozpoznania w przyszłości i koniec pieśni. Opcja druga, podłączasz do kolumny, z drugiej strony kabla przykładasz baterię paluszka 1,5V, jeśli membrana wychyli się do przodu to trafiłeś i plus jest tam gdzie...
Sterownik prawdopodobnie jest nieodwracalnie uszkodzony. W sumie to można by taki prosty sterownik skonstruować na układzie 4017, NE555, tyrystorach i drobnych elementach jak rezystory, kondensatory, itp. Tylko czasu do świąt niewiele pozostało. Na podstawie ścieżek na płytce prawdopodobne połączenia przewodów są jak na obrazku poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/1919385000_1...
Żarówka chyba nieprzepalona, drucik cały. Też omomierzem sprawdzić. Żarówka dobrze kontaktuje w oprawce?
Sprawdź sobie te żarówki omomierzem to będziesz wiedział czy są dobre. Bo miernik pewnie posiadasz?
Np. omomierzem sprawdzić rezystancje żarówek.
Nie omomierzem tylko żarówka w dłoń i jazda
OK, taki przyrząd zrobisz sobie sam z żarówki, która ma tam być użyta i fotorezystora. Żarówkę i zbliżony do niej fotorezystor zamykasz w światłoszczelnym pudełku. Do fotorezystora podłączasz omomierz. Żarówkę podłączasz do regulowanego zasilacza i robisz tabelkę: odczyt napiecia -> odczyt oporności. W ten sposób "skalujesz" przyrząd. Dla pomiaru zrobisz...
Czyli wzmacniacz jest OK ?? Bo kupilem juz tube JBL czekam aż mi przyjdzie ma moc RMS 125 watt, chyba tej juz mi nie spali ??? Głośnik zawsze możesz sprawdzić omomierzem lub małą żarówką wpiętą szeregowo do cewki głośnika. Oczywiście nie podłączasz tego pod 220 ale 4,5 już wystarczy, żeby sprawdzić przejście cewki. Wzmacniacz ma moc nominalną przy...
Kolego, nie potrafisz na szybkiego sprawdzić co jest uszkodzone? Przecież to proste, cewka omomierzem, moduł żarówką i młoteczkiem, zasilania żarówką. Cewkę sprawdzałem omomierzem - OK. Zasilanie wszędzie jest, chyba że coś przeoczyłem. A jak moduł sprawdzić młoteczkiem ?
OK, taki przyrząd zrobisz sobie sam z żarówki, która ma tam być użyta i fotorezystora. Żarówkę i zbliżony do niej fotorezystor zamykasz w światłoszczelnym pudełku. Do fotorezystora podłączasz omomierz. Żarówkę podłączasz do regulowanego zasilacza i robisz tabelkę: odczyt napiecia -> odczyt oporności. W ten sposób "skalujesz" przyrząd. Dla pomiaru zrobisz...
Mierzyłem Omomierzem, brak przejścia.
Dwa zaciski to zasilanie, a trzeci to prawdopodobnie zerowanie. Bez problemu sprawdzisz omomierzem, albo żarówką.
Miernikiem na piszczku mierzysz? To będzie wykrywał zwarcie z powodu żarówek w innych lampach przyczepki, które wiadomo że jednym końcem są podpięte do masy. Powyciągaj inne żarówki. Lub na omomierzu, ale to wymaga trochę wprawy. Generalnie ~<1ohm to zwarcie, ale to też zależy od konfiguracji lamp i ilości żarówek. Co z modułem?!
omomierzem. Może nie żarówka była winna tylko któreś z doprowadzeń?
(at)elektroPC 2,5 V na żarówkę. Typowo w takich zestawach. Sprawdzić to omomierzem po połączeniu szeregowym obu gałęzi i do sieci.
Żarówki trzeba było sprawdzać omomierzem a nie pchać tam napiecie. Zmierz napiecia na wszystkich pinach układu uA758 (ULN2244)
Cześć Wąska wsówka to nie masa! Poprostu jest za włącznikiem, jak szeroka zwiera po włączniku to wąska będzie cały czas do masy. Mamy 100% pewność, ze jest zwarcie do obudowy 0 ohm?. W tej sytuacji radio jest walnięte, potrafisz lutować? Zacząłbym od sprawdzenia tranzystora T 10, T 11. Ewentualnie nad T 10 na schemacie jest zworka na której ustawia...
Jak za licznikiem to nie bardzo widzę praktycznej możliwość "jakiś kar". Oddzielna kwestia żeby zrobić to dobrze i tu na pewno rozgorzeje dyskusja z podsumowaniem "wezwij elektryka" :D. Jak będziesz w przyszłości diagnozował takie zwarcia, rozważ użycie omomierza lub szeregowej żarówki, żeby nie robić przy każdej próbie zwarcia.
Identyfikacja uzwojeń jest prosta pierwotne i uzwojenie żarówki omomierzem (pierwotne 200-300 Ω, uzwojenie żarówki poniżej oma) wtórne do grzania widać gołym okiem płaskownik.
Czytaj wartości na schemacie: BZ 401 WTA-T 400mA/250V BZ 901 WTA-T 315 mA/250V BZ 902 WTA-T 250 mA/250V https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Bezpieczniki sprawdza się miernikiem omomierzem lub w szeregu bateria 3V i żarówka albo LED na 3V - gdy zaświeci to bezpiecznik jest dobry. Bezpieczniki przeważnie są szklane i...
Omomierzem mierzysz tak samo jak żarówką albo do kabli cewki, albo do masy i jednego kabla z cewki, bo drugi jest na stałe dołączony do masy. Nie uruchamiasz silnika. Zmierzony opór to kilka, góra kilkanaście omów.
Sprawdź tranzystor TIP122 przy samej żarówce (np. omomierzem/testem diody emiter-kolektor przy wyłączonym napędzie). Przekaźnik załącza, ale światełko na złączu śrubowym. Żarówka wewnątrz napędu to tylko tranzystor Darlingtona, rezystor na bazie i sygnał z procesora.
Błąd na schemacie, niedorysowanie. Emitery tranzystorów powinny być podłączone do masy. Ten schemat ma prawo działać, podłączenie napięcia zasilania powoduje odłączenie pomocniczego napięcia 5V (odłączenie tego przysłowiowego "omomierza" o którym mówiłem wyżej), tylko dalej mam wątpliwości, poco taka komplikacja? Czy nie wystarczy w rzeczywistych warunkach...
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze.
Jak kolega pisał wyżej, żarówkę w szereg 230V 0V o----(X)------^^^^^^^------o gdzie --^^^^-- uzwojenie pierwotne --(X)-- żarówka to aby uniknąć niespodzianek, skoro omomierz wskazał 0. Możliwe, ze elektronika padła w skutek zwarcia w transformatorze. Aby obniżyć napięcie wejściowe, podłącz zaciski 0V i 244V
Pomierz omomierzem ten oryginał bo może wewnątrz ma równoległy do led rezystor (tania adaptacja wykonana przez producenta do starej wersji elektroniki, zaprojektowanej pod żarówkę).
Można omomierzem. Ja wole, bateryjka, żarówka i 2 końcówki pomiarowe.
Sprawdź na wyłączonym wzmacniaczu: miernikiem przejść (omomierz, żarówka+bateria) przejscie miedzy jednym z dwóch drutów głośnika a obudową, jesli jest to znalazłeś - 2 metoda: Daj na wejście .775V baterie starą baterie 1,5V, - do obudowy + do bolca w środku jesli głosnik wybije do przodu to + i - masz dobrze połączone jesli do środka to masz odwrotnie....
W radioodbiorniku wykorzystują się lampy serii U, nici zarzenia których zjednoczone szeregowo, poza tym szeregowo z nićmi zarzenia lamp są zjednoczone jeszcze i 2 żarówki oświetlenia skali ( 12V0.12A). Przy takim łączeniu uszkodzenie nici jednej z lamp wywołuje brak zarzenia wszystkich innych lamp. Sprawdź omomierzem zdatność do użytku nici wszystkich...
Dobrze byłoby zmierzyć omomierzem oporność żarówki zimnej. Jest dużo mniejsza niż gorącej. W metalach oporność rośnie ze wzrostem temperatury. Początkowy prąd po włączeniu jest dużo większy niż po rozgrzaniu włókna żarzenia. BD241 musi ten prąd wytrzymać.
Zmierz omomierzem rezystancję zimnej żarówki. Oblicz moc dla takiego rezystora przy napięciu znamionowym. Trochę się zdziwisz. Wtedy pomyśl o tym, co napisał wyżej kolega drobok.
R 11. Sprawdzałem omomierzem i wszystko ok. Przy jednym szczotkotrzymaczu jest przygrzana izolacja- sprawdzałem omomierzem i nie przewodzi. Żarówką nie wiem jak to się robi, a w ogóle czy w ten sposób nie przebiję izolacji?
Sprawdź silnik. Wyciągnij wtyk z gniazda silnika, weź omomierz lub żarówkę w szereg i sprawdź przejścia. Zobaczysz 6 zacisków, przejscie musi być między parami. Jedna para (cienkie przewody) to prądnica tacho, pozostają 4 przewody, które muszą mieć przejście w ten sposób, że utworzą kolejne 2 pary. Powodzenia.
Co dymiło ? Sprawdż mostek czy przewodzi tylko w jedną stronę . Omomierzem lub żarówką z zasilaniem (zmieniaj biegunowość ). Jeden przewód do zacisku prądowego M6 , drugi do drutów stojana lutowanych do diód .
Jak na moje to żarówek jest jakieś 70 a nie 100 Policz żarówki w takim razie. Jesteś pewien że aż 9 jest uszkodzonych? W takim razie na pewno wszystkie są szeregowo połączone? Chyba że część się "prawidłowo" uszkodziła zwierając obwód, a nie pozostawiając go otwartym. Jak ty chcesz omomierzem sprawdzić żarówkę pod napięciem? :P
J.w. swr i masa anteny. Sprawdzić omomierzem lub żarówką. Jeśli sam nie czujesz się na siłach podjedź do elektryka żeby sprawdził masę. Swr sprawdzą Ci tam gdzie montują cb.
Nie, bo nie wiem co chcesz nim mierzyć przy braku zasilania. Ew. może być omomierz.
Ciekawa sprawa, gdyby każdy elektronik sprawdzał diodę żarówką.... Od tego ma miernik. A w nim opcja sprawdzania półprzewodników (nie mylić z omomierzem).
sprawdziłem każdy kabel baterią 9V i językiem i okazało się Język nie jest próbnikiem napięcia! Nie słyszałeś o omomierzu lub żarówce podłączonej do baterii?! Zamykam, bo jeszcze sobie krzywdę zrobisz.
Mate grzejną sprawdzić omomierzem - powinna mieć ok 1-2ohm Zamiast maty podłączyć żarówkę i sprawdzić czy świeci na włączonym silniku i podgrzewaniu Czujnik nacisku do sprawdzenia omomierzem, ewentualnie, czy pika jak są nie zapięte pasy? jak tak, to czujni9k jest sprawny.
To sobie sprawdź obwód wewnatrz lampy - miedzy stykami zarowki a kostka instalacji np. omomierzem. Jeżeli bedzie OK., to przetarta wiązka gdzieś w okolicach bagażnika. Poczekamy na praktyków tego typu samochodu.
FIGIELP "Błąd sporadyczny" ale jaki dokładnie. Numer błędu ( obojętnie czy renault czy "P" z urządzeń uniwersalnych. Dodano po 5 piotrek_ir4 Przy wymianie elektrozaworów ( a to było robione ) nie trzeba ustawiać pozycjonera ( wybieraka po Twojemu ). A nawet to do tego wystarczy miernik z ciągłością obwodu, omomierz a nawet żarówka i bateria. Przecież...
Na żarówce będziesz miał różnicę napięć zasilacza 19V i akumulatora 12V, a więc 5V i nie zaświeci pełną mocą, a dodatkowo, połączenie szeregowe włókien (świateł krótkich i długich) zwiększa rezystancję i prąd ładowania spadnie. Uzyskanie pułapu prądu dopuszczalnego dla zsilacza 2A będzie w tym przypadku nieosiągalne, włókna żarówki słabo się zażarzą,...
Sprawdziłem omomierzem, ale nic nie wykryłem. Błąd, ciągłość przewodów sprawdzasz porządną żarówką, omomierzem sprawdzasz tylko na zwarcie do masy i plusa.
Względem czego je mierzysz. Sprawdź najlepiej żarówka na kablach. Omomierz może wprowadzać w błąd. Chociaż jak wyłącznik odłączony to nawet śladowego napięcia nie powinno być. Z wyłącznikem w pozycji wył. też nie powinno być.
Na twoich schodowych oznaczenie p (prądowy) to najprawdopodobniej L (lampowy) zamiast pod p podłącz fazę pod L i z drugiego L zasil żarówkę. A który styk jest stykiem sterującym można sprawdzic omomierzem albo podłączając fazę .pzd.
Masz racje... W przekaźniku musi być jakiś układ. Jaki układ? nie kombinuj tylko myśł logicznie. Cewka przekaźnika ogranicza prąd bo ma pewien opór, zmierz omomierzem to się dowiesz jaki. Łączysz z nią szeregowo żarówkę, która potrzebuje do świecenia większego prądu to będzie świecić słabo, podłączysz taką co potrzebuje kilkunastokrotnie większego...
jak mogę zmierzyć ten mostek Omomierzem. Jak zwykle diody.
Przełacznik jest na 12V pradu stałego i 20A. Nie przekonałeś mnie podanymi przez siebie parametrami tego przełączniczka. Ale identyfikacja wyprowadzeń jest prosta wymaga tylko miernika (omomierz) lub żarówkę na 12V. Mając jedno lub drugie spokojnie dojdziesz jak go włączyć tak by Ci sygnalizowała załączenie ale nie koniecznie ładowanie ;) Pozdrawiam.
STR, do wymiany. Trochę za wcześnie na taki werdykt. Zauważ, że to układ samodławny i tranzystor roboczy w STR jest spolaryzowany rezystorami R1102 i R1103 i to one mogą wprowadzać go w stan przewodzenia wykrywany omomierzem. Trzeba podłączyć przez żarówkę i dopiero zastanowić się co sprawdzać dalej. Nie powinienem tego pisać, ale na tak gwoli przypomnienia...
Popatrz na zakończenia kabli czy nie ma jakiś opisów flamastrem. Jak nie ma to nie zostaje nic innego, jak omomierz czy bateryjka z żarówką i po kolei sprawdzać który kabel gdzie idzie...
Może omomierzem? Najpierw omomierzem a następnie żarówką 15-25W. Jeżeli miernik nie pokazuje pełnego napięcia to zwarcie mało prawdopodobne. Zachowanie neonówki i wskazanie miernika może wynikać z pojemności pomiędzy żyłami.
Diody możesz sprawdzić omomierzem. Pomiar kondensatorów nie jest miarodajny i możesz tylko stwierdzić przebicie. Przed włączeniem zasilacza podłącz żarówkę. Będzie ona obciążeniem.
Proszę jak o pomoc jak w jednym z 7 przewodów znaleźć masę? Wyjąć wszystkie żarówki. omomierz i pomiar każdego przewodu względem masy.
Myślę że powyżąsza porada nic nie da w tym radiu. Po prostu trzeba szukać gdzie ginie napięcie, omomierzem "iść" od żarówek do tranzystora załączającego je. SławeK
Koleżanko, masz miernik uniwersalny i neonówkę? To załączaj po kolei klawisze i sprawdzaj woltomierzem między którymi przewodami pojawia się napięcie i neonówką który jest fazowy. Żyrandol sprawdź miernikiem przestawionym na omomierz: wykręć żarówki i sprawdź gdzie jest "przejście" z kostki do oprawek. Jak tego nie potrafisz to wezwij elektryka i tak...
Żarówkę sprawdzałem omomierzem, poza tym wymieniłem ją na drugą i dalej jest tak samo... Na chłopski rozum powinno świecić - żarówka dobra, napięcie jest - ale nie świeci...
Wylutuj tranzystor i zmierz go testerem półprzewodników (symbol diody w mierniku). Pomiar można zrobić omomierzem miernika analogowego albo jakimś substytutem - żarówka 100 mA zasilana z baterii lub zasilacza, zamiast żarówki dioda świecąca z opornikiem. itp.
Termostat w tym aucie ma bardzo wysoką temperaturę otwarcia (104*C), dlatego zainstalowano w nim grzałkę, która dogrzewa termostat, by w razie potrzeby otwierał się wcześniej. Grzałką steruje sterownik silnika. Nie wiem jak i czy w ogóle wpływa awaria czujnika poziomu płynu na sterownie tą grzałką ale warto tę usterkę wyeliminować. Po wymianie zbiorniczka...
ale jack jest zatopiony w plastiku więc nie wiem który jest zewnętrzny styk a który wewnętrzny. Omomierzem ustalić trzeba, z braku omomierza bateryjka z żarówką też wystarczy.
Pasek rozrządu. Natomiast na kole pasowym na wale trzeba sprawdzić czy się wał okręca i nie blokuje mechanicznie a nie normalne opory w skutek sprężania. Jeśli wszystko jest ok. To sprawdź plecionkę masy silnika pomiędzy blokiem a karoserią. Kiedyś kolega w 306 tak miał i nagle mu zgasł na przejeździe kolejowym. Dodano po 4 Witam, Omomierzem to można...
Kolega ma omomierz żeby posprawdzać przejścia? Może tak. Jak nie ma kolega takiego miernika pod ręką, to może ma żarówkę 12V 5W? Połączy kolega tę żarówkę szeregowo z układem i jak będzie zwarcie, to ona zaświeci. Prąd LED nie wywoła świecenia tej żarówki. Na zdjęciu kóry to łącznik główny i które kable zasilające połączone z baterią?
pegaz641 - a po co Tobie kolory kabelków?? Bierze się omomierz albo prościej żarówkę/diodę połączoną z baterią i jedzie się po każdym pinie i sprawdza się gdzie wychodzi.
Czyli stosunek między rozgrzaną (6,8Ω) i zimną żarówką (0,5Ω) to faktor ≈ 13. Dlatego dla 24 woltowej żarówki powinno to być 27Ω/13=2Ω Macie pod ręką taką żarówkę i porządny omomierz, aby to potwierdzić?
Cewki H to dwie cewki połączone równolegle na kołkach lutowniczych. rozlutuj drut owinięty na kołkach i spróbuj z każdą cewką z osobna (znajdź omomierzem albo żarówką z baterią właściwe początki/końce). Na spalonej dalej będzie "źle", na dobrej - dobrze. Jeśli cewki są dobre, obie próby wypadną jednakowo. Ale chyba są złe.
Witaj, musiałeś coś na grzebać przy wymianie tego układu. Jeśli napięcie było poprawne to znaczy, że przetwornica działała poprawnie. Trzeba było szukać usterki w dalszej części monitora, pomierzyć czy niema zwarcia, któraś z gałęzi zasilających obwody monitora. Teraz musisz wrócić do zasilacza i uruchomić go. Wymień ten Q502, IC502, ZD502 posprawdzaj...
Sprawdź wszystkie masy zespołów lampowych z przodu i z tyłu. Najlepiej wypiąć oryginalne żarówki i sprawdzać poszczególne piny próbnikiem z żarówki 21W (nie omomierzem).
Chyba coś się tu nie zgadza. Gdyby prąd był rzeczywiście taki jak piszesz to spadek na żarówce powinien wynosić ...? Tymczasem według Twego opisu całe napięcie odkłada się na żarówce, zatem praktycznie jest zwarcie, które bez problemu powinno być mierzalne omomierzem . Gdzie? Jak odepniesz cewki odchylania i Q401 to jaka jest sytuacja?
Zewrzeć wszystkie żyły z jednej strony, z drugiej sprawdzić parami czy jest zwarcie... Żarówką, omomierzem, wszystko jedno. Można też rozważyć, czy nie da się wciągnąć nowej skrętki żelowanej wyciągając starą. Odległość jest niewielka.
Witam narazie tyle trafo przejsc nie ma na omomierzu 20Mohm żarówka świeci stałym światłem a ma 25W/230V(a w tej gałęzi B+ jest elka na 200V wiec nie ma tam wiecej jak 180V ) wiec nie jest za jasna ale swieci tak na 75-60% jasności reszta info juz niedługo pozdrawiam i dziękuje za pomoc Łukasz
Po pierwsze to nie dioda, tylko halogen lub jak kto woli "żaróweczka". Po drugie: układy zasilające bardzo rzadko ulegają uszkodzeniu. Zdejmij szybkozłączkę i sprawdź przewody w rękawie bo to pierwszy podejrzany. Jak przewody są OK, to sprawdź napięcie zasilania na końcu rękawa . Z tym niższym napięciem to coś chyba nie tak. Wydaje mi się, że było podtrzymanie...
Kontrolka z zwykłą żarówką lub bez prądu omomierzem.
Sprawdź najpierw [url=http://overclock.pl/Articles/ShowAl... sucho" zasilacz, odłączony od komputera oczywiście. Obciąż go żarówkami samochodowymi. Dysk możesz wstępnie sprawdzić mierząc oporność omomierzem na gnieździe molex między +5V i +12V, a masą.
A jakie są objawy? Może to wężyk jest nieszczelny - w takim wypadku albo ciśnienie nie wzrośnie albo będzie spadało w czasie prania i pralka może dolewać wody. Czasem wężyk się zatka bo jakieś śmieci do niego wpadną - może dmuchnąć w niego jak jest odłączony hydrostat? Jak masz pasujący wężyk to możesz przyłączyć do hydrostatu a z drugiej strony przymocować...
badanie omomierzem mierzy omomierzem dioda omomierzem
wyświetlanie obrazka excel programator ajawe czujniki leuze
pioneer vsx323 satel awaria stacja
Firmware Update for IRIS 4K 3D TV 49E6710 UDS Jak usunąć błąd P06 w pompie ciepła Nulite NL-B245II/R32?