Na 99 % uszkodzony opór dmuchawy
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
Po zamknięciu dopływu powietrza powstaje podciśnienie zmniejszające gęstość powietrza co z kolei zmniejsza opór łopat dmuchawy przez co zwiększają się obroty
Opór silnika dmuchawy ma 2,9 megaoma? To zgon całkowity. Próbowałeś podać napięcie na silnik "na krótko"?
Migający klimatronik błędy oznacza. Odczytaj je może coś powiedzą. Sprawdź zasilanie na moduł dmuchawy i napięcia na silniku, ale pewnie padł moduł sterujący dmuchawą. Jeli tak, sprawdź opory dmuchawy i filtr kabinowy.
Witam. To co masz na zdjeciu to jest rezystor dmuchawy. Jeśli masz z nim problemy to jest wielce prawdopodobne, że jest to spowodowane dużym oporem ze strony dmuchawy. Więc zaczął bym od wymiany filtra, który prawdopodobnie jest zapchany.
Witam. Jeśli dmuchawa działa tylko na 4 biegu masz uszkodzony ponownie opór dmuchawy. Na oporze masz zabezpieczenie termiczne które zadziałało, możesz sam go wymienić (nie musisz wymieniać całego oporu). Powodzenia.
Rezystor jest chłodzony powietrzem tłoczonym przez dmuchawę. Jeżeli dmuchawa ma opory, to płynie większy prąd, a jednocześnie chłodzenie jest słabsze. Należy to sprawdzić.
Skoro spaliły ci się opory to najprawdopodobniej masz suche panewki w silniku dmuchawy i mocno wzrósł pobór prądu.Zacznij od rozbiórki dmuchawy i posmarowania panewek.A opory...Ja zrobiłem w ten sposób:wziąłem kawałek drutu oporowego od termowentylatora 2kW i podłączyłem go w szereg z zasilaniem dmuchawy.Następnie przesuwałem przewodem zasilającym silnik...
A jak się obraca bez zasilania, poruszona ręką ? lekko, czy z oporem?
Pogoda ma jak najbardziej wpływ na uszkodzenia wentylatora i sterownika. Jest tak : - jesienią (najczęściej) na podszybiu liście lub inne zanieczyszczenia zatykają otwór odprowadzający wodę. - poziom wody się podnosi i woda przelewa się do kanału ssącego dmuchawy. - dmuchawa zasysa wodę i zaczyna się zacierać po jakimś czasie - zwiększony opór dmuchawy...
Podczas przełączania dmuchawy pokrętłem poczułem lekki opór. Coś pstyknęło i obecnie dmuchawa działa tylko na 1 i 2 biegu. Co należało by sprawdzić.
Osobiście proponuje zrobić ten oryginał, wypalone styki opornicy to żadna nowośc w megance. plastiki(obudowa styków) sa na zatrzaskach, rozepnij je i zrób sobie wyprowadzenia na zewnątrz prosto z płytki ewentualnie, wepnij kostke i dopnij się do tych obwodów, a już nigdy nic sie nie wypali. Tranzystory jeśli są już do kiczu to też musisz wymienić na...
Wymianą bezpiecznika czy całej opornicy leczymy tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyna leży w wielu przypadkach w silniku dmuchawy, którego łożyska z biegiem lat wyrabiają się, stawiają większy opór, który przekłada się na większy pobór prądu przez wentylator a to prowadzi do mocniejszego nagrzewania się opornicy. Problem bez ingerencji w silnik dmuchawy...
(at)michal74 No teraz piszesz mądrze. Są samochody które mają taką funkcję (program) że po wyłączeniu stacyjki zamyka się obieg wewnętrzny. Włączony obieg wewnętrzny zamyka całkiem dolot z zewnątrz i otwiera wlot z wewnątrz. A pozycja "0" zamyka oba. Czyli jednak musi być przycisk od obiegu zamkniętego, czyli wg Ciebie nie można podczas jazdy uzyskać...
Przepalone opory będzie od razu widać gołym okiem. Ostatni czwarty bieg odpowiada bezpośredniemu połączeniu 12V z silnikiem dmuchawy. Dlatego są tylko 3 rezystorki. Pierwszy bieg odpowiada połaczeniu w szereg z zasilaniem dmuchawy wsztstkich 3 rezystorów połaczonych w szereg (największa oporność). Na drugim biegu w szereg z zasilaniem są połączone 2...
Gdy pocynowanie listków nie poprawi sytuacji , silnik dmuchawy, łożyska ślizgowe stawiają opory.
Urządzenie się nie włączy jak będzie opór na dmuchawie, przerwa lub zwarcie do masy. Jeżeli dmuchawa będzie chodzić, ale nie będzie osiągała odpowiedniej prędkości obrotowej to ogrzewanie nie odpali i będzie kopcić. Sitko też może być przyczyną. W zasadzie ciężko zdiagnozować urządzenie nie widząc go.
Siadający bezpiecznik termiczny świadczy o przytykaniu wlotu powietrza lub opory toczne silniczka dmuchawy.
Filtr kabinowy zabity syfem lub opór na łożyskach ślizgowych dmuchawy (smarowanie olejem pomaga)
Szanowni serwisanci, wysapił problem z dmuchawa w Hondzie Civic 95 ,po wyjeciu opornicy ,stwierdziłem fakt że trzy opory drutowe są spalone i dmuchawa jak wiadomo nie dziala na pierwszych trzech biegach. I wysnuwa sie pytanie : Ile wynoszą rezystancje dla tych oporów ?
Albo masz zapchaną kabinówkę albo wadliwy termik w opornicy/jeżu.Ew. silnik dmuchawy ma opory i przegrzewa sie jeż.
Dmuchawa może być na 30 procent jak i na 80 procent przy zablokowaniu wylotu i to tylko delikatnie dmuchawa traci moc i się zatrzymuje Dodano po 1 Dmuchawa jest czysta i nie ma oporów na wirniku
Opory są zaraz obok dmuchawy.
Grzać się musi, a jeżeli się grzeje tak że temperatura go uszkadza to przyczyn musisz szukać w silniku dmuchawy - uszkodzony, nadmierny opór toczenia itp.
Rusz ręką wirnik wentylatora i zobacz czy kręci się bez oporu. Jeżeli ma opór to masz przyczynę.
W niektórych samochodach reg.obrotów dmuchawy jest realizowana na oporze trójsekcyjnym ceramicznym (druciak).Przełacznik obrotów dmuchawy przłącza tylko odpowiednie sekcje oporu. Własnie przy tym oporniku znajduje się bezpiecznik 10A termiczny zgrzany z końcówkami w/w oporu.Przynosili mi klijenci takie opory z SKODY OCTAWII, VOLKSWAGENA, FORDA. Ponieważ...
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
Awaria termika jest sprawa wtórną , przyczyn może być kilka. Niedrozny filtr przeciwpyłowy , wyrastajace opory toczne silnika dmuchawy , niedrożnośc przewodu nadmuchu.
mam problem taki iż silnik nie chce ruszyć i w dodatku buczy. A czy mechanicznie się obraca lekko . wirnik obraca się bez żadnych oporów.
... jak zamkniemy rurę ssacą do odkurzacza to nam wzrośnie moment oporowy i zmaleją obroty? Widziałeś już kiedyś odkurzacz z bliska? Silnik odkurzacza - komutatorowy, szeregowy - ma stałą moc czyli iloczyn momentu i obrotów . Jeśli moment obciążający go zmaleje, to obroty wzrosną, i odwrotnie - moment wzrośnie, to obroty zmaleją. Taki silnik nie może...
Mam problem z nadmuchem z klimatyzacji (climatronic) w AUDI A3 8L. Panel sterowania normalnie wskazuje temperaturę oraz stopień wysterowania wentylatora nadmuchu, jednak wentylator się nie załącza. Sprawdziłem bezpieczniki. Wymieniłem wentylator na nowy i nadal to samo. Napięcie na wtyczce 2-pin wentylatora: jest Pomiar napięcia podczas ręcznego sterowania...
Wystarczy bezpiecznik termiczny 10A 216°C, można zastosować do 270°C, gdyż dmuchawa nie jest już nowa i na pewno stawia troszeczkę większe opory co się wiąże z większym poborem prądu i wyższą temperaturą na oporniku.
Witam. Do sprawdzenia w pierwszej kolejności rezystor dmuchawy a następnie sam silnik dmuchawy gdyż ewidentnie stawia jakiś duży opór(powinno dać się go obrócić jednym palcem).
Czwarty bieg to bieg bezpośredni, silnik pobiera max prąd. Podejrzewam że gniazdo które zamontowałeś ma cieńsze przewody niż oryginalna instalacja, lub silnik dmuchawy stawia duże opory na łożyskach przez co pobiera zwiększoną wartość prądu. Jeżeli grzeją się tylko nowe przewody (cieńsze) a oryginalne (grubsze)są chłodniejsze to musisz te nowe maksymalnie...
Koelgo mam pytanie?U mnie jest ta sama awaria i niewiem jak się dobrać do przełącznika dmuchawy i gdzie są te opory od dmuchawy.Pozdrawiam.
Tak, wyliczyłem 1 bar doładowania maksymalnie. Czemu trolowanie? Wolałbym odpowiedź na pytanie. W pierwszej wersji próbuję bez dodatkowej przepustnicy. Tak jak sprawdzałem, opór przepływu powietrza przez dmuchawę i filtr stożkowy jest podobny jak przez klasyczny filtr. Bardziej mnie martwi żywotność "turbiny", ale w fazie obecnej to tylko eksperyment.
Gratuluję cierpliwości przy "dłubaniu" w tym ustrojstwie - ja go nie miałem. Też w BMW , klient podobnie wymienił tranzystorki i miał takie same objawy, kupił używany / cena 120zł/ i od maja br. jeszcze nie zgłaszał problemu. Przed wymianą "jeża" , sprawdzić opory toczenia silniczka dmuchawy na wolnych obrotach!
Niestety ale w tym przypadku dostęp do dmuchawy jest dość kiepski, żeby sprawdzić czy obraca się bez oporów. Wystarczy wyjąć filtr kabinowy
Sprawdz czy nie załączona dmuchawa kręci sie luźno, bez oporów. Jeśli tak to trzeba by przemierzyć uzwojenia,umiesz? No i czy masz omomierz?
to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
Niestety to są normalne wyniki w takich warunkach pogodowych. Krótkie odcinki, niedogrzany silnik, częste uruchamianie zimnego silnika, włączone ogrzewanie wnętrza, duże opory toczenia na śniegu, włączona dmuchawa na wysokim biegu,
Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego rezystor się spalił. Wskazane jest usunąć przyczynę a nie tylko skutek awarii. Oczywiście można montować coraz to mocniejsze elementy. Ten temat przerabiałem kilka razy w swoich i firmowych samochodach. Najczęściej przyczyną spalenia rezystora (poza błędem konstrukcyjnym) są zatarte (duże opory)...
To padły wszystkie opory a może tylko termik.P
Oporność tych oporników to dla pierwszego biegu 2.5 Ω a dla drugiego 1.0 Ω. Zaznaczam że są to opory dużej mocy.P
A silnik dmuchawy chodzi lekko,nie wydaje podejrzanych dźwięków? Jeśli jest ok i nie upaliło termika przez opory na silniku to mój typ brzmi : przekaźnik dmuchawy do wymiany.
Rezystor dmuchawy, jeżeli czuć, że coś się spaliło, prawdopodobnie silnik, wentylator nawiewu stawia opór i spaliło się. Słabe grzanie może być spowodowane zapchaną nagrzewnicą, ale problemem jest spalona instalacja.
Jeśli dobrze myślę, to potrzebujesz kupić rezystory 1,2 om -> 0,6 om -> 0,6 om i połączyć je szeregowo. Złączenie wszystkich daje opór 2,4 oma, połączenie tylko dwóch daje 1,2 oma, a tylko jednego 0,6 oma.
Witam. Mam pilne pytanie czy mogę w aucie zastąpić rezystor termiczny (ten chłodzony powietrzem z nawiewu) na zwykły potencjometr? Mam zamiar zamontować bezpośredno z akumulatora do wiatraka przez potencjometr. Oczywiście stosując bezpiecznik ewentualnie dwa, jeden przed potencjometrem drugi przed wiatrakiem jeśli to konieczne. Potencjometr mam zamiar...
Cześć jak w tytule potrzebuję porady w sprawie dmuchawy fiat ducato 1,9td bezpieczniki dobre, prąd na silnik dmuchawy dochodzi do rezystora dmuchawy też włącznik dmuchawy 4 zakresowy sprawdzane we wtyczce piny na wszystkich jest prąd w trakcie przekręcania włącznika, na krótko silnik dmuchawy chodzi wystarczy że podam mu masę i wali na największej prędkości...
a. może pomimo ze wentylator dźwięków nie wydaje ma opór?
Przyczyna jest prosta, przy paleniu trocinami trociny zaczeły gazować, czyli wytwarzał się czad, w pewnym momencie doszło do wybuchu czadu, impet wybuchu poszedł rurą nadmuchową w kierunku wentylatora a to że klapka otwiera się w kierunku jak wentylator wieje to impet tego wybuchu dopchnął ją do oporu w kierunku przeciwnym a jak klapka oparła się o...
To jest sprawność cieplna. Oznacza to uwzględnienie wszystkich strat związanych z wewnętrznym transportem węgla, jego przeróbką np. młyna kulowego, stratami związanymi z działaniem kotła np. pompy wody i podajniki paliwa - dmuchawy, oporami hydrodynamicznymi instalacji, systemem odpylania i usuwania popiołu,... . Różnica między węglową a gazową to ~10%...
Silnik dmuchawy pobiera za dużo prądu - opory toczenia , zwarcie.
Jeśli klimatronic to chyba nie opornica. Pewnie chodzi o regulator PWM. Wieszczę jednak, że silnik dmuchawy ma zbyt wielkie opory lub wręcz zwarcia. Powoduje to zwiększone obciążenie i być może uszkodzenie regulatora. Czyli działanie systematyczne konieczne.
Ale to co, mamy Ci to naprawić na odległość? Proponuje dobrze oczyścić styki i polutować wszystko, albo wymienić złącza w kostce. przecież to żadna filozofia. Ale i tak pewnie będzie działało tylko na 4 biegu Twoja dmuchawa ma duże opory i powoduje przepalenie zabezpieczenia termicznego w tym jak to określiłeś "sterowniku"
Zobacz czy dmuchawa nie ma oporów przy kręceniu ,zobacz filtr przeciwpyłkowy .
Witam. Ja bym kupił rezystory stosowane w TV druciaki a moc można przecież zwiększyć poprzez równoległe połączenie rezystorów i automatycznie zmienia się opór. Pozdrawiam.
pomysl, po co chcesz wymieniac tranzystory zasilajace went, skoro on nie chce pracowac nawet jesli podlaczysz go bezposredniu do aku ??? Sprawdz to co pisali poprzednicy: czystosc komutatora, rowki , opory toczenia.
Znaczy co dokładnie robisz żeby ruszyć pompę? Wyjmujesz serwisowo palnik i kręcisz kołem dmuchawy? Czy stawia opór na początku, a później już nie? Ile tej siły wkładasz? Może tylko kondensator jednak i nie ma siły ruszyć? Silnik buczy jak nie chce ruszyć?
Witam,to że jeden przewód i kostka jest przytopiona jest przyczyna, albo filtr jest brudny,silnik wentylatora ma opory,może to długa eksploatacja,bez dmuchawy można jeżdzić ale bez alkoholików NIE.Żartuję.
silnik dmuchawy stawia za duże opory i na wolnych obrotach tranzystor się przegrzewa Silnik kręci się normalnie, problem powoduje miedziano-węglowy pył ze szczotek, który gromadzi się w szczelinach komutatora
Jezeli wentylator przestaje dzialac na wolniejszych biegach a dziala na najszybszym to w 99% usterek odpowiedzialne sa opory. Wymien to bo jest wiosna czesto pada a wtedy w autach paryje a jazda z wlaczonym wentylatorem na najszybszym biegu jest meczaca.
Dzień dobry, Samochód Xsara Picasso po lifcie, klimatyzacja automatyczna. Po uruchomieniu pojazdu dmuchawa nie działa, jeżeli wcześniej była ustawiona na niski bieg dmuchawy. Jeżeli ręcznie ustawię maksymalne obroty, to ruszy i później działa normalnie na każdej szybkości dmuchawy. Analogicznie jest, jeżeli jest wyłączony nadmuch i włączy się samochód,...
Cześć. Już wiem, że z całkowitym rozbieraniem nie jest łatwo ([url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Philips HP 8182 - Pękł przełącznik temperatury pow. - jak ją rozebrać?), ale do przełączników się dostałem i wymieniłem przewód zasilający. Problem jest taki, że po włączeniu grzałka grzeje, ale dmuchawa nie działa na żadnym...
Zgadzam sie z moimi przewdmowcami ze odpowiedzialny za taki stan rzeczy jest przelacznik a nie opory ktore jak sa zepsute to dmuchawa dziala ci na najszybszym biegu. Pozdrawiam
Wdzisiejszych autkach nie stosuje się rezystoów tylko uklad regulacyjny na tranzystorach i te najczęściej siadają gdy silnik przestaje być nowy i dostaje oporów spowodowanych np wytartymi łożyskami itp. we francuzach ten moduł najczęściej umieszczony jest w obudowie dmuchawy :) jeśli chcesz więcej info to pisz wienio(at)pf.pl
Sprawdź filtr kabinowy lub sam silnik kręci się z oporem
1. Czy sterownik w stanie, gdy występuje usterka, nie jest zawieszony - poprawnie odczytuje temperaturę, temperatura na wyświetlaczu się zmienia, czy nie, czy reaguje na przyciski? 2. Czy gdy występuje problem, to sterownik poprawnie sygnalizuje wyłączenie dmuchawy - dioda LED dmuchawy jest wygaszona, czy świeci? Na początek wymieniłbym kondensatory...
I doszliśmy do sedna sprawy. To dwa różne urządzenia. W kotle są znacznie większe opory i większe zapotrzebowanie na powietrze. Dlatego w kotłach stosuje się dmuchawy, a nie wentylatory. W komputerze opory przepływu powietrza są naprawdę niewielkie. w komputerze znacznie lepsze rozwiązanie to zastosowanie jednego wentylatora z przodu i drugiego z tyłu...
Zaśniedziałe styki i słaby kontakt. Możliwe też że silnik dmuchawy zaciera się i stawia większy opór, a to powoduje większy pobór prądu.
Z opisu wynika, ze poprzednia dmuchawa miała spory opór i pobierała duży prąd. Mógł sie nadpalić kabel zasilający w kostce, co spowodowało dalsze jego grzanie (przepływ dużego prądu po zmniejszonym przekroju). Trudno jednoznacznie stwierdzić. Sprawdź czy kanał jest drożny i wymień kostkę na początek.
Witam.Mam problem z opornikiem dmuchawy w oplu zafira 2003r. z klimatronikiem.Otuż najpierw nie wyłączał się nadmuch po wyłączeniu stacyjki,kupiłem nowy opór o nr. 90566802 jak oryginał.Po wymianie dmuchawa pracuje ale tylko na małych obrotach, brak regulacji nawiewem.Czy ktoś spotkał się z takim czymś.Proszę o pomoc.
Pompy wirnikowe i dmuchawy mają opór zależny proponcjonalnie do kwadratu prędkości a przy obniżeniu napięcia zasilania silnika asynchronicznego bardzo maleje jego siła na wale.Więc przy dzwigu czy pile tarczowej przy próbie obniżenia napięcia silnik utknie i ważne jest to głupie bydle będzie nadrabiało zwiekszonym poborem prądu.Generalnie wymagane jest...
Sprawdź czy nie ma oporów toczenia. Czyli zatartych łożysk.
Z tabliczki znamionowej wynika : Dwie pierwsze linijki to informacje typu: symbol, model sprzętu jak również wewnętrzne normy dopuszczenia do obrotu na terenie byłego ZSSR :D w trzeciej linijce > Zasilanie to 220 Volt, częstotliwość sieci zasilającej 50 Herców, Moc urządzenia 1,28 Kilo-Wata W ostatniej linijce : wydajność wentylatora to 1,6 metra sześciennego...
Podaj typ dmuchawy (silnika) Alfa nie z wszystkimi poprawnie współpracuje. Przedmuch wykonywany jest z ustawieniem "obroty minimalne". Zakładam, że dmuchawa nie ma żadnych oporów mechanicznych i wirnik obraca się bez problemu.
Wirnik nie wygląda na silnik DC lecz na prąd zmienny .Raczej to nie jest to samo co w katalogu. Zmierz opór miedzy żółtymi a czerwonymi.
Climaatronic w fabii 1 to biały kruk więc zakładam że masz zwykłe pokrętło 4 biegowe. Przyczyną przeważnie jest rezystor dmuchawy (przepalony rezystor od pierwszego biegu) lub sama dmuchawa (zatarta na tulejkach i jest za duży opór by wystartowała na 1 biegu) z doświadczenia aby mieć spokój na lata w leciwej już fabii 1. Trzeba wymienić i rezystor i...
Od kiedy dwie blachy mają opór na tyle duży aby był spadek napięcia połowa napięć. :D
Napięcie mierzone między śrubą na alternatorze a klemą dodatnią (nie słupkiem akumulatora). 10 mV mierzone na wolnych obrotach, akumulator bierze około 4 A, około 10 A elektronika. 70 mV też wolne obroty, włączone wszystkie światła, tylna szyba, dmuchawa na opór. Mierzełem na rozgrzanym silniku. Na zimnym jeszcze włacza sie w automatyce ogrzewanie elektryczne...
Witaj. Sprawdź czy jest zasilanie na module sterującym prędkością dmuchawy oraz na samej dmuchawie zaczynając od bezpiecznika. Sprawdź czy w samym module nie było wody. Sprawdź czy nie skorodowały tulejki na silniku - zobaczy czy silnik kręci się lekko bez oporów.
Nie mam schematu elektrycznego , ale jak podpiąłem plus z akumulatora bezpośrednio do silnika dmuchawy to działa na wszystkich stopniach (prąd przechodzi przez opory) . Tak jakby nie dostawał bezpośrednio z bezpieczników plusa zasilania . Jest tan taki przewód 4mm2 chyba - niemożliwe aby się spalił ... ma może ktoś schemat elektryczny tego pojazdu ---...
Problem z diagnostyką błędów czujników temperatury i innych analogowych polega na tym ,że jeśli jego rezystancja mieści się w zakresie temperatury to błędu nie ma , czujniki te często mają prawidłowe wskazania dla wartości granicznych np w 0 120R a w 100 stopniach 1kOm. Żeby mieć pewność trzeba by włożyć czujnik razem z termometrem do wody i nagrzać...
Witam. Mam dwa takie spalone moduły, czy ktoś wie, jaki jest opór i moc opornika drutowego zamontowanego w tym układzie? A może ktoś wie, o jakiej mocy silnik dmuchawy można podłączyć do tego regulatora? Pozdrawiam.
Dogrzewacz naprawiony.Rozebrałem sterownik-ten zalany czarnym silikonem w obudowie webasta.Było ciężko,ale się udało.Znalazłem dwa zimne luty, jeden przy mosfecie od dmuchawy,a drugi na oporze 49,9kΩ.Po naprawie włożyłem do obudowy i zalałem silikonem sanitarnym.Dogrzewacz ,jak narazie śmiga jak nowy.100% udanych prób odpalania!
Witam .Spaliła mi się opornica dmuchawy w Oplel Vivaro .Prosiłbym o podanie wartości oporów w tym modelu (bądź Renault Trafic)
Gdy AIN0 < AIN1 to masz 0 (mniejszy opór termistora) a gdy AIN0 > AIN1 to masz 1 (większy opór termistora) Albo odwrotnie, już nie pamiętam :D Przy AIN0 = AIN1 to nawet trudno powiedzieć bo prawie niemożliwe jest żeby te napięcia były sobie równe. Tym bardziej że układ ma histerezę kilka mV i napięcie niezrównoważenia kilka mV.
Sprawdź czy przy odłączonym silniku wentylator dmuchawy lekko kręci się ręką. Jeżeli są opory na obrocie uszkadza się opornik. Jeżeli wentylator obraca się lekko uszkodzeniu mógł ulec przełącznik, opornik lub instalacja połączeniowa. Z formy opisu wnioskuję że nie masz wiedzy i oczekujesz podania co wymienić aby działało. On-line jest to trudne.
W jakim stanie są łożyska silnika. Wraz z upływem czasu smar w łożyskach mógł zgęstnieć lub zostać zanieczyszczony przez pył lub popiół i teraz powoduje to większe opory podczas pracy silnika. Przedkłada się to na jego mniejszą prędkość obrotową.
Tak! Opory toczne lub zapchane wlot powietrza!
Może być taki sam jak w oporach regulacyjnych dmuchaw. On tam się nie zmieści.
Silniki (dmuchawy) są robione na łożyskach ślizgowych i najnormalniej zacierają się, do posmarowania nawet WD40. Dlaczego na krótko chodzi- dostaje pełne napięcie tak jak na 4 biegu, Na niższych biegach napięcie idzie zmniejszone napięcie przez regulator i opory wirnika są zbyt duże żeby kręcić. U jakich mechaników byłeś?.
Wykręć rurkę od pompy do palnika. 1 Wymontuj z obudowy dmuchawy palnik. 2 rozkręć palnik dostając się do dyszy.3 przedmuchaj dokładnie filterek wkręcany w palnik 4 Sprawdz i przedmuchaj dysze palnika. Przyczyną może być również fotoopornik który nie widzi płomienia.Jak dmuchawa chodziła na oleju napędowym może wymaga korekty składu mieszanki powietrze...
Myślałem, że to wiatrak za duży opór stawia, ale bez podpiętego wiatraka sytuacja identyczna Mam rozumieć, że odpinasz obciążenie (silnik wentylatora) od tego rezystora, a on się dalej nagrzewa? To szukaj zwarcia jakiegoś. Albo dziwnie połączonej instalacji.
Elementami oporowymi są ścieżki, natomiast te elementy których nie ma to rodzaj bezpieczników. Można to zlutować, ale przestanie wtedy pełnić swoją funkcję i przy ponownym wystąpieniu warunków w których te elementy się spaliły tym razem może uszkodzić się ścieżka oporowa, a tego już się nie naprawi. Fakt, że spaliły się wszystkie trzy może świadczyć...
Spalona złączka to nie wina dmuchawy, tylko elementarna kolej rzeczy. Trochę fizyki, trochę elektryki. Wilgoć, korozja, powstaje opór i wydzielanie ciepła. Spoiwo też rozgrzewa się, rozciąga i zwęża aż pęka. Posłuchaj dmuchawy czy nie buczy. Jak tak, to będzie wina jeża marnej podróby, bo na taką wygląda. Dodano po 21 W ogóle, to zimne luty pod mosfetem...
W menu sterownika nie mam do wyboru rodzaju dmuchawy. Jedynie rodzaj paliwa wybrać można: drewno, miał, węgiel. Sterownik to Tech ST-850 https://obrazki.elektroda.pl/8422102300_... Dmuchawę mam dokładnie taką jak wyżej na obrazku, wszystko włącznie z klapką dopływu powietrza pracuje lekko, bez wyczuwalnych oporów. Kiedyś zdjąłem i dokładnie...
Opór to kilka - kilkanaście omów. Bezpiecznik termiczny nie zmieni oporu - tam ważna jest temperatura otwarcia.
DLa uzwojenia najgorsza jest woda, ale w Twoim przypadku jest tylko 12V więc ryzyko przebicia miedzyzwojowego jest mało prawdopodone. Zwróć uwagę, czy silnik lekko się obraca. Może ma duży opór i dlatego się grzeje.
opornik dmuchawa opora opora świetlówka opora długość
uszkodzić lodówka bosch lanca myjka kostka halogen
walkman toshibs walkman toshibs
Jak rozebrać napęd CD model CR2NL - instrukcja SABA LED32TC2200ET Firmware Request and Tips