Zmierzyłem jeszcze raz oporność, ale na 2k, to pokazało coś ponad 200. Czyli wydaje się ok, ale jak ustawię przerwę na 0.3 czy 0.4 to iskry brak, jest tylko gdy koło szoruje o cewkę. Gdy dostałem piłę tak już było ustawione, i pracowała tak przez jakiś czas, możliwe żeby się przez to zepsuła? Można jakoś sprawdzić cewkę inaczej? Objawy pilarki są takie,...
Siema Rozwiązałeś problem? Mam podobny problem. Router grande 50 4t 2013r skuter stał rok na dworze, lekko przyjęty. O dziwo iskra była więc zmieniłem paliwo, wyczyściłem gaźnik. Wymieniłem olej w silniku. Po tych rzeczach, skuter odpalił, ale miał tylko wolne obroty. Po dodaniu gazu, gasł. Winą było brak masy z silnika do ramy. Obroty pełne wróciły....
http://obrazki.elektroda.pl/7159112900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7701065700_1... Witam mam problem z podkaszarką Stihl FS-120 . Otóż nie ma iskry . Rozebrałem wszystko wyczyściłem. Kabel od masy cewki jest sprawny. Sama cewka wykazuje oporność kilka kOHM. Świeca podmieniana. Co i jak by tu jeszcze sprawdzić przed...
Kupiłem przewody bo stare jeden ma ok 3kΩ teraz a drugi nieskonczoność na 20MΩ. Myślę, że jakąś oporność te przewody mają. Może jutro zdobędę nanoplex więc zrobię próbę. Zmienię przewody ponieważ cewka ma oporność po 1 i po 2 stronie ale na świecach nie widać iskry. Sprawdziłem mam 126 elx. Po prostu x było odłamane ale w dokumentach jest...
Oporność cewko-modulu mierzyles pomiędzy fajką świecy i minusowym konektorem na module? Można by wysłać jakiejś firmie moduł do sprawdzenia, a jak jesteś pewny instalacji to podstawić drugi cewko-modul, chociaż cewka zasilająca ma trochę większa rezystancję niż podano w serwisowce..
Jak masz taką możliwość to porób kilka zdjęć tej instalacji, zwłaszcza wtyczek przy module, instalacji z silnika, i cewce wysokiego napięcia. Nie wiemy co Twój elektryk tam zrobił, impulsator, cewkę zasilającą zapłon, wstępnie możesz sprawdzić wzrokowo, i następnie czy mierząc jej oporność w stosunku do masy. Sprawdź też przerwę między impulsatorem,...
Jak kiedyś mierzylem to w trakcie krecenia silnika z rozrusznika mialem 60v i cewka byla sprawna. Podmień moduł jeszcze. Dodano po 4 Cewka zasilająca moduł bardzo rzadko ulega uszkodzeniu. Jak chcesz to sprawdź jeszcze oporność czujnika położenia wału
Wykręć cewkę ,powkładaj w nią świece, połóż na głowicy tak aby dotykały masy i zakręć rozrusznikiem. Na wszystkich ma być iskra. W tym aucie jeśli sterownik nie wykryje zapłonu to w celu ochrony katalizatora odłącza wtryskiwacz. Jeśli na którymś nie będzie iskry oscyloskop w celu kontroli wysterowania cewki przez ECU. Jeśli sprawdziłeś wiązkę, oporność...
Paska rozrządu jeszcze nie wymieniałemnie wymieniałem. Co do wypalonego zaworu. to ciekawe dlaczego te kilka dni w miesiącu silnik pracuje dobrze. Myślę, że biorąc to pod uwagę przyczyna leży gdzieś w elektronice. Może się mylę ale gdyby to było coś ze spraw mechanicznych to trwałoby stale. A tu raz jest raz nie ma. Nie czyściłem jeszcze gniazd w cewce...
Więc pewnie mam elektroniczny bo: zdarzyło się kilka razy, że kontrolka od grzania migała impulsowo (jakieś sygnały pewnie awarii), sterownika w komorze nie widać a przewody wchodzą do środka. Podłączyłem plus do tej świecy przez amperomierz i pobór prądu był bardzo mały około 0,6A i rósł powoli ale nie przekracza 1A - jakoś mało jak na świecę, jej...
cewka to element nienaprawialny, oporność uzwojenia pierwotnego max 1 ohm, wtórnego ok 10 kohm,przewody maxymalny opór pojedynczego do 20 kohm a przerw na świecach nie możesz bardzo zmniejszać myślę że min to 0,65mm bo przy mniejszej mają prawo wypadać zapłony
Panowie, wystarcza wykręcić świece, jeżeli jedna jest odmienne odbarwiona od pozostałych lub na tej części pod klucz widać coś a'la cętki-tam cewka jest uszkodzona.
Silnik zaburtowy Yamaha 4AC 6E0 nie pali po sprawdzeniu na świecy iskra jest słabiutka i chwilami zanika a świeca jest zalana paliwem, podłożyłem drugą cewkę zapłonową z jakiegoś agregatu-bez zmian. Zapłon CDI. Zmierzyłem napięcia z cewki zasilającej 40V przy 1000 obr i 80V przy 3000 obr z cewki sterującej odpowiednio 0.8V i 1.4V. Czy te napięcia są...
Szybki test cewki to. Zdejmujesz kapturek z kabla i na samym kablu patrzysz iskrę. Z odległości centymetra iskra powinna przeskoczyć z samego kabla do masy. Jak raz przeskakuje raz nie z mniejszej odległości to cewka do wymiany. Może tak być jak piszesz, ale po drodze do przeskoku iskry na świecy jest jeszcze sam przewód wysokiego napięcia i tak zwany...
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
Witam Mam problem z quadem. Jeździłem trochę i mi nagle zgasł. Okazało się, że nie ma iskry. Sprawdzałem na innym module, cewce WN, 3 innych świecach i bez zmian. Klin nie jest ścięty. Sprawdzałem kable miernikiem. Oporność impulsatora wynosi 114Ω. Mierzyłem również oporność cewki zasilającej z iskrownika(czerwono-czarny kabel) i nie pokazuje nic....
Witam. Zwracam się ponownie z prośbą o pomoc ponieważ nie mam iskry na świecach. Moduł sprawdzony cewka sprawdzona (pod innym maluszkiem zapalił bez problemu) zęby na kole pasowym są 3 czujnik położenia wału ma oporność 610 Ohm problem tkwi w tym że nie wiem już czego sie złapać :( Pozdrawiam
Przejrzałem tematy na forum i nie znalazłem podobnej dolegliwości. Może toś z miał doczynienia z podobną usterką. Brak iskry na świecach 1 i 4 (auto pracuje na dwóch cylindrach), pomarańczowa lampka kontroli silnika się pali. Wymienione: - cewka - świece - czujnik położenia wału - przekaźnik dwu-funkcyjny Sprawdzone: - połączenia do cewki przewody ok...
Że kombinuje to fakt, tylko co da zmniejszanie przerwy? Zmniejszenie przerwy na świecy daje to, że do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze w końcowym etapie suwu sprężania, potrzebne jest niższe napięcie, niż przy normalnej przerwie. Jeżeli po takiej operacji zmniejszenia przerwy, cylinder podejmie normalną pracę, to przyczyny należy...
Jak masz pod ręką nową świecę to sprawdz jak daje na nowej , koniecznie, i jak daje na samej cewce z pominięciem rozdzielacza.
Sprawdz omomierzem cewkę - pierwotne pomiędzy: 1 i 2 oraz 1 i 3, oporność o,30 do 0,15 Oma. Wtórne pomiędzy 2 i 3 oraz 1 i 4 /oczywiście wyjście na świece/, oporność od 12 do 16 kom.
Obstawiam wyklekotane wtryski i ECU wysterowuje pierwszy wtrysk ponad normę i dlatego masz błąd wypadanie zapłonu. Ewentualnie cewkę miernikiem na oporność sprawdź na pozostałych wytryskach jaka jest i jaka na pierwszym jeśli taka sama na wszystkich....cóż wtryski do regeneracji.
Jak dioda Ci mruga i napięcie jest przed cewką to nie ma innej możliwości. Musi być cewka, a z doświadczenia wiem, że oporność nie zawsze znaczy, że zadziała. Kup nową cewkę. Mi to pomogło, a też się bawiłem i gdybałem
W Astrze x16szr mam problem z wolnymi obrotami.Silnik ciepły nie równo pracuje,tak jakby wypadały zapłony.Po dłuższej jeżdzie uwidacznia się to bardziej i silnik słabnie.Silnik od strony mechanicznej OK.Podmieniałam świece,kable ,cewkę i bez zmian.Czujnik temp. sprawdzałem na oporność i spadek napięcia,jest w normie.Raz auto było u elektryka na kompie...
możesz wyciągnąć cewke włożyć do niej świece elektrody do masy i zakrecić dokładnie ją obejżyj . jeżeli w zalanym epoksydem miejscu jest wypukłość to cewka spalona . ale zaczołbym od bezpieczników
Witam. Mam płyte główna od Asusa model płyty to X402CA, po wciśnieciu power płyta wstaje, kotrolki się świecą, brak obrazu na matrycy oraz zewnętrznym monitorze. Przy pomiarach zauwarzyłem że cewka PL8003 jest zwarta do masy, oporność względem masy to 2,4 ohma. reszta cewek wydaję się ok. Podejrzewam uszkodzony procesor. Jakie dalsze kroki powinienem...
Witam serdecznie mam dylemat związany z sprawdzeniem cewki zapłonowej od samochodu. Mianowicie cewka ma oporność pierwotnego uzwojenia rzędu 2-4omów (dokładność miernika) Oporność wtórnego uzwojenia jest kilka kiloomów. pomiędzy wyjście a masę podłączam świecę samochodową. natomiast pierwotne uzwojenie podłączam do akumulatora (oczywiście nie na stałe...
Kiedyś na warsztacie mieliśmy podobny przypadek w fordzie, również auto straciło moc. Klient sugerował sprawdzenie rozrządu ponieważ również pokazywało czujnik wałka, sprawdziłem i okazało się dobrze na co upierał się przy czujnikach, lecz ona miały prawidłową oporność. Co się okazało padła cewka zapłonowa, choć silnik nie drgał, ani nie trzepał się...
Fiat 126p el .Siema mam problem z iskrą w 126p El. Iskra raz jest raz jej nie ma . cewka nowa Sprawdzałem 3 czujniki wału na kole są 3 ząbki Prąd dochodzi do cewki modułu i przerywacza. Przewody nowe i świece . Masy zrobiłem nowe . I iskry dalej nie ma albo jest chwile . przewody do czujnika wału zrobiłem nowe oporność na czujniku przy module 639oma....
Witam kolegów po dłuższej nieobecności Otóż mój syn ma problem z iskrą w yamaha dt 125 rocznik 97 . silnik do końca normalnie pracował i w pewnym momencie w czasie jazdy zgasł , teraz jest tylko taka słaba iskierka a właściwie to można odczuć tylko dosłownie palcem przeskok wysokiego napięcia . ale nie jest to napięcie powalające człowieka na ziemię...
Tak chodzi mi o tą cewkę. Można jeszcze sprawdzić kabel wysokiego napięcia, oraz samą fajkę. Jak posiadasz choćby najprostszy miernik, taki z omomierzem. To można by było zmierzyć oporność kabla, i oporność samej fajki. Może te elementy mają wpływ na to, że przerwa na świecy musi być tak mała. A jeśli nie posiadasz miernika to wymienić sam przewód...
Cewka zapłonowa to tylko zwykły transformator. Napięcie wtórne (to na fajce świecy) wynosi około 15000V (15KV). Każda świeca powinna wytrzymać napięcie do 40KV. Jeżeli masz problem z kupnem oryginalnej cewki, to pod pewnymi warunkami można założyć inną. Przy zapłonie elektronicznym, najważniejszym warunkiem jest oporność uzwojenia pierwotnego, które...
Witam, zakupiłem motorower Benzer WS, znany także jako Wonjan WS/Toros El Classico itp. Z silnikiem 1p39fmb. Niestety brak iskry, wymieniłem:fajkę, świecę, cewkę, kabel WN, iskrownik, lecz nadal brak iskry. Oporność impulsatora przy kablu na module ok 130-140ohm, na kablu zasilającym CDI ok 160ohm, na fajce ok 7,4k ohm przy mierniku ustawionym na 20k...
Witam Mam skuter Magnus i od jakiegoś czasu zaczął się problem z paleniem, a mianowicie gdy zapali to pochodzi chwile i zgaśnie i ciężko go zapalić po wykręceniu świecy wyczyszczeniu na chwile zapali i zgaśnie (ale jak zgaśnie, to nie ma iskry a za chwile się pojawi). Świeca nowa, cewka WN też, myślałem że moduł i kupiłem nowy, taki sam jak był odblokowany...
Zaraz wydrukuje schemat, pójdę do garażu i dokładnie pomierzę i przedstawię na forum wyniki. Co dokładnie pomierzyć? napięcie prądnicy, dokładnie sprawdzić iskrę na świecy, oporności cewek ładujących, tak?
marianooo99 , trochę za mało informacji. Czy silnik przy mglistej pogodzie zimny nie chce odpalić, czy teraz wcale nie chce odpalić. Jak była sprawdzana iskra na świecach - świece wykręcone?. To że na wykręconych świecach jest iskra nie oznacza, że ona będzie w cylindrze w warunkach tam panujących. Mogą być dwie tego przyczyny. Pierwsza to osłabiona...
Cewka zapłonowa w silniku raket (paralotnia) Brak Iskry cewka ma oporności 1 OHm i 5 kOHm odległość cewki od magnesu jest 0,25mm. Swieca jest nowa ale nie ma na niej iskry ani na starej. Czy może mi ktoś wskazać gdzie może być przyczyna a może te oporności są niewłaściwe.
30 - zasilanie świec żarowych, stałe 12V, do akumulatora 87 - styk zwierny zasilania świec żarowych, wyjście na świece 85,86 - cewka przekaźnika, zasilana po stacyjce, na jednym z tych wyprowadzeń jest stała masa, na drugim pojawia się zasilanie po stacyjce L - wyjście na żarówkę kontrolną, pojawia się tu masa podczas grzania świec, czyli żarówka z...
Witam, mam problem. Kupiłem nową instalację do quada 110 i ją przerobiłem, bo mi nie pasowała na przełącznik. Podłączyłem wszystko oprócz kill switcha. Problem jest taki, że nie ma iskry. Sprawdzane było: Inna świeca Inna cewka Oporności cewek Klin impulsatora Nic nie pomaga. Jak podłączyć kill switcha z przełącznika, aby działał? Proszę o pomoc
pawli52 , problem polega na tym, że pod wpływem wilgoci wydzielającej się na przewodach WN, kopułce, osłonach na świecach i na samej porcelanie świec spada oporność izolacji całego układu. Ze spadkiem izolacji wzrasta prąd upływu i maleje napięcie. Czasem spadek napięcia jest tak duży, że napięcie na elektrodach świecy jest za niskie, aby w warunkach...
Witam mam problem z moim ax'em. Opiszę całą sytuację od początku. Z góry przepraszam za potencjalną nie jasność teksu, to mój pierwszy samochód, nie wiele wiem staram się tylko przywrócić mojego axa do użytku. Otóż pewnego razu mój ax nie chciał odpalić - kręcił normalnie ale "nic nie gadał", wziąłem go na zapych nie odpalił również, wtedy jeszcze raz...
Witam, chciałbym zrezygnować z tranzystorowego układu zapłonowego z rezystorami balastowymi. Wiem ze wiąże sie to z wymiana cewki zapłonowej na taka która nie wymaga rezystorów o oporność uzwojenia pierwotnego wynosi 3.5 ohm. Chciałbym sie dowiedzieć od jakiego samochodu mogę dopasować taka cewkę i czy wiąże sie to z wymiana świec zapłonowych.i Jeżeli...
Przecież napisałem wyraźnie, kabel, który jest podłączony do kondensatora nie może być bezpośrednio zwarty do masy. Cewka ma dwa uzwojenia, pierwotne i wtórne. Jeden koniec, każdego z tych uzwojeń, jest połączony na stałe, z rdzeniem cewki. Drugi koniec pierwotnego idzie do kondensatora, natomiast koniec wtórnego do świecy. Mierząc miernikiem kabel...
Witam Posiadam piłę spalinową Husqvarnę 40, która po zgaśnięciu (skończyło się paliwo) już nie uruchamia się. Po wykręceniu świecy widzę, że nie ma iskry. Ale: - świeca jest OK, bo testowałem świecę (jest iskra) na innej pilarce oraz użyłem drugiej świecy - jak wkładam palce i odpalam, to kopie. Na 'oko' siła kopnięcia jest podobna, jak w innej sprawnej...
Dopiero wróciłem z warsztatu. Mam skutera od syna kolegi. Ciśnienie sprężania 13 bar, zawory nie podparte, rozrząd dobrze ustawiony,klin na mageto nie ścięty (magneto lekko osiewa lewa,prawa tak z milimetr półtora) iskra jest wymieniony moduł i cewka(niepotrzebnie). I nie odpala. Już wiertarką go kręcę bo rozrusznika szkoda. Nawet na plaku nie łapie....
Simson strzela w tłumik i nie wchodzi na obroty. Simson Strzela w Tłumik i Nie Wchodzi na Obroty - Analiza Problemu i Możliwe Rozwiązania (ID: 4060080) Witam serdecznie. Problemy z silnikiem, takie jak strzelanie w tłumik i trudności z osiąganiem obrotów, mogą być frustrujące, ale zazwyczaj wynikają z kilku podstawowych przyczyn. Poniżej przedstawiam...
Zużyte świece , zbyt wysoka oporność przewodów itp.
Witam Podłącze się pod temat i zapytam bo mam taki problem: mam motorynkę pony m3, silnik 2biegowy i do tej pory było ok. ale kilka tygodni temu zauważyłem że na wolnych obrotach ma słabą iskrę albo ją całkiem gubi. To samo gdy podczas jazdy włączam światła, gaśnie na wolnych obrotach (zalewa ją) na "wysokich" wydaje się być ok. Próbowałem z kilkoma...
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz: Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem...
No więc masz rozdzielacz multec>93. Starsze dużo głośniej siały. Przejrzyj sobie palec rozdzielacza w szczególności jego oporność, zużycie elementów wewnątrz kopułki. Cewka zapłonowa jest na lewym błotniku przykręcona dwoma wkrętami, które korodują i może to się objawiać brakiem uziemienia cewki i wzmacniacza zapłonu pomiędzy cewką i błotnikiem. Osobiście...
...zmniejszyłem go metodą kolejnych przybliżeń z 0.7 mm na ok. 0,35 mm. Dlatego sugeruję zmniejsz radykalnie odstęp na świecy i spróbuj czy odpali. No i siadło. Zmniejszyłem do 0.4 i zagadał. Co prawda pracuje mocno nierówno ale ładnie pali - jest punkt wyjścia i postęp w "reanimacji". Teraz będę przekładał cewkę, iskrownik, pomierzę oporność (porównam)....
cześć, Otrzymałem dziś informację z pomiarów rezystancji impulsatora w innym sprawnym lc4, dzięki uprzejmości elektryka motocyklowego, rezystancja impulsatora wyniosła 130ohm Po wyciągnięciu mojego impulsatora z motocykla, nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń izolacji etc. Oporność impulsatora bez zmian ok 100ohm. Test impulsatora namagnesowanym wkrętakiem,...
Witam poszukuje kogoś kto ma e46 z silnikiem n42/n46 lub ma dostęp do takich sprawnych cewek i mógłby zmierzyć parametry. Chodzi o to że na tym filmiku https://youtu.be/31hfc1YBSLc pokazane jest ze sprawna cewka ma wartość 0.8 Ohm na skrajnych pinach. Ja zmierzyłem u siebie 4 cewki i jest duża rozbieżności względem tej wartości. Czy mógłby mi ktoś pomoc...
Witam serdecznie jako nowy użytkownik forum technicznego. Problem dotyczy Suzuki Burgman 400 2006. Po naprawie silnika(wał) silnik odpalił kilka razy po czym zgasł i nie mogę go uruchomić . Objaw jest taki że sprawdzając iskrę na kablu wn iskry brak, po wykręceniu świecy iskra jest. Zmienia się tylko kompresja więc nie wiem gdzie szukać. Sprawdziłem...
Tak dawałam na zdjęciu jest już wszystko podpinane z wtyczki więc może się wydawać inaczej ale tak masę do świec każdej z osobna dawałem Dziś zmierzę ten czujnik wału czy mam jakąs oporność jeśli tak to tylko go.przeczuszce i wstawię zobaczę efekt to napiszę bo szczerze jak wyciągnąłem ten czujnik wału był cały oblepiony jakimiś opiłkami brudem Dodano...
znalazłem o tym przekażniku ale ja mam napięcie zasilające cewkę 12v pompa też pracuje bo jak wykręciłem świece to paliwo wylatuje wiec ten przekaźnik chyba można wykluczyć Dodano po 1 ma takie pytanie czy jest możliwe że cewka wytwarza zbyt małe napięcie? nie dostateczne? ile powinna mieć oporności taka cewka: Bosch WE 0 221 122 409? Dodano po 15 druga...
Witam. Na wstępie uprzedzam, że prześledziłem forum i nie znalazłem odpowiedzi. Generalnie brak iskry na świecy. Świeca sprawna, przewód wysokiego napicia sprawny(mający dobre połączenie z cewką i świecą, nigdzie nie jest przetarty), koło magnesowe (raczej sprawne, patrz zdjęcie). Kondensator nie ma zwarcia do obudowy/masy. Rezystancja uzwojenia pierwotnego...
Witam! Wyczytałem gdzieś (nie pamiętam, gdzie - jeśli to istotne, poszukam), że w moim Audi świece żarowe załączają się przy temperaturze poniżej +5 stopni na czas tym dłuższy, im niższa temperatura. W praktyce ok. sekundy przy 4 stopniach do nawet dziesięciu sekund przy minus kilkunastu, a przy sześciu i więcej nie załączają się wogóle, kontrolka nie...
Po zdjęciu tej części gumowej to wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/2534032300_... A w środku tej sprężynki "pływa" taki... nie wiem, grafit? https://obrazki.elektroda.pl/3221629900_... Wracając do rezystancji, czy nic nie mówi ona o zużyciu? Pomyślałem sobie, że może jak jest za niska to cewka niszczy świece?...
https://obrazki.elektroda.pl/4476458700_... https://obrazki.elektroda.pl/2629395600_... Witam. Chciałem się poradzić u bardziej zaawansowanych osób odnośnie chińskiego skutera 4t na wtrysku Barton huragan 50cc. Przebieg 6tys. km. Od początku był problem - po dłuższej jeździe gasł i nie chciał odpalić, gdy ostygł można...
Przerwę na przerywaczu ustawiałem kilka razy klin jest dobry i sprawdzałem na kilku świecach. Jaką powinna miec opornosc cewka??
Witam wszystkich Mam następujący problem. Mój lanos w czasie jazdy nagle stracił moc, silnik zaczał pracować w sposób przypominajacy pracę na 3 cylindrach. Wymieniłem świece, przewody ale to nic nie pomogło. zauwazyłem że świece 1 i 4 cylindra są okopcone. w związku z tym pytanie. Czy mozliwe jest takie uszkodzenie cewki (bo ja podejrzewam), że powoduję...
Świece są nówki NGK, kable również nowe SENTECH do tego jak pisałem na początku nowa cewka - stara miała za dużą oporność uzwojenia pierwotnego , kopułka i palec zapłonowy - kopułka była już przez kogoś szlifowana i piłowana a palec zapłonowy przypalony (tylko tego modułu cewki nie jestem pewien bo jest naprawiony a nie wymieniony - choć zapewniano...
Auto miało coraz cięższy rozruch, po nagrzaniu sie wracało do normy. do czasu aż stanęło na amen. Na lpg nie pali na pb próbuje zapalić, ale nie utrzyma sam obrotów. Świece sprawdzone iskra sprawdzona na kazdym kablu, ale myśle że cewka może nie dawac rady pod wpływem kompresji podać iskry. :/ I dlatego chciałem zbadać ja miernikiem żeby sie zorientować...
cewki tachometru, to jest problem, żeby go odkręcić Nie potrzeba demontować, żeby zmierzyć oporność.
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
Do czegoś dziś doszedłem. zmniejszyłem odległość na świecy i moto zadziałał :) tylko o co chodzi bo odstęp mam znikomy. Przyszedł kolega i stwierdził że fajka ma za dużą oporność około 4 Mohm !!!. Zdjęliśmy ją więc i założyłem kabel bezpośrednio na świecę. Trochu się poprawiło bo wchodzi teraz na pełne ale musi być ciepły i okropnie cięzko zbiera się...
Więc antena odpada? Pozostaje sterownik główny (ECU) lub centralka immo? Planuję jeszcze sprzwdzić cewki i czujniki... Oporność dla cewek już znalazłem, czujnik temp. również... Chcę sprawdzić jeszcze świece (tylko nie mam klucza ;-D ), przewody zapłonowe - oporność mam przygotowaną oraz czujnik położenia wału - czytam, szukam i ludzie jeszcze radzą...
Witam! Przeszukałem całe forum i nic nie znalazłem w tym temacie, także zwracam się do forumowiczów o HELPik. Mam Puntolota 1.1 '97 z 205 kkm na karku. Od zakupu mam problemy z nierówną pracą na wolnych obrotach. Nie jest to falowanie, ale raczej cos jakby nieregularne "wypadanie zapłonów". Nie mogę ustalić co jest nie tak. Co sprawdzone: Oporność cewek,...
https://obrazki.elektroda.pl/8293272600_... tego kondensatora przy cewce może nie być ale obowiązkowo przy przerywaczu. Pomiń na próbę kopułkę i palec daj bezpośrednio na wyjście cewki świece do masy. Ok. Natomiast czy to nie jest schemat z elektronicznego zapłonu? Pytam aby się upewnić bo słabo znam się na "Kaszlaku" ;D Dodano po 16 Mianowicie...
Panowie, prośba o radę, bo głupieję =:-0 Silnik zaburtowy Yamaha 2B (inaczej model 6A1), dwusuwowy, jednocylindrowy, dwa konie mechaniczne, rocznik 1994, nie ma iskry. Kupiony za grosze na Alledrogo jako niesprawny, ale wszystko jest OK, poza tą iskrą. Układ zapłonowy najprostszy z możliwych: koło magnesowo-zamachowe, dwufunkcyjna cewka, klasyczny przerywacz...
Tylko 240R to nie jest żaden nowszy sprzęt, a konstrukcja z lat 90-tych. O ile pamiętam to przełącznik zwiera zapłon do masy blokując tym samym iskrę. Cewkę mogę jutro pomierzyć bo mam 2 w zasadzie bliźniacze kosy (245R i Jonsered RS-44). Dzięki za odzew. Otrzymałem kosę jako podarunek z info że działa(ła). Dwa przewody przy cewce są ciągle zwarte...
Normalnie, tak się złozylo ze wszystkie pod zespoły mam takie same w quadzie wiec podmieniałem po kolei. A jak ustawic tą opornosc? Jestem zielony w mierniku..
http://obrazki.elektroda.net/51_12646332... http://obrazki.elektroda.net/55_12646333... http://obrazki.elektroda.net/50_12646333... ----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch)....
Miałem kiedyś taki przypadek w Volvo 440. Problemem była skraplająca się woda w kopułce. Nie wiem skąd się tam brała. Rano czyściłem do sucha i jeździłem cały dzień a następnego rana znowu to samo. Ustąpiło gdy kupiłem nową kopułkę z brązowego bakelitu i uszczelniłem silikonem. Poradziłbym Ci zmierzyć oporność przewodów WN - te z kopułki do świec powinny...
Można zmierzyć oporności obu uzwojeń i ich indukcyjności (jak masz czym). Nasycenie też powinno dać się zmierzyć "domowym sposobem" - o ile jest na to ochota. ;) Najprostszy układ w samochodzie był taki, że cewkę się podłączało do zasilania, a potem odłączało - i przy odłączeniu na cewce wtórnej pojawiało się wysokie napięcie, dające iskrę na świecy....
Cześć. Mam problem ze skuterem, a dokładnie Benelli Quattronove X49 z 2009 r. Nie mam iskry w skuterze, zaczęło się to tak, że na początku skuter nie chciał jechać na stopce, jak stał, i dałem manetkę na maxa, to koło jechało jak szalone, a jak zrzuciłem ze stopki i usiadłem, dałem gazu, to nie chciał jechać. Więc dałem filtr stożkowy tani za 16 zł...
To że zamienisz ty nic ci nie da zobacz jak masz podłączone kable do cewek zapłonowych na górnej powinny być kable WN z 4 i1 cylindra na drugiej z 2 i 3 jeżeli to nic nie da sprawdz oporność na cewkach nie zamieniaj je miescami szkoda twojej pracy przy rozkręcaniu wystarczy zmienić kable niskiego napięcia które dochodzą do cewek i kable zamienić miejscami...
Witam, Mam problem z moim matizem, nie chciał odpalić (wcześniej brak jakichkolwiek dolegliwości). Z obserwacji wyglądało to tak jakby 'zaskakiwał' i gasł po paru obrotach. Wymieniłem świece, przewody wn, palec i kopułkę rozdzielacza. Sytuacja bez zmian - nie odpala, zakręci (wydaje się że iskra jest, parę razy obróci i gaśnie); Dzisiaj rano (deszcz,...
Problem może byc z cewką-przerwa. Ja tak miałem. Raz było dobrze, a raz nie chciał palić. Trzeba sprawdzić oporność cewki i podczas sprawdzania dobrze nią "pomieszać" może się ujawni.
Witam. Problem dotyczy wolnych obrotów . Zimny silnik pracuje dobrze ale gdy się nagrzeje (40C) i obroty zaczynają spadać poniżej 900 zaczyna utykać jakby wypadał zapłon . Na gazie sekwencyjnym problem jest prawie ze nie wyczuwalny . Co zostało zrobione : 1. Wymienione nowe świece NGK . 2. Wymieniony filtr powietrza i paliwa Mann . 3. Wymieniona nowa...
Jeszcze słowo chciałbym dopowiedzieć do "zapłonu" pojazdu. W samochodach osobowych , z akumulatorem o napięciu 12V , jest zainstalowane jako główne zabezpieczenie 30A. Jeżeli wezmiemy pod uwagę fakt ,iż cewka zasilająca świece daje napięcie ok 15 000 V to aby "zachować" taką samą moc należ odpowiednio zmniejszyć prąd . Czyli napięcie zwiększamy 1000...
Objaw z cewkami tak, jakby była ciągle podłączona do napięcia (brak impulsów powodujących wytworzenie wysokiego napięcia - iskry na świecy). Cewka ma uzwojenie pierwotne o małej oporności, jak napięcie będzie stałe (bez przerw / impulsów), to szybko się nagrzeje i uszkodzi / spali.
Witam. Posiadam VW Sharan 99r. Klimatronik 2 strefy (stara buda). Typu Eberspracher'a nie znam jeszcze. Po przeczytaniu wszytkich 14 stron postów chcąc uruchomić piecyk wykonałem to co się z nich dowiedziałem. Posprawdzałem napięcia na wejściach Eberspracher'a i jest tak jak w opisach z wyjątkiem jednego sygnału. Piny 3 i 4 jak jest napisane we wszystkich...
Nie ma problemu, na zewnątrz świeci zielone, w środku czerwone i rampa rozłożona. Jak zadziała S2, to zmienia się na odwrót. S3 to sygnał zam/otw bramy i zmienia sygnalizację tylko w środku. 2 V mam przy zielonym na zewnątrz i czerwonym w środku, czyli S2 i S3 OFF. Proszę nie sugerować się w 100% wartościami napięcia i oporników, bo ta symulacja, na...
NO JUŻ JEST ZROBIONE!!!!!!!!!!!!!!!!!! I co było, tak jak ekspertyza moja i jak rada dwóch podpowiedźi za to są punkciki, bo w zasadzie pomogli. Oczywiście MODUŁ - układ scalony który wytrzymać powinien kilka lat, ale jest zbyt mocno nagrzewany przez silnik i dlatego pada. Tak jest w układzie zapłonowym DELCO. Historia dzisiejsza wymaga skomentowania...
Na 99% standardowy układ CDI: dwie cewki - ładująca i wyzwalająca, moduł, cewka. Sprawa opisywana na forum. Sprawdzasz, czy ładująca daje kilkadziesiąt V zmiennego na zasilaniu, czy wyzwalająca generuje impulsy, cewkę, czy nie ma przerw lub jakiejś dziwnej oporności, przewód w.n, fajkę, świece.
Witam. Problem objawia się tym że auto przy obecnej temperaturze zewnętrznej w okolicach 0 stopni bardzo ciężko odpala. Uruchomianie silnika w takiej temperaturze wygląda tak że muszę bardzo długo kręcić z wciśniętym gazem. Obroty podnoszą się nieco ale dalej muszę kręcić aż zaskoczy. trwa to około 8-10 sek. Natomiast po postoju w garażu w którym jest...
Witam Jak w temacie. Przy 2, 3 próbach uruchomienia słychać pojedyncze zapłony. Przy następnych próbach słychać tylko jak rozrusznik kręci. Czujnik położenia wału po wymontowaniu ma oporność cewki ok. 500 ohm, podłączony do woltomierza i po ręcznym przesuwaniu przed nim kawałkiem metalu daje napięcie do ok. 10 mV. Został zamontowany spowrotem jako sprawny...
Kidyś tak miałem , że świeca była zwarta , automatem na drugi cylinder też nie było iskry.
Jeżeli masz źródło to zrób pożytek ze swoich zdolności manualnych. Trzeba dowiedzieć się czy ten system wymaga świecy przeciwzakłóceniowej z rezystorem, posprawdzać oporność cewki na wtórnym, palca kopułki i kabli. Nie od dziś wiadomoże zapłon powodował w Hondach nawet zrywanie komunikacji z komputerem diagnostycznym.A to co zrobiłeś z ekranowaniem...
Panowie, sprawa wygląda tak. Vectra wyłączyła mi się w trakcie zjazdu z górki, dosłownie 4km od rozpoczęcia jazdy. Jakoś zjechałem na pobocze ale już jej nie odpaliłem - rozrusznik kręcił, nie było zapłonu mieszanki. Po paru godzinach przyszedłem ją przepchnąć nieco dalej, ale auto odpaliło. Szybko pojechałem w stronę domu. Auto znowu zgasło akurat,...
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
Świecę zmieniałeś? Jeździsz na oryginalnym przewodzie i fajce WN? Połączenia cewki do masy itd. sprawdzone? Masz miernik? Trzeba sprawdzić oporność cewki (cewek).
A niby dlaczego szeregowo połączone cewki miałyby zwiększyć energię iskry? Teoretycznie cewki winny być połączone równolegle ale w związku z licznymi niedoskonałościami układu też efektów nie będzie a zawodność murowana. Jakość iskry możesz poprawić jedynie stosując elektroniczne układy (różne). Jednak warto wiedzieć, że energia iskry nie bierze się...
Objaw jest nastepujący : silnik na zimno odpala ładnie, ssanie włącza się, po czasie wyłącza się, podczas pracy silnika przy stojącym aucie po pewnym czasie włącza się dmuchawa jak silnik osiągnie pewną temperature, silnik cały czas ładnie pracuje. Jak wyłacze silnik i załącze ponownie to zaskakuje na chwile po czym gaśnie. W trakcie jazdy jak sie nagrzeje...
Problem rozwiązany. Na wstępie - wyciągnięcie przekaznika od pompy wyłącza elektrykę od cewek. Nie zdiagnozuje się tak. Błędne działanie. Uszkodzoną była cewka na czwartym garze. Mimo prawidłowej oporności od strony kostek, nie dawała iskry na świece. Podobno to częsta usterka w tych silnikach. Wymiana cewki pomogła. Co prawda używka, ale tymczasowo....
Zdjęcie modułu wstaw, jeśli jest jakiś opis to zdjęcie od strony opisu. Zmierz oporność czujnika położenia wału. Powinien mieć około 50 om, zmierz napięcie cewki zasilającej moduł gdy kręcisz silnik z rozrusznika z wyjętą świecą.
Przegrzana i gorąca świeca może mieć już mniejszą oporność izolatora między elektrodami i w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie) przy małych obrotach wału (jak przy odpalaniu) napięcie wytworzone na cewce może być zbyt niskie do wytworzenia iskry o wystarczającej energii powodującej zapalenie mieszanki.
cewka oporność oporność cewka oporność świeca żarowy
nissan qashqai obroty silnika kondensatory sprzężenia zwrotnego urwany kabel cewki
internet mobilny internet mobilny
Jak zwiększyć prędkość wózka Invocar Leo? Jak zwiększyć prędkość wózka inwalidzkiego z 8 km/h do 10 km/h?