Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
Witam, ostatnio padla mi klimatyzacja w aucie, dzialala przez pare minut po czym przestala dzialac. Wymienilem opornik, silnik dmuchawy, oraz sprawdzilem kostki i bezpieczniki, na cos jeszcze powinienem zwrocic uwage? Nie mam pojecia co moge jeszcze sprawdzic, dalej nie dziala.
Na 100% przepalony opornik silnika dmuchawy
Witam Opornik dmuchawy w sprinterze znajduje się pod maską z lewej strony pod filtrem pyłkowym. Tam jest silnik dmuchawy musisz tam dobrze popatrzec. Pozdrawiam
I jeszcze z innej beczki szybkie pytanie topi mi się bezpiecznik od nawiewu jak dam ponad połowę obroty tzn. prędkość nawiewu. Opornik dmuchawy do wymiany?) Nie. Dmuchawa do wymiany
Opornik silnika dmuchawy wymień Dodano po 1 Oczywiście pod warunkiem że nie jest spalony silnik oraz bezpieczniki są ok
Jaki system klimy? Behr czy delphi? Dodano po 9 Zasilanie silnika chłodnicy M6 ze schematu klimatyzacji : czerwony z białym, czerwony z żółtym. Masy: brązowy i brazowy z białym. Opornik silnika dmuchawy skraplacza R61 przewody czerwony z żółtym. Czerwony z białym na schemacie zasila opornik wbudowany w silnik.
Opornik silnika dmuchawy może być uszkodzony... Sprawdż czy dochodzi do niego napięcie na 1i2 biegu.Znajdziesz go obok silnika dmuchawy.brak napięcia to uszkodzony włącznik,jeśli jest to rezystor do wymiany...
Wymianą bezpiecznika czy całej opornicy leczymy tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyna leży w wielu przypadkach w silniku dmuchawy, którego łożyska z biegiem lat wyrabiają się, stawiają większy opór, który przekłada się na większy pobór prądu przez wentylator a to prowadzi do mocniejszego nagrzewania się opornicy. Problem bez ingerencji w silnik dmuchawy...
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
problem z brakiem małych obrotów związany jest z przerwą lub korozją opornika . opornik ten można znależć w pobliżu silnika dmuchawy ,opornik ten jest chłodzony powietrzem z dmuchawy
Sprawdź czy rezystor jest podłączony do triakia. Jeśli tak jest ( i steruje bramką ) to proponuję wstawić 300 ohm i zobaczyć efekt. Naprawiałem ostatnio sterownik silnika dmuchawy do pieca CO i tam był też walnięty opornik. Miał 150 ohm.
Przy uszkodzeniu rezystora dmuchawy czwarty bieg będzie działał zawsze, bo prąd idzie bezpośrednio do silnika dmuchawy omijając opornik. Piny 1,2,3 to miny do których jest podawany prąd (zależnie który bieg to na ten pin idzie prąd). Pin 4 jest wyjściem, z niego idzie prąd na dmuchawę. Wewnątrz połączone są trzy oporniki szeregowo plus czwarty termiczny....
Witam. Posiadam Citroena Berlingo II z 2004r. 2.0HDI (MFRHY). Wentylator chłodnicy działa na krótko, odpala tez w lexii na niskich jak i wysokich obrotach, wszystkie przekaźniki są jak nowe, bezpieczniki wszystkie ok, czujnik klimatyzacji jest nowy oraz opornik - rezystor silnika dmuchawy też nowy. Co może być przyczyną że wentylator się nie włącza...
Pilnie potrzebny schemat połaczenia silnika dmuchawy nawiewu Fiat Ducato. Wymieniony panel,opornik i dmuchawa dalej nie dzieła ,nie wiem jak jest podłaczony silnik,co jeszcze jest w obwodzie silnika,czy jak go sprawdzic. Prosze o pomoc pozdrawiam.
Sprawdź włącznik, sam silnik i opornik dmuchawy.
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
makkub-to nie opornik to termobezpiecznik.Należy sprawdzić czy lekko obraca się silnik dmuchawy,ewentualnie wymieni filtr kabinowy.Powodzenia.
Sprawdź wiązkę. Jeżeli działa tylko na najwyższym biegu to najczęściej winny opornik. P.S. Uzupełnij rok produkcji i jaki tam silnik jest.
opornik przykręcony jest do silnika dmuchawy dostęp do niego po zdjęciu schowka
Oj zostawcie faceta, niech wierzy w co chce... A co do autora, sprawdź bezpieczniki, i sam silnik dmuchawy. Na maksymalnym biegu też nie działa? Należy pierwsze sprawdzić zasilanie silnika dmuchawy jeśli prąd dochodzi winny jest opornik. Eeeee... Chyba jak nie dochodzi to winny opornik, jak dochodzi to silnik... Silnik można wykluczyć jeśli na maksymalnym...
opornik jest w obudowie dmuchawy w przekroju razem z silnikiem wentylatora
Sprawdź stan i pracę silnika.
Jest pod filltrem powietrza od dmuchawy , pod szybą przednią , dojście z komory silnika.
zastosować na oporniki o wyższej mocy np 2W lub 5W ale wtedy jest ryzyko że spali ci się silnik nawiewu O czym tu kolega pisze??? Praca na 4 biegu to spalony termik na opornicy, a powódvspalenia to jak pisał kolega wyżej, zabrudzony filtr pp, albo przycierający się silnik dmuchawy.
Wstaw ten opornik z anglika i podłącz z powrotem, tylko tak aby go powietrze z dmuchawy studziło, wyprowadzenia na silnik masz...a z wersji europejskiej wyprowadź kable silnika (czerwony i niebieski na ostatnim zdjęciu i podepnij pod dwu pinową kostkę angielską:) Pamiętaj o kierunku obrotów:)
witam mam problem otóz zepsuła mi sie dmuchawa nie działa ona na 1 i 2 biegu dowiedziałem sie że to bedzie opornik ale niewiem jak mam sie do niego dostać. A do silnika od dmuchawy idą tylko 2 przewody.Gdzie jest ten opornik. HELP!!!!!
w wiekszosci samochodów opornik jest w obudowie wentylatora dmuchawy Dodano po 2 poszukaj kostki która zasila wentylator dmuchawy i gdzieś w jej okolicy jest opornik.opornik ten jest chłodzony tym wentylatorem Dodano po 4 w okolicy nóg pasażera jest ten silnik wentylatora,trzeba poswiecic sobie latarką i tam wszystko znajdziesz POWODZENIA
Np., opornik w podszybiu od strony silnika.
przy każdym silniku dmuchawy jest taki właśnie opornik jak w załaczniku. da się czymś innym zastąpić ten opornik? idzie do niego 3 kable z czego jeden od silnika czerwony a dwa z instalacji czerwony i niebieski.
a można czymś zastapić ten opornik? albo dobrać z czegoś innego?
Tak stopienie było po naprawie rezystora ale był potem założony dobry i tak się przepala (już nie topi się), a silnik jest nowy.
Masz tam opornik czyli rezystor dmuchawy ktory koryguje obroty silnika w chwili regulacji obrotow nawiewu i nie ma co kombinować w jakies inne rezystory tylko wymienic go na taki jaki jest o ile to jest przyczyna. Dmuchawa jest sterowana manualnie czyli zwykle pokretło czy klimatronic?
Czyli po dokładnym przeczyszczeniu złącza na opornicy 4 bieg silnika dmuchawy będzie działał? Czytałem na innych forach, że w silniku dmuchawy jest również jakiś opornik czy coś w tym stylu i, że to on mógł się przepalić lub może ja go sam uszkodziłem jak wymontowałem ten silnik dmuchawy. Przed rozebraniem silnika, silnik na 4 biegu działał. Może troszkę...
Zrzuć w komorze silnika tapicerkę podszybia na obudowie dmuchawy znajdziesz.P
No tak ale ile tego nawinąć? ile om musi mieć taki opornik żeby silniczek chodził z prędkością przybliżoną do oryginalnej?
Jeżeli wersja angielska,od strony pasażera .Jeżeli do wentylatora dochodzą 2 wtyki 2 i 3 przewodowe masz moduł w obudowie silnika
Mercedesik , nie wprowadzaj nowej terminologi do elektryki. Termiostor to oporniki zmieniający oporność pod wpływem ciepla. To <srebrne> , to termik , lub inaczej bezpiecznik termiczny. Uszkodzenie tego termika , to oznaka oporów tocznych silnika elektrycznego.
Witam Posiadam peugeot 307 1.6 z 2004 roku z klimatronikiem mam problem z dmuchawa na III i IV poziomie po kilku minutach przestake mi dzialac nadmuch bylem w aso peugeot i stwierdzono przegrzewający sie opornik co mam zrobic i czy to dobra diagnoza?? prosze o pomoc
Zwarcie w uzwojeniu, lub przytarte łożyska, na moje oko-silnik do wymiany.
Na podszybiu po stronie pasazera w komorze silnika zdemontuj plastik i zobaczysz dmuchawe i dochodzace przewody Odkrec wkret i wyciagniesz opornik Sprawdz termik czy ma przejscie
Tak jak pisze Gerri, tu tylko może być coś z silnikiem nie tak. Poniżej masz schemat takiego układu. Używając 4 biegu zwyczajnie omijasz rezystor. Wymień dmuchawę na nową i po problemie. https://obrazki.elektroda.pl/5376486100_...
Sprawdź dmuchawę na krótko, podłącz bezpośrednio pod akumulator. Przeważnie pada silnik. Opornik regulujący obroty znajduje się na obudowie dmuchawy. Dmuchawa zamontowana jest na podszybiu samochodu, łatwy dostęp. Jak na krótko działa to szukaj na zasilaniu, jakby co wszystkie bebechy mam, czyli opornicę, dmuchawę(podwójny wentylator) oraz włącznik...
bo jest za słaby przewiew - ten rezystor się strasznie grzeje i jest umiejscowiony w strumieniu powietrza z dmuchawy która go studzi, jeśli przepływ powietrza jest utrudniony, to grzeje się za bardzo i spala się bezpiecznik termiczny. Będzie też się palił jak już silnik dmuchawy jest przytarty na ośce i ciężej mu się kręcić (wtedy pobiera więcej prądu...
Na podszybiu, na silniku dmuchawy, na samym oporniku.
Samochód wrócił z powrotem do warsztatu, okazało się że dmuchawa do regeneracji oraz opornik dmuchawy do wymiany. Dodatkowo zaznaczyłem, że takie nieprawidłowości po pierwszej naprawie stwierdziłem (poza opisywaną kontrolką AIR BAGA): - deska rozdzielcza źle spasowana, - połamane mocowania od zewnętrznej przykrywki air baga, - na wycieraczce leżą połamane...
czemu do tego opornika ida 4 styki a ile "biegów" masz na przełączniku? dzisiaj kupilem na szrocie identyczny (uzywany) opornik i nie dziala wcale. na zarowce dziala na pozycji 1, na oporniku wcale. Więc albo masz zatarty silnik dmuchawy i spalił Ci się kolejny opornik albo już kupiłeś spalony. Na najszybszym biegu powinien działać tak czy inaczej.
Problem się rozwiązał sam kombinowałem zmieniałem silnik opornik i dalej to samo było założyłem znów wszystko stare jak było i dmuchawa pracuje jak trzeba nie mam pojęcia o co tu chodzi 😀
opornik dmuchawy do wymiany ale napisz co to za auto
Opornik dmuchawy znajduje się w kanale nawiewowym za wentylatorem bo jest przez niego chłodzony. Chyba gdzieś tutaj. http://obrazki.elektroda.pl/2218524300_1...
Problem jak w temacie. Dmuchawa dziala tylko na najwyzszym biegu. Biegi 1,2,3 padly, auto bez klimatyzacji. Najprawdopodobniej opornik stratny, jednak nigdzie nie moglem sie go doszukac. Kolo silnika dmuchawy przy schowku, na kanalach powietrznych u pasazera jak i kierowcy i nigdzie go nie widze. Jakby sie ktos podzielil lokalizacja tego ustrojstwa...
dzieki o to mi chodzilo :) bede rozdzieral jeszcze raz tą dmuchawe bo zaczyna mi cos w niej piszczeć a nie chce znów zeby sie zatarła.... bo spali następny opór... a moc opornika ma byc taka mniej wiecej jak silnika w dmuchawie ? czy mniejsza bo on jest dosyc intensywnie chłodzony powietrzem jakie dmuchawa wytwarza pozdrawiam
Ten element o którym mowa to przepalony bezpiecznik termiczny . Uszkadza się gdy opornik dmuchawy zbyt mocno się grzeje , poprzez zwiększony prąd silnika wentylatora. Do wymiany wentylator i opornica w której jest ten bezpiecznik. Można zewrzeć ten bezpiecznik "termistor" aby sprawdzić działanie reszty układu, tylko przy dłuższej pracy może zadymić...
A kto wie, gdzie się znajduje ten opornik w Fieście rocznik 1996? (at)wieswas Na forum piszą, że wystarczy zmostkować termik.
No i po problemie, opornica zlokalizowana.Faktycznie tak jak poradziliście, jest ona zamontowana w plastikowej obudowie kanału powietrznego zaraz obok silnika dmuchawy. Wystarczy wymontować plastikowy schowek na drobiazgi po prawej stronie deski i wszystko jest jak na dłoni. Opornica dobra, uszkodzony był tylko bezpiecznik termiczny przy opornicy tak...
dziś wykonałem test żarówką i wygląda na to, że opornik jest ok. Żarówka świeci jaśniej albo słabiej, w zależności od sterowania nawiewem. Po podłączeniu samego silnika dmuchawy, tak samo, chodzi raz szybciej a raz wolniej adekwatnie do zadanej mu prędkości. Ale silnik nadal piszczy wiec wszystko wskazuje na to, że to jednak silnik jest już wysłużony...
Witam. Wiele już było tematów o oporniku dmuchawy, ale ja jestem ciekaw czy można zrobić tak, żeby go ominąć. To znaczy jeśli mnie zadowalałby jeden ( przykładowo 2) bieg. Mam taki problem, że oporniki są ok, tylko pokruszyła się płytka, na której znajdował się cały układ. Można to wszystko jakoś zmostkować ? Przeczytałem taką wypowiedź w pewnym temacie:...
Kolego najpierw diagnozujemy co jest zepsute, jak opornik to zrobisz to szybko a jak silnik jest uszkodzony to deska do zdjęcia.
Jeżeli byłby uszkodzony opornik dmuchawa musiała by pracować na najszybszym biegu jeżeli nie pracuje raczej uszkodzony jest sam silnik(szczotki), bezpiecznik lub przewód zasilania. Jeżeli chodzi o podświetlenie to zupełnie inny obwód , prawdopodobnie popalone żarówki.
Dziękuje. Będę szedł zaraz do garażu i zobaczę. Chciałbym żeby, było tylko to o czym piszesz. PZDRO Dodano po 4 Byłem rozebrałem pokrętło sprawdziłem i napięcie jest. Po włączeniu na pierwszą do czwartej pozycji prąd jest. Czy ten opornik od dmuchawy znajduje się koło pedału gazu gdzieś?? Chciałem się dobrać do silnika dmuchawy, Odkręciłem wycieraczki,...
Sprawdź czy przy odłączonym silniku wentylator dmuchawy lekko kręci się ręką. Jeżeli są opory na obrocie uszkadza się opornik. Jeżeli wentylator obraca się lekko uszkodzeniu mógł ulec przełącznik, opornik lub instalacja połączeniowa. Z formy opisu wnioskuję że nie masz wiedzy i oczekujesz podania co wymienić aby działało. On-line jest to trudne.
Witam. Sorry zapomniałem odp. Tak rezystor opornik dmuchawy się przepalił który znajduje się pod nogami pasażera w głębi , dostęp jest w miarę. Ale niestety też padł silnik wentylatora. Rezystor zamostkowałem i działa bo ma też bezpiecznik wlutowany,ale ciężko go dostać. A wentylatorze trzeba było szczotki wymienić i łożysko do tego trzeba by było wyważyć...
Wyciągnij silniczek i zobacz stan tulejek no i czy nic w nawiew nie wpadło. Żeby wyjąć silnik należy zdemontować schowek pasażera wtedy będziesz miał dobre dojście do silnika i oporników.
Najlepsze dojście będzie kiedy zdemontujesz sobie schowek pasażera i od dołu opornik jest zamontowany na 2 wkręty na takiej jakby plastikowej "misce". Jak już będziesz miał tyle rozebrane warto odkręcić silnik dmuchawy i zobaczyć w jakim jest stanie, możliwe że dostała się do niego woda i ciężko się obraca wirnik w tulejkach. Popatrz na schemat może...
Silniki sa 2 biegowe plus bezposrednio lub przez opornik Przy dmuchawie sa 2 przekazniki 1 przelacza biegi 2 nie wiem co realizuje Pokretlo ma 3 biegi wtablicy jest jeszcze kilka przekaznikow Po wyjeciu przekaznika i zmostkowaniu dmuchawa chodzi
Jak rozbierzesz oslonke dmuchawy jest tam termik ktory sie czesto psuje (mala czesc elektroniczna wygladajaca jak wiekszy opornik) wystarczy go wymienic lub zmostkowac oczywiscie wtedy nie bedzie zabezpieczenia przeciazeniowego ale dmuchawa bedzie smigac. Wyprobowane w paru przypadkach. jezeli tylko silnik jest ok pozdrawiam .
No właśnie w tym problem że ja mam climatronic a stary opornik miał 3 wyjścia i 2 na silnik a kostka tego silnika ma 6 nie chce podłączać w ciemno bo boje się że coś się spali
Mam problem z dmuchawą. Od niedawna przestał działać nadmuch. Wcześniej jak włączałem a przełącznik ustawiony był na którykolwiek bieg czasami się nie załączała ale wystarczyło wyłącznik silnik ustawić przełącznik na 0 i ponownie uruchomić i wszystko wracało do normy . Teraz przestało to działać i silnik dmuchawy w ogóle się nie załącza. Klima działa...
Zwykła opornica z napylonymi ścieżkami oporowymi. Dla pewności podaj jeszcze rocznik i czy klima auto czy manual Dla roku 96-7, manual Pin3-1bieg Pin1-2bieg Pin4-3bieg Pin2-wyj. minusa na silnik Jak rozumiesz to potrafisz sprawdzić opornicę i sam przełącznik prędkości
Witam Podłącze się pod temat.Czy w Sharanie 2002 silnik AUY i klimie recznej dwustrefowej to ta opornica bądź opornik termiczny też jest za schowkiem,bo u mnie nawiew działa tylko na 3 i 4 biegu? Dodam,że mam wersje angielską!
Wyłuskałem z Twojego schematu wzmacniacz napięciowy i dla mnie to wygląda dziwnie. Nie bardzo jest szansa na liniową pracę. Podanie małego napięcia na wejście spowoduje wysterowanie wzmacniacza na maxa. Sprawdź czy R19 na pewno jest na + zasilania. Za zwyczaj taki opornik jest między we- a wyjściem. ps. próbowałeś wymienić ten wzmacniacz operacyjny...
Witam, Borykam się od dłuższego czasu z problemem wariujących obrotów wewnętrznej dmuchawy pojazdu. Jest to Golf 4 TDI wyposażony w Climatronic. Samodiagnostyka climatronika daje efekt w postaci błędu 4F9. Wg opisów znalezionych w internecie zinterpretowałem ten błąd jako problem z dmuchawą. Została ona wyjęta. Ewidentnie ciężko obracała się dlatego...
Witam, mam problem, posiadam Fiat Fiorino 1,3D i padł mi nawiew powietrza. Tzn po przekręceniu na 1, 2, 3 lub 4 bieg dmuchawa stoi brak jakichkolwiek odgłosów. Rozebrałem cały tunel w środku z myślą że może są jakieś upalone przewody czy kostki ale nie. Pod maska znalazłem przepalony 30A bezpiecznik, ale po wymianie i uruchomieniu dmuchawy na 1 znowu...
Witam, mam problem z Peugeotem. Nie działa mi nawiew, na krótko silnik kręci, wymieniłem opornik nawiewu i dalej nic. Gdzie znaleźć bezpiecznik i przekaźnik dmuchawy?
Witam! Od pewnego czasu przepala mi sie bezpiecznik od nawiewu. Czasem na wlaczonym zaplonie pochodzi dluzsza chwile,ale wystarczy ze wlacze silnik odrazu przepala sie bezpiecznik, przepala sie takze jak wlacze nawiew na maksa. Wymieniony zostal rezystor opornik dmuchawy, ale to tez nic nie pomoglo... co moze byc? Aha sharan rocznik 1996 90koni, klimatronik...
Witajcie. Pacjent jak w tytule Ford Galaxy mk1 z klimatronikiem dwustrefowym. I tak tylny nadmuch dziala jak nalezy. Przedni zas wcale. Posprawdzalem bezpieczniki sa ok. Zdemontowalem schowek wypialem kostke od dmuchawy, wpialem miernik i napiecie jest podawane. Gdy ustawie nadmuch na maxa 12, 5 v ( na wylaczonym aucie, na wlaczonym 14,5) i gdy zmniejszam...
Witam po raz pierwszy na forum! Mam problem z silnikiem dmuchawy w Punto I, który objawia się w ten sposób że rezystor (opornik, bezpiecznik termiczny - wiele nazw słyszałem, nie wiem która prawidłowa) nagrzewa się do wysokiej temperatury co powoduje jego przepalenie - nagrzewa się dlatego, że silnik pobiera za dużo prądu, tak mi w facecik w sklepie...
Wiem, że temat się już trochę zakurzył, ale na pewno nie jedna osoba będzie miała jeszcze ten objaw. Ja naprawiałem tą usterkę w dniu dzisiejszym. Pokrótce opiszę co trzeba zrobić: 1. Odkręcić ramiona wycieraczek. 2. Zdjąć plastikowe podszybie (obie części). 3. Odkręcić całą dmuchawę (trzy śruby), można też zdemontować takie małe korytko plastikowe...
najczęściej pierwsze biegi dmuchawy ,czyli 1 ,2 oraz 3 puszczone sa przez oporniki aby zmniejszyć prędkość obrotową silnika natomiast ostatni bieg jest podłączony bezpośrednio .W Twojm przypadku niekoniecznia awarii uległa opornicza lecz poprostu wypiołł się jakiś kabel.Niestety nie wiem gdzie w twojm autku znajduje sie to ustrojstwo.spotkałem się już...
Właśnie ten bezpiecznik termiczny umiejscowiony na zespole oporników. Zespól oporników umieszczony jest w kanale nadmuchu zimnego powietrza , zaraz przy silniku dmuchawy , jest tym powietrzem chłodzony.
Witam . Jezeli juz chcesz zalozyc dmuchawe na 24v , to i swiece zrob na 24 v . Wystarczy dolozyc w szereg drugi opornik /taki sam jak oryginalny / Takie rozwiazanie stosowane jest w agregatach na 24V.Do zasilenia pompki mozesz zastosowac przetwornice 24/12v / na allegro jest ich cala masa./ Oryginalna p-pa jest elektromechaniczna / membramowa impulsowa/...
Witam temat trochę odgrzewany ale może ktoś miał taki przypadek, pacjent to scania r 420 2005r.Obroty silniczka nagrzewnicy działają tylko na 4 biegu silniczek wymieniony na nowy na panelu od klimatyzacji nie ma żadnych błędów , jest jeden błąd na desce rozdzielczej OCC 1789786 oznacza awarie klapy recyrkulacji powietrza zatarty silniczek lub przewody...
Dzięki Motronic opornik wymieniony i bangla.Siedzi tam zwykły opornik jak np.w golfie III ,ma tylko dodatkowo wyprowadzone 2 kable z wtyką do silnika dmuchawy.Dostęp tylko trochę gorszy,ale przy okazji zrobiłem gościowi odkażanie parownika Tunapem.Dzięki!!!
Za schowkiem,w okolicy silnika dmuchawy.
Przyczyną na pewno nie jest rezystor opornik dmuchawy taki jak na poniższym zdjęciu. Ale to nie jest rezystor/opornik lecz sterownik. I skoro masz klimatronik to taki powinieneś mieć, przeważnie znajduje się koło silnika na kanale łączącym wentylator/mieszalnik (weź pod uwagę że wystają tylko wtyczki radiator jest schowany w kanale)... Z tego co się...
U mnie nie kręcony licznik jeżeli o to chodzi.Auto mam od nowości.Silnik jak sprawdzałem na krótko to nie było słychać żeby był przytarty. Dodano po 1 Silnik raczej nie przytarty. Jak to sprawdziłeś? Skoro po wymianie regulator przez chwile chodziło, a potem znów padło, to albo coś uszkadza regulatory, albo problem leży jeszcze gdzie indziej. Na słuch...
witam ,jest tam jak dobrze pamietam , na obudowie nagrzewnicy w okolicy silnika dmuchawki jest opornik wstepny silnika, musisz go odłączyć i podważ śrubokrętem i wyskoczy, pewnie się spalił, a jeszcze taka uwaga czasami silnik ma żle zaciśniętę mocowanie łóżyska ślizgowe przy szczotkotrzymaczach,powodzenia
Mam tipo z 94'.Miałem ten sam problem.Do porady Tadzia 47 należy dodać iż przyczyną przepalenia oporników w regulatorze obrotów dmuchawy jest najprawdopodobniej zanieczyszczenie komutatora,aby go wyczyścić należy jednak rozmontować silnik dmuchawy co wymaga czasu oraz cierpliwości,ale jest możliwe.Należy pamiętać też o skontrolowaniu stanu szczotek.
kabelek o którym piszesz idzie sobie od stacyjki do cewki WN.W starszych modelach był to specjalny kabel oporowy.W twoim przypadku jest to zwykły kabel ale ma założony opornik. Z tego co pamiętam opornik ten znajduje się w okolicy rury którą doprowadzane jest powietrze do dmuchawy (taka gruba rura przy silniku).Często zdaża się że występuje tam niekontakt...
Witam Według mnie bo nie miałem w ręce takiego akurat opornika -pojedynczy pin to wyjście na silnik -a te cztery to wejścia z przełącznika sprawdzić metodą prób i błędów nic się nie stanie A i ten opornik musi być w komorze wentylatora bo go chłodzi powietrze. Pozdrawiam
Mnie obecnie trafiła się ta historia. A że obecnie nie dostanę na rynku nowej dmuchawy - niemały problem. Zamienników nie ma w handlu, a u Opla oryginał ponad 1000PLN. Wszystko co można na dniach dostać ma gniazdo 3-stykowe. Nie jestem zorientowany do końca w materii dokładnego wyposażenia w wentylatory, ale pewnych rzeczy udało mi się dowiedzieć. W...
No to mnie oświeć - jaka powinna być wartość temperaturowa termistora, i jakie zadanie pełni on w układzie opornicy wentylatora. Mistrzuniu, ten termik zabezpiecza nie instalację, tylko sam opornik przed przepaleniem, w razie zbyt dużego prądu pobieranego przez silnik, a spowodowanego oporami zatartymi łożyskami wirnika. Instalację chroni bezpiecznik...
Szanowny racjonalizatorze, nie przyszło tobie do głowy (nawet przez moment) że jeśli to zabezpieczenie zadziałało to miało ku temu powód? Zauważ, że nie jestem sam. A nawet tu na forum jest to opisywane nie raz. Nawet wypowiadał się ktoś z działu elektrycznego serwisu samochodowego, że to normalny zabieg. Zauważ, że to zabezpieczenie termiczne. Prądowo...
http://obrazki.elektroda.pl/5122680300_1... Witam Ostatnio Naprawiałem sterownik Tango Negro i chciałbym się z wami podzielić zdobytą wiedzą. Otóż w powyższym sterowniku co jakiś czas wyświetlała się Awaria i występował kod błędu Er2. W instrukcji jest napisane że jest to albo uszkodzenie dmuchawy albo sterownika. W moim przypadku był...
Nie na panelu sterującym nawiewem lecz przy silniku dmuchawy.
Od dłuższego czasu mam problem z nawiewem. Opiszę wszystko co zaobserwowałem, może znajdzie się ktoś kto mógłby mi pomóc , miał podobny problem ? proszę o komentarze, porady Temperatura na zewnątrz ok - 5 stopni - po odpaleniu silnika dmuchawa czasami działa od razu lub załączy się po ok 15 minutach pracy silnika. Temperatura na zewnątrz ok - 10-15*C...
A tak trudno sprawdzić, czy silnik nie pobiera za dużego prądu?
Opornik jest w dmuchawie obok silnika, trochę nieciekawy dostęp..
Skoro spaliły ci się opory to najprawdopodobniej masz suche panewki w silniku dmuchawy i mocno wzrósł pobór prądu.Zacznij od rozbiórki dmuchawy i posmarowania panewek.A opory...Ja zrobiłem w ten sposób:wziąłem kawałek drutu oporowego od termowentylatora 2kW i podłączyłem go w szereg z zasilaniem dmuchawy.Następnie przesuwałem przewodem zasilającym silnik...
Jeżeli silnik jest sterowany fazowo i jak piszesz na 7 poziomach to musisz znaleźć kawałek płytki odpowiadający za ten stan i tam ew. zmienić stałe czasowe odpowiadające za moment włączenia triaka. Opornik w obwodzie bramkowym triaka zostaw w spokoju. Mimo wszystko jednak odradzam grzebanie w działającym sterowniku.
dmuchawa opornik opornik dmuchawa opornik dmuchawa schemat
moduł akcelerometru podłączenie wyważarka wirników czujnik krancowy
matryca lsc320an02 lombardini wtrysk
Interfejs diagnostyczny do VW Caddy 1.4 benzyna 2004 Tacka DVD wysuwa się po włożeniu płyty - przyczyny