To nie będzie dedykowany przerywacz do ledów. Szukaj dedykowanego przerywacza, tak będzie najlepiej i najtaniej.
Czy próbowałeś wstawić równolegle do kierunkowskazu na jego piny zasilające na próbę jakikolwiek opornik np. 2-10 kOhm aby "rozładować" potencjał na tych pinach? Wartość omów i watów możesz potem dobrać po pozytywnym próbnym efekcie z wyłączonymi i załączonymi kierunkowskazami oraz przy zaparkowanym samochodzie tak aby nie spowodować nadmiernego grzania...
Może jest lepszy z powodu zgaśnięcia tylko jednej diody LED jeżeli ulegnie spaleniu. Ale już pobór prądu przez taki układ jest zdecydowanie za duży, niepotrzebne straty mocy na każdym rezystorze.
Te rezystory mają rezystancje na poziomie pojedynczych omów, dlatego przy tak niskim napięciu jak 12 VDC, (no moze ktos podłaczył na 24VDC ?) uległy spaleniu, albo mocnemu przypaleniu z zachowaniem swojej rezystancji. Przyjechać do Kolegi z multimetrem, czy Kolega sam zmierzy ?
Rezystancja ok.ale jeszcze wez pod uwage moc zarowki i taki dobierz opornik.
DIODY + OPORNIK = KIERUNKOWSKAZY tylko musisz wyliczyć jaki opornik (czyli ile omów)
Idąc od kostki.Opornik, opornik ,kierunkowskaz.Szeregowo? Nie, rezystory w szeregu, do kierunkowskazu równolegle.
Koledze pewnie chodzi o równoległy rezystor zwiększający obciążenie dla przerywacza, który to wykryje zmniejszony prąd pobierany przez lampę jako przepalenie się żarówki, i będzie migał 2x szybciej. Można spróbować bez rezystora, ale gdyby przerywacz przyspieszył, to rezystory będą niezbędne. Długość przewodów (chodzi o skrócenie tych oryginalnych)...
Od 3 złoty kosztuje przerywać. Więc nie warto rzeźbić.
robiłem kiedyś przeróbkę świateł w amerykańcu - do oszukiwania sterownika zamiast żarówki dawałem rezystory 7.5 om/20W (2*15om/10W równolegle)
a jak bym dal opornik przed przerywaczem
Hej Potrzebuje wpiąć w wiązke kierunkuwskazu rezystor/opornik po zastosowaniu żarówki dualcolors . Sa trzy przewody: Czerwony Brazowy Biały podpowie ktos jak to ugryzc😅 https://obrazki.elektroda.pl/2750294600_...
Proponuję pozostawić fabryczne, homologowane żarówki, montaż dodatkowego opornika spowoduje brak kontroli działania kierunkowskazów, co jest niezgodne z przepisami
Witam, w jeepie liberty kk musiałem zmienić żarówki od kierunkowskazów na ledowe bo migały jak by były przepalone - szybko. Zastosowałem opornik 50w 80hm. Oryginalne żarówki to 27W/7W kierunkowskaz/pozycja. Czy będą Ok takie filtry CAN? Bo nie wiedziałem jakie kupić. Były jeszcze 25W 60hm.
Ten opornik ma służyć do światła przerywanego jako kontrolka od kierunkowskazów.
Albo nie będzie działał albo będzie bardzo szybko migał, trzeba do ledów coś elektronicznego. Abo dołożyć opornik, który symuluje obciążenie?
Schemat "C", tylko w przewód "otwierania" wpinasz opornik 180 Ω Reszta przewodów, to +12V i masa oraz opcjonalnie kierunkowskazy do podłączenia w lewym progu lub przy tylnej lampie, czarno-zielony (prawy) i czarno-biały (lewy)
Z przełącznika kierunkowskazów jednym przewodem fioletowo- żółtym przekazywane jest załączanie kierunku prawego lub lewego do modułu TEMIC 309872 obok bezpieczników pod maską. . Do przełącznika dochodzi plus z bezpiecznika nr 3, 15 A przewodem czarno-białym. Przełącznik kierunkowskazów przy włączeniu w prawo zwiera te przewody bezpośrednio a w lewo...
opornik pomiarowy
Witam, zakupiłem kierunkowskazy ledowe lecz w między czasie okazało się że do mojego motorka nie ma przerywacza do Led który by działał na prąd zmienny. Czy jest możliwość zamontowania kierunkowskazów Led, dac jakiś opornik jak tak to jaki. Mój przerywacz to GULIERA 01 3365 20(2x10).
Nie ma potrzeby stosować diod Schottky, i nawet to jest niewskazane przy oporniku 220k - taka dioda przepuszcza jakiś prąd w kierunku zaporowym, skutkiem jest skrócenie odmierzanego czasu. Kondensator oznakowany 10N (najbardziej z lewej) powinien być 10µF - żeby z opornikiem 220kΩ dał stałą czasową około 2 sekund. A czas 20 sekund... z opornikiem...
Update. Kupiłem dwa rodzaje oporników 0,25W: 4,7KΩ i 820Ω. Po podłączeniu tego https://obrazki.elektroda.pl/7576130300_... instalacja natychmiast zaiskrzyła i poszedł z niej dym. Opornik się spalił w pół sekundy. Z tym opornikiem https://obrazki.elektroda.pl/8750906600_... kierunkowskaz mruga poprawnie (gaśnie), ale...
Proponuje kupić odpowiedni przerywacz, opornik się grzeje, ale jak co to kup 6,8 oma i min 10w na stronę. Nawet gdzieś widziałem takie gotowe oporniki w ładnej aluminiowej obudowie wbudowane były dwie sztuki.
Do Elektronik987: Niestety nie wiesz jak działa przerywacz kierunkowskazów w motocyklach. I Twój wywód generalnie jest słuszny ale nie w tym przyopadku. Do lukasixthm: W dół - czyli w stronę coraz mniejszego oporu, czyli coraz mniej Omów, ale coraz więcej mocy wytracanej na oporniku. Czyli mniej omów więcej watów. Dopóki nie wymienisz przerywacza na...
robimy tak :) sterowanie doś jest skomplikowane kabel który idzie do drzwi na przelodce jest koloru granatowo czerwony jest obok grubego biało czarnego sterowanie odbywa się za pomocą opornośći!!!!!!!!!! tego kabla granatowo czerwonego zwieramy do masy otwiera dajemy opornik 1om do masy zamyka musimy mieć zwykły siłownik master z pięcioma kablami podłączamy...
Mam problem z poprawnym działaniem kierunków dynamicznych (LED). Po podłączeniu lamp wszystko działa poprawnie oprócz kierunków, które bardzo szybko mrugają co nie pozwala zapalić się całego pola kierunkowskazu. Zastosowałem również opornik jak podpowiedział mi elektromechanik z forum, nic to nie pomogło. Kiedy podpinam lampę do akumulatora wszystko...
Zakładajac ze wartosc min jest na godz 8:00 to musze nim przekrecic na godzine około 10:30 aby elektrozawor zacza pracowac a ja chciałbym aby zaczynal pracowac na godz 8:30. Jest to możliwe?? Jest. Dobierz oporniki nad i pod potencjometrem (one są od siebie zależne). W tym wypadku należy trochę (np. do 12kΩ) zwiększyć dolny opornik.
Magiczne słowo "kapturek". Już wiesz gdzie się znajduje ;) Kup kapturek NGK, będzie miał wbudowany opornik. Pozdrawiam Krzych
Tył i przód, słyszałem że w manetce kierunkowskazów trzeba zmienić opornik z 250 oma na 300 ale tylko słyszałem, żadnych konkretów.
Kable w kostce z lewej strony to sterowanie centralem. Czerwony +12V Czarny Masa Fiolety z tego co pamiętam odcięcie zapłonu To wystarczy by stwierdzić co z resztą. Podłącz zasilanie, włącz alarm rusz czujnikami znajdziesz na którym kablu jest wyjście na syrene. Ten sam motyw z wyjściem na kierunkowskazy. Możesz też uzbroić alarm i przez jakis opornik...
Najprawdopodobniej będzie to dupny soft , rozumiem ,że siedzi on w pic-u 12F629 ? Miałem nadzieję ,że po staremu wystarczy inszy opornik albo mniej pojemny kondek :-(
Witam, Szukam odpowiedzi na temat opornika, kupiłem kierunkowskazy do motoru i po podłączeniu nie mrugają tylko świecą żarówki są 4W małe, w starych kierunkowskazach mam 10W żarówki duże.Szukalem żarówek małych 10W niestety w sklepie nie mieli i eBay i allegro też.Sprzedawca w sklepie powiedział że mogę zastosować opornik ale nie wiem jaki kupić?
Oj chyba sie zdublowałem :oops: dzięki za podpowiedz. Czy ten opornik powinienem wymienić na większy czy mniejszy ?
Wymienić przerywacz kierunkowskazów na ledowy.
Zawsze można kupić transoptor PC817 za grosze plus 2 oporniki i temat dopasowania rozwiązujemy w pełni profesjonalnie.
Podajesz zasilanie. BA 157 polaryzuje się zaporowo. Przez 47k ładuje się kondensator. Gdy napięcie na kondensatorze przekroczy 7,6-8V zaczynają przewodzić tranzystory i wyje buzer. Gdy wyłączysz zasilanie kondensator rozładuje się przez buzer do 7,5V, a potem do 0,7V przez opornik 1k.
Przerywacz samochodowy bimetaliczny aby pracował musi mieć odpowiednią ilość wat obciążenia podana na jego obudowie (do podgrzania przełączającego bimetalu), tzn. że w skuterze na pewno nie będzie pracował. To na zdjęciu, to nie jest przerywacz bimetaliczny. Będzie pracował, ale ze zwiększoną częstotliwością (sygnalizacja spalonej żarówki) Albo trzeba...
Dzięki Pfemek za skuteczną radę. Wymiana opornika w manetce dała efekt. Zajęło mi to ok. godziny (robiłem to pierwszy raz w życiu) i bez kosztowo (opornik 330 omów kosztował 5 groszy) uporałem się z dokuczliwą usterką. Pozdrawiam. Valle
Jest problem z kierunkowskazami w aucie Mercedes Vaneo. Zawsze załączają się tylko prawe przy przełączaniu przełącznika w lewo lub w prawo. Jak ten problem rozwiązać? Ponoć winny temu jest któryś przekaźnik bądź opornik w manetce. Miał ktoś taki przypadek? Jak z tym dojść do ładu?
Przemierz sobie opornik po wypięciu kostek. Co za problem?
Żadnych oporników , tylko przerywacz elektroniczny dla LED.
Rezystor musi być, bo napięcie w instalacji samochodowej znacznie się waha. Jeśli są duże wahania napięcia, a i LED-y są trochę nieprzewidywalne, to należy zastosować układ stabilizacji prądu (2 tranzystory - do 20mA np. BC157, albo BC147, w zależności od tego, czy na '+', czy na '-', 2 oporniki, minimalny spadek napięcia około 1V). Dobrze byłoby wiedzieć,...
Połączenie mieszane. To jest opornik 180 Ohm (brązowy - szary - brązowy - złoty)?
Witam, Iveco Daily III 2012 r. miało fabryczne gniazdo 13 pinowe, założono 7 pinowe. Sprawdzając żarówką światła w gniazdu wszystko jest OK. Po podłączeniu przyczepki z lampami ledowymi jak włączymy postój to świeci tylko postój, tak jak powinno być. Po włączeniu zapłonu zapalają się kierunkowskazy i świecą normalnie ciągle razem z postojem. Miernik...
Wygląda na to że komputer odczytuje za mały pobór prądu i sygnalizuje spalona żarówkę.Można spróbować przestawić rodzaj lamp w kompie lub dołożyć dodatkowo obciążenie sieci opornikiem. Czyli albo podpiąć komp. Albo na kablu który idzie do kierunków wpiąć opornik
Coś podobnego było w fiacie 126p na światła awaryjne. Trzy elementy, kondensator,opornik i elektromagnes. Poszukaj na szrocie i masz.
Ale w temacie jest płynący, a nie cykający. Rozumiem, że do cykania opornik był zasilany poprzez żarówkę, i po jej włączeniu nie dostawał napięcia.
Rozebrać dowolny fabryczny, wymienić opornik badający obciążenie na większy i będzie działać
Witam mam taki mały problem postanowiłem wrzucić sobie paski led w lampy. pozycja gra mam tylko myk z kierunkowskazem gdyż podłączając pasek led pobór mocy około 1W kierunki szybki migają tak jak by był spalona jedna żarówka, da się zastosować w tym wypadku opornik aby pobór wynosił ok 21W jak zwykła żarówka?
Opornik trzeba dobrać w zależności od napięcia na jakie są diody ile ich jest i jaki pobór prądu mają, ale chyba sprzedawca wiedział co Ci daje. A ze zmiennym napięciem to chyba najprościej wpiąć w obwód lub obwody (bo nie wiem ile planujesz) diodę prostowniczą lub diody jeśli jest więcej obwodów Wysłałem Ci na PW prymitywnie narysowany schemacik podłączenia...
moduł naprawiał mi elektronik. Powiedział że jakiś opornik był spalony. Nie zaglądałem do środka modułu.
Na kierunkowskazy LED musisz dać rezystory(oporniki) inaczej nie zadziała bo przerywacz potrzebuje obciążenia które dawały żarówki
Chyba najłatwiej to będzie przygotować lampkę kontrolna z dwóch przeciwnie podłączonych diod LED (o odpowiednim napięciu lub przez opornik). Wówczas można sobie poszaleć i zastosować różne kolory dla różnych kierunków.
Witam na początku przepraszam bo nie jestem stałym użytkownikiem forum i mogłem sie przez pomyłkę wpiąć nie w to miejsce co trzeba. A więc mój problem to: zamontowałem sobie auto alarm w aucie (taki najtańszy z allegro) gdyż chodziło mi tylko o to aby się zamykał z pilota i migał kierunkowskazami przy zamykaniu i otwieraniu auta. I przesadziło z miganiem:cry:....
Czyli działanie ma być takie: 0V - nic nie świeci; 60Hz - świeci światło pozycyjne; 1Hz - świeci światło pozycyjne i miga kierunkowskaz? Najprościej można by było zrobić tak: do sterowania światłem pozycyjnym kondensator 100uF, do niego dioda od sygnału wejściowego (katoda do kondensatora), równolegle do diody (albo do kondensatora, wszystko jedno)...
Masz racje bo jak zastosuje opornik to co prawda będzie dłuższy odcinek czasu między mrugnięciami ale czas świecenia nie zmieni się?? ??
Możesz policzyć z prawa Oma, bierzesz najniższe napięcie, czyli 3,2 V, mnozysz X4 bo szeregowo i otrzymujesz 12,8 V. Liczysz różnicę między napięciem alternatora, czyli Ur=14-12,8=1,2 V. Następnie liczysz szukana wartość opornika R=1,2/0,7=1,71 om, zaokraglasz do E24 -> R=1,8 lub 1,6 Oma. Liczysz moc rezystorów, P=(1,2)^2/1,8=0,8 W i dla 1,6: P=0,9...
Witam serdecznie, otóż mam motocykl a w nim kierunkowskazy led i standardowy przerywacz, wiadomo że opory są inne i kierunkowskazy będą mrugać szybko więc wlutowałem opornik o symbolu 10W 6Ω8J na każdy z kierunków. Kierunkowskazy mrugają z "normalną" prędkością i jest super, natomiast problem pojawił się kiedy to zachciało mi się świateł awaryjnych....
Myślałem o tym co mówisz już wcześniej, ale przeliczyłem, że trzeba by dołożyć z z 40zł na fajke np z NGK 5komh, przewód i świecę z jakimś opornikiem. Dlatego wziąłem przerywacz z seata na układzie scalonym U2043B, zamieniłem przekaźnik z "mojego" układu i opornik bo trochę za szybko się kierunkowskazy zapalały. Przerywacz działa teraz bardzo ładnie...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Miałem kilka oporników 5 W i drogą prób, przy 42 omach, ledowe kierunkowskazy działały normalnie. Problem miałem tylko z kierunkami.
Musisz połączyć równolegle do każdej "żarówki" opornik około 8 omów. Tylko problem będzie z mocą tego opornika bo on musi symulować zwykłą żarówkę 21W. Powodzenia.
"Opornik" jest na płytce dysku? Gdzie jest ta dioda kt ora mruga na zielono jak kierunkowskaz? Komputer (jak ja nie znoszę słowa "komp") startuje normalnie, ale "w dysku nic nie startuje" Krzyknijmy: PRECYZYJNIEJ!!! :cry:
Nie pamietam ale pewnie obciazylem swiatlo pozycje aby świeciło 60-70% mocy a kiedy wciskam stop diody swieca się 100% mocy. Trzeba to zrobic metoda prob tak dobrac opornik zeby swiatlo pozycyjne bylo widoczne i aby byla różnica w swieceniu kiedy hamujemy. Moja lampa wyszla super jestem zadowolony.
Ojejej, późna pora to i porada taka nie tego. Kondensatory zwierają prąd przemienny, a w przyczepce jak i całym samochodzie jest napięcie i prąd stały. Kondensatory nic nie dadzą. Rozwiązania mogą być takie: 1. Szukać miejsca, w którym napięcie z jednego kierunkowskazu znajduje drogę do drugiego. 2. Podłączyć opornik, który pochłonie niepotrzebną energię...
Witam, szukam informacji jak podłączyć LED-owe światła tylne wraz z dynamicznym kierunkowskazem w Iveco EuroCargo, wiązka jest standardowa, mam światła, opornik tylko nie wiem jak to podłączyć.
Witam, Mam problem w moim Peugeot 208 GTI z kierunkowskazem LED-owym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu, ale nie odpalaniu, dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie, ale gdy odpalę samochód, to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko, jak przy spalonej żarówce, a taśma LED-owa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga....
albo opornik+zenerka w linii zasilania, albo ST62 Urządzenie mikroprocesorowe produkcji APE,Hybryd czy ZIE Świebodzin?
Przez opornik, pod warunkiem że alarm nie korzysta z tego plusa do zasilania kierunkowskazów, syreny i takich tam... w przypadku braku podstawowego zasilania.
Jeżeli stop ma nigdy nie pływać to trzeba znaleźć i odciąć sygnał z płytki kierunkowskazów niepotrzebnie pojawiający się na płytce stopu? Najprawdopodobniej będzie to któryś z przewodów jak przypuszczasz pomiędzy tymi płytkami? Może jakąś diodą LED z opornikiem dopasowanym do 12V włączoną w jakieś piny to wykryjesz? Czyżby GPWM ten od układu scalonego...
Tak, z zastrzeżeniem, że opornik R11=1k między SCL i VCC pozostaje - nie zaznaczyłeś go na schemacie. Kondensator _około_ 20nF - czy będzie 15nF, czy 27nF, nie ma znaczenia.
Mam problem z tymi kierunkami. I dowiedzialem sie tak jak mowił ktoś na forum opornik + kondensator i po sprawie lecz u mnie to nie zadziałało. Przetestujcie i powiedzcie jak u was. Opornik 33k ,a Kondensator 47µF Mam nadzieje ze pomoglem :)
Myślisz o opornikach?
To rozbierz przerywacz, dobra lupa i patrz czy nie ma pękniętych lutów. Zwłaszcza jak jest płytka dolutowana do tej podstawy ze stykami, na samym przekaźniku albo oporniku pomiarowym- taka taśma albo finezyjnie wygięty drut.
Witam Panów ! Mam taki problem, wczoraj postanowiłem, ze zakupie sobie żarówki LED i elektroniczny przerywacz do mojej Wiesi, zakupiłem więc to, podłączyłem wszystko jak trzeba (przynajmniej taki i się wydawało), włączyłem więc zapłon, przełączam kierunkowskazy działają, no to zadowolony, odpalam motocykl i włączyłem na odpalony silniku, stało się coś...
Sprawdź gdzie jest przyczyna. Zasilacz 12V i sprawdź czy przyczepka ( światła ) jest odpowiednio podłączona ewentualnie na innym samochodzie czy oświetlenie w przyczepie jest ok. Później mała żarówka 12V ( albo dioda led + opornik ) i posprawdzaj gniazdo w samochodzie. Albo zamiast zasilacza możesz z samochodu np: z gniazda zapalniczki.
Nie ma prostej odpowiedzi bowiem przerywaczy multum a każdy nieco inny. Generalnie w takim przerywaczy znajduje się na wyjściu do żarówek opornik naktórym odłada się napięcie zależne od pobieranej mocy lub (w starszych rozwiązaniach) kontaktron. Spadek napięcia na tym oporniku moduluje czstotliwość pracy przerywacza. Mówiąc inaczej musisz zapewnić odpowiedni...
Możesz wstawić na upartego drugą żarówkę np 10 wat albo opornik 10 watowy 5 omowy, a w strone oryginalnej instalacji diode aby się prąd nie cofał na tylne kierunkowskazy, tylko czy to zgodne z prawem? nie boisz się o dowód?
Chciałbym się zasięgnąć porady, jak ugryźć temat.. bo średnio mi się widzi przed każdą żarówką ledową wlutowywać opornik / rezystor. Bardziej interesuje mnie ingerencja w przekaźnik / przerywacz kierunkowskazów. Na tyle pechowo, że Auris II ma go zespolonego razem z zegarami... w poprzedniej generacji była to wypinana kostka, którą można było wymienić...
Nie znam tego auta, ale może sterowanie kierunkowskazami jest realizowane jednym przewodem - albo sygnał idzie bezpośrednio albo (dla drugiej strony) przez opornik. Zdarza się, że moduł nie rozpoznaje prawidłowo obu pozycji i wtedy są objawy jak opisałeś. Czasami wystarczy zmienić rezystor w manetce na „oporniejszy”
IRF530, LED mrugający, opornik dobrany do LED-a (zależy od napięcia zasilania). Prosty odwód : +, opornik, LED, GND tranzystor: G - podłączona do LED S - GND D - wyjscie kluczowane do GND Mrugający LED przełącza tranzystor
Masz na myśli opornik metalizowany 3,30ohm 10W? Czym to później zabezpieczyć żeby nie dostał wody z pod auta?
Wylicz odpowiednie oporniki i podłączasz bez ingerencji np. do USB powerbanku szeregowo oporniki z LED oraz włącznikami kierunkowskazów zachowując polaryzację...
Co za interes zastępować jedną żarówkę inną i to niewidoczną albo opornikiem? Owszem efekt można uzyskać ale sposób małoinwencyjny. Ja radzę dobrać się do przerywacza. Nie znam rozwiązań z USA ale zakłada, że przerywacz działa podobnie do innych. A wówczas wystarczy zmienić opornik pomiarowy i efekt uzyskany. Jak juz pisalem za mocny w te klocki nie...
Mam jeszcze jedno pytanie ponieważ wydaje mi się że zmiana przerywacza nie do końca zda egzamin ponieważ zauważyłem też problem odnośnie podświetlenia zegarów które jest ledowe i zachowuje się podobnie do kierunkowskazów czyli delikatnie mryga co do zwykłych żarówek nie ma takiego problemu występuje to tylko i wyłącznie przy oświetleni LED Macie jakieś...
Cały szkopuł z problemem (tak jak ja to jestem w stanie zrozumieć) polega na tym, że jedna żaróweczka ma sprostać dwóm przeciwwstawnym potrzebom. Po awarii lub na postoju ma świecić pokazując brak ładowania. Ma świecić, czyli SEM dochodzi do kontrolki. Obroty i wzrost SEM na prądnicy zmniejsza SEM na kontrolce i ją gasi. Natomiast po włączeniu kierunkowskazu...
Ale żeby to sprawdzić, to trzeba rozebrać lewą kasetę i sprawdzić, które przewody i jak idą. Tylko to trzeba wykazać trochę samozaangażowania, a nie jęczeć tylko. A jak nie ogarniasz, to przywieź, zrobię całość elektryki. Dodano po 1 Moim zdaniem jeśli przełącznik działa na lewo i prawo,to na wyjściu wtyczki powinien wychodzić na dwóch różnych pinach...
aha. A te dwie osobny diody to jak podłączyć? Jakiś opornik dawać? I jeszcze jedno pytanko. Do tylnej lampy też włożyłem diodówke(odpowiednik dwuwłóknowej) i na postoju strasznie słabo świeci. Dlaczego???
Zrobilem sobie modul led ktory zastostuje byc moze w samochodzie. Sklada sie on z 40 diod led zołtych clear 5 mm.Polaczylem diody rownolegle po 5 w rzedzie.Podlaczylem caly uklad do zasilacza stablizowanego.Ustawilem suwak na 3V.Caly modul swieci tak mocno ze diody sie lekko grzeja wiec wpialem przed modul opornik 500 ohm.Napiecie podnioslem z 3 do...
Cześć, kupiłem paski led Problem pierwszy (ważniejszy); Kierunkowskazy czasami pływają bez problemów, a czasami świeci się tylko pierwszy 'segment' kierunków. Zrobiłem test odpalając kierunkowskaz na samym zapłonie, a następnie z włączonym silnikiem i wygląda to tak: - na zapłonie kierunkowskazy pływają: Problem drugi: Sygnały świateł awaryjnych oraz...
Co do pisowni, nie będę dyskutował (gdzieś widziałem, że tak się pisze). Natomiast masz kolego rację myślałem o 8-miu omach a napisałem 25 mając na myśli podobny opornik na aukcji allegro ale o mocy 25W i właśnie 8-miu omach 😁. Ale dziękuję za uwagę
Zrobiłem ten układ, który jest tu zamieszczony i w simku działa świetnie (na żarówkach), z tym, że rezystor R8 jest dobrany troche za bardzo na styk i spadek napięcia na nim przy żarówkach 2x21W nie jest tak duży żeby załączyć bazę tranzystora T3.... trzeba wymienić rezystor na większy opór... najlepiej policzyć go do żarówek, jakie się chce zasilać.......
Ja bym tego tak nie podłączył jak na tym schemacie. Pin8 to Vcc, pin 4 to GND a pin 1 to RST (defaultowo) i należy podłączyć go przez opornik od 1-10k do Vcc. Pozdrawiam może pomoże
Alarm mam juz zamontowany w aucie, i chce się pozbyć opcji migania kierunkowskazami przez 15 sec po otwarciu drzwi..korzystałem juz z szukajki i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie... zakupiłem opornik i kondensator i podpinam go pod przewodu idace od czujników drzwiowych ale po podpieciu opornika i kondensatora czujniki wogóle nie działają i nie...
https://obrazki.elektroda.pl/1101910800_... Odwracając biegunowość zmieniamy kolor świecenia, dodatkowo musimy zamontować 2 oporniki na kierunkowskazach żeby nie zmienić częstotliwości. Znalazłem opis z przekaźnika od takiego układu. https://obrazki.elektroda.pl/2536226100_...
Fajna konstrukcja. Ta wtyczka jest chyba od wiatraczka z komputera. Nie myślałeś o zastosowaniu oporników i kondów SMD?
znalazlem centralke zamka, te kabelki z opornikami i poprostu je rozciolem co w rezultacie daje sprawne kierunkowskazy lecz niemrugaja one jak na pilocie zamykam zamek jak wczesniej, tak czy inaczej problem rozwiazany dziekuje wszystkim za pomoc ale niewiem tak wlasciwie co bylo przyczyna czy te oporniki sa poprostu do wymiany?)
nie wiem czego nie rozumiesz ? kodujesz BCM i rozdzielasz stop z kierunkiem aktywujesz wyjscia w bcm odpowiedzialne za kierunki mozliwe jest tez zakodowanie mgły tył bez druciarstwa oporników innych wynalazków jaki program poszukaj a znajdziesz
No wlasnie tak mysle zrobic zeby rownolegle wciac sie w instalacje prawej i lewej strony kierunkowskazów. Bo jeszcze rezystora nie dawalem. I myslalem wlasnie zeby obliczyc moc zwyklych zarowek potem led i w ten sposob powinienem oszukac przerywacz.
Witam, Montuję uniwersalny sterownik centralnego zamka w Skodzie Fabii 1.4 60 KM (2001). https://obrazki.elektroda.pl/7576273400_... Podłączyłem wg powyższego schematu. Sterowanie masami Połączone żółty i żółto/czarny do masy. Pomarańczowe ucięte a biały i biało/czarny służy do sterowania. Niestety centralny chyba był dokładany. Są...
Po niewielkich przeróbkach zastosuj przerywacz od cięzarówki Chodzi o kontrolę działania żarówek Zwiększ opornosć opornika drutowego
dobrać opornik dobrać opornik kierunkowskaz chrysler swieci kierunkowskaz
efekt ambilight zdjąc simloka linde silnik jazdy
Opel 1.2 16V - Spadająca dźwigienka zaworu ssącego na zimnym silniku Niedomykający i cieknący dach w Peugeot 206 CC - przyczyny i rozwiązania