Opornik pierwszego biegu znajduje się przed chłodnica, widać go przez grill po lewej stronie. Opornik to taka dzina kostka a w środku gruby drut więc prawdopodobnie będzie problem ze stykiem.. Druga opcja to bezpiecznik od chłodnicy sprawdzałeś ?
Niestety muszę Cię zmartwić, sam rezystor jest nieosiągalny w handlu (ja nie znalazłem). Pozostaje zakup kompletnego wentylatora z rezystorem. Najtaniej znalazłem w firmie GRA-PA 320 zł. Można jeszcze oczywiście kombinować, ale osobiście jestem zwolennikiem oryginalnych rozwiązań.
Opornik wentylatora chłodnicy. Duża wtyczka na obudowie z dwoma białymi kablami. Pasuje od renault.
Jest na obudowie wentylatora jego wartość to około 1Ω ale duży wataż.P http://obrazki.elektroda.net/51_12371320...
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Opornik wykryłem pomiędzy chłodnicą a zderzakiem,oczywiście walnięty.Na drugim biegu uszkodzony był z koleii przekażnik.Kolego emil-elektryk jeżeli nie wiem albo nie jestem pewien to nie zabieram głosu i tylko tyle bez cudzysłowu.
No właśnie dobrze wyczytałeś znajduje się on na przedniej belce pod przednim zderzakiem, przykręcony jest na dwa wkręty na kluczyk, jak staniesz przed samochodem i podniesiesz maskę, wymontujesz grill i między chłodnice a belkę włożysz rękę to znajdziesz wiązkę instalacji i opornik w kształcie kostki prostokąta.
Witam, mam w posiadaniu wózek widłowy starego typu, który ma stare styczniki na sprężynie, a zmiana kierunku jazdy przód/tył odbywa się za pomocą "wajchy". Czy znacie sposób na zastąpienie tych elementów czymś nowszym - np. zmiana kierunku za pomocą przycisku? Chciałbym również zamienić system sterowania, który w/g mojej wiedzy podaje prąd maksymalny...
Takie coś znajduje się u mnie na obudowie chłodnicy ale między chłodnicą a silnikiem. Wymieniałem i nic nie pomogło. Mam schemat sprawdzałem miernikiem niby wszystko ok. I dalej nic nie wiem :-(. Jak np. sprawdzić przewody jak są tak pochowane. Czy ktoś mi po kodach błędów jest w stanie powiedzieć co to może być za usterka. Dodano po 3 Napiszę co zrobiłem:...
chłodnica ma temperature bo patrzyłem tzn sprawdzałem a ten czujnik wymieniłem co jest wkrecony w chłodnice a jezeli opornik od wiatraka był by popsuty to moze to byc powodem bo nie wiem juz co moze byc niby powinno juz byc ok no chyba ze w komputerze jest cos nie tak
Zamontowałem opornik od Lanosa. Działa bez zarzutu. Pozdrawiam. Całe 50 zł.
Oporniki redukcyjne prędkości obrotowej wentylatora chłodnicy
Są dwa przekażniki w zależności od typu silnika. Przy silniku X20XEV są dwa jednakowe przekażniki plus opornik, przyC20LET dwa różne plus opornik.Do opornika dochodzą przewody czerwonożółty i czarnozielony (wg schematu).Przypominam sobie że w którymś z aut opornik był zamontowany przed chłodnicą z przodu.Moja rada iść po kolorach przewodów. Powodzenia.
No niestety owo zabezpieczenie wykonało swoją rolę co świadczy o występowaniu przyczyny. A może to być np zacieranie się silnika wentylatora. Być może, że zdarzenie miało miejsce w skrajnie niekorzystnej temperaturze. W każdym razie dobrze aby coś takiego było i działało bowiem w przyszłości nie zadziała zabezpieczenie a więc siądzie najsłabszy element...
Udało mi się mniej więcej ustalić wartość opornika 0,5-0,7 ohm i 85-100w . Jest to inny opornik jak ten co mam i nie wiem jak to przerobić. Czy mogę w ten sposób : Brązowy – masa do wentylatora Niebieski – bezpośrednio do wentylatora Czarny – do opornika i z opornika do wentylatora
To jest moc 5,6kW, i chyba pierwszym pytaniem jakie powinieneś sobie postawić to gdzie i jak chcesz tę moc wydzielić - do powietrza? - w jaki sposób? - konstrukcja jest pochodną tego problemu. Chodzi o to, że przy chłodzeniu powietrzem będą bardzo wysokie temperatury co rodzi awaryjność, kwestie bezpieczeństwa, trudność w wyprowadzeniu ciepła na zewnątrz....
Odkopuje temat. Napiszę co do tej pory wymieniłem i sprawdziłem. Wymieniony czujnik zmiennej pojemności Wymieniony opornik chłodnicy Sprawdzony presostat(wentylator się załącza na drugi bieg) Klimatyzacja sprawdzona pod kątem szczelności i czynnik uzupełniony. Problem wciąż związany z brakiem działania klimy na postoju ale w sumie podczas jazdy ponad...
To jest opornik wentylatora chłodnicy I st. Proszę podać moc silnika .
nie wiem jak w tej omedze ale zazwyczaj do pierwszego biegu jest potrzebny opornik, siedzi on w okolicy chłodnicy lub na wewnętrznej stronie belki przed chłodnicą i tu najpewniej jest przerwa (sam na to cierpie w moim asterfixie) odgniwają styki i po zawodachczasem też w oplu sypią się czójniki ale ty go wykluczyłeś - sprawdziłeś; więc zacznij od poszukiwania...
Jak wcześniej napisałem ,kupiłem nową(OPEL MERIVA REZYSTOR OPORNIK WENTYLATORA CHŁODNICY tj corsie D) ,pomierzyłem parametry tej opornicy i w porównaniu z zdemontowaną i pękniętą na uzwojeniu opornika jest sprawna .Dodam że musiałem u szrociarza dokupić wtyczkę do tej opornicy ponieważ stara miała wiązkę a nowa wtyk/gniazdo na korpusie opornicy.
Jedyne wyjście to sprawdzenie obwodu sterowania drugiego przekaźnika wentylatora, a czy przekaźniki są tylko załączające, czy też mają funkcje przełączania (cztero, czy pięciopinowe)? W mojej merivie wymieniłem uszkodzony opornik wentylatora chłodnicy i nie mam I biegu wentylatora ,brakuje "minusa" na przekaźniku .Pytanie skąd podawany jest minus na...
na 100% uszkodzony opornik redukcyjny lub tylko bezpiecznik termiczny zaraz kolo opornika.
sprawdz czujnik w chłodnicy. oporniki przy silniku i będzie wszystko oki. Pozdrawiam
Niesprawny opornik silnika wentylatora chłodnicy - koniec tematu. Pisałem szyfrem, więc teraz piszę normalnie. Do sprawdzenia/wymiany. Czujnik o którym piszesz wyszedłby w diagnostyce, jeśli było by z nim coś nie tak.
mam auto reno megan 1 . i nie chodzi wentylator chłodnicy podobno to rezystor tylko pytanie gdzie znajduje się on żeby zmienic opornik
Presostat po lifcie jest po prawej stronie chłodnicy na osuszaczu a opornik jest z lewej w obudowie wentylatora. I proszę nie mieszać po i przed liftowych bo to zupełnie inne samochody łączy je tylko nazwa i część karoserii.
Przypuszczam, że są również mniejsze chłodnice, ale to trzeba poszukać w sieci. W ostateczności, można kupić największy radiator i zamontować niewielki wentylator, lub istniejący połączyć poprzez opornik dla zmniejszenia hałasu, bo chyba o to chodzi w tym poście.
spalony Opornik wentylatora chłodnicy....podaj rok i model Dodano po 3 do fiata brava sx r.2000 http://www.unto.pl/opornik-wentylatora-c...
Czy pompka od pralki nie ma zbyt dużej wydajności i nie będzie to szkodziło pompce gdyż przez uchwyt jest mały przepływ wody. Ma większą wydajność ale rozwiązałem to w ten sposób że zrobiłem drugi obwód (podłączony jak drugi opornik równolegle) w którym jest wstawiony zawór 1" i nim reguluje przepływ wody na uchwyt spawalniczy. Dodano po 9 Mam pytanie...
Oprócz przekażników jeszcze jest opornik na obudowie chłodnicy który odpowiada za 1 bieg wentylatora włączany po uruchomieniu klimy ,pewnie jest przepalony.
Witam, Mam problem z Oplem Merivą A, 1.8 125 koni. Wymieniłem już opornik rezystora, czujnik temperatury a wentylatory dalej działają tylko na drugim biegu. Dodatkowo w menu serwisowym pokazuje mi cały czas tą samą temperaturę płynu chłodzącego wynosząca 73 stopnie. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem? Proszę o pomoc :)
koledzy mam pytanie odnośnie tego czujnika jest on zamontowany na górze chłodnicy w zbiorniczku , kupiłem nowy i nadal nie pokazuje jak jest za mało płynu , żaden błąd się nie wyświetla. Pytanie czy są jakieś mechaniczne części w tym zbiorniczku plastykowym nad chłodnica sterujące tym czujnikiem. Po rozebraniu na części starego czujnika znalazłem w...
O widzisz :) Dzięki wielkie :) A wiesz może jaka Pmax sie na nim wydziela :?: No właśnie zmostkowałem, ale wtedy odrazu na klimie huczy niemiłosiernie, a że straciłem kostke i nie mam pojecia gdzie kupić taką nową założe poprostu zwykły opornik...
Witam może ktoś wie jaki mam opornik termiczny wentylatora chłodnicy zastosować bo podobno sa rózne ;/ Na starym nic nie widać:((,poniżej zdjęcie ;] http://obrazki.elektroda.pl/4203879700_1...
To zdrutuj ten opornik na krótko ( tymczasowo).
Witam, czujnika w chłodnicy nie ma... a ten na obudowie termostatu podaje sygnał do sterownika silnika, który przez przekaźnik steruje wentylatorem. Powinien to zrobić przy ok 98 stopniach C (ok. 250 omów) - niestety załącza przy oporności czujnika 140 omów (podłączałem opornik). Czujnik, przewody i złącza ok - wydaje się, że to komputer trochę ześwirował....
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
A sprawdzałeś rezystancje oporników ?
W czasie jazdy zauważyłem, że zaczęła mi migać lampka STOP, a wskaźnik temperatury opadał i podnosił szybkim cyklicznym ruchem w zakresie 80 do ponad 100stopni, wentylator nie chodził. Po zatrzymaniu się i dociśnięciu wtyczki wentylator ruszył i chodził cały czas ,ale temperatura nie spadała. Zauważyłem ,że chłodnica jest zimna , a gdy włączyłem ogrzewanie...
Jeżeli dzieje się to podczas jazdy na trasie to zacznij od sprawdzenia ukladu chłodzenia płyn, odpowietrzenie, chłodnica itp.Jezeli w korkach w mieście to na bank nie załacza sie mała predkość wentylatora,jest to sygnalizowane w sposób jaki opisaleś. Jeżeli autko posiada klimatyzację to po jej uruchomieniu wiatrrak musi pracować na małych,jeżeli pracuje...
i wszystko działa i czujnik jakoś nie padł tylko oszukuje temp silnika Nie mam wielkiej wiedzy w elektronice naprawiam sterowniki tylko od 99r i wiem że nie ma mocnych w elektronice lecz nie ładnie jest krytykować ale sztuka znaleźć rozwiązanie w naprawie Nie czytasz ze zrozumieniem co napisałem - czujnik już padł, tyle że poprawnie pracuje w niższym...
w itam mam problem z 2 biegiem wentylatora chłodnicy, wymienilem już na nowe,termostat z czujnikiem(fabryczny BAHR) rezystory(oporniki) na chłodnicy ,poczysciłem wszystkie kostki złącza kabli,sprawdziłem bezpieczniki,przeka ź nik tyka na kr ó tko(podałem napięcie na styki 85 i 86) w kostce od przekaźnika wentylatora na pinach 30/87 jest napięcie 12v,jak...
Witam mam problem z peugeotem boxerem z silnikiem 2.2 mianowicie chodzi o to że po włączeniu klimatyzacji nie załączają się wentylatory,kompresor się załącza. Wentylatory podłączałem na krótko i oba działają a napięcie dochodzi gdyż jak odłączę czujnik temperatury to natychmiast się załączają. Podmieniałem również opornik który jest przy wentylatorach...
Chyba jednak mylisz sie kolego elektronika6, przekazniki sterowane sa dwoma liniami na zasadzie 1) zalaczona jedna linia - jeden przekaznik - praca w szeregu 2) zalaczone 2 linie - 3 przekazniki - praca rownolegla. Uklad ten czesto nawala i wtedy chodzi tylko jeden wentylator co jest dosc charakterystyczna usterka. Natomiast rezim 3 biegowy jest w nowym...
Znalazłem schemat podłączenia tych wentylatorow.Silnik AAH zasilanie przez bezpiecznik 60A są dwa przekaźniki,opornik,dwa wentylatory,włącznik na chłodnicy z 3 wyjściami oraz włącznik ciśnieniowy od klimatyzacji (do niego dochodzą dwa przewody:brązowo-niebieski i brązowy) oraz włącznik klimatyzacji.Znajdź te przekaźniki i sprawdź czy się nie skleiły....
Witam. Problem przedstawia się następująco: Przełącznik obrotów wentylatora ma 5 biegów, u mnie działą tylko ostatni czyli 5-ty. W serwisie w Toruniu powiedziano mi że prawdopodobnie spaliła się opornica. Chciałbym przed wymianą sprawdzić ją i ewentualnie kupić z allegro bo serwis chce 200Pln. Pytanie moje czy wie ktoś gdzie znajduje się ta opornica,...
Uszkodzone oporniki pierwszego biegu ,zielone cylindry przy lewej podłużnicy obok skrzyni biegów.
Poszukaj opornika.
W tym modelu jest tylko jeden wentylator do klimatyzacji i płynu chłodzącego. Tylko po włączeniu klimatyzacji, po krótkim czasie, następuje bardzo częste załączanie się wentylatora za chłodnicą, na jego najwyższej prędkości. Załącza się na ok 3s i tak średnio co 15s. W serwisie Opla stwierdzono uszkodzenie opornika i niestety zaproponowano wymianę całego...
witam .... omega b 1994 2.0 16V XEV BEZ KLIMY .... po zatarciu wentylatora chłodnicy, spalony bezpiecznik , temp. krytyczna i rozsadzona nagrzewnica kabiny ... wentylator rozruszany , bezpiecznik nowy , nagrzewnica ominięta i niby OK ... po ok 20 km w mieście na światłach włączał i wyłączał jak dawniej w/g wskażnika na desce przy ok. 97/92 stopni ,...
Bierz pompę od akwarium tą turbinową, jakąś chłodnicę nagrzewnicę od żuka czy golfa, blok na proc za jakieś 10zł zbiorniczek kilka wężyków i masz wodne chłodzenie za grosze,. JA tak sie bawiłem ale grająć w WOWa włożyłem do zbiornika 2 litry lodu i woda mi sie zaczęła skraplać na bloku procesora i pozalewało mi tym całą prawie płytę.... Na całe szczęście...
Najprostrzym sposobem czujnik z chłodnicy od np.Audi jest dwustopniowy i opornik do tego i masz dwa biegi ok.93 stopnie pierwszy i ok.98 drugi.
Więc ma moduł i obydwa wentylatory i wszystkie oporniki muszą być sprawne.
serwis plótł bajki, są wersje z 1 wentyl. cały problem tkwił: 1.nieszczelność na oringach chłodnicy klimy 2.przerdzewiały złączki (opornik) w sterowniku(opisane wcześniej), po użyciu lutownicy wszystko działa
OPORNIK!!! aby nie było za póżno spróbuję Ci wszystko wyjaśnić a Ty dalej szukaj instrukcji!!! HAMULCE-zbiorniczek na pompie hamulcowej ma dwa poziomy max i min z boku zbiorniczka uzupełniasz płynem hamulcowym DOT-4 do poziomu max. Układ chłodzenia-tak samo max i min/Widoczny zbiornik wyrównawczy,połączony z chłodnicą z przodu węzykiem gumowym/ uzupełniasz...
Ale jasno widać że termostat trzyma dobrze. Nagrzewnica grzeje, chłodnica zimna. A wiskoza na ten moment nie potrzebna bo chłodzić nie musi. A gdyby była zablokowana to chłodziła by zimną chłodnice i tak. A jak termostat przepuszcza to nagrzewnica nie domaga s na chłodnice węże są letnie przynajmniej. Podmień czujnik za 20zl i masz albo naprawione albo...
Dziękuję za pomoc, zastosowałem migającą diodę LED z opornikiem. Temat można zamknąć.
tylko ze ja potrzebuje schemat bo ja noga jestem z tego, jakie przekaźniki?? podajcie mi konkretne numery, jakie diody i jakie oporniki??
Witam , mam pytanie odnośnie podłączenia wentylatora chłodnicy dwubiegowego . Ja to widzę tak wentylator dwupinowy + i - , Czujnik w przewodzie powrotnym z chłodnicy ( 3 -pinowy wa biegi ) dwa przekaźniki do każdego biegu , opornik do pierwszego biegu . Mam pytanie odnośnie podłączenia tego czy jest ktoś w stanie rozrysować ?
Jeśli nie masz klimatyzacji to masz 1 wiatrak2 biegowy , z opornikiem.
W sterowniku silnika w telekodowaniu trzeba ustawić odpowiedni rodzaj wentylatora. Nie pamiętam już jak to się w polskiej wersji nazywa ale to jakieś wyjątkowo idiotyczne tłumaczenie. Coś w rodzaju "przerywacz", że to niby PWM znaczy. Bo jak rozumiem wentylator sterowany PWMem, tak ? Pewnie sterownik był podmieniany z innego auta, gdzie sterowanie wiatrakiem...
Oczywiście! Na forum pełno jest schematów mniej i bardziej prostych urządzonek do zmniejszania obrotów wiatraka. Jeśli masz otwartą obudowę to dotknij ręką radiatora na procku. Na 99% jest on tylko troche ciepły. Więc dlaczego by nie zmniejszyć jego prędkości jednocześnie zmniejszając hałas? Najprostszą chyba metodą, którją ja sam kiedyś stosowałem...
W uzupełnieniu wypowiedzi Kolegi powidz: padają również same oporniki. Przekaźniki są dostępne z przodu chłodnicy a bezpieczniki w skrzynce bezpieczników przedziału silnikowego (jeśli dobrze pamiętam, osobne na I i II bieg o amperażu min 20A - zazwyczaj 30A, czasem 40A). Powyższe uwagi dotyczą układu z jednym wentylatorem - przy dwóch wentylatorach...
to nie półciężarówka tylko zwykły samochód osobowy, pojemność układu chłodzenia podyktowana jest tym ,iż silnik jest z tyłu ,a chłodnica z przodu samochodu. Jak silnik się rozgrzeje to nie ma na co narzekać ,w samochodzie jest bardzo ciepło, przy -15 stopniach nagrzałem auto w środku do prawie 30 stopni ,ale na trasie. Mnie zależy na tym ,aby po uruchomieniu...
omega ta posiada klimatronic według schematów z omegi 2,5 obrotami wentylatora na 1 biegu chłodnicy steruje przekaźnik wpięty w szereg z opornikiem . I teraz mam pytanie jeśli ten opornik istnieje w omedze 2.0 gdzie on się znajduje, a gdy nie istnieje to jaki układ steruje obrotami wentylatorów chłodnicy silnika i klimy ?
Kolego zmostkuj odpowiednie styki i zobacz czy biegi ruszą. Dodano po 52 I jaka mi tu zagwozdka 1 bieg przez opornik drugi bezpośredni.
jezeli jest przerwa,fizycznie-przerwa, w obwodzie tego czujnika to EEC IV włączy wentylatory.Zamiast czujnika wsadź na próbę opornik 2kilo i zobacz czy wentylator bedzie pravował.
Te przekaźniki przy chłodnicy są do sterowania wentylatorami. Ja bym podmienił na próbę opornik dmuchawy.
Jak w temacie jest to wersja z jednym wentylatorem rocznik 2001.Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego.Podłączyłem pod komputer w serwisie nie ma żadnych błędów w silniku jak i w klimie wszystko jest w dobrych parametrach, a wentylator wali na maksymalnych obrotach. Jestem załamany i nie wiem co dalej. Może ktoś miał podobną awarię i ją naprawił....
Na zdjeciu wyglada mi to na oporniki do zmiany obrotow. Sprawdz wentylator bezposrednio z akumulatora przez amperomierz.
no tutaj na nóżkach gdzie podłączona jest wtyczka to jest praktycznie przerwa. Jest tam jeszcze jeden element pomiędzy spiralą a nóżką tylko nie mam zielonego pojęcia co to. Prawdopodobnie to to powoduje przerwę ale czy tak mam być to też niestety nie wiem. Kurcze żeby ktoś miał przynajmniej schemat tego układu wentylatora. W starym berlingo układ był...
Wszystkie sa sterowane z kompa wtrysku, ktory czasam sie psul. Sprawdz oporniki przy chlodnicy i ten bezpieznik termiczny, na dole zdjecia
Do sprawdzenia opornik wentylatora. Jest umieszczony w obudowie wentylatora na dole.
opornik jest gdzies przy wentylatorze
Kontaktrony przełączne mają zwykle mniejszą czułość (potrzebują więcej amperozwojów) od tej samej wielkości zwykłych ("włącznych"). Dla takiej sygnalizacji - na 2 LED-ach nie trzeba kontaktronu przełącznego - wystarczy zwykły, który dołącza LED zielony równolegle do zespołu szeregowo połączonych LED czerwony + dioda Zenera 3V (albo cztery diody krzemowe)...
Nie zapominajmy oczywiście, że do scalaka TDA potrzebujesz radiator (chłodnicę) w postaci kawałka aluminiowej blachy (ostatecznie stalowej - bardzo ostatecznie) do której należy go przykręcić możliwie mocno aby stykał się dużą powierzchnią. Można posmarować pastą przewodzącą CIEPŁO. Przykręcamy oczywiście płaską, metalową stroną do radiatora. Radiator...
A jest jeszcze później jakiś problem z wyciągięciem nagrzewnicy? Jest to jakieś skomplikowane? Napewno trzeba będzie płyn z chłodnicy spuścić, bo wntylator znajduje się z przodu.
Kubas , sprawdź sterowanie z ECU (A11) na przekaźnik 23 , ten przekaźnik przełącza szybkość przy odpowiedniej konfiguracji oporników.
Aż się obawiam, że kolega pójdzie z czujnikiem do masażysty. chłodnica jest lekko ciepła po przejechaniu 15 km i staniu około 10 minut Po takiej obserwacji zapewne nie chodzi o termostat. Pozostaje symulowanie pracy czujnika np opornikiem, żarówką itp. Ale nie jest wykluczone, że usterka na złączach lu bw wiązce.
Witam, mam problem w mojej Astrze nie działa wentylator chłodnicy na pierwszym biegu, co było powodem padnięcia kompresora klimatyzacji, aktualnie jestem po jego wymianie, ale muszę rozwiązać problem tego wentylatora chłodnicy. Na pewno nie jest to wina opornika wentylatora ponieważ podłączałem go na "krótko" i każdy z biegów działa. Proszę o poradę...
Witam Opornik niskiego biegu do wymiany. Mój C4 picasso też tak miał. Pozdrawiam
witam znalazłem przy chłodnicy czujnik z taką sprężynką i opornikiem ,ale jak podłącze akumulator to wiatrak zaczyna od razu chodzić ,odłączam ten czujnik i wiatrak dalej pracuje myślę że jest jeszcze jakiś inny "czujnik" lub przekaźnik ale...gdzie ??? pozdrawiam ps. słyszałem ,że jest jakiś przekaźnik sterujący wiatrakiem "pod deską z lewej strony"...
ilu watowy ma byc ten opornik ? bo auto calkeim szybko sie zagrzewa max 7 minut i chlodnica goroca tak ze nie mozna dotknac tak samo silnik i caly ukald wydechowy Pozdrawiam Krzysztof Iskra
Witam i proszę o pomoc. Spalił mi się silnik wentylatora chłodnicy. Po wymianie na nowy stwierdziłem brak zasilania na wiązce doprowadzającej zasilanie. Bezpieczniki w reżyserce są OK. Słyszałem o oporniku regulującym prędkość wentylatora, ale nie wiem gdzie go szukać. Proszę o pomoc!
Witam! Mam problem jak w temacie - nie włącza się silnik wentylatora chłodnicy wtedy gdy płyn osiągnie za dużą temperaturę. Na razie sprawdziłem (są sprawne) poniższe podzespoły mocowane z przodu chłodnicy (i połączenia między nimi): silnik, oba przekaźniki, opornik, bezpiecznik, złączki - co dalej sprawdzać? Nie wiem gdzie szukać czujnika temperatury...
1. Sprawdź temperaturę przy jakiej załącza się wentylator. 2. Czy auto ma klimę? Jeżeli ma to sprawdź czy po włączeniu klimy załącza się 1 bieg wentylatora? 3. Sprawdź opornik od 1 biegu wentylatora (mała klapka w obudowie chłodnicy) Często się zdarza że się upala i nie załącza się 1bieg went. (przy około 80st, załącza się dopiero 2bieg przy ok. 92st)...
Po raz nie wiem już który zwracam uwagę odnośnie Mercedesa 202 oraz 210: AUTA "PRZEDLIFTOWE" (kluczyk "scyzoryk") i POLIFTOWE (kluczyk "rybka") TO AUTA O CAŁKOWICIE INNYM UKŁADZIE ELEKTRYCZNYM!!! Przedliftowe są podobne do poliftowych, ale elektrycznie SĄ CAŁKOWICIE NIEPORÓWNYWALNE! TO ZUPEŁNIE INNE AUTA! Wracając do tematu: Masz auto przedliftowe,...
czesc, mam taki problem w audi 100 C4 2.8 '91: mam taką centralkę do klimatronika z ustawianiem temp i nawiewu(jest pewnie w wielu modelach z połowy lat '90)-widziałem identyczną a A3... Pewnego razu liście zatkały odprowadzenie wody z podszybia(są tam urządzenia od ogrzewania i chłodnica klimatyzacji), co doprowadzilo do czesciowego zalania ww urzadzen...
Jest kilka wątków na muratorze o buforze parafinowym (właściwie to akumulatorze). Tyle, że nie ma fot dzialającej instalacji, a ta jedna koncepcja z chłodnicami od lodówki można odnieść wrażenie, że one zajmują tyle miejsca, że już niewiele zostanie dla parafiny ;) Póki co kończe testy softu do pozycjonowania solara prostopadle do promieni słonecznych...
Skoro klima działa to styk niskiego ciśnienia presostatu działa. Sprawdź czy nie masz spalonego opornika 1 biegu. Lub wyzwól obydwie prędkości wentylatora poprzez zmostkowanie styków przekaźników.
To masz starsza wersję Te dwa to są zasilające z przekaźników i to są 1 i 2 bieg przez oporniki jest jeszcze 3 przekaźnik 3 biegu Klima załącza przekaźnik nr 2 sygnał idzie ze sterownika z D16 kolor brązowo/biały Sprawdz tez czujnik temp. jak chłodnica jes gorąca a wentylator nie załącza
Poduszki możesz obejść montując odpowiedni opornik. Prawdopodobnie masz załączony czujnik uderzeniowy.
Witam . Mój znajomy po zakupie seat ibizy z tym samym silnikiem miał dokładnie to samo. Najpierw według "mądrej instrukcji" było za mało płynu w układzie wspomagania. A pózniej dośc ciekawa sytuacja. Zaraz po odpaleniu napięcie na stykach akumulatora wynosiło 8 V po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Ale w serwisie okazało się że w skrzynce bezpieczników...
witam myslałem ze termostat to element w układzie chłodzenia który otwiera duzy obieg na chłodnice do autora tak jak koledzy napisali sprawdz uklad sterowania przez zasymulowanie załaczenia termowyłacznika jezeli nie to po kolei bezpiecznik przekazniki instalacja jaki tam masz wentylator 2 biegowy w układzie z opornikiem i czy w aucie jest klimatyzacja
http://obrazki.elektroda.pl/9382881200_1... Witam wszystkich użytkowników Pewnego czasu zgłosił się do mnie kolega prowadzący zakład elektromechaniczny AGD z prośbą znalezienia usterki w suszarce kondensacyjnej firmy Bosch. Po wyżej na zdjęciu widać płytę elektroniki danej suszarki, choć nie jest to model akurat danej suszarki ale miałem...
Klimatyzacja oryginalna. Właściwie nie moduł a zielony przekaznik wentylatora przed chlodnicą. Ze schematu wywnioskowalem ze pierwszy przekaznik ma bezpiecznik 15A a drugi 30A. Brak opornika ceramicznego powoduje po pewnym czasie spalenie bezpieczników ponieważ wentylator non stop chodzi na 2 biegu. A żeby było śmieszniej ktoś podmienil przekazniki...
A co te diody daja bo nie bardzo rozumiem a w wentylatorze biegi wymusza sie opornikiem na zasilaniu w plus daje sie go rownolegle i to jest pierwszy bieg a drugi kablem bezposrednio.
prawdopodobnie zmostkowane są cewki przekaźników wentylatorów, lub nawet same wentylatory są połączone rónolegle, sprawdz przekaźniki (takie żółtte pod pokrywką blisko akumulatora) jeśli tam jest ok to musisz zdjąć zderzak, bo pewnie ktoś ich zmostkował na opornikach, a żeby się do nich dostać zderzak musi być zdjęty. POzdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/1219670000_... Na obrazku powyżej masz mały schemat podłączenia wentylatora. Jak dobrze widzisz, silnik ma wbudowany rezystor w sobie - pin B. Z niego prąd płynie poprzez rezystor do pinu C - masz pierwszy bieg. Drugi bieg to po prostu przyłożenie napięcia na pin C - masz wtedy pełne napięcie i prąd...
Nie potrzeba fejsu do odpowietrzenia ABS-u Podłącz się do niego bezpośrednio, część odpowiedzialna za komunikację może być uszkodzona. Nie potrzeba fejsu ? to jak uruchomię zawory w pompie i zrobię procedure odpowietrzania/wymiany płynu ? wiem ze w oryginalnym testerze Opel/Chevrolet/Daewoo jest opcja takiej procedury... Nie wiem jak podłączyć się...
Sprawdź opornik dmuchawy i przekaźnik(i). Jak Ty tego nie zrobisz to my tym bardziej. Oczekujesz pomocy ale sam nic nie robisz.
opornik wentylator chłodnica chłodnica polonez polonez chłodnica dobrać opornik dobrać opornik
atheros qca9377 rozrząd carisma parking break
Jak zaprogramować płytę główną Vestel 17MB170? Jak zlikwidować buczenie w radiu Stradivari 2?