Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
witam czy ktoś może z szanownych kolegów pamięta opornośc uzwojenia silnika w w/w prace ,mam mały dylemat ponieważ w elektronice spaliła się połowa rezystorów ,podejżeniem jest przeciążenie silnika ,ale czy tylko już go cos nie "trafiło",w tym silniku oporności są ,licząc przewody od prądnicy tacho tacho mam 2,1Ω i 4Ω. dzięki za pomoc
witam nie chciałbym być namolny ale chcę zrozumieć działanie tego silnika a nie korzystać z gotowego schematu dzialania tzn. "spróbuj podłączyć tak..i powinno zadziałać" stąd nastepne pytanie: jeśli to jest silnik indukcyjny to w jaki sposób regulowane elektroniką są jego obroty(na wirowaniu ). Bo jedyny sposób jaki znam to w tym przypadku regulacja...
witam załączam małą rozpiskę połączeń silnika ale w twoich pomiarach nie zgadzają się sumy oporności uzwojeń sprawdż to jeszcze raz
Witam szanownych kolegów. Mam pytanie, czy ma ktoś może spisane jakie oporności mają uzwojenia silnika? Pralka pierze normalnie, ale gdy ma z rewersu wejść na wirowanie zatrzymuje się i lekko buczy silnik. Podczas tego efektu silnik pobiera 5,3A, więc na pewno uszkodzony jest silnik. Wymontowałem go i po dokonaniu pomiarów wyszło, że mam prawdopodobnie...
witam w w/wym pralce objaw jest nastepujacy po wlaczeniu pralki na dowolny program silnik zakreci pare razy ale wchodzi odrazu na wysokie obroty i pralka sie wylacza cewka tacho ma opornosc 225ohm i tu pojawia sie moje pytanie cewka, silnik czy cala plyta
sprawdź oporności uzwojeń silnika
Poszukuję informacji jaka powinna być oporność cewki tacho silnika do pralki Whirlpool AWT5088/4 800. Mam uszkodzoną a nie znam oporności aby coś dopasować innego. Na silniku jest oznaczenie MCA45\64-148/ALB1
Witam, silnik od frani; biały i niebieski - sieć, biały i czerwony - kondensator 7,5µF. ten drugi rzeczywiście wygląda na trójfazowy, pomierz oporności pomiędzy zaciskami.
Triak silnika na module nie jest przypadkiem uszkodzony? Złącze silnika nie jest zalane / wygrzane / wypalone? Jaka oporność cewko tacho silnika?
Witam . Niestety programator w tej pralce podaje odrazu pełne napięcie na silnik . Czy pokrętło programatora stoi w miejscu , jeśli tak to uszkodzony jest silnik programatora . Jeżeli programator pracuje to niestety uszkodzony programator , pod warunkiem ,że silnik jest sprawny w 100% . sprawdź oporności uzwojeń silnika .
Mierząc triaka w 99% można stwierdzić czy jest uszkodzony czy nie i on prawdopodobnie jest sprawny.Jeżeli silnik startuje dość łagodnie winą jest prądniczka a jeżeli zrywa pod pełnym napięciem i nie jest to triak to trzeba pomierzyć silnik czy nie ma zwarć do obudowy.Oporność prądniczki około 100-200 omów.
Na cewkę taho 3Ω to za niska oporność.Coś mi się wydaje że zmierzyłeś uzwojenie silnika.
W jakim stanie są podzespoły pralki Szczotki w silniku?Oporność grzałki ? Czujnika NTC?
podczas normalnego prania silnik rusza na pełnej mocy oporność w obwodzie tacha 135Ω
Sprawdź jeszcze grzałkę - jej oporność powinna wynosić około 27Ω, a szczotki jakie długie?
Prawdopodobnie dwa będą stojanem a dwa termikiem. Podaj oporności wszystkich par.
w mojej pralce silnik wchodzi na obroty wirowania tylko wtedy jak zdejme pasek klinowy , obroty wolne sa ok. cewka tacho ma opornosc okolo 168 ohm szczotki sa ok silnik jest komutatorowy co moze byc popsute???????? jakby to byl silnik indukcyjny to bym wiedzial kondensator a jezeli chodzi o silnik ze szczotkami to nie bardzo prosze o pomoc Treść tematu...
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
Silnik ma mieć taką oporność i bez silnika nie ruszy pralka elektronika pierwsze testuje sprawność podzespołów i jak jest wszystko dobrze to idzie dalej.
Bo zamierzam złożyć regulator obrotów do silnika również z pralki. A możesz napisać jaką masz oporność prądniczki, z tego co wyczytałem wcześniej w pralkach są stosowane 2 rodzaje prądniczek różniących się opornością.
Przepraszam, kol. Jutro pójdę do warsztatu i zrobię fotkę oraz pomierzę oporności uzwojeń.Pozdrawiam.
Będzie ok, przy silnikach trójfazowych oporności sa małe, ważne, by były równe.
Powinna tam być tabliczka SIEMENS ale jak nie ma to trudno. Musisz mi podać który przewód gdzie idzie z kostki to powiem jak połączyć. Tak chodzi o oporność musisz pomierzyć i mi wszystko opisać.
Witam ! Silnik od starej pralki wirnikowej posiada dwa uzwojenia: mniejsza oporność uzw. robocze większa oporność uzw. pomocnicze Brak wyłącznika elektromagnetycznego ( potrzebny do rozruchu ) który po rozruchu odłącza uzw. pomocnicze od zasilania. Silnik nie potrzebuje kondensatora. Przed włączeniem zasilanie sprawdź stan izolacji pomiędzy obudową...
Witam Krótkie pytanie jaka powinna być oporność tacho silnika w pralce Amica comfort 800? Wyskoczył mi błąd E21 po zmierzeniu oporu pradniczki uzyskałem wynik 56 omów co wydaje mi się za mało ale nie wiem jak powinno być książkowo Czy ktoś miał by ewentualnie jakiś link podesłać z takimi tacho do kupienia ? Dziękuję i pozdrawiam
Zmierz porządnie jeszcze raz oporności uzwojeń, przyrządem pomiarowym, na zakresie "Ω" i podaj wyniki. W celu sprawdzenia silnika, zamiast przekaźnika rozruchowego, można użyć przycisku chwilowego włączonego w szereg z uzwojeniem rozruchowym (tym o większej oporności).
Niestety, po wymianie modułu silnik dalej nie rusza. Przypuszczam, że silnik jest uszkodzony i brak oporności na środkowym pinie o tym świadczy.
Witam ja tylko na przewodach od kostki mierzylem opornosc... a ta trzecia gdzie sie mierzy... poza kostka? jestem prawie laikiem co do tego typu spraw ; ) ta pralka to takie wyzwanie ; ) Poza tym te pralki posiadaja jakies zabezpiecznie przed spalaniem silnika? lub w tej skrzynce moze poszedl jakis bezpiecznik? nie rozbieralem jej narazie... wiec co...
Zobacz, ile ma przewodów, jakie oporności między tymi przewodami...
należało by sprwdzić 1.kostkę silnika,2.oporność uzwojeń ,3. kondensator ,4instalację,filtr pz
Nie kreci sie silnik w tej pralce. Jest uszkodzony regulator obrotow lub tachopradniczka. W regulatorze jest scalak TDA 1085, pralka ma programator mechaniczny. Czy mozna " naprawic" tak pralke aby wirowala tylko na najwyzszych obrotach ( zewrzec regulator, a konkretnie triak). Oraz 2-gie pytanie: jaka opornosc ma oznaczony na schemacie element "T"...
"przeczyściłem przyrdzewiałe szczotki (wnętrze " czegoś tu nie rozumiem jak przeczyściłeś szczotki skoro nie rozebrałeś silnika. Dodano po 33 sprawdź oporności uzwojeń
na silniku każde połączenie w kostce względem uziemienia nie wykazuje oporności???
Pomierz oporności zwojów w tym silniku. Wirnik kręci się lekko bez paska?
Witam. Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć jaką oporność ma cewka i jakie napięcie daje przy pełnych obrotach silnika. :|
Najczęściej przewody szczotek silników pralek są podłączone pod piny wtyku. W tym jak widzę wchodzą w obudowę. Może spróbuj wyciągnąć przewody ze szczotek i zrobić pomiary. W ten sposób rozszyfrujesz zasilanie wirnika. Pozostałe oporności będą zapewne uzwojeń stojana.
Witam. Samo się nasuwa : przemierzyć grzałkę - oporność, przebicie do masy.
A oporność spirali grzejnej? Podstawiłbym jednak nową grzałkę bo pomiary lubią być kapryśne. Sprawdź jeszcze długość szczotek silnika .
Witam. Pomierz oporności uzwojeń. Dokładnie nie wiem jaki tam jest układ połączeń ale na pewno jest jeden wspólny przewód do obydwu uzwojeń. Względem tego wspólnego pomierz oporności.
Zawsze po wymianie tego tranzystora trzeba wymienić rezystor 27 Ω - nie może mieć zawyżoną oporność. Pozdrawiam.
Poprzez pomiar oporności oraz sprawdzeniu czy ona zmienia się pod wpływem podgrzania.
Sprawdź triak w module , potem prądniczkę tacho ( z tyłu silnika ), oporność cewki tacho , magnes , kostkę silnika , czy nie ma zwarć przewodów .
Witam. Wirowanie będzie działać, miałem kilka razy tak wymiana pomogła.[/quote] Skoro tak miałeś- praktyka. Podaj oporność uzwojenia stojana i wirnika.
Witam, ma taki problem ze swoją zabytkową pralką, proszę o pomoc, czy da się ją jeszcze reanimować? W pralce wypalił się moduł sterujący remco 5010, a dokładnie dwa styki odpowiadające za zasilanie silnika oraz dwa styki w dopietej do niego kostce. Jaka może być tego przyczyna? Jak sprawdzić, czy silnik nie został przez to uszkodzony? jaka powinna być...
Dam ci schemat proszę bardzo . http://obrazki.elektroda.pl/1216070600_1... To prawdopodobnie nie ten silnik. Z opisu autora tematu wynika że są jakieś oporności pomiędzy wszystkimi sześcioma wyprowadzeniami uzwojeń na kostce silnika, najprawdopodobniej więc będzie to silnik od pralki Wiatka. A wtedy schemat podłączeń będzie zupełnie...
Mam ten sam problem z pralką Candy Hoover CST 370L-S. Na razie sprawdziłem oporność grzałki multimetrem i grzałka do wymiany.
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
Dzięki za odpowiedź. To jest silnik inwerter, one podobno się nie psują. Ma trzy wyprowadzenia i pomiędzy wszystkimi trzema jednakowe oporności 4,9Ω, chodzi bardzo lekko.
Witam. A elektrozawór sprawdzałeś ? Jaką ma oporność ?
Wygląda mi to na zwarcie uzwojeń silnika do masy, najprawdopodobniej stojana . Sprawdź oporność izolacji uzwojeń w stosunku do obudowy silnika megaomomierzem a najlepiej induktorem .
przy wirowaniu zaczyna się grzać Czyli teraz wiruje? To może z tym grzaniem przesadzasz. silnika o mocy rzędu 160w Skąd wziąłeś taką moc? Przecież on na wirowaniu ma ok. 700W. oporność w moim silniku znacznie odbiegała Może to nie jest za trudne podać, jaka jest ta oporność.
sprawdź oporność uzwojeń sprawdź czy połączenie kostki slnika ma ciągłóść (podczas wkładania kostki wysuwają się wtyki)!!!! napięcie wychodzące z programatora na silnik
Czy w takim wypadku silnik moze byc uszkodzony? Oczywiście. Dobrze byłoby zmierzyć oporność wirnika i stojana oraz upływność do masy.
Witaj sprawdż układ odczytu prądnicy tachometrycznej.Porównaj oporności prądnicy w starym silniku [jeśli była sprawna] z prądnicą w nowym ,jeśli oporności będą różne to tak będzie się działo.
Podstawiłem inny kondensator rozruchowy już na samym początku i....dalej to samo.Przepraszam,zapomniałem o tym napisać wcześniej.Podejrzewam zwarcie międzyzwojowe silnika,ale żeby być pewnym muszę znać oporności uzwojeń (silnika do podstawienia nie mam).Jeśli któryś z Kolegów wie ile powinny wynosić,to prosiłbym bardzo....Przy starszych pralkach Ps...
Można pod warunkiem że połączenie elektryczne będa takie same jak w poprzednim silniku.Sprawdź czy jest taka sama oporność cewki tacho.Pozdrawiam.
Witam. Jaka powinna być rezystancja cewki tachometru do pralki Electrolux EWT 10120W? Cewka tachometru w silniku nie ma przejścia więc nie mogę zmierzyć oporności. Pozdrawiam
Zmierz oporność tachometru, jeżeli chcesz sprawdzić silnik poza pralką to zmostkuj jeden z przewodów szczotek z jednym przewodem stojana na dwa pozostałe podaj napięcie, na kilka sekund bo silnik może się rozbiegać, jeżeli silnik normalnie będzie sie kręcił i tacho też ok, to masz uszkodzony moduł
Ja zaczął bym od sprawdzenia elektrozaworu - czy obie cewki mają prawidłowe oporności. No i szczotki w silniku.
Normalnie to jest para o najniższej oporności przy sprawnym silniku więc wystarczy zmierzyć , coś około 2Ω, szczotki mają więcej.
Czy pralka wyświetla jakiś błąd, uszkodzenie może znajdować się poza blokadą. Sprawdź grzałkę na upływność do masy oraz oporność, oraz szczotki silnika. Nie zajmie to dużo czasu wykluczamy możliwe usterki.
Przedzwonić-sprawdzić omomierzem. Silnik najlepiej podłączyć pod 12 czy 24V DC . Uszkodzony tachogenerator dawałby inne objawy, Można sprawdzić jego opornośc. Szczotki i kostki polączeniowe na silniku i module rozumiem, że ok.
Aby sprawdzić oporność tacho wystarczy wypiąć kostkę silnika i na niej sprawdzić. Czy pralka stoi na czterech nogach stabilnie i nie kołysze się?
Cześć. Dzisiaj wymontowałem silnik z pralki. Jeśli chodzi o tachoprądniczkę jej oporność wynosi 133om
Dziękuję wszystkim zainteresowanym. Osoby twierdzące, że jest uszkodzony silnik oczywiście miały racje. Silnik zdobyłem wymieniłem i pralka działa jak powinna tzn. jest sprawna w 100%. Oporność zmierzona wirnika mojego silnika 7 Ω, zakupionego sprawnego 30 Ω (wartości zbliżone). Mimo że na komutatorze nie było widocznego iskrzenia na uszkodzonym...
Dziękuję za odpowiedzi. Jaka powinna byc opornosc izolacji (czyli rezystancja izolacji stojana silnika?) Na razie pralka jest wstawiona w panelu i tego nie sprawdzę ale przy okazji ją wysunę i dokonam pomiarów a triak chyba też wymienię.
Silniki jest "trójfazowy" ,mam sprawdzić termik? Oporność uzwojeń roboczych jest w porządku.
Mam pralkę jak w tytule ( E-Nr. WM16S740 OE /05 FD 8708 200042 ) https://obrazki.elektroda.pl/1528144900_... Objaw taki jak widać na linku do filmu - silnik dostaje napięcie (patrz 10 sekunda filmu), lekko zaddrży, ale nie chce się kręcić. To co zrobiłem - Sprawdziłem oporność grzałki (ma ok 25Ω ~2060W przy 230V) - więc jest sprawna....
Temat podobny poczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Pomierz oporności pomiędzy: Czarnym a 1-niebieskim 2-czerwonym 3-zółtym 4-zielonym Ponadto sprawdź naciąg paska.
Czy w sieci zasilającej jest prawidłowe napięcie 230 V i bolec ochronny gniazda jest podłączony? Kontrolka serwis może zapalać się też przy nieznacznej upływności do masy czujki NTC przez pękniętą zalewę termistora.Można też sprawdzić oporność NTC (w tym modelu 5,6 kΩ).
silnik sprawdziłem wcześniej, schematu owej pralki nie mogę znaleźć. A co z tym opornikiem?
Czy ktoś wie jaka powinna byc oporność cewki obrotów silnika w pralce Amica Dynamic system? I gdzie ją można ew. kupić (w Warszawie)? Poza tym elementem silnik jest sprawny :)
a jakie są oporności tego silnika? bo na 2,5 nie idzie ana 7 idzie dobrze
No więc mamy cewki przekaźników na 12V.Musisz więc sprawdzić czy na płycie jest gdzieś wytworzone napięcie 12V potrzebne do sterowania przekaźników ,sprawdź to na którymś z elektrolitów a może jest gdzieś opisane na płycie bo opis 5V jest widoczny(sprawdź czy jest równo 5V).Czy ta upalona ścieżka prowadzi do cewki czy styków roboczych przekaźnika?.Sprawdź...
Sprawdż szczotki w silniku i oporność prądniczki na silniku ale stawiam na szczotki .puknij delikatnie po silniku jak zadziała to szczotki
Pralka zamiast wirować rozpędza się po czym zatrzymuje się.Sprawdziłem cewkę i magnes na silniku ,przemierzyłem oporność cewki ma 156 om opór mierzyłem na module i na stykach przy silniku jest taki sam nie wiem jaki powinien być .Proszę o podpowiedzi .
Wyświetlany błąd mówi o problemie z silnikiem, jeśli szczotki były wymieniane to trzeba się przyjrzeć tachoprądnicy (sprawdzić jej oporność).
Proszę o pomoc. Pralka nie grzeje wody. Grzałka ma oporność w granicach 18 om na odczep. W momencie obrotów silnika na grzałce pojawia się jakieś 50V, ale pralka ciągle pierze w zimnej wodzie. Za wszelką pomoc dziękuje.
Silniki są rozdzielone w aiec masz 2 razy po 3 wyprowadzenia i już. Jedna trójka to ten od wolnych (rewersyjnych0 a drugi od szybkich i kierunku wirowania nie odwrócisz- bo uzwojenia nie są symetryczne - to z mniejsza opornością to robocze i tutaj pełne napięcie sieci a ten trzeci via 16 mkF i masz obroty wirowania!!
Witam. Zmierz oporność izolacji uzwojeń silnika prania do masy i między uzwojeniami.
Wcześniej napisałem,abyś sprawdził silnik poza pralką,a jeśli nie potrafisz to żebyś zaniósł do zakładu,gdzie przewijają silniki i tam Ci sprawdzą.Nic z tych rzeczy nie zrobiłeś a tylko narzekasz a to na elektronikę a to na serwis.Czy sprawdziłeś jak pracuje silnik poza instalacją pralki?-nie.Oporność to możesz sprawdzic ale cewek na stojanie-wirnika...
witam oporności uzwojeń w normie kondensator możesz sprawdzić również omomierzem w większości przypadków on jest powodem uszkodzenia dostaniesz go bez problemów pozdrawiam
Witam Pomierz opornośc między czarnym, a resztą, i już będziesz wiedział jak podłączyć. Jeśli dalej nie będziesz wiedział, to podaj wyniki pomiaru. Pozdrawiam.
Kolego nie pamiętam dokładnie ale chyba grzałka jest załączana przez przekażnik w module Kolego jesteś w błędzie ta pralka na module ma 2 przekaźniki i oba są od silnika tak że chyba ci się pomyliły pralki.
Witam ! Omomierz w dłoń i po problemie. Opisz wyprowadzenia, zmierz oporności uzwojeń i podaj nam je.
Przewód nr 6 nie jest zabezpieczeniem termicznym silnika, jest to przewód roboczy wychodzący z punktu połączenia wszystkich uzwojeń. Silnik asynchroniczny pralki jest tak zbudowany że posiada 5 uzwojeń, dwa uzwojenia odpowiadają za wirowanie natomiast trzy uzwojenia odpowiadają za pranie. Przedstawione przez ciebie objawy wskazują na uszkodzenie silnika,ale...
To zacznijmy od nowa maglowac temat :) Po sprawdzeniu już wszystkiego i wymianie niektorych elementów w elektronice po dokładnym poczyszczeniu komutatora i wymianie szczotek nic nie uległo zmianie.... Nadal tak jak już pisałem silnik dostaje za dużego napięcia aż mocno zaiskrzy na szczotkach co zdaża sie tylko w momencie kiedy silnik sie rozpędza. Na...
Ten sposób co cytujesz dotyczy pralki Whirpool i chodziło o całkiem inny błąd. Co do twojej pralki to trochę mało informacji :czy grzeje wodę ,na jakim programie się zatrzymuje,czy kręci silnik ?
Witam.Potrzebna pomoc .Po nastawieniu programatora na program 3 pralka w ciągu 5 minut przesuwa się na program 4 i to samo na programie 8 w ciągu 5 minut przesuwa się na 9 program.Grzałka sprawna czujnik ma oporność 16 kohma w temp.20stopni.Silnik kręci na wolnych i szybkich obrotach.Jaka powinna być oporność czujnika temperatury?
Na pierwszy strzał sprawdziłbym szczotki na silniku a zaraz potem oporność grzałki i czy nie ma zwarcia do masy.
A silnik? Właśnie a mierzyłeś jakie ma oporności czy szczotki są dostatecznie długie? jak silnik nie ruszy to programator po chwili zakończy cykl. Jakie objawy miała trzy lata temu?
Zwęglenie jest na zewnętrznej obudowie stojana silnika. Sprawdziłem silnik od pompy odpływowej ma oporność. Podejrzewam, że to może byc głowny silnik - może jakis kondensator na nim jest, bo słychac było serie strzałów i pralka zatrzymała się.
Witam! Mam do sprawdzenia silnik pralki candy typ p35 clh 240V 50Hz (bez komutatora).Kostka zasilająca pięć zacisków 2+1+2, dysponuje tyko omomierzem. Jakie oporności powinny posiadać uzwojenia? Poz. M
Cewkę musisz zmierzyć multimetrem, jak jest oporność już nie pamiętam jaka, to jest ok jak nie ma oporności na cewce to znaczy że spalona i trzeba wymienić. Proponuje zacząć właśnie od tego elementu. Najłatwiej chyba wyjąć silnik i masz dostęp do jej styków. Powodzenia
Miernik masz? Jak tak, to odłącz pralkę od napięcia. Odłącz przewody zasilające grzałkę i zmierz oporność(zakres najlepiej 2M) między końcówkami, a metalową obudową grzałki. Podobnie zrób z silnikiem (wypnij wtyczkę i poszczególne konektory względem obudowy silnika). Podczas pomiarów nie dotykaj końcówek pomiarowych, bo zaburzy pomiar.
No i gdzie jest umiejscowiony. Na silniku. (Po stronie przeciwnej do koła pasowego.) Aby sprawdzić tacho zmierz jego oporność.
Grzałka raczej jest ok (zresztą nie załącza się przecież tak szybko)- nie odpinałem zasilania bo nie miałem kluczy żeby się tam dostać ale w obwodzie ma ok 30 Ohm więc wydaje się ok. Tak samo z uzwojeniem silnika pompy spuszczającej wodę- ma ok 200 Ohm. W przypadku wyrzucania RCD nie jest ważna oporność grzałki czy uzwojeń silnika. Ważna jest oporność...
wymontowałem czujnik, po powtórnym sprawdzeniu stwierdziłem że ma przerwę czyli diagnoza była prawidłowa. Kupiłem czujnik, założyłem (nawiasem mówiąc wkradł się błąd w nr serwisowy - prawidłowy to 50574). Pralka pobiera wodę, grzeje, pierze i wiruje - pod warunkiem że ręcznie kręcę programatorem. Rozebrałem jeszcze raz, sprawdziłem ponownie czujnik,...
jaki to jest silnik do pralki typu Frania to ma dwa uzwojenia jedno robocze ma niesza opornosc drugie rozruchowe ma wieksza opornosc.Jak je rozpoznac jak sa trzy wyjscia.mierzysz miedzy soba jak jest najwieksza opornosc to wspolny jest po srodku i wtedy mierzysz do niego i jedno co ma mniejszy opor to uzwojenie robocze a drugie to rozruch
opornosc wtrysku grzalki opornosc grzałka opornosc
podsłuch telefon analogowy karta muzyczna zewnetrzna licznik honda
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Opel Corsa 1.2 16V 2000r - Problem z automatyczną skrzynią biegów 60-40LE Schemat podłączenia wskaźników w Microcar MC1