EGR - zawór recyrkulacji spalin.
Nie taka grucha? On ma być normalnie otwarty, a podciśnienie zamyka.
Nie.Ale EGR do kontroli.Wiesz co to jest?
W dodatku obroty rosną bardzo wolno i słychać jakby coś go blokowało dławiło. Myślałem jeszcze nad sondą lambda. Miałem podobną sytuację w innym aucie, winowajcą okazał się nadtopiony katalizator który zdławił przepływ spalin.
na benzynie go czasem nie przylewa?? co do sondy to lepiej jakby byl kat bo wtedy jest wieksze cisnienie spalin i sie nie wystudza, wiec znajdz jakis i zaloz go chyba ze ominiesz elektronike i puscisz go na registrze ustawionym na analizator spalin
Czujnik temperatury spalin za DPF,em.
Zamontowałem magnetyzery w pasku 2.0 (wlasnej roboty na zasilaniu gazem). Jeżeli nastąpią jakieś różnice to po czasie, ale nie oczekuj rewolucji w osiągach i spalaniu. Jedynie co zauważyłem to wyrównanie mocy gaz/benzyna (na gazie był bardziej mułowaty) i analizator spalin potwierdził niskie emisje spalin.
Witam sam często pracuję na AutoCom , na starych wersjach i nowych.Są oki ale może masz ty lub znajomy interfejs pod OPcom( lub Kline vag bo podchodzi) byłby dedykowany bo nie wszystko jest na autcom. Program na necie lub w bazie elektrody.Nie napisałem wcześniej co do katalizatora ale jak masz możliwość to dla świętego spokoju zrób analizę spalin.
Nic wypalenie nie da, po czasie wyrzuca błąd przepływu spalin. Zacznij od ciśnienia doładowania.
Backpressure, czyli zapchany wylot spalin.
Zawór dodmuchu powietrza sterowany pneumatycznie. Auto bez niego jeździ normalnie. Na zimnym gdy odpalisz pompa powietrza tzw. odkurzacz dodmuchuje powietrze w wydech przyspieszając nagrzewanie katalizatora i oczyszczanie spalin. Wymysł ekoterrorystów
Z mojego doświadczenia - katalizator ; analiza spalin to potwierdzi
Samochód został podpięty pod komputer Jaki diagnoskop ? czy jest to na pewno problem z katalizatorem czy może być to sonda lambda? Czy wykonano jazdę testową i podgląd parametrów bieżących ? jakie powinna mieć parametry sonda 1 i sonda 2? Corsa D z silnikiem A12XER, A12XEL, - Kod produktu OPEL:855252|55562206 Trzeba podglądnąć, czy przy małym obciążeniu...
Jeśli masz tyle przejechane, to może katalizator jest już zapchany i wciska ci większą ilość spalin z powrotem przez EGR.
Można. Tech2, funkcja "kontrola modułu sterującego" i procedura "kontrola zaworu rec. spalin"
Zrób test na obecność spalin.
ale dopiero jak uzyska odpowiednie obroty to zmienna geometri się otwiera po przez nadciśnienie w takim małym baniaczku co czasem się zacina i wtedy dostaje odpowiednią ilość spalin co powoduje doładowanie
Jak uważasz że ci bierze olej to zrób tak. Zostaw nagrzany silnik na biegu jałowym na 5 min Potem przytrzymaj obroty 4000obr przez minutę obserwując spaliny. Napisz co zaobserwowałeś.
Ja bym raczej szedł w stronę że padła uszczelka pod głowicą i dmucha spalinami do układu chłodzenia. Zapowietrza go i wyrzuca płyn do zbiornika. Są testery obecności spalin w zbiorniku płynu chłodzącego.
Witam na początku chciałbym się dowiedzieć co to jest ,fotka poniżej i jak fachowo to się nazywa. Wiem że jest to jakaś pompa elektryczna od spalin. Od jakiegoś miesiąca strasznie 'wyje' jakby miała się rozpaść próbowałem rozebrać ale nie wiem czy to jest możliwe,obudowa jest zgrzana. Czy jest to do naprawy czy lepiej kupić nową? link fotka http://obrazki.elektroda.net/47_12280440...
Powodzenia, uważaj żeby nie uszkodzić połączenia EGR z kolektorem dolotowym, trzeba bardzo uważać z tą obejmą, żeby nie zgnieść aluminiowej rurki. Swoją drogą wyjęcie EGR w tym silniku, to nie jest takie hop. Masz tam chłodnice spalin z obiegiem płynu.
Zapchany katalizator będzie dławił turbo (spaliny słabo będą ją napędzać) plus jeszcze zwiększy EGT na turbinie co nie jest dla nie zdrowe.
czy oszukam druga sonde jesli ogranicze przepływ spalin
Witam serdecznie. Te spaliny w kolektorze dolotowym to może być niedomknięty EGR.
Prawdopodobnie recylkulator spalin
Cewka świece nowe. Zapomniałem dodać że jak stoję to czuję spaliny.
https://filmy.elektroda.pl/89_1731665225... Coś takiego. Na filmiku nie słychać, jak głośno, ale na żywo to bardzo głośny stuk. Dodam jeszcze, że po chwili dymi z wydechu i czuć, że to spaliny diesla.
Dzień dobry. Czy problem został rozwiązany? Mam ten sam problem.
Witam mam maly problem jak odkrecilem wlew oleju to dmucha mi spalinami czy ktoś może podpowiedzieć gdzie szukać problemu. Bardzo dziękuję.
Nie zamierzam kupować. Zaprowadzę do mechanika. Dodano po 11 Czyli check jest od spalin??
Zapchany dpf
Czy ta " para wodna" ze zbiorniczka nie zalatuje spalinami?
a może masz przedmuch na uszczelce pod głowicą i spaliny ci włażą do układu chłodzenia?
Wystarczy wyłączyć zawór sterujący podciśnieniem jest on sterowany elektrycznie czyli wystarczy wypiąć kabelek wstawiam przykładowy obrazek zaworu sterującego podciśnieniem Ale może zdarzyć się tak że auto nie odpali bo wyskoczą błędy w sterowniku Lub jeszcze prościej odłączyć wężyk od podciśnienia :)
Być może stanęła sztangą na upust spalin, ew Dziurawy dolot, słuchać jakieś świsty przy dodaniu gazu?
mozesz plukac czym chcesz, ja polecam Nitro a najlepiej nowy:)
Być może masz urwaną klapkę zamykającą przepływ spalin. Turbo bez VGT?
Kolego a jak ze spalaniem? Nie szkodziło by zrobić analizę spalin, tak dla pewności, a i wyjaśni conieco.
Może egr zawór recylkulacji spalin...
W oplach czesto pada zawor recyrkulacji spalin.
analizatorem spalin?
do kolegi tymbark Zawór ERG nie jest podłączony do układu chłodzenia To zwór recylkulacji spalin.
Tak.Reguluje się nim skład CO w spalinach.
Może coś z EGR'em (recyrkulacja spalin)?
Kolego, krótkie pytanie, choć oczekuje pewnej odpowiedzi, ale je zadam- masz analizator spalin?
Spaliny w układzie chłodzenia to na 100% głowica do zdjęcia i weryfikacja czy tylko uszczelka.
Katalizator niedrożny przydławia im wyższe obroty tym bardziej (większy przepływ spalin)
Bo to nie jest stary TDI, komputer silnika widzi że zawór nie pracuje i przechodzi w tryb awaryjny to tak w skrócie.
Podaj ta analizę spalin.
Sprawdź emisje spalin.
spróbuj podać cienka rurką dodatkowe powietrze w kolektor ssący pod przepustnicą. Ja tym sposobem w Corsie zszedłem z 4% CO do 0.1% Ale do tego potrzebny jest analizator. Powoli ją zagniatasz i patrzysz co sie dzieje ze spalinami .
Na pewno nie ciśnienie, ale może temperatura. Od spodu, na środku kolektora podawane są spaliny z EGR.
Byłeś na analizie spalin.
Cześć. Byłem na badaniu technicznym samochodu i badałem też spaliny. Samochód to Opel Senator B 3.0i 24V. Wyniki badań są następujące: http://djchucky.w.interia.pl/spaliny.jpg Jaką normę przy tych wynikach moje auto spełnia? W aucie zmieniłem katalizatory na nowe. Zastanawiałem się jeszcze nad sondą lambda do wymiany. Czy wymiana sondy jeszcze bardziej...
A co z analizą spalin?
Sam zawór egr nie ma nic wspólnego z płynem ale tym aucie jego podstawa już tak pełni role chłodnicy gazów jest możliwość że puści uszczelka ale to rzadkość chyba że przy wcześniejszej naprawie głowicy była odkręcona podstawa i złożona na starą uszczelkę w tym modelu silnika jeszcze mi się nie trafił taki problem z egr ale np: e46 320D lub e60 530D...
Tzok ma racje tam jest turbina bez zmiennej geometrii lecz z upustem spalin
tak to jest motor bez zaworu recyrkulacji spalin
bo teście wyświetlilo mi zawór recyrkulacji spalin
Nie śmierdzi spalinami?
Jesli masz tam egr to objawy wskazuja jak by był cały czas otwarty i silnik dusi sie spalinami.
A nie kopci nadmiernie jak zaczyna szaleć? i podaj kolor spalin.
Robiłem test na spaliny i nie wyszedł tak jak miał spaliny są -.-
Porównywałeś wskazania sondy z wynikami na analizatorze spalin?
Zapnij gruche turbiny prosto pod vakupompe, jak nadal będzie muł zajmij się przepływomierzem. Patrzyłeś czy ci EGR nie przepuszcza spalin?
To zawór EGR. :arrow: Recyrkulacja spalin. Uszkodzony układ będzie zaburzał prawidłową pracę silnika. Mniej tlenu , więcej spalin
To znaczy że gaz źle wyregulowany. Porblem nie z sondą ale ze składem spalin.
Tak mieli ,jak skrecali zeby oszczedzic na gazie jedz do gazownika nich wyreguluje instalacje (najlepiej takiego co ma analizator spalin).
Tutaj przyjrzałbym się układowi wydechowemu pod kątem swobody przepływu spalin.
Z tego co pamiętam to czujnik temperatury spalin filtra DPF Pozdrawiam
Jak stare turbo to może już tylko tyle wstanie dać. Dwa to wydech DPF czy czasem bie hamuje turbo. Trzy dolot i przeplywomierz. Nie ma powietrza nie ma paliwa a to skutuje brakiem spalin do napędzenia turbo.
To trzeci czujnik temp. Pierwszy jest za turbo, drugi za katalizatorem, trzeci za dpf w okolicy prawej połosi. Nie wiem czy to nie jest problem z sondą nox (wez to pod uwagę)?????????. OPel to samochód diagnozowalny inaczej . To tylko sugestia. Zanim wymienisz sprawdz opornosci wszystkich czujników spalin.
Drodzy forumowicze, proszę mi wytłumaczyć, bo zupełnie zgłupiałem - czy układ chłodzenia ma jakiś związek z zapachem spalin? Opel Corsa 1.0 miał bardzo zabrudzony zbiornik od płynu chłodniczego który postanowiłem wyczyścić, ponieważ nie dało się już zobaczyć jaki jest aktualny poziom płynu chłodzącego. Wykręciłem zbiornik i dokładnie go wyczyściłem...
Witam.Kod p 0400 --układ recurkulacji spalin---Niprawidłowy przepływ spalin [ przy EOBD ]
Dokładnie tak program mi wyświetlił tenże błąd: P1405 -Układ recyrkulacji spalin -nieprawidłowe spalanie
A spróbuj odkręcić przednia sondę lambda i tak zrobić jazdę próbną. Żeby spaliny swobodnie bokiem mogły uchodzić.
Czarne są spaliny. Dość mocno.
niedawno zainstalizowałam gaz w oplu vektra c i teraz zapaliła sie kontrolka emisji spalin żółta -czy ma to cos wspólnego ?
No to wymiana uszczelniaczy planowanie i sprawdzenie szczelności wchodzi w zakres tych 300 zł. Kwestia tego czy dopłacić 400 zł i mieć cały remont głowicy zrobiony. Przebieg jest dość duży, a ja robię 12 tysięcy rocznie. W cały remont głowicy wchodzą jeszcze obrabianie zaworów i gniazd i ich docieranie. Do tego wątpliwości mam względem pompy wody, czy...
sprawdz czy nie masz zapchanego katalizatora
Teraz sprawdzałem psikając na kable wodę i nie ma przebicia. Po odpaleniu z tłumika wydobywa się biały kolor spalin.
Raz że może być duży ubytek oleju i możesz zatrzeć silnik. Dwa nie wpływa to dobrze na środowisko i jak najbardziej Policja zabiera dowód za złą jakość spalin.
A sprawdzałeś na kompie usterkę. U mnie był podobny problem i okazało sie że to zawór ERG(recyrkulacji spalin).
Zostaje wyciek,albo spaliny w płynie.
Pierwsze to auto nie ma gaźnika a przepustnicę. Zaślepienie odmy nie jest dobrym rozwiązaniem. Pytanie dlaczego przez odmę "ucieka" olej. Czyżby pierścienie się poddały i dmucha spalinami do skrzyni korbowej?
witam sparwdź EGR - zawór recyrkulacji spalin pozdrawiam
Pomocne by było podłączenie pod analizator spalin.Doświadczony mechanik na podstawie jego wskazań sporo może powiedzieć. Zwłaszcza na podstawie wskazań ilości węglowodorów w spalinach.
Pachnie mi to wada komputera silnika . A jak z przyspieszeniem ?? Może przepływomierz przekłamuje ?? Na podstawie niego silnik tez sprawdza czy jest podtruwany spalinami .
Zmierz mu ciśnienie paliwa, oraz sprawdź dokładnie odczyty przepływomierza i sondy. Uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury spalin. Chyba że w aucie masz LPG wtedy świecąca turbina to normalka.
Polecam podjechanie na stację diagnostyczną i badanie spalin czy faktycznie jest uboga mieszanka.
Owszem, napięcie na sondzie lambda powinno się zmieniać, ale nie w zależności od obciążenia silnika. Napięcie to zmienia się w zależności od zawartości tlenu w spalinach.
Jeszcze jedna sugestia.Moze byc padniety przeplywomierz .wtedy sterownik wywala blad 0400(opisywalem kiedys ten rodzaj usterki)
Sprawdziłbym katalizator czy jest i czy nie jest wydłubany lub wspawana strumienica udająca katalizator. Jaki auto ma przebieg. Możliwe że katalizator padł. Spalanie oleju pogarsza wyniki analizatora spalin.
Podczas jazdy kopci na biało niebiesko, czy czuć w spalinach zapach oleju?
Może masz za ubogi sklad mieszanki. Najlepiej sprawdź za pomocą analizatora spalin skałd mieszanki.
Jakie parametry? Z gazem to musicsz jechać na analizator spalin.
Może na początku sprawdź filtry powietrza i paliwa czy czasem nie są "zasyfione" i jeszcze czy nie masz tłumików zatkanych spalinami. pozdrawiam
a płyn chłodniczy ubywa żeby snuć takie teorie? Na UPG wykonuje się test na zawartość spalin w zbiorniczku wyrównawczym
Źle ustawiony początek wtrysku. A oleju nie ubywa ?
Witam serdecznie jestem tu nowy na forum i prosze o wyrozumialosc i pomoc dotyczaca mpjego opla omegi 2.0 16v dwuch dni mam nastepujacy problem nie mam w ogole cieplego ogogrzewania w aucie i zaczelo strasznie kopcic na bialo cala sytuacja zaczela sie od tego ze poprzedni wlasciciel auta mial zalano wode zamiast plynu chlodniczego asz ostatnio po nocnym...
śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny spaliny junkers webasto spaliny
zapis pamięci eeprom honda civic deska rozdzielczy iskrzy instalacja
odkurzacz przemysłowy bosch odkurzacz przemysłowy bosch
Crystalyte 408: Moment obrotowy i konfiguracja Brak posuwu w frezarce TOS FGS25/32 - diagnostyka i naprawa