Po co bzdury wypisujcie jak pojęcia nie macie. Climatronic miga czyli klimatyzacji automatyczna. Jeż podaje masę na dmuchawę. Czerwony/czarny lub czarny to wyjście z jeża (regulator, opornica, rezystor). Czerwony to właśnie plus po zapłonie. Na tą chwilę nie wiadomo czego brakuje. Jeśli brak masy to faktycznie uszkodzony jeż lub wytopione styki w rezystorze....
Witam. Jeżeli zasilanie na wentylator zostało sprawdzone i faktycznie dochodzi to może być to wina samego wentylatora, spalony, lub skończyły się szczotki. Jeżeli jesteś pewien że zasilanie dochodzi to zdemontuj wentylator i sprawdź go na stole czy działa w sumie możesz sprawdzić też w samochodzie. Jak okaże się że wentylator nie działa na stole to...
Masz uszkodzony drugi zestyk pokrętła lub wypalone na wtyczce przy opornicy. Zacznij od gniazda i wtyczki przy opornicy. Przy takim objawie sama opornica jako ciąg trzech rezystorów nie jest możliwa.
Nazywają to rezystorem, opornicą bądź nawet regulatorem. Po prostu nie ma jednej sprecyzowanej nazwy, a tym bardziej początkujący jak Ty może się nabawić bólu głowy :)
Pewnie tranzystory w module nawiewu. Czy tam jest climatronic czy pokrętło skokowe od regulacji nawiewu (dmuchawy). Opornica dmuchawy w postaci rezystora czy elektronicznego modułu?
Tu masz za 190 piszą że oryginalna jak nie chcesz rozbierać zobacz https://www.romatronic.pl/pl/p/OPEL-Omeg... Prawdopodobnie regenerowana sądząc po nazwie na nagłówku
A co z modułem sterowania dmuchawy tzw. opornicą/rezystorem ?
Zdemontuj plastiki podszybia (te na zewnątrz), pod nimi masz dmuchawę z opornicą
Dziękuje za odpowiedz.Pytam bo wentylator chlodnicy nie dziala i nie mogę znalesc opornicy ,rezystora z przodu koło chlodnicy i pod zderzakiem go niema.Silnik ma modul i niewiem czy powinien byc rezystor?
Prawdopodobnie na obudowie wentylatora masz zamontowany rezystor (opornica wentylatora) i to najczęściej jest jego wina.....
Ja bym zaczął od połączeń na opornicy (rezystor dmuchawy).
Słaby nawiew to zazwyczaj skutek zapchanego filtra kabinowego, co dalej jest przyczyną uszkodzenia opornicy / rezystora / dmuchawy. Jeśli nie masz dolnych zakresów wentylacji, a jest max, to w tym bym szukał problemu.
Witam. Opornica jest zamontowana w obudowie dmuchawy od strony pasażera.
Witam.Posiadam od niedawna citroena w którym nie dziala wentylator,auto jest z klimą.Silnik wentylatora jest z modułem .Do silnika wchodzą 4 kable.Bezpieczniki ,przekaźnik czujnik temperatury są dobre.Przy odłączeniu czujnika temperatury wentylator nie chodzi.Na prrzekazniku zmostkowalem pin 3 i 5 zero reakcji.Szukałem z przodu silnika i koło chlodnicy...
W wolnym czasie sprawdze sterownik klimatyzacji, jest obok opornicy (rezystora) może coś zzieleniało w kostce
Na obudowie wentylatora możesz mieć opornicę, rezystor drutowy zmniejszający prąd wentylatorowi który ma pracować na wolnym biegu. Chciałem fotkę, ale znalazło się takie coś http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7829 Zewrzyj we wtyczce, i zobacz czy się włączy wentylator na szybkim biegu. Chcesz wolniej, to ten rezystor musi być dobry. Z najprostszych...
tak, opornica czy rezystor to to samo
Kupno opornicy lub rezystorów mocy nie wchodzi w grę ponieważ cena jest zaporowa. A może pożyczyć się da. Skontaktuj się z kimś od urządzeń dźwigicowych oni mają różne opornice trójfazowe.
Witam, posiadam Renault scenic 2001 r z klimatronik i nagle przestała chodzić dmuchawa , wymieniłem opornice(rezystor) i panel sterowania i nic to nie dało. Z góry dziękuje.
Witam. Przestała działać dmuchawa - 1,2,3 itd. ani jeden bieg. Zasilanie na jeża 12V, masa i sterowanie, silnik OK. Czy ktoś wie w jaki sposób działa sterowanie tego jeża, w jeżu znajdują się dwa układy SMD, rezonator kwarcowy, dioda dużej mocy i dwa tranzystory MOSFET. http://obrazki.elektroda.pl/9520232500_1... Pozdrawiam, Jacek
Witam! Czy na dmuchawie nie ma przypadkiem tabliczki z mocą znamionową? Ewentualnie z analizy odbiorów przyłączonych do tego samego bezpiecznika co dmuchawa można określić przybliżony prąd, a co za tym idzie moc rezystorów.
Witam Wymieniłem termostat na nowy, ale niestety problem jest nadal Może problem tkwi w opornicy rezystor wentylatora , jeszcze spróbuje wymienic Obczaiłem dzisiaj dostęp do tego ustrojstwa jest w miarę .Zobaczymy co się bedzie działo po wymianie
Dla potomnych - nowy rezystor / opornica dmuchawy to PWM na tranzystorze i u mnie po prostu umarł. Żeby się do niego dostać trzeba zdemontować schowek i popatrzeć w okolice wentylatora. Opornica zamontowana jest na dwóch śrubach. Cena na Alledrogo od 5 pln - 200 pln w zależności od tego jaka masz wersje autka ;)
Spalona opornica (rezystor) pozwala na pracę tylko na najwyższej prędkości (żółty), pozostałe dwa są wówczas nieczynne. Teoretycznie tak, ale tu właśnie zbiegają się przewody wszystkich biegów i zarówno przy przełączniku jak i tu właśnie mogą być zwarte.
Hej, temat często wałkowany na różnych forach, ale na każdym z nich brakuje mi sensownej odpowiedzi. W mojej merivie 1.7 CDTI 2004r. nie załącza się pierwszy bieg wentylatora. Standardowo uruchamia się na kilka sekund na najwyższym biegu i wyłącza się (przy działającej klimie). Sprawdziłem już bezpieczniki i jeden od klimatyzacji był przepalony, więc...
Witam, posiadam vw sharana 1999r klimatronik, potrzebuję znaleźć rezystor/opornicę dmuchawy (sam nie wiem jak to się nazwy) problem w tym iż wentylator chodzi bez przerwy na dużych obrotach. Prosiłbym o jakieś informację gdzie znajdę rezystor/opornicę dmuchawy
no to fajnie, ale jak sie dostać do tej opornicy,rezystora? miejsce podobne jak w podanym przykladzie Focusa? , a może jakiś link?...bardzo proszę, filtr kabinowy był wymieniany/majster/ w zeszłym roku, ale go sprawdzę skoro on może być przyczyną
Witam mam lagune 1 i mam problem wentylator nie dziala jedynie w zakresie 3 wszystko inne działa , wyjąłem tą opornice rezystor dmuchawy ale tam na pierwszy rzut oka jest niby ok , czy to w tej płytce cos moze byc nie tak jeszcze ? czy gdzie indziej szukać problemu ?
Opornica to rezystor do sterowania biegami wentylatora. Można dostać się do panelu z pokrętłem nawiewów i sprawdzić zasilania.
1. włącz lampkę na włączonym silniku - jak nadal nie działa to szukaj problemu. normalnie w cytrusach lampki nie działaja na wyłaczonym silniku - nie wiem dlaczego. 2. sprawdz wszystkie bezpieczniki szczegołowo - jeżeli wszyustkie sa ok to do wymiany opornica/rezystor dmuchawy
nie da się zmienić prędkości nawiewu, dmucha pełną mocą Jesteś pewien na 100%? Tam nie ma żadnej elektroniki w opornicy, 3 rezystory drutowe, zalany przekaźnik, termik i tyle Tylko zwarcie ACC z BATT+ w kostce stacyjki może dać efekt pracy dmuchawy bez kluczyka ale można ją wyłączyć przełącznikiem prędkości dmuchawy, jak lata cały czas to musi być...
ta opornica czyli rezystor który wymieniałem? jeśli tak to co powoduje że ten rezystor się pali i co powinienem zrobić ?
Rezystor o którym piszesz jest tzw. elektroniczny i żeby go wysterować potrzebujesz podać sygnał cyfrowy. W Twoim przypadku raczej gra nie warta świeczki. Poszukaj rezystora od wersji manualnej z opornicą i będziesz miał po problemie.
Powiedzcie mi, jak dokładnie dostać się do dmuchawy? Chce sprawdzić sam wentylator, opornice i rezystor?
Przebadałem temat. Crosa D ma różne tryby pracy wentylatora, świadczą o tym 3 przekaźniki przełączające kolejne prędkości, obwody. Najważniejszym elementem, a właściwie najbardziej awaryjnym jest opornica (rezystor) umieszczony w górnej części obudowy wentylatora chłodnicy. Jeżeli corsa po załączeniu klimatyzacji nie włącza pierwszej (cichej) prędkości...
Regulator biegu. czyli różnie zwana opornica,pająk,rezystor,
Jakie są ograniczenia gabarytów i pozycji rezystora? Może lepiej użyć opornicy wodnej? Lub chłodzić rezystor cieczą (dolewałbyś tylko wody).
Możesz skrócić o 1 lub 2 zwoje tę spiralkę oporową ale jeszcze raz dokładnie zmierz pobór prądu przez silniki,bo może jeden z nich blokuje,albo czy kanał powietrzny jest drożny,bo to może być przyczyną oporów toczenia i grzania się opornicy.
Mówimy o Scenicu I czy II ??? Czy problem na pewno leży w opornicy ??? Czy wymieniony filtr kabinowy i doloty powietrza są drożne ??? Jeżeli problem leży w opornicy to może trzeba wydać trochę więcej pieniędzy na towar lepszej jakości :D
czyli REZYSTOR OPORNICA DMUCHAWY o to chodzi?
Witam. Odgrzeje temat. Auto po lifcie z klimatronikiem. Mam ten sam problem czyli raz działa raz nie. Dodam że wymieniłem opornice - rezystor i panel sterowania. Niestety bez efektu. Prąd do samego wentylatora dochodzi ale w momencie włączenia nadmuchu spada do zera. Wentylator podpiety na krótko działa. Jak ktoś poradził sobie z tym problemem to może...
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Zwykły potencjometr nie wytrzyma spali się Jedynie opornice szukać one są na większe prądy
Wygląda na wypalony styk przy przełączniku bądź uszkodzony jeden rezystor w opornicy.
Czy przyczyny szukać w opornicy tj. rezystorze dmuchawy ? Jeśli występuje to tak.
Uszkodzony rezystor/opornica dmuchawy.
Czy w momencie gdy kable do tej kostki ( niektórzy mówią na nią "opornica" , " bądź rezystor lub opornik dmuchawy" ) się smażą , to wentylator wnętrza działa ?
Witam, mam problem ponieważ najpierw (dwa tygodnie temu) nie działała mi dmuchawa - wymieniłem opornicę - rezystor - było ok grzało i dmuchało, ale zaczął mi od strony pasażera dmuchać zimnym powietrzem pomimo ustawionego na full ogrzewania. w nogach dmucha zimnym. Na szybę leci gorące. Od czego mogę zacząć sprawdzanie ? zauważyłem w nocy, że diody...
Da się to obliczyć i wyjaśnić mając tylko tyle danych tylko trzeba zacząć od końca. Czyli przy zadanych prądach trzeba zastanowić się jak poskładać obwód który da takie prądy w gałęziach. Trzeba pamiętać jak zbudowana jest opornica suwakowa i nie zapomnieć o rezystancji obciążenia. Najlepiej też przeliczyć procenty na wynikowe wartości rezystancji żeby...
Jeżeli masz przepalone rezystory to na średnio zaopatrzonym auto złomie kupisz to za 20 do 30 zeta. Rezystory tam to muszą być przynajmniej 15 W. Może Byś tak napisał co padło w tej opornicy ??
Na 90% do wymiany rezystor dmuchawy (opornica).
Sprawdź bezpieczniki na początek. Czy nawiew działa na którymś biegu? Sprawdź wtyczkę od rezystora/opornica wentylatora.
to kup druga opornice, bo nawet jak ta zrobisz moze nie chodzic na wszystkich biegach
Opornicę wodną zastosuj.
Albo se kupi opornice dekadową, wiadro rezystorów,albo mapa do naprawy/ kontroli. Bo wychodzi na to że system jest sprawny tylko nikt nie wie przy jakich wartościach ECM "podejmie decyzję"
To na 99% opornica dmuchawy. Czyli to ustrojstwo w tym module do którego dostając się ułamłem ze 3 rózne uchwyty :) . Opornica dmuchawy , rezystory czarna magia dla mnie . To powiedz mi jescze kolego do jakiego magika udać się w celu naprawy ?
ten moduł to rezystor/opornica dmuchawy . jak by była walnieta to na przekazniku miał bym plusa i chodziło by na 6 biegu. dla potomnych doszedłem do sedna problemu. po lewej od akumlatora są bezpieczniki i biała kostka która najpier wyglądała okej ale po głębszej inspekcji wyszło co jest :) dmuchawa śmiga na wszystkich biegach
Jestem nadal zaskoczony że grzanie rezystora (aż takie) to norma - no ale chyba ma tak być. Zwróć uwagę, że zespół opornicy jest stabilizowany przez zalanie masą ceramiczną a ta jest odporna na ekstremalnie wysokie temperatury, zastosowanie jej o czymś świadczy.
Zobacz w takim razie rezystor, opornice od nawiewu może ona zalana i robią się szopki
Jak masz klimatronik to masz regulator wentylatora elektroniczny a nie rezystory (opornice).
Być może to też jest przyczyną ale nawet gdy samochód jest ciepły i stoi w suchym garażu problem występuje. Na forum Vectry wyczytałem, że główną przyczyną jest właśnie ta opornica i że rezystor można zastąpić kawałkiem cyny. Czy to by coś pomogło?
Witam. Posiadam Fiata Punto mk1 z 96r. Padła cała opornica. Potrzebuję zrobić coś takiego szybko. Nie umie znaleźć takiej samej nigdzie. Wydaje mi się to proste do zrobienia. Wystarczą 3 rezystory?? Czy ktoś robił coś takiego wg swojego pomysłu?? Bezpiecznik który zabezpiecza tą wiązke jest na 30A. Jakie rezystory mam dobrać?? PS. Wyszukiwarka na elektrodzie...
Co rozumiesz przez słowo "opornica"? Wg ogólnie przyjętej terminologii "opornica" to zestaw rezystorów regulacyjnych przełączanych przełącznikiem na konsoli zależnie od potrzebnego wydatku powietrza. "Opornicy" się nie robi: kosztuje naprawdę parę złotych.
Witam.Mam problem z moim fiatem tipo z 2015 roku. Problem polega na ty, że nie włącza się panel klimatyzacji nie można się połączyć komputerem. Błąd jaki jest to U1710 87. Panel wymieniony na już drugi i dalej to samo, bezpieczniki sprawdzone, wszystko dobrze, wymieniony rezystor/ opornica dmuchawy tez zero poprawy. Już ręce opadają, czy ktoś może pomoc?
Jakie są wartości tych dużych rezystorów? Oba rezystory są tej samej wartości 2,2ohm 5W
Na pewno nie było to 2750 bo tonsil tyle nie uciągnie, przepraszam, ale już nie pamiętam. Pamiętam tyle że trochę się nad tym pogłowiłem, więc jest dobrze :). Co do wartości elementów, to wynika z róznych rodzajów filtrów. Cewkę l1 polecam wysokiej czystości drut i gruby (1,5 może być jak najbardziej) kondensatory wysokiej klasy ok, z cewką l2 możesz...
Możesz opisać gdzie znajduje się ten rezystor (ta opornica)
Opornica to inczej rezystor i odpowiada za trzy biegi, najczęścij montowany w pobliżu wentylatora w przewiewie, ale audi 80 na to jeszcze nie robiłem więc nie wiem gdzie jest w tym aucie.
Nie działa mi nawiew w Hondzie, działa tylko 3 bieg, wyjąłem rezystor, opornice nawiewu (Model: DENSO 077800-0510) i sprawdziłem omomierzem, i rezystor jest dobry, ale jest jeszcze chyba warystor i to chyba on jest walnięty, oznaczenie: SR 473K 25V - czy to jest faktycznie warystor i jak go sprawdzić?
Nie wiem jak jest w tym samochodzie,czy da się wyłączyć całkowicie nawiew,ale podstawowa zasada to NIE WYŁĄCZAĆ WENTYLATORA NIGDY!! Pozycję "0" należy traktować jak serwisową. Lożyska są ze stopu samosmarującego,puszczają soki jak pracują. Nieuzywane wysychają wspomagane kurzem i zaczynają stawiać opór. Natężenie za małe aby spalić bezpiecznik,ale wystarczające...
No jak jest? Przełącznik i dalej opornica.
witam temat zamnkniety okazuje sie ze jest to rezystor dmuchawy(opornica) zaraz obok wentylatora,wymianilem i smiga. pozdrawiam
Witam jako "świerzak" w posiadaniu tygryska 307 hdi 2.0 złapałem przypadłość chyba popularną dla tego modelu :(. A więc :arrow: klima manualna, nie działa nawiew na żadnym biegu od 1 do 4. -przełącznik nawiewu sprawny -opornica rezystor ten w tunelu sprawny , choć strasznie wypalone gniazdo i wtyczka (zwęglone) najbardziej grube kabelki o kolorach czerwony...
Jak w temacie nawiew przestał działać doszedłem że uszkodzony został REZYSTOR -OPORNICA RENAULT LAGUNA 1 VALEO uszkodzony był termik wymieniłem i napięcie zaczęło dochodzić jednak jedna ze sprężynek przepaliła się połączyłem ją choć powinno się wymienić i wszystko było by dobrze gdyby te sprężynki się tak mocno nie nagrzewały .Proszę o pomoc co by mogło...
Nie widząc tego mogę gdybać ten rezystor lub coś do niego podobne to właśnie zabezpieczenie termiczne . Po awarii nie ma żadnego biegu dmuchawy a przy awarii opornicy jest najszybszy .Dziękuje!. Wiesz za co.
Standardowe badanie wzmacniacza akustycznego, czyli : - wyznaczenie pasma przenoszenia - wyznaczenie wzmocnienia napięciowego (ew. charakterystyki przejściowej, pozwoli stwierdzić punkt przesterowania i liniowość lub nieliniowość całego wzmacniacza) - wyznaczenie rezystancji we/wy i dodatkowo wyznaczenie charakterystyki wypełnienia przebiegu wyjściowego...
Jasne, ja o tym pamiętam, tyle że w opornicy jest to niemożliwe. Opornica zbudowana jest z wielu rezystorów drutowych, nawijanych specjalnie do tego celu i łączonych szeregowo-równolegle. Przykładowo, jeden z rezystorów 250R (na schemacie), to w rzeczywistości cztery równolegle połączone opory 1000R, wystarczy, że jeden z nich będzie miał przerwę i...
Opornica to zespół trzech rezystorów połączonych w szeregu, 1 bieg idzie przez wszystkie rezystory, drugi omija 1, trzeci bieg omija dwa rezystory, 4 bezpośrednio bez rezystorów/opornicy, przez przekaźnik z zasilania 12V do silnika dmuchawy. http://obrazki.elektroda.pl/4147044000_1... Czyli opornica była ok, a odpadniętym elementem mógłby...
Witaj. Piszesz o wentylatorze chłodnicy czy może nawiewu bo tam jest opornica do regulacji obrotów nadmuchu?
Cześć, Pacjent: Opel Astra H 1.6 Kombi 105KM rocznik 2007. Awaria: Po mroźnych nocach, przestał włączać się nadmuch wewnętrzny/wentylator umieszczony za schowkiem. Nie działa żaden z biegów 1-4. (Liczyłem, że 4 będzie działał i to kwestia opornicy no ale niestety, nie działa żaden) Co zrobiłem: 0. Sprawdziłem bezpieczniki odpowiadające za nadmuch i...
Ten moduł sterujący to dwa przekaźniki na 1 i 2 bieg i opornica pierwszego biegu, przekaźniki i opornica w plastikowej skrzynce na wentylatorze zabudowana w formie jednego podzespołu z dwoma wtyczkami. Jak lata na drugim biegu to pewnie spalony albo zgnił termik od strony rezystorów
Powinien. Możliwe, że opornica jest uszkodzona, bądź ścieżki w regulatorze nawiewu są wytarte. Należy to sprawdzić.
Małe uzupełnienie, rezystor (opornicę) dzisiaj podmieniałem, bez rezultatu, druga sprawa to że program diagnostyczny nie łączy się z panelem klimatyzacji. Panel zwykły, klima manualna, panel jak na foto. http://obrazki.elektroda.pl/2517214300_1...
Witam forumowiczów. W mojej Lagunie 3 wentylator nadmuchu powietrza w kabinie działa na maksymalnych obrotach. Po analizie problemu doszedłem do wniosku, że zapewne padł mi rezystor/opornica "dmuchawy". Tylko teraz pojawia się nowy problem. Gdzież on jest? I dalej jak się do niego dostać? Będę bardzo wdzięczny za wszelkiego rodzaju podpowiedzi.
Od biedy, ale nie rezystor tylko opornica nastawna i to dużej mocy Jeżeli przetwornica nie posiada ograniczenia prądowego to podczas testów dojdziesz do prądu maxymalnego i uszkodzenia przetwornicy
Mój problem wyżej opisany został rozwiązany. Zepsuty okazał się rezystor (opornica) czarny przedni wentylatora cena w moim przypadku to 70 zetów + robocizna. A jak to się robi to nie wiem oddałem pikusia do elektryka i on to zrobił (50 zetów).
OK dziękuje wszystkim za pomoc, rzeczywiście trochę innych spraw wyszło przy okazji nadmuchu ale juz wszystko działa, wymieniłem wyżej wspominany rezystor ( opornice ). ale jak się okazało silnik nadmuchu pracował już na resztkach sił i dlatego paliło bezpieczniki. kupiłem nowy silnik nadmuchu, szybka wymiana i chodzi jak złoto. Jeszcze raz dziękuje...
Witam serdecznie; Mam mondeo II 2000 r i mam tą samą usterkę mianowicie na 4 biegu wentylator pracuje kilkanaście sekund i zwalnia do zera towarzyszy temu dodatkowo jakiś rezonans silnika. Wyjąłem silnik rozebrałem nasmarowałem tulejki szczotki wydają się jeszcze w miarę dodatkowo podłączyłem silnik bezpośrednio do aku i pracuje bez problemu więc silnik...
Mam problem z nawiewem wewnętrznym. Problem zaczął się kiedy przestał działać nawiew na 1,2,3 biegu. Działał tylko 4 bieg. Na forum civika znalazłem rozwiązanie, problem tkwił w opornicy/ rezystorze który steruje obrotami wentylatora i zamontowany jest w rurze doprowadzającej powietrze do wentylatora. U mnie w aucie część była podobna, choć nie pękła...
Użytkuje od lat rezystor zrobiony z kawałka drutu spawalniczego i osobiście to nie bawiłbym się w żadne PWM. Jaka będzie strata energii na tym rezystorze? Setka benzyny na rok?
Naprawiłem tą opornicę po wielu trudnościach,dmuchawa działa już na wszystkich biegach i nie pali się opornica,wszystko jest OK. Przyczyną był opornik termiczny który znajduje się pod rezystorami w opornicy,całkowity koszt to 3.70 zł kupiony w sklepie elektronicznym i samemu go wymieniłem. Drugą opornicę kupioną na allegro mam teraz na zapas z kolejnym...
;) do tych celów używa się taśmy z kantalu o przekroju mniej więcej 1x20mm. jeżeli potrzebny jest większy prąd obciążenia to stosuje się kilka takich rezystorów połączonych równolegle. pozdr mim4
Trzeci bieg dmuchawy realizowany jest poza rezystorem (opornicą). Dziwi mnie (nie mylić z Dziwiszem) , że na 1 i 2 biegu nie leci termik , w założeniu ,iż łożyska , komutator , szczotki lub uzwojenie wirnika są "be" i przekroczony jest pobór prądu? Na III biegu od razu pali bezpiecznik czy po jakimś czasie?
Witam Mam problem z Citroenem Berlingo 2.0 HDI z roku 2003, mianowicie nie włącza się wentylator chłodnicy, rezystor w opornicy wymieniony, bezpieczniki i przekaźniki ok. Chciałem zapytać, który czujnik nim steruje?
Przydatne, żeby ustawić żądany opór bez omomierza. Osobiście bym jednak wolał zbudować opornicę na kilku potencjometrach różnych wartości - na zasadzie regulacji zgrubnej i dokładnej i mieć przy sobie miernik. ;) Jak na tyle rezystorów to i tak nieźle to upchnąłeś.
O widzę że w manualu do którego podałeś link jest dalsza część kalibracji w mojej wersji która miałem tego nie było :) Czyli jeżeli nie posiadam opornicy suwakowej oraz rezystora wzorcowego to nie jestem w stanie dokonać dalszej kalibracji? Pomyślałem żeby użyć żarówki jako obciążenia, a wartość prądu zmierzyć miernikiem uni-t który ma dokładność 1%.
Masz zasilanie na grubym przewodzie na opornicy?
Witam Pomyśl nad koncepcją rezystora wodnego (opornicy wodnej vel elektrolitycznej). Tu masz 12robert12 przedstawia projekt takiego urządzenia na podstawie swojej pracy dyplomowej. Ewentualnie - są firmy, które produkują rezystory obciążające w/g specyfikacji klienta (zobacz np. tu: [url=http://www.rialex.com.pl/pl/produkt...
Również jestem posiadaczem tej spawarki. Schemat jest w wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... W mojej prawdopodobnie uszkodzeniu uległy diody D7,D8,D9 (sprawna jest dioda D10, ale niepodłączona obecnie w żadnym miejscu). Oporność Uzwojenia transduktora T1 wynosi około 6 Ohm, a opornica (potencjometr z drutu oporowego na podłożu ceramicznym)...
Jak mogę sprawdzić opornice mierzy się jak zwykły rezystor? Bo jeżeli tak to nie ma żadnej wartości i pomiędzy we/ wyj nie ma zwarcia. Dlaczego na pierwszym przekaźniku napięcie spada i jest poniżej 12 V?
rezystor opornica opornica prostownika opornica passat
schemat gniazdo zapalniczka bezpiecznik wycieraczka tylny zimnego nawiewu
Utrata mocy w pile: przyczyny i diagnostyka Jak skonfigurować subwoofer: ustawienia i porady