Nieraz wystarczy niewielkie napiecie z multimetra i poduszka wystrzeli. Jest absulutnie zabronione sprawdzanie zwyklym multimetrem poduszek powietrznych poniewa moze sie to zle skonczyc. Sa do tego specjalne urzadzenia. Sprawdza sie poduszke tak: Jesli kontrolka od poduszki gasnie po kilku sekundach to system jest sprawny. I wtedy odlacz np poduszke...
Witam. Niedawno kupiłem audi a4 b6 i dopiero po jakimś czasie odkryłem że poduszka powietrzna w fotelu kierowcy i kurtyna były wystrzelone. Co prawda ktoś to sprytnie zamaskował. Nawet zostały usunięte błędy. Ale postanowiłem je wymienić trochę się na tym znam więc pomyślałem że dam radę. Wiem że po wystrzeleniu poduszek ktoś pewnie musiał podłączyć...
Kolego nie trzeba było jednak ingerować w sensor. Problem rozwiązany. Okazało się, że poduszka jest nie do tego modelu. Zamiast dwustrzałowej poduszki (4 piny) czy jakoś tak to się nazywa to jest jednostrzałowa (2 piny) Opornik do testu rozwiązał sprawę. Teraz klient niech szuka właściwej. Temat do zamkniecia.
Autko trafiło do warsztatu z świecącą kontrolką poduszek. Diagnostyka wykazała błąd 00588 uszkodzenie zapłonnika strona kierowcy - rezystancja za mała . Obwody sprawdzone pod kątem zwarć, sprawdzona taśma, podstawiona poduszka, błąd uporczywie się pojawia. Poduszka zastąpiona została potencjometrem, którym regulowano tak aby w bloku pomiarowym uzyskać...
Mam pytanie. Można naprawić sensor poduszek powietrznych? Ma nr 77960-SHJ-A020-M1 Sensor pokazuje, ze cała prawa strona jest nieczynna. Mam wywalone dwie boczne poduszki. http://www.fotoszok.pl/out.php/t1252585_... Jeszcze niech ktoś mądry powie czy mogę wrzucić oporniki za te poduszki i podpiąć wtedy w pełni sprawny sensor...
20, 21. W załączniku pinout dla sterownika poduszek 50 pin.
Na wyjściu regulatora jest triak, czasami rezystor szeregowy, kilkuomowy w szereg z triakiem, do zapewnienia zasilania regulatora. Na tym wszystkim masz spadek napięcia rzędu kilku woltów, to zaledwie dwa albo trzy procent z pełnego napięcia sieci. Wyeliminowanie tego spadku napięcia poprzez zwarcie regulatora naprawdę nic nie zmieni.
niestety po wymianie tyrystora i rezystora w sterowaniu - nadal nie ma właściwej pracy układu. Brak napięcia na wyjściu z tyrystora. Wymiana scalaka jest nieekonomiczna. Zamykamy temat i dziekuję za pomoc.
a co mi bedzie do tego potrzebne?? vag-iem pewnie tego nie zrobie??
Sprawdź w taki sposób : zastosuj zamiast poduszki opornik o takim samym oporze. wykasuj błedy. Sprawdź czy sie nie pojawiły znowu. Jeśli dobrze to montuj poduszkę.
to jest schemat poduszki z fiesty od 99 roku wedlug mnie nie powinno byc zadnej roznicy w budowie tych poduszek w koncu ka to taka mala fiesta
Ja ci zaraz dam oporniki.
Witam ponownie. Rezystor z przekaźnikiem oczywiście trzyma określoną rezystancję lecz sygnał ze sterownika nie daje rady załączyć przekaźnika. Przekaźników jest kilka na każdą poduszkę osobny. Czy jest jakiś układ elektroniczny który dałby informacje o krótkim impulsie. Podłącz sondę oscyloskopową pod opornik, tak aby mierzyć spadek napięcia na oporniku....
o tutaj kolega dobrze pisze , odepnij przewod pod siedzeniem i wloz w ta wtyczke opornik 2,2 ohma i zapal auto i bedzie wiadomo czy tasma czy poducha Co ty kolego majaczysz?Co ma wspolnego wpinanie opornika do zlacza napinacza czy bocznej poduszki ze sprawdzeniem tasmy poduchy kierowcy?Pojedz na skan systemu airbag,masz tam 4airbagi,sterownik i 2sensory,chcesz...
Czy znasz przeszłość auta, może było bite i poduszka "wystrzeliła". Pewnie w zamian dano jakiś opornik. Zbadaj to dokładnie, bo to b. ważna sprawa - Twoje bezpieczeństwo.
Od 2.2 do 3 Ohm Dodano po 58 Taśma w kibel!
gdzie w Lagunie III on się znajduje. pod środkową konsolą Pewnie opornik przed wtyczką
Żadnych oporników. Była poduszka to i ma być . Trzeba było kupić fotel z poduchą
Sprawdzone opornikiem. Sterownik widzi poprawny opór, czy to poduszki, czy opornika. Konfiguracja jest poprawna.
jak założyć ten opornik
nie polecam rozwiazania "opornik" -> tylko poduszka USA...
Napinacz pasa kierowcy po podłączeniu zbyt duża impedancja stały rozumiem że brak komunikacji lub uszkodzony. Po stronie pasażera brak poduszki opornik Na sam początek, kup tylko tą brakującą poduszkę pasażera i zobacz co stanie się po jej podłączeniu. Czy komputer pokaże jej błąd czy wszystko będzie OK. Samochód na pewno jest po wypadku w skutek którego...
Jak w temacie chodzi o golfa 4 '98 chce wylaczyc czasowo poduszke pasazera bo zona chce wozic nasze dziecko z przodu kiedy jedzie tylko z nim. Pytanie: jak wylaczyc poduche vag-iem i jaki opornik zalozyc w miejsce poduszki? dowiedzialem sie ze w serwisie robia to tak samo czyli i programowo (vag-iem) i mechanicznie (opornik).
Ja ogólnie jestem zdania że chcącemu nie dzieje się krzywda. Jak wlazł pod samochód bez kobyłek i na niego spadł, no trudno. Co do bezpieczeństwa innych, oczywiście jest to problem, ale te wszystkie autoryzacje i tajemnice nie powstrzymają użytkownika od zluzowani śrub kół, wylania płynu hamulcowego (no dobra, czujnik poziomu - zastąpieniu płynu wodą)...
Sprawdź napinacze pasów, wtyczki czy są dopięte. Ewentualnie (tylko w celach testowych) zamiast napinacza podepnij opornik. Możliwe że napinacze są nieprawidłowo zregenerowane.
Korozja na stykach w kostce pod fotelem to najczęstsza przyczyna. Spróbuj przeczyścić kontaktem i delikatnie dogiąć piny. Ostateczne pozostaje połączyć przewody z ominięciem kostki,fotela tak czy siak sie nie wyciąga. Od pasażera przynajmniej :) . Metoda diagnostyki opornikiem 3ohm też dobra.
Dzięki za odpowiedź. Będę miał dostęp do auta dopiero w sobotę to będę patrzył. Nie wiem tylko czy mam taką opcję podglądu rezystancji dlatego był pomysł podłożenia oporników pod każdą poduszkę i napinacz zaraz za sterownikiem
Na jakim etapie motoryzacji się zatrzymałeś? Gdzie dziś znajdziesz guziczek uderzeniowy? W starszym bracie też nie było czegoś takiego. Renault z silnikiem cdti?? Brak błędów w kalkulatorze wtrysku, a w parametrach zezwolenie na rozruch jest? Może oddaj do kogoś kto się zna na tym? Z góry uprzedzam, nie pytaj o oporniki zamiast poduszek.
Czyli tym niby opornikiem nie dam rady nic zrobic??napiszcie mi jesli wiecie jak to leci z tym opornikiem,oraz co mial bym kupic oprocz tej poduszki??z gory dzieki.pozdrawiam Już ci koledzy napisali wyżej: musisz kupić poduszkę boczną i sterownik poduszek.
Raz widzialem w sensorku, ale zawsze tam gdzie najłatwiej czyli na jakimś łączeniu.
Wstaw opornik zamiast poduszki i zobacz czy Tech widzi zmiane rezystancji. Jesli nie widzi, a jest przejscie na wiazce (zapewne jest), to masz uszkodzony sterownik. Przerabialem podobny problem calkiem niedawno.
sprawdź czy ktos nie włożył lub wlutował opornika w kostke od poduszki kierowcy, sprawdź czy w pozostałych miejscach nie ma oporników jak wywala poduszka kierowcy to i pasażera. Spotkałem się kiedyś z tym i dlatego pisze. Z tego co wiem to przy usterce z okolicy z poduszki lampka pali się cały czas, a przy usterce z okolicy napinacza może czasami gasnąć.
Obwód poduszki powietrznej czołowej pasażera. Spróbuję włożyć opornik może coś z poduszką nie tak
Zasymulować opornikami poduszkę , uważając żeby nie rozgiać fabrycznych konektorów ( 80%wszystkich problemów przy okazji "diagnozy"). Sprawdź czy sygnał wtyczki poduszki kierowcy- moduł jest ok. ŻADNEGO SPRAWDZANIA OMOMIERZEM!!! I ZADNEGO GASZENIA KONTROLKI PODUSZEK. OPORNIKAMI!!! W Ten sposób sprawdzisz wiązkę , pod jednym warunkiem - moduł nigdy nie...
czy ktos moze mi przeslac wsad do centralki airbagu . 2 poduszki , i mam pytanie jaki zastosowac opornik zastepczy poduszki kierowcy , dopuki niezdobede nowej poduszki i zlacza spiralnego ? niestety na centralce brak nalepki , byc moze numery spisze za tydzien z innego auta gdy bede mial okazje
Zapnij opornik przed taśmą, później za nią i zobacz czy błąd daje się wykasować
Usuwacze poduszek , powiedzcie mi ile warte jest dla was życie człowieka lamerzy ? Oporniki w cyklu diagnozy rozumiem , ale zamiana poduszki na opornik w systemie na stałe powinno być karane urwaniem łba przy samej d...
więc i może w moim przypadku tak jest - włożony opornik symuluje "pas nie zapięty". a czy za włączenie/wyłączenie poduszki nie jest odpowiedzialny moduł zajętości fotela z matą? Tak, lecz bez zapiętych pasów poduszka może Cie zabić, nie uratować, wiec to i to ma swoje znaczenie.
Mam używanego civica z wystrzelonymi poduszkami przednimi.Na wymianę sterownika i poduszek oraz czujników narazie mnie nie stac a problemem jest wyświetlacz lcd który zamiast istotnych danych pokazuje tylko błędy.Czy dorażnie można wykasować błąd w sterowniku srs i emulować poduszki opornikami tak aby w rezultacie wykasować błędy z komputera i uruchomić...
Szkoda że moderatorzy dają ostrzeżenia za doradzanie wsadzania oporników zamiast poduszek, a za doradzanie o usuwaniu katalizatorów już nie :), co do DPF-u wyciąć wyprogramować, egr-a wyczyścić i auto ma 20% mocy więcej ponoć.
Nie wiem jak jest w volvo. Najczęściej jest tak, że jest sterownik (moduł) + kilka czujników w aucie (z przodu i po bokach) oraz elementy z ładunkiem odpalane przez główny sterownik, takie jak przednie poduchu, kurtyny i napinacze pasów. Nie montuj oporników zamiast poduszek bo ktoś kiedyś może przez to stracić życie. Według zaleceń nie można montować...
Czyli auto nie zostało należycie naprawione. Świadomość, że auto miało kolizję to jedno, a zatajanie prawdy o pasach opornikiem to drugie. Myślę, że w tej sytuacji powinieneś sprawdzić, czy masz w ogóle poduszki a nie oporniki.
Coś w wiązce pewnie jest nietegedes. Ewentualnie może ten sterownik nie obsługuje bocznych poduszek i poduszki pasażera (a były w ogóle astry G - bo myślę że o G piszesz bez p. pasażera ?) i ma firmowo oporniki wstawione. W oplu tego akurat nie widziałem, ale w innych autach i owszem.. Zmierz wiązkę, zmierz na pinach sterownika.
Człowieku, to co proponujesz to propagowanie straszliwego dziadostwa. Należy tak dobrać kompletację i ustawienia instalacji gazowej aby nie było problemu z zapalającym się czekiem. Rozłączanie kontrolki to podobny wyczyn co cofanie liczników, wsadzanie oporników zamiast poduszek (a auto oczywiście "nie bite") i instalacja różnych "czasówek - wygaszaczy"...
Witam Sorki ze zakładam nowy temat, ale wszystkie tematy o poduszkach powietrznych zamknięte. Otóż dziś przy demontażu poduszki Airbag kierownicy (w celu naprawy manetki) zauważyłem ze jedna kostka zaizolowana z opornikiem by oszukać komputer, druga wpięta. Poduszka z dwoma kostkami, czyli rozumiem ze dwu nabojowa? Pytanie: czy wymieniać, czy zostawić...
Mój błąd, tutaj chodzi o poduszkę pasażera. Są opcje jak: sterownik, kabelki, korozja na złączach sama poduszka, wypadły oporniki. Poprawiłem 😁 Poprawiłem pisownię, usunąłem wulgaryzmy Reg. 3.1.13. Publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
Zamiast poduszki wsadza się oporniki 2,2 ohm i wtedy sprawdzasz, jeśli sprawdzałeś przejście kabli od zapalników poduszki pasażera do sterownika i jest przejście a oporniki wsadzałeś i dalej jest błąd to masz uszkodzony sterownik poduszki, możliwość jest taka że do naprawy sterownik, do wymiany, lub do przeprogramowania Clipem.
nie chodzi mi o oporniki czy też jakieś "szycie poduszek" a dokładnie o resetowanie sterownika. W sprawie opornika to wiadomo że na 100% on nie wystrzeli tak jak poduszka:) zastanawiam się jak to jest z czujnikami i sterownikiem zwanym też sensorem srs.
a jakby zasymulować poduszkę opornikiem, wtedy wykasować błędy?
Zamiast pchać tam szmatę, proponuję zamiast silnika krokowego wkręcić śrubę regulacyjną (register),która jest stosowana w instalacjach I generacji. Kosztuje naprawdę grosze. A co do humoru niestety nie dopisuje. Kiedyś na tym forum można było dowiedziec się ciekawych rzeczy,a teraz wielu wchodzi tylko po to żeby zapytać się jak cofnąć licznik albo jaki...
poduszka opornik opornik poduszka opornik zamiast czujnika
sygnalizator świateł drogowych fazowy bolce uzwojenie twornika
regeneracja akumulatora kwasowego zestaw uruchomieniowy arduino
Kocioł Ogniwo Eko Pellet 18 kW w instalacji otwartej Rozmiar gwintu anteny Wi-Fi: RP-SMA i SMA