Powinna być jakaś mała oporność uzwojenia silnika.
Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
Cewka przekażnika której oporność wskazuje miernik w megaomach jest uszkodzona i prawdopodobnie ma przerwę na uzwojeniu.
witam czy ktoś może z szanownych kolegów pamięta opornośc uzwojenia silnika w w/w prace ,mam mały dylemat ponieważ w elektronice spaliła się połowa rezystorów ,podejżeniem jest przeciążenie silnika ,ale czy tylko już go cos nie "trafiło",w tym silniku oporności są ,licząc przewody od prądnicy tacho tacho mam 2,1Ω i 4Ω. dzięki za pomoc
pary nie są między sobą połączone . Przecież uzwojenie robocze powinno mieć mniejszą wartość . Nie rozumiem dlaczego tak jest Widocznie ktoś je rozłączył. Niektóre silniki maja uzwojenia o jednakowej oporności. W tym silniku oba uzwojenia pracują jako robocze.
ale po kilku, najwyżej kilkunastu minutach takie połączenie spowoduje przegrzanie uzwojeń silnika, a efekcie spalenie uzwojeń, nawet gdy silnik będzie chodził bez obciążenia. Stanisławie obiecuję że się nie spali bez obciążenia a nawet z niewielkim obciążeniem. Musisz sprawdzić miernikiem nie próbówką czy masz wszystkie fazy przed przełącznikiem i...
A czy kolega skryn wie może jaką oporność ma uzwojenie silnika od oryginalnego zamiennika tego wiatraka chłodzącego, o którym dywagujemy? Nie mam zielonego pojęcia. Ale łatwo obliczyłbym z podstawowego prawa Ohma, znając moc silnika... :)
Zwarcie na silniku pompy, zmierz oporność na uzwojeniu (powinno być ok. 150Ω)...Sprawdź czy nie ma wilgoci : na łączeniu korpus - silnik... i w puszce elektrycznej pompy. Może być również zatarty - złuszczony wirnik...pompa wówczas do wymiany.
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Jack, czy mógłbyś mi łopatologicznie wytłumaczyć czym jest to napięcie powrotne ? Każe urządzenie 1-f potrzebuje do pracy przewodu roboczego N i L. W wentylatorze jest silnik, który posiada uzwojenie ( oporność ) Jeżeli do takiego silnika podłączymy tylko przewód fazowy L to za uzwojeniem silnika, czyli na zacisku N będzie obniżone napięcie względem...
Rzeczywiście jest to błąd związany z silnikiem: otwarty / zwarty obwód uzwojenia, luźne połączenie, błąd elektroniki - PCB Proponuję omomierzem sprawdzić oporności: uzwojenie silnika ~2Ω +/- 10% (wyjścia z silnika U-V-W) prądnica tachometryczna ~40Ω, Jeśli te pomiary będą prawidłowe to uszkodzona jest prawdopodobnie elektronika sterowania...
BC547 ma dopuszczalny prąd kolektora 100mA a szczytowy 200mA. Przy sterowaniu bramki napięciem 9V należy między bramką mosfeta a kolektorem tego BC dać opornik o wartości co najmniej 9V/200mA=45ohm. Inaczej tranzystor BC może się spalić. Minimalna wartość opornika w kolektorze wynosi ze względu na prąd 9V/100mA=90ohm. Moc strat wyniesie wtedy 60mW czyli...
jeżeli ta usterka zależna jest od temp. silnika, to duże prawdopodobieństwo uszkodzenia cz. obr. wału korbowego jak pisze janusz. jest to częsta usterka w tych silnikach szczególnie jeśli masz cz. obr. w metalowej obudowie ( później stosowano w plastikowej) we własnym zakresie możesz spr. oporność tego czujnika,a co ważniejsze czy na gorącym silniku...
Masz jeszcze oporność uzwojenia silnika-2.5ohm. Wpięcie oporników w szereg z uzwojeniem i do drenu da Ci jedno z klasycznych choć starych rozwiązań. Ja bym dał 18-20ohm. Wtedy zmieniasz nieco sterowanie mosfetów. Wyjmujesz tranzystory BC i dajesz- tak na wszelki wypadek- oporniki od bramki do masy. Tak z 10kohm. Oporniki od procesora do bramki zostają-47-100ohm....
Można jeszcze zmierzyć oporność uzwojenia silnika sprężarki (trzy metalowe bolce). Te objawy wskazują na uszkodzone uzwojenie lub zatartą sprężarkę.
Raz- jaki miernik? Miernik ma jakiś opornik w szereg do pomiaru prądu- to się dodaje do oporności uzwojenia. Dwa- jakie gabaryty ma silnik? Po pomiarze oporności i wymiarach można oszacować dopuszczalny prąd. Jeżeli oporność jest mała to dokładniejszy pomiar można zrobić mierząc spadek napięcia na uzwojeniu silnika zasilając go znanym prądem.
Niestety wymiana nie wchodzi w grę - upłynęło sporo czasu od zakupu. Niem mam drugiego silnika (230V), aby porównać oporność uzwojeń. Myślicie że mogą się różnić uzwojeniem?
Bardzo prosto. Jest to silnik 1fazowy<200%> Jedno uzwojenie to praca- grubszy drut i mniejsza oporność. To uzwojenie podłączasz bezpośrednio do sieci. Drugie to rozruch- cieńszy drut i większa oporność. Jeden koniec tego uzwojenia do sieci ,drugi do końcówki odśrodkowego wyłącznika fazy rozruchowej ( to ten pierścień o którym pisałeś) a druga...
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Czyli: 2.1V-0.9V=1.2(V)- napięcie na uzwojeniu silnika- mało. Oporność uzwojenia (z danych które podałeś) jest 1.1Ohm Jak dałes inny silnik... no to tak się nie bawimy. Czyli prąd płynący przez uzwojenie 2.1V/1.1Ohm=1.9A Ten sam prąd płynie przez tranzystor. A na nim spadek napięcia zmierzony wynosi 0.9V Czyli moc wydzielana na tranzystorze wynosi 0.9V...
W silniku jednofazowym zmieniasz zasilanie początek z końcem uzwojenia rozruchowego poznasz go po tym że ma wieksza oporność od uzwojenia pracy .
Zmierz oporność uzwojenia silnika- na podstawie tej oporności i prądu nominalnego wylicz napięcie zasilania. Spadek napięcia na ULN przy prądzie 1.5A będzie ok. 1.5V. Według mnie ULN tego nie wytrzyma- moc dopuszczalna 1W.
Witam. Z pomiarów omomierzem widać, że między niebieski a żółty wpięte jest uzwojenie robocze (grubszy drut - najniższa oporność). Między żółty a brązowy - uzwojenie rozruchowe (środkowa oporność). Zmierzona, największa oporność, to suma oporności obu cewek. Kondensator łączy się szeregowo z uzwojeniem rozruchowym silnika. W przypadku tego silnika,...
silnik ten ma 4 uzwojenia jedno z nich to najprawdopodobniej uzwojenie wirnika oporność 34,8om Uzwojenie wirnika? Co to za silnik? Wydaje mi się, że to jest raczej czujnik temperatury w uzwojeniach stojana.
Zadanie nr 4 z "Olimpiady fizycznej dla uczniów gimnazium" dotyczy elektrotechniki. Grupa "początkujący, laborki", - z założenia dopuszcza brak doświadczenia dlatego do umieszczenia (w końcu "olimpijskiego") zadania wybrałem stronę doświadczonych kolegów. ZADANIE: Trakcja elektryczna linii kolejowych zasilana jest napięciem przemiennym U=3000V Maksymalna...
Kondensator rozruchowy jest połączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym. Z prawa Ohma wynika, że im większa jest oporność w obwodzie (przy tym samym napięciu), tym mniejszy prąd w nim płynie. Oporność kondensatora(Rc) przy prądzie zmiennym zależy od jego pojemności(C) i częstotliwości(f) prądu jaki przez niego płynie. Rc = 1÷2πfC i dalej I = U÷Rc...
W tym silniku warto by spróbować zastosować falownik jednofazowy ,odłączyć wyłącznik odśrodkowy .Uzwojenie rozruchowe/pomocnicze/ dałbym jednak w szereg z kondensatorem o mniejszej pojemności niż 200 mikrofaradów i połączył go tak jak był poprzednio tylko bez wyłącznika .I sterować nim falownikiem /są takie dostępne nie dużej mocy/ ,kontrolować temperaturę...
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
Po pierwsze sprawdź włącznik. Uzwojenie sprawdzałeś miernikiem na oporność? wspominasz coś o napięciu, a chodzi o sprawdzenie ciągłości przewodnika w uzwojeniu, co możesz sprawdzić mierząc rezystancję. I miernikiem na rezystancję sprawdź czy włącznik zamyka obwód. To że dochodzi do niego napięcie to nie wszystko, ja jest włączony to powinno odchodzić...
Mnie się wydaje, że jeżeli ten silnik pracował na bieżni i był zasilany przez falownik, to będzie to silnik trójfazowy, może nie taki typowy. Przemawia za tym to co podał autor - jednakowe oporności wszystkich trzech uzwojeń. Znane mi silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia - uzwojenie główne ma dużą mniejszą oporność, niż uzwojenie pomocnicze.
Sprawdź uzwojenie silnika jaka jest oporność uzwojeń czy jest taka sama, czy kabel zasilający jest dobry, czy w gnieździe gdzie podłączasz jest wszystko ok, a na koniec wymień na nowy ten b25
W uzwojeniu stojana wszystko jest ważne :przekrój drutu(średnica) ilość zwoi , i oczywiście związana z tym oporność uzwojenia.Jeśli nie masz mikrometru ,to trzeba gdzieś pójść i dokonać pomiaru. A swoją drogą,czym mierzyłeś oporność uzwojenia?
Mała oporność w punktach B - C wskazuje na zwarcie w uzwojeniu wtórnym.
Witam. Nadmierne iskrzenie spowodowane może być zwarciem, bądź przerwą na uzwojeniu wirnika.Wtedy to silnik nadmiernie sie nagrzewa i nie osiąga maksymalnych obrotów. Przerwę w uzwojeniu wirnika można łatwo sprawdzic przy użyciu omomierza.Mierzymy oporność dołączając miernik do sąsiadujących ze sobą płytek komutatora.Pomiaru należy dokonać na całym...
Odpiąłem kondensator 22uF i dalej to samo, czyli wywala korki po podpięciu do gniazdka. Pomierzyłem wyłącznik omomierzem i wydaje się że dość płynnie zmienia się jego oporność podczas naciskania, natomiast kable które idą do silnika pokazują na zwarcie, czyżby jakieś przebicie w uzwojeniu silnika? Da się to naprawić czy dać sobie z tym spokój? Sprawdziłem...
Włączenie kond. to jest już zrobienie filtra,a jak działa filtr wyjaśniałem wyżej.Załączam 2 pliki.Przedstawiają prąd w uzwojeniu silnika.Na jednym na uzwojenie silnika jest włączony kondensator 1000uF,na drugim brak kondensatora.Sterowanie silnika jest wg twojego schematu(z diodą zwrotną).Straci się część mocy wydzielanej przez wyższe harmoniczne.Najmniejsze...
Uzwojenia masz dobre oporności.
Grzałka raczej jest ok (zresztą nie załącza się przecież tak szybko)- nie odpinałem zasilania bo nie miałem kluczy żeby się tam dostać ale w obwodzie ma ok 30 Ohm więc wydaje się ok. Tak samo z uzwojeniem silnika pompy spuszczającej wodę- ma ok 200 Ohm. W przypadku wyrzucania RCD nie jest ważna oporność grzałki czy uzwojeń silnika. Ważna jest oporność...
Zwiększenie siły magnesów w stojanie powoduje zmniejszenie obrotów silnika! Uzasadnienie teoretyczne: SEM wyindukowana w uzwojeniu wirnika pochodzi z iloczynu: obroty razy indukcja. Przepływ prądu przez wirnik wynika z różnicy napięcia zasilania i SEM wirnika, podzielonej przez oporność uzwojenia. Obserwacja praktyczna: w silnikach bocznikowych występuje...
Uzwojenie pracy ma mniejszą oporność od uzwojenia rozruchowego.
Sądzę że uzwojenie nie jest przegrzane, bo opaski na uzwojeniu stojana nie są stopione , a tam w tej koszulce może być(choć to tylko sugestia)bezpiecznik termiczny. Różnica koloru wirnika i stojana nie świadczy o niczym, bo lakiery drutów mogą być różnych kolorów...
Cała teoria to prąd stały w uzwojeniu ale biorąc pod uwagę oporność silnika, licho wie jak długich przewodów itd to i tak skończy się to próbą typu jakieś trafo + oporniki mocy do dobrania (zmieniania ) prądu i decyzja że właściwie jak tylko działa to działa a parametry nie mają aż tak dużego znaczenia. Tylko miej termometr do rękę bo to jest drugi,...
Jeżeli silnik rusza po przekręceniu wirnika o pewien kąt to może oznaczać przerwę w uzwojeniu wirnika. Trzeba omomierzem sprawdzić oporność pomiędzy kolejnymi wycinkami komutatora. Sprawdź też stan szczotek. Powierzchnię komutatora najlepiej wyczyścić w czasie pracy silnika za pomocą kawałka zwykłego białego pumeksu(zachować ostrożność-praca pod napięciem).
Na cewkę taho 3Ω to za niska oporność.Coś mi się wydaje że zmierzyłeś uzwojenie silnika.
Na pompie masz schemat uzwojeń/podłączenia silnika. Sprawdź, czy oba uzwojenia mają przejście-jakąś oporność.
Dzisiaj odłączyłem przewody od kostki łaczeniowej i zmierzyłem oporność cewek. Silnik posiada 3 uzwojenia z wyprowadzeniami: 1 - uzwojenie kolor przewodów czerwony około 5ohm 2- uzwojenie kolor niebieski nawet na największym zakresie nie pokazuje oporności 3 - uzwojenie kolor biało-ziolono-żółty to samoo co na uzwojeniu 2 Wygląd uzwojenie nie świadczy...
Witaj! Takie silniki były stosowane w latach 50 w projektorach radzieckich K25 i pracowały na 110v W latach 55 spotykane w pierwszych magnetofonach Radzieckich Dniepr 5 Magnetofon wyglądał jak duże radio.Po podniesieniu górnej klapy były dwie duże szpule po 500m lub dwa talerzy na które nawijała się taśma.Nowością było koło zamachowe,które stabilizowało...
Witam. Może padło zabezpieczenie termiczne na uzwojeniu stojana( miałem kiedyś przerdzewiałe złącze przy termiku ). Oporność cewek tacho jest równa? Wałek na ośce silnika rozmiarowo ten sam? Jak się zgadza to zakładaj.
Mam podobny silnik 1-fazowy z dwoma kondensatorami, ale bez wyłącznika odśrodkowego. Silnik posiada dwa uzwojenia: robocze - nawinięte dwoma drutami i pomocnicze nawinięte jednym drutem. Druty w obydwóch uzwojeniach ma tą samą średnice, a więc uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność, niż robocze, wartości tych oporności nie pamiętam, ale...
Witam ! Jest to silnik prawdopodobnie od pralki POLAR. A właściwie są to dwa silniki w jednej obudowie: 1. silnik wysokoobrotowy ( około 2700obr/min) czarny-szary-9,5 om - uzwojenie główne żółty-szary-18 om - uzwojenie pomocnicze żółty-czarny-26 om - suma oporności obu uzwojeń 2. silnik wolnoobrotowy, około 400obr/min Ten silnik miał trzy uzwojenia...
Pomierz oporność uzwojenia miedzy przewodami.
Przypuszczalnie to silnik szczotkowy na niższe napięcie. To JEST silnik szczotkowy - podobny do stosowanych w mechanikach CD lub prostych magnetofonach na przykład. Zwykle czerwony to (+), myślę, że nie odstąpiono od zasady. I tu też tak jest, co nie znaczy, że podłączony odwrotnie nie będzie się obracać (również odwrotnie). Warto wcześniej sprawdzić,...
Dzięki, to jest właśnie fajne podejście, ale niestety już wyleciała mi zaawansowana matematyka z głowy i trochę mam kłopot, żeby to rozkminić. To może ja spróbuję. Weźmy do rozważań jedną fazę silnika 3f. Przyjmijmy, że impedancja (oporność) uzwojenia jednej fazy wynosi 10 omów. Częstotliwość się nie zmienia. Ta wartość będzie zawsze stała niezależnie...
Zmierz oporność na silniku przy odpiętych przewodach zasilających.Spróbuj przestawić wirnik silnika młynka o część obrotu i wtedy podłącz zasilanie.Jak ruszy tzn przerwa na uzwojeniu.
Chyba silnik padł. Zdjąłem pasek jak niektórzy z kolegów radzili i silnik normalnie wchodzi na obroty jak powinno być. Jednak jak się wałek silnika lekko obciążyć paskiem trzymanym w rękach to staje. Wygląda na to, że silnik słaby i pewnie ma lekko przyjarane uzwojenie, pomimo że nie śmierdzi, być może długo stała. Kupiona z opuszczonego mieszkania,...
Odłącz wtyczkę od silnika i pomierz oporności może uzwojenie silnika jest uszkodzone przewody albo twój miernik :) podłącz na krótko przewody z kondensatorem. Na forum znajdziesz jak to zrobić np: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Witam Otóż mam taki problem żona podczas remontu zassała cały pył po szlifowaniu gładzi do środka i od tej pory zaczęły się problemy . Rozkręciłem odkurzacz wyczyściłem z pyłu i było na tyle , ale od razu wydawało się że bardzo głośno pracuje jakby silnik od rakiety , popracował tak parę dni i umarł w butach . - sprawdziłem szczotki wyglądaja na ok...
Najczęściej uzwojenie pomocnicze ma oporność większą. Jeżeli kondensator 4µ to silnik ma około 90-100W. Więc oporność uzwojenia pracy około 25-35Ω powinna być, uzwojenie pomocnicze więcej.
Zakładam, że silnik nie ma oporów mechanicznych na wirniku. Sprawdź omomierzem oporność między złączami zasilania. W różnych położeniach wałka może mieć różne wartości ze względu na obecność komutatora. Stan baterii sprawdź testerem ogniw, a nie woltomierzem. Po dołączeniu baterii do silnika sprawdź woltomierzem napięcie na stykach zasilania. Zrób porządne...
Witam ! Jakie są oporności na poszczególnych wyprowadzeniach ? Przydał by się widok uzwojenia silnika ( zdjęcie ). Pozdrawiam. Stefan ps. Może silnik był przewijany.
Witam. Z tego co piszesz wnioskuję że uzwojenia są w porządku. Nie piszesz że się przegrzewają. To jest silnik jednofazowy z cewką rozruchową. Cewka o najmniejszej oporności jest uzwojeniem roboczym (podłączonym bezpośrednio do sieci). Cewka o większej oporności jest uzwojeniem rozruchowym (włączonym szeregowo z kondensatorem rozruchowym i podłączonym...
Witam Sprawdziłbym czy lekko się obraca,zrób pomiar uzwojenia(oporność),oraz kondensator.
Tak to bywa jeśli nie napisze się w pytaniu jakie jest aktualne przygotowanie naukowe pytającego. Opisałem się i nic z tego! Może zacznij od tego, że masz zbudować to stanowisko pomiarowe (do szkoły? która klasa? z jakiego przedmiotu? czy to jest temat nadany czy wymyślony przez Ciebie? itp.). Nie ma sensu pisanie czegoś co w końcu okaże się niepotrzebne....
Witam! Silnik ma 2 uzwojenia. Jeśli oba uzwojenia mają taką sama oporność, to "pierwsze' końce uzwojeń łączysz razem a między 'drugie' końce uzwojeń włączasz kondensator. Sieć łączysz do punktu wspólnego uzwojeń (końce "pierwsze"), i do KTÓREGOKOLWIEK "drugiego" końca uzwojeń. Widzisz trójkąt: dwie cewki i kondensator między nimi jako trzeci bok. Z...
Wątpliwa jest wina kondensatora, a tym bardziej czujnika. skoro wcześniej było wszystko dobrze? Jakie to ma znaczenie że wcześniej było dobrze? Najbardziej podejrzany jest silnik. Sprawdź oporność uzwojeń. Czy uzwojenia nie wyglądają na przegrzane czy spalone. Sprawdź w obrębie silnika czy nie ma jakiś zwarć.
Tak można tylko dla silnika bocznikowego. Należy zastosować 2 stabilizatory: jeden dla uzwojenia stojana, a drugi "z ujemną opornością kompensującą" (tak, jak było w magnetofonach kasetowych) - dla wirnika.
Bardzo konkretna odpowiedz, tak zrobię jak mi kolega radzi, z tranzystorem nie chce mi się kombinować kupie po dwa zenerki 13V/2W i dam po kondziu 47uF/16V na zasilanie, rozumiem że żaden dodatkowy rezystor ograniczający prąd diody nie jest potrzebny i tę funkcję spełnia oporność uzwojenia każdego ze silników ? Dokładnie tak, ale nie należy zapominać...
Stan izolacji uzwojenia a nie oporność.
Przy zasilaniu silnika prądu zmiennego dwukierunkowego 230 V AC , i stosowaniu kondensatorów pracy , znacznie zmienia się poprzez długość żył oporność na uzwojeniu , termik włącza się częściej przy znacznie niższych temperaturach , od razu trzeba wymieniać kondensatory na większe , dłużej pożyją . Właśnie dlatego producent nie zaleca stosowania tak...
W pierwszej kolejności sprawdź te połączenia bo makabrycznie wyglądają ,potem pomierz uzwojenie rozruchowe jego oporność i na koniec uzwojenie główne .
Jeśli zależy Tobie na silniku to poszukaj sprawny omomierz. Trzy wyprowadzenie to trzy oporności. Najmniejsza oporność - uzw. robocze. Średnia oporność - uzw. pomocnicze. Suma oporności - połączone w szeregu oba uzwojenia.
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Witam! Mam do sprawdzenia silnik pralki candy typ p35 clh 240V 50Hz (bez komutatora).Kostka zasilająca pięć zacisków 2+1+2, dysponuje tyko omomierzem. Jakie oporności powinny posiadać uzwojenia? Poz. M
(at)adamz74, (at)jarroq - dziękuję bardzo! Strona co podał (at)adamz74 to w ogóle jest mega sam bym nie dał rady, liczba parametrów mnie przerosła, więc tym bardziej dzięki A można ten silnik jakoś pomierzyć w sensie np. rezystancja na kolejnych uzwojeniach, żeby sprawdzić czy się nie spalił? Jaka wówczas powinna być oporność? Chciałbym wyeliminować...
Może też być przerwa w jednym z uzwojeń. Sprawdź omomierzem czy uzwojenia mają taką samą oporność.
Żaden fenomen, po prostu fizyka - kondensator jest obliczony pod konkretne uzwojenie. ..oraz czestotliwość ! W jaki jendak sposób włączenie szeregowe zmiennego kondensatora (C) albo rezystora (R) przed uzwojeniem miało by określać obroty silnika (r), bądź dlaczego miało by to rozwiązanie nie działać, Dowiedz się, co to jest reaktancja (oporność zastępcza)...
Wiem że druty nawojowy może być nawijany równolegle ,chciałem tylko żebyś o tym wiedział. Jutro postaram się rozkręcić silnik w celu zrobienia pomiarów zwłaszcza tego podwójnego uzwojenia ,zastanawia mnie różnica oporności ...
Pisze kolega o pomiarach oporności ? Pisząc o korelacji miałem na myśli ustalenie do których końcówek tablicy zaciskowej wyprowadzone są uzwojenia robocze i rozruchowe. Natomiast pomiar oporności uzwojeń pozwoliłby ustalić jednoznacznie uzwojenie robocze i pomocnicze. Wg mnie, wg narysowanych schematów połączeń, uzwojenie robocze to końcówki U-V, a...
Te silniki z reguły sie nie psują..zmierz rezystancję uzwojenia, czyli oporność między oboma niebieskimi przewodami.
Może się przegrzać, może dostać przebicie w uzwojeniach, może się spalić ... Jeżeli silnik przy 120V pobierał 100A, to jego moc wynosiła 12kW, a oporność 1,2 ohma. Jezeli na ten sam silnik podasz napięcie 162V, to silnik dostanie 135A i moc 2,18kW. Spytaj co będzie, jeżeli żarówkę 12V zasilisz ze źródła 16V - to podobna proporcja.
A wirnik jak chodzi - lekko? Spróbuj na sekundę tak co się będzie działo przy założeniu, że uzwojenie pracy U1-U2 ma większą oporność 14 Omów a uzwojenie rozruchowe Z1-Z2 mniejszą oporność 10 Omów?: https://obrazki.elektroda.pl/1696898500_... O ile jest to silnik przystosowany do pracy z kondensatorem pracy a nie np. z rozłączanym uzwojeniem...
Na kompresorze C - neutralny S - rozruch M - praca Do sprawdzenia ten termistor, czy działa (PTCRELAY) i OL PROTECTOR, oba mają przewodzić, w normalnym stanie. Silnik - uzwojenie M-C ma mniejszą oporność niż S-C.
Niestety pomimo nazwy, że mamy do czynienia z cewką to przewinięcie nie wchodzi w grę. Takie cewki są zalane, czymś w rodzaju żywicy. A odtworzenie (przewinięcie) uzwojenia wtórnego jest prawie nie możliwe, nie do wykonania. Po pierwsze sama zalewa komplikuje, utrudnia wykonanie operacji. A po drugie uzwojenie takie (wtórne) nawinięte jest drutem grubości...
W/g mnie nie wygląda to najlepiej. Nie jestem przekonany co do poprawności takiego połączenia. Wg mnie tak nie może być! Wg mnie przewód N ma być połączony z punktem środkowym uzwojeń. Przewód liniowy poprzez kondensatory(połączenie szeregowe) na cewki o dużej oporności i wprost do cewki o najmniejszej oporności.
Stojan ma jednakową oporność na obu uzwojeniach. Próbowałem złapać przez kawałek szmatki wirnik aby za symulować obciążenie turbiną, jednak iskrzenie występuje i to dość znaczne. Po dotarciu szczotek próbowałem włączać i wyłączać wtyczkę aby silnik tak nie rozbiegał się i aby szczotki dotarły się. Pozostaje jedynie reklamacja wirnika.
Witam ! Silnik od starej pralki wirnikowej posiada dwa uzwojenia: mniejsza oporność uzw. robocze większa oporność uzw. pomocnicze Brak wyłącznika elektromagnetycznego ( potrzebny do rozruchu ) który po rozruchu odłącza uzw. pomocnicze od zasilania. Silnik nie potrzebuje kondensatora. Przed włączeniem zasilanie sprawdź stan izolacji pomiędzy obudową...
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Jak usunąć to zabezpieczenie z zasilacza ? To zachowanie wynika z logiki zaszytej w układ scalony przetwornicy. I niby można podnieść próg reakcji na prąd, modyfikując rezystory czujnikowe ale to znów niesie ryzyko uszkodzenia zasilacza w sytuacjach np. zwarcia. Jest też prostsze, może wręcz prymitywne rozwiązanie, które mogło by usunąć Twój problem....
Witam, mam problem z uruchomieniem japońskiego silnika NACHI 3 fazowego 4P 2.2kw. Ze schematu połącznia wynika, że jest on na sztywno podłączony w gwiazdę (w puszcze podłączeniowej wychodzą tylko 3 kable z cewek (U,V,W), więc punkt wspólny cewek jest połączony w uzwojeniu, oporność na każdej z 3 cewek jest 1.3 Ohm oraz nie ma przebicia do PE). Po włączeniu...
W skrzynce łączeniowej była elektronika automatyki najprawdopodobniej, silnik ma najprawdopodobniej jeszcze zabezpieczenie termiczne. W jakim celu chcesz uruchomić silnik, czy w celu sprawdzenia jego stanu, czy chcesz tę pompę próżniową naprawiać? Czy chcesz sam silnik wykorzystać do czego innego? Jeżeli chcesz uruchomić sam silnik, to musisz pominąć...
Gęstość prądu w uzwojeniach zależy od klasy izolacji i od zakładanych strat. Dla drutu emaliowanego i niezbyt intensywnego chłodzenia uzwojeń (brak wentylatora) można przyjąć ok. 3A/mm2, co odpowiada stratom w uzwojeniu na poziomie ok. 5 - 10%. Jeśli uzwojenie jest dobrze chłodzone (tak, jak w alternatorach samochodowych) to można przyjąć nawet 5 -...
A dopiero co napisałem, że określanie ilości biegunów na fazę jest mylące... Mam wrażenie, że nie jest prawdą, jakoby moc silnika była odwrotnie proporcjonalna do ilości biegunów - zwiększając ilość biegunów zmniejszamy strumień magnetyczny przypadający na jeden biegun (bo pole jest takie samo, ale powierzchnia mniejsza), a przez to SEM wytwarzającą...
Zapewne jest to silnik 1-faz. ;uzwojenie o mniejszej oporności to praca.
Witam Wracam do tematu po dłuższej przerwie. Pompa została wydobyta,odmulona ,sprawdzona na powierzchni pod względem działania /-koryto z wodą/ i powtórnie zatopiona. Niestety fachowiec opuścił ją za nisko i zassała muł i .... powtórnie została wydobyta. Pomierzona miernikiem na uzwojeniach - oporność 4 omy. Mam obawy że po tych próbach startu mogła...
Kolego! Mam wrażenie, że Ty załączasz NAJPIERW trójkąt, a POTEM gwiazdę! : Czas przełączania D/Y do testów to 12 s. (silnik po około 6 ma właściwe obroty). ... K2- stycznik startowy D K3- stycznik pracy Y G- załączony raz D- załączony na 12S Y- załączony po 12s 1. Czy nie powinno być odwrotnie? czyli: - tzn jest rozruch, prądy rozruchowe są b.duże -...
Witam! A co do pt.1 to czy mam rozumieć że drugi biegun WN łączy się z masą przez uzwojenie pierwotne i AKUMULATOR? Oczywiście. Przecież oporność pierwotnego uzwojenia i akumulatora jest dla wys. napięcia mała. Cześć!
Witam. Mam problem z serwonapędem ACOPOS 1180. Silnik próbuje ruszyć i zatrzymuje się. Wyskakuje taki komunikat: 7211 DC link circuit - voltage breakdown Sprawdziłem uzwojenie silnika oporności są porównywalne, przewód zasilający między silnikiem a serwonapedem wygląda w porządku. Wie ktoś może co dokładniej oznacza ten błąd i czy uszkodzenie jest w...
A jak już są na 12V to może wystarczy je do połowy rozładować? Co to, to nie: akumulator rozładowany do 50% pojemności ma ponad 11V; akumulator rozładowany do połowy napięcia szybko przestanie nadawać się do użytku. Jeśli to jest klasyczny silnik DC z magnesami stałymi, to moment siły jest proporcjonalny do prądu (M=K*I), a napięcie przy stałym prądzie...
Witam zainteresowanych Zastanawiam się nad zakupem urządzenia do pomiaru przebicia- upływności napięcia względem obudowy na grzałkach w pralce, piekarniku, sprawdzania przebicia na uzwojeniach w silniku itp. Mam multimetry które mierzą oporność do max 20 mega ohm ale nie zawsze to wystarczy do sprawdzenia. Zdarzają się przypadki kiedy multimetr nie...
Skąd taka bzdurna informacja ? - stąd, że wiem, jak działa silnik elektryczny. Moc tracona w uzwojeniach jest proporcjonalna do kwadratu momentu siły, przy założeniu, że oporność się nie zmienia (a ona na dodatek rośnie z temperaturą).A co gorsza, jak są małe obroty, to nie ma wentylacji - więc nie ma chłodzenia. Ten problem został już rozwiązany większość...
oporność uzwoić wirnik oporność uzwoić cewka transformator oporność uzwoić
massey ferguson katalog jumper przekaźnik świec wariuje klawiatura
automat smoke robot humanoidalny
Moduł haka Steinhoff piszczy przy kierunkowskazie Miele suszarka – wymiana paska napędowego krok po kroku, modele T1/T8, objawy i części