Po 1 sprawdzic czy masz zasilenia na jeża opornice ktora siedzi w obudowie wentylatora, jedna duza wtyczka plus minius i ogólnie zobaczyć jak wygląda jeż opornica
Opornica dmuchawy.
Jeśli klima jest automatyczna to "opornica" jest sterownikiem elektronicznym z tranzystorem mosfet. Miałem kiedyś uszkodzony ale objawy były inne, zwarty tranzystor włączał dmuchawę na maksymalnych obrotach. Uwaga ogólna : jeśli dmuchawa zaczyna piszczeć to należy jak najszybciej ją wyciagnąć, oczyścić z liści i nasmarować łożyska ślizgowe. Bo następnym...
Skoro ma pierwszy bieg gdy pracuje klima to i dla normalnego chłodzenia powinien mieć. Tymi przekaźnikami steruje ECU i nie ważne czy klima jest czy nie te przekaźniki mają być. Czy gdy zewrzesz styk przekaźnika palcem to wentylator rusza, tzn czy działają oba biegi jak zwierasz styki przekaźników? Czy jak włączysz klime to dziala pierwszy bieg wentylatora,...
Tak zgadza się .Ale proszę podaj jaki.
Opornica pierwszego biegu wiatraka.
Zaraz będzie pytanie co to jest opornica i gdzie jest zamontowana.
Porównaj z tym : http://boss.iele.polsl.gliwice.pl/pdf/In...
Szczerze to trzeba przebadać instalację i alternator czy nie robią zwarć a akumulator to raczej na pewno do wymiany lub pierw zbadać elektrolit, naładować w trybie odsiarczania i zmierzyć później opornicą.
Nie, te rzeczy sprawdziłem na początku, dmuchawa była kupiona tutaj w sklepie przez kogoś tam, dmucha w dobrą stronę na filtr kabinowy tylko tak jak by nie miała tej mocy, ale na krótko sam silnik tak samo pędzi jak z opornicą.
Wygląda na wypalony styk przy przełączniku bądź uszkodzony jeden rezystor w opornicy.
To nie dioda tylko termik, wymień termik i dokładnie przeczyść złącza na opornicy(ten radiator to opornica dmuchawy) i dmuchawie.
Silnik wytwarza obciążenie dla opornicy a multimetr nie. Idea: - jesli jest miejsce w kostce tej od silnika lub tej z przewodami co ida od opornika, to wsun koncowki miernika w kostke od strony przewodów i reguluj predkosc nawiewu. Dzieki temu zmierzysz jaka jest wartośc napiecia przy podłączonym nawiewie. Bywa tak, że używane rzeczy sa uszkodzone....
sprawdz kolego bezpieczniki tam powinny być dwa obwody a 5 działa tylko poza opornicą i przez przekażnik
Czy chodzi o REZYSTOR OPORNICA RENAULT LAGUNA I LIFT 9400113
Przy silniku dmuchawy na wysokości kolan pasażera.
nie da się zmienić prędkości nawiewu, dmucha pełną mocą Jesteś pewien na 100%? Tam nie ma żadnej elektroniki w opornicy, 3 rezystory drutowe, zalany przekaźnik, termik i tyle Tylko zwarcie ACC z BATT+ w kostce stacyjki może dać efekt pracy dmuchawy bez kluczyka ale można ją wyłączyć przełącznikiem prędkości dmuchawy, jak lata cały czas to musi być...
Trzeba mocno zanurkować pod kierownicę, parząc w górę będzie widać złącze zasilania silnika dmuchawy a trochę niżej kość wchodzącą do opornicy.
Opornica do wymiany, uszkodzony ten element ceramiczny i przekaźnik.
Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki, na kablach nie ma zwarć(nie uszkodziłeś izolacji/zwarłeś czegoś)? Jaki był powód wymiany panela?
Co mogę zrobić poprawić styki na dmuchawie i opornicy.
W moim Meganie jest pod maską z prawej strony zaraz pod szybą. U Ciebie też powinien gdzieś tam być. Najlepiej włącz 4 bieg dmuchawy(bo mówiłeś, że działa i posłuchaj :) Ten bezpiecznik wygląda jak rezystor lub dioda. Żeby mieć pewność że to on nawalił możesz zmierzyć czy przewodzi ...ale pewnie nie będzie. Powodzenia!
zła opornica
Przy takich objawach to raczej uszkodzona "opornica".
Opornica do wymiany A co, jeśli tam nie ma opornicy?
W opornicy.
Osobiście proponuje zrobić ten oryginał, wypalone styki opornicy to żadna nowośc w megance. plastiki(obudowa styków) sa na zatrzaskach, rozepnij je i zrób sobie wyprowadzenia na zewnątrz prosto z płytki ewentualnie, wepnij kostke i dopnij się do tych obwodów, a już nigdy nic sie nie wypali. Tranzystory jeśli są już do kiczu to też musisz wymienić na...
Przecież do opornicy idzie pięć kabli, pokaż no tą opornicę!
Kup bezpiecznik termiczny na 192 stopnie, 10A Więcej nic Ci nie jest potrzebne żeby go kupić.
We wszystkich renówkach jest ten sam problem opornica tylko nikt nie pisze czemu się przepalają i ja wam powiem TRZEBA REGULARNIE CO PÓŁ ROKU MAX OSIEM MIESIĘCY WYMIENIAĆ FILTR KABINOWY. GDY JEST ON ZAPCHANY ILOŚĆ POWIETRZA PRZEPŁYWAJĄCEGO JEST NIE WYSTARCZAJĄCA I ZACZYNA SIĘ PRZEGRZEWAĆ I NA KOŃCU SIĘ SPALI. Mam scenica 2002 i też przepaliła mi się...
Wyciągnij schowek.
Kabina częściowo w górę, po prawej stronie pod podłogą masz obudowę plastikową z nagrzewnicą i dmuchawą, trzeba odkręcić boczną część obudowy i masz dostęp do silnika dmuchawy i opornicy.
Zimne luty w skrzynce, zimne luty na płycie opornicy..
Więc pewnie piszesz o kabinowym. https://youtu.be/dfShCzODnlo Czemu krzyczysz? A polskie znaki to........ Opornica i wentylator być może siada.
nikt ci tego nie zagwarantuje ale jeśli wszystkie bezpieczniki są sprawne jest duża szansa że są uszkodzone
Problem rozwiązany. Nie było masy na czarnym kablu, który bezpośrednio wchodzi do opornicy dmuchawy.
Czyli mogą być te odwrotnie podłączone przewody do opornicy?
Tak, to najczęstszy powód. Drugi to wypalone złącze na opornicy.
Zwykły potencjometr nie wytrzyma spali się Jedynie opornice szukać one są na większe prądy
Nie wiem jakie to reno np.w starszych modelach predkosc obrotowa sterowana jest za pomoca opornicy.
Mam pytanie czy opornica powinna być bardzo gorąca?.Bo moja po 2 min pracy parzy?.
Było tryliony razy, ale jak komuś ujarało łapki i nie chce się z szukaczki skorzystać... Jest uszkodzony microtemp w opornicy.
Witaj, w instalację zasilania i sterowania nawiewem było wpięta jakaś dodatkowa instalacja od dogrzewacza lub od jakiegoś Webasto firmy Eberspacher, usunąłem to, poprawiłem wszystkie połączenia bo we francuzach to wszystkie kable i połączenia to żółto-brazowe i przegrzane, ale nadal nie chciał pracować. Dopięto po kilku uruchomieniach zapłonu moduł...
Sprawdź najpierw na wyjściu z panelu czy masz 12v , piszesz że już go zmieniałeś to musiałeś rozpinać wiązkę ,dalej po tych przewodach w stronę opornicy.
Okazało się że uszkodzona była opornica.Wymieniłem opornicę i wszystko działa.
Opornica nawiewu.
opornica dmuchawy
Demontujesz osłony lewarka biegów, schowek, i tam jest dojście do przewodów. Pleciesz kolego, silnik dmuchawy i sterownik widoczny i dostępny po głębokim wsadzeniu głowy pod kierownicę a wymontować dmuchawę można po zdemontowaniu pedału gazu. Dodano po 45 jak opornik to zrobisz to szybko Klimatronik nie ma opornicy.
Nie ma krancowek(sterowanie wykryciem przeciazenia)Zdejmij lewa strone podszybia i odlacz wtyczke z dwoma przewodami od zespolu opornicy dmuchawy
IRF P 064 N taki bedzie działał.
Najczęściej wypala sie styk (kabel zółty) na UCBIC'u,ale ty piszesz że napięcie dochodzi do opornicy.... Więc sprawdz czy na czarnym kablu silnika masz pewną masę,no i czy silnik sprawny.
Jak w temacie nawiew przestał działać doszedłem że uszkodzony został REZYSTOR -OPORNICA RENAULT LAGUNA 1 VALEO uszkodzony był termik wymieniłem i napięcie zaczęło dochodzić jednak jedna ze sprężynek przepaliła się połączyłem ją choć powinno się wymienić i wszystko było by dobrze gdyby te sprężynki się tak mocno nie nagrzewały .Proszę o pomoc co by mogło...
Witam. Opornica jest zamontowana w obudowie dmuchawy od strony pasażera.
pojawi się napięcie na czerwonym to zadziała pewnie ,schemat i szukać.
Po wymianie dmuchawy nawiewu i opornicy w Renault Scenic przestała działać klimatyzacja. Mechanik sprawdzał kilka razy i twierdzi że wszystko jest podłączone dobrze. Dlaczego nie działa?
Tam jest opornica elektroniczna szukaj przy obudowie nagrzewnicy. Raczej element nienaprawialny. pozdrawiam
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Na 1,2,3 rezystor zaczyna parzyć po 2 sekundach, a po około minucie, zaczyna się dymić No dobrze . Czy Jak napisał kolega mario77 rezystor jest osadzony w kanale powietrza i powietrze z wentylatora go omywa ? Jak nie będzie chłodzenia to po chwili będzie kupa dymu. Nie wiem jak dla klimy manualnej ale dla klimatronika prawidłowy pobór prądu na Max....
Opornica do wymiany.
Masz uszkodzoną opornicę wentylatora nadmuchu, sterowanie obrotami i otwieranie/zamykanie klapy idzie przez nią.
A zostało coś sprawdzone? Czego brakuje przy opornicy? Zasilania, masy?
Jesli chodzi o licznik to napęd jest z tego węrzyka na impulsomierz pod deską jest on połączony i daje impulsy sprawdz jesli chodzi o dmuchawę to uszkodzona jest opornica dmuchawy przy samej dmuchawie daje się to naprawic pozdrawiam
Powinna być opornica, są na Allegro.
Jest zwykła opornica, jak lata na najwyższym biegu to zwarty przekaźnik w opornicy
Może taki ? https://allegro.xxxx https://obrazki.elektroda.pl/1535603600_... Reg. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
uszkodzona opornica, dostęp jest faktycznie kijowy.
Tak swoją drogą to nie jest czujnik tylko opornica jak kolega "milejow" napisał.
Uszkodzona opornica dmuchawy. Bardzo popularny temat w renault.
opornica dmuchawy jest za schowkiem w kanale powietrza
hmm wymiana opornicy ... ( tr mocy łatwo zauważyć)
Sprawdź jeszcze bezpiecznik 40A w skrzynce nad kolanami kierowcy. Ale jak pisałem wczesniej-zazwyczaj opornica.
Szukam opornicy do Safranki. PILNE!!! Regulamin pkt 11 prosze poprawić. goldwinger
Witam. Panie i panowie mam pytanie. Problem moj to opornica lub dmuchawa,po prostu dmuchawa przestała działac ,przepalało cały czas 40 A bezpiecznik. Znalałem dlaczego uszkodzona była opornica zwarte styki na wejsciu + do- . Czemu tak się stało? Stopiła sie kostka z kablami,wnikam dalej. Naprawiłem ja ,nadmuch działa ale martwi mnie temperatura radiatora...
auto jak wyżej nawiew działa tylko na 4. wiadomo że uszkodzona jest opornica ale czy ktoś może mi powiedzieć gdzie ona się znajduje i czy można ją naprawić czy trzeba wstawić nową i ile to kosztuje...
Wymieniłem opornicę, pojeździłem dwa lata i znów ten sam problem
dzięki ale może źle napisałem bo chodzi mi o wszystko bo muszę dostać się do opornicy.
Witam. Jeżeli zasilanie na wentylator zostało sprawdzone i faktycznie dochodzi to może być to wina samego wentylatora, spalony, lub skończyły się szczotki. Jeżeli jesteś pewien że zasilanie dochodzi to zdemontuj wentylator i sprawdź go na stole czy działa w sumie możesz sprawdzić też w samochodzie. Jak okaże się że wentylator nie działa na stole to...
Miałem coś takiego wielokrotnie w renault nevada, gdzie były identyczne silniki, więc może i nagrzewnica też. Zazwyczaj była wina po stronie włącznika, takiego przesuwanego (zaśniedziały). Rezystor też istnieje, znajdował się w obudowie gdzie znajdował się wentylator i nagrzewnica od dołu. Na dwóch wkrętach przykręcony plastik około 4x6cm. Wysuwało...
Zacznij od sprawdzenia silnika. Ten Element z tranzystorami o którym mówisz jest w klimatroniku. W zwykłym jest tylko kilka kabli i opornica
ja powiem tak..... odepnij "opornice" i zobacz czy dmuchawa stanie na moje to jest usterka i oczywiście nie twoja pierwsza ponieważ w tym modelu opornicą jest układ elektroniczny pozdrawiam
Albo padła Ci opornica wentylatora, albo panel sterowania. Jedz z tym do mechanika.
Witam .Spaliła mi się opornica dmuchawy w Oplel Vivaro .Prosiłbym o podanie wartości oporów w tym modelu (bądź Renault Trafic)
Poczytaj mistrzu forum bo o termiku opornicy dmuchawy było już do bólu opisane
Pod tym zielonym jest element przypominający z wyglądu diodę, zewrzyj/zmostkuj go i sprawdź, czy dmuchawa pracuje na wszystkich prędkościach. Jeśli pracuje, wymień ten element (termik 196*C do kupienia w sklepach elektronicznych) Jak na tym zielonym jest widoczne pęknięcie to wymień całą opornicę na identyczną
W wolnym czasie sprawdze sterownik klimatyzacji, jest obok opornicy (rezystora) może coś zzieleniało w kostce
Witam. Wskaźnik paliwa oszukuje, w taki sposób, że gdy jest zbiornik pełny, to normalnie działa do połowy, a potem jakby się zawiesza. Wymontowałem koszyk z pływakiem ze zbiornika, sprawdziłem opornicę pływaka i wyszło, że oporność płynnie się zmienia. Przerabiał ktoś podobny temat?
Mówimy o Scenicu I czy II ??? Czy problem na pewno leży w opornicy ??? Czy wymieniony filtr kabinowy i doloty powietrza są drożne ??? Jeżeli problem leży w opornicy to może trzeba wydać trochę więcej pieniędzy na towar lepszej jakości :D
78db78: daj spokój :) jak akumulator ma 10.7V a po podłączeniu klemy zero to jest to złom i tyle, jwjcik44: pożycz sobie od kogoś na chwilę akumulator i podłącz i zobacz czy odpali, będziesz miał pewność że trzeba kupić inny aku (nie musi być nowy, w zimie dobry akumulator można też kupić na złomie na wagę, tylko trzeba mieć opornicę do pomierzenia...
Z dmuchawą to trzeba podstawić sprawną opornice i sprawdzić kable bo lubią zgnić.
po pierwsze zobacz czy silniczek obraca sie lekko ( łożyska) pózniej sprawdz czy nie ma przebicia na silniczku a jesli to nie pomoże to tranzystorki lubią padac gdy nie mają chłodzenia ( filtr PP) a jesli i to nic to pozostaje kupic drut oporowy ( np. spirale do piecyka ) i zamienic tranzystorki na opornice moc nawiewu regulujesz iloscią zwojów na bieg...
Jak "0" może działać - na "0" to chyba ma być wyłączone. Sprawdź włącznik a później opornicę pod maską przy wentylatorze.
w internecie znalazłem, że to właśnie jest sterownik. To nie jest żaden sterownik, to opornica pierwszego biegu, nie siedzi na chłodnicy tylko na ramie wentylatora i nie ma związku z twoją usterką. W skrzynce obok akumulatora masz podstawę z przekaźnikami, w niej są przekaźniki od pierwszego i drugiego biegu, znajdź sobie w necie opis i po wyjęciu...
Niech będzie i regulator bo wiadomo opornica nie ma elementów elektronicznych.tak to jest to co na foto.
Problem pewnie z samym silnikiem, skończyły się szczotki. ;)
trzeba było opisać, jak się nie jest pewny swoich możliwości
Napis SERV na klimatroniku zapali się w przypadku gdy motor wiatraka się nie odzywa - o czym już wiesz. Podejrzanym jest 1. motor wiatraka - podłączyć go na krótko i sprawdzić - wpierw trzeba się upewnić że silnik nie ma zwarcia :D 2. regulator obrotów wiatraka (odpowiednik opornicy w wersji bez klimy).
Opornica wraz z bezpiecznikiem termicznym znajduje się przy silniku nawiewu / dmuchawy/.
jeśli tak to przepraszam za pomyłkę i wprowadzenie w błąd mam nadzieje ze resztę dobrze napisałem i wystarczy sprawdzić jakiego koloru przewody idą od włącznika do opornicy i tez powinno być wszystko jasne
Witam, posiadam Renault scenic 2001 r z klimatronik i nagle przestała chodzić dmuchawa , wymieniłem opornice(rezystor) i panel sterowania i nic to nie dało. Z góry dziękuje.
Kolega ma Clio z klimatyzacją .Nie chodzi 1 bieg wentylatora .2 działa sterowane z Clipa 1 bieg nie działa 2 tak .Przekażniki podmieniane bezpieczniki też.Piszę o wentylatorze chłodnicy.. Dodano po 5 Problem rozwiązany uszkodzony rezystor -opornica wentylatora chłodnicy.
renault opornica opornica renault megane opornica wentylatora renault
spalony zasilacz naprawić parkside akumulatory słaby iskra honda
klimatyzator haier klimatyzator haier
Brak zasilania na zaworze w Peugeocie Partner 1.6 HDI Nokia 3210 - Karta SIM odrzucona: Przyczyny i rozwiązania