Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
Opór rezystora obliczam z zaleznosci 5V/0,16A = 31,25 Ohm Moc cieplna jak wydzieli się na rezystorze to P=0,16 x 0,16 x 32,25 ohm = 0,8 W. Źle policzyłeś rezystor - wentylator ma prąd 0.16A przy zasilaniu 12V. Jak wstawisz rezystor to będzie płynął inny prąd, oczywiście mniejszy i Twoje obliczenia są do niczego ! Kombinuj dalej :D
Czyli dioda 1N4007 lub BA159 będzie OK? Nie wiem czy będzie OK, bo nie jestem pewien czego oczekujesz, nie wiem jak zachowa się Twój wentylator pod napięciem ok. 4,2V - 1N4007 da spadek napięcia ok. 0,75V, BA159 - ok. 0,85V.
Wstaw ten opornik z anglika i podłącz z powrotem, tylko tak aby go powietrze z dmuchawy studziło, wyprowadzenia na silnik masz...a z wersji europejskiej wyprowadź kable silnika (czerwony i niebieski na ostatnim zdjęciu i podepnij pod dwu pinową kostkę angielską:) Pamiętaj o kierunku obrotów:)
za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
Drobne zmiany i masz na 24V. Coś mam wrażenie, że te górne układy mogą dawać nieco ponad 13V na wentylator (napięcie diody Zenera + 1,24V), a dolny około 14V (więcej o napięcie baza-emiter T2). Układ w AVT1596.pdf jest prosty, ale: załącza takie napięcie, jakie da zasilacz (a rozumiem, że ten może dać ze 33V), i podaje takie napięcie na bramkę (a ono...
Jakie napięcie jest tolerowane przez PB7? 0 - 5V, standardowe wyjście AVR'a No i tu jest problem - bo przy stanie PB7=5V, BC557 nadal będzie włączony, wentylator również. Sposoby: - z PB7 sterować jeszcze jeden stopień na npn zasilany z 12V i dopiero z niego sterować BC557 (ale logika się odwróci) - ale 3 stopnie do włączenia wentylatora?, - usunąć...
w wiekszosci samochodów opornik jest w obudowie wentylatora dmuchawy Dodano po 2 poszukaj kostki która zasila wentylator dmuchawy i gdzieś w jej okolicy jest opornik.opornik ten jest chłodzony tym wentylatorem Dodano po 4 w okolicy nóg pasażera jest ten silnik wentylatora,trzeba poswiecic sobie latarką i tam wszystko znajdziesz POWODZENIA
Opornik w szereg z wentylatorem o wartości wyliczonej z prawa Ohm'a.
A zmiana szybkości rezystorem lub potencjometrem? No ja mam taki opornik zamontowany , zamiast 12V dostarcza 9V(chyba firmy AAB) i dzięki temu wentylator na karcie kręci się wolniej i ciszej. Chociaż ja podłączyłem go do gniazda chassis fan na płycie głównej, na karcie nie bardzo było jak bo blokował radiator, ale to zależy jaki masz model. Ale kupiłem...
Właściwie regulacji mocy w tej kuchence nie ma - jest tylko uruchamianie jej z różną częstotliwością przy tej samej mocy. Irytował mnie głośno pracujący wentylator non stop potrzeba czy nie. Żeby nie to że że kupiłem na allegro to bym to oddał.Postanowiłem poeksperymentować i uciszyłem na razie wentylator wstawiając w szereg zasilania opornik ok 80...
Z twojego opisu wynika raczej że rezystor jest uszkodzony a dokładniej uszkodzony jest bezpiecznik termiczny - element zaznaczony na zielono. Zewrzyj bezpiecznik termiczny tak jak zaznaczyłem na czerwono i zobacz czy wtedy działa dmuchawa na wszystkich prędkościach. Jeżeli tak to musisz wymienić cały rezystor lub bezpiecznik termiczny. On się uszkadza...
To jest własnie ten opornik Sprawdz omomierzem przejścia na stykach tego opornika
Czyli podskoczę po opornik 20W Wartość opornika (oporność) policzyłeś? a wentylator w tym wypadku to obowiązek? Jak napisałem, na oporniku i mostku łącznie wydzieli się tyle samo mocy co na selenie czyli może obędzie się bez wentylatora przy czym opornik ma mniejszą powierzchnię niż miał selen więc nagrzeje się do wyższej temperatury przy tych samych...
na 100% uszkodzony opornik redukcyjny lub tylko bezpiecznik termiczny zaraz kolo opornika.
Można by zrobić układ z histerezą nawet z dwóch tranzystorów, ale do histerezy muszą być o przeciwnych polaryzacjach (NPN i PNP), a te, o których napisałeś, że masz, są oba NPN. Najprościej dokupić tranzystor (jak nie masz), np. BC558C. Oporniki i potencjometry masz? Układ bez histerezy włącza się płynnie - np. przy 60 stopniach wentylator zaczyna się...
Kupiłem nie kompletna spawarke SPB-315 starego typu. Jest w niej obudowa i trafo. Czego brakuje abym ją uruchomił i mógł nia spawać. >>>>>>>>>>> Witam Jesteś w dobrej sytuacji gdyż najdroższe rzeczy posiadasz. W tych spawarkach (pierwsze modele) Transformator główny i transduktor robiono na wspólnym rdzeniu. Brakujące elementy: 1. Mostek prostowniczy...
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
Ja nie wiem co to jest za urządzenie załączane tylko przy pracy samego wentylatora. Jest opis 750 delta 25w i działa tylko przy włączonym samym wentylatorze. Wyłącza to na pozycji 2 i 3 W pierwszej pozycji wentylator chodzi sam na szybszych obrotach po czym w pozycji 2 i 3 pracuje on poprzez opornik na zwolnionych obrotach.
Presostat po lifcie jest po prawej stronie chłodnicy na osuszaczu a opornik jest z lewej w obudowie wentylatora. I proszę nie mieszać po i przed liftowych bo to zupełnie inne samochody łączy je tylko nazwa i część karoserii.
Bezpiecznik termiczny jest w rezystorze we wlocie powietrza. Podnieś maskę, rozkręć wlot powietrza do kabiny, zaglądnij tam i zlokalizuj opornik nawiewu, wyjmij go i mu się przyglądnij. Bezpiecznik termiczny wygląda jak metalowy opornik. W środku przy określonej temperaturze przepala się połączenie.
No właśnie dobrze wyczytałeś znajduje się on na przedniej belce pod przednim zderzakiem, przykręcony jest na dwa wkręty na kluczyk, jak staniesz przed samochodem i podniesiesz maskę, wymontujesz grill i między chłodnice a belkę włożysz rękę to znajdziesz wiązkę instalacji i opornik w kształcie kostki prostokąta.
Opornik pierwszego biegu znajduje się przed chłodnica, widać go przez grill po lewej stronie. Opornik to taka dzina kostka a w środku gruby drut więc prawdopodobnie będzie problem ze stykiem.. Druga opcja to bezpiecznik od chłodnicy sprawdzałeś ?
Układ przekomplikowałeś. Wentylator nie potrzebuje stabilizacji, najwyżej - jeśli dostaje za duże napięcie, to daj mu szeregowy opornik. Dobrze, jeśli silnik wentylatora, który jest na DC dostanie napięcie nieco podfiltrowane, dodaj kondensator po prostowniku. Z triakami jest tak, że jeśli go nie wysterujesz odpowiednio, to się nie włączy. Wyrzuć tą...
Wentylator podłaczyłeś ale ci brumił na wyjściu sprawdz w okolicach tych tranzystorów elektrolity ,prawdopodobnie jest podsuszony.powodzenia
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Czujnik jest dwu stopniowy 1i2 bieg ta puszka alu to opornik do1 biegu dlatego do masy aby odprowadzic cieplo taki wentylator potrfi pociagnac do 20A sprawdz czujnik wyciagnij kabelki 2 dodatnie 3silnik . zalocz zaplon i wsadz zworke wenylator powinien zadzialac 1-2 z biegow jesli nie to bespiecznik bo raczej przekaznika nie ma o ile pamietam Pozdrawiam
Aby odłaczyc ATI - obok pu8 wylutuj PR97 + opornik z poz, R458 przelutuj na R442. Hej, Czy ta informacja sprawdzona praktycznie czy z sieci pochodzi?
Gdzieś (chyba na Triodzie) widziałem porównanie nowoczesnych LED z neonówkami. Dla nowoczesnego LEDa wystarczy prąd ~100μA... Więc - bezpośrednio do LEDa lutujemy mostek prostowniczy SMD, wyliczamy opornik i podłączamy LADa do 230V. Świeci wystarczająco. Moc tracona na oporniku jest pomijalna, trzeba tylko uwzględnić napięcie. (Mam już woreczek...
Mam problem związany z tym że nieuruchamia się w samochodzie "wiatrak"po włączeniu klimatyzacji a wiem że powinien Nie tyle "po włączeniu klimatyzacji" ile raczej: "po wzroście ciśnienia w układzie klimy" Ten układ jest prosty (i w zasadzie taki sam przy klimie ręcznej i automatycznej): czujnik ciśnienia przy osuszaczu, przekaźnik w skrzynce bezpieczników...
Zwykła implementacja jako wzmacniacz niedwracajacy jest ok wszystko się liniowo zmienia( ale takie cos nie nadaje się do Mosfeta P tylko N ). Takie coś z MOSFET-em N nie nadaje się do obciążenia połączonego z masą, trzeba by je połączyć z +zasilania, a MOSFET-a dać od strony masy. Inaczej na bramce MOSFET-a uzyskasz może +10.5V, a na obciążeniu np....
Myślałem też o zamianie. Możesz polecić coś niedrogiego? Procesor to athlon64 3700+ San Diego. Raczej nie będzie kręcony bo mam lipną płytę. Spartan z wentylatorem 92mm, Cooler Master TX3 (mam takowy), a i można znaleźć na znanym polskim portalu aukcyjnym oryginalne boksowe chłodzenie od Phenom, ale takie z rurkami przewodzącymi, ew. wymienić na nim...
Wymianą bezpiecznika czy całej opornicy leczymy tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyna leży w wielu przypadkach w silniku dmuchawy, którego łożyska z biegiem lat wyrabiają się, stawiają większy opór, który przekłada się na większy pobór prądu przez wentylator a to prowadzi do mocniejszego nagrzewania się opornicy. Problem bez ingerencji w silnik dmuchawy...
VIPer50A Producent: ST Załóż na nim od razu radiator. Układ zdrowo się grzeje. Wymień opornik 47ohm na 10watowy ceramiczny, dołóż kondensator 470uF na który jest miejsce, dołóż diodę podwójną na którą jest miejsce. Dołóż wentylator 120mm od góry i jakiś czas podziała. Ale bez szaleństw. Po trzeciej naprawie powoli mam dosyć tej genialnej włoskiej produkcji......
w twoim przypadku opornik raczej nie będzie konieczny. Ale jak będziesz robił płytkę to zrób miejsce na niego ( najwyżej wstawisz zworke). Jeśli chcesz podłączyć wentylator komputerowy to one są na 12V chyba że chcesz żeby wolno chodził tu masz jescze opis wyprowsadzen us
Trzeba wyjąć wentylator
Swój amplituner SADX 940 (podobny, mocniejszy) przerobiłem natychmiast po kupnie. Pomysł, by wentylator włączał się dopiero przy dużym wysterowaniu wzmacniacza a nie wtedy, gdy jest gorąco, uznałem za kretynizm albo za celowe działanie konstruktora, by się szybciej zepsuło i klient musiał kupić nowy sprzęt (ceny końcówek były wtedy bandyckie, naprawa...
Przy takim prądzie potencjometr ze ścieżką węglową to nieporozumienie. Już przy 10 Ω mamy 2 W strat, a potencjometr miał tej mocy prawdopodobnie 0,125 W, może 0,25 W. Określ opornikami, jaki maksymalny opór może być dołączony, żeby wentylator startował pewnie przy, powiedzmy, 5 V. 4 V to minimalne napięcie baterii i przy takim wentylator ma prawo nie...
trafo=> transformator taka najwieksza metalowa puszka pomierz na niej napięcia... najlepiej opornik dobrac potencjometrem... wez potencjometr obojętnie jaki podłącz go w szereg pomiędzy dodatnią gałąź zasilania koncówki mocy a wiatrak, pamietaj aby był ustawiony w pozycji największej rezystancji, następnie ostroznie kręć potencjometrem az uzyskasz satysfakcjonujące...
jedź na szrot albo napraw stary jak wyciągniesz go z dmuchawy będziesz widział małe srebrne coś z dwoma nogami-połącz te nogi i zobacz czy zadziała
Prawdopodobnie zbyt ciężko kręci się silniczek i to jest powodem uszkodzenia bezpiecznika.
60W to ma być moc ze startami w oporniku, czy samego wentylatora? 220W/300W to zmierzone czy nominalne? Żeby to policzyć trzeba by znać zależność mocy od obrotów, teoretycznie powinna rosnąć z trzecia potęgą, ale gdzieniegdzie piszą że z drugą, więc nie jestem pewien. Najprościej ze wzorów P=U²/R oraz P=I²×R. Problem pojawi sie później kiedy...
Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
Nie wiem nadal gdzie jest ten błąd. I mam jeszcze pytanie odnośnie schematu. Po podłączeniu modułu wykonawczego do uP wszystkie przekaźniki się załączają i nie dają się wyłączyć programowo. Są włączone niezależnie od stanu portu. Czy zrobiłem jakiś błąd na schemacie? Po odłączeniu wtyczki przekaźniki się wyłączają ale wystarczy dotknąć pinów wtyczki...
Jeśli klima nie jest nabita to wentylator się nie włączy. Włączy go tylko sterownik silnika przy wysokiej temperaturze cieczy. Sterownik klimy załącza oba biegi z czujnika presostatu. Tak jest przynajmniej przy klimatyzacji automatycznej. Drugi bieg załącza się przy ciśnieniu 22 bary, pierwszy nie wiem bo też mam zepsuty opornik. Kiedy spalony rezystor...
Te takie kolorowe w paski mają po 150, a ten mały niebieski to chyba opornik — nie ma nic.
termik jest w srodku w module z przekaznikami i opornikiem wentylatora Opornik się znajduje w obudowie chłodnicy, od przodu samochodu. Dochodza do niego 2 wiązki.
Temat stary, ale dorzucę swoje 3 grosze bo ostatnio znów rozebrałem wentylator, wiec może komuś się przyda. Procedura wygląda następująco (dla 1.9 TDI fabia I) trzeba zdemontować i mały i duży (odkręcenie krzyżaka 3x torx na wentylator), po wyjęciu małego, łatwo wychodzi duży inaczej sprawa skomplikowana i nie wiem czy da rade wyjąc tylko duży wentylator....
Niestety muszę Cię zmartwić, sam rezystor jest nieosiągalny w handlu (ja nie znalazłem). Pozostaje zakup kompletnego wentylatora z rezystorem. Najtaniej znalazłem w firmie GRA-PA 320 zł. Można jeszcze oczywiście kombinować, ale osobiście jestem zwolennikiem oryginalnych rozwiązań.
We wszystkich renówkach jest ten sam problem opornica tylko nikt nie pisze czemu się przepalają E tam opornik najbardziej się nagrzewa tak na 30-40% obrotów , wtedy jest mały przepływ. A pali się jak pasta wyschnie, wentylator zacznie pobierać nadmierny prąd z powodu zawalenia grafitem przedziałek, lub kostka opornicy się wypali i nie mam pewnego zasilania...
wentylator opornik opornik wentylator chłodnica opornik nawiew wentylator
samoistny włączać tablet samsung galaxy karta pamięci silnik pralki podłączyć
zawór przepustnicy zawór przepustnicy
Spawarka laserowa 9kW – czy możliwa praca na 230V z gniazdka domowego? Sterownik Schneider SpaceLogic MP-C jako zamiennik MNL-13R w automatyce centrali wentylacyjnej