Witam. Części o które Kolega pyta to L1 jest to dławik 12 mH 35 A, R3 jest to opornik hamowania PJ 60 × 300 4,8 natomiast C1 są to 3 szt. kondensatorów połączonych równolegle typ TC 669 o pojemności 8 µF.
Do głowy przychodzi mi albo opornik hamowania, A co ma wspólnego rezystor hamowania z jazdą w dół? Jeśli macie pytania co do Oron to chętnie pomogę. Lepiej nie.
Jak nie świeci to pewnie wewnętrzny zasilacz. Ewentualnie główny procesor i wtedy kaplica. Masz do tego instrukcje? Bo w googlach za wiele niema. Co to są za 2 białe kable obok L1,L2 - opornik hamowania? To Ci działało i zdechło, czy dostałeś w niewiadomym stanie i chcesz uruchomić? Wiesz co jest w CN2 i że nie brakuje tam jakiegoś ENABLE ?
Układ z rezystorem hamującym jest prosty i niezawodny. Ma jedną wadę: mając tylko jeden opornik siła hamowania jest niekorzystnie rozłożona. Może być nieprzyjemne szarpnięcie. No bo największa jest przy największej prędkości i maleje wykładniczo wraz z prędkością. No i nie zatrzyma pojazdu, ani nie utrzyma go w miejscu.
Sprawdż czy opornik hamowania czy jest sprawny. Falownik w czasie wyhamowania silnika przekazuje moc na rezystor hamowania ( silnik zachowuje sie jako generator- prądnica ) Dla falowników 380-400VAc napiecie pośredne czyli na szynie DC nie powinno przekroczyc 780-790VDC dokładnine Siemens określa 768VDC. Miałem taki przypadek. Na falowniku pracujacym...
Witam. W falowniku stopień mocy jest do wymiany (IGBT o których pisał kolega grzeko1). Co do opłacalności to jest różnie. Niektóre serwisy kasują za diagnostykę ale jeśli decydujesz się na zakup nowego falownika u nich to wtedy nie liczą za diagnostykę. Podłączenie zasilania w miejsce gdzie powinien być silnik kończy się właśnie uszkodzeniem i oporniki...
Niektóre mają wyprowadzoną szynę DC i tranzystor od opornika hamowania. Przed podaniem tam sieci trudno się zabezpieczyć. Natomiast mogłeś też dostać sprzęt z wadą fabryczną, ale nie będąc na miejscu ciężko powiedzieć.
Czy podobny efekt wystąpi, gdy będzie uszkodzony opornik hamujący lub sterowanie jego? Pytanie czy ten problem miałeś tylko podczas hamowania?
Na 36 V pewnie nie kupisz, 12V lub 24V plus opornik w szereg z cewką. Wymagana odpowiednia obciążalność styków, 10A wystarczy? Kliknij w google i mnostwo przekaźników znajdziesz.
Witam. Poszukuje schematu maszyny wyważania kół firmy CEMB model C34, głównie interesuje mnie płytka od strony napędu silnika. ( jaki opornik do hamowania silnika ) W tym dziale nie udzielamy porad i nie zajmujemy się naprawami.
O kurde czyżbym "na papierze" "naprawił" golfika przy którym poległem ?? Potestuj kilka dni i jak będzie ok daj znać oraz napisz jaki opornik zastosowałeś.
Napisałem do chińczyka, ale już widzę, że większość tego typu sterowników tylko odcina zasilanie. Wymyśliłem pewien schemat zamieszczony poniżej. Przełącznik monostabilny przy kierownicy rozłącza sterownik i włącza przekaźnik, który zwiera cewki silnika. Można rozbudować i zwierać wszystkie uzwojenia lub dać opornik aby wyregulować siłę hamowania. Chyba...
Mam taką propozycję. Wiem, że z wykonaniem byłoby trudno, ale zawsze można spróbować. Otóż: Silniki bezszczotkowe są również prądnicami trójfazowymi. Nie myślałeś nad tym, żeby przy pedałowaniu ładować akumulatory? Robiłoby to owszem opór na kole, ale zawsze można ładować mniejszym prądem. Przy hamowaniu można ten prąd ładowania zwiększać (wyłączyć...
Kontrolka może się świecić na zgaszonym, a ładowania może nie być, regulator ma opornik bocznikujący kontrolkę....
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
Nie pamiętam jak tam jest do końca ale powinien być taki większy opornik na płytce sprawdź go będzie widoczny,on jest od hamowania silnika, jak masz zimnego luta tak się będzie działo
Witam Wygląda na to że bez opornika hamowania się nie obejdzie.Można spróbować użyć falownika innej firmy. Np. Altivary są dość wytrzymałe jeżeli chodzi o hamowanie układów z dużą bezwładnością. Można również zwiększyć czas na rampie hamowania, lub zastosować falownik na większą moc znamionową. Pozdrawiam
Jaki to silnik ; z magnesami stałymi, szeregowy czy równoległy? Na czym polega hamowanie tego silnika? Jeżeli na odłączeniu zasilacza od sieci to w celu polepszenia skuteczności hamowania powinieneś zewrzeć wyprowadzenia silnika przez opornik, dioda nie jest konieczna.
Płytka wersji B od C różni się tylko dołożeniem opornika hamującego silnik i jednego złącza do którego jest ten opornik dołączony. Tak że drogi panie Yanush pracując z płytką B zamalowywuje się tylko ten oporniczek i możesz pan już naprawiać. Ponadto chyba pana post jest tu nie na miejscu bo niczego oprócz jakiś pretensji nie wnosi.
Witam. Jestem w trakcie budowy roweru elektrycznego i niestety rower, na którym oparłem konstrukcje ma bardzo słabe hamulce. Więc wpadłem na pomysł, aby hamować silnikiem, który napędza rower (24V 250W) rower jest w stanie osiągnąć (zakładając optymistycznie) ok 30km/h sterowany jest sterownikiem pwm z allegro. I teraz pytanie czy mogę wykorzystać ten...
Witam! Pomysł Artura jest dobry pamietaj tylko aby opornik hamujący (wkłady z żelazka ) umieścić z dala od falownika i innych elementów nie odpornych na ciepło, ale w miarę blisko ze względu na przewody z chopera (muszą być porządne ze względu na napięcie. Proponuję zwiększyć czas zatrzymania z 10s(w większości falowników to typowa nastawa do ogólnych...
Płytek US45 jest kilka wersji (A-z tranzystorem darlingtona, B z tranzystorem IRF, C-w tej wersji dołożono opornik hamujący R8, oraz ostatnia US 45S wersja SMD) Wartości jego dokładnej nie pamiętam ale można stosować w granicach 0,33÷1Ω/5W im większa wartość tego opornika tym dłuższy jest wybieg silnika po zatrzymaniu. Osobiście stosuję 0,47Ω/5W...
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
Zrobić coś w rodzaju diody zenera tylko, że w momencie przekroczenia progu ustawionego napięcia został by zwierany tylko jeden panel. Coś takiego to stabilizator równoległy albo lepiej układ hamowania (choper) z falownika. po przekroczeniu 450V tranzystor dołącza dodatkowy opornik do linii dc dodatkowo ją obciążając. Zamiast opornika może być grzałka...
Posiadam rezystor ceramiczny o wymiarach około 1x1x5cm o oznaczeniu IRE RF615 4599 R10 K Pęknięta obudowa ceramiczna i jest nadpalony po końcach. Znajduje się on w samochodziku dla dziecka. Prawdopodobnie działa jako opornik hamujący lub coś w tym stylu z tego co wyczytałem gdzieś. Czy jest ktoś w stanie stwierdzić jakie on powinien mieć parametry?...
Kilkanaście lat temu zrobiłem napęd do bramy przesuwnej na silniku od wycieraczek 24V chyba od Jelcza (kupiony nowy silnik w sklepie). Obserwowałem pracę napędu przy zatrzymywaniu bramy na krańcówkach. Bałem się, że uszkodzi się zębatka, jak silnik się zatrzymuje to brama jeszcze trochę jedzie i cała siła idzie na zębatkę ślimakową w drugą stronę. Wymyśliłem...
jak na razie pomogła wymiana silniczka w wiatraku Zastosowałem silnik z napędu płyty CD ze starego odtwarzacza, w szereg zasilania silnika musiałem wstawić opornik 56 om. Bez niego silnik się włańczał ale nie hamował przy skręceniu volume na zero. Wzmacniacz testuje kilkanaście minut i działa bez zastrzeżen...
Jeżeli rzeczywiście dobrze odgadłem funkcjonowanie układu, to bardzo mnie to cieszy, dodam więc, że w międzyczasie doszedłem do wniosku, że układ z opornikiem 475Ω jest wersją na 12V tylko i wyłącznie. Świadczy o tym warystor S14K25 dołączony równolegle do tranzystora a zastosowany tam do gaszenie ewentualnych przepięć od silnika zarówno podczas...
podłączenie inwertera PV do wiatraka to pomyłka , to w ogóle nie powinno zadziałać . Sorry za zwłokę, ale po drodze wpadły mi jeszcze dwie roboty. Wracając do tematu: Nie do końca się zgodzę z kolegą leonardo a to dlatego, że jednak podłączyłem wiatrak do inwertera PV i to działa. Gościu u którego to montowałem posiadał do tego wiatraka regulator ładowania...
Czyli transformator 24V ok 650VA z mostkiem 50A plus jakiś opornik wystarczy aby to działało. Aby przyspieszyć lub opóźnić czas hamowania wystarczy dobór rezystora i wartość prądu wyprostowanego? Myślałem aby przekaźnik zastosować po stronie pierwotnej transformatora, ponieważ żeby nie pracował cały czas, i w tedy uniknę tworzenia się łuku podczas wyłączenia...
to nie dlawik ale oprnik drutowy duzej mocy, sprawdz oprnosc , przy takiej mocy moze to byc kilka omow. opornik jest wlaczany osobnym tranzystorem, ustawia sie programowo w parametrach falownika
Przecież to rezystor hamowania. Wpisz w google "rezystor hamowania 30Ohm" i masz gotowe. Potem tylko dobierz moc odpowiednią do zastosowanego silnika. Może być innego kształtu albo obudowy - to przecież bez znaczenia.
Nie pamietam ale pewnie obciazylem swiatlo pozycje aby świeciło 60-70% mocy a kiedy wciskam stop diody swieca się 100% mocy. Trzeba to zrobic metoda prob tak dobrac opornik zeby swiatlo pozycyjne bylo widoczne i aby byla różnica w swieceniu kiedy hamujemy. Moja lampa wyszla super jestem zadowolony.
Jeżeli jest to napęd liniowy (podajnik, taśmociąg itp.) to trzeba dać większy falownik (ok. 1,2-1,25 x P silnika), dla napędów pomp lub wentylatorów może być mniejszy (o charakter obciążenia powinni cię spytać). Kolejna sprawa to jak często i jak długo będzie układ pracował z tą małą prędkością, jeśli będzie to sporadycznie i krótkotrwale może nie trzeba...
Na jednym falowniku pokazuje prąd 4-4.1A a na tym wadliwym 5-5.2A przy 9-10Hz. ... Ale nie wiem co za to odpowiada. Do sprawdzenia w niestabilnym falowniku: 1. kondensator wysokonapięciowy DC, czy nie jest pusty; 2. opornik do układu hamującego, może być nadpalony; 3. warto też sprawdzić rezystory w układzie pomiaru prądu obciążenia. Może po prostu...
Jeśli przewidujesz częste i dynamiczne hamowania, powinieneś pomyśleć o falowniku z chopper'em i oporniku hamującym. I jeszcze jedno, jeśli silnik ma pracować przez dłuższy czas poniżej swojej prędkości znamionowej, powinieneś zapewnić wymuszone chłodzenie silnika. właściwie każdy falownik na 2,2kW, który weźmiesz się sprawdzi Pod warunkiem, że napędzasz...
Mozliwe ze ma Pan racje. Zamieszczam opis i schemat tego falownika. Mam wiecej takich schematow ale ten wydal mi sie nalepszy. Mi wlasciwie chodzi o to ze musze zrobic wlasnie taki uklad z tranzystorem do hamowania. Czyli jesli odlacze ta diode D1 i dlawik L1 to reszta ukladu moze zostac taka sama? ( caly czas mowie o zaslilaczu, bo dalsza czesc wiem...
Jakich argumentów ? Opornik robi robotę więc chyba ok . Sprawdzałem poza autem i nie wydaje się żeby się grzał, Ale jednak pozycje świecą cały czas więc stąd obawa . Może dla bezpieczeństwa większej mocy opornik faktycznie . Poprawianie po fabryce dlatego że uważam że stosunek pozycja - stop jest jakby 50% do 50% a bardziej widoczne hamowanie i światło...
Witam, urządzenie z tematu nie działa, tzn w chwili pomiaru sił hamowania nie pokazuje żadnych wartości - może ktoś podpowie na jakiej zasadzie to działa/mierzy nacisk. Posprawdzałem kabelki od wtyczki, opornik 261 ohm - wszystko wygląda na sprawne - rozpołowiłem w/w czujnik - obie części połączone warstwą silikonu / lub czegoś podobnego białego - producent...
Te Ouick to "szybkozłączki" lub inaczej złącze.Pedały są poprostu dołączane wtykiem a nie na "sztywno".Potencjometr możesz zastąpić przełącznikiem z opornikami ale to chyba gorsze rozwiązanie,brak płynności hamowania.
Im bardziej siatka jest ujemna, tym bardziej hamuje przepływ elektronów od katody do anody. mi też właśnie się tak wydaje P.S. rezystancje obciążenia to jest konkretny opornik czy coś źle zrozumiałem, i od czego zależy jego wartość? I jeszcze pytanie pomocnicze, co by było gdyby nie było tego opornika?
Świetne wyjaśnienie - gratuluję. Dodam jeszcze coś: w mierniku wskazówkowym - nałatwiej jest to zaobserwować w takim ze wskażnikiem magnetoelektrycznym, bo te robiono porządnie, inne byle jak - jeśli odłączy się wskaźnik od układu miernika, i przepuści przez niego niewielki prąd (najlepiej około połowy tego, co jest potrzebne do pełnego wychylenia),...
Niestety przekaźnik tutaj nic nie pomoże ponieważ odłączyłem sosatkowe światło stopu i znów kontrolka się załączyła. Dopiero odłączenie któregoś ze stopów głównych rozwiązuje problem. Po prostu proplem plega na tym iż granica wykrycia dodatkowych żarówek stop jest za niska. Może wie ktoś który opornik w układzie odpowiedzialny jest za pomiar prądu świateł...
Przy tym układzie często tak bywa wystarczy że partia tranzystorów jest trochę nie tak wyprodukowana i lecą jeden za drugim (trafiłem raz na taką że musiałem po prostu wszystkie wyrzucić , a już tragedia jest z tranzystorami IRF 640 N niby mocniejsze ale nie chodzą w tym układzie). Najlepiej wymień jeszcze raz. Sprawdź także opornik R2 i wymień warystor...
za błedy ja przepraszam ale daltego ze szybko pisze i nie zastanawiam sie :):) ale fakt musze sie poprawic:) a wiec obiektem badan byl wlasnie ten silnik jednofazowy i badalismy go w stanie zwarcia, jalowym i badalismy moment rozruchowy dla roznych impedancji wlaczonych w obwód (tak jak napisales byl to opornik wodny) oczywiscie byl zasilany z autotransformatora...
Skąd wziąłeś taki schemat? Ja znam np. taki: http://www.falowniki.edu.pl/nauka,1,5,1,... (po prostu bez "zera" w środku). Kondensator daje się na więcej niż 560V, bo gdy silnik hamuje to napięcie wzrasta. Aby zapobiec wzrostowi ponad Uznam kondensatora można (w droższych falownikach) można dodać tranzystor załączający...
Jeśli auto będzie często (co parę sekund) rozpędzane i hamowane, a energia z hamowania będzie się wydzielać w tranzystorze, to będzie z tego średnia moc ze 200W - na to musi być duży i drogi radiator. Więc jeśli nie do akumulatora (to będzie prąd porównywalny z prądem rozładowania, więc myślę, że mu nie zaszkodzi), to może jakaś grzałka? Zwarcie uzwojeń...
mam podobny problem w seacie ibiza obroty wariuja podczas hamowania, zauwazylem ze jak zatkalem ta aluminiowa rure co zasyssa powietrze do silnika to troche sie poprawilo...\ ma moze ktos kody bledow ... i jak zrobic najprosciej tester diodowy dioda + opornik?
Fakt, te 5A wplątało mi się przy trzech silnikach. Ale nie ma obawy - zewnętrznym opornikiem ustawisz prąd hamowania do wartości zadawalającej co do skutku a czasówką wyłączysz hamowanie zaraz gdy silnik się zatrzyma i nie będzie potrzeby jego dalszego podgrzewania.
Nie wywalił by korków :) . Jest w niego wbudowany bezpiecznik 1.5A, kondensator ładuje się przez żarówkę (opornik) kilkanaście sekund. Pozatym cewka musi byc ściśle dobrana do kondensatora za duża pojemność może pogorszyć osiągi (zacznie hamować pocisk) do dużych energi kondensatora najlepiej jest zrobić działko wielocewkowe. Ps. zobacz sobie co robią...
Mianowicie mam silnik szlifierki i po podniesieniu f do 110Hz silnik jest słabszy dużo i oczywiście ma wyższe obroty, Skoro silnik można obciązyć znamionowym momentem i falownik zasila go wyższym napięciem, bo na szynie DC na 560V to dlaczego tak się dzieje. Po drugie czy zasilanie silnika z falownika 50Hz i sieci daje rózne parametry napędowe? Czy...
tomus2k tak to by było OK ale czy podczas hamowania bedzie świecić jaśniej? I czy to zadziała w skuterze zasilanie 12V bo jak tam jest mniejszy opornik to nie zaświecą chyba ??? i z tego co widze to te na allegro diodowe mają iny gwint Dodano po 2 Ale znalazłem taką z OK gwintem i pisze ze ma stop i zwykle swiatla takze OK.A myślicie że światło bedzie...
Oczywiści, że jest to możliwe do osiągnięcia i to w bardzo prosty sposób. Zakładając, że do osiągnięcia żądanego prądu(10mA) w szereg stosujesz przykładowo opornik 100Ω. Wystarczy, że opór ten podzielisz na dwa po 50Ω i pedał stopu będzie włączał napięcie w środek między opory czyli w układ włączysz 50Ω tym samym uzyskasz dwa razy większy...
Witam i dzięki chłopaki za odpowiedzi chciałem tylko szefowi udowodnić czym to śmierdzi, bo jak powiedziałem np o spadku rezystancji to spytał czy można dać opornik do wyrównania rezystancji jedynym rozwiązanie jakie ja widzę to dać czujnik na pierwszą lub ostatnią oś bo są wolne miejsca. Mam nadzieje że to nie wpłynie CHYBA na pracę a problem jest...
Myślisz o opornikach?
jeżeli nominalnym prądem sie to zrobi - to sie nic nie stanie - tylko zalezy jaki to ma byc rodzaj hamowania - czasami są potrzebne układy hamulcowe (np hamulce tarczowe lub zaciski na wał - z tzw luzownikiem) należy jeszcze to rozpatrzyć ze strony mechanicznej - czy przy takim hamowaniu cały mechanizm wytrzyma - czy nie grozi to np ukręceniem ośki...
Ale rozwiązanie z #12 jest prostsze o 2 diody, i prąd nie płynie przez obie krańcówki naraz. Jeśli trzeba oszczędzać energię (zasilanie z powerbanku), to układ regulacji obrotów powinien działać jako przetwornica) - czy do zasilania silnika wystarczy około 4.8V, żeby to mogła być przetwornica "buck" (step-down), wykorzystująca indukcyjność cewek silnika...
Silniki niezależnie poruszają każdym kołem. Regulacja wolno szybko, przebiega przez przełączenie silników z położenia szeregowego/wolno/ na równoległe/szybko/. Tyle pamiętam. Opornik łączył w zwarciu silniki, był elementem hamującym, mogę się mylić, naprawiałem to kilka lat temu.
Powiedzmy, że mamy krańcówki, które chwilowo włączają, gdy przesuwany element dociera do końca swojego zakresu ruchu. Można użyć przekaźnika na niższe napięcie (może 6V), i podłączyć na jego cewkę zasilanie 12V poprzez opornik i jego styk NO. Równolegle do styku NO pierwsza krańcówka. A druga równolegle do cewki. Jak pierwsze krańcówka na chwilę połączy,...
Cześć. Chce założyć ledy do tyłu golda. Są to żarówki 1157 zamiast tradycyjnych dwuwłóknowych (drogowe i stop). Proste wpięcie ledów do gniazdka skutkuje tak, że żarówka nie swieci w ogóle, a po naciśnięciu stopu świeci na maxa. Nie ma drogowych. Zbadałem gniazdko i przyczyna jest taka, że kiedy włączone są światła drogowe, oprócz masy z boku żarówka...
Witam! Dla hamowania prądnicowego falownika 5,5 kW winien być zamontowany rezystor hamujący o rezystancji minimalnej 50 omów (przy rezystancj 70 omów 100% moment hamujący).Minimalna moc opornika dla 5,5 kW to 850W. Wyślij na PW swój adres mailowy to podeślę kompletną polską instrukcję falownika SJ200 Pozdrawiam
To rzeczywiście może być problem, choć z drugiej strony jest tam odpowiednio małe przełożenie i może mieć śladowe znaczenie. Czy takie hamowanie może się odbywać przez przyłączenie do zacisków opornika jednocześnie z rozwarciem układu? Nie za bardzo wiem jak mógłbym to zrobić, aby przy odwróceniu polaryzacji nie było w obwodzie wirnika szeregowo opornika....
Sprawdź 3 w szeregu i opornik rzędu 50-100R. Sądzę, że mają około 1.8V i prąd do 20mA. Dla 6V obliczony rezystor top 30R / 0,012W (czyli najmniejszy możliwy, np. 1/8W). Pytanie dla konstruktora: w jakim celu dajemy nieco większy rezystor? :-) Te diody nie będą zbyt jasne, ale jako kierowca wątpię, abym chciał oglądać superjasne LED'y nocą. To nie są...
Zasilacz można wyciszyć spowalniając wiatraczek opornikiem i wycinając nożycami do blachy kratkę hamującą powietrze z wiatraczka...
W kwestii merytorycznej dodam jeszcze, że jest coś, co nazywamy dopasowaniem. Na przykład puszczamy impuls elektryczny w kablu - zazwyczaj ten impuls odbija się na końcu kabla, biegnie do drugiego końca, i widzimy całą serię odbić. Takie odbicia powstają i dla kabla rozwartego na końcu, i dla zwartego. Ale jeśli na końcu kabla podłączymy odpowiedni...
Potrzebuję hamować wirnik tylko i wyłącznie gdy jest w ruchu, dlatego decyduję się na hamowanie dynamiczne i problem zaniku momentu hamującego podczas postoju odpada. Moje pytanie odnosiło się głównie do tego, czy podając na wirnik napięcie prądu stałego (czyli mierzę rezystancję fazy, i z zależności U=R*I, wstawiając prąd znamionowy silnika wyliczam...
Opór powietrza jest (przy małej prędkości - takiej, by nie było turbulencji przy opływie powietrza wokół wahadła) proporcjonalny do prędkości, podobnie jak hamowanie przez prądy wirowe w blaszce. A może wykrywać kontaktronem, że wahadło zrobiło pełny obrót (albo przynajmniej znalazło się w górnym położeniu - wykrycie, czy przez nie przeszło, jest już...
No to wychodzi na to, że żyję w błędzie. Myślałem, że opornik tylko przy częstym START/STOP potrzebny. Czas wybiegu wrzeciona to 20-25 s. Ja nie potrzebuję zatrzymania w czasie 1 s. Wystarczy nawet 10 s. Nawet jak ustawię czas zwalniania na 30 s czy nawet więcej to przy dojściu do tych 180 Hz pojawia się błąd. A prąd osiąga wartość powyżej 12 A. Problem...
Witam, Przede wszystkim kol. Polikon mógłbyś opisać co to za aplikacja. No to tak. Falownik to DKC 11.3-100-7-FW firmy Rexrofh. To nie jest falownik, tylko serwonapęd. Napięcie, które rośnie na wyjściu prostownika DC pojawia się podczas hamowania silnika i raz doszło nawet do 910V a prąd mierzony na przewodzie wyjściowym do silnika dochodzi nawet do...
oraz opornik zmniejszajacy z 12V na 3V Lepiej daj w szereg z każdą diodą rezystor ograniczający prąd. Mam jeszcze jedno pytanko czy można zrobić tak aby wszystkie diody były równej jasnosci i podczas jazdy swiecily słabo(pozycja) a podczas hamowania jaśniej tak Tak - można tak zrobić Potrzebne są przede wszystkim jednakowe diody ) to nie będzie to...
tak, aparatura posiada funkcje "stop" z diodami próbowałem bezpośrednio pod silnik i pomysł działa z grubsza tyle, że... ze przy niskim napięciu idącym na silnik (proporcjonalnym do słabego wciśnięcia spustu), przy biegu wstecznym diodki świecą słabo, natomiast w miarę zwiększania napięcia świecą coraz mocniej, aż do spalenia- zatem chyba nawet opornik...
IREK2! Dobrze, że jesteś specjalistą, bo specjaliści nie musza się liczyc nie tylko z prawami fizyki, ale nawet z logiką czy tabliczką mnożenia. Specjalisci są po prostu nieomylni, a każdy, kto ma inne zdanie - zwyczajnie mówi lub pisze bzdury. Drgająca w polu magnetycznym cewka, jest rodzajem prądnicy. Na jej zaciskach powstaje napięcie. Jeżeli cewkę...
kotuniunia będzie miał z tym problem: albo będzie rozładowywał akumulator, kiedy włączy jakieś obciążenie po całkowitym naładowaniu, a dopiero jak napięcie na akumulatorze odrobinę spadnie, układ zacznie go ładować; albo MOSFET-y będą mu się grzały, bo jak on ma prąd do 50A i 14,4V, to moc strat może sięgnąć 720W, z tego co najmniej 1/4 może w jakiejś...
Przecież tłumaczyłem już, na ile prąd może być opóźniony, i dlaczego to nie może napędzać wirnika, a tylko hamować. Zasada jest prosta: ile energii prądu zostanie zużyte (np. na grzanie opornika), tyle zostanie zabrane wirnikowi. Można zrobić tak, że cewka ma dużą indukcyjność i małą oporność, a jej prąd płynie przez obciążenie o małej oporności - wtedy...
Silnik 2.0 wielopunktowy wtrysk 8 zaworów. świeci mi się kontrolka ABS. Na początku się zapalała po większym wstrząsie np studzienka czy dziura w ulicy. Teraz po kilku hamowaniach zapala się i nie bardzo chce zgasnąć. Czy może ktoś miał podobny problem. Proszę o rady na maila:cichy113(at)o2.pl. Jest to problem z kablem wychodzącym z czujnika przy kole....
onepiotr dobrze napisał, że tranzystor pełni rolę hamulca silnika, tyle że nie jest on sterowany napięciem generowanym przez rozpędzony silnik tylko brakiem napięcia na styku komutatora po wykonaniu połowy obrotu. Tranzystor PNP mocy TIP42A włączony jest równolegle do silnika kolektorem do masy i gdy nie ma napięcia na wewnętrznym pierścieniu komutatora,...
Mam na warsztacie maszynę jak w temacie BH Fitness FDC20 GSG urządzenie działa tylko brak sterowaniem trudności, tj obciążenia naciskiem przez podanie napięcia na transformator znajdujący się przy kole siłowym. Poprzez podanie odpowiedniej regulowanej siły na panelu sterującym napięcie doprowadzone poprzez tranzystor TIP3055 na transformator który wytwarza...
Mam unochoda 1.0 fajerkę. Jakis czas temu podłączyłem leda przez opornik równolegle do wtryskiwacza. Gdy puszczę nogę z gazu dioda się nie świeci - czyli wtrysk nie jest otwierany. Mało tego gdy na luzie przygazuję i puszczę gaz, to na moment ta dioda nie świeci, aż silnik nie zwolni do obrotów biegu jałowego. Na piątce silnik nie pobiera paliwa, aż...
barti879 - Projekt z linku ma błędy, trzeba zrobić lepiej. Są układy scalonych stabilizatorów low-drop - można by czegoś takiego użyć, bo robienie układu stabilizującego napięcie z małym spadkiem napięcia jest niewygodne, w najprostszych układach masz spadek napięcia na oporniku do bazy tranzystora i na złączu baza-emiter. Jeśli już ma być tranzystorowy,...
Witam, mam Astrę II z 1999, 1.8 16v silnik 115KM/85KW, benz, lpg sekwencja Mam następujący problem. prawie miesiąc temu zapaliła się kontrolka check engine, silnik po wciśnięciu sprzęgła zgasł, odpaliłem z biegu, po sprzęgle znowu zgasł, cały czas świeci się ta kontrolka. by silnik nie gasł muszę go trzymać na obrotach za pomocą pedału gazu. sytuacja...
Witam, zauważyłem wycie dmuchawy w Borze 2003 r podczas hamowania lub wyłączania nawiewu na 1 i 2 poziomie nadmuchu. Przy wymianie opornika dmuchawy jakieś 6 miesięcy temu łożyska dmuchawy wydawały się dobre. Co może być przyczyną? Pozdrawiam.
Przebieg PWM ma wartość średnią proporcjonalną do wypełnienia, impedancja nie wpływa na tą wartość średnią, tylko na składową zmienną. To raczej dla niskich częstotliwości jest lepiej niż wynikało by tylko z wypełnienia PWM Nie podejmuję się drążyć sprawy teoretycznie bo nie o to tu chodzi. Mamy wyniki doświadczalne kolegi El-Paul że podniesienie częstotliwości...
Zrobiłem test na 36V z akumulatorów. Prąd hamowania dla uzwojeń skojarzonych w Y to ok 7.5A. Maszyna hamuje w ok 30 sek. I czyż tak nie jest prościej i skutecznej (podłączyć i nie liczyć za dużo na zapas)? Ja nigdy na hamowniach takiego hamowania nie badałem, natomiast z doświadczeń własnych z piłami i sztanctyglami wiem że da się zatrzymać w kilka...
Sterowanie tyrystora nie jest bardziej skomplikowane niż tranzystora, przy tych mocach to nie prosta regulacja napięciem a wyłącznie układy impulsowe (PWM). Na tranzystorach nie zrobisz hamowania z odzyskiem energii do sieci, a na tyrystorach to kwestia odpowiedniego wysterowania. Chyba nie chcesz hamować i tracić 30 kW w opornikach? Nie wiem czy jest...
Przy emulatorze to byś miał rozcięcie przewodu od sondy lambda. Zresztą checki od lambdy nie powinny wtedy wyskoczyć przy jeździe na LPG. A czy na PB dałeś gazu na stałe bo wtedy powinno trzymać na bogato? Na luzie wskazania niskie są możliwe - ogólnie powinno falować ale to faluje dużo szybciej niż na gazie. Sonda lambda jak reaguje to jest sprawna...
Ale o opinie to bym poprosił znawców tematu, i nie reklamuje tego drogiego sklepu jak i tego urządzenia, wręcz na odwrót ale fajnie ze jest i można podpatrzeć jakie nowości wychodzą (mam tu na myśli znacznie ciekawsze przedmioty), na ile te przedmioty z linków są chwytem marketingowym to pozostawiam do własnej oceny. Fajnie że są, tylko mogą sobie...
No więc mam taki duży problem. Mianowicie kupiłem sobie 6 3V diód zwykłych takich i chciałbym je podłączyć do 2-3 baterii 4.5 V. W tym problem, że nie działa poprawnie, więc poprosiłem gościa ze sklepu o pomoc, a ten mi dał tylko jakieś kilka rodzajów oporniki(zdjęcia ich dam później). Jak zauważyłem, po rozkręceniu światła hamowania do samochodu, miał...
Witam Fajny projekt - podziwiam dopracowanie mechaniczne całości. Ja w tamtym roku robiłem swojej córce też pojazd elektryczny ale nie jest tak ładny jak Twój Całe nadwozie robiłem sam z tego co miałem lub dokupiłem Silnik 500W 24V zasilanie - trochę kanciak ale frajda córki była - co prawda rok po tym muszę powiedziec ze już zostało odstawione w kąt...
Tak więc proponuję koledze prosty eksperyment, który pozwoli zrozumieć fragment Zagrzane T1, T2 - ich charakterystyka Ic=f(Ube) przesunęła się (współczynnik temperaturowy) i gdyby tam zamiast diod były oporniki ustalające Ube to popłynąłby prąd spoczynkowy wielokrotnie większy od nastawionego na zimno - wzm. zmieniłby się z klasy AB na klasę A, ale...
Niedawno stałem się posiadaczem O1, i radość z posiadania przechodzi z każdym dniem. Otóż: Oczywiście zaczęły falować obroty. Błędów brak. Wydaje się że wszystko OK -a jednak nie. Ostatnio podłączyłem miernik pod akumulator. - Napięcie właściwe. A, że mam funkcje pomiaru minimalnego i maksymalnego -włączyłem ją. Wskazania minie zainteresowały bo na...
witam! Nie mam zielonego pojecia o elektronice, elektryce. Cos tam wiem, uczylem sie fizyki w technikum i na studiach, mimo tego wybralem ten dzial do opisania mojego problemu bo nie wydaje mi sie zebym posiadal minimum wiedzy na ten temat... Opisze moj problem, jest on troche zlozony i wymaga wprowadzenia. Wyobrazmy sobie przednie swiatla w samochodzie...
pomijacie ważne aspekty, jak sterowanie MOSFETA totalnie błędne, czas przeładowywania pojemności bramki koszmarny, straty przy przełączaniu ogromne, bramka wisi w powietrzu itd. to was nie interesuje. Pisałem już wcześniej, że zaoszczędzono na jednym oporniku przy tym zasilaniu bramki. Generalnie trzeba wiedzieć jakie będzie mieć ograniczenia zrobienie...
Wstaw w szereg z silniczkiem opornik drutowy i już. :lol: Ale pamiętaj-prąd biegu luzem jest o wiele mniejszy ( sila przeciwelektromotoryczna, brak momentu hamującego!) niż pod obciążeniem
Możesz spróbować hamować przeciwprądem przy obniżonym napięciu i przy zmniejszeniu prędkości zwiększać napięcie . Takie rozwiązanie pozwala zatrzymać płynnie obrót żurawia wieżowego (kilka - kilkanaście ton balastu przeciwwagi rozpędzonych na promieniu 10-15m , wysięgnik ze względu na długość też ma pewną bezwładność) w ciągu kilku sekund Widziałem...
Witam! Uznałem, że ten dział jest stosowny do mojego pytania. Interesuję się ostatnio elektryką i koleją. Ale do rzeczy: Hamulec elektrodynamiczny - hamulec wykorzystujący pracę prądnicową silników elektrycznych w elektrowozach, tramwajach i lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną. Zasada działania polega na przekształcaniu części energii...
Poprosiłem o otwarcie starego tematu, bo akurat dostałem taki wzmacniacz do naprawy z głównym zarzutem dotyczącym zbyt dużej ilości basu w kanale przesterowanym. Po wstępnym sprawdzeniu okazało się, że dodatkowo w kanale czystym nie ma zupełnie basu. Po otwarciu wzmacniacza okazało się, że kondensatory w tym wzmacniaczu są już powymieniane, niestety...
Prawdopodobnie wentylator jest hamowany na łożysku. sprawdź czy kręci się swobodnie, jeśli nie to należy go naoliwić np. olejem maszynowym.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Witam! Używasz trochę "egzotycznych" jednostek: CFM to "cubic feet per minute" czyli stopa sześcienna na minutę, wiec cały przepływ 30,87CFM to 0,81m3 na minutę, czyli 40,85m3 na godzinę, a 0.345 inch H2O to 0,345 cala słupa wody, czyli 9mm (to dość mało! Pewnie wentylatory z komputera? Będą ZA SŁABE dla odprowadzenia...
Pytanie w jaki sposób mogę odłożyć nadmiar energii na oporniku zamiast wysłać go sieci? Podłączyć do silnika rezystor, tylko przy pracy innej niż hamująca przetwornica oprócz zasilania silnika będzie również zasilać ten rezystor, musisz mieć to na uwadze. Możesz zbudować rezystor wodny albo zastosować jakiś bojler z grzałkami elektrycznymi odpowiedniej...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
mercedes hamować bezpiecznik hamować odzysk hamować
nadmuch powietrza dioda schottky anoda astra kolektor
podłączyć mixer wzmacniacz plany buggy
Błąd 03800500-2F42 w Canon iPF750 - problem z głowicą drukującą Błąd 1112 w Peugeot 607 2.2 benzyna - co oznacza?