Śrubki w nawiewach a padła pewnie opornica ...
Pewnie spalił się bezpiecznik termiczny.
Dla potomnych pod spodem opis wymiany tranzystorów. Żeby dostać się do opornic trzeba odkręcić stelaż ochronny centrali nawiewów znajdującej się pod autem w okolicach fotela pasażera, a następnie zdjąć z niej dekiel. Opornice są przykręcone na dwóch śrubkach torx każda. Nie musimy się przejmować kolejnością, ponieważ są identyczne. Do naprawy potrzebujemy...
Opornica dmuchawy.
No od bezpiecznika należy zacząć. Oznaczony jako "gebläse".
Opornica dmuchawy.
Kolego, jak masz klimę manualną, i obrotowy czteropozycyjny przełącznik dmuchawy to masz opornicę. Jak masz climatornic to masz regulator intensywności nawiewu, i nie jest to opornica.
Pewnie tranzystory w module nawiewu. Czy tam jest climatronic czy pokrętło skokowe od regulacji nawiewu (dmuchawy). Opornica dmuchawy w postaci rezystora czy elektronicznego modułu?
Jak się schylisz to powinieneś widzieć dmuchawę z wtyczką opornica jest przykręcana do niej jak dobrze pamiętam bo już dawno nie mam Kangoo. Błąd - dostęp do silnika nawiewu i opornicy dmuchawy jest od strony silnika - przez podszybie - nawet jest panel dostępu :D
Witam szukam tranzystorów MJ11033 lub MJ11033G do opornicy dmuchawy nawiewu w Vectrze. A może ktoś ma całą taką opornicę do sprzedania.
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
To nie dioda tylko termik, wymień termik i dokładnie przeczyść złącza na opornicy(ten radiator to opornica dmuchawy) i dmuchawie.
Albo do zrobienia zworki, jak się wie gdzie I spalić auto. Opornica dmuchawy nawiewu do wymiany, ewentualnie razem z kostką, bo może być nadpalona. Kontrola lub wymiana filtra kabinowego wskazana.
Może mylę roczniki albo model, ale dmuchwę przy pomocy "Lexia" można włączyć teoretycznie w trzech miejscach. W panelu, w BSI (wiem że nie ma), i bezpośrednio. Jeśli masz Lexię to powinno Ci coś wyjść, przynajmniej teoretycznie.
Z przełącznika idą napięcia na 1,2,4 opornicy z 3 idzie na silnik dmuchawy według AD żadnej innych czarów niema.
Upalona opornica dmuchawy, lub jej kostka zasilająca, dostęp między schowkiem a popielniczką w głębi na tunelu nawiewu.
masz problem w opornicy dmuchawy koleżanko.
WITAM !!1 MASZ USZKODZONĄ OPORNICE DMUCHAWY NAPEWNO NAWIEW DZIAŁA CI TYLKO NA NAJWYŻSZYM BIEGU WTEDY ZAŁANCZA SIĘ SPRĘŻARKA JEŻELI TAK JEST TO NA 100 % WYMIEŃ OPORNICE DO ELEKTRONICZNEJ KLIMY TROSZKE BĘDZIE KOSZTOWAŁA POZDRAWIAM!!
Witam! Musisz sprawdzić opornicę która jest zamontowana na obudowie nagrzewnicy , prawdopodobnie masz upalone jedno uzwojenie.Opornica jest na dmuchawie pod maską na podszybiu ,trzeba ściągnąć plastikową nakładkę i odkręcić dwie śrubki trzymające opornicę.
Do sprawdzenia w następnej kolejniości masz kolego opornicę dmuchawy.
Uszkodziła się opornica obrotów silniczka dmuchawy - taka usterka nie diagnozyje się Techem, ani innym sprzętem. Pozdrawiam.
Podmień opornicę dmuchawy .
Zgadza się jest to klima manualna z guzikiem AC, tylko zastanawiam się dlaczego przed wymianą dmuchawy i opornicy klima działała. Pokrętło regulacji nawiewu musiało być na 4 bo inaczej nie załączało klimy. A sama dmuchawa była podłączona dodatkowym przewodem do zapalniczki,to taka prowizorka do czasu naprawy. Jak dmuchawa zaczęła juz szapać i stukać...
Niestety nie byles uprzejmy udzielic informacji czy tam jest klima czy tylko ogrzewanie. No cóż... W wersji jaka mi wpadla pod reke od strony plusa jest bezpiecznik 30A oznaczony f43 (ze styku „30”) potem jest przekaznik k21 i przez 1 pin wtyczki C/G wychodzi bialy kabel 5 kwadrat bezposrednio na silnik dmuchawy.
Zmostkuj na zapłonie oba grube kable na każdej opornicy, jak dmuchawy zadziałają to trzeba szukać dalej
nie da się zmienić prędkości nawiewu, dmucha pełną mocą Jesteś pewien na 100%? Tam nie ma żadnej elektroniki w opornicy, 3 rezystory drutowe, zalany przekaźnik, termik i tyle Tylko zwarcie ACC z BATT+ w kostce stacyjki może dać efekt pracy dmuchawy bez kluczyka ale można ją wyłączyć przełącznikiem prędkości dmuchawy, jak lata cały czas to musi być...
Jeśli w SC (podobnie jak w CC) jest 3 stopniowa regulacja prędkości nawiewu to zielone coś co znajduje się w kanale wentylacyjnym (przynajmniej w CC miało kolor zielony i obstawiam, że to o to chodzi) to tzw. opornica. A dokładniej 2 oporniki wysokiej mocy które ograniczają prąd do silnika dmuchawy nawiewu. Chyba, że masz klimatyzację no to wtedy to...
Trzeba było wyjąć opornicę i zobaczyć czy jest do czego wlutować tranzystor, często płytka nie nadaje się do naprawy skorodowana cała.
Witam, wygoogluj sobie "opornica dmuchawy laguna"
Witam Mam podobny problem. czy mogę dostać informacje co to jest złącze opornicy.??
opornica dmuchawy
Problem rozwiązany. Nie było masy na czarnym kablu, który bezpośrednio wchodzi do opornicy dmuchawy.
Uszkodzony rezystor/opornica dmuchawy.
Panel klimy.
Zadziałał termik na opornicy a przyczyną to najczęściej przytarty silnik dmuchawy albo zabity filtr kabinowy
Po wymianie dmuchawy nawiewu i opornicy w Renault Scenic przestała działać klimatyzacja. Mechanik sprawdzał kilka razy i twierdzi że wszystko jest podłączone dobrze. Dlaczego nie działa?
Tak, i grzeje się przez to niemiłosiernie opornica.
Powinien. Możliwe, że opornica jest uszkodzona, bądź ścieżki w regulatorze nawiewu są wytarte. Należy to sprawdzić.
Opornica nawiewu.
Często uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny na opornicy i też będą tylko max obroty wentylatora. Już w niejednej opronicy wymieniałem (właśnie od opla astry) po uprzednim jej sprawdzeniu naturalnie i nie trzeba oczywiście kupować nowej a wystarczy wydać około 2zł na nowe zabezpieczenie. Naturalnie trzeba również sprawdzić czy silnik dmuchawy jest...
Opornice w tunelu nawiewu.
Na 90% do wymiany rezystor dmuchawy (opornica).
opornica jest wewnątrz nawiewu!podczas pracy chłodzi ją pęd powietrza,do obudowy nawiewu i wentylacji dochodzi wtyczka z grubymi przewodami i tam znajdziesz opornice.
Wysterowanie na opornice jest? Czy napięcie jest na dmuchawie? Dmuchawa sterowana masą.
W tym aucie nazywa się to moduł wentylatora kiedyś pospolita opornica.Brawo Dodano po 4 Teraz moduł PWM przez zastosowanie tranzystora za pomocą którego sterowany jest prąd dmuchawy a kiedyś opornica od zastosowania zazwyczaj kilku rezystorów
Opornica wraz z bezpiecznikiem termicznym znajduje się przy silniku nawiewu / dmuchawy/.
Masz, zasilanie na tym bezpieczniku 40A? Powinno być po zapłonie albo po uruchomieniu silnika i iść bezpośrednio do silnika dmuchawy a sterowanie obrotami masą z przełącznika przez opornicę.
Uszkodzona opornica dmuchawy. Bardzo popularny temat w renault.
Uszkodzona była opornica dmuchawy, po wymianie wszystko działa jak należy.
Po drodze musi być opornica dmuchawy, gdzieś koło wentylatora.
Jarosz , to nie jest "opornica" , jest to elektroniczny sterownik nawiewu (dmuchawy). Jak masz trochę pojęcia o elektronice , to wewnątrz znajduje sie tranzystor wykonawczy i wzmacniacz operacyjny. Często uszkadza się tranzystor wykonawczy , duży , zamocowany na radiatorze (takie coś z żeberkami) , on jest prawdopodobnie do wymiany.
A co z modułem sterowania dmuchawy tzw. opornicą/rezystorem ?
Rozbierałem i podłaczałem na krótko i jest ok zrywa się szybko i startuje po podpięciu pod sterownik ma miękki start i morze o to cos chodzi . Zrywa go i rusza bo jest podamy pełny prąd a w samochodzie jest to podłączone przez opornicę dmuchawy .
po pierwsze zobacz czy silniczek obraca sie lekko ( łożyska) pózniej sprawdz czy nie ma przebicia na silniczku a jesli to nie pomoże to tranzystorki lubią padac gdy nie mają chłodzenia ( filtr PP) a jesli i to nic to pozostaje kupic drut oporowy ( np. spirale do piecyka ) i zamienic tranzystorki na opornice moc nawiewu regulujesz iloscią zwojów na bieg...
Witam. Mam problem z nawiewem w Octavia2. Nawiew nie dziala wogole, wszystkie kontrolki sa sprawne, tj. moge ustawic temperature i sile nawiewu itp, mimo wszystko nic nie dmucha. Bezpieczniki sa w porzadku, opornica (sterownik) nawiewu tez jest ok (na wyjsciu daje okolo 10V, rozumiem ze jak wychodzi jakies napiecie z sterownika do dmuchawy to powinna...
Słaby nawiew to zazwyczaj skutek zapchanego filtra kabinowego, co dalej jest przyczyną uszkodzenia opornicy / rezystora / dmuchawy. Jeśli nie masz dolnych zakresów wentylacji, a jest max, to w tym bym szukał problemu.
W cordobie 6l wyglądało to tak, że klimatronik podrzucał wymagania do opornicy co do wartości napięcia zasilającego dmuchawe. Opornica zaś robiła robotę i przetwarzala napięcie układu w samochodzie na wymagane napięcie. Jeżeli mierzysz na zaciskach silnika dmuchawy, zaś na klimatroniku widzisz zmianę prędkości dmuchawy (kreseczki, diody itp.), a tu...
Prawie na pewno uwalona opornica wentylatora, tzw "jeż". Ciężko dostać, na allegro ceny zwykle >500 zł, więc ktoś zrobił na krótko. Siedzi to w podszybiu, pod wentylatorem nawiewu. Ale warto także sprawdzić bezpiecznik w oddzielnej oprawce, w okolicach skrzynki bezpieczników, oraz styk 15x w stacyjce odpowiedzialny za zasilanie dmuchawy. Ale na 90%...
hmm wymiana opornicy ... ( tr mocy łatwo zauważyć)
Wypinasz wtyczkę od silniczka dmuchawy i w nią wpinasz żarówkę np. 21W i włączasz zapłon i regulujesz prędkość dmuchawy i żarówka powinna się rozjaśniać zwiększając sile nadmuchu analogicznie w druga stronę. Jeżeli świeci sterowanie/opornica ok, silnik kaput.
dzięki chyba coś jeszcze siedzi w tej opornicy bo dzisiaj totalnie zdechły nawiewy
Opornica znajduje się pod maską na podszybiu. Trzeba zdjąć wycieraczki, osłonę z tworzywa i najlepiej wymontować silnik dmuchawy razem z obudową. Dalej będzie wszystko jasne.
Opornica powinna być zaraz obok wentylatora nawiewu, pewnie spalił się termik albo wtyczka od opornicy lub w przypadku elektronicznej tranzystory.
Wstaw zamiast niego kawałek drutu, to się przekonasz czy dmuchawa działa
witam, sprawdź zasilanie na bezpieczniku nr 7(20 lub 30a) i 22. jak dobrze pamiętam jest tez duży bezpiecznik 40a za schowkiem jako zabezpieczenie bezpośrednie silnika dmuchawy..jeśli wszystko ok podmieniłbym opornice dmuchawy..lubią padać w e39
Nie pasuje to do usterki opornicy. Na twoim miejscu przyjrzał bym się dokładnie tejże opornicy wygląda na to jak by się zmostkowała
Witam Chciałem podzielić się problemem. Otóż w mojej Xsarze (rok 1999 bez klimy) nawiew cały czas grzeje. Regulując pokrętłem m ciepło/zimno w pozycji na maxa grzeje jak należy ale w pozycji min czyli zimno również powietrze jest ciepłe. Jest to bardzo uciążliwe zwłaszcza teraz latem gdzie w czasie upału dmucha na mnie dodatkowo ciepłe powietrze z nawiewu....
Sprawdź opornice ( włącz na maksa nawiew na największym stopniu), oraz sprawdź bezpieczniki.
myślę że bezpiecznik dmuchawy sprawdziłeś!!! więc sprawdź jeszcze opornicę która odpowiada za poszczególne prędkości nawiewu !! a ewentualnie pozostaje ci wymiana kondensatorków w panelu klimatronika....
Często opornica, ale też często sam przełącznik intensywności nawiewu.
Poczytaj sobie o bezpieczniku termicznym w opornicy dmuchawy i będziesz wiedział, co jest uszkodzone
zastosować na oporniki o wyższej mocy np 2W lub 5W ale wtedy jest ryzyko że spali ci się silnik nawiewu O czym tu kolega pisze??? Praca na 4 biegu to spalony termik na opornicy, a powódvspalenia to jak pisał kolega wyżej, zabrudzony filtr pp, albo przycierający się silnik dmuchawy.
Witam, Jestem posiadaczem auta: Peugeot 306 1.4 XR, bez klimatyzacji Spalil mi sie bezpiecznik termiczny nawiewu w opornicy od dmuchawy. Wszystko co na nim pisze to: microtel eebadw c4ao. Informacja ta jest bezuzyteczna, nie potrafie go zindentyfikowac. Jaki zastepczy element mozna zastosowac zamiast niego? http://www.tme.eu/pl/katalog/bezpiecznik...
Czy przyczyny szukać w opornicy tj. rezystorze dmuchawy ? Jeśli występuje to tak.
Pomiary wysokoprądowe robimy żarówką nie miernikiem.A jezeli mierzysz prąd to wartość ma być w amperach a nie voltach więc w sumie nie wiadomo co dokladnie mierzysz,gdyż prądy rzedu 5 czy 12A w tym przypadku to nic dziwnego.Jeża mierzymy lekko inaczej ale i tak nic nie rozumiem co i gdzie mierzyłeś.Opisz wszystko jaśniej.Raz jeż raz opornica.W aucie...
Jak się nie mylę to dmuchawa znajduję się "pod nogami pasażera" a najczęściej pada opornica (rdzewieją piny na wtyczce ) wystarczy je wyczyścić i powinno pomóc http://sprzedajemy.pl/opornik-rezystor-w...
Do wymiany masz silnik dmuchawy, skończyły się szczotki i pewnie komutator, pewnie też i nieco przytarty. Teraz pytanie, czy zdążył jeszcze uszkodzić coś więcej, przełącznik dmuchawy, opornicę? Jak nie wyjmiesz, to się nie dowiesz.
Zdemontuj plastiki podszybia (te na zewnątrz), pod nimi masz dmuchawę z opornicą
Nie wiem jak jest w tym samochodzie,czy da się wyłączyć całkowicie nawiew,ale podstawowa zasada to NIE WYŁĄCZAĆ WENTYLATORA NIGDY!! Pozycję "0" należy traktować jak serwisową. Lożyska są ze stopu samosmarującego,puszczają soki jak pracują. Nieuzywane wysychają wspomagane kurzem i zaczynają stawiać opór. Natężenie za małe aby spalić bezpiecznik,ale wystarczające...
ja powiem tak..... odepnij "opornice" i zobacz czy dmuchawa stanie na moje to jest usterka i oczywiście nie twoja pierwsza ponieważ w tym modelu opornicą jest układ elektroniczny pozdrawiam
Opornica to rezystor do sterowania biegami wentylatora. Można dostać się do panelu z pokrętłem nawiewów i sprawdzić zasilania.
Niestety opornica jest od góry kanału nawiewu, wymieniłem bez wyjmowania deski, tylko ją odkręciłem z prawej strony, ale ręce miałem pocięte do krwi :|
Potencjalna usterka może być opornica dmuchawy wentylator . Tranzystor sterujący dostał zwarcia i nie reaguje na polecenia z klimatronika tylko wieje cały czas na max.
Wentylator - dmuchawa powinna działać cały czas , a temperatura jest regulowana klapami nawiewu. Coś się dzieje z silnikiem dmuchawy , może zaciera się na łożyskach. Trzeba dostać się do niej i sprawdzić czy lekko się obraca. Druga możliwość to opornica lub coś z panelem klimatronic-a . Najlepiej jak byś podjechał do kogoś kto odczyta błędy , będzie...
Opornica (moduł) silnika do wymiany. A jak silnik chodzi cięzko to tez.
W Renault Laguna III 2009r.2,0 benzyna 140kM. nie działa nawiew. Wszystkie styki naprawione (były wypalone złącza). Pomiary wykazały obecności wszystkich napięć i mas zasilających wysoko prądowych z elektronicznej "opornicy" sterującej. Jak zewrę dwa grube ( czarny i brązowy) wchodzące do opornicy i podające masę na silnik nawiewu, to silnik pracuje....
Jak kręci w odwrotną stronę to słabo dmucha, niewielka ale jest szansa że ktoś pomylił przewody przy opornicy, chociaż wsuwki są różnych rozmiarów.
Nic nie musisz dokupywać wystarczy wyczyścić styki opornicy i może wymienić wsuwki w kostce łączącej zasilanie.Wszystko znajduje się pod silniczkiem dmuchawy.
Witam. Sprawdź dokładnie opornicę dmuchawy ( ew.podstaw drugą) i zawór przy nagrzewnicy .Być może to jest powodem. Brak czynnika chłodzącego nie ma nic wspólnego z grzaniem .
Wskazówki do usunięcia usterki już otrzymałeś. Dodałbym do tego sprawdzenie stanu filtra kabinowego i ewentualną jego wymianę. W wielu przypadkach zabrudzony filtr jest powodem niewydajnego nawiewu w kabinie i usterki "opornicy", która schładzana jest właśnie przez powietrze zasysane przez dmuchawę (tak przynajmniej było w moich autach).
Przestal dzielac nawiew, nie ma zadnej reakcji na zadnym stopniu. Podmienilem opornice i panel, bez efektu. Dmuchawa na krotko sprawdzilem. NIe moge znalezc bezpiecznika odpowiedzialnego za dmuchawe. Czy tu jest sterownik, jak tak to gdzie? Ktos ma jakies pomysly?
Kiedy zmieniałeś filtr kabinowy, od niego zależy m.in. chłodzenie tej opornicy. Oprócz tego przebadaj pod kątem uszkodzenia (zwarcia) instalację elektryczną, do której podłączona jest dmuchawa.
Podepnę się pod stary temat. Powiedzcie mi koledzy w którym miejscu w Mercedesie 124 kombi znajduje się opornica dmuchawy. Jest pod maską czy w środku?. Gdzie tego szukać, żeby nie rozbierać połowy auta? :) Dziękuję.
Witam w przypadku wypalonych pinów na zasilaniu opornicy ( zasilanie masy ) poradziłem sobie w ten sposób ze oprócz ponownego przelutowania pinów na opornicy oraz poprawienia blaszek od kostki zasilającej opornice doprowadziłem dodatkową mase do zasilania płytki opornicy wystarczy przylutowac do płytki przewód w rejonie przekażnika i wyprowadzić go...
Witam Poczytałem trochę, ale już mi się pomysły kończą. Zaczęło się od tego że przepalił się bezpiecznik 22, śmierdziało trochę z nawiewów więc diagnoza - opornica dmuchawy. Rozebrałem, pomierzyłem, poskładałem wszytko do kupy. Znów przepaliło bezpiecznik. Znalazłem przetarte przewody w tylnej klapie, już nie przepala bezpiecznika. Silnik dmuchawy pracuje...
Dzień dobry. Pojazd jak w temacie, klima ręczna, przestał działać nadmuch do wnętrza pojazdu. Przewertowałem kilka schematów i wychodzi, że brak jest zasilania silnika dmuchawy. Na jednym ze schematów napięcie na silnik dmuchawy podaje przekaźnik po przejściu napięcia przez bezpiecznik. Bezpieczniki są dobre więc pozostaje chyba przekaźnik. Schematów...
Jeśli klimatronic to chyba nie opornica. Pewnie chodzi o regulator PWM. Wieszczę jednak, że silnik dmuchawy ma zbyt wielkie opory lub wręcz zwarcia. Powoduje to zwiększone obciążenie i być może uszkodzenie regulatora. Czyli działanie systematyczne konieczne.
Witam wszystkich mam problem w picasso 1,6 99r Climatronic Otóż po wymianie parownika w tym autku została zamontowana konsola,wszystkie wtyczki podłączone Dmuchawa chodziła pare minutek lecz nie przełanczało nawiewów Chwilke póżniej dmuchawa już też nie kręciła Kostka stacyjki jest OK bezpieczniki również Do dmuchawy dochodzi + minus jest również na...
Witam, mam pytanie o opornicę jak w temacie czy można to jakoś naprawić?. Opornica jest taka jak w tym linku " http://www.kolmot.com.pl/pl/p/Rezystor-d... Wymieniona jest już druga w okresie 3 miesięcy, koszt opornicy to około...
Witam, posiadam Renault scenic 2001 r z klimatronik i nagle przestała chodzić dmuchawa , wymieniłem opornice(rezystor) i panel sterowania i nic to nie dało. Z góry dziękuje.
opornica nawiewu dmuchawy opornica nawiewu dmuchawy renault opornica nawiewu
instrukcja spawarka inwertorowej wykorzystanie portu rs232 lodówka oświetlenie
whirlpool błędy płyta indukcyjna stm32h7 cache
Dolewanie oleju do ciepłego silnika - zasady i bezpieczeństwo Wymiana kostki lampy przedniej w Mercedesie A180