Spalona opornica ograniczajaca prad silnika dmuchawy
Zmierz pobór prądu przez silnik dmuchawy.Skoro to jest auto z 1991r to z pewnością są suche panewki w silniku.Stąd większy opór toczenia i duży pobór prądu.Wymontuj dmuchawę,nasmaruj panewki.Wystarczy olej silnikowy pomieszany z benzyną,stosunek 2 części oleju jedna benzyny.W filc który jest wokół panewki wstrzyknij parę cm tej mieszaniny.Po krótkim...
Witajcie. Dziwna sytuacja. Ruszyłem przedwczoraj wieczorem z mieszkania do domu. Wentylacja działała ok, ale szyba lekko zaparowała, wiec stwierdziłem klimę zarzucę. Klimatronika zapiąłem przyciskiem nadmuchu na szybę. Nie minęło 5 sekund i cała wentylacja wysiadła. Sterowanie działa, mieszalnik pracuje, silniczki zmieniają położenie. Bezpieczniki sprawdzone...
Ponieważ mój silnik dmuchawy nagrzewnicy się skończył a naprawa była nieopłacalna kupiłem silnik z wiatrakiem od anglika. Przełożyłem wiatrak z mojego europejczyka , ale mam problem z kierunkiem obrotów wirnika. Ten kręci się w lewo a powinien dla prawidłowej pracy kręcić się w prawo. Myślałem jak zmienić biegunowość tego silnika.Jest on zasilany przez...
Sprawdź, czy nie jest uszkodzony bezpiecznik, który zabezpiecza dmuchawę. Silnik dmuchawy znajduje się za schowkiem w kabinie. Dojście do łopatek (wiatraka) dmuchawy jest pod maską silnika, a dokładniej pod podszybiem, gdzie powinien być filtr powietrza tzw. kabinowy lub pyłkowy. Po wyjęciu wkładu filtra zobaczysz wirnik dmuchawy, spróbuj go obrócić,...
No i po problemie, opornica zlokalizowana.Faktycznie tak jak poradziliście, jest ona zamontowana w plastikowej obudowie kanału powietrznego zaraz obok silnika dmuchawy. Wystarczy wymontować plastikowy schowek na drobiazgi po prawej stronie deski i wszystko jest jak na dłoni. Opornica dobra, uszkodzony był tylko bezpiecznik termiczny przy opornicy tak...
Witam. od nie dawna mam problem z dmuchawą w golfie 2. jest trzy prędkości nawiewu. pierwsza i druga nie działa tylko trzecia. w czym tkwi problem? jak rozebrać dmuchawe aby wyjąć silnik (sprawdzić szczotki itp.)? gdzie szukać tego bezpiecznika wokół jest sama plastikowa obudowa... proszę o odpowiedz. Dmuchawa montowana jest od dołu pod półką pasażera,...
Jeśli klimatronic to chyba nie opornica. Pewnie chodzi o regulator PWM. Wieszczę jednak, że silnik dmuchawy ma zbyt wielkie opory lub wręcz zwarcia. Powoduje to zwiększone obciążenie i być może uszkodzenie regulatora. Czyli działanie systematyczne konieczne.
Witam ponownie Więc tak sterowanie regulatorem obrotów (JEŻ) jest przebiegiem zmiennym (i-bus). Napięcie mierzone woltomierzem w czasie pracy dmuchawy na wolnych lub szybkich obrotach a także jeśli dmuchawa nie pracuje wynosi ok 8V-9V i się trochę zmienia. Mierząc na zakresie zmiennym napięcie wynosi ok 4V≈ . Napięcia są takie same jeśli odepnie...
Witam Nie pomoge bo sam mam ten problem lecz moze ty kolego powiesz jak sie dobrac do opornic i silnika nawiewu w e4 . Opisz jesli mozesz gdzie ich szukac i gdzie są zamontowane i jak je wyciągnąc . Pozdrawiam
Jeśli w SC (podobnie jak w CC) jest 3 stopniowa regulacja prędkości nawiewu to zielone coś co znajduje się w kanale wentylacyjnym (przynajmniej w CC miało kolor zielony i obstawiam, że to o to chodzi) to tzw. opornica. A dokładniej 2 oporniki wysokiej mocy które ograniczają prąd do silnika dmuchawy nawiewu. Chyba, że masz klimatyzację no to wtedy to...
Koło silnika wentylatora taki niebieski dekielek 7L0 907 521B, ale jak już pisali to nie opornica a moduł (regulator dmuchawy)- do sprawdzenia.
Do sprawdzenia zasilanie/opornica wentylatora dmuchawy oraz sam silnik dmuchawy czy nie zatarty to wszystko pod deska rozdzielczą opornica jest w kanale powietrznym i jest z niego chłodzona , jak zapchany filtr kabinowy to się pali z przegrzania.
W cordobie 6l wyglądało to tak, że klimatronik podrzucał wymagania do opornicy co do wartości napięcia zasilającego dmuchawe. Opornica zaś robiła robotę i przetwarzala napięcie układu w samochodzie na wymagane napięcie. Jeżeli mierzysz na zaciskach silnika dmuchawy, zaś na klimatroniku widzisz zmianę prędkości dmuchawy (kreseczki, diody itp.), a tu...
Witam Poszukaj i rozepnij wtyczkę doprowadzającą napięcie do silnika wentylatora a następnie włącz dmuchawe jeżeli nie przepali bezpiecznika to uszkodzony jest silnik dmuchawy.Natomiast jeżeli bezpiecznik poleci to silnik dmuchawy dobry natomiast w obwodzie prądowym jest jeszcze opornica o kilku stopniach która reguluje prędkość obrotową dmuchawy i...
Nie wiem jakie to reno np.w starszych modelach predkosc obrotowa sterowana jest za pomoca opornicy.
Witam! Mam problem z doborem zabezpieczenia termicznego przy opornicy silnika dmuchawy w Audi B4. Dmuchawa działa tylko na 4 biegu. po zwarciu termika działają wszystkie biegi. Na jaką temperaturę dobrać to zabezpieczenie?? Oto oznaczenia na starym: PAT MICROTEM 4358A BCAJU. Na forum proponują do różnych aut od 127;128 do 168 [°C]. Boję się że jak dobiorę...
Problem: nie działa regulacja mocy nawiewu, cały czas jest maksimum, zaraz po włączeniu zapłonu, regulacja nic nie daje. Samochód jest wyposażony w klimatronik. Wiem na pewno, że do silnika dmuchawy dochodzą dwa przewody więc jest sterowany fazowo. Panel sterujący nawiewem, w konsoli, nie jest elementem wykonawczym. Nie ma opornicy przy wentylatorze....
Wez chlopie uzyj szukajki bo o4 biegu dmuchaw to napisano juz cala prace magisterska.Opornica w komorze silnika,na scianie grodziowej(po lewej stronie stojac przed autem)
Opornica jest w obudowie dmuchawy, pod maską nad silnikiem, ten czarny plastik
Sluchajcie bo ja juz sam nie wiem.Rezystor opornicy to jest ta czesc umieszczona obok silnika dmuchawy i znajduje sie na kanale przelotu powietrza.chlodzi go powietrza,a do niej podpieta jest kostka.Ja to tak rozumiem.Czy ten bezpiecznik termiczny to ta sama rzecz tylko inaczej nazywana?Rezystor mam dobry,wyjalem i nic nie jest uszkodzony,wyglada jak...
Tylko czy jest pewność, że padł silnik dmuchawy. Przyczyną usterki może być także spalony bezpiecznik termiczny w opornicy.
Możesz skrócić o 1 lub 2 zwoje tę spiralkę oporową ale jeszcze raz dokładnie zmierz pobór prądu przez silniki,bo może jeden z nich blokuje,albo czy kanał powietrzny jest drożny,bo to może być przyczyną oporów toczenia i grzania się opornicy.
Kolego tototo30 poszukaj sobie artykułów o uszkodzeniach bezpiecznika termicznego w opornicach dmuchawy, będziesz wiedział, co jest uszkodzone. Co do nazewnictwa części to w katalogach fabrycznych piszą nazwy z kosmosu chyba, dla hondy np. sterownik silnika dmuchawy nazywa się ,,zespół tranzystora mocy,,
Skoro spaliły ci się opory to najprawdopodobniej masz suche panewki w silniku dmuchawy i mocno wzrósł pobór prądu.Zacznij od rozbiórki dmuchawy i posmarowania panewek.A opory...Ja zrobiłem w ten sposób:wziąłem kawałek drutu oporowego od termowentylatora 2kW i podłączyłem go w szereg z zasilaniem dmuchawy.Następnie przesuwałem przewodem zasilającym silnik...
Opornica (moduł) silnika do wymiany. A jak silnik chodzi cięzko to tez.
Rozglądaj się za inną „opornicą”, ta obecna to złom, Poszukaj dlaczego woda się do niej dostała, wymień filtr kabinowy /jeśli jest/, no i oczywiście silnik dmuchawy. Termik sam z siebie nie pada. Brak odpowiedniego chłodzenia, wadliwe działanie wentylatora powoduje takie usterki. Wartość termika odczytasz z uszkodzonego.
Tylko wymiana lub naprawa opornicy, a przyczyna to zacierający się silnik dmuchawy.
Trzeba mocno zanurkować pod kierownicę, parząc w górę będzie widać złącze zasilania silnika dmuchawy a trochę niżej kość wchodzącą do opornicy.
Demontujesz osłony lewarka biegów, schowek, i tam jest dojście do przewodów. Pleciesz kolego, silnik dmuchawy i sterownik widoczny i dostępny po głębokim wsadzeniu głowy pod kierownicę a wymontować dmuchawę można po zdemontowaniu pedału gazu. Dodano po 45 jak opornik to zrobisz to szybko Klimatronik nie ma opornicy.
Wypinasz wtyczkę od silniczka dmuchawy i w nią wpinasz żarówkę np. 21W i włączasz zapłon i regulujesz prędkość dmuchawy i żarówka powinna się rozjaśniać zwiększając sile nadmuchu analogicznie w druga stronę. Jeżeli świeci sterowanie/opornica ok, silnik kaput.
Witam Poczytałem trochę, ale już mi się pomysły kończą. Zaczęło się od tego że przepalił się bezpiecznik 22, śmierdziało trochę z nawiewów więc diagnoza - opornica dmuchawy. Rozebrałem, pomierzyłem, poskładałem wszytko do kupy. Znów przepaliło bezpiecznik. Znalazłem przetarte przewody w tylnej klapie, już nie przepala bezpiecznika. Silnik dmuchawy pracuje...
Witam, mam pytanie o opornicę jak w temacie czy można to jakoś naprawić?. Opornica jest taka jak w tym linku " ". Wymieniona jest już druga w okresie 3 miesięcy, koszt opornicy to około 300 do 1000 zł. Zastanawiam się czy nie można zastąpić ją jakimś układem, który by wykonywał te same funkcje co oryginalna opornica. Opornica steruje płynnie obrotami...
Przed założeniem nowej opornicy sprawdź, czy wirnik dmuchawy lekko się obraca. Znam przypadki zacierania się wirników i objawy były wówczas podobne jak u Ciebie. Na próbę możesz podłączyć dmuchawę wprost z akumulatora i ocenić jej pracę. Jednocześnie zwróć uwagę na uzwojenie silnika, może mieć uszkodzone (spalone) i efekty z bezpiecznikiem będą podobne.
Witam serdecznie. Czy ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie jakie wartości posiada bezpiecznik termiczny na rezystorze/opornicy przy silniku dmuchawy w Mercedesie W245 rocznik 2007. Chciałem wymienić tenże bezpiecznik, ale napisy na nim mam zupełnie nieczytelne - ktoś mądry zmostkował mi to połączenie skutecznie zalewając napisy cyną. Bardzo proszę o...
A czemu krzyczysz . :idea: Wyłącz CapsLock Jak piszesz . Czy zrobiona diagnostyka jak silnik nie startuje :?: Co pokazuje w parametrach odczytu wszystkich temperatur :?: Co pokazuje w parametrze wysterowania silnika dmuchawy :?: Czy parametr się zmienia jak sterujesz prędkością dmuchawy :?: Czy zmienia się napięcie na sterowaniu tzw. opornicy dmuchawy...
Dzień dobry. Pojazd jak w temacie, klima ręczna, przestał działać nadmuch do wnętrza pojazdu. Przewertowałem kilka schematów i wychodzi, że brak jest zasilania silnika dmuchawy. Na jednym ze schematów napięcie na silnik dmuchawy podaje przekaźnik po przejściu napięcia przez bezpiecznik. Bezpieczniki są dobre więc pozostaje chyba przekaźnik. Schematów...
Patrząc po starym schemacie, niekoniecznie prawdziwym w 2003 roku, to podobne objawy dawało mi połączenie w tym miejscu. Z góry, z przełącznika wychodziło napięcie na najszybszy bieg. Z dołu, na wolniejsze z rezystora też, a do silnika V2 już nie docierało. Najpierw padał czwarty bieg, później przestały działać pozostałe niższe. U mnie /inny samochód/...
Patrz po grubych kablach idących od silnika dmuchawy, opornica jest z lewej strony na dole patrząc na duże zdjęcie. Ukręciła się plastikowa oś klapy obiegu wewnętrznego, raczej wymiana na nową, bo klejenie nie wytrzyma w tym miejscu
podlacz silnik dmuchawy na krotko przez taki sam bezpiecznik jak pali Ci w skrzynce, jak spali znowu znaczy ze silnik sie skonczyl i pobiera zbyt duzy prad, jak bd chodzil bez problemu znaczy zdechla opornica lub kable
Pozostało sprawdzić silnik dmuchawy. Jak sprawdzałeś opornice skoro tam nie ma oporników tylko elektronika, to jest sterownik obrotów?
Witam Nie dziala nawiew w Nissanie X Trial rocznik 2003. Bezpieczniki sprawdzone, przekazniki tez. Nie mam napiecia na przewodach dochodzacych do "opornicy" przy silniku (dwa grube kable czerwony i czarny). Czy ma ktos moze schemat tego nawiewu??? Z gory dzieki za pomoc Pozdrawiam Grzegorz
Silnik dmuchawy pobiera za dużo prądu - opory toczenia , zwarcie.
Witam Czy ktoś moze mi udzielić informacji czy opornica z Vivaro z 2007 roku po lifcie ( szeroka wtyczka ) podejdzie do autka z 2003 roku ? Na oko wszystko wygląda podobnie, różni się jedynie kostka która wchodzi do silnika dmuchawy ( 2 kable prądowe ) Można to wymienić ? kostka nowy model: kostka stary model:
Pierwotną przyczyną uszkodzenia jest uszkodzenie silnika dmuchawy - zbyt duży pobór prądu.
bezpiecznik, styki w pokretle, opornica, silnik
Niestety nie byles uprzejmy udzielic informacji czy tam jest klima czy tylko ogrzewanie. No cóż... W wersji jaka mi wpadla pod reke od strony plusa jest bezpiecznik 30A oznaczony f43 (ze styku „30”) potem jest przekaznik k21 i przez 1 pin wtyczki C/G wychodzi bialy kabel 5 kwadrat bezposrednio na silnik dmuchawy.
Tam nie ma żadnej filozofii z zasilaniem, dawaj auto to ci zrobię :D Masa sterująca na silnik z przełącznika przez opornicę a zasilanie na silnik po zapłonie z bezpiecznika 40A przez przekaźnik ,,blower motor,, w skrzynce pod maską
Masz zasilanie na grubym przewodzie na opornicy? Jak na razie jedyna sensowna podpowiedź. Masz mieć pełne zasilanie na dużej wtyczce (sprawdź przynajmniej żarówką 21 W. Mała wtyczka to wyjście na silnik. Plus masz stały, regulacja po przez masę. Zobacz czy masz pewną masę na silniku. Usterka z tzw pięciominutówek.
witam mam problem w peugocie 806 rocznik 2000 silnik 2.0 hdi 110KM. całkiem niedawno wymieniłem obydwa wentylatory nawiewu na nowe(oryginalne behr, kompletne z opornicami) problem polega na tym ze w trybie auto wentylatory nawiewu działają jak chcą, po odpaleniu auta zaczynają rozpędzać się po czym po parunastu sekundach cichną i pracują na najniższych...
Witam, w poprzednim tygodniu zauważyłem, że klimatyzacja przestała mi chłodzić auto. W tym samym momencie wentylator dmuchawy zaczął działać na maksymalnych obrotach. Wentylator nie reaguje na zmniejszenie obrotów, a nawet na całkowite wyłączenie na panelu klimatyzacji nawiewu. Sterowanie kierunkiem nawiewu normalnie działa. Dodatkowo zauważyłem, że...
W tunelu nadmuchu za silnikiem dmuchwy znajduje się opornica. tam szukaj usterki.
Z przodu obok wiatraka powinieneś mieć opornice dmuchawy, odłącz od niej przewody sterujące, jak wentylator się wyłączy, problem po stronie auta, jak nie to problem w opornicy leży.
To albo skorodowane wielozłącze opornicy ( ale nie defekt w niej samej) lub brak masy na silnik. To masowanie jest uskutecznianie zaraz koło silnika wyceraków.
Porada serwisowa. Objawy - brak kierunkowskazów, brak stopu, Załączenie świateł awaryjnych załącza syrenę alarmu, Dmuchawa nie rusza lub pali bezpiecznik 40A. Stwierdziłem spalony bezpiecznik od świateł kierunkowskazów i stopu. Stwierdziłem "połowę" masy na wiązce sterowania silnika. Po rozebraniu znalazłem czarny moduł dokładany najprawdopodobniej...
Witam! Mam problem z moim samochodem Opel Meriva I 2004, silnik 16V Z16XE, samochód golas bez klimatyzacji, założona instalacja LPG w maju 2018 (pracuje bez zastrzeżeń). Po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie startuje dmuchawa nawiewu, dopiero po przejechaniu kilku kilometrów (zimą więcej, nawet 10 km) załącza się wentylator (obojętnie na którym biegu)...
(at)d3lta Z jakiego programu to taki ładny screen masz czy znalezione w necie? Dokładnie jak wyżej z klimatyzacją są 4 biegi - 3 przez rezystor a czwarty idzie pełną parą. Rezystor mam sprawny i przez niego idzie pierwszy bieg który ja odczuwam a który wiadomo włącza się zwykle przy starcie lub niskich obrotach i jest to odczuwalne co mnie nie dziwi...
sprawdz zasilanie +15 na obwodzie z uch do przelacznika. piny modułu tranzystorowego nie sa wypalone? sam silnik dmuchawy sprawny? Pod 12v sprawdzany?
No chyba raczej to drugie lub wogóle nie ma pojęcia i u niego takie koszty by wyszły. Prawdopodomnie spalił Ci się bezpiecznik termiczny. Musisz dostać się do dmuchawy, wymontować silnik i przy samym silniku bedzie elektronika. Sprawdź miernikiem czy bezpiecznik termiczny ma przejście (na 99% nie). Odczytaj na ile jest stopni. Jesli jest mocno spalony...
Witam !!!!!! Mam problem z opornicą wetylatora dmuchawy ASTRA II silnik 1,7 CDTI (klimatronik) , wewtylator działał cały czas , zdiagnozowałem że jest to opornica więc ją rozebrałem i potrzebuje schematy lub pomocy w naprawie tego ustrojstwa.
Masz prawdopodobnie uszkodzony silnik albo skorodowane styki na opornicy .Żeby to stwierdzić trzeba zdemontować podszybie z wycieraczkami i wtedy jest dojście do silnika z opornicą i wtedy sprawdzić . Powodzenia.
Sam sobie odpowiedziałeś, ten wentylator ma opornicę w środku, ten z 6 pinami, z tego co kojarze to ma dochodzić do niego plus masa i kabel sterujący z klimatronika, jeśli nie masz klimatronika to można pominąć opornicę i podłączyć się pod silnik wentylatora, tylko trzeba go rozebrać i wywalić te opornice z niego.
Dziękuję za zainteresowanie moim tematem, małe bo małe, ale było. Z uwagi na "bardzo liczne" podpowiedzi dotyczące mojego problemu, podam przyczynę. Nie była to opornica, ani potencjometr regulacji obrotów dmuchawy na panelu. Powodem mojego ustrojstwa była awaria sterownika klimatyzacji, który znajduje się w czarnej skrzynce obok silnika dmuchawy a...
Na podszybiu jest od strony silnika. Jak do samej opornicy to nie ale wyjąć silnik to już tak.
Silnik wytwarza obciążenie dla opornicy a multimetr nie. Idea: - jesli jest miejsce w kostce tej od silnika lub tej z przewodami co ida od opornika, to wsun koncowki miernika w kostke od strony przewodów i reguluj predkosc nawiewu. Dzieki temu zmierzysz jaka jest wartośc napiecia przy podłączonym nawiewie. Bywa tak, że używane rzeczy sa uszkodzone....
Witam. Kolego hmyy bez obrazy ale wiem jak sprawidzic silnik czy dziala:) Jak tyle znalazlem to chyba silnik sprawdzilem:) ciekawi mnie dlaczego jak reguleje obroty napicie na cienkich przewodach sie nie zmienia. Wszystko wskazuje na "opornice" ale czy na 100% pozdrawiam
Zaraz koło silnika nawiewu. Nie potrzeba angażowac forum na takie problemy.
Witam wszystkich mam problem w picasso 1,6 99r Climatronic Otóż po wymianie parownika w tym autku została zamontowana konsola,wszystkie wtyczki podłączone Dmuchawa chodziła pare minutek lecz nie przełanczało nawiewów Chwilke póżniej dmuchawa już też nie kręciła Kostka stacyjki jest OK bezpieczniki również Do dmuchawy dochodzi + minus jest również na...
witam. Jak wyjąłeś opornicę to już masz mało roboty z wyjęciem dmuchawy. Do sprwdzenia masz sam silnik i kable od niego. Pozdrawiam.
Zwykła opornica z napylonymi ścieżkami oporowymi. Dla pewności podaj jeszcze rocznik i czy klima auto czy manual Dla roku 96-7, manual Pin3-1bieg Pin1-2bieg Pin4-3bieg Pin2-wyj. minusa na silnik Jak rozumiesz to potrafisz sprawdzić opornicę i sam przełącznik prędkości
Witam Mam problem z ustaleniem awarii w mercedesie CE200 z 1994 z automatyczna klimatyzacją. Objawy wskazują na uszkodzony regulator obrotów wentylatora nawiewu na zdjęciu poniżej. Jego oznaczenie to: wg MB 124 821 21 51 Bosch 9 140 010 246 (944) BEHR 90.943.02.312. Wykluczyłem awarię silnika wentylatora - na innym jest tak samo. Dodam że coś mi nie...
Jeszcze zależy czy ma z klimą, czy bez. Te dwa przewody to przeważnie biegną z dołu, od silnika, właśnie na górę obudowy do tejże opornicy. Trzeba odkręcić półeczkę i zajrzeć głębiej.
Przyznam, że trochę tego nie rozumiem. Silnik podłączasz do złącza U5, ale czy mógłbyś napisać w jaki sposób? Nie bardzo rozumiem w jaki sposób pracuje MOSFET. Czy jest równolegle z silnikiem, czy szeregowo od strony masy? Jeżeli szeregowo, to dlaczego od strony masy, a nie "+"? Silnik podłącza się do dwóch pierwszych styków licząc od góry. Mosfet...
Ten element o którym mowa to przepalony bezpiecznik termiczny . Uszkadza się gdy opornik dmuchawy zbyt mocno się grzeje , poprzez zwiększony prąd silnika wentylatora. Do wymiany wentylator i opornica w której jest ten bezpiecznik. Można zewrzeć ten bezpiecznik "termistor" aby sprawdzić działanie reszty układu, tylko przy dłuższej pracy może zadymić...
Rozmontowałem całość. Wnioski poniżej: - Dmuchawa/silnik podłączony do akumulatora działa - silnik jest sprawny - Pomierzyłem rezystancje - 0.9, 1.5, 2.0 ohm - opornica wygląda raczej ok (pomiar prostym miernikiem) - Po włączeniu dmuchawy napięcie na stykach wynosi ok. 13V (niezależnie od wybranego biegu dmuchawy 1-4), ale jak podłączę silnik to się...
a czy potencjometr o takich parametrach bede mogl zastapic zamiast tej opornicy dmuchawy... REGULATOR OBROTÓW SILNIKA ELEKTRYCZNEGO 12-24 V DC 25 A jest dość maly i bede mogl go ladnie wcisnac pod pokrętło
Albo masz zapchaną kabinówkę albo wadliwy termik w opornicy/jeżu.Ew. silnik dmuchawy ma opory i przegrzewa sie jeż.
Ok wyciągnę i posprawdzam. Ale powiedz czy jest możliwość wyciągnięcia samego wentylatora bez rozbierania całego przedniego kokpitu, bo patrząc na dmuchawę od spodu pod schowkiem i przez otwór po schowku widzę tylko część śrub mocujących a reszta jest niedostępna. Proszę też powiedz czy ta opornica o której piszesz jest w środku tego silnika wentylatora?....
Nie podajesz jasno, czy sprawdziłeś silnik dmuchawy po odłączeniu kostki zasilającej, tj. wprost z akumulatora lub prostownika. Jeśli już będziesz miał pewność, że silnik dmuchawy jest ok. (a mogły skończyć się w nim szczotki), to na pewien czas możesz wykonać zastępczą instalację, aby uruchamiać dmuchawę, która w obecnym okresie jest raczej niezbędna....
sprawdziłem bezpieczniki wszystkie są dobre wiec W komorze silnika też? Opornica nawiewu. Jak by to była opornica to by na najwyższym biegu chodziła.
Jeżeli wcale nie włącza wentylatora to sprawdź silniki nastawcze .Jeżeli któryś będzie przycięty to też nie ruszy.
Witam Czy udało się rozwiązać problem z dmuchawą bo posiadam Boxera z 2010 i podobny objaw. Na tyle co posprawdzałem u siebie to wentylator , opornica bezpieczniki są ok, na krótko zwierając styki przekaźnika w komorze silnika wentylator zaczyna działać ale brak napięcia na cewkach przekaźnika. Przekaźnik ten powinien się chyba załączyć po przekręceniu...
To co widziałeś na focie to opornica silnika wentylatora. Służy do regulacji obrotów. jesłi się mylę to mnie poprawcie. racja jak to się spali to działać powinien najszybszy bieg. Mam ten sam problem ale nie mam opisu do kostki. i czasami wentylator kręci a potem przestaje a czasami wcale nie rusza. Proszę o podpowiedź. A tobie udało się naprawić. Może...
Raczej w środku, najpierw znajdź wentylator nawiewu powinien być za schowkiem pasażera lub obok tunelu lub obok kierowcy, czasem na podszybiu pod maską ale raczej w środku, jak znajdziesz wentylator to obok niego musi być opornica.
Podmieniłeś jeża? nie podmieniłem, wydaje mi się że jest w porządku. po odłączeniu podgrzewacza wody na tą chwilę jet ok ale dalej mnie nie pokoi wskazanie ponad 5 A na klemach w komorze silnika. może jest to wina alternatora albo rozrusznika.
Raczej szczotki w silniku lub nadpalona kostka.
Na dmuchawie powinny być tranzystory od sterowania często gdy zaciera się silnik to właśnie one się palą poza opornicą .
Zakładam że jest tam klimatyzacja manualna tylko z guzikiem AC. W zasadzie z tego co widzę po schemacie to dmuchawa w tym aucie ma niewiele do włączania kompresora klimatyzacji. Guzik AC podaje MASE do sterownika silnika o włączeniu, Sterownik ECU musi widzieć cisnienie czynnika i on steruja przekaźnikiem sprzęgła kompresora. Podstawa to diagnoza komputerowa...
Witam, Odświeżam temat. Czy komuś udało się rozwiązać problem? U mnie również paliło bezpiecznik termiczny opornicy dmuchawy, dałem nieco większy i obecnie pali bezpiecznik w tablicy. W sklepie powiedzieli mi że to może być wina silnika nagrzewnicy. Czy jest to możliwe? Pozdrawiam
Witam, napiszę dla potomnych bo sam przekopałem cały internet i nie znalazłem konkretnej porady i rozwiązania. Przez 2 tygodnie jeździłem z sauną w aucie peugeot 407 z powodu braku wiatraka i klimatyzacji. Na forach piszą wiele, ale nigdzie o tym co mogłoby być naprawdę pomocne. Są tematy o sprawdzaniu bezpieczników, demontażu dmuchawy czy podłączeniu...
Pewnie tranzystory w module nawiewu. Czy tam jest climatronic czy pokrętło skokowe od regulacji nawiewu (dmuchawy). Opornica dmuchawy w postaci rezystora czy elektronicznego modułu?
-wypalone złacze opornicy -zaciera się wirnik w tulejkach Wystarcza zmierzyc prąd pobierany przez silnik,wiesz jak sie to robi?
A sprawdziłeś, czy prąd dopływa do tej opornicy? Sprawdziłeś bezpiecznik? Sprawdziłeś stan wyłącznika? Sprawdziłeś, czy silnik działa po podaniu napięcia?
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
Przestała działac regulacja nawiewu w Partnerze.Dmucha włączała się tylko na 4 biegu .Postanowiłem naprawić wymontowałem regulator (opornicę )z kanału nad silnikiem nadmuchu. Okazało się że uszkodzony jest elemet taki jak na zdjęciu poniżej.Brak przejścia prądu przez niego (mierzyłem miernikiem). Moje pytanie co to jest za elemęt ,czym go mogę zastąpić...
Chain2 == > nic nie zdziałasz bo jej nie ma. Tylko elektroniczny sterownik. Nienaprawialny amatorsko. Ps dla tych co chcą Temici mostkować podpowiem że widziałem spalone auta przez to. Silnik stoi a opornice czerwone- widział ktoś już to ! Niech zrobi doświadczenie.
Demontaż plastiku lewa strona obok pedału gazu . Poruszaj złączem idącym do silnika dwa grube kable ( dwa razy mi się zdarzyło że tam nie kontaktowało . Kolejna rzecz wypnij kabel z opornicy sprawdź kontrolką czy zmienia się masa albo plus nie pamiętam dokładnie jak zmieniasz biegi na przełączniku .
Witam Podłącze się pod temat.Czy w Sharanie 2002 silnik AUY i klimie recznej dwustrefowej to ta opornica bądź opornik termiczny też jest za schowkiem,bo u mnie nawiew działa tylko na 3 i 4 biegu? Dodam,że mam wersje angielską!
Domyślam się, ale gdzie jest ta opornica, przy przełączniku, czy przy silniku? Nie chcę rozebrać " pół samochodu "
Witam, mam w/w audiczke, w ktorej nie dziala nawiew, na każdym biegu. Z moich pomiarow wynika, że opornica oraz silnik sa sprawne, wlacznik zresztą też. Na oprnicy jest brak napiecia, prosilbymo pomoc w zlokalizowaniu zródła jej zasilania. Jazda z niesprawnym nawiewem o tej porze roku to nic przyjemnego. Z opornicy na silnik wychodzi tylko jeden odczep,...