wez oscyloskop i sprawdz impulsy od kazdego czujnika.
Mercedes 190, nie działa ABS. Chciałbym sprawdzić, rezystancję czujników. Jaka powinna być oporność? Chyba, że coś innego?
Witam Czy ktos wie jaka musi byc opornosc czujnika absu w Toyocie Corollii 98r.? Pozdrwiam
laguna II 2001. Może komuś sie przyda mój przypadek z abs-em. Zaświeciła się kontrolka abs i serv, potem zgasła i tak było przez jakieś dwa tyg. i świeciła się już na stałe. Oczywiście abs nie działał. Odpiąłem wszystkie czujniki, przetarłem i nic. Wizualnie były w porządku. Po wizycie na komp. okazało się, że coś jest z czujnikiem prawego przedniego...
najlepiej pojedź do sklepu i porownaj wzrokowo czy podpasują, mozesz jeszcze opornosc zmierzyc
jest to czujnik denso opornosc okolo 1,2km
problem z ABSem w Passku B5 pokazuje blad tylnego prawego czujnika, czujnik wymieniony ( cala piasta) okablowanie sprawdzone Czy to mozliwe ze sterownikowi pomylily sie czujniki? Moze to byc ktorys inny czujnik? Spotkał sie ktos juz z czyms takim? Jaka powinna byc opornosc na czujniku ABS? [/GVideo]
A cos pomiędzy 800 a 1200 om.
Jak mierzona opornosc tego czujnika? do masy tez?
standardowa usteka w tych samochodach , nie jest to wina czujnika
Kolego 71-uszkodzenie w obwodzie czujnika ABS lewa strona 1 os sprawdz opornosc czujnika . 21 brak uszkodzen. Pozdrawiam
Rozumiem ze piasta z czujnikiem ze demontarzu? czy nowa? Jak z demontarzy to duze prawdopodobienstwo uszkodzenia czujnika lub przewodu, sprawdz techem, jesli wykarze jego błąd to warto sprawdzic miernikiem opornosc i porównac np z tym z drugiej strony czy aby jest ta sama.
Technika się zmienia, trzeba cały czas się uczyć. Nawet będąc już starym.
A jaka ma byc opornosc?
Czujniki ABS maja zlacza koloru niebieskiego. Moze ktos wie jaka opornosc powinny miec? A moze ktos ma rozpiske zlacza modulu ABS?
Przeciez napisales, ze znalazles na forum: uszkodzony czujnik obrotów ABS. W poblizu czujników (na ramie, nad tylnym mostem) sa wtyczki obu czujnikow. Rozlacz i pomierz opornosc.
Mam podobnego paska jak twoj i z doswiadczenia wiem ze takie cuda dzieja sie przy uszkodzonych przewodach od czujnikow,najczesciej zreszta sa to przewody od czujnikow kol przednich.Zdejmij kola i obejrzyj czy nie zadnych przetarc i innych uzkodzen, ewentualnie podlacz miernik pod gniazdko czujnika abs (masz je pod maska przy kolumnach)i sprawdz opornosc...
Chyba że masz ASD w tylnym moście i zamiast oporności czujnika ABS sprawdzasz oporność zaworu ASD.
domowym sie nieda, trzeba miec przynajmniej miernik: sprawdzamy opornosc i napiecie generowane
Witam wszystkich, tak jak w tytule pisalem jest problem z ABS-em, hamujac tak kolo 15 kl/h zaczyna zalaczac sie ABS (chyba tylko w jednym kole) po podlaczeniu VAG-com wyswietlilo nierowny odczyt pretkosci. Po krotkiej jezdzie testowej okazalo sie ze prawy przedni czujnik pokazuje inaczej niz wszystkie inne. Zostalo rozebrane kolo, opilkow nie ma :/...
niestety liczba "31" jest stala, czyli do wymiany jest czujnik, ale czy dobrze rozumiem ze to jest czujnik ABSu ??? jezeli tak czy moze przed wymiana tak dla pewnosci zmierzyc jego opornosc ??? aha a czy po wymianie czujnika komunikat sam zniknie czy bede musial podpinac sie pod kompa????
omomierz pokaże ci opornosc czujnika ale jakosc i amplituda sygnału czujnika bedzie w ten sposób nieosiągalna
to w czym problem omomierz w reke sprawdz opornosc ( ok 1,2k) przejscie na przewodach
to ze opornosc jest prawidłowa wcale nie znaczy ze czujnik prawidłowo czyta zebatke, miarodajne jest sprawdzenie sygnału oscyloskopem
Podepnę się do tematu. Potrzebuje wsparcia na temat oporności czujnika ABS z E39 z 1998 r. Sterownik ABS posiada również ASR ale jest be ESP. Wiem że w jedną stronę mierząc na mierniku nie powinno być odczytu bo to przecież dioda więc powinno wyświetlić LO. Ale opór w drugą stronę nie mam pojęcia jaki ma być. Czujnik jest z szarą wtyczką.
Witam - posprawdzaj omomierzem opornosc czujników i czy dochodza kable(nie przerwane sa) do sterownika bo to jest czesta przyczyna awarji ABSu
Właśnie od tego miejsca zacznij szukać usterki tj. gdzie zaczęło się "dymić". Szczególnie sprawdź przewody elektryczne prowadzące do czujnika ABS-u oraz zmierz oporność czujnika (porównaj oporność z innym czujnikiem). Może coś wpadło pomiędzy czujnik ABS-u i zakłóca pracę tego urządzenia.
sprawdzic zasilania i masy na pompie. Poza tym, sprawdzic impulsy od czujników. Oporność czujnika ok 1kohma, ale musisz sprawdzic nie tylko opornosc, ale impulsy.
jednak sie okazalo ze czujnik zly wszystkie opornosc 1,2k oma a ten 0,0k oma temat zamykam
Jeśli chodzi o czujnik ABS to może sprawdzić jego oporność , jeśli się różni stronami to czujnik i pierścień ABS do wymiany
Sprawa ma się tak: W liczniku brak odczytu powyżej 9km/h. W silniku identycznie. Sygnał przy prędkości 5hm/h ma napięcie 5V, przy około 20km/h już tylko 2V. Oporność czujnika abs-u to 1400[Ohm]. Kable są sprawne. Czujnik na prawym kole ma 1000[Ohm]. Z podobnych postów wynika, że oporność czujników ma mieścić się w przedziale 1- 1,5[kOhm]. Gdy podpiąłem...
Witam powiedz mi czy dziala predkosciomierz bo w nowszych teraz modelach predkosc jest teraz z czujnika absu a w starszych czujnik byl w moscie mysle ze przyczyna z absem tkwi w lewym kole bo jak wczesniej wspominales bylo tam uderzenie wez miernik i sprawdz opornosc czujnikow od absu,trojkacik jest to kontrolka od antyposlizgu,i jeszcze jedna wazna...
Miałem 3 takie przypadki ze opornosc czujnika ok a na oscyloskopie pokazywał przebieg jakby koło sie lekko kreciło i generował 200mv .A siłownik w srodku nie przepuszcza ?Dobra membrana jest?
Każdy czujnik ma swoją oporność może nie pasować
Czujniki predkosci tylnie sa takie same.To jest ich taka bolaczka,siadaja.Swojego czasu wymienialismy od razu dwa bo jakims cudem po wymianie jednego niedlugo klient wracal na to samo ale z drugiej strony a ze klienta to nie obchodzi to glosno twierdzil ze jest to samo. Co do przedniego to sprawdz opornosc i instalacje.Moze sie wypial i przetarl o kolo...
witam wszystkich mam roverka w którym cały czas pali mi sie kontrolka abs system oczywiście nie działa. w ierwszej kolejności sprawdziłem bezpieczniki i wszystko ok potem sprawdziłem opornośc czujnikow w gniezdzie przy pompie i wykazało ze na przednich kolach jest 1.5Ω a na tylnych 0,98 Ω opornosc miezona przy kolach wynosila odpowiednio 1.6...
czesto padaja kable od czujnikow wystarczy pomierzyc opornosc na czujniku na ktorym jest wysoka lub jej nie ma uciac kabel przy czujniku dolutowac nowu i tak samo przy wtyczce czesto pomaga
Zrób zworę na wtyczce czujnika i wtedy komputer ma pokazać błąd z dopiskiem zwarcie. Można też mierzyć na wtyczce od ABS/ESP która jest na module/pompie. PS Nowy czujnik nie znaczy sprawny. Sprawdź jego oporność.
moze byc z pompa, np. w motorze, zbyt duza opornosc, lub jakis zaworek. No ale najpierw musisz sprawdzic czujniki, i dobrzeby bylo sprawdzic jeszcze jakie daja impulsy bo samo "przejscie" nie wiele mowi.
Czujnik abs może mieć oporność ale nie liczy obrotów. W nissanach na komputerze wpowino podczas jazdy pokazywać zmieniające się dane na każdym czujniku. Co do AIR baga to możesz obejrzeć napinacze,nie pamiętam czy Tino ma w siedzeniu czujnik nacisku. Można zajrzeć,źółta wytyczka. Jeśli od wypadku świeci się to może być moduł/czujnik lub przewody. Dobry...
Jakie napięcie kolega chce sprawdzać na czujniku abs , trzeba sprawdzić oporność. A pomyślałeś skąd sterownik wie że nie ma podpiętego czujnika?
Mierzysz opornosc na wtyczce od modułu. Ma byc przy czujnikach indukcyjnych około 1kΩ. Mierzysz równierz do masy. Jezeli wszystko jest ok to podejzany jest sterownik. Jezeli jest cos nie tak to powtarzasz operacje na samych wtyczkach czujników. Warto sprawdzić wszelkie uszkodzenia mechaniczne.
można zrobić diagnoze komputerową ABS zmierzyć oporność sprawdzić sygnał na oscyloskopie.
1. napisz jak sprawdziłeś ,że nie działa ABS? 2. pomiar napięcia (miernikiem) i oporności czujnika nie wiele mówią to dopiero początek. narazie sprawdziłeś ,że czujniki są. Radzę zacząć od początku i zastanowić się dla czego nie świeci kontrolka.
właśnie teraz już zgłupiałem kupiłem nowy czujnik i nic czy ktoś wie jakie oporności powinny być w czujniku abs marea bo słyszałem że na każde koło jest inna.
Zakładam ze uszkodzeniu uległ jeden z czujników. A skąd takie przypuszczenie?
Przewód po drodze pewnie zgnił.
Czujniki są dwu przewodowe i oporność wynosi ok 50k omów.
Opór zawsze mierzy się bez napięcia. Musisz odpiąć czujnik i mierzyć sam czujnik. Może dlatego wskazywało Ci zero bo napięcie zakłócało pomiar oporności
Koledzy z duzym doswiadczeniem prosze o podpowiedz. Rano wyjazd autem wszysko ok abs dziala. Przejazd np 100 km . Gasze auto . Wlączam stacyjke i pali abs. Ebs 04616 activ i po ruszeniu nie gasnie. Kolejny dzien to samo rano dobrze pozniej to samo. Czy czujnik abs prawy lewy czyms sie różnią? Mysle zeby strony zamienic w modulatorze i sprawdzic. No...
Sprawdź oporność czujnika przy wtyczce do ABS, powinno być około 1Kohm, poruszaj przewodem czy nie ma gdzieś przerwy.
to 16 mohm ma znaczyć mili czy mega .bo nie spotkałem sie jeszcze z czujnikiem o oporności 0,016 ohm tzn cewka w nim ma przebicie,
wiem powinno byc gniazdo 4 pinowe po prawej stronie kierownicy lecz go tam nie ma. kolo lewarka tez nie. wymienic kompa to nie problem bo nie sa drogie lecz jaka moze byc przyczyna tego ze ta sytuacja sie powtarza Dodano po 14 czy to moze byc uszkodzona pompa hamulcowa? skoro problem powraca i dzieje sie to samo ? czujniki w kolach sa dobre na 100%...
Tam są czujniki aktywne i mierzenie oporności nic nie da, wrzuć kody z opisami błędów jsk kolega wyżej wspomniał
Chyba nieuważnie czytasz Volvo diagnozuje się samo. Masz najprawdopodnie uszkodzony czujnik ABS,wtyk od czujnika rozpiąć zmierzyć oporność ma być około 1150 ohmów zacznij od przednich.
przedewszystkim sprawdz opornosć czujników. i kolejne pytanie czym sprawdzales napiecie?
Witam. Mam taki problem: Wysiadly mi czujniki abs (prawy i lewy przod). I teraz mam pytanie odnosnie tego. Otoz na allegro pojawiaja sie czesto czujniki ale z innym oznaczeniem (numerem czesci). Potrzebuje czujniki nr 89542-12020 oraz 89543-12020. na allegro pojawiaja sie czujniki o numerach 89542-02040 oraz 89543-02040. Moje pytanie dotyczy tego, czy...
Usterka usunięta - czujnik abs okazał się uszkodzony, po wyjęciu z auta już nie pokazywał żadnej oporności.
Witam! mam problem z aba vw passat 96 ,po wymianie łożysk zapaliła sie kontrolka abs,czujniki mają taką samom oporność.Czy przez odłączenie czujnika sterownik może wykryć błąd i czy jest jakaś procedura kasowania tego błędu.
Czujnik bez zdejmowania sprawdzisz multimetrem. Sprawdź oporność czujników na wtyczce.
Witam Mam małe pytanko odnośnie czujników ABS w wyżej wymienionym pojeżdzie. Ponieważ pali mie sie kontrolka od ABS to sprawdziłem oporność wszystkich czujników na wtyku do ECU (ABS firmy ATE teves). I wyszło że na trzech kołach jest około 1100 Ohm , natomiast na jednym wogóle miernik milczy i pokazuje 1 tak jak bez pomiaru. Natomiast podzczas kręcenia...
Witam sprawdz czujniki czy nie sa brudne jak sa to je wyczysc,a nastepnie wez miernik jak tu kolega wczesniej pisal i sprawdz opornosc.Wszystke czujniki ci napewno nie siadly dlatego bedziesz widzial jaka jest opornosc czunika bo reszta musi miec takie same wartosci.Czujnik ktory nie bedzie mial opornosci jest zepsuty.Problem moze byc taki ze moga ci...
sprawdzałem koronkę czujnik też jak go mierzę miernikiem to ma 1150 Ω przewód do pompy abs też jest sprawny. Czy może tak być że czujnik ma dobrą oporność a on będzie fiksował?
Więc wychodzi to co opisywałem wyżej że trzeba pozostać przy oryginalnym systemie i wyjdzie najtaniej i najważniejsze trzeba zdiagnozować usterkę i okaże się czy drobiazg albo grubsza sprawa najczęściej to odsunięty czujnik ABS i wystarczy mały młotek i po kłopocie. Trafiały się też zgnite modulatory ale to nie często , albo trywialna usterka brak zasilania...
najlepiej testerem albo sprawdzić oporność na każdym czujniku
Ale z czym masz problem? Czego nie rozumiesz? Przecież masz numer błędu i jego opis, tyle że po niemiecku... Pierwsze dwa błędy: LP i LT czujniki ABS. Czujnik LT daje info właśnie do licznika... Po pierwsze sprawdź oporności czujników. Często w e39 siadają również sterowniki, zwłaszcza przy błędzie 33, ale nie zakładajmy najgorszego na początek... 81...
Wlasnie o to chodzi ze teraz nie mam mozliwosci pojechania znow na VAG. Wiem tylko ze zawór wylotowy w pompie(ktory nie zapamietalem niestety). taki odczyt. dzwonilem do goscia co regeneruje pompy i sterowniki i mowil ze wiele przyczyn sygnalizuje awarie pompy tych zaworow. niekonieczna jest jej wymiana co duzo osob robi, mowil, zebym popatrzyl w sterowniku...
Ja oporności miałem ok. Popsikałem wd-40 przy łączeniach czujników i narazie wszystko gra.Dzieki
Witam serdecznie. Zgodnie z moja wiedza na temat kodow bledow w/w blad wystepuje jako zwarcie w obwodzie tylnego kola. Pomierzylem opornosc czujnikow ABS (1680 ohm) i wygladaja na sprawne. Jedyne co pozostaje mi sadzic to to, ze uszkodzone sa przewody zamaskowane w kabinie auta jednak nie wiem gdzie znajduje sie drugi ich koniec (zapewne modul sterowania...
Witam. Miałem to samo po wymianie łożyska. Niestety przy wciskaniu łożyska na prasie coś poszło nie tak i uszkodziłem bieżnie magnetyczną. Uszkodzenie było bardzo małe troszkę wgięta w jednym miejscu ale wystarczyło. Na postoju kontroli zgasły po wciśnięciu hamulca podczas jazdy znowu się włączały. Po ponownej prawidłowej tym razem wymianie łożyska...
chlopie jedz gdzies zeby ci podlaczyli pod kompa bo na szukaniu mozesz wiele czasu stracic
Jakie jest napięcie na czujnikach???i czy czójniki wykazują jakąś oporność kiedy rozłaczę wtyczkę i podłaczę miernik????
A więc sprawa wygląda następująco , koła przestały się grzać po usunięciu błędu czujnika ABS . Dodam że czujnik posiadał prawidłową oporność i prawidłowo działał na podglądzie jak się ręcznie kręciło kołem ale w czasie jazdy przy wyższych prędkościach powodował błędy . Teraz został mi jeden błąd : Czujnik żądanego ciśnienia zaworu EBS-RE typ usterki...
prawdopodobnie któryś z czujników obrotów.Wyczyść kostki kontaktem i sprawdż oporność czujników .
Zmierz oporność czujników,lub podjedź na komputer.
Proszę o opisanie kodu błędu Scania R500, 3 ośka, opis kodu błędu 27075. Nr jednostki, która wygenerowała ten błąd 1882987. Błąd raz się wyświetla a raz gaśnie. Czujnik ABS nowy. Luzu na łożysku nie ma. Pierścień ABS na swoim miejscu. Kręcąc jednym i drugim kołem oporność na jednym i drugim czujniku taka sama. Czy czasami nie jest uszkodzony moduł ABS?...
Nie jestem pewien ale prędkościomierz jest odczytywany z abs-u. Tak więc musisz zrobić w pierwszej kolejności abs. Może przy wyciąganiu lub montażu czujnika do nowego mostu został uszkodzony. Sprawdź oporność.
No wiec dzis dostalem kosc,połączylem wszystko tak jak nalezy,podłaczylem cdifa,skasowalem cala liste błedów oprócz jednego(C1330 czujnik kola prawy przód,sygnal predkosci),no wiec zwalilem prawe kolo,i widze ze kable przeciete i dotykaja do masy,wiec zrobilem jak nalezy,ladnie polutowalem,zaizolowalem,zmierzylem opornosc,wszystko ok,ale nie moge skasowac...
Jeżeli chodzi o oporność czujnika prędkości koła to mają one zazwyczaj oporność w zależności od sterownika 2,5 - 2,9 kohm lub 1,0 -1,3 kohm.
Czujnik był z przewodem czy bez , bo nie pamiętam jaki tam siedzi. Jak był bez przewodu z kostką przy samym czujniku to trzeba sprawdzić ten przewód za czujnikiem bo często się przełamują. Oporność czujnika około 1100 ohmów a przewodów mniej niż 1ohm
Jak tak bardzo chcesz bez kompa to sprawdz oporności czujników wszystkie powinny mieć podobną. POZDRAWIAM
sprawdź opornośc czujników następnie koronki na przegubach może któraś jest luźna.
W zależności od prędkości zmienia się wewnętrzna oporność , czujnik generuje sygnał o fali kwadratowej , przesyłany do centralki.
Witaj pomiar oporności powinien rozwiać wątpliwości ,no i oczywiście oględziny wizualne
Czujnik, który pokazuje 512km/h sprawdź oporność, jak jest dobra yoodczep od modulatora, weź multimetr ustaw na Hz, podnieś koło i odpal i zobacz czy liczy.
Czujniki te nie posiadają oporu .przypadkiem ??? Albo hallotrony, albo czujniki indukcyjne z diodą w szereg ( jak w np focusie) , przemierz miernikiem jak jest funkcja pomiaru diody, nie oporności.
Porównaj oporność obu tylnych czujników (pomiaru dokonaj przy module ABS). Jak to nic nie wniesie zamień we wtyczce modułu czujniki miejscami , jeżeli usterka nie przejdzie za czujnikiem to moduł ABS do wymiany.
czujnik jest nowy i daje sygnał na abs. Niestety abs nie działał dalej więc zacząłem od zdjęcia kół i jedna półoś nie ma zębatki abs 8-O. No więc abs nie ma prawa działać podczas jazdy ale czy powinien przejść procedurę testową czy nie? Bo oporność czujników jest wzorcowa.
Problem rozwiązany. To był czujnik. Napięcie na wskaźniku jest cały czas 10V. Zmienia się tylko oporność w czujniku. To chyba jest wskaźnik ze spiralą grzejną.
jeśli czujnik jest pasywny to można mierzyć rezystancje jeśli aktywny to nie(wtedy tylko oscyloskopem). jesli masz czujnik pasywny to ten który wykazuje oporność jest dobry, a ten który jej nie wykazuje jest uszkodzony.
Napięcia na postoju sie tam nie mierzy , to jest napięcie referencyjne sterownika ABS. Mierzy się amplitudę napięcia oscyloscopem podczas jazdy lub kręcenia kołem. Oporność czujnika masz w granicach normy , sprawdz poziom płynu hamulcowego.
Witam Potrzebuję pomocy z Nissanem navara D40 2,5dci 170km Problem się zaczął od wymiany piasty prawej z przodu Wyskoczył błąd ABS świeci się kontrolka 4WD i czerwona od hamulców dodatkowo nie działa prędkościomierz. Auto wchodzi chyba w tryb awaryjny kompletny brak mocy samochód ledwo jedzie. Piasta wymieniona została wraz z przednim czujnikiem ABS...
Witam odkopie temat sprawa następującą bora 1,9 rok 1999 problem polega na tym że świeci się kontrolka ABS czujniki w kolach sprawdzone oporność na wszystkich równa około 1160, wszystkie tak samo generują napięcie w trakcie obracania kołem dziwi mnie napięcie od strony samochodu na wszystkich kołach na zapalonym zapłonie jest 2,60v obecnie brak dostępu...
Nawt jak bedziesz miec dane dotyczace opornosci czujnika ABS a on bedzie spelniac wymagania to i tak nie mozna powiedziec ze jest on sprawny,bo moze miec pekniety magnes a wtedy elektroniczne urzadzenie sterujace pracą ABS bedzie zliczalo dwa razy wiecej impulsow.Najwygodniej i najwiarygodniej sprawdzic dzialanie takiego czujnika gdy jest on zamontowany...
Witam, Czy ktoś z forumowiczów dysponuje może katalogiem czujników ABS? Mam dosyć egzotyczne auto i problem z czujnikami ABS. Story: Na początku oba czujniki okazały się uszkodzone (brak przejścia między końcówkami). http://obrazki.elektroda.net/13_12317527... Po rozmontowaniu (przy pomocy dremelka) okazało się, że końce nawiniętych cewek odśniedziały...
Jezeli czujnik ma 1,1 oma a nie 1,1koma no to napewno bedzie chodził.Czesm spotykałem tez takie sytuacje ze czujnik miał dobra opornosc a generował za słaby sygnał w mvoltach pomimo ze był dobity do koronki abs.Sprawdz kable od modulatora do złacza w kabinie,jesli sa ok to wywalaj modulator no i oczywiscie czujnik musi byc sprawny w 100 proc.
A np. w jaki sposób mogę sprawdzić czy czujnik jest sprawny ? Jaką oporność powinien mieć czujnik sprawdzając miernikiem o ile jest taka opcja.
zmierz oporność na przewodach do czujników bo to jest najczęstrza usterka
komputer podłączyli skasowali błędy, i pozniej wyskoczyl tylko ten co opisalem. Czujniki od abs-u sprawdzali multimetrem i stwiedzili że oba - lewy i prawy mają taka sama oporność. Tylko przeraża mnie koszt kupna tego nowego zaworu - 4000zł
Witam. Mam opla sintrę 98r ze świecącym abs , nie mogę połączyć sie lanchem ani opcomem , czy jest możliwość wywołania kodów migowych ? sprawdzone mam zasilania, czujniki(oporności), elektrozawory wedle schematu i jest dobrze w dodatku jak wypnę wtyczkę z abs to kontrolka dalej się świeci na liczniku, wedle schematu powinna gasnąć.
opornosc wtrysku grzalki opornosc grzałka opornosc
porównanie kolumn excel chrysler voyager spalanie elterm grzałki
easun instrukcja instrukcja easun
Jaki olej do mechanizmu różnicowego kosiarki? Połączenie kabli zapłonowych z kopułką w Audi 80 B3 1.8 benzyna 1989