Ja dostałem konkretne zlecenie i już. Myślał nie będę bo od myślenia to tylko boli głowa i w kieszeni nie przybywa. To zrób to co masz na zleceniu - skasuj i do mechanika jak się myśleć nie chce.
klient nie był na odgrzybianiu klimy, Może był na korekcji licznika :)
Nie prędkość, a przebyty dystans. No właśnie, to się zgadzam, ja cały czas zastanawiałem się jak Wy chcecie prędkość zmieniać. Myślałem, że coś przegapiłem i robię jak frajer na okrągło.... Dobra. Teraz wszystko jasne.
Mam pytanie od którego rocznika montowano alternator w maluchu. Rocznik 1978 miał, włoski (marelli) . Jak wcześniejsze to nie wiem. Te składane w makaroni, one miały mało wspólnego z tym co u nas produkowano. Nawet nazwa inna: Bambino...
(at)Oprysk Stonki tranzystor za 70gr. warto kupować podróbkę za 50gr?
Tak, będzie się nadawał. Schemat w pdfie kitu to to nic innego jak katalogowy schemat aplikacyjny TDA7375. Dodano po 1 A co ma spis do tego, równie dobrze można użyc TDA7377 widzisz różnice między obudową 25 nózek a obudowa 15 nóżek. Dyskusja toczy się na temat pomyłki w pdfie AVT.
A może to była ''taksa'' z hamburga oni tam czasami podłączają pstryczki pod klakson, taki a'la antynapad i Te dokładki taksiarskie mają wszystko "swoje". Sugestie? Wg. mnie uszkodzony sterownik kierownicy. Dodano po 1 Chyba że przy wkładaniu pin się podgiął ;)
Za mały radiator. Minimum to A5723 Podałeś symbol profilu. A jakiej długości ma być ten radiator? Podpowiem, ze dostępne są i w szynach po ok. 1metr i w odcinkach po kilka centymetrów... :) Dodano po 1 o ten ...wykres co pokazuje konkretnie? Bo ja widzę jedynie minimalne szumy i nic więcej...
(at)Kraniec_Internetów (at)Oprysk Stonki niezapominajce również o rurach wodociągowych żeliwnych uszczelnianych na ołów. Których mamy myślę 50% w co większych miastach.
nie baw się w takie wzmacniacze. Są dobre jedynie to jakichś piszczków bądź innych układów gdzie nie liczą się zniekształcenia. To nie jest wzmacniacz akustyczny. Głośnik nie może pracować ze składową stałą. Ani ten Twój na 2N3055, ani ten na BD911 do niczego się nie nadają, a napewno nie do łączenia w mostek. Jeśli chcesz coś robić, to tylko takie,...
Chodzi o kondensator który separuje głośnik (zestaw głośników) od składowej stałej przy wzmacniaczach zasilanych napięciem pojedynczym. Kryteria jakie określają jego pojemność to pewnie dolna częstotliwość przenoszonego pasma i rezystancja samych głośników; ale czy tylko? Ich efektywność też? Jak się to liczy? I czy moc wzmacniacza tez jest istotna?...
Jak się ma rezystancja R3 do rezystancji głośnika? Takie coś to sobie można stosować do wysterowania piezobrzęczków, który ma zapikać przenikliwym dźwiękiem albo do słuchawki dousznej. Rezystancja R3 ma się dobrze do rezystancji głośnika. Takie coś gra ładnie i bez zniekształceń. Niestety bez przedwzmacniacza gra cicho. Może kolega zaproponuje coś...
pokażcie mi oscyloskop którzy zanalizuje przebiegi w układzie zapłonowym w obwodzie pierwotnym i wtórnym, i chodzi i o przebiegi w czasie rzeczywistym Zależy co tam chcesz analizować i jakie sondy/przetworniki pomiarowe masz do dyspozycji. DSO z definicji nie służy to analizowania w czasie rzeczywistym tylko do zapamiętywania krótkotrwałych, pojedynczych...
Jeżeli zaglądam na myjki ciśnieniowe z dolnej półki cenowej to trzymać się z dala od wynalazków takich jak Lavor czy Black&Decker ? Mam myjkę B&D i jestem zadowolony. Dostaje w tyłek i działa bez zarzutów. Cały ten temat to jedno wielkie grymaszenie. Chcesz porządną myjkę? Kup Kranzle. Tylko trzeba zapłacić... Płaci się raz i spokój na wieki :D
Baloniku, już podobno zwierał. Włączał na krótko - pierun wie jak, może kablem pod akumulator, uszkodzony silnik no to na krótko by nie działał lamele zatynkowane błotem i owadami. też może być.
Żadne tranzystory mocy, jest przekaźnik któremu wypala styki Upalony styk w przekazniku to też wynika z przegrzania! Wie o tym każdy normalny elektryk. Najczęstszą usterką EPS w Corolla/Avensis jest błąd bodaj C1552 Może w twojej okolicy najczęstrzą ale nie jedyną ! Chyba Ty się przegrzewasz. Nie przegrzewam się za to Ty chyba tak próbując przedstawić...
marcin - tranzystory zamieniłem na BC547A _jta_ A no właśnie to może być ten problem spróbuję użyć BC557 tak jak mówisz. Taki mały detal ale w tym układzie może mieć wielkie znaczenie Oprysk Stonki, według mnie T1 jest tranzystorem bipolarnym i on ma emiter bazę i kolektor. natomiast Ty opisujesz tranzystor polowy który ma dren, źródło ( Source - S...
(at)Oprysk Stonki , czepiasz się.
Ma znaczenie. to napisz jakie
I cienki przewód to znaczy jaki? Telefoniczny. 15V to trochę mało jak na TDA2009; w sam raz by było na TDA2004/TDA2005. Wystarczało. W radiach samochodowych montuje się TDA2009 i nikt nie narzeka. Obwód Zobla na wyjściu jest? tak.
500 milionów razy była opisywana procedura ponownego ustanowienia transmisji. Cytując kolegę pozwolę sobie zamknąć temat. Wyszukiwarka forumowa działa wyśmienicie. 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
A co z immo? Masz czym dopisać sterownik? Nie mam czym.Jak to zrobić? Jeśli to nie tajemnica
Brudny krokowiec, to cała przyczyna. Tam niema "krokowca".
Upadłeś na głowę? Do TDA2040 taka pojemność filtrująca? Spokojnie wystarczą dwa 2200uF A co w tym złego? poza tym podałem przykładowy zasilacz a nie dostosowany do 2040. I po co dwa mostki? Bo był kolorowy i pasował do pary...
Chłopie, na co Ty liczysz... Na co? Nie jednemu zatkało kakao co można zrobić tanim uniwersalnym sprzętem ;-) A ten za poniżej tysiaka chce jakieś cuda... Creader VI kosztuje 40 euro na aliexpress.com więc dużo poniżej tysiaka :-)
(at)Oprysk Stonki A to na jakiej zasadzie działa w takim razie tam czujnik położenia wału jeśli nie jest to czujnik Halla?
ja walę z musztardówki, wtedy dopiero mam pomysły! Kolega pracujący w dawnych Zakładach Energetycznych opowiadał, że w latach 80-tych, jak nie było "szkła" pod ręką, to używali izolatorów, lub "migaczy" od Żuka...
A po co mu kod? Wprowadzając pod przyciskiem na konsoli programujesz piloty
dziś ma autko być u mnie i może potwierdzi się podpowiedź kolegi deratyzatora (oprysk stonki ) . Dziękuję za podpowiedź i wieczorem poinformuję o sukcesie ( oby ) . Pozdrawiam .
To pokrętło to opóźnienie błysku w stosunku do impulsu wyzwalającego. Ale poniżej zera (czyli zapłon spóźniony) błysk musiałby być przed impulsem. Nie da się.
:arrow: Oprysk Stonki Upatrzyłem sobie juz latareczkę Vipow.:D
Kolega Oprysk Stonki słusznie zauważył .
Ale wiem, że tam już do emerytury nie będę zaglądał. Nie wiem ile koledze zostało do emerytury. Ale gratuluję niczym nie zmąconej wiary w trwałość uszczelniacza. Klientowi bym tak nie zrobił, bo ma wrócić za jakiś czas z tym samym. Każdy ma swoje podejście do dobrze wykonanej usługi, wychodzi to później po latach pracy, weryfikacja należy do klienta.
Zasilać wzmacniacz mógł, to nie byłby błąd w sztuce, bo moc transformatora 25VA (uzw. wtórnych) to ponad 80% mocy wzmacniacza.. No dobrze, ale biorąc sprawność wzmacniacza klasy AB na optymistycznym poziomie 70%? Wg "starej szkoły" transformator powinien mieć moc taką jaką może max. pobrać wzmacniacz, a zakładając jego sprawność na 66% (umownie) otrzymamy...
Oprysk Stonki Obstawiasz na lewe powietrze?
(at)Oprysk Stonki jeśli już to chyba Beha-Amprobe. A robi jest sporo krócej jak HP. Bo jakoś Unitest nie kojarzę. Dodano po 1 No dobrze, moja propozycja to Unitest Hexagon 720;a zwłaszcza przemysłowa wersja Beha Bo chyba coś tu producenta z nazwa pomyliłeś.
...jeżeli wyrażasz życzenie to zrobię zdjęcia tego układu. Jeżeli to nie będzie problem, to poproszę.
Tak, przyspawał ją elektrodą do korundu. Pewnie przyspawał to elektrodą brzozową
Pewnie masz problem ze st-by. Nie do końca rozumiem co masz na myśli ?
Jeśli tak, to czy mostek prostowniczy KBPC5010 (50A 1000V) będzie ok? Taki mostek się nie nada zupełnie. A niby dlaczego się nie nada?
Jak ma gaźnik to nie ma. No kol. ADIED , dostałeś odpowiedź...
Nie wiem o co chodzi z tym linkiem. Napisali Ci tam ze podwyższone napięcie nawet o 0,6V nie rozwali Ci akumulatora w dodatku Oprysk Stonki wyjaśnił Ci że większe ładowanie może być spowodowane niską temperaturą czy wiekiem akumulatorów. Napisałem Ci prawie tak samo post wyżej.
Pewnie zassał wodę do garów... To i dziurka w bloku po korbie by się znalazła.
koszty nietrafnych diagnoz pokrywa podpowiadacz. toż ty biedaku się nie wypłacisz
Prosze nie mieszajcie warsztatów masówki gdzie pracuje się za 5zł /h byle szczyl się tam załapie bez pojęcia. I wszystko biora - mało robią. Z warsztatmi które opisuje Oprysk Stonki gdzie nie bierze się czegoś ponad posiadany sprzęt i umiejętności.
Ma ktoś namiary na jakieś pewne, solidnie zrobione MDI? Jak masz dobrego fordowskiego VCM II,to z oprogramowaniem MDI nie będzie problemu.Widziałem,działa jedno z drugim.
Rysiek, a co to jest to SKS? SKS to inaczej "starość kurna, starość" i na to nie ma lekarstwa.
,,Oprysk Stonki" No przepraszam bardzo, ale dział jest jak najbardziej odpowiedni dla tego typu tematu ,,samochody elektryka i elektronika" A to ,że nie jestem elektrykiem samochodowym, to nie znaczy ze nie mogę się nauczyć. Nie bezmyślni wymieniacze części tylko logicznie myślący ludzie. W przypadku braku ładowania na pierwszym planie jest alternator....
A w specjalizacja mechanik. Od czego, oprawiania grabi? To też trzeba umieć zrobić dobrze :D
Kolego, krótkie pytanie, choć oczekuje pewnej odpowiedzi, ale je zadam- masz analizator spalin? Mam, stary z 90lat ale mam a co ? Sprawdzić czy uboga analizatorem i co to da ?
Panowie, migający dolny kwadracik, Może być ale mnie się jakoś wydaje, że problem siedzi w Scenicu1.
A najszybszy sposób to zrobić klona Wątpie ze ten pomysł miałby wypalić.
znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach. Rozjechane wymiary pod deklem :D
milejow, nie ma tam kulkowych To ciekawe co robiły kulkowe w rozruszniku z Ravki 2.2 D4D, osobiście je wymieniałem(4 sztuki) Jak D4D zimny pali od kopa, zaś gorący nie pali wcale to zawsze winny rozrusznik Z tym się zgodzę bo po to robiłem ten rozrusznik, dokładnie taki: http://obrazki.elektroda.pl/4302045900_1...
najtaniej i dopętać parę zwojów, nawet DYt'em. Ale autor robi to na pracę uczniowską , fuszerka odpada . :D
Kolega (at)Oprysk Stonki zapytał czy w momencie jak nie chce odpalić, to jest iskra na świecach w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Poza tym szkoda mi dobre noże na deski upaćkane zaprawą; choć przeczyściłem je z grubsza. Nie ma świecie desek nieupaćkanych?
Ja słyszałem że można wycior kominowy zastosować, jeżeli tylko wydech nie jest zbyt kręty, na czubek nakłuć tę kostkę którą reklamuje Oprysk Stonki, i pocierać kilka minut.
To już lepszy byłby sam silnik wspomagania, np kangoo lub clio. W tym silniku jedno łożysko i przy szczotkach niestety tulejka Najlepiej alternator napędzić trój fazowo chłodzenie jest b.dobre , na dodatek dużej mocy i na łozyskach
Jakie K2, Romek A gdzie reszta naprawy..... to prawie lot w kosmos. Jak się nie ma pojęcia o naprawie to się nie naprawia .
Alternator zamontowany w samochodzie działa prawidłowo. (at)Oprysk Stonki masz u mnie browara hehe. Temat do zamknięcia.
Podpinałeś kompa?? Więcej tam sprawdzisz kontrolką, i głową niż kompem. Słuchaj się Oprysk Stonki
A dużym grotem polutujesz QFP64, albo TQFP100 tak samo swobodnie jak PLCC44 bądź SOIC48? I tak samo oczyścisz pady? A gdzie ja napisałem o lutowaniu? Wydawało mi się, że pisałem na temat czyszczenia padów za pomocą plecionki i lutownicy.
Panowie! Nie szalejcie. Oprysk Stonki, szykuj odwłok! Informacja dla Kolegi, część jest dostępna po wpisaniu frazy w Allegro "TULEJKA WAŁKA SPRZĘGŁOWEGO FIAT 126p".
No to panie mechaniku sprawdź czego brakuje. Sprawdziłeś?Diagnozowałeś coś jeszcze? Jeśli nie to wróżymy...Pewnie to samo się dzieje co przed założeniem tematu. Czyli albo nie podaje paliwa,albo nie ma iskry albo filtr zatkany albo setki innych przyczyn.... i dlatego nie pali.
Samo pieniactwo i bicie piany. Haha co? Gość kłamie, zwracam uwagę, że kłamie i to jest według Ciebie bicie piany?
I czekam na przebłyski geniuszu wypowiadających się. Zaskocz wypowiadających się i sam błyśnij geniuszem.
Da sie zrobić diagnostykę. Zdziwiony jestem, że w civiku z 1999 jest już złącze DLC 16 pin. Może to wersja na USA? Kupiony w Polsce wersja d14z2 ej9. Więc które piny zewrzeć?
Jak silnik krokowy wymieniony to powinien chodzić jak burza, jeśli nie faktycznie musi być jakaś inna usterka. (at)Oprysk Stonki słusznie radzi i pewnie ma racje.
przycisk sprawny... Kolega Oprysk Stonki chyba nie doczytał. A czy tam właśnie nie ma przekaźnika w tych drzwiach i z niego nie wychodzi zasilanie.
Blaszka od drugiej strony, nie tam gdzie goni komutator, No wiem przecież :) Skoczę jutro na wolumen i poszukam Elpox 15, jak nie znajdę to zamówię w internecie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Pozdrawiam. CMS EDIT: Linki podłożyłem pod sprężynki i zalałem Elpoxem 15. Silnik zyskał nowe życie. Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam. CMS
Wiesz ile obrotów musiała by wykonać ta śruba? To zależy jaki skok gwintu. :) Poza śrubą i nakrętką istnieje jeszcze jedna możliwość rozwiązania "z gwintem" - przekładnia ślimakowa.
Simos, tak? Mam zdaje się taki sterownik uwalony, chcesz TLE czy cały? Super, skoro masz cały i do tego uwalony, to łyknąłbym cały.
Ale o co ci chodzi, o pinout TDA2005? według tego co pisze raczej tak a nawet jeśli nie to z noty katalogowej można dojść co jest czym
Wymień że ten czujnik w kolektorze i już, bo strasznie lecą. Uważaj jaki typ masz, bo są z cieńsza lufką i grubszą. "Wymień że" nie o takie diagnozy chodzi. dostał bardzo dobrze opisane jak to sprawdzić więc czekamy na odzew autora.
Źle złożona dławica (brak pierścienia, odwrotnie założona) Czyli bingo Jedynie co zauważyłem to odwrotnie założona podkładka dystansowa z tym pierścieniem. Ja ją miałem założoną odwrotnie niż na poniższej ilustracji. Czy to jest ten błąd, że nie ma takiego smarowania ?
(at)Oprysk Stonki Przecież wiatrak wieje w żeberka, nie do środka, poza tym, autor napisał, że silnik pochodzi z tartaku.
Zamienic wtryskiwacze miejscami i zobaczyc czy dalej będzie błąd na tym cylindrze. Chyba nie tędy droga, posłuchał bym się kolegi oprysk stonki
Termistor w regulatorze podniósł. Zimno jest... W garażu mam temperaturę pokojową a ponad to czy regulator rna-12 posiada takową funkcję
a do mocniejszego wystarczy mniejszy radiator, który też kosztuje (może i więcej od mostka) i jeszcze zajmuje miejsce. A jakim cudem, straty będą takie same w obu. Racja, link który wkleiłem to zmodyfikowany projekt JózefaG o regulację prądu ładowania na tyrystorze. Dodane kilka elementów i mamy regulację.
jeżeli nie wiesz na czym to twój kłopot Wiem, ale powtarzam i tak nie stracisz. bo tego nie sięgniesz przy żądanej prostocie i obecnych parametrach. Nie mówmy o stracie gdy czegoś nie mamy.
Laptop + cały plecak fejsów czy jeden porządny tester. Do pracy przy aucie tester schematy w laptopie. -mała ergonomia-nie położysz na silniku, pasie przednim.
Kolega,Oprysk Stonki ! Napisałeś - Twoje wyliczenia są złe. Przy przemiennym napięciu 24V po prostowniku nawet przy obciążeniu mniej 28V DC nie będzie. Jeśli napięcie zmaleje,to będzie oznaczało - moc transformatora jest nie dostateczna. Jeśli myślisz, że pomyliłem się, to nie prosto krytykuj,a przedstaw swoje prawidłowe wyliczenia, a nie zajmuj się...
jak nie mostek to zawsze klemy dawały po gaciach. Wypadówa z bajami. Ale w takim przypadku jest zazwyczaj poważny problem z rozruchem - prąd rozrusznika jest o wiele większy niż prąd alternatora.
Podstawy kolego, podstawy! Doszkoliłem się kolego jak prosiłeś. Co się okazuje nie mam DSC tylko ASC podczas ruszania. Niżej wklejam pdfa jakby ktoś chciał poczytać.
A co powiecie o chińskich kablach rozruchowych? A o czym chcesz tu pisać ? Każdy wie, że do odpowiednio dużych prądów musi być odpowiednio duży przekrój żyły...
Tak, możesz. Nie znam żadnej metody na synchronizację immobilizera przy pomocy kabla OBDII do VAG, ale chętnie dowiem się czegoś nowego. Mogę tylko polecić kogoś z Abrites'em.
jak może w Boschu odkleić się magnes jak nie jest nawet liźnięty klejem? skąd wiesz że ma BOSCHA?? nikt tego nie napisał... może ma jakiś inny wynalazek-zamiennik np.MAXGEAR lub innej firmy ??
nie nadają się do pracy udarowej. Ale do pracy ręcznej jak najbardziej. I w tym sęk... bity krzyżakowe to samo, co dziwne bit stanleya za 2zł okazał się lepszy.
Jeżeli jest to takie ważne to prowadzę warsztat mam nip regon itp Ja nie jestem urząd skarbowy, chodziło mi o zorientowanie się jak często z tego korzystasz. (at)Oprysk Stonki dobrze radzi, zrób oświetlenie na 12V.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... Z tego zdjęcia rzeczywiście widać że nóżka nr.4 jest NC. Napięcia na kanale L są nieprawidłowe.
Skoro średnica byłaby większa, a zęby takie same, to na obwodzie musiałoby ich być więcej. Oczywiście zafałszuje to prędkość obrotową. Mylisz się. To niemożliwe. Jestem Ekspertem.
Logo producenta: literka S w czarnym kwadracie Ani Signetics ani Sescosem, zakręcony typ sugerował by Sylvania, ale pisali SYL..... Może Siliconix - i tak można zgadywać do ... - po co? Zdjęcie potrzebne.
Uparciuchu, napisał Ci kol. Oprysk Stonki, że szuka się prądu w samochodzie jakimś obciążeniem, np: żarówką 21-55W. W samochodzie jest instalacja 12V (14.5V) więc Twój miernik jest do du.. Żarówka na kablach i szukaj co się zwaliło
A ja zawsze myslałem, że żarówka jest elementem nieliniowym. Oczywiście, że jest :D To było duże (no może zbyt duże) uproszczenie. Nie sądzę by autor tematu znał budowę wzmacniaczy i prawa rządzące w elektroakustyce.
No ale jest błąd "sterownik silnika-zablokowany"? Nie doczytałem :( Czy czasem tu nie będzie takiego błędu jeżeli ECU nie widzi sterownika immo? Tyle że jak wiadomo powinien na chwilę odpalić.
Sprawdź sam przerywacz, czy zwiera i rozwiera oraz kondensator, jak radzi przedmówca. Na filmiku widać, że zwiera i rozwiera: www.youtube.com/watch?v=w6rrXjqTAzE Masz odstęp na stykach przerywacza, jak garbik krzywki jest na fiberku? Tak to wygląda: http://obrazki.elektroda.pl/4378959100_1... A jest napisane że aparat sprawdzany? Czy...
PID ? co to ? Ogólnie znany algorytm regulacji stosowany szeroko w przemyśle i nie tylko. Stabilizacja czy regulacja? Jedno i drugie + plus możliwość odczytu prędkości w rpm zadanej i bieżącej na LCD itp.
w gaźnik czyli w coś czego w tym samochodzie nie ma? Widzę, że masz teraz oczy jak miednica to ci powtórzę- nie ma tym modelu gaźnika. No chyba, że to skoda favorit miejmy nadzieje że chodzi tu koledze o silnik 1.3 MPI :)
Kol. <Oprysk Stonki> zgadza się, dlatego też pisałem w liczbie mnogiej przełączniki - na oba podawane jest bezpośrednio napięcie z bezpiecznika. Skoro Autor nie znalazł tam żadnego napięcia, to musi zacząć od bezpiecznika. Wszystko ładnie widać na prostym i przejrzystym schemacie.
pionowe wiatrowe kupić tranzystory 2sc2166 integra szyna ekspander
junkers usterki junkers usterki
Zbyt krótkie przełożenie 5. biegu w Renault Laguna Kolor kabla biegu wstecznego Skoda Fabia 2