No więc po co kupować zimowe, skoro nie ma opon lepszych lub gorszych? Opona zimowa to zimowa, a letnia to letnia. I tylko letnie można porównywać z letnimi, a zimowe z zimowymi.
wprowadzasz w błąd ludzi. M+S oznacza Mud plus snow (błoto i śnieg), czyli, że nadaje się do użytku w zimie. informacja że jest to opona całoroczna zawarta jest w części "4ALL SEASONS" - na wszystkie sezony. Zarówno opona zimowa jak i całoroczna mają oznaczenia M+S (logiczne chyba). Oznaczenie wyróżniające oponę zimową od całorocznej jest symbol gór...
Wydaje mi się, że świetnie takie opony sprawdzą się w ruchu miejskim. Jak ktoś mieszka w dużym mieście i ma auto tylko na jazdę po nim to jak najbardziej poleciłbym takie opony. Ja obecnie jeszcze kończe swoje Yokohamy Adva Fleva V701 i może przeskoczę na całoroczne.
Witam Jestem posiadaczem samochodu marki Hyundai Accent. Mam pytanie czy lepiej założyć opony zimowe czy też całoroczne ,co sie lepiej opłaca ,jakiej firmy ,co by było najlepszym rozwiązaniem pod względem finansowym i bezpieczeństwa ?
To trochę polityczna dyskusja, ale jednak uczyli mnie, że nie ma opon całorocznych. Są dobre zimowe i dobre letnie.
Kupiłem kiedyś samochód z całorocznymi oponami, zdecydowanie nie polecam.. O ile w lato nie było większych problemów to zimą była tragedia.. Miewałem nawet trudności z podjechaniem pod górkę gdzie leżało trochę śniegu.. Kupiłem zimowe nalewki na wzór jakieś dobrej firmy i jestem o niebo lepiej zadowolony z nalewek niż całorocznych.
Wiesz, sprzedaż używanych opon to idzie jak krew z nosa. Za to ja całoroczne szczerze polecam, zwłaszcza gdy głównie w mieście się poruszasz.
Zamówiłem nówki Dębice Navigatory z Oponeo. Dziś Ministerstwo wydało zgodę na zmianę opon. Powiem szczerze, że boję się jeździć na chińskich 7 letnich gumach, a kolejną zimę na 10 letnich zimówkach. Także wybrałem tak jak w poprzednim aucie nowe opony całoroczne, z tym że bieżnik bardziej zimowy niż letni, ale całoroczne.
Witam , Jakie macie opinie o całorocznych oponach Nexen? Nexen N Blue 4 Season 215/60R17 96 H Lepiej zainwestować w zimowe czy całoroczne dadzą radę?
Witam. Zastanawiam się nad zakupem opon. Ogólnie moje letnie 175/65/R14 są już w kiepskim stanie - schodzą poniżej znacznika nakazu wymiany. Zimowe dwie również mam do wymiany. Dlatego w mojej głowie zrodził się pomysł zakup droższej opony całorocznej. (Np. Nokian WeatherProof) Szukałem testów opon całorocznych klasy "Premium" kontra tanie opony letnie...
Będzie ok. https://jakie-opony.pl/audi/80/b3/se... Poniższy wykaz opon obejmuje szeroki wybór modeli odpowiednich do Audi 80 B3 Sedan 1.8 (65kW)
(...) cyjnie się sprawdzą. Może w górach na bocznych nieodsnieżonych drogach się nie sprawdzą. Tego akurat nie wiem. Ja jestem z nich zadowolony i nie ma co ich porównywać do tych z czasów PRL. Na tamtych z PRL-u to więcej czasu się spędzało pchając samochód aby wyjechać ze śniegu niż faktycznie się jechało. Rozumiem, że chcesz dowiedzieć się więcej...
Ale czy jest sens przy tak niskich przebiegach kupować do 2 komplety opon? I tak pojeżdżę na nich max 3 lata więc zrobię max 15 tys km. Przy słabszej zimie to goodyear całoroczna będzie lepszy niż Debica frigo zimowa. Muszę zmienić opony zimowe i letnie bo mają odpowiednio 8 i 9 lat. Chyba że kupić tylko dębice na zimę i jeszcze jeździć w continentalach...
W tej cenie znajdziesz coś używanego w klasie hamowania B To jest bardzo zły pomysł. Poleciłbym zakup opon całorocznych, dobrej klasy, n.p, Vredstein. O, ile Twoje opony nie są zbyt stare możesz je sprzedać. Używając całorocznych zaoszczędzisz na wymianie. W ciągu kilku lat to jest spora suma. Pozdrawiam.
Na YT masz full filmow z budowy buggy ,polecam zagraniczne kanały . Masz tez bogata kolekcję filmów o tym jak zbudować zawieszenie i je ustawić . Osobiscie zbudowałem już 4 sztuki i z moich dośwuiadczeń mogę ci doradzić tak : Musisz miec spawarkę i nią operować , musisz mieć dostęp do tokarki i wiertarki stołowej , i to tyle . Co do ułatwień ,polecam...
Temat dotyczy opon zimowych i to słabych w lecie. Zszedł zupełnie niepotrzebnie na całoroczne. Ale mimo to, dla każdego inna jest prawda. Dla mnie zakup dwóch kompletów opon jest zwyczajnie niepotrzebnym wydatkiem. Miasta zimą praktycznie nie opuszczam. Przyznaję, że gdybym mieszkał w górach lub nawet niekoniecznie w samych górach, ale nawet w górzystym...
1 - pytanie, czy konieczne jest zastosowanie do mojego samochodu WZMACNIANYCH opon tzn. XL Nie, poczytaj ;-) 2- pytanie, czy w samochodzie 4x4 (fakt, faktem napęd jest odłączany) mógłbym zastosować opony wielosezonowe Tak. 3- pytanie odnośnie oznaczeń etykiet opon - sugerować się nimi ew. którym? Masz 3 oznaczenia, dotyczące wpływu na zużycie paliwa,...
Jeżeli już inwestować w oponę zimową w naszych warunkach, to moim zdaniem powinna to być opona klasy co najmniej Michelin Crossclimate, która pod względem zastosowanej technologii sprawdza się bardzo dobrze. Na temat opon całorocznych można znaleźć wiele przydatnych informacji w sieci np tutaj: http://rajdpaluk.com/baza-wiedzy-motoryz...
Możesz myśleć też o Yokohamie, ja akurat miałem V905 ich model i bardzo jestem z tego zadowolony, przyczepność dobra, cena ok. No i moim zdaniem lepiej mieć i zimowe i letnie, ja nie preferuję całorocznych. Pozdro:)
Chyba że jest silny mróz to trzeba. Sejm powinien coś z tym zrobić, ale np. obowiązek wymiany tylko wtedy gdy jest potrzeba tj. śnieg, mróz, oblodzenie nawierzchni. ...a skąd ja mam wiedzieć czy w nocy będzie mróz czy nie, a może spadnie marznąca mżawka. Tego się nie da przewidzieć, w okresie zimowym trzeba zawczasu zmienić opony na zimowe, albo jeździć...
Ważniejsze jest pompowanie zimą żeby zimowe powietrze chłodziło oponę latem Jest ważne z innego powodu - opona napompowana przed tuż przed zimą, kompensuje minimalny ubytek powietrza letnim wzrostem temperatury i zazwyczaj wystarczy pompować ją raz w roku gdy jeździ się na całorocznych.
Mi się tak samo zrobiło całorocznymi Bridgestone'ami...
Jeszcze trzeba poczekać, upałów nie ma więc zimowe nie cierpią, ja też mam dwa komplety aly chyba ostatni już raz, przy tej tendencji w pogodzie, te do jeżdżę i kupię lepsze całoroczne 😁
Wlasnie o to chodzi, auto jedzie wylacznie po miescie, wiadomo od czasu do czasu zdarzy sie wyjazd ale to przewanie sa drogi odsniezone. Myślę, że wielosezonowe - całoroczne są idealne dla Ciebie.
Nawet nowe opony zimowe nie nadają się do jazdy latem, a co dopiero takie 17 letnie. Nowe nie bo są zbyt miękkie, natomiast twardość "przeterminowanych" jest moim zdaniem zbliżona do twardości opon całorocznych. Pozostaje różnica ukształtowania bieżnika ale jak pisałem wyżej nie zauważyłem różnicy w prowadzeniu i w przyczepności na mokrej nawierzchni....
Opony są bardzo ważne. Dlatego ja kupując nowe auto te kilka lat temu, niestety już wyposażone w TMPS, od razu sprzedałem opony letnie, na których Suzuki wyjechało z salonu oraz zimowe, które włożyli mi do bagażnika - i kupiłem całoroczne. Były to Goodyear Vector 4Seasons G1, które wybrałem w oparciu o analizę różnych dostępnych testów opon całorocznych...
Moja teoria jest też taka że w deszcz syfy z drogi, "tłuszcze" i inne, spływają na ten zakręt. Ale to tylko moja teoria. Ogólnie znany fakt (którego kolega być może nie znał) że pierwsze kilka minut deszczu, zanim "syfy" zostaną spłukane z drogi jest bardziej niebezpieczne dla jadącego niż dalsza jazda w deszczu. Jakie sześć lat. Po trzech "zimach"...
Witam, mam zamiar kupić nowe opony zimowe do mojego Freelander'a. Obecnie jeżdżę na Matadorach 205/70/r15 całorocznych. Na lato są ok ale zeszłęj zimy miałem spore problemy z przyczepnością. Myslałęm także o Matadorach ale zimówkach, czytałem trochę o nich i opinie są pozytywne. Znalazłem oponki MP91 i MP92 w rozmiarach 205/70/r15 w sumie to nawet nie...
Wulkanizator tak ci powiedział bo mu ucieka kasa gdy ludzie jeżdża na całorocznych. Sam osobiście sobie chwalę całoroczne, mam Nokiany weatherproof i jestem bardzo z nich zadowolony. Za to co ja się nasłuchałem od wulkanizatorów, jeden to nawet stwierdził, że po sezonie letnim już będą zdarte i do wymiany. Póki co 3 sezon im leci i nie widzę ich końca....
Jeździłem na letnich i zimowych - przekładka kół z felgami 2 razy w roku, potem zastąpiłem oba komplety całorocznymi Nawigatorami z pierwszej serii, robiły nieźle zimą i latem ale szybko poleciały. Potem na przód poszły Nawigator II, też niezłe ale równie nietrwałe. Po zużyciu tych sześciu w sumie Navigatorów, kupiłem komplet całorocznych Pirelli P2500...
Witam, Widzę że znajduję trochę opinii o bieżnikowanych oponach typu:"słyszałem że", "podobno" to są nalewki które się rozpadają, mordują, wybuchają, napadają na kierowców z bronią w ręku i rabują... :) Tymczasem używam opon bieżnikowanych Targum z Mielca letnich od maja tego roku ( na dniach zmieniam na zimowe), na których przejechałem około 20tyś....
Mieszkam w rejonie gdzie zimy praktycznie nie ma To kup sobie letnie :) Kupię 10 letnie micheliny;). A tak na serio, jeżeli kilka dni w ciągu roku jest śnieg, to na prawdę nie widzę potrzeby kupna opon zimowych+letnich, całoroczne są lepszym rozwiązaniem;).
Jazda na zimówkach na przykład w deszczu? Powodzenia i przyczepności, będą potrzebne. Sprzedałem auto na rocznych oponach letnich (zimowe plus stalowe felgi wrzuciłem do bagażnika), bo niby co miałbym zrobić z rozmiarem R13, skoro kolejny samochód jeździ na R16? Bujać się ze sprzedażą samych opon tygodniami i wysłuchiwać "specjalistów" z bożej łaski?...
Opony z podziałem na użytkowane w sezonie letnim i zimowym chciałbym zamienić na całoroczne. 195/65 R 15 - które polecacie?
Witam Panowie, właśnie kupiłem Passat B7 1.4 TSI 122 sedan. Auto stoi na 2 oponach zimowych Kleber i 2 oponach całorocznych Goodyear 4seasons - 205/55R16 94V XL. Zastanawiam się czy jeździć tak, czy też wymienić dwie zimówki na letnie - w wakacje jadę w trasę 600 km w jedną stronę (część autostradą). Z drugiej strony jako opcję biorę zakup 2 nowych...
Wita mam problem z mondeo mk3 2.0tdci otóż rok temu zimą stał nie można było jeździć nawet 40 na godzinę rzucało po całej drodze geometra wszystko było robione.Zawieszenie,drążki,wahacze,opony nowe nie używane, itp, dodam że nawet problem z hamowaniem na śliskiej nawierzchni to problem nawet podczas deszczu twardy pedał hamulca i abs trzeszczy tylko...
jeżdziłem na zimowych 155/70 i dawał wrażenie zę koła się lepią do drogi a buda przechyla. Na pewno lepiej wyczuwalne było naddawanie się opony na zakręcie przed zerwaniem. ale to były Dodano po 10 ale myśle ze istotniejsze od parametrów prowadzenia jest zuzycie paliwa. Prowadzenie na wyższej czy niższej to tylko nadal matiz. Za to spalanie potrafi...
Jedz do renomowanego gumiarza i zapytaj co o tym sadzi. I tez mu powiedz ze jest zenujacy 🤣 Gumiarz akurat jest tutaj słabym pomysłem. Myślisz, że on powie, używaj wielosezonówek, skoro może dwa razy w roku mieć powiedzmy ok. 200 zł za wymianę, a mieć te same 200 zł raz na powiedzmy 5-6 lat? Gdyby wszyscy przeszli na wielosezonówki to pewnie ze 3/4...
Żadne auto nie zapewni takiego bezpieczeństwa jak dobry i skoncentrowany na drodze kierowca, który dobrze zna swój samochód i jego reakcje na gwałtowne manewry. W starciu z TIRem nie ma większego znaczenia czy to będzie kompakt czy SUV. Mercedes GLK to fajne auto ale dla kogoś kto mieszka pod miastem. To wielka, ciężka i paliwożerna szafa ( średnio...
Hamownia czy rolki czy jak to tam zwał. Chodziło mi o urządzenie do badania siły hamulców. Jeszcze raz radzę najpierw pojechać na pomiar. Sprawdzić jego wynik z tabelą i wtedy zastanawiać się co dalej Hamulce to system powiązany: pracuje przód z tyłem, a przyczyn może być bardzo dużo. Nikt jeszcze nie wspomniał o pompie. Może przepuszcza na którymś...
opona całoroczny opona zimowy zimowy opona
szukanie stacji radiowych satel czujka pożarowa znaleźć fragment tekst
schemat podłączenia różnicówki schemat podłączenia różnicówki
Wózek widłowy nie czyta karty dostępu - przyczyny i rozwiązania Jak tłumić szumy w radiowym paśmie UKF?