Tylko która bo są dwie. Większa i mniejsza. Zresztą jak trzeba wymienić to można kupić opaski przegubu uniwersalne i wymiar na pewno będzie dobry. Są zarówno te mniejsze jak i większe.
Witam Jestem producentem opasek matalowych samozaciskowych .Produkujemy na zamówienie wszystkie wymiary od 10mm co 0,5 mm praktycznie bez ograniczeń.Wytrzymują obciążenie cisnieniowe 8 bar.
Widzieliscie ile kosztuje samozaciskowa opaska do manczety,2-3zl?To moze lepiej z oszczednosci okrecic drutem albo wcale nie wymieniac.Chyba lepiej kupic opaski niz za 2 miesiace przegub
No właśnie, są do tego specjalne opaski do przegubu a nie skręcane. Normalnie brak sił na tych mechaników .
Zdejmujesz koło odkręcasz srube od pułosi te duża,puzniej odkręcasz sworzen wybijasz odciagasz cało tarcze tak aby frez przegubu wyszedł hamulcową.zdejmujesz opaski z gumy,zdejmujesz gume.Przegub jest chyba spiety segerem nie pamietam dokładnie ale raczej tak wytrzyj dokładnie ze starego smaru i zobacz jesli jest seger wyjmujesz seger zbijasz stary...
Musisz zdjąć koło z tej strony z której wymieniasz osłonę przegubu i rozebrać zawieszenie tak by wyjąć półoś z piasty zdejmij opaski (zabezpieczenia) zdejmij osłonę z przegubu i wybij przegub następnie załóż nową gumę i w bij przegub załóż opaski oczywiście nie zapomnij o smarze do osłony a dalej składasz tak jak zdejmowałęś i nie trzeba żadnych przyrządów...
Trzeba koło rozbebeszyć żeby założyć i zacisnąć opaski .
Zwykłe zaciski jednorazowe, zaciskane identycznie i tym samym narzędziem co opaski mocujące osłony przegubów. Żywotność-jak rdza nie zaatakuje i ktoś nie wsadzi łap to w zasadzie dożywotka. Zaciski jakie użyłeś to nie ślimakowe tylko popularne zaciski skręcane-też dobre.
Opaski do „plastikowych” osłon są wykonane z solidnej taśmy stalowej co wymusza użycie dużej siły przy zaciskaniu , przerobionymi kleszczami tego nie zaciśniesz a jeśli nawet będziesz myślał że tak to w bliskiej przyszłości opaska z osłoną zjedzie z przegubu . Co do wymiany tulei wahacza to bywa różnie , zdarza się że śruby wychodzą z gwintem . Tulejka...
Na szybko rzuciłem okiem i jest to zwykły tripod. Jak wybijesz końcówkę kierowniczą i sworzeń wahacza ze zwrotnicy to wystarczy zdjąć opaskę z przegubu i masz wszystko na wierzchu. Środek co masz na półosi zabezpieczony jest segerem, który zdejmiesz i masz wszystko gotowe do wymiany osłony. Później odwrotna kolejność.
Witam. Samochód VW Passat 2002 rok, urwała się opaska od przegubu i smar uciekł z przegubu. Przy skręcie słychać lekkie cykanie. Czy jest sens napełnić mażete smarem (tu pytanie jakim grafitowym czy może inny?) czy kupić nowy przegub dla świętego spokoju?? Czy pykanie przy skręcie spowodowane jest brakiem smaru czy sie już przegub posypał. Dodam że...
Najważniejsze to jest mieć czym zagiąć opaski przegubu.
Pod osłoną chyba nie był uzupełniany smar. Po drugiej stronie "obmacując" osłonę wyraźnie wyczuwalny jest smar, z tej strony nic takiego nie wyczuwam. Pomijając, że ta "trytka" (czyt. opaska szybkiego montażu) bardzo razi w oczy. Chyba nie byli by aż tak złośliwi, żeby wymyć przegub a nie dać nowego smaru, kiedy często i gęsto taki smar jest dokładany...
Łożysko z zimmeringiem bez problemu można zdemontować i zamontować bez uzycia prasy, jezeli oczywiście o osłonie z łożyskiem od strony skrzyni, nalezy ściągnąć seger, zbić krzyżak, uważając aby się nie rozsypał - siedzi bardzo wartko. Zdemontować osłone gumową, płaskim pobijakiem zbić stare łożysko, tuleją o specjalnie zakończonej końcówce i odpowiedniej...
Znalazłem [url=http://narzedzia.interparts.pl/prod... coś takiego Wydaje mi się że te opaski przegubów to to samo co w ekspresie tylko średnica większa...
co dziwnego podczas szarpania nie wykrył zadnych luzów, jak pisałem wcześniej osłona jest zapaprana w smarze ale nie jest pęknięta , wygląda to jakby smar wypływał z pod opaski , ewentualnością może być ze poprostu przegub juz chodzi na sucho i zaczyna sie przycinać
Problem rozwiązałem była to luźna opaska gumy przegubu
Jak pompa stoi i nie cieknie wtedy - uszczelnienie pompy wysiadło, cała pompa do wymiany. Jak dalej cieknie możesz poszukać samej uszczelki. Niestety nie cieknie, gdy pompa stoi. Czyli tylko pozostaje wymiana pompy myjącej? Wyjmij pompę Czy da się wymontować pompę bez ściągania komory myjącej, na zasadzie, żeby odkręcić od niej grzałkę i próbować wtedy...
Przy okazji kontroli stanu klocków i tarcz ... moim oczom ukazała się osłona przegubu, zsunięta z piasty ... Urwała się opaska. Osłona wygląda na całą. Problem w tym, że do środka dostało się trochę piasku. Co w takiej sytuacji ? Czy przegub występuje jako część zamienna ? Czy może rozebrać, przesmarować ?
Problem rozwiązany. Okazało się że spadła opaska z osłony przegubu i zatrzymała się dokładnie na koronce.
Rozpinasz opaskę i zsuwasz osłonę/manszetę, potem wysuwasz tripoda z rolkami i półosią z kielicha, zdejmujesz segera zabezpieczającego tripoda na półosi, ściągasz go i masz zdemontowany przegub
No brawo brawo, zajrzał Kolega pod auto, widzisz? Rady już były abyś skrzynię wyciągał ;) Sam przegub wymienisz, ale dolicz do tego osłonę, opaski (poprawne zaciśnięcie), babranie się w smarze, a kupisz pewnie taniej używaną półoś, przekładka i gotowe. "Nowa" półoś może być z pierścieniem ABS, nie będzie przeszkadzać.
Ta metoda jest do ......bani. Krzyżak ma piereścień siegera musisz go zdjąć i krzyżak zejdzie bez problemu. Zastanawiam się co z guma na tym własnie krzyzaku ona jest mocowana przez lożysko do półosi możesz rozciąć opaskę i zdjąć gume. Potem przez to zsuniesz gumez przegubu zewnętrznego i wsuniesz nową. Jak popatrzysz na połos to zrozumiesz. Jkos nie...
Ostatnio gdy założyłem zimowe opony na stalowych felgach (letnie mam aluminiowe), przy jeździe na wprost było słychać ewidentnie tarcie metal o metal. Zdjąłem koło, ale nie było widać żadnych oznak tarcia. Po założeniu koła tarcie przy jeździe na wprost ustało. Jest jedynie słyszalne przy mocnym skręcie w lewo, przy jeździe do przodu. Do tyłu na skręcie...
Zdejm opaskę z osłony wewnętrznego przegubu wyciągnij półoś ze środka zdejm zabezpieczenie potem element z pierścieniami i zmieniasz osłonę.
Dobry mechanik jest w stanie w ciągu dosłownie chwili ustalić czy przegub jest uszkodzony, czy nie, nie musi nawet zaglądać pod osłonę. Do zaciskania osłony stosuje się opaski jednorazowe, ściskane specjalnymi szczypcami.
Drążki kierownicze od przekładni w kierunku zwrotnic, zakończone są przegubami kulistymi , na tych drążkach jest gwint wkręcony w w/w przegub i zabezpieczony opaską. popuszczasz śruby opasek i kręcisz drążkami. Jeżeli obydwa drążki przekręcisz dokładnie tyle samo obrotów to zbieżność nie powinna się zmienić. Gdy kierownica podczas jazdy na wprost jest...
Potwierdzam to co piszą koledzy wyżej. mam taki sam samochód co ty i miałem takie same objawy. Po wymianie przegubu zewnętrznego stuki ustały. Sprawdź jeszcze czy osłony nie są popękane. Ja miałem pękniętą przy opasce i to wystarczyło aby dostał się "syf" i załatwił przegub. pozdrawiam
Na pierwszy rzut oka będzie widać po opaskach na osłonach przegubów, o ile zostały poprawnie założone. Odstające końcówki powinny być przeciwnie do kierunku obrotów przy jedzie do przodu. http://obrazki.elektroda.pl/3522406700_1...
Witam Wymieniam sobie osłonę gumową lewarka zmiany biegów i mam pytanie czym smarować przegub kulowy dźwigni który jest pod osłoną. Czy osłonę powinno mocować się jakąś opaską bo w łożysku jest wąski rowek ?
Jak pęknie osłona to wyleje się oliwa, jak spadnie/urwie się opaska zaciskowa to taż się wyleje. Tam nie ma typowego przegubu, na półosi jest trójkątne zakończenie z zamontowanymi na jego końcach trzema rolkami, siedzi to w specjalnym gnieździe które jest częścią mechanizmu różnicowego w skrzyni. Jeśli całość jest szczelna, nie wydaje niepokojących...
Bez wizyty na kanale się nie obejdzie. Po pierwsze zobacz w jakim stanie są osłony na przegubach i metalowe opaski od strony piasty i półosi. A kontrola luzu niewiele da - wystarczy jak jedna kulka w przegubie ma uszkodzenie to przegób do wymiany, a na luz to nie ma wpływu. To że po wciśnięciu sprzęgła stukanie znika wynika z tego, że półoś nie napędza...
Witam. Mniemam że przedni napęd. Jeżeli tak to do weryfikacji przeguby i półoś z tej nieszczęsnej lewej strony. Czasem przegub jest uszkodzony ale nie idzie tego wyłapać. Jest na to rada - dostałem ją sam od starego poczciwego mechanika. Który chciał jeszcze kogoś coś nauczyć a nie tylko wymieniać. Do każdego podejrzanego przegubu załadować podwójną...
Witam W moim poście gdzieś tam trzeba by poszukać. Za poradą starego mechanika bo już ręce opadały dodałem podwójną porcję smaru - ten zużyty przegub ujawnił się w krótkim czasie wypychając smar. Na początek tylko poszły koszty smaru i opasek a z racji mojego 4x4 to miałem do kontroli 8 przegubów. Tu o tym pisałem też: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Najlepszym sposobem na sprawdzenie dolotu w audi jest wykonanie odpowiedniej przejściówki która pozwoli na delikatne dmuchanie powietrza z kompresora w dolot zaraz za przepływomierzem. Ja taką przejściówkę wykonałem z odpowiednieo dobranej gumy na przegub, z drugiej strony zmontowałem maszynkę od koła. wszystko złapałem na opaski i tak sprawdzałem....
Lewy przegub bez problemu wyszedł , prawy nie dość że nie chciał wyjść, to nie było opasek metalowych czyli ktoś już kiedyś walczył i się poddał. Generalnie skrzynka cieknie właśnie z tego miejsca bo oring nie był wymieniany. Próbowałem na kilka sposobów ale efekty są marne . Czy ktoś ma pomysł jak wybić ten "kufel" od półosi ? Wysuwa się na 1-2 mm...
Witajcie. Problem mam taki : po zdjęciu dużej opaski i osłony wylał się płynny smar, ale trójnik z wałeczkami nie wyszedł, gdyż końcówki prowadnic wyglądają na fabrycznie zabite celem zabezpieczenia przed wypadnięciem. Czy jest to możliwe , że w produkcji zabijają kołnierz kielich z włożonym trójnikiem? Może ktoś już to robił i wie jak to ugryźć ?
nie zamierzam tu polemizować z opiniami kolegów i w pełni się z nimi zgadzam - więc proszę się nie obużać... ale - przy skręcaniu coś mi w poldku stukało, gdzieś z tyłu (jakimi ja metodami próbowałem wykryć!!?), u mechaników to samo - 'panie nic nie stuka, zawracasz pan D.."; woziłem się z tym nie wiadomo ile, rozebrałem nawet bębny hamulcowe... i co...
Opaska powszechnie stosowana do mocowania osłon przegubów . Jak na fabryczną - zbyt paskudnie zamontowana. jak to zdjąć czy zwykłe obcęgi do gwoździ mogą być? Mogą, ale najlepiej odgiąć zaczep w prawo.
No i tu się pojawia problem bo coraz więcej uznawanych w świecie producentów przerzuca się na konfekcjonowanie (kupowanie u innych i pakowanie w swoje pudełka). Sęk w tym że niektórzy sie do tego przyznają oficjalnie (jak Rouville) a niektórzy nie ( SKF pakując INĘ czy Litensa). GKN jest właścicielem marki SPIDAN zatem logicznym jest że produkty owych...
To "głośne" chrobotanie przegubu to przeważnie wtedy gdy manszety są "porozrywane" i do przegubów dostałasię już woda i zanieczyszczenia, tu jak napisałeś smar wycieka opaskami a manszeta cała, to tylko przypuszczenia ale może jest tam na tyle mało tego smaru, na tyle sucho że doszło do jakichś uszkodzeń przegubu i w pewnym momencie "strzela". Może...
Przegub nigdy nie padnie przez złe ustawienie zbieżności, po prostu nie byłbyś w stanie ujechać samochodem z taką geometrią, żeby mu w jakikolwiek sposób zaszkodzić. Co do osłon plastikowych, to są ok, ale trzeba do nich użyć opasek ze stali nierdzewnej i specjalnych kleszczy, żeby je zacisnąć
dzisiaj zrobiłem zdjęcia tego uszczelniacza. W zestawie Lobro 305114 jest tylko jedna opaska już założona na łożysku wraz z gumą i dodatkowo jest dany smar w saszetce. A ja widzę na zamontowanym uszczelniaczu dwie opaski. Czy ten zestaw pasuje do mojego 1,1 MPI i jak zdemontować półoś od skrzyni ?
Wystarczy że się poluzuje przeciwciezar na prawej półosi albo przy wymianie osłon przegubów ktoś zamontuje metalowe opaski Norma a już będzie drżeć.
Z ciekawości jeszcze zapytam na gumach w przegubach masz takie opaski zaklepywane- oryginalne do tego przeznaczone? Bo już widziałem opaski na węże zaciągane na srubokręt one się nie nadają do tego i też powodują wibracje.
Jesli chodzi o orginały dowiedziałem się że w komplecie: nie wystepuje osłona gumowa opaski ani smar ,dzieki za informacje moze ktos wiecej pośiada? (moje pól samochodu ma 9lat staram sie zawsze przy nim cos naprawic na ile potrafie ) pozdrawiam kol lasfran
Spokojnie, dasz radę.Odkręcić nakrętkę mocowania przegubu w piasćie,zdjąć koło ,odkręcić zwrotnicę od amortyzatora.Wyjąć orzegub w stronę skrzyni.Zdjąć przegug.Wymienić orzegub i osłonę pamiętając o smarze ,nowej osłonie i opaskach.No i złożyć.
Sprawdzałem tą półoś jeszcze raz. Siedzi sztywno, luzów brak także pewnie jak mówisz, to można wykluczyć. Wymieniłem ten łącznik stabilizatora, ale nic to nie dało. Sprawdzałem blachę osłaniającą tarczę, ale to nie to, siedzi sztywno. Podejrzewałem też może osłonę silnika, ale też nie sądzę, bo spiąłem na sztywno opaskami i nic nie dało. Dokładnie to...
Przegub bedzie tak strzelal. Niestety nie napisales jakie autko (model) wiec raczej nikt ci nie powie jakie beda potrzebne narzedzia. Z grubsza to na kole w centralnym polozeniu masz srobe ktora nalezy odkrecic (rozmiar mozesz ustalic sam). Pozniej do zdjecia lub przeciecia 2szt opasek. Stary przegob najczesciej zbija sie mlotkiem. A i bym zapomnial...
Rozumiem to wszystko lecz, spotkałem się z kłamstewkami poprzedniego właściciela. Auto używane przez starszą panią, która miała dorosłego syna. To pierwsze. Druga sprawa, auto używane a ja w nim znalazłem setki kokonów, pajęczyn i syfu, wskazującego na to, że auto stało pod plandeką dość długo. Wydaje mi się, że sprzedać nie mogli. Jedyne co jest prawdziwe...
Kolego gumy przegubów kupisz w każdym motoryzacyjnym sklepie , nie są drogie kupisz je razem z opaskami i ze smarem, w kwestii skrzyni nie spotkałem się z czymś takim jeśli chodzi o nazwę ani też w sklepach jeśli chodzi o sprzedaż poszukaj tego na szrotach pasuje również od renalt
Tak właśnie mieli zrobione, ale żeby zamortyzować "bicie" na śrubie na silniku założyli opaski rurowe i silnik cały czas "tańczył" a jak napisałem wcześniej jest on zamocowany za pomocą 2 śrubeczek M2,5 do przekładni i wcześniej czy później da to o sobie znać. Nigdy nie pospawasz śruby do przedłużki tak żeby nie było bicia. Przegub kardana załatwia...
Najpierw odkręcasz nakrętke przegubu i to najlepiej jak auto stoi na ręcznym następnie koło i dolny sworzeń, jeżeli to zew osłona to odpinasz opaski odsuwasz osłone usuwasz smar .Potem szczypcami seegera rozchylasz pierścień umiejscowiony w wew. części przegubu i zdejmujesz całość ,następnie rozbierasz myjesz i składasz .Tylko nie pozamieniaj położenia...
Jestem po wymianie osłony. Zdecydowałem się już sam drugi raz do niej nie podchodzić, więc wziąłem ją do kolegi który ma warsztat i jest mechanikiem. Po wkręceniu w porządne imadło najpierw wkręciliśmy śrubę do oporu i przy może 3-4 uderzeniem zeszedł. Problem się pojawił, gdy chcieliśmy śrubę z przegubu wykręcić, pewnie zrobił się grzybek na końcu...
Piszę z własnego doświadczenia, nie piszę, że się nie da... mogą sprawdzić, ale muszą wiedzieć jak, a jak już pisałem wcześniej, przynajmniej w Bielsku, nikt się nie chce dotknąć do tego silnika, a jak już ktoś się weźmie za diagnostykę to potrafi co najwyżej wykasować błędy ze sterownika. Raz już był wymieniany przepływomierz na zasadzie - "nie wiem...
Witam ponownie. Wyjaśniła się sprawa z tym tarciem. Guma na przegubie kulistym przy kole była pęknięta, przy wymianie jak się okazało było widać tylko resztki smaru. Po za tym wcześniej dało się odczuwać głuchy dźwięk chwilami jak przejechałem w trasie 200-300km coś jakby koło ocierało o coś , mechanik powiedział że może to być łożysko w skrzyni biegów...
A pół osie od a6 wejdą do przegubu od 80 ? Czy pół się od 80 zostawić i wpiąć do skrzyni od 1.8t ? Co to pompy paliwa na internecie wyczytałem że 1.8t ma 4 bary i wydajność 105l/h a u mnie podobno jest 6 bar i 130l/h z tym że mam pompę poza bakiem. Tak dokładnie chce wepchać co się da z a6 do 80 i zrobić sleepera :D do chłodnicy wody pytam bo przy 1.8t...
Dzięki wielkie, Może jeszcze ktoś wie jakiego rozmiaru trzeba kupić opaski na oba przeguby.Jeszcze raz dzięki.Pozdrawiam
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Czyli wywaliłeś opaskę, odchyliłeś manszetę, dodałeś smaru i w odwrotnej kolejności montowałeś? Tak?
olej w tej sytuacji nic nie pomoże - jeżeli jest czas na jego wymiane - jak najbardziej zalecane. sprawdziłeś ułożenie linek? opaski - są punkty montażowe opasek ...a może i na górze skrzyni biegów - czy płyta trzymająca linki - przeguby. nie była ruszana.
maluchy sa juz coraz zadziej spotykane na drogach, trzeba te sprzety szanowac, dla potomnych:Phehe, sam tez bawilem sie w tuningi malucha, moj maluch mial niecale 50 koni i nie psol sie jakos szczeglonie, zadnych powaznych napraw nie przeprowadzalem, to co ja zrobilem to, najpierw silnik, zaczalem od gaznika, wypolerowalem doloty papierkiem wodnym chyba...
W sobotę muszę poprawić opaskę przy przegubie bo spadła. Po wymianie mam zamiar odwiedzić innego mechanika.
Pewnie autorowi chodzi o osłonę przegubu, jeżeli tak to albo za słabo została zaciśnięta opaską lub sama gumowa osłona jest za krótka.
czasami producent zaleca tylko termoplast i tylko taka osłona różnych marek jest dostępna jako termoplast. Ja przed zaciśnięciem termoplastu podgrzewam opalarką z daleka aby trochę zmiękł i wtedy szybko zaciskam opaskę . Większe prawdopodobieństwo że nie spadnie.
Nijak, nie masz możliwości korekcji poza tym co dał producent domyślnie, to taka mała wada monobloków. Korygując główny konwerter, ten na opasce praktycznie rozstrajasz drugi. Należy sprawdzić przy jakim rodzaju montażu jest po prostu najlepszy sygnał czy na Astrę czy na Hotbirda. Jedyną możliwą opcją jest ustawić antenę równolegle do orbity satelity...
Dyfer można tanio i prosto zaadaptować z malucha ;) Wystarczy wyjąć go obudowy skrzyni, dopasować zamiast koła zębatego oryginalnej przekładni jakąś swoją zębatkę/koło pasowe wedle uznania, a do "srodka", czyli tam gdzie pracują "satelity" nałożyć smaru do przegubów napędowych. Obudowę kosza z satelitami zrobić z kawałka węża gumowego o dużej średnicy...
Muszę prosić Was o pomoc, bo jasny szlag mnie już trafia :( Otóż, podczas jazdy po dużych nierównościach i dziurach (u mnie tego pod dostatek) coś mi strzela, chrupie, trzeszczy w lewym kole lub jego okolicy. Ponadto, gdy jadę pod górkę i ta zakręca w prawo, gdy autko jest obciążone (dodaję mocniej gazu np. na 2-3 biegu), słyszę też pukanie, którego...
Ani smaru, ani opasek nigdy nie widziałem w komplecie z tymi osłonami. Myślałem, że to tak samo jak z osłonami przegubów, komplet. Tak też kupowałem, tylko w IR. Pewnie masz rację. Problem powstanie już przy demontażu końcówki - jak wybić czop ze zwrotnicy, żeby go nie uszkodzić, bez "wideł" czy ściągacza. Obawiam się, że znowu masz rację. Tak samo...
Kolego budowlańcu. Po pierwsze jak edytujesz to zaznacz. Czasem jedno zdanie dodane po czasie całkiem zmienia całość wypowiedzi. Kolega jak rozumiem zawsze ma pod ręką klucz dynamometryczny, nawet pokrywę zaworów, filtr powietrza czy opaski na przewodach nim dokręca. Kolega ma rację, większość tych co w rowach lądują to wina mechanika. O promilach i...
oprócz tuleji wachacza która jak raz wymieniłem to wymieniam co rok. Moja uwaga nie dotyczy silnika ale właśnie tego cytatu . Ja mialem ten sam ból ale z osłoną przegubu . Jak wymienili mi w warsztacie pewnej renomowanej firmy to potem wymianiałem co pół roku . Winą obarczali producenta osłon , jakość gumy , zawartość siarki w gumie itd. W końcu kiedyś...
============== Odcinek 20 ================ Ulf nie widział ich nigdy dotąd, jednak fakt, iż byli uzbrojeni dał mu do myślenia. Sami jednak nie byli uzbrojeni, gdyż cały swój sprzęt pozostawili w jaskini. Od nieznajomych mężczyzn dzieliło ich około pięćdziesięciu kroków, ale w pobliżu nie było żadnych zabudowań, za którymi można by się skryć. - Ten wielki...
Chciałem się podzielić z innymi przeróbka przegubów kulowych tj sworznie końcówki drążków etc. Już kilka lat temu zmienialiśmy sworznie w kia cee'd 2009 na firmy chyba NTY co się okazało te sworznie mają oryginalnie montowane kalamitki https://obrazki.elektroda.pl/6740438800_... Jakieś 3 lata temu przerobiliśmy wahacze BMW aluminiowe...
http://obrazki.elektroda.pl/5772988000_1... Czujniki medyczne do noszenia na ciele upowszechniły się już całkiem nieźle. Jest pedometr Fitbit, opaska na ramię BodyMedia, budzik z analizatorem snu Lark, a niebawem pojawi się Up firmy Jawbone. Na ich tle wydaje się jednak przodować Basis Band. Jest to urządzenie przypominające zegarek do noszenia...
opaska zmywarka elektroda opaska opaska bezpieczeństwa
odczyt pamięć licznik bateria kuchenna mlody technik
przełącznik obrotów bosch wyważarka corghi
Długi czas odczytu plików z dysku na telewizorze Aktualizacja pola zmienia wartość innego pola w systemach zarządzania danymi