Oporniki nie są spalone tylko bezpiecznik termiczny. Czwarty bieg dmuchawy złączany jest poza termikiem.
Skoro spaliły ci się opory to najprawdopodobniej masz suche panewki w silniku dmuchawy i mocno wzrósł pobór prądu.Zacznij od rozbiórki dmuchawy i posmarowania panewek.A opory...Ja zrobiłem w ten sposób:wziąłem kawałek drutu oporowego od termowentylatora 2kW i podłączyłem go w szereg z zasilaniem dmuchawy.Następnie przesuwałem przewodem zasilającym silnik...
Przy uszkodzeniu rezystora dmuchawy czwarty bieg będzie działał zawsze, bo prąd idzie bezpośrednio do silnika dmuchawy omijając opornik. Piny 1,2,3 to miny do których jest podawany prąd (zależnie który bieg to na ten pin idzie prąd). Pin 4 jest wyjściem, z niego idzie prąd na dmuchawę. Wewnątrz połączone są trzy oporniki szeregowo plus czwarty termiczny....
Skoro się spalił, to należałoby się przyjrzeć silnikowi dmuchawy i drożności filtra kabinowego. Pytanie też, czy uszkodzony jest tylko bezpiecznik (srebrny element), czy również oporniki (zalane zieloną, ceramiczną masą).
najczęściej pierwsze biegi dmuchawy ,czyli 1 ,2 oraz 3 puszczone sa przez oporniki aby zmniejszyć prędkość obrotową silnika natomiast ostatni bieg jest podłączony bezpośrednio .W Twojm przypadku niekoniecznia awarii uległa opornicza lecz poprostu wypiołł się jakiś kabel.Niestety nie wiem gdzie w twojm autku znajduje sie to ustrojstwo.spotkałem się już...
Jeśli w SC (podobnie jak w CC) jest 3 stopniowa regulacja prędkości nawiewu to zielone coś co znajduje się w kanale wentylacyjnym (przynajmniej w CC miało kolor zielony i obstawiam, że to o to chodzi) to tzw. opornica. A dokładniej 2 oporniki wysokiej mocy które ograniczają prąd do silnika dmuchawy nawiewu. Chyba, że masz klimatyzację no to wtedy to...
Opór to możesz mierzyć w starych prawdziwych rezystorach . Tu została tylko nazwa a w środku jest elektronika, nic nie zmierzysz omomierzem, chyba że byłoby zwarcie, ale wtedy nawiew chodziłby na pełnych obrotach. Próbnie możesz zewrzeć te dwa grube kable, jeżeli jest niesprawny to wtedy ruszy nawiew. Uważaj bo może zaiskrzyć, kilka amperów tam popłynie....
Witam Zepsula sie regulacja wiec zrobilem nowy regulator i chcialem sie zapytac czy te oporniki powinny tak mocno sie grzac ? http://s009.wyslijto.pl/?file_id=6438654...
A czy nie prościej zamiast mostka zrobić prostownik jednopołówkowy przy pomocy jednej diody skoro cewka jest na 110V? Oporniki 2W są po to aby obniżyć napięcie na cewce i to jest element AWARYJNY o ile się nie mylę w tego typu układach najczęściej się przegrzewa. A tak poza tym wszystkim jeżeli sterownik reguluje napięcie, to na kondensatorze niezaleznie...
Dokładnie znajduje się on na obudowie dmuchawy. Otwierasz maskę, i po lewej stronie w okolicach podszybia. Opornica jest w tunelu-obudowie. W obudowę wchodzi 4 pinowa wtyka własnie do opornicy.
tylko nie da się bez rozbierania połowy auta dostać do kabla dającego plus 14 volt po bezpieczniku do silnika dmuchawy . Dałem 14 volt (+) bezpośrednio z akumulatora i dmuchawa działa OK . Oporniki są sprawne - dmuchawa ma trzy prędkości . Wydaje mi się , że ten plus 14v jest załączany jeszcze przez przekaźnik lub kabel przechodzi gdzieś przez jakieś...
Taki rezystory dmuchawy to trzy oporniki połaczone szeregowo. Wystarczy że jeden padnie i działa tylko w położeniu Max. Pomierz star na zakresie 200R, może uda się protezę zrobić na czas zdobycia oryginału bo przyszła jesień i dmuchawa to podstawa komfortowej jazdy.
Podobny problem miałem u kolegi z powodu braku takiego rezystora został zaadaptowany regulator od poloneza z płynną regulacją i koleś strasznie był zadowolony
czy to wersja bez klimatronika???
Tak jak pisze Gerri, tu tylko może być coś z silnikiem nie tak. Poniżej masz schemat takiego układu. Używając 4 biegu zwyczajnie omijasz rezystor. Wymień dmuchawę na nową i po problemie. https://obrazki.elektroda.pl/5376486100_...
Jeśli dobrze myślę, to potrzebujesz kupić rezystory 1,2 om -> 0,6 om -> 0,6 om i połączyć je szeregowo. Złączenie wszystkich daje opór 2,4 oma, połączenie tylko dwóch daje 1,2 oma, a tylko jednego 0,6 oma.
Chłopie, wymień microtemp i juz. A jezeli się okaże że faktycznie jedna sekcja cegły jest uwalona, to kupisz w sklepie elektronicznym 3 pięciowatowatowe oporniki drutowe, polczysz je równolegle i już. Robię tak juz od 15 lat i funguje. Oporu nie podaję, wylicz sam. To proste,
Mercedesik , nie wprowadzaj nowej terminologi do elektryki. Termiostor to oporniki zmieniający oporność pod wpływem ciepla. To <srebrne> , to termik , lub inaczej bezpiecznik termiczny. Uszkodzenie tego termika , to oznaka oporów tocznych silnika elektrycznego. ...lub po prostu zmęczenie materiału w termiku ( latka robią swoje :D ). Żeby to coś...
za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
Termik dmuchawy 10A 184°C
Jest pod filltrem powietrza od dmuchawy , pod szybą przednią , dojście z komory silnika.
Jeśli dobrze pamiętam w starszym ( '98 ) był wewnątrz obudowy silnika dmuchawy chłodzony strumieniem powietrza, na podszybiu. Dostęp spod maski, po zdjęciu kratki wlotowej powietrza z prawej strony.Prawdopodobnie spaliło sie zabezpieczenie termiczne oporników, do kupienia w sklepach elektronicznych. Mogły sie też wytopić styki przy przełączniku dmuchawy,...
da się, układ połączeń jest szeregowy, ale tą drogą pozbawisz się części stopni regulacji.
W Golfie II przestał mi chodzić silnik od nawiewu powietrza na biegu 1 i 2 ,na pełnej prędkości chodzi.Ze schematu wynika że jest tam moduł z 2 opornikami i bezpiecznikiem i oporniki są wybierane przełącznikiem a na pełnej prędkości moduł jest omijany.Pewnie spalił się w nim bezpiecznik ale mam pytanie.Gdzie ten moduł jest zamontowany?Na schemacie wiem...
A jezeli masz troszke checi i czasu to mozesz sobie zrobic plynna regulacje. Pomiedzy zasilanie (to co na 3 biegu wychodzi z przelacznika ) dalem regulator na Lm317 (plus koncowka mocy) a to dlatego ze te oporniki to jakas lipa. Troche malo dopracowane. Regulacja LM poprzez maly potencjometr suwakowy 4,7kom (akurat dlugosc jego byla taka sama jak otworu...
Do sprawdzenia rezystor opornik dmuchawy, nawiewu.
Oporniki służą do uzyskania różnych prędkości. Silnik chodzi rzekomo normalni, ale wywala bezpiecznik. To znaczy że występuje problem opisany wyżej prze ze mnie. Jesli zwarta jest część uzwojenia, lub opory toczne wirnika. Ponadnormatywny prąd rozgrzewa do czerwona rezystor, większe rezystancje (niskie zakresy regulacji) nie zapewniają odpowiedniego...
Opornik dmuchawy do wymiany
jest opornik mam drania na schemacie
Podaj linka do w/w grafiki... "B" może służyć tylko jako stopka do podpięcia drugiego bieguna zasilania i podpięcia odejścia zasilania na wspólnym konektorze żeńskim do bieguna zasilania silnika być może? Za takim rozwiązaniem może przemawiać to, że męski konektor wypadł z drugiej grafiki czyli nigdzie nie jest podłączony? Oczywiście o ile grafika nr...
Rozkrecilem wszytskie śruby i od strony kierowcy wszystko schodzi ładnie a od pasażera nie chcę trochę idzie ale gdzieś stoi jestem pewny że wszystkie śruby poszły Dodano po 4 Te oporniki są pod deską rozdzielczą tak?
Chcesz opornice? Kup na złomie oporniki dmuchawy od forda escorta. Rura z 2 cm średnicy nawinięta słusznej grubości drutem.
Da się naprawić tanim kosztem. Kilka elementów do sprawdzenia sprawdzic kondensator i oporniki i dioda zenera czy jest po niej napięcie. Scalak i triak wymienic.
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
da się naprawić, wstawia się 3 równolegle połaczone oporniki 5W, te białe cegiełki. Ja tak robię. Pomogłem ci teraz dużo, ja nawet tyle nie wiedizałem jak robiłem pierwszy raz takie coś, nie pytaj o więcej.
Witam, mam ten sam problem ale ta płytka mi sie popaliła i juz sie nie nadaje do użytku wiecie może jakie oporniki moge tam wlutować? jakiej wartości ile omów?
Czesc! Mam tą naprawę akurat za sobą a więc krótki opis: Ten bezpiecznik siedzi w module, który zamontowany jest w trakcie nadmuchowym po stronie pasażera. Bezpiecznik ma wartość 167 stopni C. i 10A. Zwarcie moze spowodowac stopienie obudowy albo nawet pożar pojazdu. Te spiralne oporniki nagrzewaja sie tez do tej temperatury! Na razie Damian
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
witam fachowców samochodowych, w której części samochodu - rover 214 znajduje się dmuchawa? nia działają zakresy obrotów 1 i 2 , podejrzewam padnięte oporniki tylko nie mobe jej zlokalizować, prosze o szybką poomoc
no tak oporniki dmuchawy jest ich 6 tylko one sa pod pokretlami predkosci nadmuchu na płytce elektronicznej ze scalakami.do tego słychac ze zalacza sie przekaznik czyli chyba sa wporzadku a jesli nie sa to tej plytki sie zrobic nieda byc moze ze sa tranzystory jak napisal jan222.musze tego poszukac.
Ty nie rozbieraj samochodu tylko zajrzyj do dmuchawy systemu nawiewowego. Dokładniej tam gdzie przychodzi złącze elektryczne. Najpierw dobrze przyjrzyj się samemu złączu. A oporniki (dokładniej spirale drutowe) znajdziesz w zespole regulacyjnym, czyli tym do którego przychodzi złącze.
Zajrzyj pod schowek to zobaczysz
Opornik dmuchawy tak jak napisal kolega milejow,przepalony bezpiecznik termiczny na opornikach, przyczyną palenia się bezpiecznika jest stary i zabrudzony filtr kabinowy, brak dostatecznej ilości powietrza do nadmuchu.
Witam Spalone oporniki zasilania dmuchawy. Czy jest możliwość przerobić ,oporowe sterowanie obrotami dmuchawy ,na elektroniczne sterowanie .Może ktoś wie czy jest na forum schemat zasilania tej dmuchawy-w orginale
w takim razie jak mogę sprawdzić czy triak jest dobry lub zły ? miernikiem ? jakie wartości sprawdzać ? kolejne pytanie czy jeśli Triak bedzie w porządku to może oporniki dolegające do niego ? jak sprawdzić czy one też są dobre ? proszę o wyrozumiałość bo dla jednych pewnie będą to błahe pytania a dla lekkiego laika źródłem wiedzy
Za opornikiem masz światło na żarówce?
Tunel nadmuchu, stawiam na prawą stronę, wyjąć schowek.
Daj zdjęcie i może jakieś numery które są na nim....
Witam, 2004 rok, to powinien byc M59 (seria 2). Jaki silnik? Jest normalne, ze nie ma +12V na przelaczniku. Predkosc silnika jest regulowana przez oporniki miedzy silnikiem i masa. Na silniku +12V pojawie sie tylko przy pracujacym silniku i pochodzi z BM34 pod maska silnika (piny 8 i 16 zlaczki 16-pinowej zielonej - bezpiecznik F18). Pozdrawiam, Georges
Bezpiecznik termiczny , na zespole oporników , przy dmuchawie.
oporniki oznaczenie spalone oporniki równoległe oporniki
briggs falowanie obrotów zaprogramowanie pilota thomson zdalny telefon
spawarka porównanie odkurzacz bezprzewodowy
Połączenia przewodów czujnika ABS w Toyocie Auris Meteor ME301 - instrukcja obsługi