w przednim serwisie tam gdzie mi go montowali to nie stroili samochodu na wolnych obrotach , tylko w czasie jazdy tez korygowali , W zasadzie najpierw powinni w czasie jazdy dobrać mnożnik (RC_inj), a później na wolnych powinni (ale to nie jest takie konieczne) dobrać skorygować czas wtrysku na wolnych obrotach (OFF_inj). A później byłem w warszawie...
No wlasnie - ale wlasciciele Junakow i innych zabytkowych motocykli, o bardzo niskim sprezaniu silnikow nieraz - trzymaja sie 'megakurczowo' ustawienia zaplonu z instrukcji [ czesto przedwojennych, dla szybko / krotko spalajacych sie benzyn niskooktanowych 66 - 72/74 Oktan, ktore wowczas spalaly sie w silnikach 'na granicy stukowego', z zaledwie 2 Oktanowym...
Owszem - dotyczy to wszystkich silnikow spalinowych, na benzyny 'silnikowe' - te najstarsze, 'dolnozaworowce' na ogol lub o rozrzadzie IOE - byly nawet na paliwa / benzyny 55-60 Oktan, bo mialy stopien sprezania 4 - 5 : 1 i tylko na takich paliwach osiagaja moce z instrukcji, niestety. Przy zalaniu dzisiejsza '95-tka' - moc potrafi w najstarszych silnikach...
Ja mam A6 2002r 2.0 sedana w benzynie ( 157 koni, przelot wydech, dolot, polerowane kanały + program pod to wszystko ). Zbiera sie to dość dobrze, gazu pali 11-13L w mieście. Mam znajomych, którzy mają też rózne C5. Kazdy samochód sobie chwali, poza jednym, który kupił diesla 2.5 TDi 155 koni z niemiec. Auto drogie w utrzymaniu jeżeli chodzi o wielowahaczowe...
Mam pytanie. Jaki powinien być optymalny czas przełączenia się z benzyny na gaz przy Ciepłym silniku mam ustawione 30 sekund i wydaje mi się to zbyt długo. Spala się wtedy bardzo dużo benzyny. szczególnie przy jeździe w mieście.
Ja mówię o najprostszym silniku - np. 126p tam niezależnie ile oktanów zatankujesz - masz takie same "osiągi" Dobrze napisałeś - maluch ma "osiągi". jasne że są to różne paliwa i mają różny potencjał mój komputer "uczy się" zalanego paliwa.. czujnik stuku plus soft który stara się dawać zapłon jak najwcześniej (z rozsądkiem) Zapłon jak najwcześniej...
A i jeszcze jedno - kto wie dokładnie ile w określonych warunkach spala się mieszanka w cylindrze? Spotkałem się z tym że jak jest gęsta(pełne otwarcie przepustnicy) to ok 0,7 ms a jak na jałowym to jakieś 1ms? Czas spalania zależy od tak wielu czynników, że nigdy tego dokładnie nie określisz. 1. Ilość mieszanki 2. Jakość 3. stopień sprężania 4. Kształt...
Ten końcowy kondensator miałby znaczący wpływ gdyby jego pojemność była przynajmniej o rząd wielkości większa niż wypadkowa pojemność połączonych szeregowo kondensatorów powielacza. Tu był podany wzór na wypadkową pojemność baterii kondensatorów powielacza napięcia: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Czyli jeżeli w twoim...
Witam Posiadam VW Polo z silnikiem 1.6 8V Kod AEE, 75KM pełen wtrysk i instalację sekwencyjną elpigazu Stella. Jezdziłem z taką konfiguracją dłuższy czas aż wyczytałem, że gaz więcej oktanów niż paliwo. drążąc temat doszedłem do wniosku, że trzeba zamówić wariator (Puma) który zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu. Na benzynie ów kąt to 8 stopni natomiast...
Kolejny przykład jak na siłe montuje się niepotrzebne sterowniki i dmuchawy do prostych kotłów, które najlepiej działają bez dmuchaw. W kotle górnego spalania palimy od góry. Palenie od dołu to ogromne straty i (nie)świadome trucie siebie i innych. Przy paleniu od dołu rozgrzewa się cały zasyp do kilkuset stopni ( choc pali sie tylko jego cześc od dołu)...
Witam i pozdrawiam. Właśnie czytam wasze posty i pękam ze śmiechu.... proszę spójrzcie na ten projekt z innej strony otóż jak wyżej wspomnieliście nie nadaje sie on do kontroli przekroczenia prędkości bo jest podpięty pod silnik a to oznacza że kontroluje obroty silnika które są zawsze różne w zależności na jakim biegu jedziemy, sensownym rozwiązaniem...
2% wzialem stad ze taka ilosc wystarcza zeby zrobic mieszanine wybuchowa i na tej podstwie podalem jakie by bylo zuzycie p.s. sorry ale za duzo tutaj roznych jednostek zeby ogarnac to wszystko w jednej chwili stad moje pomylki przyznaje się ze wzialem ciezar wody i podzielilem uwzgledaniajac ilosc czasteczek na oko oczywiscie heh nie uwzgledniajac...
Lepiej rozpędzać się np. ponad stukonnym silnikiem do 80 km/h na odcinku kilometra, czy lepiej zrobić to przy użyciu np. 3 pierwszych biegów. Wiadomo że tu i tu trzeba tyle samo energii. Ale w jednym przypadku silnik wytwarza tą energię przy kiepskiej sprawności przez długi okres czasu, a w drugim z najwyższą sprawnością przez kilka sekund. Zaczynamy...
Do tego aby ustawić optymalne spalanie , w temacie znajdziesz zdjęcia jak powinno wyglądać w piecu. Ma być biało bez śladów niedopalonego oleju
Witam Usterka ta jest spowodowana najprawdopodobniej zużyciem elektrody jonizacji. element ten jest odpowiedzialny za kontrolę płomienia i optymalne spalanie- niestety jest zanużony w płomieniu i się zużywa poprzez powolne przepalenie tracąc swoje właściwości. Usterka ta będzie coraz bardziej się nasilać Za ten błąd może także odpowiadać armatura gazowa...
ten silnik powinien spalać 8,5l gazu max. żeby spalanie wzrosło musiał byś mieć po 1 barze w oponach. co do ściągania, winna może być nawet [url=http://www.oponeo.pl]opona, drążek kierownicy, uszkodzony amorek. zrób fotkę silnika bo może masz 2 generacje nie 1 różnica polega na tym ze jest emulator wtrysku czyli sterowanie silnika krokowego za parownikiem....
Z kolei w kotle z zamkniętą komorą spalania oprócz regulacji ciśnienia można regulować ilość powietrza dostarczanego do procesu spalania. W teorii obniżając obroty wentylatora to zmniejszasz ilość powietrza, więc należałoby odpowiednio obniżyć ilość gazu w mieszance, aby zachować optymalne spalanie. Mój instalator tłumaczył mi, że parametr ustawiający...
Bardzo tendencyjny jak i dość stary jest ten artykuł próbujący usprawiedliwiać prace nad nowelizacjami ustawy o OZE pod kątem ew. likwidacji bilansowania czy też ograniczenia okresu tzw. magazynowania energii w sieci energetycznej jak i ukierunkować myślenie tylko w kierunku że prosument odbierze energię zimą więc trzeba spalić więcej tego węgla, a...
chyba że gazownikom nie wolno o tym pisać. Fabryka wyprodukowała i nie ma co poprawiać. Palniki zostały dopracowane tak, żeby było optymalne spalanie. Zmniejszyć zużycie gazu można poprzez właściwe dopasowanie naczynia (z pokrywką) i palnika.
Witam. Silnik musi mieć 90 stopni temperatury (optymalne spalanie). A filtr powietrza. Pozdrawiam.
Ja mam Termet GCO-19, powierzchnia grzewcza ok. 120 m2, przy temperaturze na zewnątrz -10 potrafi zużyć ok. 16 m3 gazu. Twój jest mocniejszy (większe średnice dysz), ale zużycie za duże. Próbuj eksploatować piec na mniejszej mocy- moc można regulować wewnętrznym wkrętem. Obserwuj kolor spalanego gazu - powinien być niebieskawy, a nie żółto-pomarańczowy....
To wtrysk elektroniczny, jak instalacja jest dobrze skonfigurowana to sterownik sam zadba o optymalne spalanie. Jak coś nie tak to sterownik nie jest w stanie w czasie rzeczywistym wyrobić, bład ubogiej mieszanki (jeśli wystąpił na gazie) potwierdza, że coś jest nie tak.
Z tego co wiem to sonda lambda jest właśnie czujnikiem zawartości tlenu (O2 sensor). Nadmiar tlenu w spalinach świadczy o zbyt ubogiej mieszance, ale lambda=1 to idealna mieszanka (optymalne spalanie).
Najważniejsza jest sprawność "roczna" , którą będziesz mógł wyliczyć po rocznej eksploatacji kotła... Wartości , które podają producenci , są sprawnością wyliczoną po testach kotła na stanowisku prób w fabryce . A testy odbywają się w warunkach optymalnych ,niemal idealnych . A to oznacza ,że trzeba brać poprawkę na to co napisane w instrukcji...
Generalnie temperatura kotła powinna przekraczać 60'C. Nie wiem, jak u Ciebie wygląda temperatura wody przy powrocie. Powinna być w w granicach 45'C. U mnie pray niższej temp. skraplała się woda na dnie kotła. Uważaj na przestawianie "czasu podawania". Regulator przy takich ustawieniach jak podałem przedłuża czas przerwy podawania przed osiągnięciem...
Dostępna moc nie ma wpływu na spalanie, sprawność silnika, a co za tym idzie spalanie przy danej mocy chwilowej, wynika z jego konstrukcji. Możesz po prostu świadomie nie wykorzystywać pełnych możliwości silnika, co wpłynie na mniejsze spalanie i dłuższą żywotność. Silnik uzyskuje optymalną sprawność tylko w pewnym zakresie obrotów i obciążenia. Nieobciążony...
no i jednak nie ma tyle smrodu z komina i praktycznie nie ma dymu To czy nie ma smrodu z komina zależy od poprawnego ustawienia pieca. W zwykłym piecu też jesteś tak w stanie palić, tylko musiałbyś palić ciągle by ten był ciągle gorący. To że nie widzisz dymu nie znaczy że go nie ma. Obecnie kocioł na ekogroszek do palenia non stop to rozwiązanie wręcz...
emisja spalin prawde ci powie
tak da na pewno zmienisz sklad miesznki.ludziska wiedzcie ze krecenie na wlasna reke zarówno sruba regulacyjna jak i sruba wolnych obrotów na reduktorze nie4 przynosi porzadanych efektów te 2 sroby sa od siebie zalezne wiec jesli odkrecisz 1 to wzbogacisz sklad a aby zapewnic optymalne spalanie mieszanka musi byc ustawiona odpowiednio wiec polecam analize...
(at)jakuzjelcza Te ustawienia regulacji gaźnika, o których opisałeś, są optymalne jeśli chodzi o spalanie paliwa? Odebrałem agregat po naprawie i coś więcej pali. Chciałbym go wyregulować, aby mniej palił. Kaltmann 2500 PRO obecnie spala 5L w 2h45min przy obciążeniu 2kW grzejnika. Robiłem taki pomiar dwa razy, wlewając 5L, rezultat taki sam. https://filmy.elektroda.pl/75_1705544261...
Witam Jaki waszym zdaniem byłby optymalny kompresor żeby zacząć przygodę z piaskowaniem? Chodzi w szczególności o kompresor spalinowy. Widziałem na necie coś takiego jak WD 53 jest to tłokowy kompresor o wydajności 5.5m. Jakie są minusy takiego tłokowca na przeciw śrubowego? Być może ktoś wie jakie jest spalanie? I jak wygląda praca ciągła czy trzeba...
Tak jak pisze elektrit objawy układu zapłonowego objawiają się przy dużych obciążeniach silnika (niskie obroty gaz na maxa) mieszanka bodata słabo palna iskra skacze w miejscu gdzie jej najwygodniej (przewody, rozdzielacz czy cewka) po wzroście obrotów wszystko wraca do normy mieszanka stabilizuje i zapłon cofa i przeskok iskry jest na świecy. Dlatego...
Jest wiele typów reduktorów ale Twój opis sytuacji wskazuje na szukanie przyczyny po omacku. Osobiście uważam, że kręcenie śrubami regulacyjnymi bez znajomości jaki efekt mogę uzyskać nie daje podstaw do wyciągania wniosków, że jest to na pewno wina reduktora. Dopiero podłączając do analizatora spalin można ocenić jakie warunki nie są spełnione i co...
Jeśli obecnie nie uzyskujesz zadowalających zmian to znaczy, że masz w miarę optymalne spalanie i jak chcesz zauważalnych oszczędności to pozostaje Ci tylko obniżenie temperatury albo termomodernizacja w stylu uszczelnienie okien/wymiana na nowe o małych stratach itp. Nic specjalnego nie wyczarujesz w obecnej konfiguracji. Myślac o tym juz od jakiegos...
Przyzwyczajenie druga natura człowieka i najbardziej nie lubimy zmian, chocby były na lepsze. Za ta kase to miał jest wogóle nieopłacalny. W praktyce przyzwoity wegiel ma 2 wiekszą wartośc opałową. W naszym miale odsiewana jest grubsza frakcja i zoataje sam pył niejednokrotnie mieszany z piachem. Samo moczenie miału jeszcze obniża sprawnośc spalania...
Hybrydy Toyoty mają przekładnie eCVT, które utrzymują obroty silnika (i jego obciążenie) w optymalnym zakresie. W jakiś bardzo specyficznych warunkach może i taka "pulsacyjna" jazda miałaby szanse dać niższe spalanie niż nieumiejętna płynna jazda. Nie da się jechać ekonomicznie nie obserwując podciśnienia w kolektorze dolotowym, ew. nie patrząc na wskazania...
Weź też poprawkę na zwyczajne zużycie silnika. Takie silniczki 50 cm3 nie zrobią po milion kilometrów. :/ Jak przelecą 50 tys to można się cieszyć. Tym bardziej że to chińczyk. Pamiętaj też, że jakbyś faktycznie zmniejszył jeszcze bardziej dyszę, to prawdopodobnie też spadnie ci po prostu moc. Bo optymalna mieszanka jest jedna. Jak pójdziesz w uboższą,...
A to spalanie to wynik z komputera czy rzeczywiste zużycie?
Witam. Posiadam piec Sas multi ze sterownikiem ST-450 na ekogroszek. Dopiero w tym roku rozpoczynam tak naprawdę sezon grzewczy, gdyż w tamtym jedynie dogrzewałem dom w którym nie mieszkałem (150 mkw). Posiadam kilka uwag na temat użytkowania pieca. Nie znam optymalnych ustawień i kierowałem się tym co jest dostępne w necie. Otóż: - temperatura zadana...
Spalanie zależy od prędkości obrotowej silnika. Na większości obrotomierzy jest zielony zakres obrotów optymalnych, czyli najmniejszego spalania. Mam samochód z silnikiem benzynowym 1,3 instrukcja podaje spalanie na 100 km przy prędkości 90km/h wynosi 5,4l a przy prędkości 120km/h 7,4l. Poza tym ze wzrostem prędkości rośnie siła indukowanego oporu powietrza...
jaka jest masa tego autka? jaka moc silnika? optymalne obroty dla małych silników są chyba wyższe niż 2000 jakiego koloru są świece zapłonowe? (no ale jak startujesz ze świateł równo z alfami i bmw to nie szukaj usterki
po pierwsze sprawdz czy sonda dobrze dziala od tego trzeba zaczac pozniej skasuj dane z kompa i zaprogramuj od nowa ustawienia regulacyjne do nowego parownika i na koncu ustaw optymalny sklad mieszanki na wolnych obrotach
Nie sugerują się wskazówką bo możesz mieć np mieć jeszcze np. 3 L jak wskazówka jest na zero. Tankujesz pod korek i robisz 100 km dolewasz i masz pewny wynik. Borykam się z tym samym problemem zawyżonego spalania. Mój pali w obecnie panujących warunkach zimowych ok. 9 , gdzie na stosunek pojemności silnika i komfortu jazdy oraz cen paliwa daje śmieszny...
Renault z silnikami 1.4 lub 1.2. Fiatowskie 1.2 8/16 v również można polecić. Ważna jest również tutaj instalacja i montaż Szczerze mówiąc do odpowiedni dobór podzespołów i odpowiedni montaż jest najważniejszy. To co zaoszczędzisz na montażu mnoży się razy 10 i wkłada po nim. 1.2 bym odradzał, gówno prawda że mniejszy silnik mniej spali a tak mała...
Zabezpieczenia to inny temat... Może zasugerowałeś się tym CO. Mi chodzi o optymalne spalanie. Bo jest tak, że jak za mało powietrza to spalanie jest gorsze (więcej osadów, nagarów), a palę drewnem sosnowym z dużym sukcesem i nie brudzącą się nadmiernie szybą) Jak za dużo to następują straty (dodatkowe schładzanie przez powietrze do spalania pobierane...
Bardzo fajny pomysł, żeby zrobić taki komputer. Dla mnie optymalne byłyby: - obroty silnika, - spalanie chwilowe, - spalanie średnie, - temperatura zewn / wewn, - wskaźnik napięcia akumulatora
Tak, dzieje się tak. Optymalnym kątem wyprzedzenia zapłonu jest taki kąt, przy którym jeszcze nie dochodzi do spalania stukowego. Wtedy ciśnienie w cylindrze ma nawiekszą wartośc.
Tak, ale w ciężarówkach masz mniejszy zakres obrotów. Tam 1500 można nazwać średnimi obrotami, natomiast w osobowym dieslu 1500 to dolny zakres. Zresztą jaki sens ekonomiczny ma taka jazda - buda się trzęsie i wpada w rezonans, przyspieszenia zero, spalanie większe.
Dyszę wymieniłem na nową i nagrzewnica odpaliła, z tym że płomień jest bardzo niestabilny i wydobywa się charakterystyczne huczenie. Ciśnienie paliwa 11 bar, sprawdzane poprzez wkręcenie manometru w pompę. Po odpaleniu i gaszeniu czuć spaliny. Na palniku jest brak opaski regulującej dopływ powietrza. Zastanawiam się, jak prawidłowo to wyregulować,...
Zastosować zapłon elektroniczny, w sumie to najwięcej da się uzyskać ingerując w układ zapłonowy. Warto by na SKP ustawić optymalny skład mieszanki, wyregulować układ jezdny, utrzymywać odpowiednie cisnienie w oponach (im niższe, tym więcej pali). Kaszlak mojego brata pali 4.5 litra (w optymalnych warunkach :D ), przed regulacją na SKP palił ok. 6 litrów...
optymalny spala palnik filtr optymalny zasilacz optymalny
passat głośniki antena zewnętrzna radia volvo silnika
samsung le37b553 samsung le37b553
FreeRTOS STM32: co wywołuje przerwanie xPortPendSVHandler, kontekst, PendSV, scheduler ZTR-120 – wskaźnik prądu ładowania, wymiana amperomierza 0-10A DC