Powinna być jakaś mała oporność uzwojenia silnika.
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
witam czy ktoś może z szanownych kolegów pamięta opornośc uzwojenia silnika w w/w prace ,mam mały dylemat ponieważ w elektronice spaliła się połowa rezystorów ,podejżeniem jest przeciążenie silnika ,ale czy tylko już go cos nie "trafiło",w tym silniku oporności są ,licząc przewody od prądnicy tacho tacho mam 2,1Ω i 4Ω. dzięki za pomoc
To jest silnik na 220V zmierz oporność uzwojeń.
Sądzę że uzwojenie nie jest przegrzane, bo opaski na uzwojeniu stojana nie są stopione , a tam w tej koszulce może być(choć to tylko sugestia)bezpiecznik termiczny. Różnica koloru wirnika i stojana nie świadczy o niczym, bo lakiery drutów mogą być różnych kolorów...
A czy kolega skryn wie może jaką oporność ma uzwojenie silnika od oryginalnego zamiennika tego wiatraka chłodzącego, o którym dywagujemy? Nie mam zielonego pojęcia. Ale łatwo obliczyłbym z podstawowego prawa Ohma, znając moc silnika... :)
Silniki z hamulcem sterowany stycznik iem k2, musisz wyzwolić ten stycznik i dopiero sprawdzać silniki podpięte bezpośrednio, zmierz oporność uzwojeń silników.
Sprawdź uzwojenie silnika jaka jest oporność uzwojeń czy jest taka sama, czy kabel zasilający jest dobry, czy w gnieździe gdzie podłączasz jest wszystko ok, a na koniec wymień na nowy ten b25
Na pompie masz schemat uzwojeń/podłączenia silnika. Sprawdź, czy oba uzwojenia mają przejście-jakąś oporność.
Można jeszcze zmierzyć oporność uzwojenia silnika sprężarki (trzy metalowe bolce). Te objawy wskazują na uszkodzone uzwojenie lub zatartą sprężarkę.
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
W silniku jednofazowym zmieniasz zasilanie początek z końcem uzwojenia rozruchowego poznasz go po tym że ma wieksza oporność od uzwojenia pracy .
Jeżeli pod szczotko-trzymaczem jest styk to jest to koniec uzwojenia i analogicznie jest na drugiej stronie, pozostaje tylko sprawdzić oporność tych uzwojeń.
Rozepnij gwiazdę i sprawdź jeszcze raz ciągłość uzwojeń. Jaka jest oporność.?
Zmierz oporność uzwojenia silnika- na podstawie tej oporności i prądu nominalnego wylicz napięcie zasilania. Spadek napięcia na ULN przy prądzie 1.5A będzie ok. 1.5V. Według mnie ULN tego nie wytrzyma- moc dopuszczalna 1W.
Mam napęd bramy Nice Robus 600. Potrzebuję schemat elektryczny zasilania i sterowania, może ktoś posiada. Jaka jest oporność uzwojeń silnika, czy 2,2 ohm jest ok? silnik na fotce. Strzela bezpiecznik i nie wiem czy silnik, czy trafo. Pozdrawiam Mirek https://obrazki.elektroda.pl/4322913000_...
Mnie się wydaje, że jeżeli ten silnik pracował na bieżni i był zasilany przez falownik, to będzie to silnik trójfazowy, może nie taki typowy. Przemawia za tym to co podał autor - jednakowe oporności wszystkich trzech uzwojeń. Znane mi silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia - uzwojenie główne ma dużą mniejszą oporność, niż uzwojenie pomocnicze.
Odłącz silnik od płytki i zmierz oporność uzwojeń silnika pomiędzy przewodem neutralnym a pozostałymi: Low, Medium, High (trzy pomiary) i podaj je... Możesz jeszcze zmierzyć oporność pomiędzy Low a Medium oraz pomiędzy Medium a High... Być może w ten sposób wykryjesz ew. zwarcia międzyzwojowe w silniku wentylatora... Do kompletu musisz mieć pewność,...
Na moje oko ten silnik nie będzie działał bez kondensatora. Weź omomierz, zmierz oporność uzwojeń między każdą kombinacją przewodów. Podejrzewam że będzie R,R i 2R ale wypada sprawdzić.
Kondensator sprawdzony jest dobry 19,99uF. Jak sprawdzony? Jeśli było czym sprawdzić kondek to jest i czym zmierzyć oporność uzwojeń silnika.... Zmierz opór między kablami każdy z każdym (bez podpięcia do centrali i bez kondensatora) i podaj wyniki.
Pomierz oporność uzwojenia miedzy przewodami.
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Wątpliwa jest wina kondensatora, a tym bardziej czujnika. skoro wcześniej było wszystko dobrze? Jakie to ma znaczenie że wcześniej było dobrze? Najbardziej podejrzany jest silnik. Sprawdź oporność uzwojeń. Czy uzwojenia nie wyglądają na przegrzane czy spalone. Sprawdź w obrębie silnika czy nie ma jakiś zwarć.
Witam ! Silnik od starej pralki wirnikowej posiada dwa uzwojenia: mniejsza oporność uzw. robocze większa oporność uzw. pomocnicze Brak wyłącznika elektromagnetycznego ( potrzebny do rozruchu ) który po rozruchu odłącza uzw. pomocnicze od zasilania. Silnik nie potrzebuje kondensatora. Przed włączeniem zasilanie sprawdź stan izolacji pomiędzy obudową...
Jak usunąć to zabezpieczenie z zasilacza ? To zachowanie wynika z logiki zaszytej w układ scalony przetwornicy. I niby można podnieść próg reakcji na prąd, modyfikując rezystory czujnikowe ale to znów niesie ryzyko uszkodzenia zasilacza w sytuacjach np. zwarcia. Jest też prostsze, może wręcz prymitywne rozwiązanie, które mogło by usunąć Twój problem....
Witam Mam problem z silnikiem jednofazowym tzn. z identyfikacją uzwojeń ,które jest główne ,a które pomocnicze [tabliczka jest rozłączona] ,które z uzwojeń ma większą oporność Pozdrawiam
Pisze kolega o pomiarach oporności ? Pisząc o korelacji miałem na myśli ustalenie do których końcówek tablicy zaciskowej wyprowadzone są uzwojenia robocze i rozruchowe. Natomiast pomiar oporności uzwojeń pozwoliłby ustalić jednoznacznie uzwojenie robocze i pomocnicze. Wg mnie, wg narysowanych schematów połączeń, uzwojenie robocze to końcówki U-V, a...
Witam! A co do pt.1 to czy mam rozumieć że drugi biegun WN łączy się z masą przez uzwojenie pierwotne i AKUMULATOR? Oczywiście. Przecież oporność pierwotnego uzwojenia i akumulatora jest dla wys. napięcia mała. Cześć!
Witam . Awaria silnika . Można zmierzyć oporność uzwojeń(ewentualnie). Wymiana agregatu 400-500zł.
Uzwojenie pracy ma mniejszą oporność od uzwojenia rozruchowego.
Masz jeszcze oporność uzwojenia silnika-2.5ohm. Wpięcie oporników w szereg z uzwojeniem i do drenu da Ci jedno z klasycznych choć starych rozwiązań. Ja bym dał 18-20ohm. Wtedy zmieniasz nieco sterowanie mosfetów. Wyjmujesz tranzystory BC i dajesz- tak na wszelki wypadek- oporniki od bramki do masy. Tak z 10kohm. Oporniki od procesora do bramki zostają-47-100ohm....
Na kompresorze C - neutralny S - rozruch M - praca Do sprawdzenia ten termistor, czy działa (PTCRELAY) i OL PROTECTOR, oba mają przewodzić, w normalnym stanie. Silnik - uzwojenie M-C ma mniejszą oporność niż S-C.
Witam Z uwagi że mamy w sieci 230 Volt podłącz zasilanie 230 V ma uzwojenie które ma największą oporność czyli zaciski R i 0
Bardzo konkretna odpowiedz, tak zrobię jak mi kolega radzi, z tranzystorem nie chce mi się kombinować kupie po dwa zenerki 13V/2W i dam po kondziu 47uF/16V na zasilanie, rozumiem że żaden dodatkowy rezystor ograniczający prąd diody nie jest potrzebny i tę funkcję spełnia oporność uzwojenia każdego ze silników ? Dokładnie tak, ale nie należy zapominać...
Kondensator można zmierzyć na pojemność, w silnikach mierzy się oporność uzwojeń (ale dobrze jest mieć z czym porównać - dane katalogowe) i przebicie do obudowy. Inna opcja to upewniasz się że wałek chodzi luźno mechanicznie, że wszystkie połączenia są ok, zasilasz, mierzysz prąd. Jak bierze więcej niż napisane (albo pali bezpiecznik) - zepsuty. Ogólnie...
Zadanie nr 4 z "Olimpiady fizycznej dla uczniów gimnazium" dotyczy elektrotechniki. Grupa "początkujący, laborki", - z założenia dopuszcza brak doświadczenia dlatego do umieszczenia (w końcu "olimpijskiego") zadania wybrałem stronę doświadczonych kolegów. ZADANIE: Trakcja elektryczna linii kolejowych zasilana jest napięciem przemiennym U=3000V Maksymalna...
Najczęściej uzwojenie pomocnicze ma oporność większą. Jeżeli kondensator 4µ to silnik ma około 90-100W. Więc oporność uzwojenia pracy około 25-35Ω powinna być, uzwojenie pomocnicze więcej.
Witam Sprawdziłbym czy lekko się obraca,zrób pomiar uzwojenia(oporność),oraz kondensator.
Sprawdzić , po dołączeniu przewodów oporność uzwojeń silnika. Można tez sprawdzić,czy wszystkie fazy są za wyłącznikiem silnikowym.
Pod aluminiową blaszką nie ma żadnych tranzystorów MOSFET. Jest to sterownik najprawdopodobniej z czujnikami Halla. Na początek można odlutować trzy przewody silnika, sprawdzić oporność uzwojeń. A same tranzystory MOSFET, po rozszyfrowaniu wyprowadzeń G, D, S pomierzyć miernikiem na teście diody. A wyniki poszczególnych par porównać. Te złącze 6 pin,...
Na razie sprawdziłem... Oporność grzałki względem masy Czym :?: Sprawdź, czy silnika uzwojenia nie mają zwarcia do masy. Osusz go i przedmuchaj z pyłu grafitowego. Na początek jednak wymieniłbym na Twoim miejscu grzałkę na nową.
Witam Jeżeli wyłącznik masz na ziemi ,sprawdź czy dochodzi i wychodzi z niego napięcie.Gdy wszystko jest O.K sprawdź uzwojenia silnika miernikiem (oporność uzwojeń ,czy nie ma przerwy na fazie,oporność izolacji).
Witam. Układ połączeń w załączniku. Jeśli silnik ma trzy wyprowadzenia, to musisz znaleźć największą oporność uzwojeń ( będzie to suma rezystancji) i określisz wejścia uzwojeń. Znając wejścia, określisz uzwojenie robocze (z mniejszym oporem) i uzwojenie rozruchowe. http://obrazki.elektroda.net/48_12020480... Pzdr.
Zmierz miernikiem oporność uzwojeń silnika (oczywiście po odłączeniu jego zasilania w zmywarce).
Stan izolacji uzwojenia a nie oporność.
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik 100-L4, 1,5KW ze stojan powinno wychodzić 6 przewodów. Przełącznik służył do rozruchu silnika. Na wyłączniku powinny być opisane styki. Kondensator musi też być podłączony do przełącznika. Powodzenia życzę w uruchamianiu silnika. Stefan GG6293398 Prawdopodobnie w pokrywie albo na podstawie wyłącznika odlany jest...
W pierwszej kolejności sprawdź te połączenia bo makabrycznie wyglądają ,potem pomierz uzwojenie rozruchowe jego oporność i na koniec uzwojenie główne .
Może też być przerwa w jednym z uzwojeń. Sprawdź omomierzem czy uzwojenia mają taką samą oporność.
Wyniki wskazują, że powinno działać - przełączniki łączą. Miernik też pokazuje oporność uzwojeń silnika, więc przerwy od PCB do silnika nie ma - czyżby uszkodzony silnik i oprawki żarówki (żarówek)?
Jednocześnie silnik wolno się rozpędza, tak jakby nie miał kondensatora rozruchowego. Czy silnik może w ten sposób pracować? Wolny rozruch nie jest problemem. Silnik nie startuje pod obciążeniem. Czy przy takim podpięciu z silnikiem może coś się stać? Czy silnik nie traci mocy? Tym przełączeniem zamieniłeś role uzwojeń: główne > pomocnicze, a pomocnicze...
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
Jack, czy mógłbyś mi łopatologicznie wytłumaczyć czym jest to napięcie powrotne ? Każe urządzenie 1-f potrzebuje do pracy przewodu roboczego N i L. W wentylatorze jest silnik, który posiada uzwojenie ( oporność ) Jeżeli do takiego silnika podłączymy tylko przewód fazowy L to za uzwojeniem silnika, czyli na zacisku N będzie obniżone napięcie względem...
Ten na dole zabezpiecza obwód silnika . Sprawdź induktorem oporność uzwojeń silnika w stosunku do jego obudowy . Sprawdź przepust kabli wchodzących z J4 do wnętrza silnika . Sprawdź też pierwotne transformatora sieciowego zasilającego elektronikę .
Grzałka raczej jest ok (zresztą nie załącza się przecież tak szybko)- nie odpinałem zasilania bo nie miałem kluczy żeby się tam dostać ale w obwodzie ma ok 30 Ohm więc wydaje się ok. Tak samo z uzwojeniem silnika pompy spuszczającej wodę- ma ok 200 Ohm. W przypadku wyrzucania RCD nie jest ważna oporność grzałki czy uzwojeń silnika. Ważna jest oporność...
A ja dopytam o system sieci . nie ma zwarć międzyfazowych ani między uzwojeniami silnika Czy była mierzona oporność uzwojenia. Oraz czy to jest przełącznik czy zasilany przez stycznik .
Pytanie nie jest takie banalne na jakie, na pierwszy rzut oka wygląda. Mam zastrzeżenia tylko (ew.) do określenia "oporność". Oporność jest zawsze taka sama czy silnik stoi czy się kręci i decyduje ona o maksymalnym prądzie rozruchowym. Po rozruchu o prądzie płynącym przez silnik decyduje jego IMPEDANCJA. Składa się na nią rezystanncja (oporność) uzwojenia...
pary nie są między sobą połączone . Przecież uzwojenie robocze powinno mieć mniejszą wartość . Nie rozumiem dlaczego tak jest Widocznie ktoś je rozłączył. Niektóre silniki maja uzwojenia o jednakowej oporności. W tym silniku oba uzwojenia pracują jako robocze.
Te silniki z reguły sie nie psują..zmierz rezystancję uzwojenia, czyli oporność między oboma niebieskimi przewodami.
W uzwojeniu stojana wszystko jest ważne :przekrój drutu(średnica) ilość zwoi , i oczywiście związana z tym oporność uzwojenia.Jeśli nie masz mikrometru ,to trzeba gdzieś pójść i dokonać pomiaru. A swoją drogą,czym mierzyłeś oporność uzwojenia?
Jeśli zależy Tobie na silniku to poszukaj sprawny omomierz. Trzy wyprowadzenie to trzy oporności. Najmniejsza oporność - uzw. robocze. Średnia oporność - uzw. pomocnicze. Suma oporności - połączone w szeregu oba uzwojenia.
Zacznij od części mechanicznej czy nie ma oporów na łóżyskach , następnie sprawdź oporność cewek , ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy . Oporności uzwojeń to około ; R12 = 12.3Ω R13 = 11,3Ω R23 = 1,1Ω
Jakie oporności wychodzą po przyjęciu jako wspólnego wyprowadzenia przewodu czerwono-białego . Jeśli zmniejszy się oporność uzwojeń wolnoobrotowych i uzwojenia pomocniczego to właśnie on jest wyprowadzeniem wspólnym . Reszta połączeń pozostaje bez zmian . i wówczas podłączenie silnika przedstawia się tak jak w załczniku .
Witam Wygląda na to że silnik spalony.Sprawdź oporność uzwojeń (główne ,rozruchowe),oraz oporność izolacji tych uzwojeń względem korpusu silnika.
Witam. Sprawdzić oporność uzwojenia roboczego i rozruchowego . Sprawdzić,czy łączy wyłącznik odśrodkowy,w trakcie postoju. Do czego służy czerwony przycisk?
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
Witam. Zmierz oporność izolacji uzwojeń silnika prania do masy i między uzwojeniami.
Bo to pewnie jest silnik z odczepami pośrodku uzwojeń. Da się nim sterować jako unipolarnym albo bipolarnym. Ale- zmierz oporność uzwojenia- jak napisał Slkkk.
Sprawdz D-B ; E-C ; F-A. Tam powinna być mała oporność kilka omów.
Dziękuję za odpowiedź. Które uzwojenie ma zwarcie? Jaką powino mieć oporność?
Moja rada-uzwojenia silnika połączone są najprawdopodobniej szeregowo z wyprowadzonym punktem zerowym,najłatwiej znaleźć go za pomocą omomierza mierząc oporność pomiędzy przewodami.Przy największej oporności trzeci nie mierzony przewód będzie zerowy.Ten kondensator co masz jest za duży i może hamować silnik.
Bardzo prosto. Jest to silnik 1fazowy<200%> Jedno uzwojenie to praca- grubszy drut i mniejsza oporność. To uzwojenie podłączasz bezpośrednio do sieci. Drugie to rozruch- cieńszy drut i większa oporność. Jeden koniec tego uzwojenia do sieci ,drugi do końcówki odśrodkowego wyłącznika fazy rozruchowej ( to ten pierścień o którym pisałeś) a druga...
Witam wszystkich forumowiczów. W kosie spalinowej PowerMat HR-BC 430 mam brak iskry na świecy zapłonowej. Wykonałem pomiar oporności (iskrownika) uzwojenia pierwotnego i wtórnego multimetrem i tak: uzwojenie pierwotne - między masą silnika a pinem do zatrzymywania silnika oporność wynosi 1,7 Ω uzwojenie wtórne - między masą a końcówką WN oporność...
Jeśli koniecznie ktoś się upiera ,by sprawdzać stan uzwojeń silnika (ale nie izolację, tylko oporność),to polecam Mostek Thomsona.Jest tylko mały problem,Trzeba by zmierzyć oporność uzwojeń silnika jak jest dobry, a jak ulegnie uszkodzeniu pomiar powtórzyć. Dlaczego ? Czasem zwarcie zwojowe obejmuje ledwie kilka zwojów (na początku usterki)i wtedy nie...
Oporność uzwojeń jakaś dziwna bo 0.6 ohma. A słyszałeś o impedancji i samoindukcji ? Pełną i wyczerpującą odpowiedź napisał (at)78db78 , po co to dalej roztrząsać.
Z tego co widać na foto to silnik ma dwa uzwojenia,połączone wspólnym wyprowadzeneim na które podajesz '0' na uzwojenie robocze dajesz faze przez uzwojenie cewki rozruchowej na uzw. pomocnicze faze przez styk cewki rozr.. omomierzem sprawdzisz które uzwojenie jest robocze(zwykle ma większą oporność a rozruchowe mniejszą) tagże omomierzem dojdziesz wspólny...
należało by sprwdzić 1.kostkę silnika,2.oporność uzwojeń ,3. kondensator ,4instalację,filtr pz
silnik ten ma 4 uzwojenia jedno z nich to najprawdopodobniej uzwojenie wirnika oporność 34,8om Uzwojenie wirnika? Co to za silnik? Wydaje mi się, że to jest raczej czujnik temperatury w uzwojeniach stojana.
W trójkąt jeszcze nie podłączałem. I nie podłączaj bo będzie bum. Pomierzyłem jednak rezystancję poszczególnych uzwojeń w silniku i wyniki przedstawiam na zdjęciu niżej. Nie widzę. Czy wysoka rezystancja uzwojenia pierwszego(wyższa od innych) oznacza uszkodzenie silnika Tak , to silnik trójfazowy więc oporność uzwojeń ma być jednakowa.
Niestety nie wygląda to dobrze, nawet pomiary mogą wprowadzić w błąd, robiłem kiedyś podobną i pomiary pokazywały uzwojenie robocze czyli najmniejsza oporność a było rozruchowym. Tylko próby kolejnych uzwojeń doprowadziły do finału.
Przy uszkodzonym C ,silnik buczy i stoi w miejscu.U ciebie może być uszkodzenie sekcji wyłączników lub zabezpieczenie termiczne[jeśli jest wkomponowane w uzwojenia silnika, to będzie ciężko]. Do silnika dochodzą 3 kable, zmierz miernikiem oporność ,to są dwa uzwojenia o bardzo podobnym oporze. Jeden koniec tych uzwojeń jest wspólny.
https://obrazki.elektroda.pl/1798730800_... Uzwojenie robocze ma mniejszą oporność
i=(U/R)*(1-e^(-t/T)). Gdzie: U- napięcie zasilania (24V) R- oporność uzwojenia T=L/R- stała czasowa uzwojenia silnika- zwykle 10ms. L- indukcyjność uzwojenia silnika. L często nie podają dlatego można ją oszacować na podstawie podanego R i typowej wartości L/R 10ms. Po załączeniu napięcia na uzwojenie prąd zaczyna narastać od 0. Czyli włączyć przekątną...
Co tu rozwijać, jeżeli uzwojenia w wirniku są zwarte między sobą to obwód na wirniku się skraca i oporność uzwojeń się zwiększa do tego stopnia że z silnika robi się spawarka. Wymiana szczotek nic nie da.
Liczbe kroków na jeden obrót łatwo policzyć, napięcie znajdziesz jak dokładnie przegrzebierz drukarkę z której silnik jest wyciągnięty, a prąd otrzymasz jak zmierzysz oporność poszczególnych uzwojeń
Brak obrotów silnika 1/uszkodzony kondensator 2/uszkodzone złącze silnika 3/uszkodzone uzwojenie silnika 4/uszkodzony programator 5/uszkodzony silniczek programatora(oporność cewki 10k)
Rzeczywiście jest to błąd związany z silnikiem: otwarty / zwarty obwód uzwojenia, luźne połączenie, błąd elektroniki - PCB Proponuję omomierzem sprawdzić oporności: uzwojenie silnika ~2Ω +/- 10% (wyjścia z silnika U-V-W) prądnica tachometryczna ~40Ω, Jeśli te pomiary będą prawidłowe to uszkodzona jest prawdopodobnie elektronika sterowania...
Powinno być ale .... jakie obroty i prąd to najlepiej go puścić . Kolega zrobi zdjęcie skrzynki z zaciskami bo mam duże obiekcje co do tego silnika . Dobrze jak zmierzy się mu oporność uzwojeń .
BC547 ma dopuszczalny prąd kolektora 100mA a szczytowy 200mA. Przy sterowaniu bramki napięciem 9V należy między bramką mosfeta a kolektorem tego BC dać opornik o wartości co najmniej 9V/200mA=45ohm. Inaczej tranzystor BC może się spalić. Minimalna wartość opornika w kolektorze wynosi ze względu na prąd 9V/100mA=90ohm. Moc strat wyniesie wtedy 60mW czyli...
Witam, posiadam silnik elektryczny na 220V. Wychodzą z niego 4 przewody, pod które mam podłączyć kondensator 6 uF, a pod którą parę 220V ? Czy omomierzem mogę to sprawdzić np. mniejszą oporność uzwojenia rozruchowego ? Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam Paweł.
Witam Sprawdź oporność uzwojeń ,jeżeli odpinałeś silnik od wyłącznika ,może być że źle podpięte uzwojenia,czy gdy przełączysz w trójkąt to zaczyna lekko buczeć .Prawidłową pracę silnika zaobserwuj na luźnym silniku bez pasków.
raczej nie...jest to silnik od starego wrzeciona do frezarki CNC i oba uzwojenia mają taką samą oporność i indukcyjnośc...
A co pokazała oporność uzwojeń . Podczas dużej temperatury lakier izolacyjny robi się kleisty więc może uzwojenie wtedy gdzieś dotykać . Po zastygnięciu mogło to się zaizolować i pokazuje dobry stan izolacji. W takim przypadku zawsze rozebrać silnik i pomiary zrobić na otwartym silniku . Wizualnie widać wtedy uszkodzenia .
Połączenie w gwiazdę na pewno. Próbowałem też w trójkat ale prąd skoczył sporo ponad 20A więc od razu wróciłem do gwiazdy. Po świętach zabieram sie za silnik. Oporność uzwojeń 5 Ohm, brak przebić.
Dzięki, to jest właśnie fajne podejście, ale niestety już wyleciała mi zaawansowana matematyka z głowy i trochę mam kłopot, żeby to rozkminić. To może ja spróbuję. Weźmy do rozważań jedną fazę silnika 3f. Przyjmijmy, że impedancja (oporność) uzwojenia jednej fazy wynosi 10 omów. Częstotliwość się nie zmienia. Ta wartość będzie zawsze stała niezależnie...
Witam szanownych kolegów! Mam problem z silnikiem trójfazowym 7,5 kW Dostałem silnik do sprawdzenia z odpiętymi 6-cioma przewodami od przełącznika Y/Δ. Multimetrem wyznaczyłem uzwojenia silnika( oporność każdej 2 ohmy). Po podłączeniu do przełącznika Y/Δ wyznaczyłem metodą prób i błędów początki i końce uzwojeń. Gdy początki uzwojeń były zamienione...
sprawdź oporność uzwojeń sprawdź czy połączenie kostki slnika ma ciągłóść (podczas wkładania kostki wysuwają się wtyki)!!!! napięcie wychodzące z programatora na silnik
Obroty silnika pradu stałego z magnesami stałymi, nieobciązonego, zależą prawie liniowo od napięcia. Kążdy silnik ma dodatkowo minimalny prąd uzwojenia, przy którym zaczyna się kręcić. Pod obciążeniem obroty spadają, ze względu na spadek napięcia na rezystancji uzwojenia wirnika. Stąd zastosowanie stabilizatorów obrotów, ktore de facto stanowią ujemną...
Witam. Wirowanie będzie działać, miałem kilka razy tak wymiana pomogła.[/quote] Skoro tak miałeś- praktyka. Podaj oporność uzwojenia stojana i wirnika.
Trzeba najpierw zapoznać się z tabliczką znamionową (napięcie znamionowe, prąd znamionowy i wartości kondensatorów). Jeżeli to nie jest nowy silnik, to należy pomierzyć jego uzwojenia zarówno ich rezystancję jak i oporność izolacji. Gdzieś na obudowie silnika powinien być schemat podłączenia.
oporność uzwojenia oporność uzwojenia stojana oporność uzwojenia pierwotnego
klawiatura zalać spirytus podsłuch usługa pacifica czujnik
lutownica arduino lutownica arduino
Miernik Duwi DT321b - brak zakresu 10A? Kolory przewodów CAN w Audi A3 8P 2008