Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
Pod prawym błotnikiem. Zawór zespolony z filtrem - dość drogi gips.
w podanej powyżej analizie zamieszczonej pod linkiem, wzrost objętości paliwa, to nieco powyżej 0,5%, po jej podniesieniu o 10st C. Wzrost objętości płynu (różnica wskazań liczydła dystrybutora na stacji) , a "napompowanie" hermetycznego baniaczka oparami - to są chyba "różne różności". Może w tych spuchniętych jest po prostu lepsza benzyna (bardziej...
elektrozawór odpowietrzania oparów paliwa EVAP
Samochody mają odprowadzenie oparów paliwa do kolektora ssącego - oczywiście po drodze jest filtr węglowy i elektrozawór . Jeśli przewód się rozłączył to po pierwsze - będziesz czół opary paliwa a po drugie - silnik będzie dostawał "lewe" powietrze i obroty się podwyższą . To też może być przyczyna. Pompa paliwa jest zatopiona w zbiorniku paliwa - nie...
Elektrozawór evap (odsysanie oparów paliwa ze zbiorniczka z węglem aktywnym)
Sprawdź evap (elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa) Sprawdź ciśnienie paliwa manometrem
Pochłaniacz oparów paliwa, przymocować do nadwozia i po problemie.
Tak łopatologicznie to pochłania opary paliwa ze zbiornika które później trafiają do ssącego za czym idzie sa spalane.
EVAP, zawór przewietrzania oparów paliwa. Normalne że pyka, powinien wisieć w gumie to by mniej było go słychać.
co się działo gdy była ta rurka odłączona? Ciągnął nieprzefiltrowane powietrze zamiast oparów paliwa. W końcu zapchał by się tez pochłaniacz oparów.
2) Obwód sterujący pozycją układu kontroli emisji oparów paliwa - błąd nr P0490 (błąd sporadyczny) W dieslu??
Witam cie czarna puszka w komorze silnika co to jest? jest to filtr weglowy a dokladniej zawarte w tej puszce granulki wegla aktywnego a to po to by wykozystac opary paliwa po co marnowac:D lepiej oszczedzac
Ten bezpiecznik zabezpiecza obwód stacyjki, ale jest przed stacyjką. 12V po stacyjce możesz szukać na zasilaniu cewki zapłonowej, wtryskiwaczy, zaworu oparów paliwa, albo zasilanie przekaźnika pompki paliwowej, nie mam akurat schematu pod ręką, żeby dokładnie wskazać.
Mialem kiedys podobny przypadek, co prawda nie takim aucie jak Twoje (opel zafira 3, 1,6 turbo) Objaw był taki, ze auto sobie chodziło na postoju normalnie, wyciagales kluczyk a silnik dalej pracowal ale juz obroty mu spadalay tak dok ok 500 i jeszcze ok 30 sekund pracował i co sie okazało ... A to sie okazało, ze uszkodzony byl zawór odprowadzający...
Wyjmij przekaznik pompy paliwa i zmostkuj w podstawce drutem styki oznaczone na przekazniku 30 i 87 i wtedy spróbuj odpalic (bez przekaznika) Pompka pójdzie cały czas - w takiej sytuacji jak opisujesz może być uszkodzony przekaźnik. A ciśnienie/podciśnienie w zbiorniku musi się robić, gdyż na takiej zasadzie pracuje układ odsysania oparów paliwa.
Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego....
Ja w swojej pandzie 1.1 2003 odłączyłem przewód z pochłaniacza oparów paliwa ( w tylnym prawym nadkolu) i problem zniknął a też to miałem , ciśnienie paliwa ponad 3 bary , paliwa też dotankowywałem bo poczytałem o poziomie powyżej pół baku i nic , dopiero ten przewód i na zimno paliła po pierwszym razie. Co dziwne nie działało to jak odpinałem wtyczkę...
A tak z ciekawości pytam co to za problem?
Ale który bezpiecznik był spalony - bo chyba jest tam więcej niż jeden bezpiecznik - i nikt z czytających nie wie o którym bezpieczniku mowa.
Elektrozawór oparów paliwa do wymiany lub odłączyć przewód i jest cacy. Dodano po 19 Elektrozawór oparów paliwa do wymiany lub odłączyć przewód i jest cacy.
Szybkie googlowanie i tutaj to był elektrozawór oparów paliwa: http://www.umserwis.fora.pl/elektronika-... tutaj świece, kable, rozdzielacz https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... tutaj przegrzewające się immo http://daewooforum.pl/temat53343-15.html tutaj usterka wtrysku/pompy paliwa https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=...
Czujnik- cewka oparów paliwa odpowiada za przewentylowanie okładu gdy się za dużo ich zgromadzi
Witam. To urządzenie pod nadkolem to filtr węglowy oparów paliwa. Wężyk od niego powinien być połączony z króćcem na korpusie przepustnicy. Za trudności z odpalaniem na zimno (rozumiem że rozrusznik kręci) może odpowiadać regulator ciśnienia paliwa-zawór zwrotny, albo czujnik temperatury cieczy. Spróbuj rano przed rozruchem kilka razy włączyć pompę...
Pochłaniacz oparów paliwa do wymiany.
Jeszcze sprawdź czy linka od przepustnicy nie jest za bardzo napięta i czy nikt nie grzebał przy śrubie zderzaka przepustnicy. Kąt uchylenia przepustnicy w programie powinien być chyba około 9-12 stopni. Może też zasysać uszkodzonym przewodem lub zaworem pochłaniacza oparów paliwa - tego z niebieskiej rurki do przepustnicy . Dobrze jest podpięty? Można...
System paliwowy zdany składniki z dany katalizator niezdany podgrzewany katalizator zdany system pochłaniania oparów paliwa ze zbiornika niezdany drugorzędny system powietrza zdany czynnik chłodniczy AC zdany czujnik tlenu niezdany podgrzewany czujnik tlenu niezdany system EGR nie zdany w czym tkwi błąd czy to sonda lambda czy coś innego proszę o pomoc...
Witam Wszystkich.Mam,może trochę idiotyczne pytanie,bo przecież funkcjonuje ten układ od lat i jest wszystko w porządku,ale nie lubię wątpliwości...Dostałem zadanie zamontowania wskaźnika paliwa od Fiata 126p w innym zbiorniku i widzę,że cała "elektryka"pływaka ma bezpośredni kontakt z paliwem.Instalacja niskonapięciowa-zgoda,układ oporowy pływaka...
To nie jest filtr paliwa, to pochłaniacz oparów paliwa. Filtr paliwa w rym aucie jest integralną częścią obudowy pompy paliwa i mieści się w zbiorniku
Witam wszystkich. Mam problem z Seatem Leonem 2 1.6 BSE Benz/gaz. Mianowicie odpala dopiero za drugim razem po zakręceniu silnikiem. Wymienione: pompa paliwa, filtr, czujnik oparów paliwa, czujnik temperatury, czyszczona i zaadaptowana przepustnica. Gaz sprawdzany i wyregulowany na zakręconej butli, to samo. Zero błędów, jak już odpali, to żadnych innych...
Przewód kanistra oparów paliwa szczelny?
Jakie mogą być następstwa eksploatacji samochodu z opisaną usterką? Wydmuchanie kanału i konieczność wymiany głowicy. O zwiększonym zużyciu paliwa nie wspominając.
Ten kod to błąd systemu odsysania oparów paliwa, niezwiązany z nieodpalaniem. Sprawdź podstawy, bezpiecznik i przekaźnik Shut Down, upewnij się że dźwignia biegów jest w położeniu P, następnie sprawdź przekaźnik rozrusznika a potem rozrusznik
Ma wtyczkę ? Musisz znaleźć elektrozaworek łączący zbiornik z silnikiem. https://www.google.com/search?q=opel+ast... Patrzymy za tematami z for https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Zaślep na próbę ten wężyk który idzie od kolektora ssącego do elektrozaworu evap (pochłaniacz oparów paliwa)
A nie jest to przypadkiem pochłaniacz oparów paliwa?
Troszke musisz popatrzec sam, -iskra jest ? jezeli brak to cewka i modul do sprawdzenia , -jest popatrz na uklad zasilania paliwem,moze byc ,ze gaznik jak sie zagrzeje za mocno odparowuje benzyna i dostajesz do gaznika opary zamiast paliwa,uszczelka miedzy kolektorem -sprawdz sprajem czy nie ma lewego powietrza,oryginalnie jest tam calkiem dluga gumowa...
Opary paliwa ?
Nie, ten podzespół to pochłaniacz oparów paliwa, zbiornik z węglem aktywnym, evap (takie ma nazwy). Jedna rurka z niego idzie do zbiornika paliwa, druga poprzez elektrozawór do kolektora ssącego
To dlaczego z filtra idą opary paliwa poprzez elektrozawór do kolektora ssącego?
oprócz samego gaźnika musisz wymienić kolektor dolotowy, zaślepić przewód który doprowadza ciecz chłodzącą do kolektora aisana, dorobić płaskownik z otworem żeby trzymał linkę gazu i przyspawać go go blachy przy belce. musisz mieć także inną górę gaźnika i uszczelkę. ja zastosowałem kawałek rury pcv kanalizacyjnej jako redukcję żeby połaczyć tę plastikową...
Witam skoda fabia 2 1.2 htp 2010 r Puszcza biały dym czuć benzynę gdzie szukać problemu Na kompie wyskoczyły dwa błędy P0172 układ paliwowy rząd 1 mieszanka za bogata P0441 układ regeneracji oparów paliwa błędny przepływ. https://obrazki.elektroda.pl/1613444000_...
WItam. Przyczyną był urwany wężyk w baku paliwa odpowiedzialny za doprowadzanie oparów paliwa do silnika (lub odpowietrzania). Zamiast oparów zaciągał paliwo. Teraz wszystko jest w porządku.
Falowanie i gaśnięcie naprawione, wtyczka od oparów paliwa była podpięta do ciśnienia oleju i odwrotnie. Co do wypadania zapłonu i wibracji na zimnym, okazało się, ze cylinder 4 ma małą kompresje i kupa kasy wyszła by za naprawę.
Filtr węglowy oparów paliwa.
Filtr weglowy- pochlania opary paliwa .
Kiedyś podobnie miałem w Accencie. Winny był zawór EVAP, recyrkulacji oparów paliwa. Może w tym przypadku jest samo?
Układ pochłaniania oparów paliwa i odpowietrzania zbiornika.
Witam. Gdy skończyło mi się paliwo w zbiorniku kosy, zalałem zbiornik i po wielu próbach nie chce odpalić. Świeca ma iskrę na sucho, czuć opary paliwa po wykręceniu świecy.
Gaz wyrzucony, mało jeżdżę, więc to pierwsze, co było zmienione. Wtenczas też dzwoniłem do ASO Fiata z pytaniem o reset komputera, modułu sterowania, to powiedział, że tylko przez gniazdo diagnostyczne, tak jak wszędzie, nic innego nie robią. Z tym cichym, ale wyraźnie słyszalnym rytmicznym stukaniem to z 10 razy wystąpiło, za każdym pociągnięciem dźwigienki...
Może to cyka zaworek oparów paliwa ?
Weź mu na próbę zaślep evap (wężyk do pochłaniacza oparów paliwa), od strony kolektora ssącego oczywiście Druga rzecz, to pomiar ciśnienia paliwa manometrem
EVAP, pochłaniacz oparów paliwa z elektrozaworem do ich odsysania. Uprzedzając pytania, ma cykać
Nie przejmuj sie tym to normalne (oczywiście do pewnego stopnia),zbiornik jest szczelnie zamkniety i są w nim zawory które odpowietrzają zbiornik ale gdy panuje w nim pewne podciśnienie,zbiornik nie ma bezpośredniego połączenia z otoczeniem,żeby opary paliwa nie wydostawały sie do atmosfery,to normalka w samochodach z katalizatorem spalin,wyposażonych...
Przy osiągnięciu około tej temperatury 80 stopni przy filtrze paliwa coś stuka czyli załącza się ten elektrozawór oparów paliwa więc czujnik powinien by ok, czy się myle?
Po polsku szukaj zaworu na pochłaniaczu oparów paliwa. Na zimnym silniku głośno tyka.
Wygoogluj sobie - filtr węglowy oparów paliwa lub activated carbon filter lub canister Czytałeś poprzedni post ? Napisałem przecież o tym.
Tak jak pisze Motronic , zawór oparów paliwa z baku , tłumaczony nieprawidłowo "kanister".
EVAP to jest zawór oparów paliwa ???
Zawór podciśnieniowy pochłaniacza oparów paliwa.
EVAP - pochłaniacz oparów paliwa.
Mam podobny problem z rannym odpaleniem fiata panda 2005r . od 3 lat gaz sekwencja . Czy można sprawdzić ten pochłaniacz oparów paliwa . Wymieniony niepotrzebnie parownik na nowy . Ten pochłaniacz oparów paliwa jest blisko koła tylnego pod wlewem do zbiornika benzyny. Czy tam jest jakiś filtr . czy to można naprawić rozebrać coś wymienić wyczyścić ....
To samo spotkałem w Citroenie Berlingo. Defekt P0170. Uszkodzony był elektrozawór kanistra oparów paliwa. Czasami się zawieszał. Wymiana, wykasowanie defektu i auto jeździ.
Obstawiam odpowietrzenie oparów paliwa. Uszkodzony zaworek.
Sprawdź pochłaniacz oparów paliwa - może tamtędy łapie lewe powietrze ? Ogólnie warto sprawdzić czy silnik nie ciągnie lewego, może przez intercooler ??
Zawór oparów paliwa ,wysokie napięcie.
Może ktoś zdolny zaślepił EGR już w tym króćcu. Obok jest drugi króciec i też nie zasysa. To może iść do zaworu opar paliwa? Wyczytałem, że zawór oparów paliwa jest w czarnej skrzynce koło tylnego kola. Czy wybuch gazu w dolocie mógł zepsuć podciśnienie na te wyprowadzenia?
Węgiel aktywny - to "kanister EVAP". Wyłapuje opary paliwa ze zbiornika.
Układ pochłaniania oparów paliwa jest zamknięty. Filtr połączony jest ze zbiornikiem paliwa i wyrównuje w nim ciśnienie. Opary zasysane są z filtra do kolektora ssącego poprzez elektrozawór i spalane. Jak czujesz zapach paliwa na zewnątrz samochodu to pewnie gdzieś jest nieszczelność. Być może nie otwiera się zawór i nie następuje odsysanie pochłoniętych...
Zacznę od tego na przewodzie zwrotnym nie było paliwa mam corollę i akurat w tym grzebałem, bo miałem podobny problem i w corolli nie ma powrotu paliwa do baku. Ten drugi przewód idzie do pochłaniacza oparów paliwa i in jest zawsze pusty. U mnie powodem, że silnik nie chciał odpalać na benzynie (też mam gaz), był pęknięty wężyk karbowany w zespole pompowym....
Zbiornik jest hermetyczny - opary paliwa nie powinny wydostawać się na zewnątrz, w związku z tym panuje w nim niewielkie ciśnienie. Odpowietrzenie zbiornika jest otwarte tylko podczas tankowania, gdy korek jest odkręcony.
Co jakiś czas jest załączany proporcjonalnie do obrotów i wypuszcza opary paliwa do gardzieli.
Z lewej strony pod czarną obudową jest króciec wskazany palcem (jest w nim próżnia), czy tam przypadkiem nie powinno być jakiegoś węża? Jak go zatykam palcem, silnik odrobinę lepiej działa... wrzucam fotki dla lepszego zrozumienia... Z góry dziękuję za podpowiedzi... Jedyne, co mi się kojarzy w tamtym miejscu, w tym silniku to wężyk podciśnienia do...
Z tego co udalo mi sie wypatrzyc to na pewno na jednej masie mam przepływke,sonde i filtr oparów paliwa. One sa zwarte w skrzynce z kostkami pod mechanizmem wycieraczek. Do tej kostki idzie na pewno niebieski kabel od bezpiecznika 43. Silnik to AKL sterownik simons 2.2
Podobną listę błędów miałem jak uszkodzony był elektrozawór evap (o którym mowa w błędach). Był on elektrycznie sprawny, ale mniej lub więcej się nie domykał, przepuszczając opary paliwa do dolotu i zaburzając skład mieszanki.
Jest to ewidentna usterka układu odprowadzającego opary paliwa. Opary zalewają ciepły silnik i stąd pojawia się problem z odpaleniem. Przy zimnym silniku taka sytuacja wspomaga ssanie i silnik odpala.
Jak już to P043E i EVAP, czyli niesprawność układu pochłaniania i recyrkulacji oparów paliwa ze zbiornika. Jaki emulator??? Chyba nie założyłaś tam instalacji II generacji (podciśnieniowej/mieszalnikowej)?!? Bo jeśli tak to czym prędzej to wywal.
Nie przesadzajcie. Wystarczy przelać wodą taki zbiornik. Nic nie wybuchnie. Pechowcy specjaliści cięli zamknięty szczelnie z resztkami oparów paliwa. Wustarczy po otwarciu szlauchem wodą do pełna ze dwa razy.
Zobacz jeszcze czy nie masz zamienionych przewodów podciśnieniowych przy przepustnicy. Jak wchodzą przewody z pochłaniacza oparów paliwa i taki cienki z odmy silnika. Ten z pochłaniacza oparów paliwa powinien wchodzić powyżej tego z odmy. Jak odwrotnie to może podwyższać obroty jałowe (króciec z odmy jest kryzowany wewnątrz ten od oparów ma pełny przelot)....
Też mam 1,2 8V. U mnie się sprawa wyjaśniła i problem znika gdy paliwa w baku jest mniej więcej połowa. Wskazuje to na filtr oparów paliwa, podobno jest dosyć awaryjny. U Ciebie jeśli ma to związek z włączeniem ogrzewania szyby to w tej sytuacji jest większe dociążenie silnika alternatorem. Tylko w czym może być problem to nie wiem.
To urządzenie pochłania opary paliwa, przede wszystkim ich smród, a jak silnik pracuje to wciąga to co się tam nazbierało.
Jeżeli jest to monowtrysk to z tyłu za wtryskiwaczem jest gumowy przewód grubości palca którym doprowadzane są do silnika opary paliwa z filtra oparów paliwa. Ten przewód jest mocno zagięty do dołu (prawie 90 stopni) bo jest tam bardzo ciasno i właśnie na tym zagięciu guma po paru latach pęka. Jeżeli jest to inny typ silnik to trzeba sprawdzić bardzo...
Każdy ma prawo być zbawionym we własnej wierze i ufać w co chce... Nie przeczę, że samochód odpalił, ale nie wierzę, że powodem wcześniej opisanych problemów był sposób zaparkowania samochodu- no chyba, że miałeś w zbiorniku opary paliwa.
Sprawdź przy odkręconym wlewie paliwa, moze problem z odpowierzeniem zbiornika paliwa. Sądząc po roczniku to auto ma już "zamkmięty" układ paliwowy (bez odpowietrzenia do atmosfery). Opary paliwa są gromadzone w filtrze z węglem aktywnym i potem spalane w silniku.
Rezystancja rezystancją a napięcie i PWM sprawdzałeś? Na białych przewodach napięcię 13.5 - 14.5 v, robi się taka sinusoida... P.S na odpalonym silniku oczywiście. Problemowi z sondą towarzyszy też błąd elektrozaworu pochłaniacza oparów paliwa, może to ma jakieś powiązanie?
Znaczy kontener już stoi /na jakichś betonikach?/ :-) No pomysł z wentylatorem nienajlepszy - jak będą opary paliwa to raczej nie powinno tam być instalacji elektrycznej nie-anty-wybuchowej czyli najlepiej żadnej. Drzwi się otworzy i będzie widać chyba na tyle żeby wyciągnąć tą jakąś "maszynę". A jak starsi i mądrzejsi co projektują kontenery obliczyli...
Odpowietrznik jest w rurze wlewowej i w starszych wersjach wężyk był wyprowadzony na zewnątrz pod auto, w nowszych wersjach jest poprowadzony do pochłaniacza oparów paliwa który jest w komorze silnika.
Możliwe to jest, ale raczej rzadko spotykane. Jednym miejscem napowierzania zbiornika jest korek wlewu paliwa a drugim dość cienka plastikowa rureczka odprowadzająca opary paliwa. Ponieważ wylot tej rurki przeważnie znajduje się w okolicach belki tynego zawieszenia potrafi się skutecznie zapchać. Rurka wychodzi z metalowej części wlewu paliwa. Sprawdzić...
A jak i kiedy odbywa się wypalanie oparów paliwa? Na filtrze jest elektrozawór. Pewnie otwiera go ECU a układ wtedy zasysa wężem opary. Co się stanie gdy "zassa" powietrze? Elektrozaworu bym nie ruszał. Wsadził bym go w jakieś opakowanie i by sobie dalej działał.
Filtr układu odprowadzania oparów paliwa ze zbiornika (baku).Sama nazwa wskazuje do czego służy.
Do zaworu oparów paliwa panowie dotarli? Sprawne to ? Szczelne?
Charcoal Canister Purge Układ oczyszczania (opróżniania) pochłaniacza par paliwa z węglem aktywnym. Opary paliwa zgromadzone w zbiorniku po uruchomieniu silnika wykorzystywane są do skomponowania mieszanki paliwowo - powietrznej. Dzięki temu efektywność wykorzystania zawartego w zbiorniku paliwa wzrasta, a emisja szkodliwych związków chemicznych do...
Bak się wymienia. Nie ma możliwości załatania. Zespawać nie można ze względu na opary paliwa w środku, skleić też nie, bo paliwo zniszczy praktycznie każdy klej.
Ja tak z czystej ciekawości, czym to może się zapychać się wkład z węgla aktywowanego w pochłaniaczu oparów paliwa? Nie daje mi to spokoju już od wielu lat a często słyszę takie powielane diagnozy.
Sprawdziłem dzisiaj, iskra na świecy jest, świeca jest wilgotna a z otworu na świece unoszą się opary paliwa, czyli tak jak mówił kolega wcześniej może nie być ciśnienia w cylindrze... Czyli to popychacze zaworów a może pierścienie? Jaki byłby koszt naprawy u mechanika? Bo sam raczej już tego nie zrobie...
lewe powietrze, odpowietrzanie zbiornika (poczłaniacz oparów paliwa) , egr i przepływomierz tam jest?
Czyżby elektryk za słabo pomacał? Jakie to były błędy? Elektrozawór oparów paliwa? Znajduje się za zderzakiem Jeżeli nic się nie zmieniło reklamuj usługę
Problem może powodować wypadanie z pracy jednego z cylindrów, nieszczelności w dolocie, zużycie wtryskiwaczy itd. Kiedyś miałem podobny problem i okazało się że komedię robił pochłaniacz oparów paliwa- zbiornik z atywnym węglem :-) Odczytaj jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu i czas wtrysku?
Wątpię aby na jakieś akcję przywoławcze się załapał. A jak tam zawór recyrkulacji oparów paliwa?
Układ EVAP odpowietrza zbiornik, nie korek. Silnik zasysa opary paliwa, bo na "świeże powietrze" nie wolno ich już wypuszczać, choć widziałem, że tym się ratowali, więc odkręć, poluzuj sobie korek wlewu, bo skrajne przypadki, to zassanie i zgniecenie zbiornika podciśnieniem z silnika, a masz coś nie tak, skoro leci nie to, co powinno.
opary rozpuszczalnik opary benzyny akumulator opary
naprawa pilarki sterownika mercedes serwis alhambra
hortmasz kosiarka schemat jammera
Kod błędu AEF3ED w Mercedes Actros - przyczyny i diagnostyka Ciągnięcie 100m rury PE zgrzanej doczołowo koparką