Max do 5 ohma, dalej raczej do śmieci ale najlepiej ok 1.5 -2.0 ohma
Jaka powinna być oporność sprawnych świec żarowych? Sprawna świeca powinna chyba mieć około 0.5Ω, to jeszcze pewnie będzie zależne od temperatury otoczenia i błędu pomiarowego aparatury. Myślę, że było by dobrym pomyśłem wymienić te świece.
Sprawdź oporność świec żarowych, może są wadliwe, miałem taki przypadek tylko że samochód strasznie kopcił i go trzęsło na zimnym silniku
Świece żarowe sprawdzić muszą być sprawne i posiadać taką samą oporność.
Witam a jaka powinna być oporność świecy żarowej webasto thermo top s bw 50
Wróciłem z garażu i nie tęgą mam minę :( https://obrazki.elektroda.pl/7870945500_... https://obrazki.elektroda.pl/6243719900_... Oporność świecy żarowej 175.7Ω, nie wiem co to za półprzewodnik na płytce, bo go prawie rozerwało, nóżki się odlutowały, musiało fajnie zajarać.
Witam. Potrzebuję zbudować układ który będzie mierzył oporność świecy żarowej. Świeca jak jest zimna ma 0.5Ohma, a jak jest ogrzewana z zewnątrz ma ponad 1.2Ohma. Przy wzroście powyżej tych 1.2Ohma potrzebuję zaświecenia diody led, niczego więcej. Czy są jakieś gotowe urządzenia/schematy czegoś takiego? O ile zlutować to dla mnie nie problem, o tyle...
Oporność świec żarowych w normie , a grzeją , sprawdzałeś?
Piotruch miałeś rację-ten piec nie steruje pompką -jest dołożona z boku(niekompletna) ale nie jest podłączona do pieca. Zmierzyłem oporność świecy żarowej. Zimna ma ok .1 ohm. W miarę nagrzewania-(zapalniczką) wzrasta do 1.5 ohm. Podłączyłem piec pod WTT i za każdym razem wyskakuje błąd świecy. Próbowałem też na innej świecy-z innego Webasto-ma taką...
Panowie jaką oporność mają świece żarowe w VW SHARAN oczywiście sprawne.
Wg tis: Opis obwodu/układu Moduł świec żarowych jest wbudowany w moduł sterujący silnika (ECM) i jest urządzeniem półprzewodnikowym, które uruchamia świece żarowe. Temperatura i pobór mocy regulowane są w szerokim zakresie, aby spełnić wymagania wstępnego podgrzewania silnika. Wstępny czas załączenia świec żarowych zmienia się w zależności od napięcia...
Swiece porownane z nowymi ze sklepu oporność identyczna , błedów brak ,wszystko jest ok.
I właśnie w tym linku coś zauważyłem: chodzi o świecę żarową - A001159801 z opornością 0,9 oma Z kolei świeca żarowa - 0 250 202 141 czy też powinna mieć oporność 0,9 oma? Niby piszą, że obie te świece są "kompatybilne" robert.
Jeszcze raz rozmostkuj mostki na świecach i sprawdz oporność świec żarowych na omomierzu.Swego czasu był taki problem w serwisie że samochód sporadycznie odpalał po kilkurazowym rozruchu.Z oleju napędowego wykrystakizował się jakiś syf i zamknął częściowo .swiatło w rurce ze zbiornika do filtra paliwa.Rurka została udrożniona oraz wykonano demontaż...
Świece żarowe w układzie chłodzenia, niektóre Audi VW itd mają coś takiego. Zobacz sobie np aukcja nr 1237096932 .
możliwe że to świece żarowe jest jakiś czujnik jak to sprawdzić bez odkręcania ich ?? Najlepszy do tego jest omomierz: zdejmujesz przewód zasilający świecę i pomiar >>ma być bardzo mała oporność (blisko zera). Możesz też użyć żarówki samochodowej np. od świateł pozycyjnych :po zdjęciu kabla ze świecy ,wepnij żarówkę między + akumulatora a świecę>>jak...
pierwszy bul to mogą być zepsute świece żarowe które nie grzeją od ich sprawdzenia bym zaczynał najlepiej na oporność standardowym miernikiem,parametry można zjajść na necie.jeśli świece są ok to morze być też przekaznik tych świec czarna plastikowa kostka wielkości mniej więcej paczki papierosów
Ten czujnik przy filtrze oleju jest od wskazań ciśnienia oleju, zmienia oporność. Czujnik od temp. wody jest w głowicy po stronie świec żarowych z tego co pamiętam. Pod kolektorem dolotowym.
Wypalone świece żarowe i dopóki nie rozgrzeje się będzie szarpał falował. Sprawdzić oporność świec albo wykręcić i sprawdzić na akumulatorze
30 - zasilanie świec żarowych, stałe 12V, do akumulatora 87 - styk zwierny zasilania świec żarowych, wyjście na świece 85,86 - cewka przekaźnika, zasilana po stacyjce, na jednym z tych wyprowadzeń jest stała masa, na drugim pojawia się zasilanie po stacyjce L - wyjście na żarówkę kontrolną, pojawia się tu masa podczas grzania świec, czyli żarówka z...
A nie pomyślałeś, że zamiast umieszczać tu kawałki filmików, to coś sprawdzić? Zasilanie na świece, jak zaszalejesz to i oporność świecy z poborem prądu.
Odpowiedź jest np. tu: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... A na początek polecam sprawdzić miernikiem oporność.
a diagnostyke zrobiłeś? jeżeli twoje diody mają inną oporność to tak
Trzeba posprawdzać wtyczki kable powinno być 24V chyba ze akumulator pada i spadek napięcia tak duży jest. Świeca żarowa jak się starzeje to raczej oporność się zwiększa a nie robi zwarcie, ona sama z siebie ma niecały 1 ohm czyli zwarcie.
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
ja wykożystuje rezystor szeregowy od starszych modeli D1LC 24 v gdzie zakładano świece 12v jest to taki element podobny do świecy żarowej tylko bez gwintu do wbijania oporność tego rezystora to 1,00 ohm
Wystarczy że oporność się nie zgadza. I już błąd.
Może czujnik temp. świrować, pomierz go na ciepło i gorąco jaką ma oporność.
Możliwe ze faktycznie czujnik jest do wymiany. Miałeś podłączony pod tester to powiedz jaka temperaturę na silniku widzi ECU. Jak nie masz możliwości jeszcze raz sprawdzenia to miernik w rękę i i zmierz oporność na czujniku.
Tak trochę off topic. Panowie, co wy macie z tym mierzeniem oporności świec żarowych? Czym to mierzycie? Miliomomierzem, czy miernikiem uniwersalnym z warzywniaka za 15zł? Odliczacie przynajmniej oporność przewodòw pomiarowych? Liczenie prądu też do d..y, bo mierzysz opòr na zimnej świecy, a prąd na rozgrzanej a to ròżnica. Ja świece...
Dziś nie ma to większego znaczenia czy sterowanie analogowe czy W-Bus bo zegary sterujące są w podobnych cenach. Unikaj tylko tych z CAN. Zaletą Webasta jest możliwość zbudowana sobie prostego interfejsu diagnostycznego z dosłownie paru elementów, z których najdroższy to wtyczka do laptopa. Dodatkowo można sobie ściągnąć ze strony producenta za darmo...
No i miałeś rację z tym mierzeniem oporności świec żarowych jedna z nich była na wykończeniu. Zostaje mi pobserwowanie czy nie zapali się kontrolka swiec w czasie jazdy. O efektach powiadomię.
Ten czujnik podaje oporność na wskaznik temperatury i do przekaznika świec żarowych
Dzień dobry, po kupnie samochodu prawie 3 lata temu, znalazłem w nim webasto. Zdjęcie pieca i telestartu poniżej. Zabrałem się wówczas za jego sprawdzanie. Wyciąłem piec, obieg zrobiłem na wiaderku z wodą, dokładnie już nie pamiętam szczegółów, ale się załączał, czuć było, że woda się delikatnie podgrzewa ale wyłączał się bardzo szybko(nie pamiętam...
A jaki tranzystor ma 2mΩ, bo IRF540N ma do 44mΩ (IRF540 bez 'N' do 77mΩ) zimny, i to już jest zdecydowanie za dużo, a jak się nagrzeje, to więcej? Sensowne może być użycie PSNM004-25 - koszt około 2zł (w [url=http://semiconductors.com.pl/index.... Bank), opór do 4mΩ (przy 10V na bramce) - może po 2 równolegle na świecę...
Świec żarowych nie sprawdza się omomierzem, oporność tanich przewodów pomiarowych może być większa niż oporność świecy, jak masz świece 12V sprawdź amperomierzem. Jak masz 5V 2-3 sekundowy pomiar ich nie zabije. Pobór prądu w zależności od typu to około od 10 do 20 amper.
A czy jest możliwe, że może być uszkodzona świeca żarowa/kołek? Gdzie czytałem, że jak jest uszkodzony (zła oporność), to wtedy sterownik nie daje sygnału na pompkę paliwa?
(-) świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". (-) Wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda). Sam sobie udzieliłeś wskazówki, ponieważ problemem jest prawdopodobnie czujnik...
Świece żarowe można sprawdzić na oporność miernikiem uniwersalnym dlatego pytałem w poprzednim poście czy autor dysponuje miernikiem. Nie jest to test potwierdzający, że świeca jest w 100% sprawna ale daje obraz na to, że w jakimś stopniu działa, że pobiera prąd. Może być też pompa wtryskowa delikatnie skatowana lub wtryski zmęczone. Bez pomiarów się...
Liczy się od przodu. Masz spalone dwie świece. P.S. Przykładanie piernika do kabli to jakaś nowa technika diagnostyki, niemniej skoro daje prawidłowe odczyty to jest OK.Tylko tak sobie myślę, ta oporność w A wyrażona...
Używam na co dzień multimetru automatycznego (prawie) ANENG AN113D To też byłby pewnie wystarczający wybór lub tak jak pisałem wcześniej, coś z pomiarem cęgami DC. Pod samochody idealne - nawet najdroższym Flukiem czy Brymenem, tego typu co koledzy podają, nie zmierzysz w prosty sposób prądu ładowania akumulatora w samochodzie czy prądu świec żarowych....
Dzięki za odpowiedź. Zastanawiałem się co powoduje obniżenie poboru prądu. Sprawdziłem, powoduje to konstrukcja budowy świecy. Świeca jest zbudowana ze specjalnego stopu kobaltowo-stalowego, w którym wraz ze wzrostem temperatury szybko wzrasta oporność. To obniża zużycie pradu, stabilizuje temperaturę żarzenia. Jeszcze raz dzięki
Jeśli mogę coś pomóc .To proponował bym od sprawdzenia świec żarowych .Ponieważ elektronika sprawdza oporność i jeśli któreś są nadpalone lub przepalona choćby jadna to Komputer silnika nie załąccz innych systemów .Na początek sprawdz świece odłanczając je całkowicie od zasilania czyli odkręć kable .Sprawdz czy każda ze świec iskrzy po dodaniu plusa.Sprawdz...
Witam To wszystko są półśrodki. Można i tak ale po co. A pragnę zasugerować, iż świece podgrzewa się najwyżej 3-5 SEKUND ! ! ( choć bywają świece o czasie grzania 10 sekund i więceji- patrz Mercedes) tyle im starczy. Świece są połączone w szereg, jeśli jedna nie grzeje to w ogóle żadna nie grzeje. Oczywiście Nasz kierowca w ramach oszczędności wymieniał...
Witam. Świece żarowe uruchamiane są na określony czas, na podstawie temperatury silnika. Tu bym szukał usterki. Lokalizacji nie znam bo mam zafirę. Sprawdź też czy nie mają przerw. Oporność takiej świecy to około 0,5 ohm. Pozdrawiam
To masz chyba nie te czujniki. Oporność około 500Ω i maleje z wzrostem temperatuy.
Do samego odpalenia podłącz zasilanie 12v z akumulatora NIE z prostownika === czerwony + brązowy - zielony z paskiem brązowym (do jednego pinu od pompki paliwa- drugi pin podłącz do minusa brązowego) żółty -kabel sterujący (nim załączysz podpinając do plusa czerwonego) i tyle Nie podpinasz zegara bo on do testów Ci jest nie potrzebny.Jeśli po podłączeniu...
Mają mniej (ok. 0,5 do 0,8 oma) Przy jednym omie ich moc by była trochę mała. Dodatkowo przy pomiarze musisz odliczyć oporność kabli pomiarowych. Dodatkowo świeca może mieć na zimno dobrą oporność, a po włączeniu prądu i rozpoczęciu grzania pojawi się przerwa. Dlatego pomiaru oporności nie zalecam. Nie ma to jak pomiar prądu (świeca zamontowana w silniku)...
Witam ponownie. Sprawdziłem wszystkie świece żerowe - wszystkie 6 szt maja oporność poniżej 1ohm, ale problem dalej występuje. Zauważyłem, że kontrolka świec żarowych po przekręceniu zapłonu świeci dopóki pracuje pompa paliwowa w baku, następnie gaśnie i zapala się ponownie po odpaleniu silnika, żeby po ok minucie zgasnąć na dobre. Problem nie występuje...
Najprawdopodobniej zwarty lub stracił oporność czujnik temperatury/ ten który rozłączasz/ .Pin 50 to sterowanie rozrusznika/ cienki przewód/P.
z przebiegiem 75tys to jest potwierdzony przebieg czy licznik tyle wskazuje ? Auto to polski po-salon czy z zachodu zwiezione ? Dopóki było ciepło (powyżej zera) to dłuższe postoje takie 24h i dłuższe mu nie przeszkadzały, a kontrolka świec żarowych nawet się nie zapalała. znane są takie rpzypadki ale zazwyczaj powinna się zawsze zapalić sygnalizując...
Generalnie układ żarowy. Miernik, kabelki itp i pomierzyć napięcia, czy fajki dobrze na świecach siedzą, same świece pomierzyć oporność i czas grzania.
Oporność świec a tym samym i prąd przez nie pobierany zależny jest od temperatury otoczenia.
Sprawdź oporność wtryskiwaczy, czy same wtryskiwacze nie są uszkodzone
A spróbuj po pierwszym uruchomieniu na zimnym silniku po jakim czasie te przewody nabierają za dużej temperatury.Szybko czy wolno?.Grubość przewodu jest obliczona przez wujka Adolfa bardzo dobrze ale czas przy 4 świecach jest na pewno ograniczony i tu może być ból.A czasem grzania reguluje czujnik i sterownik.Zakładając, że twój samochód ma napięcie...
Witam i na wstępie zaznaczę,że chcąc być pewien sprawności świecy to mierzymy jej oporność a nie pobór prądu,który jest na listwie jednakowy.
Witaj kolego jest to prosty przypadek kiedy nie wszystkie świece działają,sprawdz je po kolei rozłączając i sprawdzajac oporność lub przewodem plusowym do każdej po kolei brak poboru oznacza uszkodzenie.Pozdrawiam.
Sprawdź może wiązkę elektryczną w komorze silnika. Wszystkie przewody mam w plastikowych peszlach. Nie sądze aby sie gdzieś przetarły. Jeszcze to sprawdze. Sprawdź czy sterownik świec nie dostaje napięcie( na cienkich przewodach) przy wyłączonym zapłonie. Tak jak napisalem bez włączonego zapłonu świece juz grzeja (stacyjka jest przekręcona w pozycji...
Jeśli masz miernik, to sprawdź oporność każdej w stosunku do masy, a jak nie masz miernika, to żarówką wpinaną miedzy przewód zasilający świecę, a świecą.
jak wielki wpływ ma napięcie zasilania na okres zapalania swiecy ? (zakres pracy urządzenia to 9,6-15,5 V a takie różnice nie powinny mieć wielkiego wpływu na grzanie świecy, poniżej 10,5V pod obciążeniem ogrzewanie nie powinno się wogóle uruchamiać). Przez jaki czas jest włączona świeca zanim ustabilizuje się płomień (Skylark może z praktyki wiesz...
hmm to powiedz kolego po co jest ten pin 50 w przekaźniku twoim zdaniem? bo z tego co ja wiem to jest info dla przekaźnika o początku pracy rozrusznika!co do kontrolki i świec to masz rację,że kontrolka gaśnie wcześniej.co do czujnika temp.to im mniejsza oporność na nim tym krócej grzeją świece. pozdro
Wysuszyłem już moduł BSI. Świece sprawdziłem i są ok, mają odpowiednią oporność. Tylko że jak podłączę żarówkę pod kabel który idzie do świecy i włączę zapłon to ona nie świeci.
Czy ten czujnik steruje załączeniem świec żarowych (poprzez przekaźnik 103)? Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam. S.C. Załączaniem świec żarowych steruje sterownik silnika, poprzez przekaźnik 103, na podstawie wartości oporu jaką otrzymuje z czujnika G62 (pin 1 i 3), pin 2 i 4 to czujnik G2, który podaje wartość temperatury na wskaźnik w zegarach...
Amperażu na świecach nie sprawdzałem, Nie mam miernika o takim zakresie. Wykryłem 1 spaloną świecę na 1-szym cylindrze więc ją wymieniłem. Pozostałe świece jak uważam są sprawne -mają jednakową oporność. . Gdzie jest umiejscowiony ten kontaktron-poza płytką ? Mam wersję sterownika z 4-pinową małą wtyczką i bezpiecznikiem blaszkowym. Wszystkie świece...
Witam . Na dzieńdobry sprawdz oporność czujnika temperatyry silnika (częsta usterka tego silnika) . Pozdrawiam MikeC.
dopuki nie nastąpi zazwolenie na podawanie paliwa do komory spalania to pompa stoi .paliwo zacznie podawać jak się nagrzeje świeca żarowa ,a jeśli nirozpozna przepływu prądu to znaczy że niezostały spełnione warunki . świeca ma oporność w granicach 1,1 ohm urządzenie ma system samodiagnozy więc zanim wystartuje sprawdza wszystkie elementy i i jeśli...
odłączyć kabelek i sprawdzić czy dochodzi prąd i jako oporność maja świece powinna wąchać się w granicach 1 oma i jeszcze można sprawdzić podor prądu
Czyli najprościej rozłączyć wszystkie i sprawdzić pobór prądu. Ewentualnie oporność aby sprawdzić czy nie jest wogóle przepalona. A pobór prądu aby sprawdzić ich sprawność?
Jeżeli wymienia się świece to wszystkie ponieważ starsze bedą miały inną oporność.
Dobrałem się do elektroniki i sprawdziłem co się dało zwierając na krótko wyjścia tranzystorów: - Swieca pobiera ok 9A, ala pompa wody działa, wentylator nadmuchu też, elektrozawór pyka. Nie wiedziałem jak sprawdzić sztyft temperatory. Napięcie mierozne 12V i sterowanie na złączu X18 pin nr1 wewnętrzny stabilizator podaje 5V Doszedłem do tego ze podając...
Do czujnika temperatury grzania świec dochodzi przewód niebiesko-biały. Zafałszowane byłoby tylko wskazanie ale tylko dla przekaźnika a nie wskaźnika. I oczywiście czas grzania się wydłuża po zdjęciu z czujnika ponieważ im oporność maleje tym jest krótszy czas grzania.P
To ja następny..... Kolego -uswto- nie krzycz, bo to nie ładnie. Masz pewnie wiedzę na temat, ale nie wykazałeś się w tym temacie "dobrą radą". Możliwe, że sam Autor tematu wprowadza nas nieświadomie w błąd i można to jakoś ułożyć. napiecie na swiecach jest i byc powinno tak jak pisze uswto tylko teraz problem pomiar swiec pokazuje 0.5ohm na kazdej...
A jaką oporność ten czujnik powinien mieć? Zmierze go dziś. Swieca pali. Co do pompki paliwa to ona powinna ciągle pykać jak piec grzeje? No i rozebrałem piec. Sitka faktycznie nie ma. Czujniki od wody są dwa niebieskim przewodem na wylocie cieczy chłodzącej i z czerwonym na wlocie. Niebieski ma 12K ohm (jak podgrzeje oporność maleje czyli niby ok)...
Witam. Nie sprawdziłem czy prąd dochodzi do bezpiecznika, ale odpiąłem czujnik temperatury i załanczanie świec działa. Wyczytałem to na innym forum gościa z audi 100 co ma taki sam silnik. Zobaczę dzisiaj jaką będę miał oporność w tedy okaże się czy czujnik jest dobry.
a gdzie to sie mierzy i czym? bo nie znam sie za bardzo na tym Mierzy się go na zaciskach (pinach) czujnika. Z odłączoną wtyczką mierzy się ohmy (multimetrem), z włączoną mierzy się napięcie. Napięcie i oporność zmieniają się zgodnie ze zmianą temperatury czujnika.
opornik smd :)
Witam wszystkich, mam w beemce e39 525td '98 (silnik m51, DDE 2.2)taki błąd z inpy 8 Gluehzeitsteuerung - wiem, że dotyczy sterownika czasu grzania świec żarowych (po niemiecku będzie Glühzeitsteuerung) i problem dotyczy właśnie tego, że w/w sterownik wymieniłem na dwa inne i błąd nadal występuje czy w td/tds inpa pokazuje która świeca jest uszkodzona,...
Prąd pobierany w czasie odpalania ogrzewania dochodzi do 15A ze względu na pracę świecy żarowej(160W). Potem jak odpali i przejdzie do normalnego trybu pracy pobiera około 30W. Bezpiecznik zazwyczaj jest zwykły na 16A. Termostat kręcony kółkiem ma opornik nastawny wyprowadzony między pin 1 i 2. Oporność tam zmienia się od około 1,2 kΩ do 2,4kΩ....
Wymieniłem i kultura pracy od razu inna. Jak się trochę schłodzi napiszę, czy przestał dymić przy uruchomieniu. Świece, które wykręciłem miały po 0.3 Ohma (jedna 0.6), a nowe 0.9. Zapewne macie rację, że pobór prądu daje lepsze wskazanie, niemniej jednak oporność to też informacja. Dodam tylko, że wszystkie świece iskrzyły. Pisałem o oporności, bo jak...
Prawdopodobnie masz uskzodzony czujnik temperatury lub zakupiles nieprawidlowy czujnik. Sprawdz dokladnie czy w stykach czujnika nie pojawiła sie woda, układ jest bardzo czuły an zmiane rezystancji. Sprawdz takze miernikiem zachowanie sie czujnika temperatury w czasie zmian temperatury moze ma poprostu stałą wartość i jest uszkodzony? Niestety nie mam...
albo świece żarowe zamontować w zbiorniczku a na szrocie kupić podgrzewane spryskiwacze np od BMW, Jednak wierzę bardziej w ogrzewanie szyby (bo mam auto syberyjskie :) :) )
Witam Mam problem z w/w, a mianowicie nie gaśnie kontrolka świec żarowych i auto nie daje się uruchomić. Po skanowaniu błędów immo wyskoczył kod: 546- uszkodzenie przewodu danych, nieprawidłowy sygnał. Czy to znaczy, że uszkodzony jest przewód idący z immo do stacyjki i zakończony cewką wokół niej? Oporność w/w przewodu jest około 9Ω po między...
Witam, bezpiecznik sprawdzony ,nawet kupiłem nowy .Dalej nic . Czy mógł wypalić się ten przewód , albo ma jakąś przerwę . Powinien mieć jakąś oporność . jak mogę go sprawdzić bez prucia instalacji . Jest tam cztery przekażniki może to one włączają ten prąd . Proszę o rade . Dziękuję
Sterownik silnika znajduje się na środkowym tunelu od steony pasarzera przy samej ściance grodziowej ,trzeba zdiąć plasik osłaniający zapoęty na zatrzaski i już masz dosęp. Ale ja bym się skupił na usterce mechanicznej. Jesteś pewien że świece były wymieniane wszystkie. Dodano po 2 Z tego co napisałeś to komputer pokazuje jakiś błąd ponieważ w tym modelu...
Witam, wszystkich. Chciałbym zbudować układ zasilający świece żarową w modelarskim silniku spalinowym, która jest zasilana napięciem w zakresie 1.2-1.6V, natomiast pobór prądu wynosi w granicach 3-4A. Źródłem napięcia, będzie akumulator żelowy 12V. Są gotowe takie urządzenia, ale one wszystkie mają jedną drobną wadę: gdy ustawię odpowiedni prąd dla...
Auto to Volvo S80 z 2010r. Silnik diesla (D3). Mam błąd w sterowniku P138B00 -zwiazane że świecami zarowymi. Auto przy odpalaniu silnika po dłuższym postoju, przez pierwsze sekundy telepie cała buda. Także prawdopodobnie swiece nie grzeją. Posprawdzałem swiece miernikiem i kontrolka. Na każdej świecy kontrolka świeci. Sprawdziłem oporność (mierzyłem...
Błąd to DF45 CC1 przekaźnik jest na tranzystorach zgadza się dochodzi do niego 6 przewodów / jest na pewno sprawny bo był podłączony do drugiego samochodu.Odłączyłem wszystkie świece podłączyłem miernik voltomierz i pokazuje 6 volt przy wymuszeniu załączenia clipem nic się nie dzieje.Co steruje modułem grzania świec UCH czy komp w komorze silnika ?...
Druga rzecz, to świece żarowe, czy są sprawne i dostają napięcie. To , że nie ma błędów o niczym nie świadczy To samo chciałem napisać. Miałem identyczny problem w focusie mk2 1,6 tdci 90KM, którego silnik jest kopią francuskiego 1,6hdi. Też był gryzący smród nieprzepalonej ropy tylko tuż po rozruchu zimnego silnika. U mnie były spalone trzy świece...
Kolega w zainteresowaniach wpisał silniki spalinowe. Więc jak radzić? jakby nie chciał zapalić na wszystkie cylindry Tutaj na tapetę warto wziąć świece żarowe i wtryskiwacze. I znów pytanie jaka pompa wtryskowa? Miernikiem mierzyłem od gwintu gdzie kabel idzie do masy Ale co mierzyłem (napięcie, oporność)? Pomiar mam nadzieję przy odłączonym przewodzie...
Wrzuć zdjęcie tej klemy, ta oporność to zdecydowanie za mało, tak jak pisał kolega coperfild powinno być w granicach 2-3 omy. Ale porady, to może jeszcze nie dno ale same g.wna i muł, od dna to się można chociaż odbić. Pytam się : przy 2-3 omach jaki można pobrać prąd. Od razu odpowiem bo i tak nikt tego nie jest wstanie obliczyć - około 4 amperów,...
Witam panowie, a nie prościej jest zmierzyć oporność tego czujnika przy tej temperaturze podgrzać go i następny pomiar wtedy pokaże czy to jest NTC czy PTC podstawić potencjometr przekręcić w odwrotną stronę do odczytu oporności wyjdzie wtedy tzw symulacja mrozu , sądzę że od razu wszystko się wyjaśni , po co na obecną chwilę walczyć z kablami czy sterownikiem...
Witam jak w temacie connect, którego nie można uruchomić jest po dosyć solidnym uderzeniu, silnik nie chce zapalić mryga tylko kontrolka od świec żarowych, błędów żadnych, napięcie dochodzi do wtryskiwaczy, jedyne co słychać to dziwny dzwięk dochodzący z wtrysków podczas kręcenia, jakby piszczały, ich oporność 5Ω? Nie wiem czy jest tutaj czujnik...
Najlepsze wyjście to jeśli posiadasz omomierz to wykręć każdą świece i sprawdź czy ma małą oporność. Ja miałem takie palenie w Renault Kangoo i była uwalona 1. Nie wiem jak jest w innych samochodach ale u mnie gdy przekręce stacyjke to zawsze zapala się na chwilke lampka świec.
Tu jest sprawa raczej oczywista: to nie czujnik jest winien. Sterownik podaje za małe dawki przy takiej temperaturze. Jakby dopiero "widząc" gdzieś plus 5 stopni (te 3,8 kΩ) - podaje dawkę gwarantującą rozruch, a przecież jest znacznie więcej teraz! No i ten próg zadziałania, trochę dziwny. Tak jest "na logikę", choć zastrzegam się - to moja dedukcja....
Mam problem z boxerem mianowicie rano odpalił po przejechaniu 15 km zgasiłem i po 30 kręci a nie chce zapalić. W czasie jazdy nic nie przerywał nie szarpał miał moc. Na plaku pali ale jak przestanie psikac to gaśnie Na chińczyku Delphi błędy od EGR oraz świec żarowych Pokazuje - obroty silnika - ciśnienie w listwie 470bar podczas kręcenia - immobiliser...
Jeśli to jeszcze aktualne to sprawdzić grzanie świec żarowych: 1. Zmierzyć napięcie na przewodzie od świec po przekręceniu kluczyka - powinno być 11,3-11,5 V - napięcie powinno zniknąć po parunastu sekundach 2. Jeśli napięcie jest ok - sprawdzić żarówką to znaczy podłączyć jeden kabelek do plusa akumulatora a drugi kabelek od żarówki do którejś ze świec...
Proszę o pomoc w temacie palącej się kontrolki. W pewnym momencie bez przyczyny zapaliła się kontrolka świec żarowych, jedynym problemem od tego zdarzenia jest utrudnione zapalanie na zimnym silniku, im zimniej tym trudniej zapala po czym kłęby dymu i to w z zasadzie tyle, żadne spadki mocy itp.. Sprawdziłem świece wszystkie mają oporność 1,5 oma, kupiłem...
Oznaczenie silnika to X20DTL, 60kW. Usterka nr 1 pojawia się przy trzymaniu silnika na wysokich obrotach. Czasami dzieje sie tak również podczas szybkiej jazdy po wyboistej drodze. Sprawdzałem wszystkie wtyczki i przewody - nie są luźne. Sprawdzałem oporność świec, są dobre. Przewody do świec nie podają napięcia, nawet po nocy i długim postoju auto...
A to nikt nie mówił Ci , że nawet jak 1 padnie to trzeba wszystkie wymienić bo za chwilę Ci nowe padną? Stare swiece względem nowych mają inną opornosć, nie wymieniaj 3 tylko 4 !
Udało się pompkę rozruszać - pompuje. Niestety w dalszym ciągu nie grzeje. Gdy podam +12V na pin 1 włącza się pompka cieczy obiegowej, przez około 30s cyka elektrozaworek paliwa, potem webasto zaczyna głośniej pracować, ale po 130s wyłącza się i pracuje tylko pompka cieczy (po 7 minutach odłączyłem zasilanie). Świeca żarowa ma rezystancję 0.6 Ohma,...
świeca żarowy świeca żarowy aster kontrolka świeca żarowy świeca żarowy świeca żarowy trafic
płyta gazowa bezpiecznik pilot toyota baterie klejenie żywicą metal
proste konstrukcje lampowe audio p0215 peugeot
KTM 150 TPI – samoczynne włączanie mieszalnika oleju, usterka ECU, wiązka, czujniki Instrukcja obsługi i serwisowa Hyundai N71S – manual, schemat, typowe usterki monitora