Opór wału i brak paliwa to są dwie niezwiązane ze sobą usterki.
280-420 ohm
No to może immo.
To zależy od sterowania. Jeżeli nie jest wysterowany to tak, ale może też być tzw. "trzymanie silnika" i wtedy jest opór.
Istnieje,na lekko poluzowanych śrubach załączasz silnik i dokręcasz. Zawsze przy tym postukaj lekko młotkiem w pokrywy.
Czujnik 578-782Ω, szczelina 0,4- 1 mm.Cewka pierwotne 0,495- 0,605 Ω, wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie cewki ze stacyjki przewód pomarańczowy ,biało -czarny do modułu zapłonowego złącze nr 7 .Przewody z czujnika do modułu ,złącze nr 1 i 5. Zasilanie modułu ,złącze nr 4 plus 12 V, złącze nr6 -masa .Jak tu dobrze to uszkodzony jest moduł.
800+-50ohm
No właśnie wymieniłem i dalej to samo. Może po prostu on tak kręci właśnie przez te mocarne łożyska dwurzędowe? Da się normalnie kręcić wałem ale czuć opór.
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
Okazało się, ze po pełnym naładowaniu aku i zamontowaniu, że jest opór wału silnik zaskoczył, ale obrót wału nie był taki płynny tylko z oporem, było jakieś - 5 stopni. Podejrzewam więc rozrusznik, tj. łożyskowanie. Później po nagrzaniu auta zgasiłem i zapaliłem powtórnie to bardzo gładko odpalił bez oporu, może wtedy smar na panewkach płynny i tego...
Problem rozwiązany wymieniłem ecu , kupiłem z tym samym numerem kolega przegrał wszystko ze starego do nowego . pompa wtryskowa wyzerowana po odpowietrzeniu wtrysków zapalił
Witam.Gaśnie na rozgrzanym silniku ,zmierzyłem czujnik położenia wału ,ma 920kΩ czy to prawidłowe wskazanie?
Serwonapęd bym wsadził, krokowiec zawsze może zgubić kroki - po jakimś czasie opór wału może wzrosnąć (łożyska itp) i problem powróci, a serwo zmiany parametrów oporu zniweluje.
Silnik będzie startował jałowo, bez obciążenia. Przy gwieździe i 400 VAC 20 A zabezpieczenie powinno wystarczyć. tego hamulca na razie kompletnie nie rozumiem, ale to później, na razie to uruchomimy. Hamulec to elektromagnes o dużej średnicy, który przyciąga ruchomą tarczę hamulcową, normalnie dociśniętą sprężyną do tarczy stałej, i wtedy wał silnika...
Witam, jaki powinien być opór na czujnikach położenia wału w manie z silnikiem D2866lf31 ? U mnie mają 920 i 900 Ohm.
Czujnik położenia wału opór ok 1050 ale na kostce od sterownika już okolice 1600 A co to kilo czy łomy? 😂 I dane auta? Tajemnica?
Ostatnio gość wymyślił silnik EM drive i jakoś nie psuje do wzorów i zasad . Można sobie zbudować samemu z części mikrofalówki . 1-Jeśli silnik podłączysz bezpośrednio do prądnicy - układ nie będzie działał ze względu na straty . 2- Jeśli podłączysz silnik 1500 obr przez przekładnię 1:2 do prądnicy która osiąga moc np 2 KW przy obrotach 1500 obr na...
Kolego te lekturę to akurat mam.Błędnie podany opór czujnika wału jak i cewki.Czujnik z resztą jest taki sam dla m40 i m43. Ustaw poprawnie multimetr to zmierzysz to poprawnie :D
Trochę mało informacji.Został zmieniony sam słupek?Sprawdziłeś czujnik wału?To jest czujnik indukcyjny opór około 540 oHm ,śmiało sprawdzaj nic nie uszkodzisz.Druga sprawa to sprawdź czy czujnik wału nie został zamieniony z czujnikiem wałka,chodzi o wtyczki np w m50 wtyczki są jednakowe i nie problem zapiąć je odwrotnie.Musi być sygnał z czujnika wału...
Obecnie każde auto wyposażone w elektroniczny wtrysk odcina paliwo przy nietkniętym pedale gazu i obrotach powyżej jakiegoś tam progu. Im nowsze auto to ta granica zbliża się do obrotów biegu jałowego. W takiej Corsie b z 98 roku próg był na 1500 rpm (X14XE). W TDi pd np octavia 1 FL z 2002 roku są to obroty biegu jałowego (ATD,AXR). Jedyną wadą jaką...
Sądzę że czujnik położenia wału, zapala teraz z czujnika wałka dlatego z oporami i nierówno.
Do tego aby pomiar był wiarygodny, silnik ma być rozgrzany do temperatury pracy, mieć sprawny rozrusznik i naładowany akumulator, żeby był w stanie kręcić silnikiem z wymaganą prędkością. Bez oleju będzie kręcił wolniej - większy opór wału korbowego, większe tarcie tłoków, brak uszczelnienia filmem olejowym - o hydraulice zaworów nie wspomnę. Jak wyobrażasz...
Główną siłą do pokonania to jest bezwładność (konieczność przesuwania w prawo i w lewo) i niewielkie opory toczenia na łożyskach. Siła niezbędna do przesunięcia (zmiany biegunowości) magnesów została całkowicie zlikwidowana (zbalansowana) przez sprężyne. Opis powyżej mówi, że w odległości 40mm zostaje pokonany opór wału korbowego (kosiarki skok 35 mm)...
a jaki powinien być opór czujnika położenia wału korbowego
lub zastosowano niewłaściwe łożyska (np. luz inny niż C3, albo wymiar - cieńsze) W chińczykach są fabrycznie montowane łożyska z luzem normalnym. Jak silnik jest zimny, to wał obraca się z oporami, dopiero gdy kartery się nagrzeją wał może obracać się swobodnie. Nie ma to wpływu na zacieranie się silnika, jedynie powoduje wybijanie się czopów pod łożyskami....
jak w temacie dodam ze załorzyłem 2 cewke i to samo czy czujnik połozenia wału ma cos wspolnego z iskrą jaki opór ma czujnik
Wygląda, jakby tłok blokował się w "górnym" położeniu. Możliwe, że jest woda w komorze spalania. Wykręcić świecę i przedmuchać komorę spalania kręcąc wałem. Po tym sprawdzić ręcznie, czy nic nie blokuje tłoka. Należy wykonać 2 pełne obroty wału ręką (nie rozrusznikiem), aby przejsc przez pelny cykl pracy silnika (4 suwy). Powinieneś wyczuć, czy opór...
witam..... w momencie jak nie udaje się go odpalić zmierz opór na czujniku indukcyjnym wału korbowego, musi mieć opór od 800 do 1 100 omów pozdrawiam
Czyli komputer, do podpięcia szlachetny CLIP ,jaki opór ma czujnik wału?wyłącznik bezwładnościowy sprawdzony?
Może trochę nie wypada odpowiadać na własne posty, ale gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem. Powodem takiego zachowania był silnik. Procesor i czujnik amperometryczny działał prawidłowo. Po przeczyszczeniu komutatora oraz szczotek i nasmarowaniu wału, żeby miał mniejsze opory napęd zaczął działać prawidłowo. Udało się go zaprogramować i teraz bez...
To, że ma opór nie jest miarodajne. Tam jaja były z zastosowaniem tanich zamienników. Daj oryginalny czujnik wału, sprawdź instalację do ECU od czujnika, a na koniec sam ECU.
Mocowanie noża jest na wieloklinie, należy na kilka obrotów wkręcić śrubę mocującą nóż a następnie ściągaczem zdjąć mocowanie. dalej odkręcić 5 śrub od dołu kosiarki i wyjąć cały zespół napędowy. Żeby wymienić pasek należy poluzować 4 śruby mocowania silnika. Jeżeli chodzi o opór przy obrocie wału napędu noża jest to normalne, kosiarka posiada hamulec...
Występowanie pola magnetycznego jest warunkiem sine qua non generowania prądu w generatorach. Ruch mechaniczny nie jest niezbędny do produkcji energii elektrycznej w generatorze - są konstrukcje które eliminują ten problem. Co do porównania , to przez wynalezieniem chomąta używano jarzma, co było przedtem tego nikt nie wie, bo nie było zwierząt hodowlanych....
Trochę mnie też niepokoi wygląd wewnętrznej części łożyska 6207 (szczególnie dobrze widoczne na zdjęciu z rdzą). Czy mogło dojść do uszkodzenia wału? Raczej się to nie zdarza. A jeśli masz wątpliwość,to spróbuj założyć delikatnie samo łożysko na wał( na pewno stawia lekki opór). Gdyby wchodziło bardzo lekko("na piechotę":)),to można "napunktować" ośkę...
(at)roznicowka Alternatory się wzbudzają przy około 1000 rpm, i wtedy stawiają opór. 1. Ręką nie zakręcisz wału do takich obrotów 2. Do około 1000 rpm wał nie stawia prawie oporu. Na pewno wirnik nie "stoi" tylko jeśli podłączysz wzbudzenie, to nie da się lekko kręcić wirnikiem Jeżeli jest sprawny alternator to prąd wzbudzenia nie powoduje takiego oporu.
Robię pomiar na odłączonym sterowniku na pinach które wychodzą na czujnik wału i na czujnik wałka na pinach wału jest opór a na pinach wałka jest zero. Pytanie czy tak powinno być?
Opór oporem, najpewniej podmienić że sprawnego, chyba że masz oscyloskop i możesz skonfrontować sygnał wału i wałka, w tym przypadku wtrysku sterującego. Sprawdź jeszcze przewody do wtrysków czy nie są beczki pozagniatane. Jeszcze jedno. W puszcze sterownika jest bezpiecznik 10A zasilania zaworu stop, dawki paliwa i zaworu wyprzedzenia wtrysku, sprawdź...
Masz zatarty wał kierownicy, łącze przy samej kolumnie. Ewentualnie krzyżak wału kierowniczego.
Odpływ możesz bez problemu zrobić od spodu, nawet sprężarki z leżącym silnikiem miały odpływ z boku, co do uszczelniacza to wątpię aby stawiał taki opór, za nim jest panewka więc wał osiowo z nim się nie styka, a i w obudowie musi siedzieć sztywno (at)khronos tak jak w mojej sprężarce gdzie są 2 pompy, do każdej przed zbiornikiem zawór zwrotny, obr...
Czujnik położenia wału. Sprawdź opór na wyjętym powinien mieć 1050ohm
Witam! Mam problem z tym silnikiem. Usterka polega na tym ze jak silnik pochodzi jakies 5 minut nagle gasnie. Sprawdziłem juz i wiem ze nie ma iskry. Myslałem ze to od cewki ale podpiołem jakąs uzywana z malucha i było to samo. Co moze byc przyczyna, bo zasilanie na cewce jest . Moze czyjnik połozenia wału tak jak było opisywane wczesniejw jakis wypowiedziach?...
Jak sprawdzić sprężanie bez ciśnieniomierza: na zgaszonym zimnym silniku, wziąć klucz taki żeby kręcić śrubą w kołem pasowym w wale korbowym, wrzucić na luz i kręcić w prawo patrząc od śluby (od rozrządu silnika), powinny być trzy narastające opory odpowiadające suwom sprężania w trzech cylindrach, przy dobrym sprężaniu będzie spory opór, przy nie do...
jeszcze coś znalazłem zmierzyłem opór Nowego czujnika położenia wału korbowego , który tam był zamontowany bez jakichkolwiek mechanicznych uszkodzeń i wyglądał jak nowy i rezystencja jego była 0 Ohm a powinna ile być ? mi się wydaje że ok 400 Ohm ?
Czy sprawdzałeś bicie czopów wału zaraz po złożeniu silnika? Czy przy jeszcze gorącym ale skręconym wkrętami silniku dało się wyczuć luz promieniowy łożysk? Luz ten powinien "zaginąc" po ostygnięciu! Jakie opory obrotu miał wał w zimnym silniku bez simmeringów?
Nie wiem czemu popadasz w totalne skrajności? Nie proponowałem ponownej rozbiórki silnika. Trzeba sprawdzić co jest przyczyną ciężkiego obracania się wału? Opór na tłoku, pierścieniach czy na łożyskowaniu wału. Pewnie trzeba zdjąć cylinder i pierścienie. Potem sprawdzenie samego wału. Ma się poruszać bardzo lekko. Trzeba robić to ostrożnie aby nie uszkodzić...
Silnik składałeś "na gorąco"? Uwolniłeś naprężenia montażowe? Jakie są opory ruchu wału gdy świeca jest wykręcona i poruszasz ręką? Simmering jest bardzo ważny. Jak masz podejrzenia to wymień. Zacznij od standardowych ustawień gaźnika. Ma działać dobrze, jak nie to szukaj dalej. Śrubka przepustnicy na pewno nie powinna być wkręcona na max! Co z zapłonem...
Dość normalny stan. Siłowniki mają dość sporą średnicę. Jak jeszcze zimny olej, a siłowniki po regeneracji to już całkiem nie chcą same opadać. Mogą być także dodatkowe opory na tulejkach wału głównego.
A podczas kręcenia wałem, patrząc na koniec wału, widać gołym okiem, że on jest krzywy? Jak są jakieś opory na wałku, to bym proponował rozebrać silnik i sprawdzić, czy wirnik nie obciera o stojan. I przy okazji wymienił łożyska, jeśli wirnik jest ok.
raczej nic nie powinno dmuchać pfuuu, tylko chodziło mi o to, że wszystko masz poskładane, wtryski i świeczki też i wtedy kręcisz wałem i jak jest kompresja to powinieneś czuć duży opór, który aż powinien cofać wałem kiedy będziesz popuszczał i dopiero użycie większej siły spowoduje przejście tłoka w najwyższym punkcie i taki opór powinieneś mieć dokładnie...
posprawdzaj zasilania, oscyloskopem jaki idzie sygnał z czujnika i czy widzi go ecu. sprawdz pozniej jeszcze czujnik wału. Sprawdz dlaczego nie odpala, nie otwieraja sie wtryski, czy pompa wogole nie daje?
Pierw kręciłem z paskiem i właśnie się blokowało dlatego został pasek zdjęty. Rozumiem, że teraz muszę kręcić dwoma kołami i znaleźć ten moment gdy da się wałem kręcić bez oporu? Dokładnie rozumiem to tak: Kręcę wał mam opór, przekręcam wałek tak długo aż wał puści? Co jeśli wal nie puści?
Witam. Mam problem z odpadleniem skutera 2t derbi predator. Mianowicie zmieniałem łożyska oraz uszczelniacze wału. Wszystko dobrze nasmarowałem Przed złożeniem silnika mianowicie uszczelniacze a łożyska miały smar którego nie zdejmowałem i założyłem takie jak były . Przy zakładaniu uszczelniaczy zauważyłem że wał chodzi bardzo opornie. Mimo że wchodziły...
Jeśli pierścienie są założone a pod głowicą uszczelka i świeca wkręcona to nie powinno być źle. Ogólnie kręcąc wałem opór powinien być znikomy przez większość obrotu wału. Lecz w momencie, gdy będzie niedaleko GMP to powinien opór znacząco wzrosnąć aż do osiągnięcia GMP.
W prawo koło zamachowe jest zgodnie z jego pracą więc wiadomo że będzie opór lecz kluczem bodajże 19 i przedłużka powinno obrócić wał ręką to niewykonalne.
Dzisiejsze prace odsłoniły trochę zagwozdek. Dzisiaj wytoczyłem i zamontowałem koło zamachowe. Działa ono prawidłowo. Przepycha korbowód za martwy punkt co umożliwia ruch powrotny membrany. Jednak wszystko pracuje dobrze bez oporów. Gdy do wału jest zahaczony tłok mieszający jego spora masa uniemożliwia prawidlową pracę. Należy coś zrobić aby tłok mieszający...
Zmień mechanika. Złożenie igiełkowe ma pozostać oryginalne pochodzące z kompletu z korbowodem (wałem korbowym). Wał korbowy DDR - złożenie igiełkowe DDR. Wał korbowy MZA - złożenie igiełkowe MZA. W żadnym wypadku złożenie igiełkowe ze sklepu z łożyskami - nie nadają się do wału korbowego. Sworzeń musi wejść bez oporów, musi się swobodnie obracać, jednak...
Pomiar kompresji - po wstępnych objawach stawiam na wodę w cylindrach - w dizlu po takiej akcji wymieniłem pogięte korby i pęknięty tłok... Ale - pokręć kluczem wał na wyłączonym zapłonie i zobacz czy prawidłowo się obraca - z jakimi oporami. Jeśli prawidłowo to trzeba szukać usterki w rozruszniku
Jak masz wyciągnięty silnik z kosiarki to da się lekko bez oporów pokręcić ośką silnika? Bo jak by ośka stawiała opór podczas kręcenia to stawiał bym na łożyska lub na brak smarowania. Nie wiem jak jest mocowany nóż kosiarki do ośki, wału silnika, ale może łożysko w kosiarce się zatarło i przez to silnik się grzeje i nie ma pełnej mocy. Jak sprawdzisz...
Witam. Najprostszym sposobem na sprawdzenie jest opuszczenie całej rolety na dół, i sprawdzenie czy wszystkie wieszaki są całe, gdyż po urwaniu jednego, może silnik czuć większy opór i nie przenosi całej siły podnoszenia na cały wał tylko na jego część. Kolejnym sposobem jest sprawdzenie czy roleta płynnie się podnosi ( pod odpięciu wieszaków) gdyż...
Łożysko na tej osi, zewnętrzny pierścień z występem gdy wał się kręci to opór łożyska naciska na krańcówkę.
No jak zablokujesz wałek i kręcisz wałem to prędzej czy później napotkasz opór. Ruszaj wtedy wałkiem w jedną czy drugą stronę i opór zniknie. Jak już znajdziesz zero cofnij lekko wał i wróć walkiem na blokadę, a następnie wałem na zero.
Wybacz, ale to żaden pomiar. Aby sprawdzać "na oko" trzeba mieć spore doświadczenie z danym silnikiem, a i tak można popełnić gruby błąd gdy nie sprawdzi się oporów ruchu wału.
Podkładki możesz kupić pod nazwą "podkładki dystansowe". Występują one w róznych rozmiarach i różnych grubościach często od 0,10mm w górę. Jeśli dobrze to widze to element na schemacie pod numerem "1" to element w imadle czyli wał z łożyskami. W tym przypadku rozumiem to tak że element "1" czyli wał z łozyskami wchodzi w obudowę "2" która następnie...
Zmierz i napisz jaki był opór, a my potwierdzimy
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego (opór 200-800 om), pin YE4 i YF3 . Komputer będzie dobry.
Jeśli wszystko zrobione dobrze do dlaczego stopuje silnik?. Wypowiedzi kolegi przeczą sobie: "Tak panewki są idealnie dopasowane( z coraz większą siłą dokręcania wał obracał się z większym oporem).","Wał kręci się lekko". Czopów głównych ani korbowych nie dokręca się na max tylko do wartości podanej w instrukcji serwisowej!To że panewki są na np.2 szlif...
Niestety mechanika też (at)ritterx w jedną stronę łożyskowanie działa na filmie olejowym , a w drugą jak zwykłe łożysko ślizgowe (z odprowadzeniem oleju) Łożyska tego typu nie są porowate (jak np. w wentylatorkach , nie są "samo smarowne") To jest ten sam przypadek gdy silnik BLDC jest chłodzony umieszczonym na jego wale wentylatorem o niesymetrycznej...
Czy coś podgrzewałeś? Czy masz jakieś narzędzia poza młotkiem i śrubokrętem? Jakieś wciągacze, pobijaki... Wygląda, że zacisnąłeś łożyska przy składaniu. O ile wał nie jest skrzywiony. Łatwość kręcenia się wału należy sprawdzać ręką przed założeniem simmeringów, ale nawet z nimi opory nie mogą być duże. Da się to wyprowadzić o ile czegoś bardzo nie...
Taka błahostka jak poziom oleju jeżeli jest na max to przy -20 stawia duże opory dla obracającego się wału . Mniejsza ilość oleju szybciej osiąga temperaturę a zatem mniejsze zużycie silnika
Cześć, Mam problem z Masterem 2,5 DCI 115KM (84KW). Auto odpala na 1s i gaśnie, CLIP odczytuje błąd "zawór EGR w pozycji otwartej". Ciśnienie paliwa 300 bar obroty 800 na plaku, bez plaka gaśnie. Zawór EGR zaślepiony, opór czujnika wału 225 Ohm, czujnik Halla przy pompie paliwa sprawdzony (dioda mruga przy kreceniu rozrusznikiem), nowy regulator ciśnienia...
gromleon mnie zasmucił bo ja kręciłem wałem ale gdybym natrafił na otwarty zawór to wał stawiał by opór.
Znalazlem w piwnicy tachoprądnicę o przekładni 2V/1000 rpm -max 5000 rpm -rezystancja na zaciskach ~ 173W. Chcialbym ja wykorzystac do pomiaru prędkosci wiatru. Nadaje sie idealnie, gdyz opór obrotu wału tachoprądnicy jest znikomo mały. Wiatr zatem bedzie napedzal tachopradnice, ktora bedzie dawala napiecie proporcjonalne do obrotow rotora. Nie mam...
Silnik, raczej nie gaśnie z powodu zwiększonych oporów. Wydaje mi się, że nałożyły się na siebie dwie usterki. Na przykład, zapłonu lub gaźnika (gaśnięcie), oraz odprężnika, lub innej powodującej zbyt duży opór stawiany przez wał, np. zacierającej się przeciwwagi. Możesz podać dokładny model silnika, powinien być na obudowie koła zamachowego, nad świecą.
No wiem już o tym, znalazłem przyczynę dzięki wam, lecz co teraz mam zrobić z wałem którego średnica jest o jakieś 0.5 mm grubsza niż w oryginale, przez co kosz wchodzi z oporem na wał
Bezpieczniki sprawdzone, po właczeniu zapłonu brak napięcia na cewce i rozrusznik kręci 3 sekundy. Stacyjka normalna, rozrusznik włączamy przekręcając kluczyk. Czasami pojawi się plus na cewce i odezwie się pompka paliwa ale już w czasie kręcenia rozrusznika znika. Na dwóch kluczykach dzieje się tak samo. Auto nie odpala, reszta sprawna. Przed chwilą...
W jaki sposób to stwierdzasz. Położenie wału korbowego nie powinno wpływać na opory rozruchu.
Zazwyczaj utrudniony rozruch jest spowodowany zimnym olejem-większe opory obracania wałem. Mierzyłem i jest dobre i jaki wynik?
Niestety to wada tych aut, wystarczy nieco słabszy pasek, i pompa przestawia się w momencie ROZRUCHU. Paradoksalnie, przy słabszym akumulatorze usterka mogła nie wystąpić. Dodatkowo wpływ ma jakość paliwa. Zauważ, że pozostawiona na spodeczku minimalna ilość oleju napędowego po kilku dniach znacząco zwiększy swoją lepkość. To z kolei ma wpływ na opory...
(at)Strumien swiadomosci swia , wydaje mi się, że ok 10 sek, nie mierzyłem. (at)fuutro , czyli jest bardzo nieekonomiczne. Bardzo rzadko używam tego hamulca. Ale jest irytujące, gdyż długo hałasuje po pracy.... Dlatego myślałem, aby dać kilka styczników i to przerobić, ale jak jest to nieefektywne w sensie ekonomii to nie warto. Zaś hamowanie DC, to...
... Odłączasz wał od silnika, ale on i tak się kręci, i półośki też, bo napędzają je koła. I opory są takie same... Według Ciebie dwie wirujące półosie dają opory zwiększające zauważalnie zużycie paliwa? Wał się nie kręci, bo leży na stole w garażu :D
Witam W ciągniku C 360 zmieniłem orbitrol na nowy i powstał problem ze wspomaganiem. Na wolnych obrotach kierownica lekko pracuje, skręca jak trzeba, ale jak zwiększę obroty to kierownica stawia opór, ciężko się obraca. Orbitrol 100 i pompa dedykowana do wspomagania napędzana z wału. Proszę o jakieś podpowiedzi co jest nie tak. Pozdrawiam
Przestawiony czop wału korbowego. Wały korbowe w WKS125 były produkowane w specyficzny sposób, czopy wciskane w przeciwwagi, obrabiane (szlifowane) po złożeniu wału. Praktycznie wały nie nadają się do regeneracji (wymiany korbowodu). Są specjaliści którzy je robią, ale często są problemy z tym że przeciwwagi są miękkie i otwory pod czopy się uszkadzają....
Korekcje wtrysków tak jak napisałem wyżej - znacznie poniżej normy, którą podałeś. Próba przelewowa - równo na każdym wtryskiwaczu. Odpinałem i podmieniałem przepływomierz, zaślepiałem EGR (oczywiście pokazuje wówczas błąd przepływu) - bez zmian. Ciśnienie sprężania nie sprawdzane, ale problem pojawił się dość gwałtownie, kompresja raczej nie kończy...
W jakim sensie stawia opór? Ma tak mocne magnesy jak na neodymach? Sprawdzałeś czy gdzieś nie ociera, szczególnie w okolicach czopu wału i otworu w podstawce?
Wał korbowy zacina się na zębatkach w oznaczonych punktach jak w załączonym filmiku. W miejscu gdzie „schodzą się” kropki jest opór. Ręką nie idzie przekręcić dalej, kluczem i owszem. Silnik składam po kapitalnym (am6). Wymieniony wał, łożyska, simmering itp. Co jest nie tak zanim złożę do końca i coś je…nie? https://filmy.elektroda.pl/87_1723479924...
Witam. Posiadam pilarkę Husqvarna 550 XP Mark II. Sprzęt ma trzy lata, był mało używany, tylko do cięcia drewna opałowego dla siebie. Nigdy nie było problemu, aż nagle przy odpalaniu zaczęła dziwnie się zachowywać, mieć nierówne obroty i w końcu zgasła. Kiedy próbowałem ją odpalić odczuwalny był opór, więc odkręciłem mechanizm rozruchu i sprawdziłem...
Jak skrzynia manualna, to sadzasz kogoś do środka, 5 bieg, hamulec w opór i powinna dać się odkręcić.
Jeżeli bez świecy kręci się lekko, a po jej wkręceniu jest opór, to istnieje możliwość uszkodzenia łożyska wału od strony koła magnesowego. Sprężanie powoduje przesunięcie walu i koło magnesowe ociera o cewkę zapłonową.
Przewody raczej nie, a może wał jednej ze śrub stawia większy opór?
Polecam jednak założyć nowe łożysko na górę wirnika, najlepiej z oryginału - o ile dobrze pamietam, to lozysko ma oznaczenie LLU, czyli takie ze zmniejszeszonym oporem tocznym. Sprawdz takze czy wał korbowy nie ma luzu na łożysku. Pozdrawiam
W sklepach z artykułami ogrodniczymi, elektronarzędziami i stacjach benzynowych są takie fajne oleje Stihl 100ML. Ja sam kupowałem taki do mojego motoroweru - zawsze tankowałem 5L benzyny więc opakowanie 100ML idealnie pasowało do tego. Po 7000 km jazdy z dość dużymi obrotami (często po mieście, 60 km/h w trasie) cylinder jest jak nowy choć jego jakość...
Instalacja gazowa może nie mieć tu nic do rzeczy, w Scenikach często pada czujnik położenia wału korbowego, wyjmij go i zmierz opór
Idealnie gdyby się trzymały ,ale realnie zawsze przy większej prędkości przepływu pojawiają się większe opory i realna masa na 1 obrót wału spada. Im mniej tym lepiej.
Witam Ja bym zrobił tak: - odłączył rurkę miedzianą po stronie tłocznej sprężarki przed zaworem odciążającym - zdjąłbym osłonę przewietrznika z tyłu silnika - za pomocą żabki nastawnej - narzędzia sprawdziłbym czy wał obraca się bez problemu (nie kręcę za przewietrznik ) , pewien opór musi być, ale nie duży i albo jest dobrze albo zatarta lub zablokowana...
Moim zdaniem i chyba ogólnej fizyki to opór powinien rosnąć ale czy aż o tyle ???
Bzdura. Uzwojenie będzie robiło opór dla magnesów powodując ich zatrzymanie. I to jest poprawna odpowiedź. To nie grawitacja i tarcie na łozyskach pochłania moc dostarczoną na wał do prądnicy, ale opory elektrodynamiczne uzwojeń i prądy w nich wzbudzane.
Mierze opór po odpieciu od zasilania. Prawidłowo? Czy mierzyć na zasilaniu? Dziwne jest to ze oba z lewej strony
(...) one wpływać na obciążenie silnika. Tak paski zostały wymienione na nowe i sprawdzane w średnim i lżejszym naprężeniem.Bez pasków silnik pracuje prawidłowo AI: Czy były ostatnio przeprowadzane jakieś zmiany lub konserwacje na maszynie, które mogłyby wpłynąć na jej działanie? Przeprowadzono smarowanie Wstępna ocena dostępnych informacji Z opisu...
no to mała poprawka. Wykonałem test z żarowką 12V 5W tym razem na właściwe PINy 1 i 20(oznaczone na obrazku na zielono). Zarówka swieci non stop, a podczas kręcenia delikatnie przygasa. na czujniku połozenia wału opór wynosi 320 Ohm. Podejrzewam ze jest on sprawny skoro na dwóch innych cylindrach jest iskra. z kabla sterownika (piny oznaczone na obrazku...
Te silnik mają tłoki wykonane najtańszą technologią. Nie wolno ich palić na samostarcie. Jeżeli pompa wtryskowa się zaciera to rozrusznik pokona jej opór. Wałek w pompie ma podtoczenie i jak opór jest za duży to go ukręca. Można sprawdzić ręcznie jaki silnik stawia opór jak jest gorący. Szkoda że nie można założyć klucza z przodu na wał. Tu zamieściłem...
opór czujnika wału opór żarówki kondensator opór
zakładanie nowych tematów lodówka listwa kontrolka renault master
tosca303 schemat tosca303 schemat
Dziwne dźwięki przy ruszaniu myszką - przyczyny Jak wpisać hasło Wi-Fi do telewizora Toshiba?