Ogólnie tak, zwalnianie i przyśpieszanie ustawia się w falowniku, jako czas do osiągnięcia prędkości. Jak masz dużą bezwładność i chcesz szybko hamować to przyda ci się falownik z wyjściem na opornik hamowania (+ sam opornik), ten może tego nie mieć.
Jeśli to jest softstart to musi być zwierany. 5A*39Ω=195V to by nie mogło działać. Mogą to być jeszcze oporniki hamujące, włączane przy zbyt wysokim napięciu DC, wtedy będą miały jakiegoś mosfeta.
Witam, mam Astrę II z 1999, 1.8 16v silnik 115KM/85KW, benz, lpg sekwencja Mam następujący problem. prawie miesiąc temu zapaliła się kontrolka check engine, silnik po wciśnięciu sprzęgła zgasł, odpaliłem z biegu, po sprzęgle znowu zgasł, cały czas świeci się ta kontrolka. by silnik nie gasł muszę go trzymać na obrotach za pomocą pedału gazu. sytuacja...
Witam. Jestem w trakcie budowy roweru elektrycznego i niestety rower, na którym oparłem konstrukcje ma bardzo słabe hamulce. Więc wpadłem na pomysł, aby hamować silnikiem, który napędza rower (24V 250W) rower jest w stanie osiągnąć (zakładając optymistycznie) ok 30km/h sterowany jest sterownikiem pwm z allegro. I teraz pytanie czy mogę wykorzystać ten...
Świetne wyjaśnienie - gratuluję. Dodam jeszcze coś: w mierniku wskazówkowym - nałatwiej jest to zaobserwować w takim ze wskażnikiem magnetoelektrycznym, bo te robiono porządnie, inne byle jak - jeśli odłączy się wskaźnik od układu miernika, i przepuści przez niego niewielki prąd (najlepiej około połowy tego, co jest potrzebne do pełnego wychylenia),...
Witam. Części o które Kolega pyta to L1 jest to dławik 12 mH 35 A, R3 jest to opornik hamowania PJ 60 × 300 4,8 natomiast C1 są to 3 szt. kondensatorów połączonych równolegle typ TC 669 o pojemności 8 µF.
1) Czy badaliście tylko sam silnik, bez obciążania go inną maszyną? 2) W jaki obwód włączony był ten opornik wodny? 3) No i w jaki sposób w tym silniku wytwarzany był moment rozruchowy? A najlepiej to podaj typ i dane silnika odczytane z tabliczki znamionowej. W czasach kiedy ja studiowałem, ćwiczenie rozpoczynało się od spisania danych maszyn z ich...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Witam! Używasz trochę "egzotycznych" jednostek: CFM to "cubic feet per minute" czyli stopa sześcienna na minutę, wiec cały przepływ 30,87CFM to 0,81m3 na minutę, czyli 40,85m3 na godzinę, a 0.345 inch H2O to 0,345 cala słupa wody, czyli 9mm (to dość mało! Pewnie wentylatory z komputera? Będą ZA SŁABE dla odprowadzenia...
Do głowy przychodzi mi albo opornik hamowania, A co ma wspólnego rezystor hamowania z jazdą w dół? Jeśli macie pytania co do Oron to chętnie pomogę. Lepiej nie.
Niektóre mają wyprowadzoną szynę DC i tranzystor od opornika hamowania. Przed podaniem tam sieci trudno się zabezpieczyć. Natomiast mogłeś też dostać sprzęt z wadą fabryczną, ale nie będąc na miejscu ciężko powiedzieć.
Jak nie świeci to pewnie wewnętrzny zasilacz. Ewentualnie główny procesor i wtedy kaplica. Masz do tego instrukcje? Bo w googlach za wiele niema. Co to są za 2 białe kable obok L1,L2 - opornik hamowania? To Ci działało i zdechło, czy dostałeś w niewiadomym stanie i chcesz uruchomić? Wiesz co jest w CN2 i że nie brakuje tam jakiegoś ENABLE ?
nie zaznaczyłem wcześniej vlt6000 zasila pompę 250 KW nie mam opornika .Hamowanie wybiegiem pompy
Czy podobny efekt wystąpi, gdy będzie uszkodzony opornik hamujący lub sterowanie jego? Pytanie czy ten problem miałeś tylko podczas hamowania?
Te Ouick to "szybkozłączki" lub inaczej złącze.Pedały są poprostu dołączane wtykiem a nie na "sztywno".Potencjometr możesz zastąpić przełącznikiem z opornikami ale to chyba gorsze rozwiązanie,brak płynności hamowania.
Witam Wygląda na to że bez opornika hamowania się nie obejdzie.Można spróbować użyć falownika innej firmy. Np. Altivary są dość wytrzymałe jeżeli chodzi o hamowanie układów z dużą bezwładnością. Można również zwiększyć czas na rampie hamowania, lub zastosować falownik na większą moc znamionową. Pozdrawiam
Witam. W falowniku stopień mocy jest do wymiany (IGBT o których pisał kolega grzeko1). Co do opłacalności to jest różnie. Niektóre serwisy kasują za diagnostykę ale jeśli decydujesz się na zakup nowego falownika u nich to wtedy nie liczą za diagnostykę. Podłączenie zasilania w miejsce gdzie powinien być silnik kończy się właśnie uszkodzeniem i oporniki...
Płytka wersji B od C różni się tylko dołożeniem opornika hamującego silnik i jednego złącza do którego jest ten opornik dołączony. Tak że drogi panie Yanush pracując z płytką B zamalowywuje się tylko ten oporniczek i możesz pan już naprawiać. Ponadto chyba pana post jest tu nie na miejscu bo niczego oprócz jakiś pretensji nie wnosi.
Płytek US45 jest kilka wersji (A-z tranzystorem darlingtona, B z tranzystorem IRF, C-w tej wersji dołożono opornik hamujący R8, oraz ostatnia US 45S wersja SMD) Wartości jego dokładnej nie pamiętam ale można stosować w granicach 0,33÷1Ω/5W im większa wartość tego opornika tym dłuższy jest wybieg silnika po zatrzymaniu. Osobiście stosuję 0,47Ω/5W...
Układ z rezystorem hamującym jest prosty i niezawodny. Ma jedną wadę: mając tylko jeden opornik siła hamowania jest niekorzystnie rozłożona. Może być nieprzyjemne szarpnięcie. No bo największa jest przy największej prędkości i maleje wykładniczo wraz z prędkością. No i nie zatrzyma pojazdu, ani nie utrzyma go w miejscu.
Na 36 V pewnie nie kupisz, 12V lub 24V plus opornik w szereg z cewką. Wymagana odpowiednia obciążalność styków, 10A wystarczy? Kliknij w google i mnostwo przekaźników znajdziesz.
Posiadam rezystor ceramiczny o wymiarach około 1x1x5cm o oznaczeniu IRE RF615 4599 R10 K Pęknięta obudowa ceramiczna i jest nadpalony po końcach. Znajduje się on w samochodziku dla dziecka. Prawdopodobnie działa jako opornik hamujący lub coś w tym stylu z tego co wyczytałem gdzieś. Czy jest ktoś w stanie stwierdzić jakie on powinien mieć parametry?...
podłączenie inwertera PV do wiatraka to pomyłka , to w ogóle nie powinno zadziałać . Sorry za zwłokę, ale po drodze wpadły mi jeszcze dwie roboty. Wracając do tematu: Nie do końca się zgodzę z kolegą leonardo a to dlatego, że jednak podłączyłem wiatrak do inwertera PV i to działa. Gościu u którego to montowałem posiadał do tego wiatraka regulator ładowania...
Jeżeli jest to napęd liniowy (podajnik, taśmociąg itp.) to trzeba dać większy falownik (ok. 1,2-1,25 x P silnika), dla napędów pomp lub wentylatorów może być mniejszy (o charakter obciążenia powinni cię spytać). Kolejna sprawa to jak często i jak długo będzie układ pracował z tą małą prędkością, jeśli będzie to sporadycznie i krótkotrwale może nie trzeba...
Witam! Pomysł Artura jest dobry pamietaj tylko aby opornik hamujący (wkłady z żelazka ) umieścić z dala od falownika i innych elementów nie odpornych na ciepło, ale w miarę blisko ze względu na przewody z chopera (muszą być porządne ze względu na napięcie. Proponuję zwiększyć czas zatrzymania z 10s(w większości falowników to typowa nastawa do ogólnych...
Zrobiłem test na 36V z akumulatorów. Prąd hamowania dla uzwojeń skojarzonych w Y to ok 7.5A. Maszyna hamuje w ok 30 sek. I czyż tak nie jest prościej i skutecznej (podłączyć i nie liczyć za dużo na zapas)? Ja nigdy na hamowniach takiego hamowania nie badałem, natomiast z doświadczeń własnych z piłami i sztanctyglami wiem że da się zatrzymać w kilka...
Jeżeli rzeczywiście dobrze odgadłem funkcjonowanie układu, to bardzo mnie to cieszy, dodam więc, że w międzyczasie doszedłem do wniosku, że układ z opornikiem 475Ω jest wersją na 12V tylko i wyłącznie. Świadczy o tym warystor S14K25 dołączony równolegle do tranzystora a zastosowany tam do gaszenie ewentualnych przepięć od silnika zarówno podczas...
Jeśli przewidujesz częste i dynamiczne hamowania, powinieneś pomyśleć o falowniku z chopper'em i oporniku hamującym. I jeszcze jedno, jeśli silnik ma pracować przez dłuższy czas poniżej swojej prędkości znamionowej, powinieneś zapewnić wymuszone chłodzenie silnika. właściwie każdy falownik na 2,2kW, który weźmiesz się sprawdzi Pod warunkiem, że napędzasz...
Fakt, te 5A wplątało mi się przy trzech silnikach. Ale nie ma obawy - zewnętrznym opornikiem ustawisz prąd hamowania do wartości zadawalającej co do skutku a czasówką wyłączysz hamowanie zaraz gdy silnik się zatrzyma i nie będzie potrzeby jego dalszego podgrzewania.
O kurde czyżbym "na papierze" "naprawił" golfika przy którym poległem ?? Potestuj kilka dni i jak będzie ok daj znać oraz napisz jaki opornik zastosowałeś.
Napisałem do chińczyka, ale już widzę, że większość tego typu sterowników tylko odcina zasilanie. Wymyśliłem pewien schemat zamieszczony poniżej. Przełącznik monostabilny przy kierownicy rozłącza sterownik i włącza przekaźnik, który zwiera cewki silnika. Można rozbudować i zwierać wszystkie uzwojenia lub dać opornik aby wyregulować siłę hamowania. Chyba...
Myślisz o opornikach?
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
Mam taką propozycję. Wiem, że z wykonaniem byłoby trudno, ale zawsze można spróbować. Otóż: Silniki bezszczotkowe są również prądnicami trójfazowymi. Nie myślałeś nad tym, żeby przy pedałowaniu ładować akumulatory? Robiłoby to owszem opór na kole, ale zawsze można ładować mniejszym prądem. Przy hamowaniu można ten prąd ładowania zwiększać (wyłączyć...
Witam. Poszukuje schematu maszyny wyważania kół firmy CEMB model C34, głównie interesuje mnie płytka od strony napędu silnika. ( jaki opornik do hamowania silnika ) W tym dziale nie udzielamy porad i nie zajmujemy się naprawami.
Silniki niezależnie poruszają każdym kołem. Regulacja wolno szybko, przebiega przez przełączenie silników z położenia szeregowego/wolno/ na równoległe/szybko/. Tyle pamiętam. Opornik łączył w zwarciu silniki, był elementem hamującym, mogę się mylić, naprawiałem to kilka lat temu.
Witam! Dla hamowania prądnicowego falownika 5,5 kW winien być zamontowany rezystor hamujący o rezystancji minimalnej 50 omów (przy rezystancj 70 omów 100% moment hamujący).Minimalna moc opornika dla 5,5 kW to 850W. Wyślij na PW swój adres mailowy to podeślę kompletną polską instrukcję falownika SJ200 Pozdrawiam
Przecież tłumaczyłem już, na ile prąd może być opóźniony, i dlaczego to nie może napędzać wirnika, a tylko hamować. Zasada jest prosta: ile energii prądu zostanie zużyte (np. na grzanie opornika), tyle zostanie zabrane wirnikowi. Można zrobić tak, że cewka ma dużą indukcyjność i małą oporność, a jej prąd płynie przez obciążenie o małej oporności - wtedy...
Zasilacz można wyciszyć spowalniając wiatraczek opornikiem i wycinając nożycami do blachy kratkę hamującą powietrze z wiatraczka...
Kontrolka może się świecić na zgaszonym, a ładowania może nie być, regulator ma opornik bocznikujący kontrolkę....
Mianowicie mam silnik szlifierki i po podniesieniu f do 110Hz silnik jest słabszy dużo i oczywiście ma wyższe obroty, Skoro silnik można obciązyć znamionowym momentem i falownik zasila go wyższym napięciem, bo na szynie DC na 560V to dlaczego tak się dzieje. Po drugie czy zasilanie silnika z falownika 50Hz i sieci daje rózne parametry napędowe? Czy...
Zrobić coś w rodzaju diody zenera tylko, że w momencie przekroczenia progu ustawionego napięcia został by zwierany tylko jeden panel. Coś takiego to stabilizator równoległy albo lepiej układ hamowania (choper) z falownika. po przekroczeniu 450V tranzystor dołącza dodatkowy opornik do linii dc dodatkowo ją obciążając. Zamiast opornika może być grzałka...
Potrzebuję hamować wirnik tylko i wyłącznie gdy jest w ruchu, dlatego decyduję się na hamowanie dynamiczne i problem zaniku momentu hamującego podczas postoju odpada. Moje pytanie odnosiło się głównie do tego, czy podając na wirnik napięcie prądu stałego (czyli mierzę rezystancję fazy, i z zależności U=R*I, wstawiając prąd znamionowy silnika wyliczam...
Jaki to silnik ; z magnesami stałymi, szeregowy czy równoległy? Na czym polega hamowanie tego silnika? Jeżeli na odłączeniu zasilacza od sieci to w celu polepszenia skuteczności hamowania powinieneś zewrzeć wyprowadzenia silnika przez opornik, dioda nie jest konieczna.
Na jednym falowniku pokazuje prąd 4-4.1A a na tym wadliwym 5-5.2A przy 9-10Hz. ... Ale nie wiem co za to odpowiada. Do sprawdzenia w niestabilnym falowniku: 1. kondensator wysokonapięciowy DC, czy nie jest pusty; 2. opornik do układu hamującego, może być nadpalony; 3. warto też sprawdzić rezystory w układzie pomiaru prądu obciążenia. Może po prostu...
Witam, zauważyłem wycie dmuchawy w Borze 2003 r podczas hamowania lub wyłączania nawiewu na 1 i 2 poziomie nadmuchu. Przy wymianie opornika dmuchawy jakieś 6 miesięcy temu łożyska dmuchawy wydawały się dobre. Co może być przyczyną? Pozdrawiam.
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
Duże jakuzzy Hmmm, jakieś dwa trzy kilolitry, żeby zupy z ochotnika kąpieli nie zrobić. Dodano po 3 zamiast niego podłączyć grzałke? O to ci chodzi? Może 'zamiast' to złe słowo, to po prostu jakiś opornik dość dużej mocy, grzałka, grzejnik jest właśnie takim opornikiem. Weź pod uwagę, jaką moc musi rozproszyć, on będzie pracował gdy akumulatory będą...
Nie pamiętam jak tam jest do końca ale powinien być taki większy opornik na płytce sprawdź go będzie widoczny,on jest od hamowania silnika, jak masz zimnego luta tak się będzie działo
Jak włączasz hamowanie to musi być rezystor Jeśli mam maleńką role napędową to po co mi ten rezystor . Rezystor stosuje się gdy są duże siły bezwładnościowe lub czasy wyhamowania zbyt krótkie . Wtedy silnik podczas hamowania oddaje do falownika napięcie i jeśli one jest zbyt duże falownik odcina te impulsy . To tak w skrócie . Teraz będzie sprawa doboru...
Kilkanaście lat temu zrobiłem napęd do bramy przesuwnej na silniku od wycieraczek 24V chyba od Jelcza (kupiony nowy silnik w sklepie). Obserwowałem pracę napędu przy zatrzymywaniu bramy na krańcówkach. Bałem się, że uszkodzi się zębatka, jak silnik się zatrzymuje to brama jeszcze trochę jedzie i cała siła idzie na zębatkę ślimakową w drugą stronę. Wymyśliłem...
mercedes hamować bezpiecznik hamować odzysk hamować
mitsubishi sterowanie komputerem makro koloru komórki piece dwufunkcyjne
simulink układ sterowania regulacja jaskrawosci
Pompa CO Grundfos, Wilo – różne ciśnienie na biegach, wysokie ciśnienie 4,2 bar, brak przelewu Parkside wiertarka udarowa akumulatorowa – pęknięta sprężyna, naprawa, dobór części