Niestety pomimo nazwy, że mamy do czynienia z cewką to przewinięcie nie wchodzi w grę. Takie cewki są zalane, czymś w rodzaju żywicy. A odtworzenie (przewinięcie) uzwojenia wtórnego jest prawie nie możliwe, nie do wykonania. Po pierwsze sama zalewa komplikuje, utrudnia wykonanie operacji. A po drugie uzwojenie takie (wtórne) nawinięte jest drutem grubości...
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
I pytanie: czy silnik tej kosiarki, albo jakiś układ nim sterujący, nie wytworzy takich zakłóceń, że zagłuszą sygnał z przewodu? Może trzeba dać znacznie większy prąd w przewodzie, żeby przebić się przez te zakłócenia? Tutaj postaram się jakoś ekranować i czujniki i silnik noży. Prąd w kablu powiedzmy, że dam ok 500mA, ale jednak nadal będzie to jeden...
W tym silniku niema możliwości regulacji zaworów. Sprawdź fajkę i kabel świecy. Podłącz miernik do kabla i rdzenia cewki, jeżeli przy poruszaniu kablem oporność będzie się znacznie zmieniać, to jest on uszkodzony.
Ta cewka ma wbudowany moduł zapłonowy wiec porównanie oporności nie jest miarodajne bo samego modułu sprawdzić nie można (zalany żywicą razem z cewką), ale jak na drugiej jest iskra to raczej wina cewki.
Witam W silniku jak w temacie brak iskry, po ściągnięciu cewki i pomiarze oporności - od fajki do wskazanych strzałkami pinów - 4,64kOm, pomiędzy wskazanymi dwoma strzałkami na zdjęciu pinami zwarcie. Innymi słowy - jak sprawdzić cewkę do kosiarki?? Czy te wartości są poprawne? Czy to cewka do wymiany czy szukać dalej?? Z góry dziękuję za odpowiedzi...
Szybki test cewki to. Zdejmujesz kapturek z kabla i na samym kablu patrzysz iskrę. Z odległości centymetra iskra powinna przeskoczyć z samego kabla do masy. Jak raz przeskakuje raz nie z mniejszej odległości to cewka do wymiany. Może tak być jak piszesz, ale po drodze do przeskoku iskry na świecy jest jeszcze sam przewód wysokiego napięcia i tak zwany...
Silnik może mieć zwarcie między zwojowe lub dokorpusowe, najlepiej rozkręć kremlet i sprawdź miernikiem oporności cewek, a jeśli masz możliwość "zakręcenia" go induktorem to też to zrób. oczywiście na początku sprawdź kondensator tak jak napisał darxxxx
Ta kosiarka ma przy rączce, dźwignię hamulca, jeżeli jej nie naciśniesz to nie będzie iskry. Napisałem to dlatego, ponieważ widzę że jesteś całkowicie "zielony" w tych sprawach. Oporność mierzy się omomierzem. Jeden kabel do środka fajki drugi do rdzenia cewki.
Zacznij od usunięcia sznurka z okolic wyjść drutów. Jak już będziesz miał dojście do wszystkich 6 drutów to weź omomierz ( nastaw na 200om ) i zmierz oporność, i napisz na forum. Rozkręć też silnik i daj foto z ilu cewek składa się silnik ? czy 2x4 + 2x2 czy 2x3 + 2x3. Jeśli jest sześć wyprowadzonych drutów to można przypuszczać że uzwojenie robocze...
cewki kosiarki oporność cewki sprawdzenie cewki kosiarki
czytnik linia papilarnych naprawa programatora polar regulacja kosiarki
regulacja termostatu lodówce regulacja termostatu lodówce
Lusterko zewnętrzne Audi A6 C5 1.8 2000 - liczba pinów Wymiana serwa hamulcowego VW Touareg 1 2.5 TDI