Najlepiej to zgrzać, co do lutowania to nie kazdy drut oporowy daje się lutować, a jeśli w ogóle to trzeba użyć topnika "blacharskiego" (chlorek cynku).
Mniej-więcej, tylko nie zakłądaj tematu, że wymiłeś BDX66 i MJ11015 i po jakimś czasie nastąpiła muka. A nastąpi, bo tych tr. już się nie zakłada, bo 99% to liche podróbki. Zakłada się inne, pewne.
Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki, na kablach nie ma zwarć(nie uszkodziłeś izolacji/zwarłeś czegoś)? Jaki był powód wymiany panela?
Nad kolanami pasażera po zdjęciu osłony jest dmuchawa.Po odkręceniu jej dolnej osłony ujrzysz "jeża" czyli opornicę. Jest chłodzona tym wentylatorem.
Zdejmujesz plastykowe podszybie i we wlocie powietrza do kabiny będzie widać opornicę.
tak, koło prawego reflektora.
Nie wiem gdzie dokładnie to się mieści ale są to objawy spalonego bezpiecznika termicznego przy oporniku. W innych wozach jest to najczęściej po stronie pasażera za schowkiem. Idź po przewodach od regulatora.
Na 99% naprawa jest możliwa. 1. aby mieć dostęp do dmuchawy odkręcasz dwa wkręty mocujące schowek i zdejmujesz go (po stronie pasażera) 2. w górnej części dmuchawy rezystor jest przukręcony dwoma wkrętami ,wykręcasz nie oraz wypinasz kostkę z kablami 3. wyciągasz rezystor 4. jeśli drut oporowy jest przypalony w pobliżu punktu lutowniczego wystarczy...
Albo siedzi ci zasilanie albo sterowanie, masz czym diagnozować?
Nie widząc tego mogę gdybać ten rezystor lub coś do niego podobne to właśnie zabezpieczenie termiczne . Po awarii nie ma żadnego biegu dmuchawy a przy awarii opornicy jest najszybszy .Dziękuje!. Wiesz za co.
Przy opornicy dmuchawy go znajdziesz.
Kolego pewnie masz uszkodzoną opornicę dmuchawy, przemawia za tym fakt, iż dmuchawa pracuje tylko na 4 biegu. Przy okazji sprawdź filtr kabinowy (jeśli go masz), czy jest on czysty, bowiem od jego czystości zależy żywotność "urządzenia" sterującego dmuchawą.
Opornica dmuchawy.
Opornica dmuchawy.
Lubi(ą) się wypalić styk(i) we wtyczce opornicy dmuchawy na podszybiu, albo przy samym przełączniku
Przy silniku dmuchawy na wysokości kolan pasażera.
Śrubki w nawiewach a padła pewnie opornica ...
To na 99% opornica dmuchawy.
Opornica dmuchawy.
Pewnie tranzystory w module nawiewu. Czy tam jest climatronic czy pokrętło skokowe od regulacji nawiewu (dmuchawy). Opornica dmuchawy w postaci rezystora czy elektronicznego modułu?
Pewnie opornica dmuchawy uległa uszkodzeniu.
To nie dioda tylko termik, wymień termik i dokładnie przeczyść złącza na opornicy(ten radiator to opornica dmuchawy) i dmuchawie.
Upalona opornica dmuchawy, lub jej kostka zasilająca, dostęp między schowkiem a popielniczką w głębi na tunelu nawiewu.
Pewnie spalił się bezpiecznik termiczny.
Jesli chodzi o licznik to napęd jest z tego węrzyka na impulsomierz pod deską jest on połączony i daje impulsy sprawdz jesli chodzi o dmuchawę to uszkodzona jest opornica dmuchawy przy samej dmuchawie daje się to naprawic pozdrawiam
Jak się schylisz to powinieneś widzieć dmuchawę z wtyczką opornica jest przykręcana do niej jak dobrze pamiętam bo już dawno nie mam Kangoo. Błąd - dostęp do silnika nawiewu i opornicy dmuchawy jest od strony silnika - przez podszybie - nawet jest panel dostępu :D
1. skrzynka bezpieczników do przejrzenia,być może jest tam woda, częsta przypadłość. 2. opornica dmuchawy, bt naprawy znajdziesz dużo informacji.
Dla potomnych pod spodem opis wymiany tranzystorów. Żeby dostać się do opornic trzeba odkręcić stelaż ochronny centrali nawiewów znajdującej się pod autem w okolicach fotela pasażera, a następnie zdjąć z niej dekiel. Opornice są przykręcone na dwóch śrubkach torx każda. Nie musimy się przejmować kolejnością, ponieważ są identyczne. Do naprawy potrzebujemy...
Zdjęcie zapożyczone z allegro. http://obrazki.elektroda.pl/9215800300_1...
Kolego, jak masz klimę manualną, i obrotowy czteropozycyjny przełącznik dmuchawy to masz opornicę. Jak masz climatornic to masz regulator intensywności nawiewu, i nie jest to opornica.
Masz tak jak pisali poprzednicy opornicę dmuchawy do wymiany. Znajduje się ona w podszybiu a dokładniej pod filtrem pyłkowym, przykręcona na jednej śrubce. Nie tak dawno wymieniałem ją ale wersje 4 biegową, koszt zamiennika Behr oscylował gdzieś koło 90zł.
Masz pewnie klimatronic. Problem masz w opornicy dmuchawy..
Elektroniczna opornica dmuchawy
Opornica dmuchawy.
Dokładnie znajduje się on na obudowie dmuchawy. Otwierasz maskę, i po lewej stronie w okolicach podszybia. Opornica jest w tunelu-obudowie. W obudowę wchodzi 4 pinowa wtyka własnie do opornicy.
Witajcie Mam do naprawy sterownik dmuchawy Citroena C3 temat popularny, do wymiany tranzystor i tu pytanie, który jest teoretycznie lepszy do wykonania naprawy: HUF75344G czy IRFP064N ?? Pozdro
Witaj,opornica z reguły jest blisko dmuchawy, bo mysi być chłodzona,poszukaj przy dmuchawie,najprawdopodobniej masz spalony termik przy opornicy,wymiana mniejszy koszt niż wymiana opornicy.
IRF P 064 N taki bedzie działał.
Witam, posiadam vw sharana 1999r klimatronik, potrzebuję znaleźć rezystor/opornicę dmuchawy (sam nie wiem jak to się nazwy) problem w tym iż wentylator chodzi bez przerwy na dużych obrotach. Prosiłbym o jakieś informację gdzie znajdę rezystor/opornicę dmuchawy
Po pierwsze to zmień elektryka. Potem trzeba naprawić opornicę dmuchawy (dokładnie jej kostki) i w razie konieczności wymienić gniazdo bezpiecznika tego nr25.
No od bezpiecznika należy zacząć. Oznaczony jako "gebläse".
Tu masz za 190 piszą że oryginalna jak nie chcesz rozbierać zobacz https://www.romatronic.pl/pl/p/OPEL-Omeg... Prawdopodobnie regenerowana sądząc po nazwie na nagłówku
Dziękuje wszystkim za pomoc. Usterka usunięta, bezpiecznik został wymieniony na nowy . Temat zamknięty.
Witam! Czy na dmuchawie nie ma przypadkiem tabliczki z mocą znamionową? Ewentualnie z analizy odbiorów przyłączonych do tego samego bezpiecznika co dmuchawa można określić przybliżony prąd, a co za tym idzie moc rezystorów.
Witam Tak to wyglada z "angielkach". herflik-00
Kiedyś zmierzone na sprawnym module: I bieg (A1-A4) = 2 Ω; II bieg (A2-A4)= 1,4 Ω; III bieg ( A3-A4)= 0,5 Ω
Przy opornicy, siadł bezpiecznik termiczny.
Witam, Odświeżam temat. Czy komuś udało się rozwiązać problem? U mnie również paliło bezpiecznik termiczny opornicy dmuchawy, dałem nieco większy i obecnie pali bezpiecznik w tablicy. W sklepie powiedzieli mi że to może być wina silnika nagrzewnicy. Czy jest to możliwe? Pozdrawiam
Dla potomnych - nowy rezystor / opornica dmuchawy to PWM na tranzystorze i u mnie po prostu umarł. Żeby się do niego dostać trzeba zdemontować schowek i popatrzeć w okolice wentylatora. Opornica zamontowana jest na dwóch śrubach. Cena na Alledrogo od 5 pln - 200 pln w zależności od tego jaka masz wersje autka ;)
Pierwotną przyczyną uszkodzenia jest uszkodzenie silnika dmuchawy - zbyt duży pobór prądu.
wg mnie uklad w postaci trzech opornikow 0.5 1 2 omy polaczony szeregowo powinien byc dobry czyli opory by wyszly: 1 bieg 3.5ohm 2 bieg 1.5ohm 3 bieg 0.5ohm 4 bieg 0 ohm
Uszkodziła się opornica obrotów silniczka dmuchawy - taka usterka nie diagnozyje się Techem, ani innym sprzętem. Pozdrawiam.
Naprawiłem ja ,nadmuch działa ale martwi mnie temperatura radiatora opornica ,az topi plastik(może sfajczyć auto), jest gorąca po minutce od włączenia nawet gdy pracuje na 1,2,3 biegu (to nie dużo jak na skale do 8) Jest ona wsadzona w tunel, gdzie jest chłodzona. Osobiście naprawiam ją na mocniejszych zamiennikach. Ani jednego zwrotu. Jeszcze może...
Jak będzie to odłacz alternator
Problem rozwiązany. Nie było masy na czarnym kablu, który bezpośrednio wchodzi do opornicy dmuchawy.
Codzi tu o bezpiecznik termiczny, który jest w opornicy od obrotów silniczka dmuchawy. Szukaj oprnicy koło silniczka. Pozdrawiam.
opornica dmuchawy do wymiany
Patrz po grubych kablach idących od silnika dmuchawy, opornica jest z lewej strony na dole patrząc na duże zdjęcie. Ukręciła się plastikowa oś klapy obiegu wewnętrznego, raczej wymiana na nową, bo klejenie nie wytrzyma w tym miejscu
opornica dmuchawy jest za schowkiem w kanale powietrza
Pochwal się co i jak zrobiłeś?
Wygrzana wtyczka opornicy dmuchawy.
Panel klimy.
masz problem w opornicy dmuchawy koleżanko.
Z przełącznika idą napięcia na 1,2,4 opornicy z 3 idzie na silnik dmuchawy według AD żadnej innych czarów niema.
Uszkodzona była opornica dmuchawy, po wymianie wszystko działa jak należy.
Podmień opornicę dmuchawy .
Ale jak wykluczyć, że to nie wina opornicy dmuchawy?
Witam wszystkich. Mam problem ze zlokalizowaniem urządzenia odpowiedzialnego za działanie dmuchawy a dokładnie za działanie "biegów" dmuchawy.zakres od 1- 5 a działa tylko 3 i 4 więc jest wielki szum w środku.chciałbym wymienić tak zwaną opornicę ale nie mam pojęcia gdzie jej szukać.Ford transit,ford fokus nie problem bo wiem ale tu? za Boga nie wiem...
Opornica dmuchawy.
Masz uszkodzony drugi zestyk pokrętła lub wypalone na wtyczce przy opornicy. Zacznij od gniazda i wtyczki przy opornicy. Przy takim objawie sama opornica jako ciąg trzech rezystorów nie jest możliwa.
Przłanczam się do prośby co zastosować do jeża zamiast 2n0605 ???
czyli REZYSTOR OPORNICA DMUCHAWY o to chodzi?
Nie ma krancowek(sterowanie wykryciem przeciazenia)Zdejmij lewa strone podszybia i odlacz wtyczke z dwoma przewodami od zespolu opornicy dmuchawy
Do sprawdzenia w następnej kolejniości masz kolego opornicę dmuchawy.
Potencjalna usterka może być opornica dmuchawy wentylator . Tranzystor sterujący dostał zwarcia i nie reaguje na polecenia z klimatronika tylko wieje cały czas na max.
Sprawdzaj wszystko żarówką 21W. Jest bezpiecznik termiczny na opornicy?
ten moduł to rezystor/opornica dmuchawy . jak by była walnieta to na przekazniku miał bym plusa i chodziło by na 6 biegu. dla potomnych doszedłem do sedna problemu. po lewej od akumlatora są bezpieczniki i biała kostka która najpier wyglądała okej ale po głębszej inspekcji wyszło co jest :) dmuchawa śmiga na wszystkich biegach
witam, sprawdź zasilanie na bezpieczniku nr 7(20 lub 30a) i 22. jak dobrze pamiętam jest tez duży bezpiecznik 40a za schowkiem jako zabezpieczenie bezpośrednie silnika dmuchawy..jeśli wszystko ok podmieniłbym opornice dmuchawy..lubią padać w e39
Wrzuć fotkę jaką masz opornicę tej dmuchawy.
Przekaźnik pojedyńczy oznaczony jak k76 lub nr 26 w głębi skrzynki na środku u góry (rząd 3 przekaźników) bezpośrednio pod bezpiecznikami. Masa na przekaźnik(86) razem z masą na opornicę dmuchawy z przodu. Prąd (85) bezpośrednio po zapłonie.
Uszkodzona opornica dmuchawy. Bardzo popularny temat w renault.
Witam, wygoogluj sobie "opornica dmuchawy laguna"
Witam. Sprawdź dokładnie opornicę dmuchawy ( ew.podstaw drugą) i zawór przy nagrzewnicy .Być może to jest powodem. Brak czynnika chłodzącego nie ma nic wspólnego z grzaniem .
opornica dmuchawy
Podejrzewam wentylator lub sama opornica dmuchawy która steruje obrotami wentylatora.
Uszkodzony rezystor/opornica dmuchawy.
Odlacz kostke od opornicy dmuchawy i sprawdzaj czy na poszczegolnych biegach pojawia sie napiecie na odpowiednich pinach kostki.Jesli wyjdzie ok.problem w polaczeniach wewnatrz opornicy
Potwierdzam opornicę dmuchawy.
Zmostkuj na zapłonie oba grube kable na każdej opornicy, jak dmuchawy zadziałają to trzeba szukać dalej
Tak, i grzeje się przez to niemiłosiernie opornica.
Po drodze musi być opornica dmuchawy, gdzieś koło wentylatora.
Witam szukam tranzystorów MJ11033 lub MJ11033G do opornicy dmuchawy nawiewu w Vectrze. A może ktoś ma całą taką opornicę do sprzedania.
Opornica dmuchawy znajduje się za schowkiem w tunelu nagrzewnicy.
Nie działa dmuchawa. Bezpieczniki ok. Opornica też. Dmuchawa też. Tak jakby nie podawało prądu na pokrętła dmuchawy. Te 3 przyciski poniżej też nie działają. Ostatnio raz się włączała,raz nie. Teraz całkiem nie chodzi.
Napewno opornica dobra? Climatonic czy klima manual? Mozesz poprawadzic kabel bezposrednio do opornicy dmuchawy.
Witam.Mam problem z moim fiatem tipo z 2015 roku. Problem polega na ty, że nie włącza się panel klimatyzacji nie można się połączyć komputerem. Błąd jaki jest to U1710 87. Panel wymieniony na już drugi i dalej to samo, bezpieczniki sprawdzone, wszystko dobrze, wymieniony rezystor/ opornica dmuchawy tez zero poprawy. Już ręce opadają, czy ktoś może pomoc?
Niewiele napisałeś na temat usterki. Ja sprawdził bym opornice dmuchawy?
Poczytaj mistrzu forum bo o termiku opornicy dmuchawy było już do bólu opisane
Opornica dmuchawy, jest nad pedałem gazu, trochę cięzko się do niego dobrać.
Do sprawdzenia zasilanie/opornica wentylatora dmuchawy oraz sam silnik dmuchawy czy nie zatarty to wszystko pod deska rozdzielczą opornica jest w kanale powietrznym i jest z niego chłodzona , jak zapchany filtr kabinowy to się pali z przegrzania.
termik opornicy dmuchawy wymiana opornicy dmuchawy bezpiecznik opornicy
thinkpad linux parking break zapłon iskrownik
Trudności z demontażem gniazda w MiVue 732 Algorytm zmywarki: etapy i nowoczesne technologie