Moment obrotowy silnika zależy od prądu... ale może przy 12V prąd był za mały, bo opór rozrusznika przeszkadzał?
kolego jak się odpala kose dobrze wiem bo nie jedną już uruchomiałem i to małym paluszkiem. Instrukcję czytać umiem i zazwyczaj czytam. Oprucz tej kosy mam podkaszarke 1KM i tą też jednym paluszkiem uruchamiam :-) Dziś już wysłałem do serwisu tak jak Rycho doradził bo to nienormalne by buble dawali do sprzedaży obojętnie po jakiej cenie. Jak coś jest...
Jak już bardzo chcesz zmierzyć, to jako bocznik amperomierza możesz użyć kabla, co idzie od akumulatora do rozrusznika. Najpierw trzeba zmierzyć opór tego kabla, puszczając przez niego prąd około 5A (trzeba znać dokładną wartość tego prądu) np swiatła i zmierzyć napięcie na końcach kabla. Gdy mamy zmierzone napiecie i natężenie, obliczamy opór kabla...
Witam Da się tak zrobić ponieważ przy zwartych pierścieniach silnik można traktować jako asynchroniczny, ale po co? Dużo taniej i lepiej będzie wykonać rozruch na oporach, lub wykonać rozrusznik wodny. Zapewniam Pana że taki system nie jest skomplikowany i działa pewnie. Jerzy
Uzwojenia nie sprawdzisz w domu, bez stosownych przyrządów. Dzięki za informacje krótko i na temat:) Więc zakupie zestaw naprawczy powymieniam łożyska i resztę co tam jest i się przekonam. W tym zestawie znajduja się równiż łożyska i inne żeczy do przekładni planetarnej. Dzięki Rycho T również za linka fakt te dane są do 1500 ale środek i budowa rozrusznika...
Z tego co przedstawiłeś wnioskuję że do wymiany jest rozrusznik ,silnik prądu stałego jest na łożyskach kulkowych i może tam ma jakieś opory ,Wymontuj rozrusznik i sprawdź czy dasz radę pokręcić ośką silnika jeśli możesz to rozrusznik jest do wymiany lub do naprawy np: (wymiana szczotek )wirnika -Nowy rozrusznik jak dobrze pamiętam to koszt ok 100 zł.....
opór na kablu do rozrusznika? :lol: przy poborze rzędu 100Ax6V=600W to trochę dużo... parę(!) lat temu miałem trampka z instalacją 12V, ale rozrusznik był nie wymieniany. nie wiem czy od wartburga 353 nie byłby odpowiedni - ale są to tylko moje gdybania..
A silnik w ogóle pali ? np. na kopkę . Może silnik stawia za duży opór ?
Dobra to juz rozumiem. A czy można sprawdzić prawidłowe działanie uzwojenia multimetrem? Jaki powinien być opór?
To ogólna fizyka. A nie fizyka silnika. Ciepły silnik szybciej kręci bo stwarza mniejsze opory rozruszników. Dlatego pytałem o obroty. Do tego ciepła komora spalania daje lepsze warunki zapłonu. Dlatego grzeje się zimnego Diesla.
Jeśli sam nie jesteś w stanie dowiedzieć się , co pyka pod siedzeniem , poproś o pomoc specjalistę.Przewód nagrzewa się zawsze tam, gdzie styk się pogarsza i występuje opór . W większości przypadków minus akumulatora jest połączony z masą . Często styk pogarsza się w miejscu połączenia, zwiększa się opór . Rozrusznik pobiera bardzo duży prąd podczas...
Jeżeli przy wykręconej świecy rozrusznik kręci wałem to możliwe że jest zawieszony odprężnik, jest on na wałku rozrządu. W tym przypadku kompresja stawia zbyt duży opór dla rozrusznika.
Rozrusznik samochodowy w chwili rozruchu pobiera z akumulatora I=200A, napięcie znamionowe obwodu U=12V. Określić opór rozrusznika. Wiadomo że I=E/(Rw+r) gdzie Rw - rezystancja wewnętrzna źródła r - rezystancja odbiornika E - 12V I - 200A Czy można przyjąć Rw=r, jeśli tak to dlaczego?
Zacząłem sezon żniwny problemy jak były tak są dalej.Sprawdzałem wszystkie instrukcje pokolei polewanie pompy paliowej wodą, pasy idące z silnika na młocarnię.Wszytsko jest wporządku a silnik dalej nie pali. Może to jest jakiś trop tzn: jak próbuje odpalić silnik i odciągnę dźwignię do wyłączania silnika to rozrusznik obraca wałem normalnie.Gdy tylko...
Sprawdź rozrusznik, opór może być na tulejach rozrusznika i dlatego go blokuje.
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy...
Witam Powodem takich objawów może być też zużywający się rozrusznik. Zużyte panewki rozrusznika powodują ogromne opory, przez co rozrusznik ledwo kręci nawet na sprawnym akumulatorze i instalacji. Pozdrawiam
Jeżeli napięcie przy rozruchu nadmiernie spada może to również świadczyć o nadmiernym oporze mechanicznym - np. na tulejkach rozrusznika.
Myślę, że taki napęd z dużym śmigłem, być może na jakiejś przekładni, stawia zbyt duży opór. Rozrusznik, z kosiarki, jest po prostu za słaby. Trochę nie bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc o tym że moduły zapłonowe kosiarki nie są przeznaczone do masowania z rozrusznikiem. Przecież, mie mają one żadnego zasilania, są przykręcone bezpośrednio do...
1. Naładować akumulator prostownikiem. 2. Sprawdzić jaki prąd pobierany jest z akumulatora w czasie postoju (rząd 20-40 mA). Jeżeli dużo więcej sprawdzić co powoduje zwiększony pobór prądu. 3. Teraz kolej na sprawdzenie rozrusznika (przy naładowanym akumulatorze), jak mocno spadnie napięcie podczas rozruchu i jak rozrusznik będzie kręcił. Napięcie mierzone...
Na goracym silnik na większe opory i rozrusznik się przyblokowuje.
Zdejmij pasek osprzętu bo może alternator klima wspomaganie czy napinacz stawia opór.
OK, jutro tak zrobię i się podzielę spostrzeżeniami. A czy rozrusznik stawiający opór i pobierający zbyt dużo prądu może być tego przyczyną, że sterownik silnika diagnozuje to jako spadek napięcia, po czym włącza kontrolkę? Rozrusznik też od niedawna nie działa zbyt dźwięcznie, ma inny dźwięk.
Po pierwsze "Norki" to podobno bardzo ekologiczny kraj, więc nie powinno być na rynku nowych rozruszników a regenerowane, ale regenerowane przez firmy Valeo, Bosch. Co do tych "zająknięć" rozrusznika to może być : -zbyt gęsty smar, zbyt duży opór w "przekaźniku" rozrusznika. Gdy jest zimno metalowy trzpień ma duże opory ruchu i nie napiera odpowiednio...
Chłopie podaj wzór na moc względem napięcia i prądu?? Czy też nie masz pojęcia o czym w ogóle gadamy a Ci się coś wydaje?? Może gadasz o rozruszniku który ma moc pobieraną 12kW a nie 6kW??? Zmierz opór rozrusznika. sam opór silnika. Potem policz. A dopiero potem świerzaku zacznij czepiać się użytkowników którzy mają wiedzę. Dodano po 1 Dodaj trzeci...
Witam, mam problem z odpaleniem traktorka Partner z silnikiem Bringgs - Stratton 11HP problem polega na tym, że przy odpalaniu silnik ma duży opór i rozrusznik nie jest w stanie go przekręcić. rozrusznik sprawdzany- działa. Iskra jest. Akumulator też nowy. po odkręceniu świecy od silnika, i odpalaniu kreci jak szalony ale jak włożę spowrotem świece...
Robiłeś remont. Być może pasowanie jest "ciasne" i w niskiej temperaturze z tego powodu są większe opory. Może masz uszkodzony rozrusznik (tulejki, szczotki, wirnik, stojan, elektromagnes, bendix) lub spadki na połączeniach przewodów prądowych. Zmierz woltomierzem analogowym napięcie na zaciskach rozrusznika podczas rozruchu. Będzie w granicach 10-11V...
Jeśli po przekręceniu stacyjki kontrolki się świecą i po dalszym przekręceniu w celu rozruchu przygasają lub gasną całkiem a rozrusznik nie kręci to moim zdaniem jedno z trzech: albo akumulator nie daje rady, albo uszkodzony rozrusznik, albo silnik stawia za duży opór. Dla mnie ostatnia możliwość jest mało realna bo nie grzebałeś nic przy silniku. Jak...
No ma, ponieważ zbyt napięty łańcuszek stawia opór na rozrusznik przez co między innymi może wywołać efekt "rozładowanego Aku. Napisz jeszcze czy wstawiłeś 50cc czy większy.
Diesel? Jeśli tak to: - zalewasz filtr paliwa olejem napędowym - przy filtrze paliwa jest pompka - czarny guzik - podpompuj az poczujesz opór - włączasz rozrusznik - kręcisz do skutku p.s. Warto zaopatrzyć się w instrukcję naprawy, ok.80 pln. ...
rozrusznik nowy na luzie nie obracal któregoś dnia wyjechałem przy odpalaniu słychać było dźwięk zgrzytu pojechałem 10 km zgasiłem i już echo Tzn że przy odpaleniu coś się stało bo coś słyszałeś, autem dojechałeś normalnie, ale już nie odpaliłeś czyli coś się w rozruszniku rozsypało. jakby to było sprzęgło to albo byś nie dojechał albo całą drogę by...
Pacjent Audi A3 Sportback 1.8 TFSI 2007 r. Podczas jazdy samochód zgasł, raz po ponownym odpaleniu przejechał 200 m i zgasł. Po próbie odpalenia rozrusznik kręci przez chwilę i jest opór, zablokowany silnik. Po sprawdzeniu rozrusznik sprawny. Zakładam najgorszy scenariusz, ponieważ próbowaliśmy przekręcić kołem zamachowym w lewo — kręcą się tłoki, pracuje...
(pokrywa zaworów w górę). Tu kolego napisałeś wcześniej że sprawdzona instalacja i sprawdzenia rozrządu Hm coś nie dokładnie był sprawdzony ten rozrząd jak kol sigwa18 zasugerował wcześniej a najprawdopodobniej to silnik obraca się praktycznie bez oporów rozrusznik kręci bez żadnych oporów to ewidentnie wnioskując z twojego opisu oznacza brak kompresji...
Z Twojego opisu wynika że, rozgrzany silnik stawia tak duży opór że rozrusznik nie ma siły obrócić wałem. Dobrze to zrozumiałem? Jeżeli tak to, trzeba przyjrzeć się rozrusznikowi.
Możliwe że kolo było zbyt słabo dokręcone lub jest uszkodzone stożkowe gniazdo w kole. Jeżeli nie założysz paska klinowego, to silnik też stawia duży opór dla rozrusznika?
Sprawdź czy silnik obraca się lekko jeśli tak to możliwe że fiksuje ci rozrusznik. Jeśli z dużym oporem to niestety trzeba szukać dalej.
Adamie z mego rodzinnego miasta, musisz na rozgrzanym silniku zakręcić ręcznie wałem korbowym, aby sprawdzić czy silnik stawia tak duży opór, czy rozrusznik jest tak słaby.
Pamietaj jednak, że Soft start nie zawsze będzie pracował prawidłowo. Przy dużych obciążeniach często łagodny start jest trudny do uzyskania. I sprawdź czy softstart pozwala na tak częsty rozruch jak u ciebie. Czy teraz rozruch jest bezpośredni , i jaki prąd rozruchowy płynie na wszystkich oporach.
Kolega napisał, że nie ma reguły czy zimny czy ciepły. Rozrusznik zmieniony na 'nowy' ze szrotu czy nowy?
Pomiar kompresji - po wstępnych objawach stawiam na wodę w cylindrach - w dizlu po takiej akcji wymieniłem pogięte korby i pęknięty tłok... Ale - pokręć kluczem wał na wyłączonym zapłonie i zobacz czy prawidłowo się obraca - z jakimi oporami. Jeśli prawidłowo to trzeba szukać usterki w rozruszniku
Ktoś mi powiedział że może problemem nie jest napiecie jako takie tylko może rozrusznik ,,żre" za duzo prądu. co myślicie panowie? Możliwe, że rozrusznika ma duże opory przy kręceniu i to się może dokładać, bo sam rozrusznik nie ma wpływu na to łądowanie alternatora bez obciązenia 14,04v ładowanie alternatora z obciązeniem 13,2 Napięcie akumulatora...
W mojej megi objawy podobne - rano lub podłuższym postoju tragedia odpalała za drugim, trzeci , a nawet za czwartym razem . Wszyscy na forum piszą o spraw dzaniu świec, uszczelnianiu przewodów paliwowych itd. W moim przypadku powodem tych przypadłości był zdychający rozrusznik. Fachman, który go naprawiał stwierdził, że powinno się go regenerować co...
dzięki za sugestię. Pomiar kompresji oscyloskopem kiedyś to widziałem w jakiejś mądrej książce. Jeśli cylinder ma dobrą kompresję, to stawia większy opór rozrusznikowi niż cylinder z kompresją złą. Analizując przebieg napięcia na akumulatorze (tego jak ono siada podczas rozruchu) można mieć jako takie (porównawcze) pojęcie o kompresji. Tyle teoria,...
Sprawdź po oporze linki rozrusznika, (puść pilarkę trzymając tylko za linkę rozrusznika, obserwuj jak szybko opada), odkręcając tłumik przez okno wydechowe można sprawdzić stan tłoka, często silnik który nie odpala ma przytarty tłok z każdej strony. Rozkręcając pilarkę musisz wiedzieć, że jeśli tłok i cylinder będzie w dobrym stanie będziesz potrzebował...
Wymieniłeś w rozruszniku tylko tulejki :?:,a trzeba było wymienić jeszcze szczotko trzymacz i sprawdzić komutator w jakim jest stanie one mogą sprawiać wrażenie ,że są dobre na niby ,bez obciazenia bedzie krecił ale już pod obciazeniem bedą opory .Musiałes rozrusznik troche przegrzać stąd teraz problem :D
Sprawdź panewki w rozruszniku. Stary, zanieczyszczony smar gęstnieje na zimnie i to może powodować zwiększone opory. W rozruszniku???? Akumulator szrot i czarowanie nie pomoże.
Do tego silnika na pewno przydało by się sprzęgło. Tak jak będziesz jechał na pedałach będziesz mieć bardzo duże opory. Rozrusznik ma chyba za dużą moc. A ta prądnica to też m się wydaje trochę niewypał. Zorientuj się nad innym typem silnika. Są gotowe rozwiązania do kupienia. Silniki w piaście trzeba tylko na tym zapleść koło. Ktoś kiedyś dał link...
Akumulator raczej nie, bo wczoraj naładowałem go całą noc, był odpięty od auta, zamontowałem do auta po naładowaniu i podczas zapalania wystąpił ciężki rozruch, tzn dość duży opór rozrusznik obrócił wałem ale nie tak gładko, więc chyba się wezmę za tulejowanie rozrusznika. Później jak przejechałem się silnik nagrzał się, zgasiłem i później super zapalił,...
Ale dla czego na samostarcie który jest może agresywniejszy asz blokuje rozrusznik, jest tak duży opór a nie odpali. Dodano po 25 aż oczywiście
Przy przeskoczonym rozrządzie coś by zagadał. A z pewnością rozrusznik pokonałby opór zaworów w stopniu większym niż cyknięcie przekaźnika. Skoro milczy, to prąd nie dochodzi.
Odkręć pokrywę napędu i sprawdź czy dasz radę przekręcić wałem korbowym w kierunku zgodnym z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Keewaye były blokowane konstrukcyjnie w wielu podzespołach silnika, wymiana części na nieoryginalne skutkuje tym, że silnik przestaje pracować poprawnie. Musi być m.in. oryginalny filtr powietrza, który nie może łapać lewego...
Witam! Jeżeli masz taki silnik to musisz wiedzieć, że go wyposaża się w rozruszniki, a więc zestawy oporników, które włączane są w obwód wirnika. Przy właściwie dobranych oporach rozrusznika można uzyskać porządany przebieg ch-ki momentów prądu, a prąd rozruchowy nie przekracza 2,5In. Po zakończeniu rozruchu i osiągnięciu przez silnik prędkości znamionowej...
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
rozrusznik powinien byc zasilany 160 ah ,nisza moc jest nie wystarczajaca .c 330 stawia duży opór :!:
ja myśle że to nie wypali na pasku, albo będzie się ślizgać albo będzie miał za duże opory i "rozrusznik" poprostu nie da rady a co do odpalania różnych padlin na mrozie to ja mam taki sposób że stawiam grill elektryczny pod miskę olejową i po 0,5h cały silnik mam ciepły ;)
Jesli rozrusznik chodz nie obracajac silnikiem to zębnik lub opór na osi, elektromagnesie i zębnik nie jest wbijany w wieniec.
Tulejki łożyskujące rotor rozrusznika zweryfikowane? Opory mechaniczne mogą skutecznie zwielokrotnić prąd rozruchu
Zgadnijcie dlaczego zębatka rozrusznika wycofuje się z zazębienia z kołem zamachowym gdy tylko silnik zaczyna pracować - po pierwsze puszczamy kluczyk i siły magnetyczne elektromagnesu przestają działać a sprężyny powrotne w elektrowłączniku pomagają nam wycofać zębatkę - po drugie teraz to silnik będąc na biegu jałowym napędza małą zębatkę rozrusznika....
Witam . Co do rozrusznika ,by wykluczyć stacyjkę musisz sprawdzić czy dochodzi zasilanie na rozrusznik ,oraz czy jest napięcie na cienkim przewodzie do automatu ,w chwili przekręcenia kluczyka.Dodatkowo do sprawdzenia przewód masowy na silnik(czy jest dobra masa na silniku).
Podczas "próby" odpalenia rozrusznik nawet się nie obrócił więc opór był za duży lub natężenie za małe
Albo nie piszesz wszystkiego albo diagnoza z czapy -takie objawy powodować będzie też duży opór w silniku i od sprawdzenia tego należy zacząć .
Pomiar napięcia po obciążeniu sprawnym rozrusznikiem może być mylny ale nie musi. Jeżeli próbujemy odpalić zmarznięty samochód zmarzniętym akumulatorem przy np. -25 °C to wniosek będzie mylny. Ruchliwość jonów w elektrolicie maleje kilkukrotnie co się przekłada na wzrost rezystancji wewnętrznej akumulatora. Rezystancja uzwojenia rozrusznika prawie się...
Są dwie możliwości: - akumulator zerka już w stronę krainy wiecznych łowów, nie ma już pojemności, albo ma duży opór wewnętrzny i jest niewydajny prądowo, stąd taki spadek napięcie przy próbie rozruchu, - rozrusznik niesprawny i przy obciążeniu daje opory ponad możliwości akumulatora. Podmiana akumulatora na inny pozwoli określić, o którą z nich chodzi.
Proste, traktorek nie odpala z rozrusznika, bo gdy on pracuje, to spadek napięcia w instalacji jest tak duży, że nie wystarcza już na wygenerowanie WN koniecznego do przeskoczenia iskry w warunkach panujących wewnątrz cylindra. Powodem nadmiernego spadku napiecia może być sam rozrusznik (duże opory) lub akumulator (niedoładowany lub niewydajny prądowo)....
Jeśli rozrusznik w samochodzie słabo kręci, może to być spowodowane kilkoma czynnikami: - Rozładowany lub zużyty (wysoka rezystancja wewnętrzna) akumulator. - Zły stan połączeń elektrycznych: zwiększona rezystancja obwodu zły styk elementów łączonych. - Zużyty rozrusznik: szczotki, wirnik, łożyska. - Problem z układem zapłonu: upewnij się, że układ...
Ja bym zmierzył prąd oraz napięcie bezpośrednio na rozruszniku podczas kręcenia ' z oporem'. Bo albo rozrusznik nie dostaje wystarczającej ilości prądu albo coś stawia nadmierny opór. W jakim stanie jest silnik? Zwróć uwagę na ciśnienie sprężania poszczególnych cylindrów (uszczelka pod głowicą) - miałem przypadek dziwnego zachowania rozrusznika przy...
Ostatnio miałem podobny problem. Sprawdź czy rozrusznik działa "na krótko". Jeśli nie działa no to wiadomo. Natomiast może to też być wina prądu który nie dochodzi do rozrusznika. Wyczyść dokładnie wszystkie złącza, klemy. A jeśli to nie pomoże no to może szczotki, sprawdź też opór na komutatorze.
w większości przypadków problemy występują na "zimnym" silniku... gęsty olej = większe opory... a z tym musi sobie poradzić akumulator - kable - rozrusznik...
Na początek polecam Ci wyczyścić słupki i klemy w akumulatorze oraz połączenie na rozruszniku. Każdy dodatkowy opór zmniejsza szansę na odpalenie. I idąc tym tropem pasowało by wyczyścić styk (nr 4 na rysunku) przekazujący prąd w rozruszniku w elektromagnesie ( i tu uwaga bo nie każdy da się otworzyć, przeważnie są zamykane dość szczelnie). Jeżeli nie...
Ad.1 Najpewniej dławik hydrauliki Ad.2 Nie powinna, zapieczona Ad.3 Sprawdź przekaźnik rozrusznika będzie gdzieś przy rozruszniku.
Zacznijmy od początku. Jeżeli podczas zapalania przygasają kontrolki to przyczyna może tkwić tylko w : 1. słaby akumulator, zwarcie między celami itp. 2. zbyt duży opór mechaniczny rozrusznika 3. zwieranie wirnika rozrusznika 4. zly kontakt na przewodach akumulatorowych, lub uszkodzona część żył w tych przewodach. Ponieważ wymieniłeś "wszystko" to wymień...
Witam rozrusznik odmowił m i posłuszeństwa.Przy probie zapalania wydaje dzwiek cykania i nie chce krecic.Sprawdzane napiecie na grubym plusie i cienkim kabelku plusie na wsuwke do automatu,dorobiłem tez dodatkowa mase od akumulatora do rozrusznika.Na wyjetym rozruszniku podpietym krokodylkami do aku automat sie załacza bo sprawdzałem.Zmostkowałem plus...
Zapewne jezdzisz na oleju mineralnym ktory jest w zimie po prostu za gesty i silnik stawia opory, stad ciezkie krecenie rozrusznikiem. Pozdrawiam.
Witaj Jak miałeś założony nowy rozrusznik jak wtedy pracował? Czy z silnikiem nie ma żadnych problemów? Wydaje mi się że są za duże opory i gdy rozrusznik był nowy to pracował dobrze ale z czasem pod tak dużym obciążeniem uległ zniszczeniu. Musisz go rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie uzwojenie, szczotki, tulejki wirnika. Pozdrawiam
Ciekawi mnie jeszcze jakie jest przeznaczanie styków pomocniczych, które to zwierają przy maksymalnym oporze suwaka/nastawnika. Podejrzewam, że po to aby nie można było zacząć rozruchu w innej pozycji ślizgacza jak Rmax.
tylko, że nie kręcił wgl. rozrusznik Uruchomienie rozrusznika to najpierw załaczenie przekaźnika gdzieś w skrzynce, potem wciągnięcie rdzenia elektromagnesu "automatu" rozrusznika, które powoduje przesunięcie zębnika bendixa i zwarcie styków zasilających rozrusznik. "Automat" słychać zwykle jako dość głośne szczęknięcie pod maską. Teraz tak - jeśli...
jedyny sposób na sprawdzenie sprawności akumulatora to woltomierz z opornicą. W przypadku gdy utrzyma napięcie powyżej 10V przez co najmniej 30 sekund na oporze równym rezystancji zimnego rozrusznika to możesz się cieszyć.....
Nie bardzo rozumiem opór czujnika zależy od obrotów rozrusznika ? Coś jest nie tak - możesz kolego się rozwinąć ?
Napisałeś: "rozrusznik bardzo wolno kręci tak jakby napotkał na jakiś duży opór" i sam sobie udzieliłeś odpowiedzi... Demontaż rozrusznika wskazany!
Jak przy uruchamianiu, to żadne 30. Słabe aku, spadki na przewodach, zarżnięty rozrusznik albo opory mechaniczne.
Daj na szybko drugą masę na silnik i sprawdź efekty. Jak nie będzie poprawy to może coś z osprzętu na pasku wielorowkowym po rozgrzaniu stawia większy opór?
Za słabo skręcili koło i dla tego ci się przestawił. Rano gdy odpaliłeś silnik alternator dał większe obciążenie na pasek i nakrętka puściła. Nic nie rozbieraj najpierw ustaw silnik na blokadach puzniej kilka obrotów ręcznie i jak nie ma oporów /blokowania/ to możesz kręcić rozrusznikiem i próbować odpalić. Jak się blokuje podczas ręcznego kręcenia...
Wydać 600pln na nowe akumulatory i kisić je nieużywane? Trzy razy do roku to odpaliłbym z kabli. A w tych akumulatorach sprawdzić poziom elektrolitu, uzupełnić wodą destylowaną i trzymać pod prostownikiem podtrzymującym. W samym ciągniku Wyczyścić klemy, słupki akumulatora, połączenie kabla przy rozruszniku i masy do nadwozia. Sam silnik też powinien...
Olej podany przed uruchomieniem,układ chłodzenia odpowietrzony i nie pracował po odpaleniu więcej jak 2min.. po takiej naprawie zawsze jadę żeby obieg płynu był.. i właśnie po ok.15 km spokojnej jazdy poczułem "zwalnianie", zgasł po sprzęgle i opór przy kręceniu rozrusznikiem więc jakby oczywiste.. po kilku min.odpalił normalnie ale już z ''klekotem''.Przytarty...
A może problem nie leży w instalacji elek. tylko w silniku... jeżeli rozrusznik ma duży opór w obrocie kołem. Proponuję sprawdzić jak duży jest spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu.
Rozładowanego do zera i naładowanego? Rozładowanego do 0V czy do 10,7V? Jeżeli napięcie na zaciskach = 0 to jest to złom a nie akumulator. Opór wewnętrzny zależeć będzie od pojemności akumulatora, im większa tym opór mniejszy. Orientacyjnie, opór wewnętrzny naładowanego akumulatora wynosi 30-100 mΩ Czyli przy poborze tylko 30 A napięcie siada...
Objaw jest taki jak by nie miał pary zakręcić silnikiem Czyli kręci ale słabiej niż powinien? Czy silnik odpala? Moze to być wina tulejek. Skoro przy akumulatorze o większej pojemności jet OK to problem nie w spadku napięcia (przewód, klemy itd) a w tym że rozrusznik potrzebuje więcej prądu czyli napotyka na większy opór mechaniczny niż dotychczas.
Jeśli nie kręci tak jak zawsze przy sprawnym akumulatorze to albo uszkodzony jest sam rozrusznik albo zbyt duże opory mechaniczne na sam silnik. Ewentualnie jakiś problem z instalacja prądową zasilającą rozrusznik.
Witam ponownie. Posiadam leciwą już kosiarkę NAC MEX41-127-1, z którą nie do końca wiem, co zrobić. Pod względem montażowym wszystko wydaje się być w porządku, jednak za żadne skarby nie mogę jej odpalić. Wał napędowy stawia znaczny opór przy obracaniu, wobec czego linka rozrusznika często się blokuje przy próbie uruchomienia kosiarki - z bolesnym skutkiem....
Witam W tych golfoskich rozrusznikach jest na wyjściu z głowicy (tam gdzie bendiks wyskakuje) duża tulejka, łożysko ślizgowe. Jak na tulejkę przystało po pewnym czasie się zużywa i bendiks zaczyna dawać większy opór na reszte rozrusznika. W tym samym czasie zużywają się inne tulejki w tym rozruszniku które powodują nawet i obcieranie wirnika do magnesów....
Sprawdź czy kosa posiada iskrę i sprawną świecę zapłonową czy odpala po zalaniu paliwa na tłok lub do skrzyni korbowej przez gaźnik (czy krótkotrwale załapie), następnie kolejno stan cylindra (czy nie jest zatarty czy ma kompresję - opór rozrusznika ręcznego), wszystkie połączenia gaźnik cylinder, wężyki paliwa. Obejrzyj dokładnie uszczelniacze wału,...
rozrząd na pewno nie przeskoczył bo by wcale nie chodził albo byle jak, ale na wszystkie cylindry odepnij przewody od pompy wtryskowej i zakręć go rozrusznikiem - jeśli nie ma kompresji na jednym garku to będziesz słyszał chwilową różnicę w pracy rozrusznika (jeśli nie spręża to rozrusznik kręci z dużo mniejszym oporem) jeśli już zdejmowałeś dekiel...
Wygląda, jakby tłok blokował się w "górnym" położeniu. Możliwe, że jest woda w komorze spalania. Wykręcić świecę i przedmuchać komorę spalania kręcąc wałem. Po tym sprawdzić ręcznie, czy nic nie blokuje tłoka. Należy wykonać 2 pełne obroty wału ręką (nie rozrusznikiem), aby przejsc przez pelny cykl pracy silnika (4 suwy). Powinieneś wyczuć, czy opór...
czyli jest OK. Dodano po 1 naprawdę nie wiem co jeszcze może być przyczyną, może rozrusznik stawia opory.
Witam akumulator ładowałeś dobrze co to jest 15 godzin aby w pełni naładować akumulator powinien sie ładować 60 godzin oczywiście z odpowiednim natężeniem prądu w tym przypadku 5,5 A wiec akumulator masz jak najbardziej w porządku i pamietaj żeby podczas ładowania odkręcać korki A w rozruszniku to jak ci taki opór stawia to musisz mu na 100% wymienić...
Niby skąd ten spadek?? Jak to ma dla ciebie jakieś znaczenie to na tym przewodzie jest 6 złączy plus opór lutów w skrzynce.P
Witam. A wiec tak, jest silnik 3 fazowy pierścieniowy o mocy 220kW, którego muszę podłączyć, silnik został dostarczony bez układu rozruchowego (oporów), i takie pytanie do ekspertów od napędów : Jaki sposób rozruchu jest najtańszy, najskuteczniejszy?. Poprzez opory, przemiennik częstotliwości, rozrusznik wiroprądowy itp itd. Dodam jeszcze ze rozruch...
A nie ma opcji że "po sezonie" silnik zardzewiał i dostał oporów?
Zużycie bendiksa nie musi objawiać się zgrzytem zębatki.Często zazębia pięknie,ale sprzęgiełko bendiksa ślizga i rozrusznik kręci ale silnik stoi.Szczególnie przy większym oporze ze strony silnika (np.mróz).
No cóż, wydaje mi się że on jest powodem zatrzymywania się silnika który daje zbyt duży opór dla rozrusznika, tym bardziej ze na tym drugim wałku nie ma tego objawu (co nie zmienia faktu ze silnik pracować nie chciał nawet na tym drugim, pomijając że raz strzelił w gaźnik). Obejrzałem właśnie dokładnie ten odprężnik oryginalnego wałka. Ten trzpień który...
opór elektryczny rozrusznika opór żarówki kondensator opór
apple homekit volvo silnika mondeo wentylator nawiew
youtube pobieranie filmy youtube darmowe
Xentry wyłącza się po uruchomieniu – licencja, sterowniki SD Connect, Windows 10/11, antywirus Fiat Freemont 2.0 JTD automat 62TE/6-DCT – brak biegów, diagnostyka skrzyni