Raczej bym stawiał na to, że padła korba, tj. łożyskowanie stopy korbowodu. Silnik 2T przy hamowaniu silnikiem nie ma wystarczającego smarowania. Co do sprzęgła. Nie rozkręcił się zabierak na wałku sprzęgłowym? Nie padło łożysko wałka sprzęgłowego pod sprzęgłem lub po przeciwnej stronie sprzęgła (wałek nie ma luzów promieniowych)?
Zdjęcie docisku pokaż jak już go odkręciłeś. Tylko od środka.
Jeśli w cylindrze się pojawią opiłki, to silnik już umarł. Opiłków nie ma. Dotarcie polega nie na starciu elementów, a dopasowaniu się do siebie w procesie minimalnego zużycia. Propozycja dotarcia silnika na zasadzie kręcenia go na maksymalnych obrotach, to czysty absurd. Wpisz sobie w google "jak dotrzeć silnik w " i wyszukiwarka już sama podpowie....
Spróbować wyczuć... Lepiej rozebrać silnik i znaleźć przyczynę niż jeździć tak długo jak się rozpadnie, bo jak polecą opiłki po całym silniku to pozostanie tylko wymiana go na drugi.
Kawałki sprzęgła poszły w układ, pełno opiłków, silnik się trochę przytarł. Serwis w którym to robił zalecił montaż właśnie kompresora niby z E5, bo jest wytrzymalszy. Dokładnie nie pamiętam, bo to było rok temu, ja się MAN-em nie zajmuję, więc wiem tyle co właśnie jemu przydarzyło. Pozdrawiam WIMM
Czyli kolega zrobił "oszczędnościowy" remont silnika.
Oczywiście, że mają zły wpływ na silnik. Jakby opiłki nie szkodziły to bez filtrów byśmy jeździli :P Jak chcesz to ignorować to gratuluję.
Nawet w sprawnych silnikach są opiłki. Zobacz jak czasem wyglądają korki spustowe. Oblepione ze hej opiłkami. Silnik przez całe swoje życie opiłkuje do oleju. Ścierają się cylindry, pierścienie, wałki rozrządu, panewki itd itd. Ponadto w oleju jest rozpuszczony nagar i sadze w takiej ilości ze filtr oleju około 30 mikronów w silniku potrafi się zabrudzić...
Luz znacząco za duży.
Sprawdź i zapamiętaj dawkę na wolnych obrotach. Potem rozbieraj nastawnik. Usuń opiłki. Spróbuj ustawić go potem w możliwie tej samej pozycji. Precyzyjnie do dawki wrócisz przesuwając całą górną część. Nie pomyl się za dużo, żeby silnik się nie rozbiegał. Zlikwiduj nieszczelność albo inne źródło opiłków metalowych.
Tak. Dwa nowe. Ale to nic nie zmienia. Zawory kupione pod win samochodu i typ silnika. Stare czysciutkie zero brudu opiłków.
Moim zdaniem najlepiej jak założysz silnik zregenerowany,oczywiscie twój musisz wtedy oddac jako sztuke.Dobra szanująca sie firma która dokonuje tej regeneracji z reguły wymienia większosc czesci na nowe ,łącznie z pompą oleju i oringiem na smoku ,który jest sprawcą bolączek w tych silnikach. Mechanik ,który ci bedzie to wymieniał tez musi w osprzęcie...
Pojedz do sprawdzonego mechanika.
Sprężyny nie zakładałem bo kiedyś oryginalnych silników nie było przez to nie było nawet otworów na jej zamocowanie zastanawiałem się nawet nad wierceniem otworów i gwintowaniem ale dałem sobie z tym spokój bo nie sposób było wyczyścić w środku silnika z opiłków które przywarły by do magnesu. Silnik poziomuję płyta do tacki płyty potem sprawdzam czy...
Witam Problem pojawił się w ten sposób podczas jazdy auto dwa razy szarpnęło wcisnelem sprzęgło żeby zredukować auto zgasło po odpaleniu chodzi jak stary diesel buja silnikiem stuka a czasami piszczy jak by miał się zaraz zatrzeć rozrząd sprawdziłem ok ściągnąłem miskę jest trochę metalicznych opiłków miska czyszczona była 10 tys km temu trochę brak...
O tym sam dobrze wiem, że zaraz może stać się coś złego ale czy to możliwe żeby opiłki z silnika przedostały się aż tak daleko? Bo na oko Panowie stwierdzili że to nie turbina tylko silnik jest sprawcą opiłków. Wiem że opiłki z turbiny mogły się dostać do silnika ale czy opiłki z silnika mogły się dostać do intercoolera, rury od turba, przepustnicy...
Jeśli pierwsza pompa sie posypała i zaczęła sypać opiłkami ( silnik tdci ) to masz cały układ zawalony pyłem wtryskiwacze ,zbiornik,przewody ,filtr. Stąd koszty naprawy i taniość tych aut.
Sprawdź zawór mechaniczny na listwie. Dodatkowo cały układ do sprawdzenia pod względem opiłków w układzie. Tam siedzi perkins czy sisu? Zawór mechaniczny był wymieniany, chyba, że nowy jest trefny. sprawdzę kwestię tych opiłków. Silnik jest Perkinsa. Dodano po 1 Albo puszcza zawór na listwie albo wtryski przelewają. Wtryski w pierwszej kolejności do...
Witam - wszystko razem doprowadziło do tego że ; silnik był gorący ( palenie kapcia ) . W silniku coś trzeszczy ( jazda po żwirowni , możliwe że metalowe opiłki ). Rozebrać silnik , przeczyścić , oraz usunąć opiłki , przesmarować tam gdzie należy .
No nie bardzo mogę uwierzyć w te 500 000 km bez wymiany wałka i szklanek w TDI PD. Przy 300 000 nieraz to już dziury w szklankach były że ciśnienia oleju nie był wstanie utrzymać. Przy 150 000 tyś już widać przeważnie zjechanie krzywek (fazka znika i z nią warstwa utwardzona) a szklanki są porysowane i zaczynają się łuszczyć). Na tym można jeszcze trochę...
Najprawdopodobniej w silniku po zatarciu powstało dużo opiłków i teraz zablokowały zawór ograniczający ciśnienie oleju przy pompie. Mogą to być też nowe opiłki powstałe po remoncie silnika. Jeżeli korek do spuszczania oleju ma magnes to go wykręć i sprawdź ile jest na nim opiłków. Do silników Perkinsa lejemy dobre jakościowo oleje a nie tanie superole....
wachanie ciśnienia tzn?,zdemontuj zawór na szynie i spr czy na sitku nie ma drobinek opiłków.
Ten silnik ma zaledwie 150W to na jakąś szlifierką się nadaje zarówno tarczową jak i pasową. Oczywiście na papier ścierny. Nie nadaje się! Do żadnego napędu, gdzie powstają odpady (opiłki).
Wymień silnik.
A ile to ma nalotu ? Pytanie ile było (choć juz to pytanie po fakcie) Wymieniłeś kilka elementów ale jak kolega wspomniał wyżej w innych miejscach mogła być (jest) rzeźnia. Opiłki krążyły i niestety niszczyły elementy jak wiadomo każdy filt oleju ma obejście i po jakimś czasie cześc oleju i tak idzie bokiem. Przy opiłkach w silniku w zasadzie trzeba...
Nie wiem jak długo jesteś właścicielem pojazdu bo jak krótko to jest możliwość że ktoś przed tobą już coś tam w silniku robił i te opiłki to pozostałości po jego naprawie ,ale jak jeździsz tym autem długo to Ci powiem że złote opiłki mogą pochodzić TYLKO z panewek ,więc lepiej ściągnij tą miskę i sprawdź czy da się jeszcze uratować wał przed szlifem.Ciśnienie...
Próba przelewowa, plus wyjęcie filtra paliwa i poszukiwanie opiłków.
Doprowadź rozrząd do kultury i ustal czy pompa oleju w ogóle daje jakieś ciśnienie. Silnik jak ma kompresję to zawsze przy kręceniu będzie opór. Generalnie ręcznie łapiąc za koło pasowe ciężko go będzie pokręcić, chyba że robisz to kluczem, ale wtedy to wszystko pachnie przytartym silnikiem. Nie ma opiłków jakichś w oleju?
Jest jeszcze jeden minus nie obudowany silnik żre opiłki i szybko zakończy żywot.
Jak łańcuch trze to są opiłki w oleju.
Olej w silniku powinno się wymieniać odkręcając dedykowany do tego korek spustowy w którym osadzony jest magnes wyłapujący opiłki z silnika, oczywiście należy go oczyścić z opiłków przed wkręceniem :idea: . Jeżeli będziesz "wysysał" olej przez dziurkę po bagnecie nie usuniesz większości zalegających "paprochów".
W dobrym tonie było by sprawdzanie kompresora,. Słuszna uwaga, potrafi zajechać silnik opiłkami.
Specjalna nasadka do kółka jest. Lewy gwint. I pneumatykiem trzeba strzelić. Najszybciej i najtaniej wyjąć alternator i dać tym, co regenerują, bo nowe kółko będą pewnie mieć na miejscu.
Problem rozwiązany. Otworzyłem sterownik i ..... upalona nóżka tranzystora. Wlutowałem na przewodach i wyprowadziłem rezystor na zewnątrz, wkleiłem do obudowy aby oddawał ciepło i na razie jest ok. Dało mi to możliwość wlutowania nieco większego lepszego rezystora i lepsze odprowadzenie temperatury. W rezultacie myślę że prędzej szlag trafi cały samochód...
Nie trzeba , spr dawke na rozgrzanym silnika i spalanie chwilowe jeżeli jet około 4mg na sów to okej jak tak jest to opiłki w nastawniku trzeba tylko go zdemontować
Jak już pomierzysz uzwojenia to koniecznie przed testami wymień podkładkę sprężystą która się rozsypała, wyjmij wirnik silnika, przeczyść z opiłków, sprawdź luzy na gnieździe łożyska i samo łożysko. Wirnik silnika musi być idealnie równo. Stojan też. Jeśli nie masz podkładki sprężystej albo jest wyrobione gniazdo łożyska to wirnik będzie się kleił...
Sprzęgło jest ok na starej sprężarce było to samo .W momencie zasprzeglenia silnik staję z oporu .co dziwne po nabiciu nie wielkiej ilości powietrza w uklad nawet wiertarka nie jest w stanie napędzić sprężarki odrazu jest opór. Żadnych opiłków nie ma
O witam, pan to chyba wszystkim pomaga :) Pozdrawiam i dzięki za informacje jutro tak zrobię Dodano po 2 A jak usunąć pozostałości opiłków w silniku ?
Witam serdecznie.Dziś po powrocie z pracy uchyliłem maskę auta i poświeciłem latarką od telefonu gdzie nie gdzie tak po prostu z ciekawości i ku mojemu zdziwieniu wszystkie elementy auta są tak jak by w drobnych opiłkach wszystkie elementy po węże przewody elektryczne akumulator zbiorniki z płynami wszystko co jest pod maską się świeci widać to najbardziej...
Panowie pomżcie co zrobić?
Pytałem to śpiewają sobie od 8 do 10tys, cena wzieła się z tego że cały silnik wraz z pompą oleju musi być wyczyszczony z opiłków. Śmiechu warte, jak nie myją to cena będzie niższa? Używane silniki to i tak loteria i chcąc nie chcąc i tak trzeba choć miskę zwalić i zajrzeć do wewnątrz. Co do starego motoru, to wał raczej do wymiany i korba z obróconą...
Dzisiaj rozebrałem wkrętarkę i udało mi się rozebrać także silniczek i wyjąć opiłki - silnik działa tylko że podłączony na krótko bezpośrednio z baterii. Winowajcą jest włącznik. Po podłączeniu silniczka przez włącznik silniczek nie działa, tylko się styki przy włączniku jak i przy baterii nagrzewają, przypuszczam że robi zwarcie, co o tym myślicie?...
Dotykałem i są to opiłki. Jeżeli odpalę silnik i przejadę około 100metrow pokazuje się ikonka oleju i po 5 sekundach znika
Bardziej to wygląda na jakieś opiłki materiału ferromagnetycznego.
Dłużej będzie leciał lub gdy będzie zimno może nie zlecieć cały , opiłki powinny być zatrzymane w filtrze.
Nie wiem jak jest w Mondeo. Ale w części aut powrót idzie znów przez główny filtr paliwa. I w baku opiłków nie ma, ale w filtrze już znajdziesz... Choć to mało pocieszający widok ;)
Po co ją w ogóle zmieniałeś? Przytarta czy ciekła? Jeśli przytarta to wtryski pełne opiłków.
Wszystko pewnie w opiłkach w środku silnika kanały, wał, panewki pompa oleju. Nie wiem czy nie lepiej kupić cały silnik używany.
Hałas z silnika jakby zęby tarły. Tyle że silnik tłoczkowy. Sprawdź filtr czy opiłków nie ma.
Wymień potem olej żeby te opiłki z miski nie poleciały do silnika.
Czyli kolega wykręcił szpilki i dokręcał nakrętki bez sprawdzania ile szpilki jest wkręcone. Naprawa 2 sposoby- dłuższe szpilki i nagwintować głębszy gwint. 2 sposób- grubsze szpilki w miejscu wkręcania. Nie muszę przypominać że trzeba silnik rozebrać żeby nie było opiłków. Chinole nie mają zbyt grubych ścianek.
Sprawdź po wykręceniu zaworu odcinającego czy nie ma na nim opiłkow metalu.Zawor ten wytwarza pole magnetyczne i ściąga opiłki.
Witam mam ten sam problem. Silnik CGLC zrobione to co mozna było łącznie z wymianą pompy na pasek. Z usterka zrobione około 50 tys km. Ostatnio w upale mocna jazda po autostradzie i postój ponad 2 godz w korku ale silnik pracuje normalnie i nie widać nic nie pojacego. Na filtrze nie widać opiłków. Zastanawiam się nad zastosowaniem płukanki silnika ponieważ...
Tak się składa, że akurat znam tematykę dość dobrze i "zjadłem na niej zęby". Przestrzegam Was normalni ludzie, nie bądźcie bezczynni w przypadkach gdy ktoś w pobliżu spala zużyte oleje silnikowe. Spalanie odpadów produktów naftowych wytwarza rakotwórcze dioksyny, które są 70.000 razy bardziej toksyczne niż cyjanek i 60 razy niż strychnina! Są one dość...
Takie same jak w innych, podobnych ciągnikach. Zmierz ciśnienie manometrem, na rozgrzanym silniku, wtedy będziemy mogli ocenić. Mam jednakże brzydkie podejrzenie że masz opiłki w misce olejowej.
Moze. Sprawdza się obecność opiłków w filtrze.
Tłoki puchną od temperatury i staje dęba. Opiłki w oleju tylko to potwierdzają.
O ile dobrze pamiętam to korek spustowy oleju ma magnes, czy zauważyłeś na nim jakieś opiłki metalu ?
1. Drugi czujnik cisnienia 2 inspekcja wtryskiwaczy 3 zmierzyć pomiar kompresji silnika 4. opiłki metalu w filtrze paliwa
gładź cylindrów najczęściej jest porysowana przez złe filtrowanie powietrza, przez niesprawny układ wtryskowy paliwa i na wskutek opiłków w oleju a w tedy cały silnik cierpi.
Prawdopodobnie jest tak: za nieregularne odpalanie silnika odpowiedzialny jest czujnik położenia wału. O co chodzi - radzę zajrzeć w Google grafika, wpisując >>czujnik położenia wału<<. Odpowiada on za kolejność odpalenia konkretnego cylindra oraz podanie paliwa na listwę wtrysku. Czujnik, to cewka i magnes. Cewka może często mieć przerwę,...
Ważne by w nie było w chłodnicy opiłków. A w każdym silniku nawet przy wymianie oleju zostaje się stary olej. I to sporo.
Jeżeli sprężarka zatarła się,to wymiana sprężarki bez płukania układu w celu usunięcia opiłków z uszkodzonej sprężarki nic nie da. Trzeba wymienić również skraplacz ,filtr osuszacz. Jeżeli były opiłki,to można porównać do wlania oleju z opiłkami do nowego silnika -efekt wiadomy,silnik się zatrze.
Miałem z kilkoma takimi do czynienia. Zawsze była padnęta KKK. Dziwne, że serwis nie wyjął tego sitka. W zaleceniach serwisowych jest informacja żeby się tego pozbyć. Nic nie wiadomo czy była czyszczona pompa vacum. Tam też gromadzą się opiłki. Po czyszczeniu silnika i przed montażem turbiny powinno się zrobić test wydajności i ewentualnie pomiar ciśnienia...
konstrukcja rozwojowa. Pierwszą "modyfikacją" (w cudzysłowie, bo powinno to być już na etapie projektu) proponuję zastosować przewód zasilania z bolcem. Na pewno jest to narzędzie niezwykle przydatne. Wykonanie solidne i schludne. Szkoda tylko, ze o tym kablu nie pomyślałeś. Dodano po 1 Martwi mnie to że masz silnik niezabudowany i kurz i opiłki po...
Coś się ściera, stąd opiłki. Zamiast wymieniać wszystko, co tylko przyjdzie do głowy, warto byłoby rozebrać ten silnik do momentu, aż znajdzie się źródło opiłków. Opiłki mogą pochodzić z samej pompy oleju, panewek, tłoków, rozrządu i wielu innych elementów. Zdejmijcie miskę i sprawdźcie pompę oleju.
Fajna zabawka. A co do silnika? Tylko krokowy! Bajki kolego piszesz. Zastanów się, silnik krokowy do 1700 obr/minutę? Poza tym to nie są żadne opiłki.
Raczej sprężarka się szlifuje, ocierając o obudowę. No cóż, silnik już zassał opiłki i tak przedostały się do oleju. Odłącz to turbo natychmiast i dokonaj pomiaru ciśnienia oleju i kompresji. Może jeszcze ten silnik da się uratować, ale wątpię.
Zobacz czy masz 1,5 dci z Delphi bo pompy wycierały się i sprawdź opiłki w paliwie,.
Skoro jest dużo metalowych opiłek zobacz czy silnik kręci się bez oporów, może rozleciało się jego łożysko... zobacz czy masz filtr wyczyszczony w pralce :)
Problem rozwiązałem sam. Przyczyną był uszkodzony nastawnik od mieszania powietrza. Opiłki miedzi pomiędzy wycinkami silnika powodowały blokowanie regulatora w klimatroniku. Po przeczyszczeniu praca prawidłowa.
Prawidłowo zregenerowana głowica jest sprawdzana na szczelność. Przylgnie zaworów i gniazda po ich wymianie są docierane, głowica planowana. Sprawdzenie szczelności zaworów, wykonuje się poprzez wlanie nafty na ok. 12 godzin na grzybki zaworów (zwykle przed oddaniem głowicy do regeneracji). Według mnie, głowica jest jedyną częścią która jest dobra -...
Kolego nie sądzę aby były to przewody zapłonowe lub świece,gdyż to auto takich częsci nie posiada. Dodano po 3 Po otworzeniu filtra paliwa zobaczyłem zabarwioną od oleju silnikowego olej napędowy oraz opiłki...
Żeby silnik wystartował potrzeba około 230 bar a nie 30. na wolnych obrotach powinno być około 230-250 bar. Nie widzę skali na menzurkach, ale od razu widać że ostatni wtryskiwacz leje jak wściekły, z resztą pozostałe też zdrowo leją. Standardowy problem w tych silnikach. Przy okazji do sprawdzenia pompa WC pod kątem opiłków w paliwie.
Dam znać...bez obaw:) Dodano po 26 Przekładnie odczepiłem- jak nowa - bez opiłków -przy okazji olej wymienię
Czy czujnik położenia wału może mieć wpływ na odpalenie silnika (wtyczka trochę popękana) Ma wpływ, jeśli rozrusznik kręci, a silnik nie odpala. Wtedy wyjmij i sprawdź czy nie ma na nim opiłków.
Nastawnik zebrał opiłki metalu i tak się to objawia.
Witam. Samochód ma problemy z wchodzeniem na obroty, czasem gaśnie. Błędy ze sterownika silnika: P0500 - Usterka sygnału prędkości pojazdu (74) - Nie występuje P0002 - Obwód zaworu elektromagnetycznego dozującego paliwo, zakres/działanie (75) - Nie występuje P0002 - Obwód zaworu elektromagnetycznego dozującego paliwo, zakres/działanie (5B) - Nie występuje...
Trochę inny temat- czy da się to zrobić bezpiecznie. Obroty OK 2800rpm, gorzej sprawa wygląda z samą konstrukcją silnika. Ma przewietrzanie wewnętrzne i opiłki będą się osadzać na uzwojeniach. Co jak co ale bezpieczne to nie jest.
silnik benzynowy poj.1.0 12v chciałbym dodać dzisiaj wymieniłem olej w silniku i było troche opiłków metalu w filtrze olejowym
Więc do szlifierki będzie ok tylko mocowanie kłopotliwe i uzwojenia na wierzchu więc nie wrażliwy na opiłki żelaza. Po co zmieniać obroty w szlifierce ? szczególnie stołowej i to z tarczami spiekanymi tego to nie rozumiem .
przyjechał do nas znajomy, któremu jego pracownik zatłukł silnik. Zrobiliśmy remont silnika, wymieniony został wał, panewki, głowica. Skąd wiesz co było przyczyną zatarcia??? Czyściliście magistrale olejowe z opiłków?
Wykręć zawór reguluijący cisnienie na pompie CR i obejrzyj jego końcówkę pod kątem opiłków.
Sorry Ciebie, ale bzdura nadal pozostanie bzdurą. Bzdurą jest tylko w twoim subiektywnym odczuciu. PS. silnik komutatorowy z pierwszego postu można bez problemu zasilić napięciem obniżonym - np. poprzez prosty regulator na triaku, jakie spotyka się w elektronarzędziach - czyli można wprost wykorzystać włącznik wiertarki z regulacją obrotów, czy ściemniacz...
Oj coś mi się wydaje że mogą być opiłki metalu w układzie. Z mojej praktyki też obstawiałbym regulator plus kompleksowe czyszczenie układu paliwowego.
Witam tak jak w temacie stwierdzono opiłki w filtrze. auto ciężko pali na ciepłym silniku. Na komputerze nie stwierdzono żadnych błędów. Co można sprawdzić ? Czy to może już początek końca pompy.
Przy zerwanym klinie na kole wałka, też jest taki głośny warkot silnika jakby nie było tłumika albo odkręcony kolektor wydechowy? Dodano po 11 Mechanik podejrzewa walniętą turbosprężarkę, a jazda jeszcze te 30 km po awarii może doprowadzić do wymiany silnika. Straszył mnie, że opiłki z wirnika mogły uszkodzić poważnie silnik.
Jakie wcięcie? - chodzi Ci o to przetłoczenie wgłąb obudowy? - to ograniczenie ruchu suwaka, i nic z tym nie kombinuj, zwłaszcza jakąś "nożówką". Czy chodzi o nacięcie na osi? - można poprawić/pogłębić piłką do metalu (brzeszczot), odpowiednio mocując oś w małym imadle (aby nie zagnieść jej, i opiłki nie sypały się do wnętrza).
Witam Oglądałem toledo ze zniszczonym dokładnie takim samym tdi . Wymielony silnik (wióry i opiłki metalu w misce olejowej ) W toledo silnik zassał olej z chłodnicy powietrza i się rozbiegł . Co ciekawa przebieg auta 40 tys km. Pzdr
Nie wiem czy przesadzają. Jeśli porównamy to do auto to jest jak jazda z zatartym silnikiem. Nie jeden zrobił dziesiątki tysięcy km pomimo opiłków. Ale jeszcze więcej wywaliło korbę bokiem. Sam nieraz używałem uszkodzonych dysków ale też wiem co się dzieje jak postępuje degradacja i czym to grozi dla danych, a nawet dla stabilności systemu. Jak znajdę...
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Tak, W filtrze paliwa wpiąłem wężyk - tam gdzie wchodzi na pompę wysokiego ciśnienia. Aktywacja pompy wstępnej w VCDS na niepracującym silniku.
Witam, Mam tylko jedną uwagę do tego projektu, to wspólny radiator triaka i tranzystora sterującego silnikiem. W środowisku pełnego opiłków i kropel metalu które zasysa wentylator to o zwarcie nie trudno. A pojawienie się napięcia sieciowego na uchwycie nie jest chyba wskazane.
siada pompa wtryskowa to normalka w tych ałtach wyjmij zawur i zobacz pod lupą czy nie ma w nim opiłków lub w filtrze paliwa
to fakt,ale podobny objaw poduje moduł,rozlutowany przekaźnik systemowy,lub masa opiłków na reluktorach.
Auto jechało w miarę. W miarę czyli nie dobrze ? Tym bardziej rozrząd do sprawdzenia. nie możliwe zeby sie paliwo cofało filtr jest wyżej niż pompa więc powinien odpalać. Może się cofnąć i bardzo często się cofa ;-) DF195 - zgodność czujnika położenia wałka rozrządu/prędkości obotowej silnika - zbyt duża przestrzeń wypełniona powietrzem między czujnikiem...
A to nie w tych silnikach pompa paliwowa sypie opiłkami które wszystko zapychają? Tak to właśnie w tych silnikach łożysko w pompie się łuszczy ale jak na razie to z tym problemu nie ma, raczej jest błąd po stronie sterowania.
Witam, Miałem różne takie przypadki 1.6TDI CR, jeśli świece żarowe okej, to sprawdź „zapobiegawczo” na pompie wysokiego ciśnienia, zaworek wykręć i zajrzyj do środka czy są „złote opiłki”. Jeśli czysto to masz szczęście i lecisz dalej. - pompa w baku też mogła by robić takiego psikusa na zimnym silniku że nie podaje całkowitego ciśnienia aż się sama...
Myślę jeszcze nad elektrozaworem na pompie. Ale czy to dobry trop? I tak i nie ,jest jeszcze zawór ciśnienia na listwie. Podgląd parametrów będzie lepszym rozwiązaniem niż wymiana w ciemno. A jak już wolisz wymieniać w ciemno to sprawdź po odkręceniu tych zaworów czy nie ma tam np opiłków.
Było to już poruszane nie raz - stare sztrucelki, z pompami rzędowymi, bądź rotacyjnymi i wtryskiwaczami czopikowymi - czyli stare Golfy 2/3 z silnikami 1,6-1.9 (TD nie TDI!!!), stare Mercedesy czy Peugeoty. Do bezpośredniego zużycia olej i tak należy przefiltrować, dla pozbycia się sadzy i opiłków, oraz pozbyć się z niego wody.
pralka opiłki opiłki oleju opiłki szczelinie
narzędzia bosch wyciek passat grzanie laminatu
tester przekaźnikow tester przekaźnikow
Płyta główna do Maisto Ford Bronco Sasquatch: naprawa i zamienniki Uszkodzona karta sieciowa w Dell OptiPlex 7010 - diagnostyka i rozwiązania